Diskuze k článku


  • J. Hruška • 21. prosince 2016

    Ani jsem to nečetl, ono je to pořád dokola. Bůh, kterého si vymysleli ateisti, aby měli do čeho kopat samozřejmě není. Zato je Bůh, který nám dal svobodu. Dokonce Ho můžeme vinit z toho, co jsme zneužitím svobody natropili.

  • Admirál • 21. prosince 2016

    „Takže se dnes střetává islamismus s křesťanstvím, které již zmoudřelo (protože muselo – při pokroku vědy – ustoupit ze své bohorovnosti). Bohužel křesťanský Západ nepochopil, že politickou demokracii nelze zavádět v prostředí náboženského středověku.“

    Neúspěch zavádění politické demokracie není v přímé souvislosti s náboženským středověkem, je v souvislosti se stupněm vývoje společnosti vývoje společnosti a výrobních vztahů, přičemž platí, že zrození politické demokracie je důsledkem tohoto vývoje.
    Zavádět politickou demokracii v prostředí, kde vládne rodové zřízení je blbost a to věděli i ti, co si vývozem demokracie vyplachovali ústa. Pouze tím ospravedlňovali jiné cíle.

    Veškeré církve jsou reliktem středověku, ať už se navenek tváří jakkoli.

  • orinoko • 21. prosince 2016

    Asi šokuji.
    Bůh je!
    Nanejvýš žádoucí. Čím jiným by se asi tak katcirkev zivila?
    Satanská církev je jenom její odnoží.

    Pravím, ze Bůh existuje jen v lidské hlavě. Například koně maji Boha na háku. A daleko vice rozumí svým Oracum a jockeyum.

    Bůh byl stvořen lidským mozkem, tedy molekularni materii.
    Myslenka je produktem hmoty. Myslenka sama nic nestvorila.
    Na počátku všeho byl obří vesmírný prd.

    V te chvíli se ovšem nad vodami nevznasel ani chudák bůh KYSLIK.

    Ten musel byt teprve stvoren.

    Jestli Bůh existuje, pak je to Slunce
    Ale to už je jiná kapitola.

  • peter. • 21. prosince 2016

    Prečo by mal byť Boh?
    Aby sa ľuďom ľahšie žilo.Aby sa mali komu vyžalovať a od koho očakávať nádej na pomoc.Keď im nedokážu pomôcť nimi zvolení politici,lekári a boháči…kde inde majú hľadať pomoc (nádej na pomoc) ak nie u Boha?Je na svete veľa ľudí,ktorí sa v nešťastí obracajú práve na neho.

  • Jan Kristek • 21. prosince 2016

    Nemám za to, že by křesťanství zmoudřelo. Jak říkám, žádný imám ještě netvrdil, že chrám sv. Víta je mešita, kterou mu ukradli komunisti. …A pokud je pravda, co píšete (a nejen vy), tak na tu úroveň se islamisté dopracují až za dalších 700 let.

  • orinoko • 21. prosince 2016

    Veliká nejistota zachvatila Zemi.

    Vážení, možná jsme az po uši, v další „karibské krizi“.

    Poválečného uspořádání kdesi se neúčastní světový policejní army kreten.
    Chapete? Dějiny se mu už vyhýbají. Jeho hystorii daly vale.

  • orinoko • 21. prosince 2016

    Milý Jene, dobra reakce. Ten článek ma svoji hodnotu. Vsimni si, jak každý z nás reaguje jinak. Možná byl napsán v dobře VIRE, ale presto víře.
    My oblude onacejsiho ritu uprednostnujeme DUVERU.
    Duvera uprednostnuje ODVAHU.
    Víra vyžaduje nekompromisně SLEPOTU. …. DUCHA!!!!!!

  • Gatta • 21. prosince 2016

    Re peter: To jste řekl velkou pravdu – „Aby sa ľuďom ľahšie žilo.“

    Strach z neznáma, z prostoru za hranicí poznání a ze sil, které jsou silnější než člověk – to vše jsou síly Boží. Dobře to bylo zřejmé u řeckořímských božstev – ty i když byly perzonifikovány a tesány z mramoru, tak to pořád byly jen ty lidmi nepoznané a nezvladatelné přírodní, lidské a také společenské síly. A ten lidský strach z nich, ten je i dnes plně na místě!
    Monoteistická náboženství přišla s představou jakéhosi jednoho „báťušky Cara“ – samojediného Stvořitele, který vše centrálně řídí a je možné s ním jaksi i komunikovat a snažit se neco si i vymodlit. Pochopitelně ale bez jakékoliv záruky – což mimochodem mnozí „věřící“ dodnes necpochopili.
    A tak všechna náboženství, protože pracují s věcmi za hranicí lidského poznání, tak prakticky nic z jejich hlavních dogmat nejsou schopni jakkoli dokázat či předvést. Vždy je to takové představení jako „Prodej zázračných hrnců“ – spousta pravdivých poznatků, spousta popsaných zjištěných problémů zúčastněných … a my máme zázračné řešení … naše kouzelné hrnce … tady je tučná složenka …
    Tedy spousta pravdy končící manipulací.
    Kdyby v tom nebyla ta spousta pravd a opravdových lidských potřeb – tak by se přeci ta náboženství nemohla udržet ty tisíce let a to ve všech společnostech.
    Tedy není problém, že lidé tomu či onomu věří – problém je, že výsledná manipulace dává náboženské elitě nezměrnou a argumentačně nevyvratitelnou moc. Jak chcete vyvrátit něco, co nejde ani dokázat ?!! Navíc proti někomu, kdo ovládá světské nástroje moci?
    Ať si každý člověk v životě věří čemu chce, a jeho Bůh mu v tom pomáhej a v neštěstí utěšuj, ale běda když chce začít obracet na svoje pohádky své bližní!

    „Zabít každého, kdo má v ruce zbraň a mluví o nějakém Bohu!“

  • Ruprecht • 21. prosince 2016

    Bůh samozřejmě je, uvědomTe si ateisté, že nic živého nemůže vzniknout z něčeho neživého a dále, řízená evoluce je možná jen do určité malé míry- DNA nedovolí nic dalšího a také kde jsou zákonitosti, tam MUSÍ BÝT i Zákonodárce. To, že se dějí věci hovadné připisuji ne tomu, že by byl lhostejný Bůh, který nám dal svobodnou vůli a kterého prostě nenásledujeme, ale tomu, že je bohužel i jeho protipol a rival Dˇábel, kterého dobrovolně následují skoro všichni a RÁDI.
    Pokud zde vzpomínáte inkvizici, kat. církev, papeže a krutosti křestˇanského středověku – ANO – MÁTE PRAVDU – kterou předpověděl i Pán Ježíš před 2000 lety „DO církve se vloudí vlci hltaví“ a rozchvátají ji. Vše bude naopak. Vzpomenˇťe si ze školy, že za vlastnictví křestˇanské Bible (takového křestanského manuálu) byli lidé upalováni na hranicích. (Křesˇťané budou asi těžko upalovat Bible a jejich křestˇanské čtenáře že?!)Takže tehdejší politický katolický režim neměl ABSOLUTNĚ NIC SPOLEČNÉHO S KŘESTANSTVÍM V JEŽÍŠOVĚ POJETÍ. Křestˇanství se zmocnila jeho konkurence – satanští darebáci, kteří dělali NAPROSTÝ OPAK TOHO, co dělat měli.

  • Gatta • 21. prosince 2016

    PS
    Z článku: „Proč tedy náš jediný všemohoucí Bůh dopustí takový zmatek? Když ovšem jedno z těch náboženství vystupuje násilně proti náboženstvím ostatním a zvláště pak proti křesťanskému až vražděním, tak by to jediný všemohoucí a nejvýše slitovný Bůh nemohl dopustit.“

    Doporučuji četbu Starého Zákona – už zde Jahve trestá Izraelity za jejich bezbožnost a odklon od Jahve … a jak? … poslal na ně Asyrské a později Babyloňany. Jejich rukou trestal Jahve své nehodné vyvolené.

    Ono je to vůbec zajímavé: Jusdaismus – Křešťanství – Islám. Takéví tři nesnášenlivý příbuzní z jednoho hnízda.

    No a ten Budhismus – to je takové spiknutí psychologů, které ovšem pracuje na stejném principu nepoznaného jako ostatní náboženství. A zkuste mu sáhnout na jeho svatou podstatu – bude i stejně agresivní a nebezpečný.

  • hudryper • 21. prosince 2016

    Všechny církve s celou jejich hierarchií mají s Bohem společné jen to,že berou „jméno boží nadarmo“. Boha chápu podle kategorií C.G.Junga jako vztah kolektivního nevědomí a kolektívního vědomí s individuálním vědomím. “ Naše vědomí samo sebe nevytváří,nýbrž pramení z neznámé hloubky. Probouzí se pozvolna v dítěti a probouzí se každého rána z hlubin spánku z nevědomého stavu.Je jako dítě,které se denně rodí z mateřského prazákladu nevědomí.“ 1/K.G.Jung : Duše moderního člověka , Atlantis 1994 ISBN 80-7108-087-X

  • koloděj • 21. prosince 2016

    No nevím, ten článek je plytký ažaž .. staví na premisách, které v úvodu popíra … ale k věci :

    Existuje Bž ? Záleží na tom, co pod Bž tázající se myslí. Má-li to být mocná bytost pobývající na „nebesích“, která žárlivě střeží, aby jsme nebyznávali jiné Bž, no, pak myslím, že takové Bž neexistuje. Je výtvorem lidské fantazie

  • Rado Miko • 21. prosince 2016

    „rozhořčujeme nad vražedností islamistů“?
    „rozhořčujeme nad vražedností Němců“?
    Není žádné „dnes uznávané“ náboženství či národ, více či méně vražební.
    Jsou jen patologičtí jedinci kteří dokáží správně manipulovat a využívat stížených životních podmínek jiných lidí
    způsobených čímkoliv.
    Rozvratem, přírodou, ekonomickou chamtivostí druhých atd.
    „Takže se dnes střetává islamismus s křesťanstvím, které již zmoudřelo“
    Opravdu? Nebyl to nějaký Bush který rozpoutal všechny ty války na ochrany „víry“ nevzíval „boha“?
    Bush (jedno který) patří k militantním ortodoxním křesťanským skupinám.
    Je to takový náš „islamista“. Místo kamiónu používal dron.
    Každý se tady(myšleno na politické scéně) hrdě bije do prsou na ochranu křesťanských hodnot.
    Přitom bych v našem městě ani nepoznal že jsou nějaké svátky.
    Spam na navození vánoční atmosféry:
    https://www.youtube.com/watch?v=YjEWeAZiIOw
    https://www.youtube.com/watch?v=tLFWwmIXRYg
    https://www.youtube.com/watch?v=yyeSmxjTP3w
    https://www.youtube.com/watch?v=QxyoNAxEylg
    https://www.youtube.com/watch?v=y6w45iDaEk4

  • koloděj • 21. prosince 2016

    fantazie a TOUHY PO MOCI. Takové Bž je jen maskot pro hlupáky, něco jako Člověk v tísni. Bž, které stvořilo všeobjímající vesmír, život v něm je možná skutečné. Takové Bž sere na to , co vyznáváme a koho vraždíme. Naše činy ne obrátí proti nám, až to bude potřeba. Není to ale msta. Jako když hulákáte v džungli a rafne vás tygr .. V takové Bž snad i věřím

  • Gatta • 21. prosince 2016

    Re hudryper – jen poznámka mimo.

    Nějaké dílo C.G.Junga už tady před časem citovala merlin … no já nevím … Už jsem takové podobné věci párkrát absolvoval a četl a snažil se pochopit a najít v tom tu logickou linku sdělení. No, dnes při určitém počtu po sobě jdoucích abstraktních pojmů a slovních novotvarů, seřazených podle autorových krkolomných abstraktních konstrukcí vycházejících z nějakého jeho subjektivního niterného poznání, to vše prezentováno jako osvícení čirou pravdou poznání … … prostě číst přestávám. Byť je to třeba i velmi zajímavé téma.

  • hudryper • 21. prosince 2016

    Gatta napsal
    … prostě číst přestávám.

    Vaše přiznání je sice sympatické, nevede však k poznatkům vědce,jež by měl člověk prostudovat
    a společně se zkušenostmi z vlastního života konfrontovat. Je třeba prožít a hlavně přežít několik
    skutečně mezních životních situací, nikoliv před obrazovkou či filmovým plátnem,nýbrž osobně
    na vlastní kůži a teprve poté sdělovat ostatním podstatu poznatků,kterým věří a ke kterým došel.

  • Gatta • 21. prosince 2016

    Re koloděj – pěkně Boha popsal Saint-Exupéry v Citadele:

    http://mjos.sweb.cz/citadela/kapitola56.html

    Druhá polovina kapitoly od: „A právě tehdy, unavený tím prázdným pokřikem, který mi neměl co říci, právě tehdy jsem měl ten sen …“

  • Gatta • 21. prosince 2016

    hudryper napsal
    Vaše přiznání je sice sympatické, nevede však k poznatkům vědce,jež by měl člověk prostudovat
    a společně se zkušenostmi z vlastního života konfrontovat. Je třeba prožít a hlavně přežít několik
    skutečně mezních životních situací, nikoliv před obrazovkou či filmovým plátnem,nýbrž osobně
    na vlastní kůži a teprve poté sdělovat ostatním podstatu poznatků,kterým věří a ke kterýmdošel.

    Doufám že jste to nebral na sebe, tak to myšleno nebylo.
    S Vámi napsaným souhlasím, jen odmítám takovou formu – nastavovat si mozek do režimu chápání podle kdejakého možná i částečně vyšinutého intelektuála, či jiného podivína. To i když se tato forma myšlení dnes běžně učí na VŠ.
    Pro ilustraci, co myslím, si pomůžu odkazem z článku od Ladika Větvičky:

    http://is.muni.cz/th/219897/fss_b/porkertova_hana_bakalarska_prace.txt
    http://vetvicka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=391928

    Jak pravil Švejk: „U nás u kumpanie jsme měli jednoho, a ten byl tak študovanej, že ho všichni měli za vola“.

  • peter. • 21. prosince 2016

    koloděj napsal
    Bž je jen maskot pro hlupáky,

    Povedali by ste to ruskej,ukrajinskej alebo americkej materi,ktorá sa denno denne úpenlivo modlí k Bohu,aby jej uchoval pri živote syna ktorého odviedli do vojny?

  • Gatta • 21. prosince 2016

    PS hudryper – k té výše uvedené bakalářské práci – kdysi jsem si ji masochisticky skoro celou přečetl. Abych pochopil, že stav našeho školství je mnohem horší než jsem si uměl představit.

    Z přešteného jsem pochopil jak obsah, tai to, co tím mělo být sděleno. Ale už opravdu odmítám takové slátaniny číst a to i od věhlasných autorů. Pokud na sdělení, které se dá shrnout do deseti vět někdo potřebuje takové litánie, tak je to buď nějaké postižení nebo vyrábění peněz za délku textu a počet slov.

    Protože kdo o popisovaných (obecně) věcech něco VÍ – ten to pochopí z těch deseti vět.
    A kdo o těch věcech nic NEVÍ – tomu takový text jasno do hlavy nepřinese.

  • jogín • 21. prosince 2016

    Přírodní zákony jsou kacířství, protože popírají všemohoucnost Boží. Pro blbce to platí čtyřikrát, je jednodušší věřit než myslet. A porovnejte si panství Alláhovo s mapou IQ.

  • hudryper • 21. prosince 2016

    Gatta napsal
    Protože kdo o popisovaných (obecně) věcech něco VÍ – ten to pochopí z těch deseti vět.

    V padesátých a šedesátých létech vyšla útlá příručka jakéhosi Leontěva,ve které bylo systémem
    Vašich 10 vět obsaženo vše důležité z celé tzv. marxistické politické ekonomie. Stačilo si jenom
    zapamatovat těch 10 vět a zkoušku z politické ekonomie jste nejméně za 3 udělal i na slavné VŠE.
    Čili pro pragmatickou realizaci osobní kariéry stačilo takto vystudovat už tenkrát systémem nám
    dnes známého studia práv v Plzni. Přesně tak studoval na této škole dnes politický gigant Štětina.
    Když už jsme u těch Vámi oslavovaných vět,tak se sluší připomenout dokument : „Několik vět“.
    Hodnota takto získaných vědomostí ,nebo projevených opatrných postojů,je opravdu rovna nule.
    Jde o vzdělávací systém mas,nejpropracovanější v amerických hlavně sportovních universitách .
    Závěrem bych si dovolil upozornit,že C.G.Jung nebyl a nikdy nebyl pseudovzdělaným bakalářem
    zprivatizovaného udílení titulů za stanovenou částku peněz. Je třeba nesrovnávat nesrovnatelné.

  • Bety • 21. prosince 2016

    Už nevím, kde jsem to četla, ale líbilo se mi to:
    Bůh dal kromě duše člověku i rozum. S tím druhým darem se dodnes církve nesmířily a vehementně ho odmítají.

  • Bety • 21. prosince 2016

    Co se týče budhismu moc o něm nevím. Snad jen to, že jeho tibetská odnož si rozhodně na bohatství a moc potrpěla, a karavana, s jejíž pomocí si dalajláma odvážel zlato a diamanty při svém útěku do Indie byla pořádně dlouhá.

  • Béda • 21. prosince 2016

    „Pokud naši politici nepochopí, že demokratické metody a doufání v asimilaci nemohou účinkovat,..“ Řekl bych, že to co „civilizovaný“ Západ dlouhodobě provádí v zemích Afriky a Asie, aktuálně na středním a blízkém východě, nemá s demokracií nic společného, že jde spíše o DIKTÁT. A akce jak známo vyvolává reakci. Kdyby se tam nebyly s prominutím sr..y, mohl být dodnes v Evropě klid. Pak bychom se nemuseli divit tomu, že „umírněný“ terorista najel v Berlíně kamionem mezi lidi na vánočním trhu. Podobné a horší věci provádějí „civilizovaní západní demokraté“ v muslimským zemích dnes a denně již po řádku let. Za každou špatností hledej hamounství. Ostatně, privatizace naznačuje že ani náboženství vůči „materialismu“ není imunní.

  • Botičky od Diora • 21. prosince 2016

    SLOVA JEŽÍŠE KRISTA K ŽIDŮM:
    VÁŠ OTEC JE ĎÁBEL A VY CHCETE DĚLAT, CO ON ŽÁDÁ. ON BYL VRAH OD POČÁTKU A NESTÁL V PRAVDĚ, PONĚVADŽ V NĚM PRAVDY NENÍ. KDYŽ MLUVÍ, NEMŮŽE JINAK NEŽ LHÁT, PROTOŽE JE LHÁŘ A OTEC LŽI.
    EVANGELIUM SV. JANA 8, 44

  • koloděj • 21. prosince 2016

    peter. napsal
    koloděj napsal
    Bž je jen maskot pro hlupáky,

    Povedali by ste to ruskej,ukrajinske

    Petře, k vašemu podlému vytrhávání z kontextu a změny mých slov, vsazování toho co jsem (ne)napsal do kontextu, ve kterém to vůbec nebylo myšleno … se ani nebudu vyjadřovat. Jste tím, co činíte. Jinak řečeno : To, co děláte vás definuje. Howgh.

  • peter. • 21. prosince 2016

    koloděj napsal
    Howgh.

    Originálne.
    Tak si to rozoberme.Dali ste na známosť,že v mocnú bytosť,Boha na nebesiach,ktorý kontroluje v koho a čo veríme,vy …neveríte.Taký Boh je podľa vás len maskot pre hlupákov.A viete čo? Práve v takého Boha všemohúceho sediaceho na nebesiach verila moja dobrá mať na ktorú si práve v týchto predvianočných dňoch s láskou spomínam.Možno je to už mojim vekom,ale z roka na rok,takto pred Vianocami sú tie spomienky čoraz jasnejšie.Bola to veľmi múdra,starostlivá,hlboko veriaca žena a vždy,keď sme nadlho odchádzali z domu,ešte aj v dospelom veku nám urobila prstom na čele krížik.Možno aj preto nedokážem povedať so skalopevnou istotou,že Boha niet.Väčšina nie len jednoduchých ľudí verí v presne takého Boha,v ktorého existenciu vy neveríte a ktorý je podľa vás len výtvorom fantázie,túžby po moci a ktorý je len maskotom pre hlupákov.
    Ako vidíte,snažil nič nevytrhávať z kontextu a nič nemeniť na vašich slovách.Vynechal som len vaše slová o Bohu-stvoriteľovi vesmíru a života,v ktorého snáď aj veríte ale s dodatkom,že tento boh na to v čo my veríme…serie.K takému Bohu sa tie ukrajinské,ruské ani americké materie určite nemodlili o záchranu svojich synov.

