Ohlédnutí

I když jsem týden nic nenapsal, nebyl jsem na pustém ostrově a tak jsem sledoval, co se šustí. Bohužel, žádné dobré zprávy. Vlastně žádné zprávy, všude jen bulvár a propaganda. Tak nějak mi v hlavně utkvěly následující momenty, které prostě tou černou křídou do komína zmínit musím:

Andrej Babiš chce řídit stát jako firmu. Andrej Babiš se nechce s nikým dělit, Andrej Babiš nechce s nikým vyjednávat, a už vůbec ne s nějakými zastupitelstvy. Andrej Babiš nechce zastupitelstva, Andrej Babiš chce malé Napoleonky, co budou řídit (vládnout příliš smrdí politikou) své obce bez kibicování zastupitelstev, od vlády, přes kraje až po starosty. Pro malý úspěch vlády jedné strany zkusíme teď vládu jednoho muže. Andrej Babiš má svých 40 %.

Andrej Babiš kecá o tom, jak nekecá, ale maká, ve sněmovně se ale skoro neukáže a hlasování fláká. Je to nějaké tajemství? Není. Zajímá to někoho? Nezajímá. Má svých 40 %? Má? Tyhle brzdy ze „žvanírny“ to mají stejně sečtené. Moloděc!

Irácká armáda opět dobyla Mosul a opět porazila Islámský stát, za poslední měsíc už asi potřetí a možná ne naposledy. Ovace, které by odpovídaly nebezpečí, jež Islámský stát představoval (nebo stále představuje?), se ovšem nekonají. Západ nepotřebuje nad Islámským státem vyhrát, Západ potřebuje s Islámským státem bojovat. Západ potřebuje Islámský stát. Lepší strašidlo na vlastní občany a osinu v ruském zadku teď totiž Západ nemá.

Irácká armáda dobyla Mosul a podle mediálního obrazu se jí to podařilo beze ztrát mezi civilisty. Nikdy nepřišel o život, nikdo nepřišel o střechu nad hlavou, nikdo se nemusel bát. Jaký rozdíl proti boji o Aleppo! Nebo je ten rozdíl spíš v tom, že Aleppo osvobozovala pravidelná syrská armáda a Rusové (určení dědiční nepřátelé na tento rok i napřesrok)? U nás a našich spojenců nás tzv. kolaterální ztráty nezajímají, a těch, které máme mít za nepřátele, nás nezajímá nic jiného. Dále viz předchozí odstavec.

Česká televize posunula přepisování historie opět na vyšší úroveň a jako obvykle šlo o Ukrajinu. Podle České televize válka na Donbasse vypukla v reakci na anexi Krymu. Ani slovo o Majdanu, ani slovo o jazykových zákonech, ani slovo o vměšování USA a EU. To, že anexe Krymu byla reakce na genocidní použití síly ukrajinskými nacionalisty, je jen drobný detail, který nikoho nezajímá a zajímat nesmí. Realita nemá v České veřejnoprávní (sic!) proti „pravdě“ šanci.

Do Hamburku se sjelo panstvo na výstavu elit. Desítky tisíc lidé jim přišli říct, že nechtějí jejich svět, ale svůj. Shořelo při pár aut a někdo vykradl drogerii, což bylo přesně to, co elity potřebují, aby se mluvilo o něčem jiném, než o nerovnosti, vykořisťování, devastaci životního prostředí etc. Kritizovat globální kapitalismus je těžké: Buď jste hodný a pak nikoho nezajímáte, nebo zazlobíte a pak se mluví jen o těch rozbitých oknech a vystrašení maloměšťáci se semknou kolem G20führerů (historicky významově osvědčený německý ekvivalent anglického leader). Kapitalismus je jako Izrael – jediný povolený způsob, jak ho kritizovat, je chválit ho.

Převzato z blogu Tribun

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
36 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
orinoko
12. 7. 2017 21:13

Ta forma, ten stych, lapidarnost a výběrové shrnutí …. hned me to trklo.
Tohle je Masomlejn !!! dle Tribuna.
Časové náročná forma , která ovšem patřila ke světlým a ORIGINALNIM formám dřevních OM.
Když jsem psal , ze me cosi napadlo , tak to byl mix návratu ke korenum a osobnímu vkladu i třeba lokálního charakteru.
Dneska za nás mluví prediktori a k ledu uloženy HAARP. Nic proti tomu, informace maji proudit.
Ale ne PRUDIT!!
Ale hlavně maji podněcovat!!
A nikoli ubijet!
Čeho je moc , toho je jak Jambor Augustove.
Tribune, chvalim.

orinoko
12. 7. 2017 21:28

Bacha u časové smyčky latentního prediktora.
Chystam se totiž bombardovat magnetické siločáry svým svestkovym plynnym faborem , údolí Dutých hlav nevyjimaje.

Bety
Bety
12. 7. 2017 21:58

ww.zvedavec.org/komentare/2017/07/7317-islam-a-klerikalismus-na-velkem-strednim-vychode.htm
Zajímavý článek, doporučuji k přečtení.

peter.
12. 7. 2017 22:36

Taký súhrn.Popis uplynulých dejov,ku ktorému sa ani nedá niečo dokladať.Takže len ten kapitalizmus.Z vašich článkov Tribun je zrejmé,že ste tuhý „antikapitalista“.Už menej jasné je to,čoho ste prívržencom.Akú ideológiu vyznávate.Tak napr.ja som prívržencom socializmu.Socializmu bez adjektív,socializmu v ktorom sú výrobné prostriedky v celospoločenskom vlastníctve a v ktorom sa hospodári plánovite.Všetky ostatné „socializmy“s prívlastkom ja za socializmus nepovažujem,lebo dnešní „eurosocialisti“ vlastne od socializmu už dávno odstúpili.(napokon už aj komunisti).A vytvárať sociálne spravodlivú spoločnosť pri zachovaní kapitalizmu je oxymoron.Potreboval by som poznať vašu predstavu o tom akú spoločnosť chcete vybojovať.Ľahšie by sa potom diskutovalo. Vaša obhajoba protestujúcich v Hamburgu vyznieva tak,ako keby mladí… Číst vice »

PPK
PPK
12. 7. 2017 22:47

.: Souhlas!

Tribun
Admin
13. 7. 2017 6:11

Orinoko, také si myslím, že toto je poměrně nosný a výživný formát, ale má jeden předpoklad, který asi nejsem schopen dodržovat: celý týden nic jiného nenapsat. I když tuším, že by mi to možná prospělo.

Martin (už bez taky m)
13. 7. 2017 6:28

Tribune, budu se mít líp a zlepším svět, když zapálím pár aut a rozbiju nějakou tu výlohu, případně na někoho hodím dlažební kostku? Bude se pak „o tom mluvit“ a přivodí to „změnu“?? Napsal bych ale raději, že ne „mluvit“ ale mnohem výstižněji že ŽVANIT. Jako člověk (snad ještě alespoň trochu) negaučový mohu jen konstatovat, že ano, určité způsoby na „přitáhnutí pozornosti“ „fungují“… Ovšem rozbíjení až zas tak často nefunguje. Proto kdykoliv jsem se ve světě snažil něco změnit, nešahal jsem po dlažební kostce do výlohy. A již vůbec jsem nikdy nezapaloval auta (ve kterých ti co tak činí strávili… Číst vice »

peter.
13. 7. 2017 6:30

NSDAP bola stranou aj socialistickou aj robotníckou a predsa bola vytvorená za účelom presadenia tých najodpornejších Hitlerových zámerov.Na svoju ochranu vytvorila útvary zložené z bitkárov a surových kriminálnikov nazvaných „Sturmabteilung“,hnedokošeláči,SA.Viedol ich istý homosexuál menom Ernst Julius Rohm.Rohm svoju homosexualitu otvorene priznával.Táto organizácia sa napokon stala nebezpečnou aj pre samotného Hitlera a preto ju nekompromisne a tvrdo zlikvidoval v „Noci dlhých nožov“.
Píšem o tom preto,že tí „demonštranti“ v Hamburgu až príliš pripomínali páve „hnedokošeláčov“SA-manov z doby,keď sa k moci dral Hitler.

Gatta
Gatta
13. 7. 2017 6:42

Re Tribun – velmi dobré !

K Hamburku:
Nedávno uvedl p. Macek na svém webu jednu myšlenku

„Jakýkoliv řev nic neznamená, pokud ho nevydává vůdčí samec.“

A to je to, co se změnilo v USA …

fajt
13. 7. 2017 7:00

Gatta napsal
„Jakýkoliv řev nic neznamená, pokud ho nevydává vůdčí samec.“

otázkou zůstává, jestli nejde o vykastrovaného jedince ( záměrně vybraného) , který sice řve jako pavián, ale ani o píď nepohne s prehistorickým lichvářským fundamentem. ..)

fajt
13. 7. 2017 7:03

peter. napsal NSDAP bola stranou aj socialistickou aj robotníckou a predsa bola vytvorená za účelom presadenia tých najodpornejších Hitlerových zámerov.Na svoju ochranu vytvorila útvary zložené z bitkárov a surových kriminálnikov nazvaných „Sturmabteilung“,hnedokošeláči,SA.Viedol ich istý homosexuál menom Ernst Julius Rohm.Rohm svoju homosexualitu otvorene priznával.Táto organizácia sa napokon stala nebezpečnou aj pre samotného Hitlera a preto ju nekompromisne a tvrdo zlikvidoval v „Noci dlhých nožov“. Píšem o tom preto,že tí „demonštranti“ v Hamburgu až príliš pripomínali páve „hnedokošeláčov“SA-manov z doby,keď sa k moci dral Hitler. co si v rajchu zase vychovávají, to ať si taky sežerou – trochu mi ta demonstrace připomínala… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
13. 7. 2017 7:07

fajte – „třeba“ to je jen tím, že si projednou oblékli ty uniformy naruby…

Gatta
Gatta
13. 7. 2017 7:18

Re fajt:
Jasně – „Pokud se něco nezmění – hned, úplně ve všem a úplně dokonale a bez chyb – tak je to vlastně o ničem“.
… takový docela běžný – účelový nekonstruktivní diskusní argument.

Iluze si samozřejmě nedělám …

peter.
13. 7. 2017 7:18

fajt napsal
otázkou zůstává, jestli nejde o vykastrovaného jedince ( záměrně vybraného) , který sice řve jako pavián, ale ani o píď nepohne s prehistorickým lichvářským fundamentem. ..)

:-)

fajt
13. 7. 2017 7:35

Gatta napsal Re fajt: Jasně – „Pokud se něco nezmění – hned, úplně ve všem a úplně dokonale a bez chyb – tak je to vlastně o ničem“. … takový docela běžný– účelový nekonstruktivní diskusní argument. Iluze si samozřejmě nedělám … mno, od politiků už nějaký pátek nečekám nic pozitivního, progresivního a lidského a znova zopakuji, nejlepší politik je ten, který už není ( a je úplně jedno, jak se mu to přitrefilo ) – Doník je takový kabaretní komediant, kterému svěřili už dost jedovaté imperátorské křeslo, páč se v byznysu naučil jenom ty nejhorší kousky a do politiky vstoupil… Číst vice »

fajt
13. 7. 2017 7:38

peter. napsal

Pieniny nádherné, dřevo narúbané a baranina zo strapačkami je už taky historie :-)

fajt
13. 7. 2017 7:40

Martin (už bez taky m) napsal

fajte – „třeba“ to je jen tím, že si projednou oblékli ty uniformy naruby…

ano, rozkaz je někdy sviňa . ..)

peter.
13. 7. 2017 8:03

fajt napsal
Pieniny nádherné, dřevo narúbané a baranina zo strapačkami je už taky historie

Som rád. :-)

Aleš
Aleš
13. 7. 2017 8:07

fajt napsal
ano, rozkaz je někdy sviňa . ..)

poSSlušně hlásím… :-)

Gatta
Gatta
13. 7. 2017 8:09

Re fajt – jasně, myslím, že se známe … taky nic extra nečekám … Každopádně ale má Trump funkci „vůdčího samce“ a i když je jeho pokřik může mít různé významy, tak je minimálně hodný pozornosti. O Trumpovi jsem už dnes psal na vedleším článu. Mimo jiné je zajímavé, že k politice se vyjadřoval vždy a to v podstatě stále stejně, a na jeho možnou prezidentskou kandidaturu se ho redaktoři ptali, už když mu bylo 29 roků. A také už velmi dlouhý čas fungovalo v americe hnutí za Trupmovo prezidentství. Komediant ?- řekl bych „mediálně zdatný“. Především je to ale… Číst vice »

fajt
13. 7. 2017 8:22

Gatta napsal
jasně, myslím, že se známe … taky nic extra nečekám …

určitě, však se nebudeme přít o někoho, který si zase tolik času a pozornosti nás dvou nezaslouží, krom toho, je tam taky hlavně za sebe, familii a její zájmy, jako mediální náčelník, kterému zbyly nějaké formální znaky ( jak ukázal deep state, tak opravdu nepatrné ) dělá to, co mu vlastníci americké korporace ( to je přesnější název pro současnou ameriku ) milostivě dovolí, že u toho vypadá dobře hullywůd je je hezké a miludké na pohled, ale pro samotnou věc pramálo prospěšné :-)

fajt
13. 7. 2017 8:28

peter. napsal
Som rád.

krom jednoho konfliktu s vodičom běloruského minibusu ( málem do nás na Hraničném z vedlejší narazil ) vše naprosto zuper, hriby taky rástly a místní míšo sa (asi ) vrátil do Tatier. ..)

Béda
13. 7. 2017 10:08

Jenom pár poznámek k Hamburgu:
– proč pro zasedání G20 byl zvolen zrovna Hamburg? Proč ne třeba nějaký hůře dostupný ostrov?
– kdo ten bordel financoval?
– kdo z toho mohl mít prospěch? Co by tím zakukleným vandalizmem pod prapory antikapitalizmu mohla u veřejnosti dosáhnout levice? Že by to organizovali idioti, kteří chtějí spustit pogromy proti levici, zavést policejní stát?
– nemělo to některé společné znaky s majdánkem (tím ukrajinským, ne tím polským)
– proč proti vandalismu a zakuklenectví, které jsou zákonem postižitelné, nezakročila tvrdě a v rámci zákona policie? Kdo poskytl vandalům ochranů shůry?

Béda
13. 7. 2017 10:39

Z diskuse odjinud: „…Ako je mozne, ze udajni europski komunisti, teda racionalneho myslenia schopni ludia, majuci k dispozicii racionalne argumenty pre odstranenie kapitalizmu, ovladajuci udajne vsetky vlady clenskych krajin EU, vsetky ozbrojene zlozky v EU a vsetky media, umoznia skupine udajne nimi podporovanych vandalov, poskodzovat ich meno…? Preco by sa skupiny racionalneho myslenia schopnych ludi, majucich k dispozicii racionalne argumenty pre odstranenie kapitalizmu, podporovane vsetkymi vladami v EU, kdekolvek uchylovali k vandalizmu…? Ako je mozne, ze vandali v Hamburgu, udajne bojujuci proti kapitalizmu, tam nevyhadzovali do vzduchu a nepodpalovali symboly kapitalizmu, banky, budovy nadnarodnych korporacii, auta a vily ich majitelov,… Číst vice »

peter.
13. 7. 2017 10:54

Béda napsal proč proti vandalismu a zakuklenectví, které jsou zákonem postižitelné, nezakročila tvrdě a v rámci zákona policie? Kdo poskytl vandalům ochranů shůry? Béda: Preto,lebo budú ešte potrební.Keď budú demonštrovať ľudia proti migračnej politike vlády,alebo za udržanie tradičnej rodiny,za zvýšenie miezd a tak podobne,tak “ demonštranti z Hanburgu“proti nim zakročia a ušetria polícii špinavú prácu.Priaznivci AfD už Antifu aj extrémnu ľavicu skúsili na vlastnej koži. Podobne aj pokojní demonštranti za tradičnú rodinu v Bratislave pred dvomi rokmi.Mainstream vtedy nazval demonštrantov extrémistami,náckami a fašistami.Keď vyšlo najavo že demonštranti boli obyčajní slušní ľudia, tak sa táto téma vytratila z médií.Antifu a ľavicových… Číst vice »

peter.
13. 7. 2017 12:13

Koncom júna 2017,prebehol v bratislavskom Volkswagene štrajk robotníkov za vyššie mzdy.Skončil víťazstvom robotníkov,zamestnávateľ pristúpil na zvýšenie miezd o 14%.Správa o tom preletela svetom a slovenskí robotníci získali podporu aj v samotnom Nemecku.Najviac tam zarezonovalo to,že najvyššia mzda v slovenskej automobilke nedosahuje ani výšku najnižšej mzdy v nemeckej automobilke.Učeň v Nemecku berie len o málo menej ako robotník na Slovensku. O tomto,ale aj o českých a slovenských robotníkoch v automobilkách sa píše tu: http://www.pluska.sk/spravy/z-domova/deutsche-welle-slovensku.html Na tom štrajku ale bolo zaujímavé aj to,že sa nedočkal podpory žiadnej z politických strán.Ani od Ficovych socialistov,ani od Fica samotného.Tak je spravodlivé opýtať sa :Naozaj je… Číst vice »

peter.
13. 7. 2017 12:44

Ešte o ľavičiaroch,tentoraz o talianskych:
http://www.meras.cz/2017/07/ideologie-levice.html

Admirál
Admirál
13. 7. 2017 15:06

Dnes jsou u nás podmínky k tomu, aby si zaměstnanci řekli o vyšší mzdy. Ale musí si o ně říci, aby to bylo dobře slyšet a vidět. Bez toho je nějaké plošné zvýšení nereálné.
A to z jednoho prostého důvodu: Žádný jednatel si, i kdyby chtěl, neprosadí u vedení společnosti navýšení mezd, pokud k tomu není důvod. V továrně je klid, všichni spokojení, co by jme jim dávali.
Ve VW si řekli a dostali. Jednoduché. Nebude to fungovat všude, někteří na to nebudou mít a budou muset skončit.

orinoko
14. 7. 2017 21:24

I tady už se objevily nové mediální akcenty. Víte, kdo je na tom dneska nejlíp? Cech makajici venku a utracejici výdělek doma. Co vám budu povídat. Tak se to dneska dělá. Nevím ,jak je to v relaci s Německém, ale do Rakous to funguje. Do těžkého kurzu se dostává průmyslová zóna Gmund-Ceske Velenice. Dlouho strádala, ale ted to letí raketové nahoru. A přidružené služby s tím, přičemž bordely nemám na mysli. Už dlouho tvrdim, ze V minus, Viszegrad bez Polska, ale naopak s Rakouskem je nosný podnik. Přišla doba, kdy mali by ve spojenectví měli kopat do kouli každé velké… Číst vice »

Viky
Viky
15. 7. 2017 18:38

Tribune, vím (- cítím), že to myslíte dobře. Jen Vás snažně prosím, nepoužívejte v souvislosti s Krymem výraz anexe jinak, než v uvozovkách. Proč? Prostě (a jednoduše!) bez ohledu na můj, Váš, (číkoli) postoj a názor na události na Krymu a na Ukrajině, to co se na Krymu odehrálo, nesplňuje kritéria anexe. Pokud tedy použijete toto slovo bez uvozovek, je to jako byste přikyvoval oficiálním zvratkometům v jejich géblsovštině. Ale ano, najdete tam věci ze strany RF, které se bez červenání dají označit za „vměšování se do vnitřních záležitostí jiného státu.“ A to je tak asi všechno. ——- Možná jsem… Číst vice »

Viky
Viky
16. 7. 2017 6:58

Když už jsem se pustil do vysvětlování… A Kosovo je podle Vikyho taky v pořádku? No, vlastně ano. Je zde podobnost, analogičnost. Ale, ne tak docela. Aby podobné vyhlašování nezávislosti vůbec mohlo nastat, musí být potlačeny projevy suverenity státu, jež do té doby území ovládá. Protože částí suverenity je ochrana svrchovanosti a územní celistvosti silovými strukturami. V Kosovu tuto úlohu sehrály tzv. „mezinárodní síly“. Tehdy se RF ozývala – „…nedělejte to, neuznávejte je, není to dobrý nápad…“ Opravdu to není dobrý nápad, důvodů je více. Jedním ze zásadních je vytvoření precedentu. Na ruské varování se ozvalo co? „…ha, ha, ha… Číst vice »

Viky
Viky
16. 7. 2017 7:41

pokr. – Protože pro RF je tohle jediná ještě snesitelná možnost – zúčastnit se tlaku na mírnou dohodu. Proč si tedy Potrachčenko nesedne za jednací stůl v Minsku? Kromě jiného mu v tom brání — vyhlášení samostatnosti DNR, LNR. ??? To je právě negativum vyhlášení státnosti. Jestliže si sedne Potrachčenko za jednací stůl s povstalci, de facto tím uzná státní svrchovanost DNR,LNR a už to nebudou pouzí separatističtí vzbouřenci. (on si tam ale stejně nesedne, protože konfliktní stav jemu a vládnoucí klice náramně vyhovuje. Jakékoli nedostatky, zlodějina a teror, vše je možné sepsat na povstalce a RF.) Konflikt tedy nemá… Číst vice »