Pomsta radních Prahy 3 a 6 za to, že žijí

Včera, to je v pondělí 2. října, se už od časných ranních hodin nad svéráznou pražskou čtvrtí Žižkov ozývaly rány kladiv, jak se z nároží dnes už bývalé Koněvovy ulice, čerstvě přejmenované na ulici Hartigovu, začaly strhávat uliční cedule se jménem sovětského maršála a nahrazovaly se cedulemi zbrusu novými, nesoucími jméno někdejšího žižkovského starosty Karla Hartiga. Přítomny byly televizní kamery, novináři, občané se na místech zásahu zastavovali, událost komentovali, jedni byli vášnivě pro a druzí, uvážlivější, proti, a jakási podivná nálada se nesla ulicí a snad i městem.

 

Proč nutně musíme mít sedmnáctileté řidiče?

Jistě, uvádí to pan ministr pěkně a skoro se vším, co říká, by se dalo souhlasit, kdyby z pytle jeho uváděných nových opatření jako pověstné šídlo, připravené vás píchnout, nevyčuhoval onen o rok snížený věk, potřebný pro získání řidičského oprávnění. Protože cožpak samo české ministerstvo dopravy neříká a neuznává, že právě skupina řidičů nejmladších zapřičiňuje nejvíce silničních nehod, z čehož lze pak prostou logickou úvahou odvodit, že čím je řidič mladší, tím je svému okolí v silničním provozu nebezpečnější?

 
 
 

Tak se dokáže radovat jen svobodný národ

Máme za sebou několik dní v Budapešti konaného Světového mistrovství v lehké atletice lemovaného jedním překvapujícím poznáním. Stalo se jím budapešťské obecenstvo. A to nejen pro jeho každodenní mohutné počty, každodenně zaplňující i od vchodů nejvzdálenější plochy tribun, ale hlavně pro radostnou náladu, která se z těch tribun snášela dolů mezi závodníky a vyvolávala v nich stejně radostná hnutí duší, jaká panovala i na tribunách.