Domů » Moravská informační služba: Výročí Karla staršího ze Žerotína (1564 – 1636)

Moravská informační služba: Výročí Karla staršího ze Žerotína (1564 – 1636)

by Stan
63 komentáře

Odkazy

http://cs.wikipedia.org/wiki/Karel_star%C5%A1%C3%AD_ze_%C5%BDerot%C3%ADna

https://www.google.cz/search?q=%22Karel+star%C5%A1%C3%AD+ze+%C5%BDerot%C3%ADna%22&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:cs:official&client=firefox-a&gfe_rd=cr&ei=gyQPVIyHAsGX-Aax5oCQDg

http://www.rozhlas.cz/olomouc/kraj/_zprava/pribeh-nejvetsiho-moravana-sve-doby-ktereho-meli-cesi-za-zradce–1350730

http://prerovsky.denik.cz/kultura_region/jak-vidi-deti-karla-starsiho-ze-zerotina-vystava-napovi-20140502.html

http://www.youtube.com/watch?v=hVFt2fu_dZc

***

Výběr literatury

Moravské letopisy

Dějiny Moravy v datech

Vlastivěda moravská (svazek 6)

***

Další odkazy

http://cs.wikipedia.org/wiki/Morava

http://cs.wikipedia.org/wiki/Moravan%C3%A9

http://cs.wikipedia.org/wiki/D%C4%9Bjiny_Moravy

http://cs.wikipedia.org/wiki/Markrabstv%C3%AD_moravsk%C3%A9

http://cs.wikipedia.org/wiki/Moravsk%C3%BD_zemsk%C3%BD_sn%C4%9Bm

***

Moravské aktuality a rozcestníky

https://www.facebook.com/pages/MIK-MORAVSK%C3%81-INFORMA%C4%8CN%C3%8D-KANCEL%C3%81%C5%98/219323014790545

http://www.nasamorava.eu/moravske-zpravy.php

http://www.nasamorava.eu/moravsky-rozcestnik.html

http://mtv.jex.cz/

Může se vám také líbit

63 komentáře

Georgius z Raduně 12. 9. 2014 - 18:24

peter. napsal

Ľudia neblbnite!Presne kvôli takýmto chuj…nám sa rozpadlo Československo.V každom národe sa nájdu idioti ktorí svoju malosť a túžbu po moci kompenzujú vyvyšovaním sa nad druhým a keď im to nejde proti cudzím,tak sa ochotne pustia aj do najbližších.Neraz aj do vlastného brata.

Peter, naříkáš sice moc krásně, ale na špatném hrobě. Poslední podzim před rozdělením Československa jsme seděli v Brodském – to je na slovenském břehu řeky Moravy – a shodli jsme se na názoru hostitelky: „Klausa i Mečiara do vreca a to vreco do Moravy!“ Takže předpokládám, že tvůj výrok byl zřejmě určen jim a jen nějakým záhadným nedopatřením jsi jej použil v této debatě. Navíc tvé mínění, že toto jsou řekněme nepodstatné věci povede k jejich dalšímu opakování. Stačí se podívat na dnešní Katalánsko nebo Skotsko. Navíc ta poslední věta o vlastním bratrovi mne pobavila. Máme dva syny dva roky od sebe a ti už v mateřské školce odmítali bratrské dělení a dožadovali se zásadně dělení spravedlivého. Ovšem pojetí spravedlnosti je pro naprostou většinu mých dnešních spoluobčanů buď zcela neznámý nebo ještě častěji naprosto nepochopený pojem. Jinak by se celá předcházející debata neuskutečnila. Že velké průsery velmi často začínají pro zanedbání zdánlivých prkotin – to tu také ti obhájci „jednotného českého národa“ nemohou nebo spíš nechtějí pochopit. I vznik Slovenského štátu po rozbití první Československé republiky tím byl poznamenán – stejně jako to nedávné „pokojné“ rozdělení.

peter. 12. 9. 2014 - 17:05

Ľudia neblbnite!Presne kvôli takýmto chuj…nám sa rozpadlo Československo.V každom národe sa nájdu idioti ktorí svoju malosť a túžbu po moci kompenzujú vyvyšovaním sa nad druhým a keď im to nejde proti cudzím,tak sa ochotne pustia aj do najbližších.Neraz aj do vlastného brata.

Georgius z Raduně 12. 9. 2014 - 15:35

orinoko napsal

Jakoby tu hovoril soudruh Posselt nebo soudruh Graubner. Chce argumenty na vlastni vetry.Staci kouknoutvyse, abybylo zrejmo, jaka moravska kapacita bude uvadet do zivota moravsky pruser z kasemat na Spilberku.

Tyto osobní invektivy přirovnáváním k „óbrsudeťákovi“ od člověka, jenž by Moravákům nejspíš po kyjevském vzoru rád zakázal užívání rodného jazyka, skutečně „sedí“.

orinoko 12. 9. 2014 - 14:18

Jakoby tu hovoril soudruh Posselt nebo soudruh Graubner. Chce argumenty na vlastni vetry.Staci kouknout vyse, aby bylo zrejmo, jaka moravska kapacita bude uvadet do zivota moravsky pruser z kasemat na Spilberku.

Georgius z Raduně 12. 9. 2014 - 13:53

Béda napsal

A ještě jedna věc. Dokud nedojde k systémové změně, která umožní řešit systémovou krizi, nezmění se vůbec nic i když celek pokrájíte na dva anebo deset kusů. Ti Langři, Nečasové, Zaorálci, Palasové, Zgarbové, Kalousci, Schwarzenberci, Drábkové v politice stejně zůstanou – a budou mít stejné sponzory z řad oligarchů, finančníků a korporací jako předtím. Akorát se posunou o řád níž jako po rozdělení Československa. Proto jejich hlavním zájmem v jakomkoliv celku bude rozdělit a stavět populus proti sobě. Jedině tak jsou v pohodě a mohou si dělat co chtějí.

Obvyklá demagogie: „V rámci sjednocení proti společnému nepříteli na svoje národní uvědomění nemyslete a raději se o něm na veřejnosti ani nezmiňujte! Na „moravské narovnání“ teď není čas. To jsem už slyšel za svůj život nejednou. Že ti naši společní nepřátelé budou právě na tuto strunu co nevidět hlasitě brnkat – to spoustě Čechů prostě nedochází.

Georgius z Raduně 12. 9. 2014 - 13:46

orinoko napsal

Ztrata casu, kazdy soudny clovek si udela zavery sam. Ale pohlidat si svoje Graubnery a Fialy … to by Moravaci mohli.

Jinými slovy: Našemu zavilému šovinistovi došly argumenty.

orinoko 12. 9. 2014 - 12:38

Ztrata casu, kazdy soudny clovek si udela zavery sam. Ale pohlidat si svoje Graubnery a Fialy … to by Moravaci mohli.

Georgius z Raduně 12. 9. 2014 - 12:26

orinoko napsal

Typické pro demagogy, z vlastních prohřešků obviní druhé. Běžný Moravák má dneska stejně holou prdel jako běžný Čech. Nicméně tzv. „český šovinismus“ zatahují do tzv. diskusí především profesionální sudeťáci a budoucí bafuňáři moravské země.
Kdo chce – především z Moravy , tak si dohledá konkrétní použití termínu „různí moravští protosudeťácI“. Tím nebyl míněn běžný občan na Moravě, ale přesně a dost konkrétně budoucí moravský bafuňář , který si hodlá udělat živobytí z moravské národnosti a moravského sebeurčení. – Tady vždycky začíná národní průser nesený v katastrofální dobu a neberoucí ohled na např. používaný jazyk. Co bude moravský jazyk? Čeština určitě ne. Brněnskýhantec, valašský dialekt, hanácká harmonická ohebnost nebo neexistující moravština?
Tady u nás byly silně promoravské Dačice. Stačilo, aby jim České Budějovice nabídly zvláštní regionální status, a po národním uvědomění neštěkl pes.
Prohlédl jsem si mapu se sudetskými reáliemi. Morava je na ní v daleko horším územním stavu než Čechy.
Velmi výmluvné pro pochopení , oč někteří buditelé za jihlavskými souřadnicemi na východ prakticky usilují.

Budoucí moravský bafuňář, který si hodlá udělat živobytí z moravské národnosti a moravského sebeurčení je nebezpečí reálné – ale o nic větší než to již existující české zneužívání svatého ideálu jednotnosti. Co se však jazyka týče, Moravané budou i nadále používat spisovnou češtinu, neboť ta je výsledkem společného úsilí při vymaňování se z německého područí. Na Wikipedii se lze dočíst, že naše společná řeč – spisovná čeština –

„Vznikla v době národního obrození na přelomu 17. a 18. století převážně na základě moravské obecné češtiny, jak ji zachytila v 16. století Blahoslavova bible a zejména Bible kralická.“

Takže ten společný jazyk máme vyřešen – aniž bych musel požadovat, aby Češi mluvili třeba chodským nářečím. Ovšem to neustálé obviňování všech Moraváků ze sudeťátsví je jen zlovolné nactiutrhání od lidí, kteří na Moravě nežijí.

Béda 12. 9. 2014 - 11:58

A ještě jedna věc. Dokud nedojde k systémové změně, která umožní řešit systémovou krizi, nezmění se vůbec nic i když celek pokrájíte na dva anebo deset kusů. Ti Langři, Nečasové, Zaorálci, Palasové, Zgarbové, Kalousci, Schwarzenberci, Drábkové v politice stejně zůstanou – a budou mít stejné sponzory z řad oligarchů, finančníků a korporací jako předtím. Akorát se posunou o řád níž jako po rozdělení Československa. Proto jejich hlavním zájmem v jakomkoliv celku bude rozdělit a stavět populus proti sobě. Jedině tak jsou v pohodě a mohou si dělat co chtějí.

Béda 12. 9. 2014 - 11:38

Georgius

vy to asi nechápete. Československo se rozdělilo na dvě části. Na jednu stranu to más určité výhody – pro elity každé samostatné části. Faktem ale zůstává, že aťsi v Československu anebo v ČR a na Slovensku, vždycky to je „My (daleká většina ovčanů) a oni“ (tzv. elity, které mají moc). Čím víc se celek rozdělí, tím bezmocnější jsou jednotlivé části vůči okolí. Ale to podstatné stále zůstává – „oni“ se stále budou snažit rozdělit „my“ a postavit nás proti sobě abychom je nemohli donutit jednat ve společném zájmu ovčanů. A druhá věc je, že hrozby se v nynější době kumulují. Čím víc budeme proti „sobě“ tím snadnějším budeme soustem pro Němce, Američany, různé spekulanty… Všechny státy jsou zadluženy a chtě nechtě budou muset hledat řešení aby se proti nim nevzbouřili vlastní ovčani. V minulosti se toto řešení hledalo buďto v nějaké revoluci anebo v oloupení jiných entit.

