Překlad letáku Pegidy
Drážďany 5. 1. 2015
Milí spoluobčané,
mnozí z nás trpí nespravedlností v naší zemi. Snad někteří z nás dokonce cítí, že celý systém je asi před společným zlomem. Jak to mohlo dojít tak daleko a co s tím můžeme dělat?
Spojené státy proměňovaly od Bushe juniora téměř každý rok jednu zemi v trosky. Afghánistán, Irák, Libye, Sýrie schytaly to nejhorší. Kromě toho Mezinárodní měnový fond a Světová banka bránily skutečnému rozvoji v zemích třetího světa systematicky po celá desetiletí. Jedná se o hlavní důvody pro příchod uprchlíků z Afriky a Blízkého východu: lidé musí utéci, protože jejich domov byl zničen nebo beznadějně zadlužen!
Ale to není celá pravda. To, co se stalo, nepochází od americká vlády, ale od finanční elity v Londýně a na Wall Street. Tyto kruhy nedovolí národům suverénně jednat. Ale přesně o to nyní jde u zemí BRICS ( Brazílie, Rusko, Indie, Čína, Jižní Afrika). Finanční elita chce toto spojenectví dostat za každou cenu na kolena. Dokonce jde i o smlouvu s ďáblem.
Vztahuje se to i k machinacím Saúdské Arábie, která podporuje islámský fundamentalismus (wahhábismus) jako státní náboženství a tuto ideologii z velké části v zahraničí financuje a rozšiřuje.
To je tajemství původu islámského státu (IS) – bez dárců ze Saúdské Arábie a Kataru by tito barbarští vojáci nebyli schopni působit.
Tato „osa zla“ – Washington – Londýn – Rijád – je jádrem celého problému. Takže jsme to neudělali kvůli pomýleným politikům pro azyl, uprchlíkům nebo jen islamizaci samu o sobě, ale z důvodu zničení suverenity všech zemí (včetně Německa) prostřednictvím globálního finančního impéria.
Nejpřesvědčivějším důkazem síly této skupiny byla finanční krize v roce 2008, kdy západní vlády trestní machinace největších bank podporovaly mnohamiliardovými dolarovými výpomocemi, namísto dvoustupňového bankovního systému, a tím ochrany obyvatel. Přes proud peněz se úvěry bank do reálné ekonomiky zhroutily a střední třída v posledních letech kolabuje. To musí hned skončit!
Německo musí skončit se šílenou transatlantickou politikou konfrontace proti Rusku a namísto toho přijmout nabídku čínského prezidenta Xi – začít společně se zeměmi BRICS s programem globálního rozvoje. Země BRICS zastupující nyní více než polovinu lidstva touží po míru a skutečném pokroku. Proto si nyní vytvořily alternativy k západním finančním institucím, a to jejich vlastní rozvojové banky, které poskytují úvěry i chudším zemím pro rozvoj infrastruktury všech druhů.
O tom není slyšet ze západních médií téměř nic. Například Čína je dnes světovým lídrem v budování vysokorychlostní železnice. Právě staví novou vysokorychlostní železniční trať mezi Ankarou a Istanbulem, a kromě toho se rozhodla postavit vysokorychlostní železnici z Bělehradu do Budapešti. Kromě toho Čína pracuje na rozšíření Suezského průplavu v Egyptě a nově staví obdobu Panamského průplavu v Nikaragui. Pouze poslední dva příklady zahrnují práci pro 100.000 lidí! Z toho se EU může někdy hodně naučit. Nová hlava státu Indie, Narendra Modi, právě oznámil vytváření 1 milionu pracovních míst měsíčně v dalších 10 letech a ve stejnou dobu postavení 100 nových měst.
Mír prostřednictvím rozvoje – to je nový svět, který musíme budovat společně! Přidejte se k odvrácení Německa a Západu od válečného kurzu!
Prosazujeme:
1. Zavedením dvoustupňového bankovního systému (Glass-Steagall) vyhnání úpadce – anglo-americké finanční oligarchie;
2. Okamžité zastavení sankcí a provokací vůči Rusku za účelem udržení míru v Evropě;
3. Společný a široký rozvojový program s BRICS zeměmi (Brazílie, Rusko , Čína, Indie a Jižní Afrika), aby lidé všech národů a civilizací měli budoucnost.
Vydáno von der Bürgerrechtsbewegung Solidarität, Landesverband Sachsen, Leipziger Str. 224, 01139 Dresden, Eigendruck im Selbstverlag
www.BueSo.de, BüSo Sachsen: 0351-4278140
Pro České národní listy přeložil Ing. Pavel Rejf, CSc
Námět: Hudryper
Stanův komentář: Je to naprosto jasné. Takhle ošklivě o „atlantických“ elitách mohou hovořit jen zakuklení fašisti a rasisti :)
42 comments on “Pegida: Lidé utíkají z domovů zničených Spojenými státy!”
Naděje umírá poslední.
Že by Maďarsko, Slovensko, Řecko, Irsko …. pak snad Německo, Španělsko, Francie, Itálie….pak další … a nakonec, jako vždycky, pos..né Česko?
Kéž by…
jestli se vlastnici emericke korporace vzdaji Evropy tak jak se vzdavaji vychodu Ukrajiny, tak potespanbuh … krom toho zrovna v cesku ja zadne potencionalni opolcence nevidim, dokonce si je nedokazu ani predstavit… sorry. ..)
Tim se vysvetluje, proc byl nedavny pochod Pegidy v Nemecku zakazan :)
Mi bylo divne, proc najednou politikum tolik vadi antiislamstvi. A ono tam slo o uplne jine veci…
Kdyz utikaji lide z domovu znicenych Spojenymi Staty, tak by pak bylo velmi logicke a humanni, vzit je k sobe do Ceska…Jako zachranu pred imperialisty.
Nebylo by se ceho bat, prvni generace uprchliku jsou vetsinou vdecni za pokojny domov, problemy se souzitim nastavaji az v dalsich generacich.
Danina emerická logika. Viz Gaza. Izraelci ji americkými zbraněmi kazetovými a fosforovými bombami rozbijí, EU a ropné emiráty za peníze daňových poplatníků opraví. A za pár měsíců jede nové kolo. Dano, Vy máte nějaké problémy se soužitím s vlastními dětmi?
Stan: „Liberální demokraté“ (tak nazývají sami sebe) ze STANU by to nazvali ruskou nacionalistickou propagandou. A jestli se zadaří ten vznik nové regionální politické strany, bude pravděpodobně nazvána Přátelé Vladimira Vladimiroviče Putina.
Pikantní na tom je, že Drážďany jsou jedním z prvních masivně humanitárně vybombardovaných míst s desetitisíci obětí Američany. A čirou „náhodou“ v budoucím východním bloku. Bombardování Brna a Plzně v tom bylo už dost trapné. Průmyslová vojenská výroba u nás čítala 1 tank denně, který při nedostatku paliva stejně nedoputoval na frontu.
Poslanec NR Slovenska pan L. Blaha v rozhovoru pro parlamentní listy uvedl podle mne jednu nepravdu. „Nemůžeme si vybrat jednu stranu konfliktu a té jako na fotbale fandit.“ Nestranný musí být podle mne jen rozhodčí/soudce. My si tu stranu vybrat nejen že můžeme, ale v rámci přežití asi i musíme. Jedna strana s námi nepočítá. FUCK THE EU. Konečné řešení české otázky. Cesta ke třetí světové, vláda velkého bratra.
Druhá cesta sice existuje, ale nezdá se příliš pravděpodobná. Je podmíněna obrovskými změnami a reformami v USA i EU současně. Řecko je nadějí. Něco se děje asi i za mořem. Ale ti co mají v ruce zbraně a tiskárny peněz, to zatím nevzdali. Proto jsem si už tu stranu konfliktu vybral a nepokrytě ji fandím. I z důvodu historické zkušenosti s výjimkou zrádného/hloupého chování pana Brežněva. Ale od toho okamžiku se přeci svět a hlavně ty strany změnili. Rozdíly mezi nimi jsou vyhrocenější než kdy jindy. A jedna strana již nedělá nic jiného než eskaluje problémy. A to že občas i někdo z druhé strany přileje olej, vůbec neomlouvá tu první stranu, která to všechno rozpoutala a dlouhodobě na tom pracuje. Atlantická elita = banda psychopatů, kteří si řežou vlastní větev a ohrožují život na zemi.
Aleši, myslíte, že chování pana Brežněva, tedy spíše jeho maršálů, bylo hloupé? Nebylo spíše vynucené i s vědomím, že to bude mít pro tehdejší Sovětský svaz i neblahé důsledky?
Přání a finanční toky z Wallstreetu a London CITY jsou mocné, ale když hlavy států jako vrchní velitelé ozbrojených sil posílají své vojáky bojovat, nikdo z Wallstreetu v tom okamžiku nemíří na ně při podpisu schválení vyslání vojáků zbraní. Jediné co hrozí, je osud J.F. Kennedyho či Huga Cháveze. Ale s tím lze při zvolení do významné funkce počítat, ne se na to vymlouvat při zradě vlastního národa či ohrožení celého světa. Proč už se Němci nezbavili cizích vojenských základen? Tak budou mít nacionalisti jen důvod k růstu preferencí. A my pár hodin cesty armádu početnějšího a lépe vyzbrojeného potenciálního nepřítele. Washingtonská smlouva nám v tomto nic nezaručuje. Nedodržováním Charty OSN vojsky NATO je navíc i ta patrně jen bezcenným cárem papíru.
Někdy je jen tenká hrana mezi skvělým hráčem šachu a lokajem světové politiky ve víru moci petrodolaru i jeho případných následovníků. Ale jsem rád, že ten rozdíl cítí i někdo na západ od naší hranice.
——————-
Když v Česku máme důležitější problémy. Třeba starosti o chod britské královské rodiny. Nebo kalhotky Agáty H. či kandidatura Zdenka Š. Když sleduju naše obecní zastupitelstvo, kde jsou mimo jiné 3 soc demáci a 2 komunisti, z těch 15 jen jeden jediný se zajímá a klidně si přečte překlad letáku Pedigy. Reprezentativní Moravský vzorek. V Čechách a zvláště v Praze, tam to musí teprve vypadat. I když někteří přispěvatelé mají asi víc prachů než já či výjimky, co jsou na tom hůř, názorově si už taky musí připadat jako outsideři. Poslední se změnami budeme, když Putin osvobodí Pobaltí. Tam jsou pořád zaseklí, i kdyby na chleba nebylo a živili by se jen jako ostraha FEMA táborů…
Milý zajochu, iniciátorem náhlého zrychlení obrodného procesu v lednu 1968 v Československu byla sovětská GRU (vojenská tajná služba),která nepříliš promyšleným způsobem nechala odstranit
A.Novotného z funkce generálního tajemníka KSČ a nepočítala s připraveností širokých mas obyvatelstva na podporu změny z kasárenského socialismu na socialismus s lidskou tváří. Vojáci jsou už prostě takoví,poněkud přímočaří a ve snaze vytvořit si u nás vedení,které by na rozdíl od Novotného souhlasilo s umístěním jejich jednotek s raketami středního doletu jako odpověď na
us. Pershingy v Německu, způsobili neočekávaně silný obrodný proces. Místo toho,aby nabídli
akceptovatelné řešení (a u nás v té době měl SSSR dobrou pozici jako nikde jinde v jeho blízkém zahraničí),řešili to hloupě vojenským převálcováním a ztrátou přátelství skoro na věčné časy.
