Vrtěti Čchonanem




Události odvíjející se po potopení se jihokorejské korvety Čchonan již na první pohled zasmrádaly (podrobněji zde). USA vytvářely nepravděpodobné a nelogické konstrukce okolností, na základě kterých bylo učiněno mnoho závažných a nezvratných politických rozhodnutí, přičemž již od počátku vše nasvědčovalo tomu, že se jedná o další kolosální podvod zahraniční politiky Spojených států.

 

Analýza expertního týmu Ruského námořnictva k incidentu korvety Čchonan

 

Skupina odborníků Ruského námořnictva navštívila od 30. května do 7. června 2010 Korejskou republiku (ROK), aby přezkoumala ROKem sponzorovanou zprávu společných vyšetřovacích týmů (JIG) a shromáždila materiál nezbytný pro analýzu a testy. Níže jsou uvedeny závěry na základě analýz a experimentů z materiálů, kterým se věnoval tým ruských expertů.

 

1. Exploze Čchonanu může být kvalifikována jako nekontaktní exploze pod lodí.

 

2. ROKem sponzorovaný závěr JIGu o potopení Čchonanu není správný z následujících důvodů:

 

– JIGem oficiálně uvedený čas výbuchu (21h: 21m: 58s) je v rozporu s časem založeným na stávajících záznamech a s posledním zaznamenaným časem záznamu kamery (21h: 17m: 03s), který byl přerušen, když došlo ve stejný den uvnitř lodi k výpadku elektřiny.

V okamžiku, kdy vojáci uvnitř lodi Čchonan hlásili svými mobilními telefony na spojovací ústřednu na nedaleké pobřežní vojenské stanoviště, že někteří vojáci na palubě byli zraněni, bylo 21h: 12m: 03s. Tento čas neodpovídá oficiálně uvedenému času.

 

– Dále bylo naším vyšetřováním zjištěno: Před potopením se spodní část lodi Čchonan dotkla mělkého dna oceánu, a všechny listy pravého šroubu (vrtule) lodi a dva listy levého šroubu byly poškozeny. Obroušení lodních šroubů bylo tak silné, že se leskly a rozsáhlé oblasti šroubů byly ubroušeny třením. Tělo a koncové části lopatek uvedených lodních šroubů byly zdeformovány protažením. Jedna lopatka pravého lodního šroubu měla na okraji prasklinu. To je v rozporu se stanoviskem JIGu který tvrdí, že "k poškození pravého lodního šroubu došlo z důvodu náhlého zastavení hřídele".

 

– Byly zjištěny zbytky rybářských sítí namotaných na hřídeli pravého lodního šroubu poškozené lodi. To je v rozporu tvrzení ROK, že loď neproplouvala žádnými rybářskými oblastmi.

 

– Je možné, že předložená část torpéda byla vyrobena v Severní Koreji, ale namalovaný popisek neodpovídá standardnímu označení (umístění a způsob označení). Vizuální posouzení části torpéda vzbuzuje podezření, že torpédo bylo ve vodě déle než šest měsíců.

 

– V oblasti incidentu se vyskytují miny, pro což nepřímo svědčí skutečnost, že přístavy a lodní trasy jsou omezeny na západní pobřeží korejského poloostrova.

 

Závěry ruských expertů jsou následující

 

1. Je potvrzeno, že příčinou potopení Čchonan je výbuch vně lodi ve vodě.

 

2. Před potopením se loď Čchonan dotkla dna oceánu pravou stranou, na ose pravého lodního šroubu byla namotaná rybářská síť, což poškodilo lopatky vrtule.

 

Kvůli zapletení rybářské sítě do pravého lodního šroubu a hřídele musela být loď Čchonan omezena v rychlosti a manévrovatelnosti.

 

Loď Čchonan proplouvala mělkou oblastí v blízkosti pobřeží, zapletla se rybářské sítě, a když se přesouvala do hlubších vod, dno lodi se mohlo dotknout čidla mořské miny a způsobit explozi.

 

Další možností je, že loď plula s porouchaným navigačním systémem a s omezenou manévrovací schopností, a mohlo dojít k výbuchu jejich vlastního torpéda.

 

3. Část torpéda, kterou ROK prezentuje, vypadá jako elektronické torpédo ráže 533 mm. Avšak neexistuje důkaz, že toto konkrétní torpédo zasáhlo loď Cheonan.

 

 

Zdroje: 


http://leonidpetrov.wordpress.com/2010/07/28/russian-navy-expert-team%E2%80%99s-analysis-on-the-cheonan-incident/

http://www.hani.co.kr/arti/politics/defense/432224.html

0 0 hlas
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments