Ve Franci se objevily kauzy, které prokázaly, že vodárenské koncerny uplácí politiky. Ti poté koordinují veškeré potřebné činnosti vedoucí k privatizaci prodeje vody a uzavření nevýhodných smluv s koncerny. S komunálního politika se díky tomu stává "politický zaměstnanec koncernu" a tím pejsek na vodítku, který musí poslouchat povely svého koncernového pána, protože jinak nedostane napapat, případně příště dlouho politikem nezůstane. Ve Francii řadu těchto případů řešila úspěšně policie. Případy skončily u soudu a odsouzením zaměstnanců koncernů i politiků. Vedení koncernů dalo od svých zaměstnanců ruce pryč. Pro koho zaměstnanci pracovali, je však všem jasné.
***
Začnu otázkou. Souhlasíte se mnou, že privatizace vody a zisků z ní je pro lidi a stát nevýhodná? Chcete pomoci zastavit tento nesmysl? Pokud ANO, pošlete mi kontakt. Zašlu Vám rozsudky soudů. Jednak se pobavíte a taky trochu naštvete, ale budete vědět, že nejsme blázni, když si myslíme "TOTO NENÍ SPRÁVNÉ". Dáte je svým známým a ti svým známým a dál svým známým atd.
V určitém okamžiku již nás bude dost na to, aby politici začali pracovat pro lidi. Můj názor na to, co můžeme dělat, najdete zde. Probíhá v České republice stejný proces? Můj názor je, že ANO. Při předání monopolu prodeje vody do rukou koncernu se často nehledaly nejlepší nabídky. Naopak. Chování „politiků“, kteří přišli s nápadem privatizovat městskou vodárnu a předložili ho svým kolegům do zastupitelstev, bylo zcela opačné. Vše bylo organizováno tak, aby městská vodárna skončila v rukou předem vyvoleného, za podmínek, které byly výhodné především pro koncern. (Vodné a stočné i zisky politik možná okecá, ale nevysvětlí).
Všechny ostatní firmy a jejich nabídky neměly šanci. Existují regiony, kde se nabídky konkurentů před zastupiteli tajily, nebo byl postup výběru organizován tak, aby jiné nabídky nebyly projednány. V jednom případě bylo dokonce prokázáno, že všichni politici působící v orgánech městské vodárny měli po privatizaci městské vodárny přejít ke koncernu jako zaměstnanci v podobě skladníků atd..
Stejně jako k nám přišly "francouzské" koncerny, tak k nám přijde i "francouzské" právo. Z pohledu činnosti soudů a policie zatím ve Francii nejsme. Z pohledu sběru důkazů o protiprávním jednání a porušování řady zákonů České republiky je můj názor takový, že ve Francii jsme. Řada důkazů o nekalých praktikách existuje a byly soudům i policii předloženy. Např. v kauzách privatizace Vodovodů a kanalizací Zlín a Vodáren Kladno-Mělník.
Tyto městské vodárny byly nejprve ovládnuty soukromým subjektem, který při dodržení zákonů České republiky nemohl vodárnu ovládnout! Přitom tento subjekt z pozice osoby ovládající vodárnu poté přes "kooperující politiky" připravil realizaci všeho potřebného k privatizaci zisků městské vodárny, to znamená k uzavření smluv s koncernem s platností na 30 let. V těchto městských vodárnách „vyhodili“ z orgánů městské vodárny lidi, kteří nesouhlasili s privatizací a nahradili je přímo lidmi pracujícími pro koncern nebo poslušnými.
V České republice rovněž existuje legislativa zakazující porušování zákazu konkurence a zneužití informací v obchodním styku. Za těchto okolností neměl žádný konkurent vyvoleného koncernu šanci se účastnit volné hospodářské soutěže o městskou vodárnu. Žádná soutěž nebyla připuštěna a výběrové řízení umožňující posoudit nabídky všech možných zájemců nebylo vyhlášeno.
V České republice existuje zákon o ochraně hospodářské soutěže. Poté, co byly smlouvy mezi vodárnou a koncernem podepsané, lidé z městské vodárny vesměs odešli pracovat zpět k nadnárodním koncernům. Někteří "politici" si spokojeně chrochtají. Mezi tím reálný vývoj doložil, že vodné a stočné neroste o inflaci, že smlouvy s koncernem znamenaly stop dotacím z EU a pokud vodárny potřebují peníze na investice, tak není problém – koncern zaplatí vyšší nájemné, což okamžitě promítne do vodného a stočného, tím lidem zdraží vodu a vše za něj vlastně zaplatí lidé. To mohly udělat městské vodárny napřímo a nemusely nechat zahraniční koncern inkasovat desítky miliónů korun zisků ročně. A co koncern? Ten pouze provozuje a přitom tiše vydělává.
O tom, že mám pravdu v tom, že provozní model je tunel na peněženky občanů a veřejné rozpočty, jsem přesvědčený, stejně tak jako o tom, že byl zaveden protiprávně. Proto, přestože máme oproti Francii zpoždění, zůstanu na svém stanovisku "TOTO NENÍ SPRÁVNÉ" a dotáhnu soudní spory. Před 10 lety jsem se obrátil na soudy a policii a v soudních sporech pokračuji dodnes. Soudy mi po 10 letech v minulém roce začaly dávat pravomocně za pravdu. Politici ve Zlíně místo řešení protiprávního stavu a uplatňování škod po svých předchůdcích, předvádějí tanečky, kterými se pokouší namotivovat města, která podala podobné žalobu jako já, aby je stáhly. Ministerstvo spravedlnosti mi zaplatilo za neoprávněné průtahy soudních řízení a policie se dál tváří, že problém neexistuje. Holt, zatím nejsme ve Francii.
Co tak s tím něco udělat sami?