Rozhovor s Karlem Schwarzenbergem II: Henry Kissinger a Krym

Můj tatínek měl velice rád Henry Kissingera (ministr zahraničí USA, který R. Nixonovi rozmluvil použití atomových bomb na vietnamská města a dosud účastník Bildebergu), mohl byste o něm něco říci?

Já ho znám docela dobře, je to VYSOCE inteligentní člověk, který ovšem vychází ze zkušeností své generace. Jeho specialitou byly evropské dějiny v 19. a 20. století a psal o tom skvělé knihy. Tehdy politici mysleli jako dnes Putin, a proto také Henry Kissinger jeví jisté pochopení pro politiku Putina.

Myslím, že se mu podařilo rozdělit SSSR a Čínu.

Nesmíte zapomenout, že Henry Kissinger je jedním z NEJINTELIGENTNĚJŠÍCH lidí, které jsem kdy v životě potkal, měl jsem s ním dlouhé diskuze, on mne někdy používal jako sparring partnera na nějakou novou myšlenku. To je opravdu velmi významná osobnost.

Jestli bychom mu neměli více naslouchat, já mám děs z 3. světové války, z toho že se konflikt na Ukrajině rozdmýchá i třeba kvůli touze po moci oligarchů (Porošenko – čokoládový král, Jaceňuk…).

Ne, Putin se chce zmocnit Ukrajiny a jí podřídit Rusku, o to jde, vlastní oligarchové tam hrajou roli, ale zásadní je snaha Putina, aby si Ukrajinu zase podmanil a aby poslouchala Moskvu. On zapomněl, že všechny koloniální říše se rozpadly, takže i na rozpad Ruska.

A na základě čeho si myslíte, že by chtěl jít dál než za Ukrajinu?

Já myslím, že v první řadě sjednotit Rus – to je Rusko, Ukrajinu a Bělorusko – a pokud možno se etablovat na území bývalého Sovětského svazu. Nesmíte zapomenout, že to byl Putin, kdo řekl, že největší neštěstí 20. století byl rozpad Sovětského svazu. To po dvou světových válkách bylo poněkud odvážné tvrzení.

To ale neznamená, že jej bude chtít vojensky dobít zpět.

Tak či onak.

Všichni chtějí tak či onak posilovat svůj vliv.

Vojensky to nejde, ale v nouzi sáhne i k těmto prostředkům – viz Krym.

Vy se nebojíte 3. světové války?

Já se nebojím, když se k tomu včas postavíme, tak nebude problém. Musíme se postavit.

Jak přesně – musíme se postavit?

Prostě nedovolit, aby obsazoval cizí území.

Myslíte? Krym pro Rusy až tak cizí není, ne?

Byl ukrajinský a obsadili kus sousední země, konec! A tvrdí, že to bylo odjakživa ruský. Krym dobyli Rusové ve stejné době, když se USA odpoutali od anglické nadvlády v 18. století. Byl to kníže Potěmkin, kdo dobyl Krym pro Kateřinu II.


Pozn. aut.: Je zajímavé, jak se dějiny opakují. V rusko–turecké válce (1768–1774) byli na straně Turecka i Poláci, Chorvati a Tataři. Na straně Ruska bojovali donští a záporožští kozáci, Řekové, Egypťané a Syřani.

2. světová válka: Muslimové v německých ozbrojených silách: 5000 Kalmyků, 180 000 Turkmenů, 110 000 dobrovolníků z oblasti Kavkazu (Arméni, Gruzínci, Azerbajdžánci a Čečenci), 40 000 volžských a 20 000 krymských Tatarů. Již od roku 1941 část z nich sloužila v policejních jednotkách SS. V prosinci roku 1943, po setkání Velkého muftiho al-Husajna s představiteli SS a třemi neznámými turkmenskými důstojníky 450. tureckého polního pluku padlo rozhodnutí podpořit boj sovětských muslimů a zformovat Východomuslimskou divizi SS. Turci plánovali, že zaútočí na SSSR po vítězství Němců u Stalingradu. (valka.cz) Fašistické Polsko nedovolilo Sovětskému svazu, aby nás šel po mnichovské zradě Francie a Anglie bránit, a potom nás Polsko napadlo společně s Hitlerem.