Přitom ztráty na jejich straně (nehody a sebevraždy) byly zhruba na stejné úrovni jako v celém Československu. My jsme už tenkrát věděli a říkali,že tato obrovská chyba ,k níž se rozhodlo přestárlé vedení SSSR,bude mít pro SSSR a celé socialistické společenství neblahé důsledky. A měli jsme pravdu,milý zajochu,jenže zcela jinou,než tady prezentuješ ve svém citovaném příspěvku.
Ten společenský proces, pohyb vědomí širokých mas byl objektivní a historicky nezadrřitelný.
To velmi správně pochopili Brzezynski a další a zneužili ho k zničení SSSR a socialistických společností vypjatou propagandou,subversí,sliby Gorbačevovi,sliby,které vůbec nechtěli plnit.
Berija pry kdysi radil Stalinovi , aby Sovetsky svaz nechal Evropu zapadu a aby dobita cast Nemecka RA byla pripojena ke zbytku ( tedy novemu) Polsku – pokud by nekdy doslo ke snaze ameriky spojit zase Nemecko do jednoho statu, tak melo nasledne velko Nemecko ( tedy amerika) platit Sovetskemu svazu valecne reparace – jako sanitarni pasmo se vychodni Evropa ukazala jako spatny projekt a marsalove RA, kteri meli toto uzemi na starost se chovali jako kdyby byli stale na fronte – oni to jinak ani neumeli ( a Breznev byl muzik bez fantazie a statnickych dovednosti, ktery ke konci sveho zivota ani netusil, ze hraje plne spinavou americkou hru ). ..)
http://www.csfd.cz/film/354354-jack-strong/ – doporucuji ke kukande – sice silne tendencni ( a proti ruske), ale nektere veci ( tedy chyby )to ukazuje na syrovo a bez prikras. ..)
Pegiďany pozavírat, islamisty postřílet a zbytek socek očipovat. To je jedna metoda.
Druhá, konkurenční, počítá na místě London CITY s vybudováním kráteru se širokou základnou a hloubkou několika pater. Stejnou metodou ošetřit Wall Street a počkat na usazení prachu.
Milý Hudrypere, děkuji ti za obsáhlé vysvětlení, jenom si dovolím k němu napsat pár poznámek. Ač nepochybuji o tom, že jsi důkladně obeznámen s okolnostmi roku 1968, tak také nepochybuji o tom, že můžeš těžko mít veškeré informace i přímo z ohniska dění. Co se týká vztahu našeho obyvatelstva k tehdejšímu Sovětskému svazu, tak on zase nebyl tak vřelý jak uvádíš. Sice většina lidí ještě měla pocit vděčnosti za osvobození v roce 1945, ale byla zde určitá (nedovedu odhadnout jak velká) skupina lidí, kteří naopak vřele nenáviděli tehdejší orientaci na východ. A to se již začalo projevovat i v rozhlasových a předvším v TV relacích. Například veřejným zesměšňováním SSSR. A je otázka, zda naši tehdejší přední žurnalisté pod krytím obrodného procesu nepřipravovali již půdu pro změnu režimu. To je první poznámka. Lhaní v politice není nic neobvyklého a nakonec jsme ho dost zažili po roce 1989.
Ty neblahé důsledky, které zde zmiňuješ, si uvědomoval kde kdo, prosocialističtí i protisocialističtí. Jsem přesvědčena, že všechny události roku 1968 nebyly pouze pochopeny a využity Brzezińským a dalšími ke zničení SSSR, ale proběhly za jejich podpory a asi i za součinnosti.
Píšeš o akceptovatelném řešení, asi máš na mysli umístění jednotek s raketami středního doletu, o kterém se zmiňuješ. Jaké by podle tebe bylo akceptovatelné řešení?
zajoch potažmo hudryper,
zajochu vzala jsi mi to z klávesnice, tím myslím otázku ohledně akceptovatelnému řešení tehdejší situace. Právě tu jsem se ji chystala položit. Které to bylo?
Jinak nechci zpochybňovat nic z toho co píše, má zřejmě podrobnější informace, ale já ze své tehdejší zkušenosti občana bych souhlasila s tím cos doplnila.
Možná bych jen dodala, že zvláště na jaře 1968 bylo cítit, že původní obrodný proces se sune někam poněkud jinam než bylo zřejmě původně zamýšleno. Např. KAN, který se začal projevovat poměrně dost antikomunisticky. A všímli si toho nejen komusté.
Nevíme kam by se to celé bylo posunulo, protože to bylo za několik měsíců utnuto, ale jsem přesvědčena o tom, že Jezinky z CIA tu rozhodně měly prstíčky mezi dveřmi.
Vážení, jako v každém větším společenském procesu,tak pochopitelně s přibývajícími dny po odstranění Novotného i z prezidentské funkce eskalovaly rozpory mezi nejednotným vedením
KSČ a „osobně zainteresovanými pozorovateli“ z Berlína,Waršavy a Moskvy. Aram, ty prstíčky
v roce 1968 můžete opravdu vyloučit. Pražské jaro bylo pro západ dost velkým překvapením. Navíc měli ve většině západních velmocí včetně Západního Německa značné starosti s potlačením
tamní, zejména studentské revolty.Rok 1968 byl opravdu revolučním rokem,nejen tou 8 na konci.
Je pravdou,že se na obrodné vlně iniciované inteligentními straníky začali podílet i ti,kteří byli potlačeni v padesátých létech jako nepřátelé socialismu a jimž byl znárodněn majetek i posty.Ale
naprosto převažující podíl na formování celonárodních postojů a reakcí vůči zahraničním projevům nesouhlasu s myšlenkami nového typu socialismu měli lidé angažovaní ve vyšších patrech KSČ. Včetně spisovatelů,filmařů či novinářů.KAN byla specifická organizace,od které
nemohl jakýkoliv režim očekávat podporu z jasně definovaných důvodů. Bylo to osobní utrpení
přeživších věznění v padesátých létech. Byli samozřejmě poprávu radikálnější než obyvatelstvo
bez jejich zkušeností,ale ani oni nevystupovali s požadavky zničení socialistických principů u nás.
A vaše společná otázka na řešení vojenské odpovědi na instalace taktických jaderných zbraní v
západní Evropě ? Rozhodně by byla produktivnějším řešením politická jednání s novou garniturou
ve vedení KSČ než její zničení a nastolení normalizačního psychoteroru darebáky jako Šalgovič, Bilak ,Jakeš a dalšími. A co je nejsmutnější,tak zvanou normalizací byly probuzeny nejhorší vlastnosti českého národa,které se už už zdály být jen minulostí. Tato „minulost“trvá dosud !
Kapku bokem od diskuse, ale už i sračkomety zaregistrovaly:
http://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/360688-islam-je-jim-ukradeny-nemaji-ani-koran-tvrdi-o-radikalech-is-propusteny-rukojmi.html
Pár poznámek, jak já si pamatuji šedesátá léta:
Posměšné vtipy o SSSR a Rusech jsem vnímal jako snahu udělat z pozlacených gypsových panáků, jaké stvořila možná dobře míněná, ale naivní propaganda zase lidi. V podstatě dobromyslné. Změnilo se to, když jsme přes noc zjistili, že sověti řeči o bratrství chápou tak, že se mohou u nás chovat jako ve vlastním chlívku. Následovalo dvacet let, kdy člověk za každým normalizačním blbem vidě hlavně sovětských tanků, které ho tam dosadily.
Je jisté – dneska to vidíme daleko líp než tehdy – že jezinky USA měly v obrodném procesu prsty. Jenže tehdy ještě nebyl z KSČ vyhozen skoro milion slušných a schopných lidí. Byla tedy naděje, že se proces zastaví na socializmu jugoslávského typu, který by naprosté většině vyhovoval.
Nevěřte tomu, dopadlo by to naprosto stejně jak o 21 let později. Po vypsání prvních „svobodných“ voleb by to KSČ prohrála a nastoupilo by zde přesně to, co v roce 1990. Postarali by se o to studenti, naši umělci, pak každý, komu komunisti v padesátých létech sebrali chlívek a na venkově všichni, koho donutili vstoupit do JZD.
Něco tak blbého už i na netu těžké najít je.
hudrypere myslím, že KAN zaměňujete s K231. K231 byla organizace bývalých politických vězňů z padesátých let jejíž název byl odvozen od paragrafu podle kterého byla většina z nich odsouzena, kdežto KAN – Klub Angažovaných Nestraníků měla být politická strana, která měla v programu cit.:
„ideály demokracie, humanity a prosperity, prosazuje toleranci rasovou, národnostní i náboženskou, a uplatňování zásady rovnosti občanů před zákonem a rovnosti příležitostí“
více http://cs.wikipedia.org/wiki/Klub_anga%C5%BEovan%C3%BDch_nestran%C3%ADk%C5%AF
Máte pravdu,Aram,zaměnil jsem to.
bmw525i : I když máte tu injektáž pod kapotou,nemusíte mít pravdu v politickém odhadu. Hlavně
není pravda ta Vaše víra že by se venkov postavil proti humánnějšímu režimu než byl ten, který právě zažívali a jenž jim poprvé v historii sedláckých generací umožňoval návštěvy divadel, výstav,
dovolené v létě atd. V tom se zásadně mýlíte,vážený, dokazují to i léta normalizace s nadšenými a masově podporovanými dožínkami v Praze,jakož i fakt,že se o spokojený venkov mohli opřít i normalizátoři,kteří k jeho spokojenosti přišli jak slepý k houslím.Studenti viděli v obrodném procesu svou šanci,navíc odchodem konzervativních stalinistických figurek se otevírala možnost
pro nastupující generaci,podobně jako tomu bylo koncem 40.let. A umělci ? Nehledě na jasnou marginalitu této sociální skupiny si dovolím tvrdit,že skuteční umělci jako třeba Jan Werich byli
tradičně levicového pohledu na svět. Tenkrát nikoho ani nenapadlo něco takového jako jsou restituce , a dokonce církevní!! Církev se držela v té době pěkně zticha přičemž velmi mnoho kněží kolaborovalo s jakoukoliv mocí,která právě panovala,ostatně jak už to mají staletí ve zvyku. Tehdy
opravdu byla šance vytvořit později společně s Jugoslávií a Maďarskem volnou Středoevropskou konfederaci s novým ,pokrokovým a vysoce lidským společenským systémem.
A ještě dodatek,tentokrát z péra novináře Petránka : http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/kauzy/Novinarska-legenda-Petranek-ve-svych-pametech-vzpomina-na-rok-1968-v-Ceskoslovenskem-rozhlase-Na-kolaboranty-i-hrdiny-360237
v 89 se taky lide smali jako na drogach, no a jak to nakonec dopadlo vidime vsichni – 68 byl jenom jeden a pokud cechoslovaci opravdu nechteli v tu dobu zazit sovetskou okupaci, tak meli v 38 reagovat jinak – taky rad nekdy vzpominam na ruzne zury za hranou, ale vim ze cas nezastavim a pokud budu jenom vzpominat a do budoucnosti z toho nic nedam ( tedy ani nechci) , tak je to pouze takova slaba emocni chvilka jednoho vecera … nic vic. ..)
hudryper,
nevím, nemusíte se mnou souhlasit, ale já se spíše přikláním k tomu co píše BMW…. a sice, že by to zanedlouho dopadlo jako v 89, pokud by tomu byl ponechán volný průběh a to i proto, že někteří lidé z obrodného procesu jako např. Goldstucker a Šik (sice v zahraničí) byli o deset let později v kontaktu s Chartou 77. Jen ty vnější podmínky prostě nebyly, SSSR ještě nebyl na kolenou.
Třeba zrovna KAN měl samozřejmě v úmyslu kandidovat ve volbách a postupně se dostat do parlamentu atd., jak to nakonec učinil po roce 89. To, že neprorazil bylo zřejmě proto, že pro tu dobu už nebyl dostatečně vybaven.
Jen bych ještě chtěla objasnit, co jsem myslela těmi Jezinkami. Nebylo to myšleno tak, že přímo CIA měla prsty v obrodném procesu, ale rozhodně to sledovali a i informace měli (min. od Šejny) a možná (co možná, určitě) jim přišlo velmi vhod, že SSSR a spol. zasáhli, protože jak už bylo napsáno výše, lidi zde tehdy měli ještě k SSSR celkem pozitivní vztah díky osvobození, ale po invazi to šlo šupem dolů.
Hudrypeter – nikdo to dnes nemůže říci s jistotou, jak by to u nás dopadlo bez intervence SSSR. Byla jsem tehdy velmi mladá, ale pamatuji si na rozhovor s Janem Werichem, kterého jsem vždy obdivovala. Redaktorka ČT se ho mermomocí snažila přesvědčit, aby se za ten „obrodný“ proces postavil, a nedařilo se jí to. A církev svatá katolická rozhodně nebyla v klidu, velmi ožila. Také Landsmanšaft byl velmi agilní. A pokud to mohu posoudit, za tou obrodou stál stejný typ lidí jako v 89. I argumenty byly stejné – ekonomika, každý může zbohatnout, otevřeme se západu, který naši snahu obdivuje…. Tím nechci říct, že ta vojenská intervence byla nejlepší řešení. Myslím si, že po Stalinovi se v Rusku dostala k moci frakce trockistů a byrokratů, kteří ho nesnášeli a navalili na něj všechnu špínu světa. Sami nebyli moc schopní a tak ani dobře nezvládli ten rok 68. A že měl Západ tenkrát jiné starosti? Právě že je měl! A čím nejlépe utnete různá revoluční hnutí??? No tím, že jim předvedete jak SSSR vtrhlo do Československa a utnulo ten obrodný proces. Takže si myslím, že CIA tu zdaleka neměla jen prstíček mezi dveřma, ta tu měla dveře dokořán. V čí prospěch? To je moudrá zásada římského práva. A rok 68 Rusku rozhodně neprospěl.
Stane a Sio,
jak reagovat na nesmysl jako vyhaneni lidi Spojenymi Staty z jejich domovu ?
Prskat na Ameriku klidne muzete, ovsem ty konsekvence ponesete vy Evropane, kteri sympatisujetre s teroristy. Obeti teroristu naprosto a bez vyhrad mnohonasobne prevysuji ztraty lidskych zivotu, ktere byly znceny USA. .
Ja uz jsem zde psala, ze by se mne nelibilo, aby se Cesko stalo islamskou zemi, ale nemuzu to nijak ovlivnit. Kdyz vinite z vrazdeni zapadni svet a ignorujete vrazdeni pachane islamisty, pak zaroven podporujete islamskou rozpinavost.
Tito fanatici pak berou kritiku Spojenych Statu jako souhlas s jejich politikou a to je povzbuzuje. Ziskavaji silnejsi pudu pod nohama a zakotvi i v Cesku, treba zkrze diplomacii palestinske ambasady v Praze.. Sledujete televisni zpravodajstvi Memri? Tam vam imamove vysvetli, co je „dobre“ pro Evropu…
USA, 2014: Oběti islámského teroru – 3, oběti „dětského“ teroru (děti si hrály se zbraněmi rodičů) – 5, oběti policejního teroru (https://www.google.cz/search?q=usa+ob%C4%9Bti+policejn%C3%ADho+n%C3%A1sil%C3%AD+2014&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:cs-CZ:official&client=firefox-a&gfe_rd=cr&ei=1gPTVNOLNOOI8Qfq9YGAAg) – několik desítek.
Evropa: Sám „křesťan“ Breivik zabil víc lidí než všichni „islámští“ teroristé za 10 let, o ostatních obětech teroru proti imigrantům a jejich potomkům se dozvíte jenom při velmi pečlivém a kreativním studiu černých kronik.
Irák, Afghánistán, Sýrie, Libye, Jemen: Oběti amerického státního a USA podporovaného teroru – rozvrácené státy, statisíce mrtvých, miliony zraněných, miliony uprchlíků.
Podľa New York Times bola drvivá väčšina teroristických sprisahaní v roku 2012 zorganizovaná FBI: http://www.nwoo.org/2015/02/04/fbi-musime-udrziavat-strach-nazive-kvoli-zdovodneniu-rozpoctu-na-teror/
Milá Dano.
Žvaníte s dovolením nesmysly. Ti teroristé JSOU PRODUKTEM vašich USA. Jsou to vaše „děti“. Vy je produkujete tím, že ničíte jejich domovy a země, vy a vaši spojenci v islámském světě je vyzbrojujete, vy jste je vytviřili v Afghánistánu, vy jste je vyškolili v metodách zacházení se zbraněmi, v sabotážích, v konspiracích. Jsou to vaše války se vším všidy, ktreré jsou impulsem pro vlny násilí – všechny ty oběti, včetně těch které připisujete těm teroristům, kteří se jako imunitní systém zoufale snaží zabránit pronikání vaší rakoviny do svého organismu bez výhrad jdou na váš účet. Jsou důsledkem vaší politiky vměšování, poručnikování, kolonialismu, vydírání a válek.
Dana: Už i naše sračkomety zaregistrovaly, že fašistický režim tzv. Islámského státu nemá moc společného s islámem.
Jsem mnohem mladší, dobu jsem nezažil. Ale napadla mne jedna nosná myšlenka. Pan Werich si dlouhodobě dělal srandu z politiků a politiky. A byl velice moudrý, tak asi tušil vývoj. Jak ve světě, tak u nás. Rozhodně si nemyslím, že hrozilo utržení Československa z východního bloku, ze strategického hlediska ty tanky tady neměly žádný význam. Naše armáda by navzdory jakékoliv podpoře CIA v tu dobu ještě nevýznamným živlům či živlům, kteří asi ještě ani o žádném kapitalismu nesnili, zůstala loajální armádou Varšavské smlouvy. A ač v černých baronech, či ve vzpomínkách našich kolegů jsou zmínky o tom, že ta armáda byla v mnohém méně schopná či demoralizovaná, pořád tu byla. Početná a určená k obraně vlasti. A strážci Pershingů za našimi hranicemi z ní bobky měli. Dokonce ještě v roce 89 a to dle svědků zcela oprávněně…
A vezměte si země jako Jugoslávie a Finsko. Byly to nezávislé země se svojí nezávislou ekonomickou i zahraniční politikou. U Finska je až pikantní, že jeho hranice jsou jen asi 60 km od druhého největšího města celého tehdejšího východního bloku – Leningradu. A existovaly, žádné železné opony na Jugoslávsko – rakouské, italské a řecké hranici či na Finsko – švédské a norské nestrážily před vlivem agentů CIA, destrukcí ekonomických systémů těchto zemí na korporátní kapitalismus a vpádem vojsk NATO.
To bychom se mohli zeptat třeba takového pana Kohouta, jak to bylo s přerodem v myšlení v průběhu let u jeho kolegů chartistů, kteří patrně v 68 v drtivé většině podporovali vznik demokratického socialismu a v 89 všechno zradili. Třeba by s odstupem času vystopoval lidi, kteří byli ve vleku korporátního kapitálu od počátku.
Jak jsem tu dobu nezažil, jelikož nepatřím mezi rodiny restituentů či u moci, mám jednu výhodu. Nemám důvod jakémukoliv výkladu dějin stranit
Vážená paní Bety, podepisuji, co jste napsala. Ano, bylo to přesně tak. V roce 68 probíhala mohutná mediální příprava myšlení čs obyvatelstva na změnu politického režimu. Byla řízena shora(!) určitými skupinami ve vedení KSČ, v některých krajských organizacích a v silových ministerstvech. Důvodů bylo mnoho a žádný z nich nespočíval jen ve zkostnatělosti vedení státu. Amnestii (1960) a velké kulturně politické uvolnění odstartoval už sám first-taj a prezident Novotný pod blahodárým vlivem otce dnešní aktvistky Lenky procházkové, spisovatele Jana Procházky. Zkrátka, Antonín I. chtěl mít po vzoru Masaryka také svého Čapka – a měl jej a bylo to dobře. Že vztahy Chruščova, Brežněva a Novotného byly chladné, bylo známo obecně a příčin bylo víc. Jednak to byl jeho špatný vztah ke Slovákům a snaha o samostatnější politiku, jednak funkcionářský nepotismus tehdejší špičky (nejen osobně Novotného), i když např. jeho syn jako GŘ PZO Artia a kamarád zloděje a zrádce Šejny tomuto pomohl při útěku do USA. Chruščova také značně popudil veřejný Novotného slib v improvizovaném projevu v roce 1962 k nespokojeným občanům na Letné po bombastické vojenské přehlídce, kdy se lidé dožadovali odstranění nedostatků v zásobování trhu masem. Faktem je, že za svá slova „maso bude vbrzku“ zakrátko letěl Novotný do Moskvy na kobereček. Nakonec přišel do funkce gentaje Dubček. Za pár týdnů byl opilý umělou mediální popularitou, kterou mu zorganizovali lidé kolem Mlynáře, Smrkovského, Šika, gen.Prchlíka a dalších. Překotně zrušil cenzuru, aniž by vedl pravdivou a přesvědčivou osvětu vysvětlováním stavu politiky a státu občanům, když např. politruci kolem Fojtíka, Švestky, Hořeního a Bilaka namísto pravdivé komunikace s občany, je v Rudém právu krmili jen frázemi. Vlna se přenesla …
Vlna se přenesla až do základních organizací a staří poctiví komunisté se uzavřeli do sebe – a generál Janko ze zastřelil. Příčiny Srpna nevidím jen v mezinárodních souvislostech, ale i v pasivitě a neschopnosti Dubčeka konstruktivně vládnout.
Vážený PPK, citace nahoře je naprostý nesmysl. Nevím odkud jste čerpal tuhle informaci,možná to bylo ve vaší základní organizaci,co jste se uzavřeli do sebe. Vztah Chruščova a Novotného byl tak
silný,že když Chruščova svrhli,napsal Novotný dopis všem výborům KSČ,v němž ostře kritizoval
tuto změnu ve vedení KSSS.To se samozřejmě vůbec nelíbilo Brežňevovi a politbyru KSSS. Od té
doby už domácí pozice Novotného s Hendrychem coby ideologem slábla,a to zejména v základních
organizacích,jež jste uvedl. Byla to neochota Novotného jednat o nějakých kontigentech Rudé Armády na našem území,jež na nátlak sovětských armádních špiček vedlo k rozhodnutí odstranit Novotného na lednovém zasedání UV KSČ. To proběhlo a ještě v březnu si v ČSSR málokdo uvědomoval,že se rozbíhá něco naprosto nového,co chce změnit ono nesnesitelné kasárenství ve
všech oblastech společenského života,které už dávno pozbylo jakýkoliv smysl,protože od 28.2.48
uplynulo 20 let. Jenže vedení KSČ se i po odhalení nezákonných procesů padesátých let a po rehabilitaci mnohých komunistů i nekomunistů v létech 1961-2 ,včetně Gustáva Husáka, chovalo
jako by bylo pod tlakem v minulých dobách. Zažil jsem šedesátá léta naplno a mohu potvrdit,že
motivy lidí jako byl gen Prchlík,prof. Ota Šik či komunistický polepšený hříšník Smrkovský a
samozřejmě i Alexandr Dubček byly altruistické a lidé,kteří tenkrát tyto funkcionáře podporovali
byli vesměs v takových pozicích,že si nemohli a ani nechtěli osobně pomoci k lepšímu,nýbrž vedli
společnost k větší otevřenosti a lepším materiálním i duchovním standartům pro všechny a ne jen
pro elity. Jsem rád,že jste se PPK tak jednoznačně vyjádřil. Mnohé nejasnosti,které jsem registroval ve Vašich předchozích příspěvcích se tím vyjasnily. S přáním dobrého zdraví Hudryper.