  • Gatta • 22. prosince 2016

    Re hudryper:
    Dobrá – pokud lidé jako merlin nebo Vy mají pocit, že je autor svým dílem myšlenkově obohatil, tak odložím předsudky získané na základě ukázek se kterými jsem se setkal, a toho C.G.Junga zkusím – sehnat i přečíst.

    10 vět – Ono vše je věcí míry a každá věc, či vlastnost je pěkná jen do určité míry. Tedy i když tu nejlepší myšlenku (či cokoliv) přeženete do její krajnosti tak dojde vždy k její deonestaci a zesměšnění. (Celkem běžný komunikační trik.)
    Stejně tedy s tou formou vyjadřování myšlenek, poměru slov a myšlenek v určitém textu a jeho obecné srozumitelnosti.
    Pokud jde o oblasti nějakých abstraktních humanitárních úvah, je to někdy jen otravné – pokud jde o oblast práva a dikce zákonů – je to katastrofa.

    No a ono i když si přečtete jakoukoliv knihu o (třeba) 800 stránkách – kolik zásadních myšlenek si z ní skutečně zapamatujete, abyste je mohl reprodukovat? Někdy jednu – někdy 10 … všechno to ostatní načtené zůstává někde v podvědomí, navázené na těch pár základních myšlenek – a připravené aby se z nich zpětně odvodilo a aplikovalo v praxi.
    Tedy samozřejmě souhlas, že pouze základní strohé informace nejsou komplexní vzdělání – na druhou stranu ne každý člověk má myšlenkové kapacity ani potřebu pochopit komplexně celý vědní obor, přičemý i ten základ mu může být užitečný.
    Nakonec i Marx napsal nejen obsáhlý Kapitál, ale i velice útlý Manifest.

  • Béda • 22. prosince 2016

    Halík aktuálně. Doporučuji poslech s prázdným žaludkem.

    http://prehravac.rozhlas.cz/audio/3767461

  • hudryper • 22. prosince 2016

    Gatta napsal
    Re hudryper:
    Dobrá – pokud lidé jako merlin nebo Vy mají pocit, že je autor svým dílem myšlenkově obohatil, tak odložím předsudky získané na základě ukázek se kterými jsem se setkal, a toho C.G.Junga zkusím – sehnat i přečíst.

    To uděláte dobře. Jsem přesvědčen,že budete příjemně překvapen. V tomto čase okolo vánoc a Nového roku je pro takové studium vhodná doba s uklidněním a myšlenkama,jimiž se člověk nezabývá v každodenním shonu.

  • Gatta • 22. prosince 2016

    Re hudryper – Máte tip s čím u něj začít ?

  • Alena • 22. prosince 2016

    častý argument ateistů- jak bůh tohleto může dopustit?
    A což si položit otázku- jak to člověk může dopustit? Války, utrpení, atentáty?
    Kdo jiný si udělá pořádek než my sami?
    Vymlouvat se na Boha je pošetilé

  • hudryper • 22. prosince 2016

    Jistě,Gatta,už jsem uvedl anonci v mé první reakci. Ale zopakuji : Opatřte si knihu DUŠE MODERNÍHO ČLOVĚKA od Carl Gustava Junga. Vyšla v nakladatelství Atlantis v r. 1994
    v překladu pana Karla Plocka. ISBN 80-7108-087-X
    Na samém začátku této knihy jsou dva citáty autora : „Opravdové dějiny ducha nejsou uchovávány v učených knihách,nýbrž v živoucím duševním organismu každého jednotlivce “

    “ Nechtěl bych nikomu jinému předznamenávat cestu,protože vím,že mně cestu předepsala ruka, která mě daleko přesahuje….
    Pokouším se jen být skromným nástrojem a cítím,že jsem všechno jiné,jen ne veliký.“

  • hudryper • 22. prosince 2016

    http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/9415-britska-vlada-priznala-test-bakteriologicke-zbrane
    Všem,kdož ještě stále nejsou ochotni uvěřit barbarství chemtrails vřele doporučuji přečíst článek
    napsaný na základě odtajněných dokumentů britské vlády.

  • Gatta • 22. prosince 2016

    Re hudryper – Děkuji – až přečtu určitě dám vědět.
    Zrovna mám rozečtenou knihu od hnutí Krišna – velké zklamání – takže potom si nechám nějakou dobu s normální beletrií – bez duchovních teorií. No a potom třeba ten Jung …

  • orinoko • 22. prosince 2016

    Nabit tezkotonazne temeatickymi porady musím se zeptat: Velký třesk zapříčinil Bůh.
    Pokud ano, co tím sledoval?
    My oblude jsme na tomto světě jen díky množině katastrof a neuvěřitelných nahod.
    Az náš táta Slunce spotrebuje svoji veškerou energii , tak se Zemí bude amen.
    Co bude Bůh dělat? To si nějaké spory, buňky,protoorganismy někde ve vesmiru zacnou psát svoji vlastni Bibli s příběhem o Gomore kdesi u Jupitera?
    Bůh je čas a prostor?
    Pak ho čeká konec na horizontu události, za nímž mizí i světlo.
    Jestli je něco nad našimi smysly, pak jsou to zákony matematiky, již lze aplikovat kupodivu i v přírodě.
    A tak je v sázce i zákon o zachování energie.
    Bez ohledu na Boha, dinosaury i písmo.

  • Gatta • 22. prosince 2016

    Re orinoko – o k vysloveným otázkám:

    Velký třesk zapříčinil Bůh? – ANO, to byl on, jen nevíme který z nich to byl.
    Co tím sledoval? – Bůh ví …
    Co bude Bůh dělat po vyhasnutí slunce? – NIC, Bůh nemusí dělat nic, protože je Bůh.

    No trochu zmatku do toho vnáší stoupenci boha Krišny, neboť ti tvrdí , že právě on to byl, kdo svým vstoupením svého nekonečného ducha na scénu vytvořil hmotu a stvořil tak celý vesmír – a že každých (tuším) 4.600.000 roků zase vše do sebe pohltí a pak znovu expanduje a vytvoří vesmír nový …
    Jak by řekl poručík Columbo: „Tím se to tedy vysvětluje …“

  • peter. • 22. prosince 2016

    „Prečo by mal byť Boh“? Tak znie otázka v nadpise článku.Nejde primárne o to,či Boh existuje,alebo neexistuje.
    Takže …má byť Boh,alebo ho treba zrušiť,zakázať,odstrániť? A tento Boh ľuďom pomáha,alebo škodí?
    Nie, táto imaginárna bytosť ..Boh..nepomáha ani neškodí.Je ale známe,že viera v Boha môže človeku pomôcť.Môže fungovať podobne ako funguje v medicíne placebo efekt.Ak je Boh imaginárnou bytosťou,nemôže mať na svedomí ani žiadne zločiny.Ak uverí v existenciu imaginárnej bytosti jeden človek,je označovaný za blázna.Ak uverí v existenciu imaginárnej bytosti mnoho ľudí vznikne cirkev.Takže viera v Boha,môže uzdravovať a preto sa ľudia k nemu modlia.No v mene viery v Boha sa môžu páchať aj zločiny.V tomto prípade sú však na vine ľudia.Nie ..Boh.