Aleš 12. 9. 2014 - 11:33

Sudety byly kousek od Olomouce, a momentálně bydlím asi půl kilometru od hranice…

orinoko 12. 9. 2014 - 11:24

Typické pro demagogy, z vlastních prohřešků obviní druhé. Běžný Moravák má dneska stejně holou prdel jako běžný Čech. Nicméně tzv. „český šovinismus“ zatahují do tzv. diskusí především profesionální sudeťáci a budoucí bafuňáři moravské země.
Kdo chce – především z Moravy , tak si dohledá konkrétní použití termínu „různí moravští protosudeťácI“. Tím nebyl míněn běžný občan na Moravě, ale přesně a dost konkrétně budoucí moravský bafuňář , který si hodlá udělat živobytí z moravské národnosti a moravského sebeurčení. – Tady vždycky začíná národní průser nesený v katastrofální dobu a neberoucí ohled na např. používaný jazyk. Co bude moravský jazyk? Čeština určitě ne. Brněnský hantec, valašský dialekt, hanácká harmonická ohebnost nebo neexistující moravština?
Tady u nás byly silně promoravské Dačice. Stačilo, aby jim České Budějovice nabídly zvláštní regionální status, a po národním uvědomění neštěkl pes.
Prohlédl jsem si mapu se sudetskými reáliemi. Morava je na ní v daleko horším územním stavu než Čechy.
Velmi výmluvné pro pochopení , oč někteří buditelé za jihlavskými souřadnicemi na východ prakticky usilují.

Georgius z Raduně 12. 9. 2014 - 11:00

lomikel napsal

no to je dabata rekl bych mimobezna z zasadnejisimi udalostmi ve svete i nasem state, jinak bych prosil pana rehore aby se vyvaroval neustaleho napadani tech kteri nemeli to stesti a nenarodili se na morave. je to protivne a trapne, v kominaci s osvetou cilenou na podporu moravske statnosti rekl bych kontraproduktivni

Já bych chtěl poprosit pana „lomikela“, aby četl pozorněji a o přečteném přemýšlel. Pak by dospěl k poznání, že hanlivé označení Cajz – tedy Čížek – používám pouze vůči těm Čechům, kteří se vyjadřují o „moravských sračkách“ a kteří bohorovně mne a ostatní Moraváky nazývají „protosudeťáky“, kteří usilují o rozbití státu. Při tom úroveň argumentace mých oponentů je tak ubohá, že mne nemůže překvapit ani „lomikel“, když mi podsouvá to, co jsem nenapsal. Kdyby místo toho dobře četl a uvažoval o tom co píšu, tak by nakonec mohl konstatovat, že to zas tak mimoběžné s Ukrajinskými událostmi není a zásadnější se to může stát spíš, než bychom oba dva dnes předpokládali.

lomikel 12. 9. 2014 - 10:02

no to je dabata rekl bych mimobezna z zasadnejisimi udalostmi ve svete i nasem state, jinak bych prosil pana rehore aby se vyvaroval neustaleho napadani tech kteri nemeli to stesti a nenarodili se na morave. je to protivne a trapne, v kominaci s osvetou cilenou na podporu moravske statnosti rekl bych kontraproduktivni 🙂

Aleš 12. 9. 2014 - 8:57

orinoko napsal

Bédo, díky.
Moravské plémě je v české kotlině u lizu, a různí moravští protosudeťáci ještě hodlají provovat v Čechách moravské národní obrození.
Řekl bych… tak trochu kách tlačení na pilu v době haličského fašounského obrozování.

Ori. To jsou jen důsledky rozděl a panuj. Moravští protosudeťáci jsou voliči Kárla, Gazdíka či Lukšy nebo aspoň Bělobrádka a nemají nic společného s národními obrozeními maďarskými, slovenskými, ruskými, skotskými a vlastně ani moravskými. (A pravicující zmanipulovaná chudina je si podobná jak ve Varnsdorfu tak v Ostravě či v Prostějově či Vsetíně. Statisticky nevýznamně hůř s oblbnutím a sympatiemi k náckům a fašounům jsou na tom směr západ) Haličské fašounství vzniklo úplně jinak a veškeré podobnosti jsou jen díky některým průvodním sekundárním jevům přiživovaným propagandisty ve stylu rozděl a panuj. Raději budu v evropské či euroasijské unii součástí Česka než jen Moravy, ale když budete v Praze pořád vymýšlet nesmysly, které Moraváky budou srát, tak se nebudete moci divit, že jednoho krásného dne se na vás vybodneme.
A jenom tak mimochodem, kvůli tvé smyčce, do které ses chytil a která by byla mistrovskou ilustrací článku Nic nového pod sluncem se tu rafli zbytečně béda s panem z Raduně. Nebo sis z nich udělal nepěkný dobrý den z obou?

Georgius z Raduně 12. 9. 2014 - 8:40

Béda napsal

Georgius z Raduně,

s někým jste si mě asi spletl. Já ani Moravu ani Moraváky z myšlení vymazat nechci. A vůbec jsem vás nenazýval fašistickým protosudeťákem. Česku potenciálně reálně hrozí územné nároky sudetských Němců, možná i roztahovačných a velice ambiciozních celků. Dění v Evropě, na jejich hranicích i za nimi se nebezpečně radikalizuje. Hrozí rozpad států i EU, poté co prakticky přestalo platit mezinárodní právo. Svět se nebezpečně blíží kolapsu ekonomického vzájemně propojeného letadla a velké válce, která by mohla následovat po sérii „humanitárních“ válek. Reálně hrozí fašismus a totalita proti které byl komunistický režim v Československu hotovou idylou. Za nestability a války bohatí bohatnou ještě rychleji a nekontrolovatelněji než za období míru. O to nyní jde.

Váš způsob argumentace je obdivuhodný a rozhodně jsem si Vás s Orinokem nespletl. Čtěte, prosím, pozorněji. Ovšem nezbývá mi než být ironický. Příchod Vámi pravdivě popsaných nadcházejících hrůz světa by nepochybně urychlil fakt, kdyby se pro začátek olomoucké rádio začalo hlásit: Hanácký rozhlas Olomouc. Za minulého režimu se také argumentovalo poukazem na neustále hrozící nebezpečí z tábora imperialismu. A pro změnu zase já nechápu, jak mírumilovné požadavky Moraváků vyvolávají fašismus, totalitu a to válečné rychlé bohatnutí bohatých.

Georgius z Raduně 12. 9. 2014 - 8:22

Sio napsal

Georgius – nikdo nikomu nic neupírá, ale to dělení sil je na dvě věci, jak jste správně uvedl na příkladu Německa. Oddělme Moraváky, pak šlonzáky a Poláky a rozsype se to jako domeček z karet. Nikdy jsem nepochopil důvod oddělení Ukrajiny a Běloruska od Ruska, májí k sobě asi tak daleko jako Češi a Slováci, možná ještě blíž. Jelcin by zasloužil postavit ke zdi a to několikrát, protože to, co udělal byla vlastizrada. Co kdyby něco podobného zkusil v USA?

Nikde jsem neuvedl, že by zemské uspořádání v Německu tento stát oslabovalo. Zkuste přemýšlet o tom, jak se asi projeví vlastenectví u takového Bavoráka, když ví, odkud pokud sahá jeho rodná země a když ví, že má odpovídající zastoupení ve spolkovém sněmu. Totéž v bleděmodrém ve Švýcarsku, kde jsou ty kantony mnohem menší. I švýcarská armáda je z pochopitelných důvodů organizována k obraně těch podle vás rozdělených území. Cajzové halt zůstanou vždy o kousek chytřejší, než prostomyslní Moraváci. Ovšem zaráží mne, že nepožadujete postavit ke zdi pány Gorbačova, Klause a Mečiara. Pobavil jste mne.

Béda 12. 9. 2014 - 8:21

oprava… velice ambiciózních Poláků…

Béda 12. 9. 2014 - 8:20

Georgius z Raduně,

s někým jste si mě asi spletl. Já ani Moravu ani Moraváky z myšlení vymazat nechci. A vůbec jsem vás nenazýval fašistickým protosudeťákem. Česku potenciálně reálně hrozí územné nároky sudetských Němců, možná i roztahovačných a velice ambiciozních celků. Dění v Evropě, na jejich hranicích i za nimi se nebezpečně radikalizuje. Hrozí rozpad států i EU, poté co prakticky přestalo platit mezinárodní právo. Svět se nebezpečně blíží kolapsu ekonomického vzájemně propojeného letadla a velké válce, která by mohla následovat po sérii „humanitárních“ válek. Reálně hrozí fašismus a totalita proti které byl komunistický režim v Československu hotovou idylou. Za nestability a války bohatí bohatnou ještě rychleji a nekontrolovatelněji než za období míru. O to nyní jde.

Georgius z Raduně 12. 9. 2014 - 8:11

Béda napsal

Georgius z Raduně,

princip je stále stejný – rozděl (poštvi proti sobě) a panuj! Slovany proti slovanům, „Cajzy“ proti Moravákům. Hlavní, že se chudina tluče mezi sebou a bohatí mají „klid na práci“. Ti se těch štvanic účastní pouze jako manipulátoři, organizátoři, sponzoři, ti co profitují. V přední bojové linii mezi kanonenfutrem je ani jejich rodinné příslušníky nikdy nehledejte.

Doporučuji se zamyslet! Ta promyšlená „casjzovina“ začala už za minulého režimu v „rámci internacionalizace“ a ten nový v ní zdárně pokračuje ze stejných důvodů. Němci mají spolkový stát stejně jako Švýcaři a nikdo je neodděluje. Tím, že Čechy vymezím v historických hranicích stejně jako Moravu se společný stát územně nezmenší a ani se tím faktem vymezení nerozpadne. Jenže cajzovskému pragocentrismu připadá jako nejlepší Moraváky a jejich Moravu vymazat z myšlení mladých lidí a tím konečně ovládnout. Na moji námitku, že taková v klidu neřešená nespravedlnost může být v budoucnu zneužita reagujete tím, že mne někteří z vás nazýváte fašistickým protosudeťákem a kážete mi tu bajky o prutech Svatoplukových – jako kdybych rozdrobení už tak prťavého státu požadoval. Buď neumíte myslet, nebo jste naopak demagogové. Těžko je mi s vámi debatovat na úrovni!

Béda 12. 9. 2014 - 7:42

Sio,

já už se na to ptal mnohokrát v siksusích na Aktuálně. cz. Stejskal mne za to neměl moc rád a „velectění“ blogeři si na mne za to, i za různé jiné „podpásovky“ prý stěžovali.

Sio 12. 9. 2014 - 7:37

Alena, Béda, Georgius.
Navrhuji vám takový experiment. Zeptejte se nějakého rusofoba, jak by porovnal ruskou a německou okupaci.Člověk by řekl, že tady toho moc okecat nejde. 300000 mrtvých, Lidice, stanné právo, okleštění území, říšský protektor atd. No ale chyba lávky, budete se divit. Na druhé straně pár desítek mrtvých většinou ještě při nehodách a tak. Vojsko téměř neprodyšně zavřené v kasárnách, Územní celistvost neporušena, životní úroveň vyšší, než v Rusku.
Na a pak se zkuste zeptat, proč ti okupanti jsou Rusáci a proč je Němcům vše odpuštěno a Rusům ne?

Béda 12. 9. 2014 - 7:31

Georgius z Raduně,

princip je stále stejný – rozděl (poštvi proti sobě) a panuj! Slovany proti slovanům, „Cajzy“ proti Moravákům. Hlavní, že se chudina tluče mezi sebou a bohatí mají „klid na práci“. Ti se těch štvanic účastní pouze jako manipulátoři, organizátoři, sponzoři, ti co profitují. V přední bojové linii mezi kanonenfutrem je ani jejich rodinné příslušníky nikdy nehledejte.

Sio 12. 9. 2014 - 7:30

Georgius – nikdo nikomu nic neupírá, ale to dělení sil je na dvě věci, jak jste správně uvedl na příkladu Německa. Oddělme Moraváky, pak šlonzáky a Poláky a rozsype se to jako domeček z karet. Nikdy jsem nepochopil důvod oddělení Ukrajiny a Běloruska od Ruska, májí k sobě asi tak daleko jako Češi a Slováci, možná ještě blíž. Jelcin by zasloužil postavit ke zdi a to několikrát, protože to, co udělal byla vlastizrada. Co kdyby něco podobného zkusil v USA?

Georgius z Raduně 12. 9. 2014 - 5:24

Béda napsal

Sio – Georgius,

no onaje otázka, jestli se někdo, kdo se na slovany dívá z pozice nadřazenosti skrze prstynesnaží ve svém zájmu umně manipulovat slovany a stavět je jako užitečné idioty v podobě kanonenfutru a nárazníkové zóny proti slovanskému Rusku. V případě konfliktu pak získá pověstné „2 v jednom“. Slované aniž by si to uvědomili odvedou za manipulátora špinavou práci, potlučou se se svými „prabratry“ a naplní zájmy manipulátora, bez toho, že by si sám přitom ušpinil ruce. Ten bude pouze dávat půjčky, dodávat zbraně, potraviny, léky na dluh a po válce poskytne (samozřejmě opět na dluh) „pomoc“.

O tom již myslící člověk nemůže pochybovat. Jenže zarážející je neschopnost mých oponentů pochopit, že právě to potlačování národnostního cítění v takzvaném společném státě, tak libozvučně nazývaném Česko, právě takovou manipulaci umožňuje.
Člověk je jako ten sebemenší ratlík tvor teritoriální. Zvedá nožičku a značkuje každý patník nebo roh svého životního prostoru a hlasitě štěká na vetřelce. Podívejme se na západ do sousedního Německa. Sasové, Bavoři, Prusové a jiní mají svá území na zemských hranicích řádně označkováno a ve společném Bundestagu na sebe štěkají – někdy i svými dialekty – aniž by to ubíralo na ekonomické síle společného státu nebo to ohrožovalo jeho jednotu. Ovšem na východě na náhle samostatné Ukrajině – do které necitlivě zahrnuli i historicky Ruská území – viz prvotní Kyjevskou Rus – a Kyjev dokonce udělali jejím hlavním městem si jdou bratři Slované po krku. To ovšem vždy o kousíček chytřejší Cajzové nepochopí a stále se budou do „prostomyslných“ Moraváků navážet a upírat jim právo i na ten obechcaný patník na historické hranici a Moravu záměrně a systematicky vymazávat z povědomí mladých. Tato česká „státotvornost“ se zákonitě jednou vymstí.

Alena 12. 9. 2014 - 4:12

Béda napsal

Sio – Georgius,

no onaje otázka, jestli se někdo, kdo se na slovany dívá z pozice nadřazenosti skrze prstynesnaží ve svém zájmu umně manipulovat slovany a stavět je jako užitečné idioty v podobě kanonenfutru a nárazníkové zóny proti slovanskému Rusku. V případě konfliktu pak získá pověstné „2 v jednom“. Slované aniž by si to uvědomili odvedou za manipulátora špinavou práci, potlučou se se svými „prabratry“ a naplní zájmy manipulátora, bez toho, že by si sám přitom ušpinil ruce. Ten bude pouze dávat půjčky, dodávat zbraně, potraviny, léky na dluh a po válce poskytne (samozřejmě opět na dluh) „pomoc“.

přesně tak to vidím. Propaganda dělá svoje. Zcela konkrétně- oproti německé za druhé světové, kdy byla oslava Hitlera, je nyní zlý Putin, Putler-Hitler. Takže ti čeští blbci zviklaní propagandou budou volit TOP jako stranu prosazující nejtvrdší sankce. Je to skutečnost- ne vtip- že majitelé pekárny, která má postavenu výrobu na plynových pecích takto uvažují a zvolením TOP umožní krach svého podnikání. Kdo za to může? No přece Putin, který může jako protisankce zavřít kohoutky. Takže poznání pravdy se uskuteční přes utrpení lidí. Hořká pilulka

Béda 12. 9. 2014 - 3:45

Sio – Georgius,

no onaje otázka, jestli se někdo, kdo se na slovany dívá z pozice nadřazenosti skrze prsty nesnaží ve svém zájmu umně manipulovat slovany a stavět je jako užitečné idioty v podobě kanonenfutru a nárazníkové zóny proti slovanskému Rusku. V případě konfliktu pak získá pověstné „2 v jednom“. Slované aniž by si to uvědomili odvedou za manipulátora špinavou práci, potlučou se se svými „prabratry“ a naplní zájmy manipulátora, bez toho, že by si sám přitom ušpinil ruce. Ten bude pouze dávat půjčky, dodávat zbraně, potraviny, léky na dluh a po válce poskytne (samozřejmě opět na dluh) „pomoc“.

Georgius z Raduně 12. 9. 2014 - 3:33

Sio napsal
No, nezapomněl jste,že Slované jsou rovněž Poláci, Srbové nebo Chorvati?

Nezapomněl. Slované jsou třeba i Slovinci, ale pro názornost jsem se vydal směrem na východ – nikoliv na jih, sever či dokonce na západ, kam se pomýlení Slované o překot hrnou, aniž by jim vadilo, že už historicky dlouhou dobu si na západě s nimi s přehledem tak leda vytírají prdel a to i tehdy, když se jako někteří Poláci, Ukrajinci a Chorvati spolčili s německými fašisty. Mám příbuzné žijící mezi Němci na území bývalé NDR a manželku z Hlučínska. Její strýc byl před Moskvou raněn a až do smrti pobíral důchod německého válečného invalidy – tehdy pouze v „bonech“. A pro blbečky musím dodat, že ten strejda se do Wermachtu dal v době, kdy po zabrání Hlučínska jeho vrstevníky při odmítnutí vojenské služby Němcům zastřelili před očima rodičů. Pro mne problémy se soužitím nejsou pouhé výzkumy a teoretické úvahy historiků. Na rozdíl od rozumných Čechů se Cajzové také hrnou na západ mezi „lepší lidi“. Z Cajzů je mi stále blujněji.

Sio 11. 9. 2014 - 23:47

Georgius z Raduně napsal
Bezvýhradný souhlas! Obzvláště, když textu logicky vyplývá, že je nejvyšší čas sjednotit se znovu se Slovenskem, pak s Ukrajinou a nakonec i s Ruskem. To by si i Čína dobře rozmyslela, začít si něco s tak silnou tlupou sjednocených Slovanů. Obávám se však, že takto skvěle strategicky uvažuje jen velmi málo rozumných lidí.

No, nezapomněl jste,že Slované jsou rovněž Poláci, Srbové nebo Chorvati?

Sio 11. 9. 2014 - 23:39

Nemá smysl nás nějak upjatě rozdělovat na Čechy a Moraváky. Moraváci jsou Češi a reporocitně, Češi jsou Moraváci. Stačí se jen podívat, kolik vyznmných postů se v Česku ujali Moraváci. Sice Českomoravsko fakt nezní špatně, ale pokud by to Čechy a Moraváky mělo zpomalovat, tak o tento název nestojím.

Georgius z Raduně 11. 9. 2014 - 21:29

Béda napsal

Georgius z Raduně,

malé sousto se snadno stane kořistí predátora. Čím menší, čím, slabší, čím nevyrovnanější, tím lehčí kořist. Na silné sousto musí být silný predátor – viz Rusko. Na to musí nastoupit celá OSA a konspirovat a vydírat jak o život. Na chcípačka stačí písknout a hned tancuje jak se po něm chce. Proto je lepší vzpomenotu si na Svatoplukovy pruty. Obzvlášť ti slabí, uměle rozešvávaní a mainstreamově manipulovaní by měli myslet na to, že v jednotě je síla. Ať jsou z Prahy anebo ze Šumperka. Je přitom úplně jedno jestli je jejich parazitem rodilý Pražák anebo pražská náplava, nebo místní oligarcha přicucnutý na stranický karierní řebříček.

Bezvýhradný souhlas! Obzvláště, když textu logicky vyplývá, že je nejvyšší čas sjednotit se znovu se Slovenskem, pak s Ukrajinou a nakonec i s Ruskem. To by si i Čína dobře rozmyslela, začít si něco s tak silnou tlupou sjednocených Slovanů. Obávám se však, že takto skvěle strategicky uvažuje jen velmi málo rozumných lidí.

Béda 11. 9. 2014 - 21:08

Georgius z Raduně,

malé sousto se snadno stane kořistí predátora. Čím menší, čím, slabší, čím nevyrovnanější, tím lehčí kořist. Na silné sousto musí být silný predátor – viz Rusko. Na to musí nastoupit celá OSA a konspirovat a vydírat jak o život. Na chcípačka stačí písknout a hned tancuje jak se po něm chce. Proto je lepší vzpomenotu si na Svatoplukovy pruty. Obzvlášť ti slabí, uměle rozešvávaní a mainstreamově manipulovaní by měli myslet na to, že v jednotě je síla. Ať jsou z Prahy anebo ze Šumperka. Je přitom úplně jedno jestli je jejich parazitem rodilý Pražák anebo pražská náplava, nebo místní oligarcha přicucnutý na stranický karierní řebříček.

Georgius z Raduně 11. 9. 2014 - 20:56

Béda napsal

Georgius z Raduně,

jenom, aby to nedopadlo jak na Ukrajině. Chudina se bude navzájem tlouct a třetí za bukem ji bude vzájemně poštívat, radostí si mnout ruce a sečítat zisky.

Našlápnuto k tomu už máme. Vždyť i zde se Orinoko o Moravácích vyjadřuje jako o nic nechápajících fašistických sudeťácích, kteří chtějí rozvrátit náš spravedlivý stát. Už nám chybí nějaký „spasitel“, který těm vždy o kousíček chytřejším Čechům zvěstuje, že za jejich bídu mohou krom komunistů i Moraváci. To bude nové a blbé a proto se to bude líbit.

Béda 11. 9. 2014 - 20:11

Georgius z Raduně,

jenom, aby to nedopadlo jak na Ukrajině. Chudina se bude navzájem tlouct a třetí za bukem ji bude vzájemně poštívat, radostí si mnout ruce a sečítat zisky.

Georgius z Raduně 11. 9. 2014 - 20:06

Béda napsal

Georgius z Raduně

Podle mého mínění další „roznárodňování“ je sebevražedný nesmysl. V „Práglu“ (cajzu chcete li), v Ostravě, Brně anebo Olomouci je to všude stejné. Najdou se lidé takoví i makoví a moc korumpuje. Málokdo u moci dokáže odolat svodům peněz a „všemocnosti“, reflektovat sebekriticky své chyby a odpovědnost vůči voličům. Další dělení českého pastátu bych považoval za sebevraždu. To je podstata toho sdělení. Celé vymezování se vůči „cajzům“ a naopak považuji za nesmysl. Již s ohledem na to, že v čele Prahy je „Moravák“ a v čele státu a vlády jsou taky „Moraváci“.

Až na dvě „maličkosti“ souhlasím téměř se vším. Jenže ono „roznárodňování“ je nezbytné, pokud se má náš stát konsolidovat. Poslouchat každý den hrdé hlášení: „Hlásí se český rozhlas Olomouc“- to hýbne žlučí každému na Moravě, kdo má svoji zemi opravdu rád a nemusí řešit naléhavé existenční problémy. To je jako časovaná bomba – jako vhodná záminka pro rozpoutávání nacionálních vášní peněz chtivými politiky, kteří si uvědomí, že každá kapustička je už nějakým slimáčkem obsazená a je třeba hledat nějakou novou. Peníze nemají národnostní uvědomění a proto bych pražským primátorem nebo členy vlády neargumentoval. Raději bych si přečetl fundované vysvětlení, proč se se to rádio v Olomouci nemůže hlásit jako například „Hanácký rozhlas Olomouc“. A rád bych také věděl, proč musí být území Moravy stále zbaveno svých okrajových území. Moravská Třebová i Svitavy – mé rodiště – jsou stále ještě v Čechách. Tady nejde o dělení státu, ale o potlačení věčné rozpínavosti zlodějských Cajzů. Zatím má většina Moraváků existenční starosti – ale čas našeho národního uvědomění jednou přijde!

Béda 11. 9. 2014 - 19:19

Georgius z Raduně

Podle mého mínění další „roznárodňování“ je sebevražedný nesmysl. V „Práglu“ (cajzu chcete li), v Ostravě, Brně anebo Olomouci je to všude stejné. Najdou se lidé takoví i makoví a moc korumpuje. Málokdo u moci dokáže odolat svodům peněz a „všemocnosti“, reflektovat sebekriticky své chyby a odpovědnost vůči voličům. Další dělení českého pastátu bych považoval za sebevraždu. To je podstata toho sdělení. Celé vymezování se vůči „cajzům“ a naopak považuji za nesmysl. Již s ohledem na to, že v čele Prahy je „Moravák“ a v čele státu a vlády jsou taky „Moraváci“.

Georgius z Raduně 11. 9. 2014 - 19:15

orinoko napsal

Bédo, díky.
Moravské plémě je v české kotlině u lizu, a různí moravští protosudeťáci ještě hodlají provovat v Čechách moravské národní obrození.
Řekl bych… tak trochu kách tlačení na pilu v době haličského fašounského obrozování.

Veletok nezklamal! Provozovat budeme moravské národní obrození nikoliv v Čechách, ale u nás na Moravě. Ovšem nejlepší pro demokratické Cajzy bude Moraváky označit za fašisty, vyhnat je z parlamentu a pár poslanců nechat preventivně postřílet. Jednotné „Česko“ si takovými teroristy rozvracet nedáme! Kde jsem jen o takových úmyslech v poslední době četl?

