Zelený Havel

Václav Havel podpořil "pravé" zelené a zároveň svým výrokem o koncentrácích rozvířil debatu na téma, jestli jeho porovnání bylo správné nebo špatné. Za mnohem zajímavější ale považuji další část jeho výroku. "Je třeba si klást otázku po smyslu, zda potřebujeme stále více aut. To totiž má za následek, že je stále víc a víc betonových tunelů pod Prahou, až se jakýmsi způsobem všichni přesuneme do aut a do těch tunelů." Rozhodně tato otázka má smysl a není jistě jediný, kdo si ji klade. Bohužel po přečtení jeho slov jsem si říkal, že mi tu něco smrdí.

Po delším přemýšlení jsem si vzpomněl na jistý článek, který rozebíral, jak která celebrita jezdí autem sponzorovaným prodejcem či výrobcem a ejhle, zdroj zápachu byl jasný. Jsou to spaliny, které se linou z motoru Havlova čtyřkolového miláčka. "Zelený" exprezident si totiž dopřává pohodlnou jízdu v Mercedesu R 500, který jistě všem Bursíkovým straníkům imponuje svojí přírodě šetrnou spotřebou 12,3 litrů na 100 kilometrů. Navíc dnešní filozofické otázky, o tom jestli potřebujeme více aut, měl Václav Havel položit při reklamní akci v polovině roku 2006, jakou bylo slavnostní předávání tohoto vozítka před dvěma lety. Tehdy mu nahánění produkce dalších a dalších aut nějak moc nevadilo. Aby se teď neukázalo, že bývalý prezident, který prý byl zelený ještě před páně Bursíkovým narozením, působí zhruba stejně věrohodně v pozici bojovníka proti konzumu a automobilismu, jako Kateřina Jacques při vychvalování biomasy.
 
Foto: zdroj

0 0 hlas
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments