Rychle a zběsile




 

 

Mediálně zviditelněný barbarský čin jen zobrazuje běžný stav na našich silnicích. Veřejnost reagovala pohoršením a zděšením teprve v okamžiku, kdy na vlastní oči uviděla nezvratný důkaz pokusu dvojnásobné vraždy za použití auta jako vražedného nástroje. Běžné dennodenní sprosťárny podobných arogantních zmetků na silnicích však doposud přecházela mlčením.

Policie zatím tento skutek kvalifikuje jako pokus o trestný čin ublížení na zdraví, přestože má k dispozici videozáznam, ze kterého jasně vyplývá pokus o vraždu.

Nebo se snad někdo domnívá, že přežít v malém autě havárii v pravděpodobně více než stokilometrové rychlosti není zázrak? Takto dramatické havárie velmi často končí smrtí posádky. A agresivní čtyřicetiletý řidič Superbu to musel dobře vědět. Problémem není jen bezohledné řízení auta, ale celkový životní styl těchto zmetků. Jejich životní krédo je „Radši mrtvej, než druhej“. Jejich životní styl je překračování hranice akceptovatelného. Jejich tempo je vražedné. Jejich revírem jsou silnice, pracoviště, golfová hřiště a noční kluby…

Tentokrát to ale milý silniční pirát přepísknul, udělal větší sviňárnu, než obvykle denně beztrestně dělá, a ještě ho při tom natočila kamera. Navíc to celému národu večer odvysílala Prima i do čumbeden. Ten den měl frajer teda fakt peška. Za normálních okolností totiž takovejhle hajzlík maximálně zaplatí nějakou, na jeho poměry, směšnou pokutu a jeho arogantní fajnovej život frčí dál.

Jak je možné, že je řidič Superbu vyšetřován na svobodě, přestože je k dispozici důkaz o spáchání závažného trestného činu s nejnižší trestní sazbou vyšší než 10 let odnětí svobody? Není snad dostatečně znám precedentní případ podobného piráta Petra Niessera z roku 2006? Tehdy soud jednání řidiče vyhodnotil jako pokus o vraždu a poslal ho na 12 let za mříže.

Podobné kritické situace prožívá každý účastník silničního provozu mnohokrát denně, jen následky nejsou většinou takto děsivé. Jedná se o projev pocitu nadřazenosti testosteronových machů, kteří svojí bezohlednou arogancí ohrožují všechny ve svém okolí.  Všichni jistě znají pocity po ostré myšce a prudkém zabbrždění v podání takového blba v Superbu, Passatu nebo Oktávce. Někdy jsou v kolonách vidět i skutečné rohovnické souboje, pokud si dva machové vyjasňují, kdo že to měl přednost…

Běžný účastník silničního provozu je vůči těmto pirátům silnic a potenciálním vrahům zcela bezbranný a jediný, kdo ze zákona může a musí konat, je policie. Větší přítomnost policie v silničním provozu a drakonické tresty pro piráty silnic za nebezpečný způsob jízdy by bezpečnosti silničního provozu velmi pomohly. Jak je možné, že silniční pirátství dokázali vyřešit v sousedním Německu nebo Rakousku, ale u nás se policie stále jen vymlouvá na nedostatky v zákonech?

Svým způsobem je za tento trend spoluvinna i policie, která je ze zákona povinna předcházet trestným činům. Vybavení dálniční policie špičkovou technikou stálo mnoho peněz. Nekonečné výmluvy policie proto nemohou obstát. Kde v době incidentu byla policie? Jak je možné, že takto agresivní řidič už dávno nepřišel o řidičský průkaz? Zde se nejednalo o momentální zkrat řidiče. To je životní styl agresivních zmetků, denně mnohokrát viditelný na silnicích. Proč policie nekonala? 

Policie se zaměřuje hlavně na buzerování slušných řidičů za prošlou lékárničku nebo prasklou žárovku. To je snadný cíl a mastná pokuta jistá. Přitom nereaguje na evidentně nebezpečný způsob jízdy agresivních řidičů. Policie ignoruje, dá se říci snad i záměrně, překračování povolené rychlosti u motorkářů, dokonce i v případech změření vysoké rychlosti radarem jsou policisté k motorkářům tolerantní.

Nestačí snad, kolik motorkářů se každý rok rozmlátí díky své nedisciplinovanosti?

Policie nezasahuje proti kamionům myškujícím na dálnici. Vzájemné předjíždění kamionů se neřeší, přestože právě nebezpečný způsob jízdy kamionů je příčinou mnoha katastrofálních nehod. Zvlášť dálnice D1 je tím vyhlášená. Policie disponuje impozantní flotilou superrychlých technikou nabušených aut a motorek, a přesto není schopna zajistit pro řidiče bezpečný průjezd na pouhých dvou stech kilometrech dálnice D1.

Jak to potom dělají v USA, nebo v Číně, kde mají desetitisíce kilometrů dálnic?

Proč je naše policie tak neuvěřitelně neschopná?

Stav našich silnic je špatný a hustota silničního provozu velmi vysoká. Namísto nesmyslných úvah některých poslanců ODS o povolení rychlosti na dálnicích až na 160km/h bychom spíš měli uvažovat o snížení nejvyšší povolené rychlosti na 110km/h, jak platilo do roku 1998. Mnohým řidičům se silnými vozy se to asi nebude líbit, ale pokud nechceme ve velkém umírat při nesmyslných nehodách na silnicích, není jiná volba.

Nebo snad zůstaneme lhostejní k faktu, že se z našich silnic stává obří mlýnek na lidské maso?

Proto se domnívám, že jako spoluviníci této „nehody“ by měli na lavici obžalovaných usednout i ředitel dopravní policie Tržil a policejní prezident Martinů. Tato nehoda je jen špičkou ledovce a od této chvíle by měli být za každou vážnou nehodu na dálnicích předvoláni k soudu jako spoluviníci tito dva pánové. Pro nedbalostní trestný čin.

Nemají snad v popisu práce „pomáhat a chránit“?

 

 

0 0 hlas
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments