Doba postpolitická je doba postpolitická

Hmm… tak ČSSD prý měla sjezd. Poslední politická strana v zemi, která je strana nejenom názvem, ale i svojí strukturou a způsobem fungování, a není jen politickým křídlem oligarchie nebo podnikatelským projektem, měla sjezd, ale i mně, který se o politiku poměrně intenzivně zajímá, to bylo tak nějak úplně jedno. Nějak přestávám věřit tomu, že na tom, co si nějaká strana myslí a kdo ji reprezentuje, záleží. Jsem totiž čím dál tím skeptičtější k tomu, že volby jsou něco víc, než způsob, kterým si panstvo zařizuje alibi a obstarává je glejt na svoje čachry.

Co záleží na tom, jaký má strana program a kdo ji navenek reprezentuje, když nakonec udělá pravý opak toho, co slibovala – nejenom konkrétním programem, ale i svojí tradicí a ideály, ke kterým se hlásí – do holportu jde kde s kým a žádný kompromis jí není cizí? Proč řešit politické strany, když mediální dezinformace a stupidizace efektivně brání tomu, aby si člověk mohl na jakoukoliv stranu učinit kvalifikovaný názor? Proč vůbec v kapitalismu řešit nějaké politické strany a lhát si do kapsy o demokracii, když z jeho podstaty je určující silou ve společnosti kapitál? Nezájem o politické strany je projevem nedůvěry v politiku a to je produktem poznání, že obyčejný člověk nemůže nic změnit a nic ovlivnit, že diskuse je nežádoucí a odlišné mínění nemravné. A je jedno, o jakou hnutí či stranu jde, je-li to strana systémová – a takové jsou všechny, které jsou připuštěny k volbám.

Myslím, že nebudu jen za sebe, když řeknu, že příčinou nezájmu sjezd ČSSD je nejenom frustrace z arogance a nekompetence politiků, ale i stále horší rozlišitelnost jednotlivých stran, které se od sebe liší stále více jen kosmeticky, ale nikoliv svým ideovým ukotvením a svými způsoby. Je jedno, koho člověk volí, nakonec tu vždy bude mít EU, NATO, americké vojáky, exekutory a Českou televizi. Už je to tak, doba politiků a politických stran zřejmě definitivně minula. Jestli je to dobře, nebo špatně, ovšem ukáže až budoucnost, dnes je jisté jen to, že na politice záleží stále méně, protože současné panstvo je stále méně závislé na souhlasu lidu, jemuž vládne (čti na němž vydělává).

Převzato z blogu Tribun

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
14 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloslav
17. 3. 2015 21:33

Vize a naděje na pokrok v uspořádání lidské společnosti skončily s koncem socialistické soustavy. Předtím a poté to je jenom boj. Přežije nejsilnější, nejfikanější, nejtvrdší, nejsobečtější, nejzákeřnější, nejpodlejší… Uznávám, že někoho takový svět může těšit, líbit se mu, může to považovat za nejlepší a jedině možnou cestu lidstva. Já k takovým lidem nepatřím. Alternativa možné cesty k mírové budoucnosti lidstva je uvedena v článku: http://miloslav7.blogspot.cz/2015/01/otevreny-dopis-vsem-lidem-na-planete.html

Gatta
Gatta
18. 3. 2015 7:49

Re Tribun – vidím to prakticky stejně – sjezd ČSSD i to ostatní.
K otázce: „Proč vůbec v kapitalismu řešit nějaké politické strany a lhát si do kapsy o demokracii …?“
Lidi přeci musí mít nějaký ten světonázor, který jim dává smysl života a smysl fungování jejich společnosti a … kterým je můžete i ovládat. K jejich dobru, nebo i k jejich zotročení.

Mám obavu, že až ta „představa demokracie“ přestane fungovat úplně, tak na nás páni přijdou s něčím mnohem horším.
Stačí se podívat na Ukrajinu …

fajt
18. 3. 2015 8:50

a ti lídé, jak lehce se z nich stávají poslušné ovce, to je snad základní genetická výbava. ..)

lomikel
lomikel
18. 3. 2015 9:26

1. kapital je prostredek ideove-ekonomicka konsrukce, ne neco co samo o sobe neco dela. je to jedne z prostredku jak ovladat svet, primarni je moc a morforani sveta skrze ni. To je dobre si ujasnit, misto boje s kapitalem je treba zkoumat jak se moc koncentruje a jak projevuje. Moc je mozne se postavit jedine moci, moc Putina ( personifikuji ale ne zas tak moc vzhledem k situaci) stoji proti moci anglosionistu. je blbe ze v rusku je to personalni zalezitos na zapade jede program na vybre a pripravu elit, lide jsou nahraditelni. 2. pokud nahledneme 1. tak jedine co… Číst vice »

lomikel
lomikel
18. 3. 2015 9:35

Zapas nemuze byt veden pravo/leve ( je to jen jedno kriterium) ale jako v Rusku skrze idee ktere pomahaji udrzet narod pohromade. Bojujeme proti Moci ktera chce byt globalni, Moci ktera unifikuje lidi na substrat, ktera programove nici kazdy konzistetni sociokultuni fenomen na multikulty brecku. Bojujem proti Moci ktera pouziva pravy i levy koncept ke svym cilum.

Levicovi intelektualove maji velky dluh v analyze techto mechanismu, v pokusu o nalezeni cesty ve sve ekonimicke castni levicove ale nepodlehajici hnilobe nove levice a jeji kolborace (veodme ci jen z blbosti) s NWO.

peter.
18. 3. 2015 10:00

lomikel napsal Zapas nemuze byt veden pravo/leve ( je to jen jedno kriterium) ale jako v Rusku skrze idee ktere pomahaji udrzet narod pohromade. Bojujeme proti Moci ktera chce byt globalni, Moci ktera unifikuje lidi na substrat, ktera programove nici kazdy konzistetni sociokultuni fenomen na multikulty brecku. Bojujem proti Moci ktera pouziva pravy i levy koncept ke svym cilum. Levicovi intelektualove maji velky dluh v analyze techto mechanismu, v pokusu o nalezeni cesty ve sve ekonimicke castni levicove ale nepodlehajici hnilobe nove levice a jeji kolborace (veodme ci jen z blbosti) s NWO. Ľavicoví intelektuáli poznajú veľmi dobre tieto mechanizmy… Číst vice »

aram
aram
18. 3. 2015 10:22

Ve Frankfurtu n.M. je od rána mazec. Očekává se až 10 tis. demonstrantů proti otevření nové ho sídla ECB a proti jejím opatřením v Řecku a dalších zemích. Hoří policejní auta. Policie má připravena vodní děla. Sjelo se až 60 autobusů ze 40ti evropských měst.
http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/protesty-proti-skrtum-ve-frankfurtu-hazeli-kameni-na-polici/r~70f6476acd4211e4bc74002590604f2e/http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/protesty-proti-skrtum-ve-frankfurtu-hazeli-kameni-na-polici/r~70f6476acd4211e4bc74002590604f2e/

lomikel
lomikel
18. 3. 2015 10:29

peter – primarne pro svuj vnitrni dobry pocit, proto to treba delam, zcela amatersky, ja :). a pak pokud to nejsou jen cisti teoretici tak by se mohli strukturovane pokusit pomoci zmatenym levicove smyslejicim aktivistum kteri ted nedelaji dobrou praci ale ze zle vule ci z blbosti makaji pro NWO. V konci podporu lze ziskat jen tim ze budu verejne vystupovat, a ideova prace take zada jasnou komunikaci, obzvlaste ta ktera nema za cil ciste oblbnou ale umoznit vlastni pohled a kvalifikovany vnitrni souhlas, coz je imho u aktivistu samozderejma nutnost aby mohli pracovat bez vnitrnich bloku. Treba takovy levicovy… Číst vice »

peter.
18. 3. 2015 10:35

Dnes je aspoň u nás ľahko rozlíšiť kto je kto.Stačí použiť takéto kritérium(nazvem ho Putinovské) : Krajná ľavica(komunisti)kričia „Nech žije Putin!Nechceme žiadne sankcie!).To je ale všetko a k nejakým konkrétnym krokom na pomoc tomu Putinovi(zorganizovanie demonštrácie napr.)sa už nedostanú. Ľavica (socani) hlásajú síce,že s Ruskom treba spolupracovať,niektorí odnesú aj veniec k hrobu padlého červenoarmejca a aj povedia,že sankcie riešia len málo alebo nič,no charakterizuje ich bezmezná poslušnosť k príkazom EU a USA.Takže výsledkom je toto :Odsudzujeme agresiu Ruska a kým sa Putin nepolepší,treba na Rusko uvrhnúť sankcie a dokúpiť ešte jedného Grippena a dva tanky Abrams keby nás Rusko napadlo.… Číst vice »