Georgius z Raduně 11. 9. 2014 - 19:07

Béda napsal

Který Moravák? Jsou různí, třeba, Topolának, Nečas, Langer, Sobotka, Zaorálek, Škromach, Gazdík…

Krom Topolánka jsem naštěstí s žádným z vyjmenovaných nemusel jednat soukromě a ani služebně a zatím zřejmě naivně předpokládám, že i tu jsem až na pár výjimek ve společnosti slušných lidí, kteří mají alespoň elementární snahu svému oponentu porozumět a zbytečné „šavlovačky“ jim radost nečiní. Proto od výčtu českých politiků obdobných vlastností raději upouštím. Ve své zajisté ničím neodůvodněné zpozdilosti tu zjevnou nechuť porozumět Moravákům přičítám jako rozpoznávací znak právě Cajzům. A po zkušenostech z mizernou úrovní minulých debat hned raději dodávám, že všichni Češi Cajzové nejsou, ale těch existujících je víc, než by nám všem bylo prospěšné.

orinoko 11. 9. 2014 - 18:53

Bédo, díky.
Moravské plémě je v české kotlině u lizu, a různí moravští protosudeťáci ještě hodlají provovat v Čechách moravské národní obrození.
Řekl bych … tak trochu kách tlačení na pilu v době haličského fašounského obrozování.

Béda 11. 9. 2014 - 16:31

Taky Palas, Lachnitt, Zgarba, Bělobrádek

Béda 11. 9. 2014 - 16:24

Který Moravák? Jsou různí, třeba, Topolának, Nečas, Langer, Sobotka, Zaorálek, Škromach, Gazdík…

Georgius z Raduně 11. 9. 2014 - 16:20

orinoko napsal

NaSlovensku rikaji, ze Morava patrila Pribinovi. Uz aby to zase byla pravda. Sudetaci ostrouhaji mrkvicku.

Řeč se mluví a voda pije. V Košicích se například říkalo: „Zajtra rukujem do Žiliny – sbohom rodné Slovensko!“ Ovšem co se Pribiny týče, je lepší
http://cs.wikipedia.org/wiki/Mojm%C3%ADr_I.
A také
http://cs.wikipedia.org/wiki/Pribina_%28kn%C3%AD%C5%BEe%29
Jinak díky, Orinoko, za tu invektivu. Jinak bych zůstal jen u školních vědomostí a u mnohokrát zažité zkušenosti, že se Moravák snadněji dohodne s lidmi z levého břehu řeky Moravy, než se spoustou Čechů.

Alena 11. 9. 2014 - 16:20

současní moravští vůdcové nedosahují ani po kotníky Žerotínovi, který jako jediný odhadl , že česká šlechta vede národ do záhuby. Dnes je pouze zapotřebí odtrhnout se od české- pražské části a spojit se se Slovenskem a Ruskem. Pokud to současní moravští politikové nezvládnou, ať jdou do háje.

orinoko 11. 9. 2014 - 15:42

Nemam nic proti Zerotinovi, ale Morava bude mozna potrebovat revers plynu. Polsti soudruzi uz rvou. Vsechno neco stoji.

Sio 11. 9. 2014 - 15:02

Jako Moravan žádný podstatnější rozdíl mezi námi a Čechy nevidím. Ale proč by nemohl někdo upozornit třeba na Karla Staršího ze Žerotína, když tu mluvíme třeba o Obamovi, néé?

orinoko 11. 9. 2014 - 14:03

Na Slovensku rikaji, ze Morava patrila Pribinovi. Uz aby to zase byla pravda. Sudetaci ostrouhaji mrkvicku.

Georgius z Raduně 11. 9. 2014 - 11:58

Cajzům se zase začíná pěnit krev a dávají najevo svoji základní spojující arogantní vlastnost- demonstrativní nechápavost vůči snahám Moravanů o spravedlivé řešení národnostních poměrů v tomto státě. Pro mnohé Cajzy ani tisíc let historie nic neznamená. Nejspíš proto, že je v ní zahrnuta i říše Velkomoravská a to už v době, kdy v Čechách kanci vítězili nad prvními národnostně neuvědomělými a neorganizovanými Bivoji. Závist je nejhroznější vlastnost, neboť je plodnou matkou dalších špatností.

orinoko 10. 9. 2014 - 19:04

…myslí na soudruha Halíka.

orinoko 10. 9. 2014 - 18:47

http://blog.aktualne.cz/blogy/milan-stech.php?itemid=23150

http://blisty.cz/art/40604.html

http://respekt.ihned.cz/c1-38012990-nasi-mili-sudetaci

http://cs.wikipedia.org/wiki/Slavn%C3%ADkovci

http://www.moravane.wgz.cz/rubriky/kdo-jsme

Kdo jsou Moravané?
mirka klímová 4.10.2008 212.24.150.* reagovat
Vážení a milí, naprosto mě šokoval tento článek i výše zmíněná strana Moravanů či co…to jako když mám na Moravě nějaké známé nebo kamarády, tak to nakonec budou jako cizinci nebo jak? A ustanoví se moravština za oficiální jazyk a nová vlajka aj, aj. To by potom tedy také musely vzniknout samostatné státy jako Haná a Slezsko, že apod. apod. Možná bychom mohli celou ČR rozdrobit na malé drobky, které by potom celkem snadno sezobla EU, co vy na to? Jen se divím, že tento článek VůBEC publikujete. S pozdravem tak trochu moravská a trochu česká čtenářka Vašeho deníku 🙂

http://www.delnickelisty.cz/reakce-na-prohlaseni-strany-moravane

http://dalsimoravak.wordpress.com/2009/12/30/bohemani-nebo-cesi/
moravských sraček se letos urodilo jako hub.
V Čechách už je k dispozici tolik henleinovských metodických postupů, že i sametový lidovecký donašeč , soudruh Bárta …

1 2

Zanechat komentář