Jako podstatný projev lhostejnosti k lidským životům je fakt, že není žádný záznam o tom, že by se nahlášené závady vůbec odstraňovaly.
Vyšetřovatelé Kalifornské komise pro veřejné služby vydali začátkem prosince konečnou 700stránkovou zprávu, kde dokumentují nedodržování státních předpisů pro údržbu elektrických vedení a poukázali na systémové problémy údržby přestárlých elektrických vedení společností PG&E.
Společnost, která je odpovědná za zabití 8 lidí při výbuchu v San Bruno v roce 2010 špatně udržovaným plynovodem, byla od té doby ve zkušební době pod „zostřeným dohledem“ státní inspekce. Jak společnost sama připustila, elektrické vedení Caribou-Palermo bylo odpovědné za katastrofální požár (Camp Fire), největší požár od roku 2001. Jak Wall Street Journal uvedl již před tím, vedení Caribou-Palermo, které je v provozu od roku 1921, dosáhlo konce své užitečné životnosti a potřebovalo nutně kontrolu a opravu. Zpráva uvedla, že „zjištěné nedostatky v inspekci a údržbě stožárů nebyly izolované, ale naznačovaly celkový vzorec nedostatečné inspekce a údržby“. Posádky PG&E nevylézaly na stožáry rozvodů, prováděly pouze pozorování ze země, což bylo v rozporu i s pravidly společnosti samé. Nakonec i náhodně nalezené poruchy byly odsunuty na později jako nepodstatné, i když měly dostat největší prioritu. Jako podstatný projev lhostejnosti k lidským životům je fakt, že není žádný záznam o tom, že by se nahlášené závady vůbec odstraňovaly.
V důsledku loňského Camp Fire vyhlásila společnost PG&E v lednu 2019 konkurz, aby zabránila vyplacení zhruba 30 miliard dolarů, které dlužila svým obětem. Po tomto kroku, který vyvolal další veřejné pobouření, oznámila PG&E letos řadu postupných výpadků proudu, které ovlivnily 3 miliony Kaliforňanů a bezpočet podniků, škol, nemocnic a těch, kteří potřebovali elektřinu pro záchranu života. Místo opravy a modernizace své zničené infrastruktury se společnost pokusila ušetřit peníze vypnutím energie na svých nosičích během letní sezóny. V letošním roce ale i tak vypukla řada smrtelných požárů.
Podle zprávy společnosti Bloomberg byla společnost blízko k dohodě o zaplacení pouze 13,5 miliard dolarů na náhradu škody způsobené požárem Camp, tedy méně než polovinu pohledávek, čímž vyvolala růst ceny akcií společnosti o 21 procent.
Federální soudce zjistil, že se společnost stále pokoušela platit svým vrcholným manažerům 16 milionů dolarů v bonusech. Tato platba bonusů byla naštěstí zastavena a soudce zvažuje další sankce. Mezitím Generální ředitel PG&E Bill Johnson oznámil, že výpadky dodávek energií by mohly pokračovat další desetiletí, protože společnost plánuje vylepšit infrastrukturu v dlouhodobém výhledu. Přestože zpráva uvádí desítky porušení pravidel Komise pro veřejné služby, neobsahuje žádná doporučení. Od roku 2006 do konce roku 2017 dosáhla společnost PG&E čistého zisku 13,5 miliardy dolarů. Za ta léta vyplatila akcionářům téměř 10 miliard dolarů, ale nikdy nenašla peníze na údržbu infrastruktury.
Bezcitná lhostejnost k lidským životům firmy PG&E je přirozeným výsledkem podřízení lidských potřeb soukromému zisku.
Zdroj: WSWS
Předchozí díly:
Pacific Gas and Electric Company aneb Náš americký vzor
Malá domů aneb Co udělat, když jim hoří domy
Hodnota článku (rešerše, napsání, korektura, anotace, ilustrace, redakční práce) je ohodnocena částkou: 450 Kč. Pokud chcete na provoz webu přispět, klikněte zde, nebo na baner v úvodní stránce. Děkujeme!
Související články:
- Pacific Gas and Electric Company aneb Náš americký vzor
- Malá domů aneb Co udělat, když jim hoří domy
- Mlýnek na koření
- Americká pravice má strach z odborářského modelu Volkswagenu
- Jak neoliberalismus zničil obyčejné lidi v USA
- Z koncentráku nikdy nechodí dobré zprávy
- Pentagon se připravuje na občanské nepokoje dané klimatickými změnami
- Za čí zájmy vlastně NRA lobuje?
- Bohatí mohou nechat zavřít stát, pro chudé je to katastrofa
- Anonymous zveřejnili sadu dokumentů o odposlechu NSA
Převzato z e-republika.cz
Místo opravy a modernizace své zničené infrastruktury se společnost pokusila ušetřit peníze vypnutím energie na svých nosičích během letní sezóny. Tohle je blbost, protoze v Kalifornii je nejvyssi spotreba elektriny v lete- klimatizace, coz je zdroj nejvetsiho zisku. Vypnutim elektriny by spolecnost neusetrila, ale pripravila se o miliony dolaru. Tak jak tak, socialne progresivni stat Kalifornie svymi klimatickymi narizenimi, lidskopravnim vedenim levicackych skupin je odstrasujicim prikladem pro konzervativce. Zadny vzor pro zbytek Ameriky a ani pro Cesko, rekla bych. Maji tam v Kalifornii , diky potrhlym demokratum hrozny binec. A to pri vysokych danich, ktere maji mimo jine udajne podporit… Číst vice »
No, holt vidíme budoucnost. Otázkou ovšem je, zda vidí totéž ti, kteří to mají a dokonce mají povinnost to vidět. Ale místo toho nám těch blbostí přibývá tak nějak. geometricky. Dneska jsem jel nakoupit a zapoměl jsem vypnout Start-Stop. No, zrovna jsem chytil |4 semafory. Musím říci, že za tři roky používání jsem ušetřil dle měřiče cca 15 litrů nafty. Pěkné, že. Zvláště když baterie vydrží tak 2 až 3 roky a stojí více jak 2x víc než obyčejná a kolik musí stát zesílený startér … Jo jo, jak říkal Šimek ve své povídce ..nechci slevu zadarmo!!! Jasně, po výměně… Číst vice »
Spravne je to PG & E company, kdyby si to nekdo chtel najit v Google. Problemy nejsou tak jednoznacne, jak se tvrdi v clanku prebraneho z americke socialisticke stranky. O technicke strance automobilu moc nevim. Na naftu uz zde privatni auta nejezdi a jeden z mnoha problemu PGE je smerovani na elektricka vozidla, soukrome nabijeni, ktere „vycucava “ elektrinu okoli. Pozary, udrzba, ekologicke smernice, solarni energie, nadto populace narusta uzasnym tempem, to je budoucnost. Otazka je, zda nova, progresivni generace ma takove kadry, ktere jsou schopne ridit- prakticky- ne jen z pocitace, chod spolecnosti. Ja je nevidim a takovi experti,… Číst vice »
No, v USA nafte nikdy psenka nekvetla a u osobaku vubec, to je všeobecně známo. Taky mela jedny z nejnižších cen benzinu. Samozřejmě, velcí vyrobci dieselů jsou i tam. Hlavne pro nakladaky, traktory a lodě. V evrope je to jiné. Spotřeba je kriteriem, spolehlivost též a pruznost je takova, ze automat nepotrebujete. Ja ho tedy ani nechci. Nic moc.
Co se týče pirátů, pisu o tom na jinem místě. Program likvidace skolstvi úspěšně pokracuje a zblbnutí a nepraktičnost mlade generace též. Takovy hovadiny co dnes předvádějí o zmenach klimatu by drive vyvratil kazdy stredoškolak…