Chorvatsko bylo nadšeně profašistické a bestiálně likvidovalo Srby, až jej museli němečtí nacisté (!) mírnit. Tataři tvořili obávané divize SS. Ukrajinci Hitlera vítali a ukrajinští Banderovci a Papež Pius XII (jedná se o jeho svatořečení) chtěli hned po 2. světové válce, aby začala 3. světová válka proti SSSR s využitím atomového monopolu – viz kniha Hitlerův Papež. Turecko má konflikty s Řeckem stále, narušuje jeho vzdušný prostor (obě země v NATO) a okupuje severní Kypr…

Zdá se mi, že ty samé národy jsou nyní nejvíce proti Rusku… Vypadá, že dějiny oblasti jsou determinované náboženstvím a mírou aktuální nábožnosti-bojovnosti těchto národů.


Psáno pro Neviditelného psa a další vybrané weby.

© Viktor Vereš

0 0 hlas
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
40 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PPK
PPK
1. 12. 2015 4:41

Chybou některých lidí je, že nestihli umřít včas. Pravdou ale také je, že by pak mnozí skončili svůj život už v neprotrženém kondomu.

Aleš
Aleš
1. 12. 2015 6:39

Nejhorší je, že i s takovým materiálem tu musíme žít. A takový materiál nám šéfuje v práci, na obcích, městech, mluví do televize, pořádá přednášky a rozhoduje o naší zahraniční politice.
Konečně se mi podařilo rozklíčovat, co znamená zkratka TOP v názvu uskupení TOP 09. Trvalé okrádání pracujících.

Bety
Bety
1. 12. 2015 8:43

Máme tu prostě samé sparingpartnery, bohužel rány místo nich schytáváme my a plat dostávají oni.

orinoko
orinoko
1. 12. 2015 9:34

Karlík Šlichta se má nějak k světu. Tahle to vypadá, když po Eurosojuzu běhají urození incestní potrati. ¨
Vyslanci z planety opic a přešlechtené myšlení. Na tomto principu spatřil světlo světa také třeba Frankenstein.

asym
asym
1. 12. 2015 9:43

Byť si NA TO hraje žuchlavý kchárl vůbec nerozumí a NEchápe historický vztah Ruska ke Krymu! Je to jen jeho dědičně zdegenerovaný FON-pohled, který nemá absolutně nic společného s realitou. Plně souhlasím se všemi výše uvedenými příspěvky. Je to opravdu neschopnost umění zavčas umřít.

Sio
Sio
1. 12. 2015 9:57

Není vůbec důležité, co chápe a nechápe Kárlik, je to jen slouha těch, co mu dali jakýsi společenský status a povolili si ukrást nějaký majeteček. Takže on vlastní názory nemá, i když to možná ani neví. Říká to, co páníčci, kterým líže ruku, očekávají. V podstatě je to bezvýznamná figurka, nevím jaký byl vztah mezi ním a Kissingerem, asi něco jako mezi Lendlem a podavačem míčků.

aram
aram
1. 12. 2015 10:10

„Nesmíte zapomenout, že Henry Kissinger je jedním z NEJINTELIGENTNĚJŠÍCH lidí, které jsem kdy v životě potkal, měl jsem s ním dlouhé diskuze, on mne někdy používal jako sparring partnera na nějakou novou myšlenku.“
Tak u toho bych chtěla být. No, ale alespoň konečně a z jeho vlastních úst víme, kdo mu píše noty. Už nemusíme tápat.

Aleš
Aleš
1. 12. 2015 10:16

Nepodceňujte. K moci na euroatlantidě není důležitá neschopnost vidět realitu, ale schopnost ji nevidět. Pozorujte svět i jinak než skrze klávesnici, kolegové.

