V posledních dnech, kdy kampaně prezidentských kandidátů vrcholí před prvním kolem přímé volby prezidenta, nešlo si nevšimnout obrovské marketingové masáže na podporu Karla Schwarzenberga, přesahující daleko kampaně ostatních kandidátů. Na sociálních sítích se množí různé skupiny na Schwarzenbergovu podporu, billboardy s knížetem zaplavily města, pořádají se koncerty pod hesly „Karel na hrad!“ a Schwarzenbergův tým získává čím dál více slavných „osobností“, kteří vyjadřují šlechtici podporu.
Tato iniciativa se jeví jako velice úspěšná. Především mladí lidé, převážně studenti, se nechávají strhnout její rafinovaností a zbožňují svého kandidáta jako čistou a morální osobnost, jež bere věci s nadhledem, autoritu, která i přes svůj roztomile lidský rozměr (občas si v parlamentu zdřímne) působí vážně a respektovaně. V čem ale spočívá vypočítavost kampaně a proč je tak úspěšná?
Celý článek najdete v Britských listech