Neexistuje nic, co by člověk nedokázal sociálně změnit

Neexistuje nic, co by člověk a jeho rod nedokázal změnit, pokud to nebude odporovat přírodním zákonům. Proto také jen tyto jediné zákony, které člověk nikdy změnit a přetvořit nemůže, jsou zákony nejvyššími. Všechny ostatní zákony a právní soustavy jsou jen dílem lidským a jejich dialektická podstata spočívá právě v tom, že je čas od času nutné, právě ty lidské zákony měnit a zlepšovat, má-li náš budoucí život být i naším lepším lidským údělem.

Takže ještě jednou: Kromě přírody neexistují zákony, které změnit nelze. Neexistují elity, které nelze nahradit elitami koncepčně a organizačně schopnějšími a sociálně i lidsky spravedlivějšími, pokud je to pro naše přežití nezbytné. Neexistují mezinárodní smlouvy a neexistují mezilidské vztahy, které by nebylo možné nahradit smlouvami a vztahy všem lidem mnohem prospěšnějšími. Přírodní zákony totiž mohou v lidských vztazích zajistit jen určitou rovnováhu silovou, ale nikdy jim nezajistí a nezaručí jednoznačnou sociální spravedlnost. Je proto jen na lidech, aby si životní spravedlivý režim zařídili sami.

Proč to tak snadno nejde, změnit ty lidské zákony k lepšímu tak, aby bylo možné, nahradit vládnoucí elity neschopné a zkorumpované, elitami poctivými a spravedlivými? Je to proto, že dosavadní majetkové elity, když se stanou vůči ostatním bezohlednými, sobeckými a zkorumpovanými, si ke svému udržení u moci najímají zločince. Najímají si zločince nejprve do oborů lživé, falešné a pokrytecké propagandy a pokud to nestačí, najmou si ještě další zločince i do silových justičních a ozbrojených složek a potom už začne jen neskrývaná vláda násilí těchto placených bojových zločineckých menšin proti poctivé a mírumilovné, ale zatím stále ještě málo sociálně uvědomělé, většině.

Jak je tedy možné, tomu všemu sociálnímu bezpráví zabránit? Existuje jen jediný a zcela demokratický způsob: Vzít elitám jejich neoprávněně nabyté hmotné prostředky, za které si až dosud najímaly zločince a lháře v propagandistických a represívních složkách státu a odstranit zločinnost tím, že nová a lepší moc především zabrání existenci právě těchto zločinců. Elity bez majetku, za nějž by si mohly zločince kupovat, se pak logicky stanou už jen elitami mocensky nulovými a chtě nechtě se budou muset změnit na lidi poctivé, jinak je nový a spravedlivý politický systém ekonomicky smete na svůj okraj. Mocensky je vyeliminuje proto, aby si znovu nemohly najímat nové a další zločince, kteří se jinak vždy najdou, pokud jim za provádění zločinů, za lhaní a za násilí zas někdo bude schopen zaplatit. A to je celé to jádro zdánlivě tak neřešitelné věci sociálního smíru a sociální spokojenosti a spravedlnosti, po níž jinak zcela logicky většina mírumilovných lidí všech národů touží.

Jaké poučení z toho pro nás plyne? Poučení, že elity kapitalismu se vždy budou především bránit znárodnění svých základních mocenských pák – vlády nad penězi a nad výrobními prostředky, vlády podpořené zbraněmi a metodami zločinců. Vlády, kterou tyto „elity“ od ideologicky obelhané národní většiny před 25 roky zadarmo získaly pouhou lží o tom, že jen soukromí vlastníci (a nikoliv všelidový občanský a zodpovědný stát) se o výrobní a podnikatelský majetek národa umí postarat nejlépe.

Smysl revolucí tudíž není v tom, fyzicky zničit určité lidské sociální třídy, které si až dosud hrály na elity a až dosud nespravedlivě vládly. Smysl revolucí spočívá v tom, odejmout jim prostředky, kterými by si opět mohly kupovat zločince propagandy a zločince kriminálního násilí na těch, kteří nechtějí jen neustálý boj a krev, ale přejí si klidný, mírový a poctivý život.

Z toho všeho tudíž pro nás plyne neuvěřitelně jednoduchý a fundamentální zákon socialismu, jako jediné možné mírové cesty budoucího života lidstva: Vládnout druhým sociálně spravedlivě může jen ta politická strana, která za životní jistoty těch, kteří si ji zvolili, cítí a ctí svou zodpovědnost, jak to již v minulosti jednou úspěšně a dlouhodobě dokázala.

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
148 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LF
LF
8. 8. 2015 13:04

Neuvěříte mi, ale většina lidí chce být elitou právě proto, aby získala hmotné statky a prostřednictvím jich moc nad ostatními lidmi (případně bezpečnost od nich). Proto se ostatně i reálný socialismus vyvinul tak, jak se vyvinul.
Touha člověka se vyšvihnout a vládnout je ostatně také přírodním zákonem.

dixi
8. 8. 2015 14:18

Jasně a srozumitelně , děkuji PPK. LF, nemyslím, že většina touží po velkém majetku a moci, ale ti co touží jsou schopni téměř všeho, aby toho dosáhli a dosažené udrželi. Proto souhlasím s článkem, je třeba znova znárodnit velké majetky, velké podniky a ohlídat, kdo je bude vést. Zákony se dají změnit opět k prospěchu všech. První socialismus dokonalý nebyl, ovšem byl mnohokrát lepší, než to, co zde máme teď. Je možno a nutno se poučit z chyb, to ostatně děláme všichni celý život. Tedy i systémy se vyvíjejí a zdokonalují. Je vcelku jedno, jak se systém bude jmenovat, některá… Číst vice »

peter.
8. 8. 2015 14:38

Mali by sme sa vrátiť k starým koreňom.A nie len pri výchove detí,aj keď práve tam sa musí začať.U nás sú rodiny,kde deti ešte rodičom vykajú.

http://www.hlavnespravy.sk/prisiel-cas-vratit-sa-k-starym-korenom-vychovy-deti/654748

Sio
Sio
8. 8. 2015 15:15

S myšlenkou v nadpisu souhlasím. Ano, člověk dokáže skoro všechno. Není to ale zadarmo. Člověk se musí nejprve přírodní zákony naučit znát a pak, až je pozná, je využívat ve prospěch toho, aby dosáhl jeho cíle. Bez tohoto se dál neposune. Dobrou zprávou je, že lidstvo si může mnohokrát rozbít nos a dostane novou šanci. Dostáváme nové šance už tisíce let. Jednou snad budeme připraveni.

jara7
jara7
8. 8. 2015 15:26

Článek je, až kromě svého závěru, velmi dobře napsán a přesně popisuje podstatu celosvětového problému: „Smysl revolucí spočívá v tom, odejmout jim prostředky, . . . “ Ano, sdílím stejný názor, je to přesně tak. Ale když už jste zmínil, že platí pouze přírodní zákony, nevracejme se ke stejným chybám a zapoměňme na návrat k jakýmkoli –ismům. Stačí, místo Vámi navrženého socialismu, podle přírodních zákonů a principů zavést si spravedlivý finanční systém, který prostředky a tudíž i moc elitám odejme a přesouvá je k lidem. Jeden se předkládá zde: http://www.volnik.promena.biz Nejlepší na tomto návrhu je, že si jej můžeme zavést… Číst vice »

PPK
PPK
8. 8. 2015 20:14

LF napsal Neuvěříte mi, ale většina lidí chce být elitou právě proto, aby získala hmotné statky a prostřednictvím jich moc nad ostatními lidmi (případně bezpečnost od nich). Proto se ostatně i reálný socialismus vyvinul tak, jak se vyvinul. Touha člověka se vyšvihnout a vládnout je ostatně také přírodním zákonem. Tato názorová linie není ničím jiným, než upřímnou symbiozou eugeniky s malthuziánstvím. Připravte se, pane LF, na to, že jednoho dne touha Vašich dětí se vyšvihnout a vládnout – bude i Vám jimi předložena jako přírodní zákon. Dobro došli, pane LF! Jak si ustelete ve vlastní rodině, tak si na stáří… Číst vice »

PPK
PPK
8. 8. 2015 20:54

jara7 napsal Článek je, až kromě svého závěru, velmi dobře napsán a přesně popisuje podstatu celosvětového problému: „Smysl revolucí spočívá v tom, odejmout jim prostředky, . . . “ Ano, sdílím stejný názor, je to přesně tak. Ale když už jste zmínil, že platí pouze přírodní zákony, nevracejme se ke stejným chybám a zapoměňme na návrat k jakýmkoli –ismům. Stačí, místo Vámi navrženého socialismu, podle přírodních zákonů a principů zavést si spravedlivý finanční systém, který prostředky a tudíž i moc elitám odejme a přesouvá je k lidem. Jeden se předkládá zde: http://www.volnik.promena.biz Nejlepší na tomto návrhu je, že si jej… Číst vice »

jara7
jara7
8. 8. 2015 22:55

PPK napsal Inu, píšete to sice hezky, ale mám už své roky a něco jsem prožil. Vím proto, že finanční systém, který prostředky a tudíž i moc elitám odejme a přesune je pouze deklarativně k lidem, spravedlivý život v občanské společnosti nezavede. A víte proč? Nezavede jej za té podmínky, pokud vlastníkem, emitentem a správcem peněz nebude stát toho lidu. Stát suverén s přímo volenými a odvolatelnými politiky. Ono je to vůbec zajímavé. Kapitalismus přešel do fáze imperialismu, která je jeho poslední fází. Bezdomovce a nezaměstnané tu ten Systém udržuje proto, aby se ti co pracují, báli té hrozby ve… Číst vice »

Sasin
Sasin
9. 8. 2015 0:10

No já nevím, ale mně připadá, že už by měli snad všichni vědět, že žádná krásnější strana s hodnějšími papaláši, která vyvede národ opět budováním ukradeného, ( kolikrát už?)z harpagondechajckých pastí vládnoucí ideologie neudělá nic jiného než ty předchozí. Vůbec přestávám rozumět tomu, proč levobočci chtějí pořád lidi uvazovat k práci a pravobočci chtějí lidi pasírovat přes peníze. Stále a dokola je to vo tom vládnutí lidem a gdyby se lidem podařilo konečně osvobodit od tupé „práce“, a dneska bych řek, že jí je tak 75%, měli by tolik času, že by se museli konečně zamyslet jak se jim to… Číst vice »

jan123
jan123
9. 8. 2015 0:57

Vzít elitám jejich neoprávněně nabyté hmotné prostředky, za které si až dosud najímaly zločince a lháře v propagandistických a represívních složkách státu a odstranit zločinnost tím, že nová a lepší moc především zabrání existenci právě těchto zločinců. Elity bez majetku, za nějž by si mohly zločince kupovat, se pak logicky stanou už jen elitami mocensky nulovými a chtě nechtě se budou muset změnit na lidi poctivé, jinak je nový a spravedlivý politický systém ekonomicky smete na svůj okraj. Mocensky je vyeliminuje proto, aby si znovu nemohly najímat nové a další zločince, kteří se jinak vždy najdou, pokud jim za provádění… Číst vice »

idiotronic
9. 8. 2015 2:09

8.srpna uplynulo 7 let od od vlakového neštěstí ve Studénce, jak upozorňuje občanské sdružení Comenius na stránkách města. Událost zmínil v červnu i blogger
http://www.petr-kubac.blog.cz/1506
a nemohl tušit, že za pár dní se v téže Studénce odehraje další inferno.V článku jsou i odkazy, z nichž je zřejmé, že firmě, které spadl most ve Studénce, spadl ještě jeden most na Havlíčkobrodsku. Autor si klade otázku, jak může firma s podobným profilem dostat další zakázku (za 6 let zahynulo na jejích
zakázkách 12 lidí).

LF
LF
9. 8. 2015 5:15

PPK napsal Tato názorová linie není ničím jiným, než upřímnou symbiozou eugeniky s malthuziánstvím. Připravte se, pane LF, na to, že jednoho dne touha Vašich dětí se vyšvihnout a vládnout – bude i Vám jimi předložena jako přírodní zákon. Dobro došli, pane LF! Jak si ustelete ve vlastní rodině, tak si na stáří poležíte. Inu, ve vlastní rodině jsem si snad ustlal lépe (doufám, uvidím), to, co popisuji, je obecná civilizační zákonitost. To, co člověka pobízí k tomu, se elitou stát, ten drive, je právě touha po majetku a moci skrze něj. Zbavte majetku a moci elity stávající a vzniknou… Číst vice »

Béda
9. 8. 2015 5:52

Trochu od věci. Zajímavá analýza neoliberálního ekonoma – globalisty: http://pravyprostor.cz/jake-jsou-slabiny-ceske-ekonomiky-ktere-nas-tahnou-ke-dnu/

Ještě mohl něco napsat ke grantové politice výzkumných ústavů, o struktuře využití českých vynálezů a patentů domácím a cizím kapitálem, o zadlužení celého kapitalistického světa…

abx
abx
9. 8. 2015 6:55

idiotronic napsal
Autor si klade otázku, jak může firma s podobným profilem dostat další zakázku (za 6 let zahynulo na jejích
zakázkách 12 lidí).

tato firma sa na slovensku podpisala pod pad mosta pri Kurimanoch z dovodu lajdackej prace (nedostatocne zabezpecenie debnenia pred betonazou)

Pri obci Kurimany pri Levoči v piatok 2. novembra 2012 približne o 14:30 pri betonáži druhého poľa mostnej konštrukcie pri výstavbe prvého úseku diaľnice D1 Jánovce – Jablonov zlyhala podperná konštrukcia. Následkom toho sa zrútila betónová časť v dĺžke približne 25 metrov a šírke 15,25 metra. Nešťastie si vyžiadalo štyri životy, jedenásť ľudí sa zranilo.

Martin (už bez taky m)
9. 8. 2015 7:18

PPK díky, jen dvě poznámky: člověk by si měl uvědomit že zcela a úplně změnit vše nedokáže. Sám to popisujete i na těch přírodních zákonitostech, které už ovšem lidstvo ovlivňuje… K závěru: ano asi je ten socialismus nutnost, jen poněkud jiný, více tvůrčí a otevřenější. Ale lidé musí překročit rubikon „stran“. Ty nakonec vždy jen někomu STRANÍ… a tak tomu bylo i s tou která si říkala komunistická. Jediný „komunismus“ který dnes existuje reálně je ten který vládne ve vztazích elity a korporací navzájem… Myšlenky lidí jako uvažuje Sasin možná nepůsobí napohled jasně, ale mají reálný a logický základ. Není… Číst vice »

Alena
Alena
9. 8. 2015 7:24

nezdá se , že vládci světa jen tak pustí otěže a umožní lidem žít bez závislosti na nich. Pokud připustíte byť jen malým procentem, že toto bylo možné https://www.youtube.com/watch?v=YMdq5M20Y1o nelze očekávat, že tak obrovské moci se dá jednoduše čelit. Očekávám, že příští desetiletí se blokování převratných technologií ukončí. Je to přece značka ideál, být nezávislým na elektřině. Co se ovšem pečlivě a neúprosně pro lidstvo chystá, je závislost na vodě a potravinách. Až na Rusko, kde je dovoz GMO plodin a semen zakázán, se s největší pravděpodobností rozšíří do zbytku světa závislost na jedné mamutí světové firmě , protože bude… Číst vice »

vittta
vittta
9. 8. 2015 8:10

Alena napsal nezdá se , že vládci světa jen tak pustí otěže a umožní lidem žít bez závislosti na nich. Pokud připustíte byť jen malým procentem, že toto bylo možné https://www.youtube.com/watch?v=YMdq5M20Y1o nelze očekávat, že tak obrovské moci se dá jednoduše čelit. Očekávám, že příští desetiletí se blokování převratných technologií ukončí. Je to přece značka ideál, být nezávislým na elektřině. Co se ovšem pečlivě a neúprosně pro lidstvo chystá, je závislost na vodě a potravinách. Až na Rusko, kde je dovoz GMO plodin a semen zakázán, se s největší pravděpodobností rozšíří do zbytku světa závislost na jedné mamutí světové firmě ,… Číst vice »

vittta
vittta
9. 8. 2015 8:19

Martin (už bez taky m) napsal PPK díky, jen dvě poznámky: člověk by si měl uvědomit že zcela a úplně změnit vše nedokáže. Sám to popisujete i na těch přírodních zákonitostech, které už ovšem lidstvo ovlivňuje… K závěru: ano asi je ten socialismus nutnost, jen poněkud jiný, více tvůrčí a otevřenější. Ale lidé musí překročit rubikon „stran“. Ty nakonec vždy jen někomu STRANÍ… a tak tomu bylo i s tou která si říkala komunistická. Jediný „komunismus“ který dnes existuje reálně je ten který vládne ve vztazích elity a korporací navzájem… Myšlenky lidí jako uvažuje Sasin možná nepůsobí napohled jasně, ale… Číst vice »

Alena
Alena
9. 8. 2015 8:20

Vám to leží v žaludku? mě rozhodně ne. Špatné svědomí nemám, pouze píši upřímně, co si myslím. Tento web bude tak dlouho banovat, až diskuse skončí pouze vzájemným přitakáváním si. To bude konečně ta inteligentní a kultivovaná diskuse.

PPK
PPK
9. 8. 2015 9:53

@jan123 – Ad „Víme, že o výsledku voleb rozhodují zase peníze.“ Přesto, připusťme pochybnost: Ovlivňují výsledky voleb jen předvolební reklamy a kampaně kandidátů? Jak je potom možné, že bývají zvoleni i ti, které voliči vůbec nikdy v životě neviděli? Nedošlo v historii nikdy k volebním manipulacím a podvodům? A co ty podivně stejné počty hlasů v regionálních volbách u Sládkovy strany a naopak úspěch DEU po pouhé desetidenní kampani v 90.letech, když si tehdy ty volby organizačně „pohlídala“? Proč se dosud volí dva dny a nebylo to ještě zrušeno? etc. Ad „moudré autoritativní režimy..“, tak to je téma vskutku závažné.… Číst vice »

Sasin
Sasin
9. 8. 2015 10:16

Pár otázek do kolotoče

1) Muammar Al-Kaddáfí: Politický boj, jehož výsledkem je vítězství kandidáta na příklad s 51 procenty hlasů voličů, vede k diktátorskému vládnímu orgánu, maskovanému jako falešná demokracie, protože 49 procent voličstva je ovládáno nástrojem vlády, pro který ne hlasovalo, ale který jim byl vnucen. To je diktatura

V našich podmínkách na nějakých 51% zapomeňte. K čemu, pane PPK, je podílníkovi fešácká diktarura?

vittta
vittta
9. 8. 2015 10:20

K příspěvkům LF a wittta: Podle mého názoru, je ve vás obou, pánové, hodně pýchy. Ostatně, nejste sami na světě a nejste ani první, kteří si hrají na mistry světa a okolí. Věřící tomu říkají absence pokory před Bohem, ti ostatní si vzpomenou na přísloví, jak pýcha (občas) předchází pád a realista ví, že vyskakovat lze jen tak vysoko, jak zedníci udělali strop. Ale jinak respektuji, když každý žije jen tak, jak umí a také to, že každý má právo třebas i na sebevraždu. Hlavně, aby měl pocit, že to udělal pravicově svobodně. BTW, pane wittto, „Stačí jedno ožehavé téma,… Číst vice »

Sasin
Sasin
9. 8. 2015 10:23

Pár otázek do kolotoče 2) Muammar Al-Kaddáfí: Parlament je falešným zastoupením lidu a parlamentní systém je scestným řešením problému demokracie. Parlament je původně zakládán, aby zastupoval lid, ale to samo o sobě je nedemokratické, protože demokracie znamená moc lidu a nikoli moc jeho zástupců. Pouhá existence parlamentu znamená nepřítomnost lidu, ale skutečná demokracie existuje jedině prostřednictvím účasti lidu a nikoli prostřednictvím činnosti jeho zástupců. Parlamenty se staly právní přehradou mezi národy a výkonem moci, vylučují masy z politického života a monopolizují si svrchovanost na jejich místě. K čemu, pane PPK, je podílníkovi moc jeho zástupců, kteří ho zbaví totálně veškeré… Číst vice »

PPK
PPK
9. 8. 2015 10:24

Ad paní Alena a téma GMO – nejsem biolog, ale budu-li věřit biologu jogínovi, pak v odporu Ruska a EU proti GMO je pouze obranný záměr, nedopustit monopol Monsanta na jejich území – a vůbec se tomu nedivím. Vždyť v politice vždy účel světil prostředky. Je přece jedno, co nějaký státník řekne. Je rozhodující pouze to, co udělá. A cílem Ruska i EU je přece nedovolit monopol Monsanta a koloniální závislost v osivech na něm. Monopol totiž není nic jiného, než nástroj podnikatelského násilí subjektu, který sice žvaní o konkurenci a soutěži, ale pracuje jen na ekonomické likvidaci konkurenta a… Číst vice »

Sasin
Sasin
9. 8. 2015 10:32

Pár otázek do kolotoče 3) Muammar Al-Kaddáfí: Nejtyranštější diktatury, jaké poznal svět, existovaly ve stínu parlamentů. Systém stran maří demokracii Zrádcem je ten, kdo se stane členem strany. Strana je soudobou diktaturou. Je to moderní diktátorský nástroj vlády. Strana je vládou části nad celkem. Je to nejnovější diktátorský nástroj. Jelikož strana není individuální, uskutečňuje zdánlivou demokracii zřizováním parlamentů a výborů a propagandou prostřednictvím svých členů. Strana je diktátorský nástroj vlády, který umožňuje těm, kteří mají stejný názor a společný zájem, aby vládli lidu jako celku. V porovnání s lidem je strana menšinou. Účelem zřízení strany je vytvoření nástroje na ovládání… Číst vice »

Alena
Alena
9. 8. 2015 10:34

problematika GMO je velmi záludná. Dříve si člověk dokázal vypěstovat vše sám a byl v tom ohledu soběstačný. V minulém století se plně rozvinuly technologie, které usnadnily lidem práci, ale učinily je závislé na ropě, plynu a el.energii.
Toto století , při vítězství GMO, učiní člověka závislým na jídle. Již nepůjde vypěstovat si vše sám. O ekologických škodách nemluvě.
Nemyslím si, že by zde byl někdo namyšlený, spíše se účast na tomto webu vytříbí, pokud zde bude podpora radikální a řízené migrace s cílem zničení tohoto národa

peter.
9. 8. 2015 10:35

Alena napsal

problematika GMO je velmi záludná. Dříve si člověk dokázal vypěstovat vše sám a byl v tom ohledu soběstačný. V minulém století se plně rozvinuly technologie, které usnadnily lidem práci, ale učinily je závislé na ropě, plynu a el.energii.
Toto století , při vítězství GMO, učiní člověka závislým na jídle. Již nepůjde vypěstovat si vše sám. O ekologických škodách nemluvě.
Nemyslím si, že by zde byl někdo namyšlený, spíše se účast na tomto webu vytříbí, pokud zde bude podpora radikální a řízené migrace s cílem zničení tohoto národa

http://www.vsetkoogmo.sk/index.php/co-je-to-gmo

fajt
9. 8. 2015 10:36

feudalismus v nás – neexistuje nic, co by člověk nedokázal zničit – a-sociálno mu k tomu dopomož. ..)

Sasin
Sasin
9. 8. 2015 10:43

Pár otázek do kolotoče 4)Třídní politický systém je stejný jako politický stranický, kmenový nebo sektářský politický systém, tj. třída ovládá společnost stejným způsobem jako strana, kmen nebo sekta. Ve všech případech lid není třídou, stranou, kmenem ani sektou; ty nejsou ničím víc než součástí lidu a tvoří menšinu. Jestliže třída nebo strana nebo kmen nebo sekta ovládá společnost, celý vládnoucí systém se stává diktaturou. Každá třída, která se stane dědicem společnosti, dědí současně její vlastnosti. Znamená to, že rozdrtí-li na příklad dělnická třída všechny ostatní třídy, stane se dědicem společnosti, tj. stane se materiální a sociální základnou společnosti. Dědic nese… Číst vice »

vittta
vittta
9. 8. 2015 10:46

Jinak vidím, wittto, tak otázku imigrantů zatahujete i sem, protože intuitivně cítíte, že by to opět mohlo být téma k rozbíjení diskuse. Pominu otázku nekompatibility kultur a náboženského práva islámu a napíši Vám sem jen svůj ekonomický názor a dál ho už nebudu rozebírat, neb jsem se k tomu již dříve vyjádřil: , —————————— Odhalil jste mě. Ale já jsem si nevšiml, že bych sem nějak tahal otázku migrantů. Psal jsem přeci o poklesu kreditu levicových webů, kde jediné závažnější téma zcela ochromí jejich jakýsi boj se systémem, protože zmizela jakákoliv základní jednota. No, to závažné téma je migrace, mám… Číst vice »

Sasin
Sasin
9. 8. 2015 10:51

Pár otázek do kolotoče

5)Muammar Al-Kaddáfí: Klamnost referenda „ano“ a „ne“. Referenda jsou podvodem na demokracii. Ti, kdo říkají „ano“ a ti, kdo říkají „ne“, nevyjadřují ve skutečnosti svou vůli. Byli umlčeni koncepcí moderní demokracie. Bylo jim dovoleno, aby vyjádřili jen jedno slovo: buď „ano“ nebo „ne“. To je nejkrutější a nejutlačovatelštější diktátorský systém.

K čemu, pane PPK, je podílníkovi říkat na pitomé otázky „ano“ a „ne“, když podílník chce přece něco uplně konkrétně jiného?
Myslím že to stačí. Děkuji za plodné odpovědi. Muheeeeeee

Alena
Alena
9. 8. 2015 11:10

pane Sasine, jste originál se svými názory. Jsou mi sympatické, nicméně jsem přesvědčena o tom , že v dnešním globálním světě nelze prosadit to, co propagujete pouze v našem pidistátečku. Ledaže by to byla touha globální, být podílníkem, a prosadila by se na celém světě

PPK
PPK
9. 8. 2015 11:20

@Sasin: Ad „K čemu je podílníkovi moc strany , která předstírá, že její cíle jsou cíli lidu aby se dostala k moci?“ Otázka je to správná a důležité je, nebrat strany, které chtějí mít jen moc bez zodpovědnosti. Je to přece jenom na tom výběru, koho si kdo do čela zvolí. Jiná věc je, jestli je z čeho vybírat, protože všechno musí mít nějaký řád a ten bez řízení nevytvoříme stejně tak, jako by bylo k ničemu auto bez volantu. Pokud má někdo pocit, že na výběr nemá, pak má jen dvě možnosti: Buď nic nedělat a mlčet, nebo si… Číst vice »

LF
LF
9. 8. 2015 14:14

PPK:
Pyšný nepochybně jsem, hezké to jistě není, ale zpovídat se z toho zrovna vám nechci.

Jenže příspěvky, které jsem psal, byly úplně o něčem jiném, vůbec ne o mé osobě, natož o tom, jestli dočůrám dál, než vy.
Jeden z hlavních problémů „alternativy“ je vnímání jakékoliv kritiky jako osobního útoku a oplácení stejnou měrou, druhým je ignorace základních lidských tužeb a lidské psychiky.

LF
LF
9. 8. 2015 14:18

„spravedlivý právní podíl, to předpokládá existenci fungujícího celku. Ten vytvoří jen kolektiv, ať si individualisté říkají cokoliv“

Kolektiv nevytvořil nikdy nic. Tvoří jednotlivci, kteří mají myšlenku a současně schopnost alokovat zdroje (třeba zbuntovat davy, když už se díváme doleva). Tihle jednotlivci až na výjimky jsou hnáni touhou stát se novou elitou nebo se v elitě udržet.
Co jim nabídne neelitářský systém? Jak je získá? Čím?

Béda
9. 8. 2015 14:27

Sasin,

opakování má svůj význam. Nic proti podílům ale jak toho chcete docílit? Myslíte, že se stávající elity bez boje vzdají svého majetku = podílu a privilegií?

vittta
vittta
9. 8. 2015 14:54

LF napsal PPK: Pyšný nepochybně jsem, hezké to jistě není, ale zpovídat se z toho zrovna vám nechci. Jenže příspěvky, které jsem psal, byly úplně o něčem jiném, vůbec ne o mé osobě, natož o tom, jestli dočůrám dál, než vy. Jeden z hlavních problémů „alternativy“ je vnímání jakékoliv kritiky jako osobního útoku a oplácení stejnou měrou, druhým je ignorace základních lidských tužeb a lidské psychiky. Tady mě zaujalo to ignorování základních lidských tužeb a lidské psychiky. To je přesně ono, lidé touží po hmotných statcích a po dostatku. Já jsem tady někde napsal, že kdyby dal minulý režim lidem… Číst vice »

peter.
9. 8. 2015 17:41

PPK : Píšete,že cit.“ neexistujú elity,ktoré sa nedajú nahradiť elitami koncepčne a organizačne schopnejšími a sociálne aj ľudsky spravodlivejšími,pokiaľ je to pre naše prežitie nevyhnutné“.koniec cit. Mali by ste pravdu,keby sme si mohli voliť ľudí,ktorých kvality a schopnosť riadiť našu spoločnosť,sú známe a neodškriepiteľné.Bohužiaľ náš volebný systém takúto možnosť nedáva a my môžeme voliť len buď podľa lídra alebo podľa zamerania tej ktorej politickej strany.Kresťan volí kresťanskú stranu,ľavicový volič volí socialistov v nádeji,že práve oni sa postarajú o zlepšenie sociálnej spravodlivosti atď.Alebo voliči volia na základe sympatií k lídrovi o ktorom ani nevedia aké má morálne a kvalifikačné predpoklady k… Číst vice »

peter.
9. 8. 2015 17:45

peter. napsal
najpovolanejší.

pokr.
Preto si myslím,že kým sa volebný systém nezmení tak,že k rozhodovaniu sa dostanú tí múdri a schopní,tak nie je v silách nikoho,aby vymenil súčasné elity za také,ktoré dokážu viesť našu spoločnosť k prosperite a sociálnej spravodlivosti.

Dolmen
Dolmen
9. 8. 2015 19:04

Mechanická demokracie je směsí podvodu se sebeklamem. Všem enthusiastům doporučuji k přečtení knihu Fr. Koukolíka Zvíře politické (Eseje o lidské nátuře). Ono je to pak přejde.

PPK
PPK
9. 8. 2015 19:15

LF napsal Kolektiv nevytvořil nikdy nic. Tvoří jednotlivci, kteří mají myšlenku a současně schopnost alokovat zdroje (třeba zbuntovat davy, když už se díváme doleva). Tihle jednotlivci až na výjimky jsou hnáni touhou stát se novou elitou nebo se v elitě udržet. Co jim nabídne neelitářský systém? Jak je získá? Čím? Ad „.. jednotlivci až na výjimky jsou hnáni touhou stát se novou elitou“.. Pane LF, to je jen Vaše mylná představa, že jednotlivci ve své většině potřebují být hnáni touhou, stát se elitou, nebo se tam udržet. Naopak, ti duševně vyrovnaní to vůbec nepotřebují. Stačí jim to, co hmotně i… Číst vice »

Sio
Sio
9. 8. 2015 19:31

idiotronic napsal

8.srpna uplynulo 7 let od od vlakového neštěstí ve Studénce, jak upozorňuje občanské sdružení Comenius na stránkách města. Událost zmínil v červnu i blogger
http://www.petr-kubac.blog.cz/1506
a nemohl tušit, že za pár dní se v téže Studénce odehraje další inferno.V článku jsou i odkazy, z nichž je zřejmé, že firmě, které spadl most ve Studénce, spadl ještě jeden most na Havlíčkobrodsku. Autor si klade otázku, jak může firma s podobným profilem dostatdalší zakázku (za 6 let zahynulo na jejíchzakázkách 12 lidí).

Pokud vím, spadl jim ještě nějaký most na Slovensku …

Sio
Sio
9. 8. 2015 19:46

peter. napsal
http://www.vsetkoogmo.sk/index.php/co-je-to-gmo

GMO je něco jako oheň, může být dobrý sluha, ale zlý pán. Jde vždy o to, kdo toho využívá a jak. V tom je jádro pudla.

Sio
Sio
9. 8. 2015 19:53

Vládci světa mají před sebou ještě dlouhou radostnou perspektivu. Jejich hlavní cílem dnes podle mého odhadu bude redukce světové populace. Destabilizace, kterou pozorujeme, k tomu vede. Jde jim o životní prostředí. Potřebují ještě pár stovek nebo tisíců let technologického rozvoje, aby mohli Zemi bez rizika opustit, kdyby něco. Mají všechno. Ale co když přiletí osudový asteroid? Nebo co když tu bouchne moc jaderných bomb? Takže pro vládce světa je prioritou atomizovat svět. Nepotřebují žádné velmoci s nadutými pitomci v čele, je to nebezpečné. Pracovali na rozpadu SSSR, pracují na rozpadu USA a časem dojde i na Číňany. Řídí bezstrukturně, vybírají… Číst vice »

peter.
9. 8. 2015 19:54

Sio napsal
Pokud vím, spadl jim ještě nějaký most na Slovensku …

Dialničný most v Kurimanoch.1.11.2012,4 mŕtvi,3 ťažko zranení,11 ľahko zranených.Prevádzkovateľ stavby-česká firma BOGL a KRÝSL.
Vyšetrovaním sa zistilo,že príčinou tragédie bolo šetrenie nákladov na podpornú konštrukciu mosta.Spevnenie bolo nedostatočné a tak sa zle postavené podpery zrútili.Tragédii by sa zabránilo,ak by sa k spevneniu mosta pridalo pár oceľových stojok v hodnote 10 tisíc €.

PPK
PPK
9. 8. 2015 19:59

peter. napsal nie je v silách nikoho,aby vymenil súčasné elity za také,ktoré dokážu viesť našu spoločnosť k prosperite a sociálnej spravodlivosti. @peter. – Váš popis je přesný včetně toho zmíněného D-K efektu. Pokusím se na to odpovědět z pohledu nejen technického, ale i právního. Má-li něco spolehlivě fungovat, musí to mít v sobě zabudované tzv. (kontrolní a korekční) záporné zpětné vazby a systémové pojistky. Jinými slovy prvky, které eliminují nežádoucí stavy Systému. V politice je to např. PŘÍMÝ VÝBĚR a přímá volba a event. i odvolatelnost bez odstupného těch, kteří pak ve veřejné službě neobstojí. A když říkám „veřejná služba“,… Číst vice »

peter.
9. 8. 2015 20:06

Sio napsal
GMO je něco jako oheň, může být dobrý sluha, ale zlý pán. Jde vždy o to, kdo toho využívá a jak. V tom je jádro pudla.

Sio:
Jádro pudla je v tom,že sa začali používať biotechnológie bez dostatočných klinických testov a vypracovaných odborných štúdií.Pamätáte sa ešte na DDT a PCB ?Svojho času výkrik vedy a s následkami sa budú vysporiadavať ešte generácie.Nie sú ani spoľahlivé štúdie o možnej kontaminácii prostredia týmito GM rastlinami.To čo ale existuje,je agresívna americká firma Monsanto s mohutnou vládnou podporou.V Latinskej Amerike majú roľníci s touto firmou svoje skúsenosti.Ekonomické aj zdravotné.Negatívne samozrejme.

peter.
9. 8. 2015 20:23

PPK napsal
Jak tedy vytvořit kvalitní jakýkoliv systém, včetně toho politického? Nahrazovat postupně jeho původní a vadné součásti a vadná jejich propojení tím, co funguje

PPK:
Ja som v tomto dosť skeptický,lebo si neviem predstaviť priebeh toho procesu odstraňovania neschopných, ktorí sú ale o sebe presvedčení,že práve oni sú tí najschopnejší, od ich výdatného koryta.To oni tvoria zákonodarnú aj výkonnú moc.Nikdy neurobia nič,nestvoria a neschvália žiadny zákon,ktorý by ich mohol odstaviť od moci.Po r.89 sme vytvorili dnes platný volebný systém,čím sme spustili lavínu,ktorá sa dá zastaviť len veľmi ťažko,možno len prijatím mimoriadnych opatrení.Nejakým výbuchom napr.

vittta
vittta
9. 8. 2015 20:36

PPK napsal @peter. – Váš popis je přesný včetně toho zmíněného D-K efektu. Pokusím se na to odpovědět z pohledu nejen technického, ale i právního. Má-li něco spolehlivě fungovat, musí to mít v sobě zabudované tzv. (kontrolní a korekční) záporné zpětné vazby a systémové pojistky. Jinými slovy prvky, které eliminují nežádoucí stavy Systému. V politice je to např. PŘÍMÝ VÝBĚR a přímá volba a event. i odvolatelnost bez odstupného těch, kteří pak ve veřejné službě neobstojí. A když říkám „veřejná služba“, myslím to jako službu doslova, nikoliv jako kariérní výtah a výživné korupční koryto. To všechno kapitalismus neodstraní, protože korupce… Číst vice »

Bety
Bety
9. 8. 2015 20:43

Peter, s tím Monsantem s vámi souhlasím. Ale o DDT jsem se dočetla zajímavé věci. Jeho nebezpečnost nebyla ověřena. Existují studie, které tvrdí, že není pro člověka nebezpečné. Při jednom experimentu trvajícím dva roky ho lidé bez následků polykali. Byl to nejlepší prostředek proti komárům roznášejícím malárii a od jeho zákazu prudce vzrostl počet úmrtí na malárii – počítá se to na desítky milionů – tedy od toho zákazu. Paration, který DDT nahradil, skutečně nebezpečný byl, jen v prvním roce zemřelo na 100 zemědělců, kteří se skutečně jedovatým prostředkem neuměli zacházet…..