Ale no tak, to snad nemáme zapotřebí.
Snad si tady můžeme popovídat v klidu o tom, jak tu dobu vidíme dnes, když už máme další „neocenitelné“ zkušenosti a možnosti se dostat k mnohým informacím, případně jak jsme ji viděli tehdy, kdy jsme je ještě neměli a kdy jsme byli důvěřivý stejně jako ten Dubček tehdy. To, že jsem byla důvěřivá já ve dvaceti je ale pochopitelnější než on (v tak vysoké funkci) a další ve svém věku. Byla to doba na jednu stranu ohromná a krásná, to je bez debaty, ale také velmi složitá, jak se ukázalo mnohem později. Nic nebylo černé anebo bílé tenkrát stejně jako dnes. Ani Jan Petránek ve svém článku, na který jste uvedl odkaz výše a kde tak emotivně popisuje 21. srpen nepíše vždycky úplně všechno. Podotýkám, že se mu nedivím, mám pro něho slabost z více důvodů, ale jsou věci, ke kterým se asi nerad vrací. Pamatuji ho osobně z jeho přednášky o SSSR na škole v r.1967.
http://euserver.parlamentnilisty.cz/Articles/1834-cozpak-jen-putin-dokaze-pochopit-rozdil-mezi-islamem-a-islamismem-.aspx
@hudryper – Ad „citace nahoře je naprostý nesmysl.“ Lituji, nesmysl to není. Byl jsem osobně přítomen té voj. přehlídce i projevu Novotného, vynuceného obecenstvem. Že zakrátko potom jel N. do Moskvy na kobereček, bude patrně dohledatelné v archivech tehdejších novin, i když tam asi bude jen zmínka o „jednání, zajímajícím obě strany“… Fakt je, že pak masa zakrátko v obchodech trochu bylo (odkud asi?) a časem se situace pomalu zlepšovala. Ostatně, kvůli pomalé socializaci vesnice se z SSSR k nám již v 50.letech dováželo máslo konzervované solí v dřevěných vojenských bednách, vyložených zacínovaným plechem … (to máslo bylo dobré na chleba, chodil jsem ho kupovat a jeho rozbalování u mlékařky jsem osobně viděl). Pokud jde o Vámi zmíněný dopis Novotného všem výborům KSČ: Máte pravdu, je to na Internetu. Zda to četli i v ZO KSČ v mém zaměstnání nevím, nebyl jsem členem. Vy ano? Ad „neochota Novotného jednat o nějakých kontingentech Rudé Armády na našem území“ – ano zřejmě máte pravdu, v tom se prý Novotný neshodoval (až) s Brežněvem. Gen.Prchlíka jsem osobně slyšel „téměř perestrojkově“ hovořit na vojně v roce 1964 k důstojníkům štábu, (ač jako vojín a nestraník – zapojoval jsem mu totiž mikrofon, když nikdo z přítomných to neuměl). Pokud jde o altruismus Vámi zmíněných: a/ Šik – ponechám ekonomům, aby jednou poctivě kriticky zhodnotili jeho představy plánu a trhu, b/ Smrkovský? – já ho z roku 68 pamatuji jako zdatného demagoga a manipulátora např. z rozhlasem přenášeného meetingu na Slovanském ostrově. To manipulování mi živě připomněl až páter Malý v 89. na Letné se svým otčenášem. Ostatně, prezidentská ambice Smrka s podporou medií byla také pozoruhodná. BTW, víte, že Mlynář byl prvním, kdo na Havla ve své knize „práskl“, že byl kdysi členem KSČ?
Nedá mi to PPK, máte nepochybně na mysli 9.května 1967,kdy z tribuny zazněla slova : „soudruzi,
maso a vajíčka budou „!…a Novotný se obrátil k vedle stojícímu generálovi Lomskému řka.“ No
řekni jim to, řekni jim to sám…!“ Stejně jako mnozí jiní jsem se na Letenské pláni styděl za takové
představitele našeho státu a národa. Ale kvůli takové marginální lapálii se na kobereček do Moskvy
nelítalo. Během letu,asi podobně jako ve filmu „Podraz“ hrál vrchní mafián po cestě vlakem do Chicaga poker(a falešně),hrál Novotný licitovaný mariáš (velmi dobře a nikoliv falešně). Pokud do
hry pozval někoho třetího,nebo v pauzíráku čtvrtého a on obstál,třeba jako David,mohl se stát i ministrem zahraničí. V té době už byl Brežněv etablovaným gensekem a Novotný jeho poněkud
neposlušným poddaným. Apropo,vajíčka i maso už opravdu zakrátko bylo.To proto,že se od Šika
nechali Novotný a politbyro přesvědčit o blahodárnosti radikálního zvýšení výkupních cen zemědělským podnikům,což se projevilo zejména v živočišné výrobě.Začaly se stavět první velko
drubežárny,práce s dobytkem se začala vyplácet i dojičkám,které zakrátko jezdily do stáje podojit
ve vlastních autech,zkrátka v zemědělství vznikl zájem na produktivitě,jež se odrážela v příjmech
zemědělců. Profesor Dědek z Výzkumného ústavu potravinářského přišel se zcela originálními
sířidly při výrobě sýrů ,což obohatilo vnitřní trh společně s rozšiřováním mlékárenských produktů.
