Diskuze k článku


  • J. Hruška • 12. března 2015

    Přiznávám se, že jsem video sledoval jen do okamžiku, kdy začal řečník muvit o obětech komunistické totality. To mi připomělo starý příběh: Před sto lety jistý pan Mestek ukazoval v panoptiku mořskou pannu. Prakticky to vypadalo tak, že kdo zaplatil vstupné, mohl nahlédnout okénkem. No a tam někdo uviděl mořskou pannu, jiný ženskou ze Žižkova s nohama obalenýma zeleným hadrem.
    Podobně i dneska někdo vidí strašlivou dobu totality a svobodu s demokracií, někdo víceméně bordel, průběžně se zhoršující.
    Pokud vím, útisk církve v dobách „totality“ spočíval hlavně v tom, že si kněz musel zašpinit ručičky prací, jakou se jeho farníci živili celý život. Takže kousek textu jedné starší písničky:
    Hranice vzplála tam na břehu Rýna,
    na ní umírá dálné vlasti syn.
    A kolem něho mnichů rota líná
    rouhavým řevem velebí svůj čin.

  • mirror • 12. března 2015

    J. Hruška napsal
    Přiznávám se, že jsem video sledoval jen do okamžiku, kdy začal řečník muvit o obětech komunistické totality.

    Ve stejném okamžiku jsem přestal poslouchat také já. Snad těsně po převratu si bylo možné na totalitu stěžovat. Dnes už je stěžovatel za blázna. Piťha nijak zvlášť netrpěl. Žádné uranové doly
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Petr_Pi%C5%A5ha
    Je dost starý, aby byl za vola. Já pocházím z vlažně katolické rodiny. Na dvanáctiletku jsem nastupoval, když otec šel do důchodu. Jeho důchod byl jediným pravidelným příjmem mých rodičů. Vystudoval jsem velmi dobrou (mohu uvést, že elitní) vysokou školu (FE VUT). Nemusel jsem na studia přivydělávat. Komunisté mi dali dost velké sociální a prospěchové stipendium, abych nemusel zbytečně flinkat studium. V prázdniny jsem chodil na brigády, protože jsem si chtěl koupil pionýra. Co mi dovolili komunisté, to by už dnešní student se stejným sociálním postavením rodičů nezvládl. Je přínosné, že OM nedovoluje zapomenout a ve vhodný okamžik upozorní čtenáře, aby nezapomněli. Za Piťhou vykukuje Duka, aby upozornil, kdo ti zlatoústí řečníci jsou.

    Kritika mi nebrání ocenit Piťhův článek o školství http://stolzova.deml.cz/view.php?cisloclanku=2008041701
    až na to nadávání na totalitu. Konečně byl jako ministr školství v Klausově vládě a zodpovědnosti by se zříkat neměl.

  • Alena • 12. března 2015

    Díky za toto video, jinak bych nevěděla, že některým představitelům církve se multikulti nelíbí.
    Co se dovídáme z úst vysokých představitelů cirkve-
    Na Václaváku demonstruje lůza-ochlokracie, která přece o ničem nemůže rozhodovat
    až na toto video žádné odsouzení multikulti, Žádné odsouzení radikálních islamistů. A to jsem se naivně domnívala, že tato témata budou stěžejní, protože se přímo dotýkají církevní nauky, a jsou v rozporu s učením Kristovým, kde láska k bližnímu je nejvyšší prioritou.
    Takže si marně lámu hlavu o co církevním představitelům v dnešní době jde. Smutná odpověď – zřejmě jen o majetek