  • Gatta • 22. prosince 2016

    Re peter- Ještě jedna věc přínosnosti Boha – a to jako vyššího principu přesahující jak osobní individualistické Ego, tak i pocit lidstva jako konečného vladce vesmíru. Na toto zapomněli třeba i staří Řekové a Římané – začali uctívat své staré bohy jen formálně a díky svým technickým a organizačním úspěchům uvěřili ve svoji všemocnost. Zapomněli, že lidé jsou jen malou a lehce zranitelnou částí mnohem většího celku a své bohy nechali pomalu zemřít. Neuvědomili si, že síly které jejich bohové představovali existují stále a stále a že je nutno se k nim stále chovat s uctivým respektem. A v mnoha případech je opravdu jedinou možnost jak tyto věci „ovlivnit“ – motlitba. Nepomůže , ale uleví …

  • orinoko • 22. prosince 2016

    Je zvláštní, ze v žádném z tv poradu nezasznelo, co se samo nabízí.
    Co když za horizontem události, to jest pádu relativne znamrho sveta do Černé díry, následuje Big Bang se vstupem do alternativního vesmíru. Ostatně … když cosi zapadne mezi zenske nohy / a nemyslím tím cyklistické
    nebo jiné sedlo/ … a něco dalšího pak doletí na horizont události, tak leckdy také nastává Big Bang.
    Zrod Vesmiru, to je zatracene velký sex.

  • peter. • 22. prosince 2016

    Gatta napsal
    A v mnoha případech je opravdu jedinou možnost jak tyto věci „ovlivnit“ – motlitba. Nepomůže , ale uleví

    https://www.youtube.com/watch?v=UmpztcKH1Ik

  • Alena • 22. prosince 2016

    Gatta napsal
    A v mnoha případech je opravdu jedinou možnost jak tyto věci „ovlivnit“ – motlitba. Nepomůže , ale uleví

    Jak si bezvěrec dovoluje bez vědeckých ověření zpochybňovat sílu modlitby?

  • Gatta • 22. prosince 2016

    Re peter – pamatuji u babičky jako kluk – obraz rozbouřeného moře – tam malý ostrůvek s křížem a trosečník chytající se útesu – a nad tím nápis „Když je nouze nejvyšší, pomoc Boží nejbližší“.
    Na sílu moře měl ovšem ten tosečník myslet, než vlezl na tu loď – zváště když kapitán vypadl divně, loď byla letitá a počasí tou dobou nejisté.

    Víte, čím více o tom vím, tím větší jsem atheista, který stále zůstává částečně agnostikem. A to vše s uctivou pokorou k silám, které jsou silnější než já.

    https://www.youtube.com/watch?v=thlEyEdjYis

  • orinoko • 22. prosince 2016

    Cely život se modlim za černou sexuální partnerku …. cernosku … a kde nic tu nic. Ve kraksne právě bezi cosi božského. – Historie piva. Paráda, když to vypraveji ženské. A ještě větší, když ho pijí.
    Africké pivo – unkomboti. – Duchovní sila. Je to piti a jídlo zároveň. Je to vice než božský nektar.

  • Gatta • 22. prosince 2016

    Alena napsal
    Jak si bezvěrec dovoluje bez vědeckých ověření zpochybňovat sílu modlitby?

    Bezvěrec ? To je jednoduché – prostě tomu nevěří 🙂

    To je jak ten školník co za určitou sumu sliboval lidem přijetí na VŠ.
    Když byl žák přijat – peníze si nechal a chlubil se zásluhami.
    Když přijat nebyt – „To víte snažil jsem ,ale nešlo to“ – a peníze vrátil.

  • Gatta • 22. prosince 2016

    Re orinoko – člověče Vánoce Boží na krku a Ty tady básníš o pivu, jídle a černoškách. A co nějakou brazilku, těch je u nás celkem všude dost … ?

    K rozjímání a pokání posílám jednu vánoční píseň. Měl jsem to nachystané na zítřek, ale kdo ví co bude zítra …
    https://www.youtube.com/watch?v=V5v07eIFfNY

  • orinoko • 22. prosince 2016

    Njn, malo platné, Bůh zavede moje kroky do hospody. Právě zaznělo, ze božský ležák pochází z Německa a Česka. Nema ve světě konkurenci. Porad je britský.
    Průvodkyně pohledné a chmel proniká pres obrazovku.
    Je to prostě bozi zboží.

  • Martin (už bez taky m) • 22. prosince 2016

    I indiáni měli svého Velkého ducha…
    Universum existuje – a v jakých všech podobách či dimenzích a kde všude – to víme???
    Jsme JEHO součástí…
    Víra slepá snad slepotu ducha vyžaduje, ale obávám se, že taková „víra“ už není vírou, ale něčím jiným…
    Každý v něco věříme…
    Každý v někoho věříme…
    Určitý pevný bod/ „osnovu“ potřebuje každý, nejen člověk.
    I zvířata či rostliny se podle něčeho orientují…
    https://www.youtube.com/watch?v=xp_JXizAyB4

  • Gatta • 22. prosince 2016

    Re Martin – když country, tak taky přidám.
    https://www.youtube.com/watch?v=NX6mk1xewbM

  • Martin (už bez taky m) • 22. prosince 2016

    https://www.youtube.com/watch?v=a8CMVhExVQ0

  • Alena • 22. prosince 2016

    Gatta napsal
    Bezvěrec ? To je jednoduché – prostě tomu nevěří

    To je jak ten školník co za určitou sumu sliboval lidem přijetí na VŠ.
    Když byl žák přijat – peníze si nechal a chlubil se zásluhami.
    Když přijat nebyt – „To víte snažil jsem ,ale nešlo to“ – a peníze vrátil.

    no, někde jsem si přečetla, že v Americe se dělaly pokusy s kuličkami- na kterou stranu padnou nejvíce, a padly tam, kde si to lidé přáli. Uvážíme – li, že i myšlenka je energie, což pak myšlenka vroucně procítěná.
    Další pokusy- ve městě, kde proběhla hromadná meditace, se ten den snížila kriminalita o 50 %.
    Pouze mne zaráží, že ateisti chtějí na vše důkazy, ale že modlitba není vyslyšena, jim přijde jako samozřejmost, přičemž je to jejich myšlenková konstrukce, ne důkaz.

  • orinoko • 22. prosince 2016

    Ale to je obrovsky omyl. My materialiste máme na háku fluidní mámení velké části populace, pokud nás tato neprudi svým naborem anebo nadrazenosti.
    Je to soudruh verici, který sbírá dušičky. Mezi vámi fluidnimi bytostmi se dokonce rajcujete politikou – jsme rybáři lidi.
    Světu rybáři !idi dali mnoho civilizačních milniku, ale také hekatomby mrtvých. A v době skutecne arabské osvěty pak Evropě jen tmarsky středověk a pálení caroDEJnic.
    Netahejte nás materialisty do svých fluidnich VIRulenci.

  • Alena • 22. prosince 2016

    orinoko napsal

    Ale to je obrovsky omyl. My materialiste máme na háku fluidní mámení velkéčásti populace,pokud nás tato neprudi svým naborem anebo nadrazenosti.
    Je to soudruh verici, který sbírá dušičky. Mezi vámi fluidnimi bytostmi se dokonce rajcujete politikou – jsme rybáři lidi.
    Světu rybáři !idi dalimnoho civilizačních milniku, ale také hekatomby mrtvých. A v době skutecne arabské osvěty pak Evropě jen tmarsky středověk a pálení caroDEJnic.
    Netahejte nás materialisty do svých fluidnich VIRulenci.

    jeden omyl- nejsem v žádné organisované církvi, a nevěřím, jsem o určitých věcech přesvědčena, navíc nikoho nelanařím a ani nebudu

  • orinoko • 22. prosince 2016

    Budiž…
    A pokud jde o kolektivní vůli … tak už za normalizace jsem tvrdil – pustte shromazdenemu davu o 10ti tisíci vlasatych jedinců Paranoid, Whole Lotta Love, Break Out nebo Highway Star a vyvrátí normalizaci i s kořeny během dvou dnu.
    Elektrizujici náboje.

  • Dana • 22. prosince 2016

    Vira v Boha je v Americe stezejni dusevni orientace, ktera naprosto urcuje narodni motivaci, zajmy i statni politiku. . Toto dusevni urceni je v Evrope celkem ignorovano a myslim, ze je to jeden z duvodu, proc Evropane nechapou duvody a nazory , kterymi se Spojene Staty ridi.
    Skoro devadesat procent Americanu veri v nejakou nejvyssi energetickou inteligenci, ktera ovlada cely vesmir, – teda, jak tuto inteligenci poznavame ze zakonu prirody na planete Zemi. . . Potom se vira v to „Neco absolutniho “ rozlisuje na viru v cirkvich a ruznych institucich, od vericich, co si predstavuji otce Boha na oblacku na nebesich, az po filosoficke vnimani „vesmirneho Boha“, az po hnuti „New Age“..
    Ja ziji v oblasti, kde 70 procent lidi navstevuje tradicni baptisticke kostely kazdou nedeli, coz je vira protestantska. Ta ma koreny kalvinisticke, ktere zasadne ovlivnily cely system americke kolonisace.
    Coz je stesti, jak se opetne ukazuje v situaci, kde napor muslimu ma proti-paku proti islamu. V Evrope plne nechapou fanaticke nabozenstvi islamu a jeho poslani, protoze si neuvedomuji nabozenskou silu presvedceni, ze teprve v posmrtnem zivote v islamskem raji je smysl lidske existence..

  • jan123 • 22. prosince 2016

    ….nejsem sice patřičně vzdělán,ale přesto doporučuji:vést povídání na molekulární – atomární úrovni z čehož mi vychází,že všichni jsme bytosti věřící,jelikož důkazy o své víře nikdo z nás nemá.Rozdíl je pouze v tom v čem spatřujeme podstatu svého věření.Já například věřím že rna-dna bude hmotným produktem- tedy lidského mozku,Jinak řečeno že zákon všeho – který s tím souvisí bude odpovědí na dosud neznámé odpovědi…..

  • orinoko • 22. prosince 2016

    Pokud je posmrtný stav člověka smyslem jeho života, tak se v tomto punktu neliší islám od křesťanství v pojetí Kataru. Což samozřejmě těžce sejrilo katcirkev. Pro ni je smyslem života člověka bohabojnost , za což bude clobrda odměněn nebeskou EUcharistii. V případě opačném pak mucenim duše v imlantatu vlastni rohate viny.
    Marne se snažím v tche bajbl najít něco pozitivního.Dokonce tam nenschazim ani emericke pozitivní myšlení a přehlídky gay pride.

  • Martin (už bez taky m) • 22. prosince 2016

    Víra není církev ani bible…
    https://www.youtube.com/watch?v=_wMOOHV_OSg

  • peter. • 23. prosince 2016

    http://www.protiprud.sk/duchovny-svet/2146.htm

  • Gatta • 23. prosince 2016

    Alena napsal
    no, někde jsem si přečetla, že v Americe se dělaly pokusy s kuličkami- na kterou stranu padnou nejvíce, a padly tam, kde si to lidé přáli. Uvážíme – li, že i myšlenka je energie, což pak myšlenka vroucně procítěná.
    Další pokusy- ve městě, kde proběhla hromadná meditace, se ten den snížila kriminalita o 50 %.
    Pouze mne zaráží, že ateisti chtějí na vše důkazy, ale že modlitba není vyslyšena, jim přijde jako samozřejmost, přičemž je to jejich myšlenková konstrukce, ne důkaz.

    Kdysi o těchle věcech byl docela seriózní seriál v TV. V posledním díle na závěr ukazovali takový pokus s kuličkama. Byla to velké nástěnná zasklená vitrána do níž padala jedna kulička za druhou – ty dále padaly přes velké množství pravidetne umístěných kolíků a dole slončili v jednom z mnoha kastlíků. Půlka byla onnačena A druhá půlka B. Střídající se dobrovolníci seděli před touto stěnou, dívali se kuličky měli myšlenkou změnit poměr ve prospěch A. Po cca několika miloonech kuličkách to spočítali a … opravdu síla myšlenky funguje … kuliček A bylo skutečně více – vyjádřeno v % asi na 5. desetinném místě.
    Jiné vysvětlení – pouze náhodilá chyba, která by se v delším období vyrovala, nebo to půlka dobrovolníků sabotovala a myslela na B nebo co budou dělat o víkendu.
    Celý pokus ale vypadal, jako že opravdu proběhl, což bych si rozhodně netroufal tvrdit o spostě dalších údajných pokusech a to i když je uvedeno jméno university, či nějakého člověka. Zvláště když se pak citují citace …

    Samozřejmě, že motlitba funguje – ale ne tak , že 10 otčenášů za jedno malé přáníčko, nebo 100 000 otočení motlitebním mlýnkem za pěknou mladou nevěstu …

    Modlitba je druh meditace, tedy psychické hygieny – pomáhá soustředit myšlenky, je pokorná – tedy pomáhá vyrovnat se se skutečností – tedy se adaptovat a přijmout změny, pomáhá ujasnit si životní cíle, pomáhá sejmout ze sebe odpovědnost za věci nad moje síly, pomáhá se smířit a odpustit … Tedy záležitost v mnoha věcech přínosná, která může v duševním i občanském životě opravdu fungovat.

    V Bibli se ale píše, ze Izraelité se jednou tak zbožně modlili, že se slunce nad obzorem zastavilo, nezapadlo a svítilo tak dlouho nepříteli do očí, dokud oni bitvu nevyhráli. No, když je to psáno v Bibli, tak to musí být pravda.

  • Admirál • 23. prosince 2016

    Nějak se se tou existencí/neexistencí Boha (bohů) nezabývám. Mám jednu jistotu, že umřu. Je to jistota absolutní, pevná – nezvratitelná spravedlnost pro všechny. Ale stojí ta spravedlnost pěkně za hovno – nelze se s ní smířit.

    Co bude pak? Přijme mne nějaký Bůh nebo se o mne všichni ti různí uctívaní bohové ze všech koutů světa poperou? Proč to řešit.

    Mám děti, vnoučata a pokud budou i oni mít děti a vnoučata, tak mi zajistí nesmrtelnost. Pokud bude po světě běhat třeba jen jeden závit z mé DNA v mých potomcích, potud jsem nesmrtelný.

  • hudryper • 23. prosince 2016

    V dnešním článku editora aeronetu je předestřen čtenářům zajímavý pohled na stav a situaci našeho světa. I tam se objevuje fenomén ,který si hraje na boha. Tím je podle autora Světový židovský kongres ovládající všechny důležité páky k řízení světa. Nejdůležitější z nich jsou židovské peníze v židovských bankách,které financují důležité projekty ve všech mocnostech – od Ruska
    přes Evropu a USA až do Číny. Má jít o neviditelnou špičku světové pyramidy,nacházející se v
    pozici bohů a obsazující všechny důležité politické posty svými důkladně prověřenými figurkami.
    Jednou takovou je dnes,poté co mouřenín vykonal práci a může jít,muslim a keňský občan Barry Soetoro -uměleckým jménem Barrack Obama. Vládci světa si „vystřelili“ z Američanů a zároveň
    jim předvedli,co je v důsledku americké multikultury očekává. Že jim už brzo budou vládnout jen
    „barevní“ ,když oni,tedy bílí, se stanou etnickou menšinou. Protože jsou Spojené státy společensky
    o nějakou tu desítku let před Evropou,jde zároveň i o demonstraci toho,jakou budoucnost nám
    toto finanční „božstvo“ připravilo a dnes naplno financuje formou invaze barevných do Evropy.
    Rázem se vyjasnilo proč dělá Merklová a další evropské figurky v Bruselu sebevražednou politiku,
    kdy se stali nejnebezpečnějšími nepřáteli národů,kterým vládnou. Z toho všeho přinejmenším plyne,že naděje vkládané politicky angažovanou veřejností do Trumpa či Putina sice přinášejí
    psychickou úlevu,ovšem jako každá droga jen dočasně a s vedlejšími,ne nepodstatnýni důsledky.
    Čím větší část Evropanů si právě toto uvědomí,tím větší šanci bude mít Evropa ubránit sociální
    stát,nebo alespoň zbrzdit jeho rozklad,včetně obrany společenské morálky vzniklé za staletí bojů
    s bigotními církvemi a zpátečníky všeho druhu. Co nejveselejší vánoce přeje všem na OM Hudry.

  • orinoko • 23. prosince 2016

    Admirale, to ma logiku. A to ještě nezbedný chlap nema jistotu, jestli mu někde nebeha boková DNA, o níž prisambuh nemá ponětí.

    Včera jsem v TV kraksne zahlédl porad, jak to bylo s Mashallovym plánem.
    Žádné spiklenectvi, vše doloženo, zcela mimo pochybnosti.
    Na sklonku Druhé světové padající Říše musela řešit, co s nakradenym zlatem a hotovymi penězi. S německou dukladnosti bylo vše zdokumentováno, kam se co přesunulo včetně ukradeneho zlatého pokladu , jehož majitelem byl původně protektorast Cechy a Morava.
    Prakticky vše v emerické okupační zóně, přičemž americký desperat si pro nemalou část německého lupu došel i do sovětské okupační zóny.
    A tyto prostredky byly pak použity jako kapitál Marshallova plánu. Němci si stěžují, ze se nikomu nic nevrátilo, a tyto prostředky byly pujckove uroceny. Emik dostal úroky z peněz , které uloupil jiným zlodejum.
    Zajimave pak jsou konexe rodu Busistu s nacisty. Soudruh Thyssen /?/ by mohl vyprávět.
    Busiste? Pavouk Thyssen, rodina saud Ladin … a kdo vi, co ještě.

  • Gatta • 23. prosince 2016

    Zdravím všechny přítomné i právě nepřítomné a těším se na další podnětné diskute i v roce 2017.

    A přidám jedno ne teskně rozjímavé, ale veselé hudební přání … protože život přece musí být vždy optimista a nadhled je jediný právný pohled … na cokoliv. 🙂

    https://www.youtube.com/watch?v=KzV_UCQFY6w

  • Martin (už bez taky m) • 23. prosince 2016

    Hudrypere srdečně zdravím.
    O „společenském předstihu“ USA před Evropou po několika desetiletích dynastie Bush-Clinton již dnes velmi pochybuji… a Aeronet „nebaštím s přílišnou chutí“…
    Pokud D. Trump „postaví“ svou vizi obnovy USA na drancování „energetických zásob“ pomocí frakování, ztratí mou důvěru ze dne na den…
    Nic proti rozumnému využívání ropy a plynu, ale vše proti nerozumnému a necitlivému čerpání na „úvěr budoucnosti“ a pro plýtvání.
    Každý „Kačer“ by si měl uvědomit z hladiny čeho že to každý den vzlétá, a na hladinu čeho že se každý večer vrací…
    Pokud je v něčem zcela zřejmě něco jako Bůh – pak je v čisté vodě… bez níž není života jak jej známe.
    Všem na OM pěkné svátky a důvody k radosti.
    Martin

  • orinoko • 23. prosince 2016

    Tohle sem musí. Historicky doloženo.

    – Heydrich: Uvažují, ze zrusim stanné právo.
    – Hácha: Prosím vas, to nedelejte. Je to jedine právo, které jste nam dali.

    Protektorátní vtip.
    – Vis proč se německé tanky jmenuji Tygr a Panther?
    Protože hned jak dorazí na ruskou frontu, tak zarvou.

  • orinoko • 23. prosince 2016

    Martine, jen at frakuji. V tech místech se mnozí otřesy, jak si horní vrstvy sedaji. Aby toho nebylo malo, tak vznikají obrovské propady typu moravská Macocha. A šíři se to.
    Já osobně jsem k Trumpovi velmi rezervovaný.

    Klidně vánoce všem. Nervy drasajici napětí vinsuju jen při otevírání dárků.
    O.

  • Admirál • 23. prosince 2016

    Orinoko – “ Boková DNA? Ať běhá! Zvyšuji mou šanci na věčný život. K tomu jí dopomáhej Bůh.

  • Admirál • 23. prosince 2016

    Martin, Orinoko – Trump? Už jen fakt, že hlavou administrativy nejmocnější země světe se stal člověk jdoucí proti stávajícímu všeovládajícímu systému, je úžasná výhra. Přečtěte si, co píše a mluví mainstrém! Konec jejich světa! Uvědomte si, k jakým zoufalým a riskantním krokům sáhli před a po volbě! To o něčem vypovídá.