Rázem jsme byli na nejlepší cestě pokrýt dokonale vnitřní potřeby a nadbytek vyvážet.
Pokud se týče gen.Prchlíka,myslím,že pokud jste nejen upravil mikrofon,ale i poslouchal,že jste musel být z jeho projevu dost překvapen. Myslím,vzhledem k Vašemu tehdejšímu mládí, mile překvapen.Nemá smysl nahlížet tehdejší naděje přes závoj dnešní normalizace pod hvězdami a pruhy
Rok 1967 jsem rozhodně na mysli neměl, ale snad Vás přesvědčí toto:
Ad nedostatek masa koncem 50. a začátkem 60.let:
např. viz Google hledat „novotný prezident praha letná nedostatek masa“
a je tam např.
Rozhlasová historie 1923-2013 –
http://www.radioservis-as.cz/katalog/zbozi.php?detail=2656
dáte-li CTRL+F a napsat „nedostatek masa“ – vyjde Nedostatek masa (1959)
totéž např.
https://www.youtube.com/watch?v=baS9PMla0iU
anebo např.
MIROSLAV BREITFELDER, HELENA VÝCHODSKÁ
50. léta a videosvědectví dětí politických vězňů
Metodický materiál pro pedagogické pracovníky
http://www.euroskop.cz/gallery/52/15782-metodika_final.pdf
atd. dtto …
Vidím,že musíte mít poslední slovo i za cenu hledání hesla na googlu z doby,v které žádný web
neexistoval. Máte tu historii nedostatků materiálních statků za socialismu trochu zpřeházenou.
Samozřejmě že po celou dobu po válce a během i po nedobrovolné kolektivizaci bylo spotřebního zboží i produktů živočišné výroby pomálu.Podstatně se situace zlepšila po stanovení mnohdy více než dvojnásobných výkupních cen zemědělských produktů v roce 1966 a hlavně v následujících
létech.
K J.Huškovi: Posměšné vtipy o SSSR a Rusech nebyla snaha o to udělat z pozlacených gypsových panáků něco lidského (nějak podobně jste to napsal). Nemluvila jsem o vtipech, ale o zcela vážně podávaném zesměšňování Ruska. Například když v TV ukazovali kosmické řídící středisko v USA – plné monitorů a parádních křesel a naproti tomu řídící středisko v SSSR, kde byly do kříže postavené 4 obyčejné židle a nic víc. Nebyl to žádný humoristický pořad, ale jakoby vážně sdělená zpráva. Myslíte, že tak chtěli polidštit gypsové panáky?
Napsal jste: „Změnilo se to, když jsme přes noc zjistili, že sověti řeči o bratrství chápou tak, že se mohou u nás chovat jako ve vlastním chlívku.“ Mně vůbec nepřipadá, že by se Sověti u nás takto chovali. To co se tu dělo za hysterii po obsazení, to byla práce našich lidí, kteří si takto vyřizovali své osobní účty, ať už na jakékoliv společenské úrovni. Copak nám Sověti sebrali, který průmysl si přisvojili, které zisky šly od nás k nim? A to jak píše Hudryper, že v roce 68 neměly USA prsty, tak to snad opravdu nemyslí vážně. Oni zřejmě tehdy neměli žádnou špionáž a nic nevěděli a byli děsně překvapení co se stalo 21. srpna. A hlavně seděli s rukama v klíně a točili si mlýnky a čekali co se z toho vyvine.
Hudrypere souhlasím plně s Bety i PPK. A domnívám se, že podstatný podíl na tom tak to dopadlo má jak tehdejší vedení strany v čele s Dubčekem tak neschopnost druhé strany neboť mnohé co požadovalo jaro 68 začal ztrácet Sopvětský svaz již kolem roku 50 po 4. iktu Stalina jak ukazují právce Martyrosjana, Jurije Źukova , Muchina ,Starikova či články pamětníků (http://leva-net.webnode.cz/products/stalinsky-sssr-a-chruscovska-parodie-na-nej-1- nebo http://leva-net.webnode.cz/products/zapad-a-sssr-jak-ve-skutecnosti-probihala-studena-valka-1-/ ).
Zajímavé jsou k srpnu 68 postřehy tehdejších účastníků vydané na DVD „Tanky v Praze, Operace Vltava“. Naši nedokázali přesvědčit hlavně Moskvu o tom, že to mají pevně v ruce. Brežněvovi se totiž do invaze chtělo asi jako „lačnému na stolici“ a byl poslední kdo pro to zvedl ruku. Hlavně tlačilo NDR a Polsko. Naši se při jednání bohužel někdy chovali tak jako by okopávali SSSR, jako velmoci, kotníky. Jen malá epizoda. Při jednání v Čierné nad Tisou se domluvilo 48 hodinové moratorirum na vydávání komentářů a zpráv. Smrkovský ale hned po skončení jednání zavolal Mladou frontu a líčil co jde projednalo jak jsem to těm rusům nandali. Nevím zda pracoval na svém mediálním obrazu nebo euforie převládla nad pragmatickým přístupem,ale Rusové to negativně vnímali jako porušení dohod. Jistě takových drobností bylo více.
Bohužel vícevrstevnatému pohledu na toto dobu nám brání určitá glorifikace událostí či úhel vlastního prožitku. Což obé brání odstupu a nadhledu. Občas je dobré si poslechnout i názory lidí s odstupem a nadhledem jako třeba Andre Vltcheka mj. přítele a spolupracovníka Naoma Chomskyho který se ve své přednášce dotkl i tohoto tématu.
http://www.novarepublika.cz/2015/02/brilantni-prednaska-andre-vltchecka-o.html