  • orinoko • 12. března 2015

    Již brzy bude nutné zpracovat kompletně historický matriál /jak říkával můj otec, a ještě k tomu dodával ciment/ , který se zove kapitalistické totalita.
    Kapitalismus toleruje tzv. demokracii jen ve chvílích, kdy mu to nese. V ostatním čase jednak nejde o kapitalismus, ale o post otrokářský řád , jehož významným existenčním prvkem se stávají tzv. zelené mozky, a jednak o ŔÁDnou recyklaci.
    A teď, o které green brains jde, že? Neb zelené mozky máme dneska dvojího druhu. Svým způsobem jde o tzv. reverzní kvadraturu kruhu . Ve dvou diagonálně protilehlých vrcholech leží zelená. Ve druhé diagonále na sebe koukají dvě černé díry … tzv. Obama Holes. A teď z toho zkuste udělat nosný kruh. A dokonce demokratický. Je to horší než Rubikův válec a gordická tkanička.

    Co z toho plyne? Piťhův mimomísní postdemogratický SYN dron létá nad námi jako muška jenom zlatá , a hledá svoje nosné hovado, které by mohla vykořisťovat.

  • Alena • 12. března 2015

    Alena napsal

    http://www.czechfreepress.cz/jiri-bata/a-zase-v-tom-ma-prsty-cirkev-katolicka-samozrejme.html

    Ahojte doma!

    Dnes jsem vezl docela dost vín na jednu akci přes člověka z Charity Praha. Fakt docela velká objednávka, desítky kartonů a osobně vybrány vína kolem 600,- Kč za láhev. Vezl jsem to do super 5 ti ***** hotelu na Kampě. Rezervováno kompletní patro, stoly se prohýbaly jídlem a pitím, před hotelem stál nejhůř MB (rozuměj auto Mercedes, ne Škoda MB!) Docela jsem zíral v jakém stylu to bylo, Francie se může zahrabat. Polovina z dovezených vín šla přímo do auta nějakým papalášům z Charity, ale to jsem neřešil. Pak mi byly předány peníze, vše keš a já jen tak mezi řečí se při nastupování do auta venku zeptal, co je to za akci. A hádej, hádej hadači, co tam bylo… 3., 2.,1. fčil: počítání výnosu Tříkrálové sbírky za celou Prahu. Udělalo se mi dost šoufl a upřímně jsem měl slzy na krajíčku. Jen ukázka, jak je mimo jiné nakládáno s vybranými penězi na rádoby bohulibé účely… to Česko je strašný humus! Svině, svině a nic než svině. Sorry, nechal jsem se unést, ale musel jsem se podělit, je to silné kafe. Říká se, že business je business a emoce tam nepatří, ale nejradši bych ty peníze před jejich očima spálil. Nebo je jel vrátit těm, kdo jim je, bohužel dobrovolně, dali! Martin

  • Alena • 12. března 2015

    apeluji tímto na naše zákonodárce a lidi, kteří mohou zákonodárce ovlivnit, aby byly zrušeny od osvobození daně z příjmů kostelní sbírky. Vždyť po restitucích se církev katolická stane nejbohatší společností v ČR( snad pouze srovnatelná s ČEZ)

  • Bety • 12. března 2015

    Chtěla jsem vědět, proč to sem někdo dal, proto jsem to vyposlechla do konce. Takže podle mého si v zásadě stěžoval, že muslimové věří v boha a jsou ochotni kvůli své víře zemřít, kdežto my boha nemáme a tudíž nám chybí síla muslimům odolat. Ale myslím, že je hlavně pálí, že nejsme natolik věřící, abychom platili desátky jak mourovatí a pěkně poslouchali tu „nezištnou“ katolickou církev.Oni se prostě bojí, aby nepřišli o to, co si nahrabali. Ale přednes mají nacvičený krásně. Včera jsem v čekárně u doktora narazila na jejich časopisy, jiné tam nebyly, tak jsem je prolistovala. V každém z nich byly články o tom , jak byli ti komunisté na chudáky faráře zlí – takže pořád stejná písnička, zatím co hrabou a hrabou.