    I kdyby Trump natropil mraky škod, i kdyby neudělal nic pozitivního kromě toho, že se nenechá ovládnout, i kdyby ho ipýčmentovali, zastřelili, vykonal by i tak pro nás velkou službu. Systém, který bojuje proti své nechtěné hlavě, nebude mít čas a ani dostatek energie k agresi, k výboji. To je víc, než se zdá.

  • hudryper • 23. prosince 2016

    Admirále ! Jak jsem již byl řekl : “ …naděje vkládané politicky angažovanou veřejností do Trumpa či Putina sice přinášejí
    psychickou úlevu,ovšem jako každá droga jen dočasně a s vedlejšími,ne nepodstatnýni důsledky.“
    Jejich dostavení se závisí na našem dožití. Ti,co to mají za pár mohou zůstat optimisty do smrti.

  • orinoko • 23. prosince 2016

    Admirale … Amen.

  • Bety • 23. prosince 2016

    Mojžíš desky s božími přikázáními rozbil, Ježíš osobně nic písemného nezanechal a Mohamed také ne. Ať už to byli proroci nebo ne, zřejmě dobře věděli, že jejich teze budou změněny, pokrouceny, postaveny na hlavu, psané slovo zničeno.
    Nevěřím v církve. Jestli je nějaké univerzum to nevím. Jsme na jedné malé kouli v nekonečném vesmíru o kterém zatím víme příliš málo, skoro nic..
    Jedno ale vím jistě – nikdo za nás nic neudělá. Možná by nám něco pomohlo, kdybychom šli správným směrem, nebo se jím aspoň snažili jít a používali k tomu své svědomí. A vykašlali se na ten mocenský nástroj, kterým církve jsou.
    Přes své výhrady k církvím přeji vám všem hezké svátky a naší Zeměkouli i s námi dlouhý, dlouhý život.

  • J. Hruška • 23. prosince 2016

    Zlo vítězí na každém kroku, všechno drtí. Přesto je tu dobro pořád. Čím to tak může být?

  • peter. • 23. prosince 2016

    Vianoce,Vánoce.Toto slovo pozná len čeština a slovenčina.Iné národy včítane slovanských majú pre tieto sviatky iný názov.Ak mám veriť wikipédii,tak tento názov je odvodený od nemeckého výrazu „Weihnachten“-Svätá noc.Možno mi niektorí z vás dajú za pravdu,že význam týchto sviatkov pomaly stráca na význame a pomaly ale iste prepadá komercii.Už nie sú také pekné ako voľakedy(možno sa mi to len zdá a na vine je môj vek)ale čo viem určite je,že moje vnúčatá sa pravdepodobne dožijú ich úplného odstránenia.Lebo by mohli urážať náboženské cítenie novoprišlých Európanov.
    Prajem vám všetkým prežitie krásnych Vianočných sviatkov.V šťastí,zdraví a fyzickej aj duševnej pohode.
    Užime si ich,kým ešte sú.

  • jan123 • 23. prosince 2016

    Mám děti, vnoučata a pokud budou i oni mít děti a vnoučata, tak mi zajistí nesmrtelnost. Pokud bude po světě běhat třeba jen jeden závit z mé DNA v mých potomcích, potud jsem nesmrtelný -píše Admiral……Takto pojatý žívot věčný beru i já – avšak existuje ještě žívot věčný na atomární úrovni,který sice nebude nositelem mé DNA,ale zřejmě bude existovat až do pohlcení naší galaxie černou dírou….BOHA ovšem chápu jako ZÁKON VŠEHO od něhož se vše odvíjí – vytváří základní kameny hmoty tabulky prvků….ale to by bylo příliž dlouhé povídání…

  • fajt • 23. prosince 2016

    https://www.youtube.com/watch?v=wvWU2cc7fiE

    Abych nikoho neurazil, nepřeji lidem, ale postavičkám z Betléma:
    Přeji volům, aby neřvali z plna hrdla na všechny kolem sebe,
    oslům, aby nebyli paličatí a tupí,
    ovečkám, aby nešly slepě za prvním lepším pastýřem,
    pastýřům, aby si nemysleli, že ty ovečky jsou tak tupé, jako vypadají,
    andělům, aby méně lítali a víc chodili po zemi mezi lidmi,
    králům, aby nezůstali nazí jen s korunou na hlavě
    a Svaté rodině, aby našla teplé místo v srdcích lidí.

    Zbigniew Czendlik, farář

    . ..)

  • Sio • 24. prosince 2016

    J. Hruška napsal

    Ani jsem to nečetl, ono je to pořád dokola. Bůh, kterého si vymysleli ateisti, aby měli do čeho kopat samozřejmě není. Zato je Bůh, který nám dal svobodu. Dokonce Ho můžeme vinit z toho, co jsme zneužitím svobody natropili.

    Ano, „Bůh, kterého si vymysleli ateisti …“. „“ono je to pořád dokola. Jde o zmatení pojmů. Máme ATEISTY, CÍRKVE VŠEHO DRUHU, MÁME BOHA, BOHY A ZLATÁ TELATA. Pokud si neuděláme jasnou představu kdo nebo co je kdo/co je kdo/co, bude to pořád dokola. Možná jsou ti ateisti ukrytí v církvích, Je třeba Halík nebo Herman blíže k ateistům a nevěřícím, než ke hluboce věřícím poctivým křesťanům nebo jsou to naopak vzory?
    Jedno z největších mouder obsažených v Bibli je tvrzení, „že je poznáte podle jejich ovoce“.

  • Sio • 24. prosince 2016

    J. Hruška napsal

    Zlo vítězí na každém kroku, všechno drtí. Přesto je tu dobro pořád. Čím to tak může být?

    To je k hlubokému zamyšlení a každý sám za sebe.

  • asym • 24. prosince 2016

    Jak napsal F. M. Dostojevsij „Není-li Bůh, je vše dovoleno“. Je zbytečné utvrzovat sebe a okolí o svém ateismu, když všichni nebo alespoň téměř všichni přispivatelé na OM se řídí právě tímto a mají v sobě vnitřní morální hlas který jim říká co je a není dobré – вот именно так.

  • hudryper • 27. prosince 2016

    Martin (už bez taky m) napsal
    O „společenském předstihu“ USA před Evropou po několika desetiletích dynastie Bush-Clinton již dnes velmi pochybuji…

    V dodatečné kontrole reakcí jsem narazil Martine na Tvou čistě osobní představu o tom,co je to
    „společenský předstih“ USA před Evropou. Musím Tě upozornit,že pojem „předstih“ neobsahuje
    jen jeden vektor vývoje. Patří do něj i předstih v sociálním inženýrství,předstih v multiukulti, v
    kýčovité kultuře a samozřejmě též ve využívání rozporů mezi rasami k jejich dalšímu ožebračování.
    Dosud ani nekandidoval černoch na prezidenta Francie,v Anglii už ovšem mají starostu Londýna
    vyhraněného muslima,v Německu je sice pár Turků v Bundestágu,ale mají svou partaj,asi jako naši
    Romové . Takže převládající charakteristika mnou uvedeného předstihu má zápornou hodnotu.