Recykláti útočí

Miroslav Kalousek to se svou novou „sexy značkou" TOP 09, která má nahradit již vyčerpaný potenciál „béčka ODS" Strany zelených, myslí asi opravdu vážně. Tak vážně, že již naplánoval, koho navrhne na premiéra – miláčka médií Karla Schwarzenberga.

Nutno uznat, že obsazení Karla Schwarzenberg do hlavní role této frašky byl od Kalouska geniální tah, protože novináři jsou jím jako uhranutí a neustále ho vnucují čtenářům jako učiněné ztělesnění noblesy, posledního mohykána slušnosti a kultivovanosti, který i když jde na záchod, tak smrdí po fialkách.

Ne, Kalousek se opravdu nemusí bát, že by na Schwarzenbergovi někdo z těch, kteří formují veřejné mínění, hledal mouchy. A o to právě jde, protože „nová" strana TOP 09 pouze recykluje staré známé firmy a provařená jména, jenom v novém balení. Jenže Schwarzenberg na sebe jako mucholapka nabalí pozornost novinářů, těch „hlídacích pudlíků demokracie", a přikryje ostatní „recykláty", kterým by zvýšená mediální pozornost nemusela svědčit. Na prvním místě samozřejmě samotného Kalouska, ale například i bývalou varietní ministryni Parkanovou.

Heslo TOP 09 zní: „Tradice – odpovědnost – prosperita". Bez ohledu na to, jak usilovně nám budou média cpát do hlavy „knížete" (ta fascinace neexistujícím titulem je příznačná), neměli bychom zapomínat, že „ďábel se skrývá v detailu", a že tradice, odpovědnost a prosperita samy o sobě nestačí, protože to podstatné se skrývá v odpovědích na otázky: Jaká tradice? Ke komu odpovědnost? Čí prosperita?

Chce to mít připravenu dobrou obranu, až recykláti začnou útočit na naše city, naši ješitnost, náš rozum a v konečném důsledku na naši peněženku a naše svobody. Pozor na hodné hochy!

Převzato z blogu Tribun

Přejít do diskuze k článku