  • J. Hruška • 13. března 2015

    Snad neuškodí dát to do širších souvislostí. Staří vlastenci – vzdělanci, kteří pozvedli český národ nás učili, že je nás málo, proto musíme vítězit kvalitou. Výsledek byl dobře vidět třeba při odsunu Němců. Každá zbytečná tvrdost byla odhalována a odsuzována. Pak minula řada let a najednou se tu objevili jiní lidé, kteří byli přesvědčeni, že mají právo nás vést a mistrovat. No a spustii: „Bídní Češi, ubližovali jste sudetským Němcům! Vždycky jste byli donašeči a lokajové! I ten váš Žižka byl lupič!“ A tak dál. Zatímco staří přelévali svoje kvality do národa a budovali, tihle si hojili, nebo hnojili – nebo honili? svoje mindráky a rozbíjeli. Heslo „BÍDNÍ ČEŠI, BYLA TADY STRAŠIVÁ TOTALITA A VY JSTE SI SPOKOJENĚ ŽILI“ patřilo mezi nejoblíbenější.
    No a protože pokud římskokatolická církev něco přijme ze „světa“ vybírá si s neomylným instinktem ty největší nechutnosti, vybrala si i tohle. Snad je částečně omlouvá, že farář býval opravdu vystaven řadě buzerací, které se těžko daly nazvat strašlivým útiskem, ale otrávit dovedly.
    Horší je, že zatímco původci zmíněné ideologie o bídných Češích byli už odstaveni a jsou leda k smíchu, římskokatolické kruhy odmrštily pud sebezáchovy a dál to vykřikují.

  • Amarana • 3. dubna 2015

    Jsem otřesena tím, co jsem nalezla v diskuzi pod videem.
    Býváme velmi kritičtí k tomu, jak jsou druzí nedokonalí, jaké chyby dělají, popřípadě na ně vztahujeme charakteristiky komunity či denominace, ke které patří. Sami na sebe se ovšem tímto soudícím pohledem nepodíváme!
    Kdybychom to totiž udělali a sami na sebe se pod zorným úhlem Božího slova podívali, tak, jak o tom píše apoštol Pavel, nevypadala by tato společnost tak, jak dnes vypadá.
    Když posuzujeme – či snad „rozsuzujeme“(???) – druhé podle vnějších věcí a našich vlastních měřítek, zapomínáme na to, že Bůh se nedívá na zevnějšek, ale na srdce. Zapomínáme také, že Bůh na každém z lidí stále ještě koná své dílo- a může se dost dobře stát, že my sami propadneme sítem Božího hněvu, až přijde ten čas, ten poslední den. Neberme na lehkou váhu Boží přikázání, kterými se máme řídit ve svých vlastních životech, abychom nebyli shledáni „lehkými“
    … ‚Mené, mené, tekel ú-parsín ‘.
    Toto je výklad těch slov: Mené – Bůh sečetl tvé kralování a ukončil je.
    Tekel – byl jsi zvážen na vahách a shledán lehký.
    Peres – tvé království bylo rozlomeno a dáno Médům a Peršanům.“ (Daniel 5:25-28)
    Otče, obracím se k Tobě ve jménu Pána Ježíše Krista.
    Vyznávám naše hříchy, které jdou proti Tobě. Vyznávám, že mnohokrát jsme tak zahleděni do sebe, do svých pravd, do svého poznání z Písma, že nevidíme a neslyšíme. Oslepila nás duchovní pýcha – a ta se Ti hnusí – proto se také pyšným protivíš. Pane Bože, Otče náš, dokud je čas, prosím o smilování nad námi všemi v těch situacích, kdy nevidíme svou pýchu, nevidíme svoje sobectví, a nevidíme ani svou nenávist vůči druhým – kolikrát bratrům a sestrám – a vydáváme ji za „rozsuzování“. Bože, Otče, ve jménu Ježíše Tě prosím, abys nám dal poznat naši skutečnou bídu a učinil nás pokornými. Amen.