lomikel
lomikel
18. 3. 2015 10:51

peter – prave proto jsem psal o osobnostech levicoveho smysleni s politickymi ci alepson intelektulanimi ambicemi, ne o politickych stranach kde jen KSCM drzi urcitou linii, je to dano tim ze nemuze uplne poprit svou ideolgii, na rozdil od cssd preci jen nejakou ma, je marginalni v podilu na moci a tudis ne tak rizena skrze penize a agenty. tou levice a pravice myslim spise kruhy kolem http://www.novarepublika.cz/ http://protiproud.parlamentnilisty.cz/ co se tyce EU tak bohum zel jsou narodni pravicove strany daleko aktivnejisi v poukazovani na unos Europy nez levicove, ktere kooperuji s Junekerovym blokem , opet bud zamerne zrazuji nebo… Číst vice »

peter.
18. 3. 2015 12:43

lomikel napsal a pak pokud to nejsou jen cisti teoretici tak by se mohli strukturovane pokusit pomoci zmatenym levicove smyslejicim aktivistum to: lomikel. Najlepším terčom pre masívnu propagandu západom preferovaných životných hodnôt sú naše deti a vnuci.V dnešnej konštelácii moci v našich štátoch na ne negatívne pôsobia mimo iné aj naši politici bez rozdielu politického zafarbenia.Jediné čo som ja mohol v tomto smere urobiť je to,že som sa snažil dobre vychovať svojich synov,že som bol zvedavý na ich názory,diskutoval som ich s nimi a argumentoval ak sa mi zdalo,že sú ovplyvnené propagandou.Chcel by som veriť,že aj mojou zásluhou získali istú… Číst vice »

lomikel
lomikel
18. 3. 2015 13:37

peter – ja s vami souhlasim.

jen abych to rad dotahl do konce, nize minena otazka neni smerem k vam:)

Tak kde je nejaky postmoderni trockista a propagator multikulty nadnarodni evropy aby mi ty uvahy rozfoukal jako domecek z karet ?!
a nebo

Kde je narodni levice propojujici ekonomiku pro lidi s obranou pred NWO ?

cekam …

lomikel
lomikel
18. 3. 2015 16:34

hledme na priklad toho jak nefunguje mali pokus o opravu v ramci systemu a jak analyza omezena nevyrcenymi mantinely vede do, rekneme nikam.

http://vasevec.parlamentnilisty.cz/domaci-politika/ivan-david-koho-volime

podobne uvany produkuje i pan paroubek, take je tam po letech jasne videt kam nechce ci nemuze jit ve psanych uvahach.
jako treba zde
http://vasevec.parlamentnilisty.cz/vip-blogy/eskalace-napeti-ve-stredni-vychodni-evrope

bych ho nepodeziral ze to nechape lepe a ve vetsim kontextu

peter.
18. 3. 2015 17:56

lomikel napsal analyza omezena nevyrcenymi mantinely vede do, rekneme nikam. Tak to vidíte.A potom choďte niekoho voliť.V Európe to naozaj vrie,čoskoro môže naozaj nastať revolučná situácia,ktorá vygeneruje nové osobnosti a nové strany.Ani u nás a ani v ČR sa však zabehnuté tzv.ľavicové strany na to nijako nepripravujú a naďalej sa nechávajú unášať pokojným prúdom a vybíjajú sa v nič neriešiacich žabomyších vojnách s opozíciou a v rétorických cvičeniach pred tv kamerami.So záujmom sledujem činnosť mladých komunistov u nás,združených do strany „Vzdor“.Nevynechajú jedinú možnosť aby zverejnili svoje názory,poriadajú demonštrácie v mestách a aj keď si ich príde vypočuť len pár desiatok… Číst vice »