Béda
Béda
1. 12. 2015 10:21

Wiki/ I po opuštění nejvyšších funkcí zůstává Kissinger vlivnou postavou americké politiky, je členem několika vlivných ale i kontroverzních skupin, např. skupina Bilderberg či Rada pro zahraniční vztahy. Svými odpůrci bývá obviňován z válečných zločinů (rozšíření války ve Vietnamu do Laosu), zločinů proti lidskosti a rozsáhlého porušování lidských práv, ale nic takového mu nebylo prokázáno. S nedávným odtajněním dokumentů Nixonovy a Fordovy administrativy se Kissinger dostal pod tlak novinářů a lidskoprávních organizací kvůli americké politice v Jižní Americe a ve Východním Timoru. Úřady ve Francii, Brazílii, Chile, Španělsku a Argentině chtějí Kissingera v souvislosti s těmito dokumenty vyslechnout, což omezuje… Číst vice »

Béda
Béda
1. 12. 2015 10:22

– dovětek – Bývá též často spojován s antikomunistickým převratem, který provedl Augusto Pinochet v Chile.

Béda
Béda
1. 12. 2015 12:08

http://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/387959-rusove-v-syrii-shazuji-bily-fosfor-tvrdi-aktiviste.html

Je to konspirace Sorosáků a jejich mainstreamu anebo pravda? Mám o tom velké pochybnosti.

Béda
Béda
1. 12. 2015 12:17

Kdo se snaží vyvinit šílenou Makrelu (z CDU)? No přece neoliberální pseudolevičák http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/O-Merkelove-se-siri-lzi-Kdyby-nebylo-ji-bylo-by-nam-hur-tvrdi-Spidla-410766

racek
racek
1. 12. 2015 15:10

Problém Kchárla je, že on sice dost často vědomě nelže, ale nedostatek obecného vzdělání nahrazuje pevným přesvědčením a pak používá velmi neobvyklé a velmi často nesouvisející a nevhodné příměry, které občas působí až směšně. Známe to my starší u komoušů, zejména v padesátých a šedesátých letech, kdy řada funkcionářů neslynula zrovna skvělým vzděláním a obratností. Je to prostě chaotik. Jediné, v čem vyniká, je dobře prodávat svůj původ, i když i ten je velice chaotický a velmi účelově zamotaný, nehodný tzv. ideálů, kterých se dovolává. A hlavně má na své straně tisk – Bakalův, ale i televizi, kterou Bakala zcela… Číst vice »

racek
racek
1. 12. 2015 15:13

Béda napsal

http://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/387959-rusove-v-syrii-shazuji-bily-fosfor-tvrdi-aktiviste.html

Je to konspirace Sorosáků a jejich mainstreamu anebo pravda? Mám o tom velké pochybnosti.

Když je válka, tak se holt lže a to řádně. Můj táta říkal, že je vždy nutno hlášení o úspěších a newúsapěších dělit či násobit třemi.
Naproti tomu byl bílý fosfor skutečně použit a nalezen v Gaze. Asi ho palestnci sypali sami na sebe, že.

M.C.
1. 12. 2015 15:22

aram napsal „Nesmíte zapomenout, že Henry Kissinger je jedním z NEJINTELIGENTNĚJŠÍCH lidí, které jsem kdy v životě potkal, měl jsem s ním dlouhé diskuze, on mne někdy používal jako sparring partnera na nějakou novou myšlenku.“ Tak u toho bych chtěla být.No, ale alespoň konečně a z jeho vlastních úst víme, kdo mu píše noty. Už nemusíme tápat. Že je Kissinger inteligentní nikdo nezpochybňuje, to se ovšem nevylučuje s tím že je (IMHO) sociopat. Taky bych si poslechl pár jeho necenzurovaných myšlenek, takříkajíc od srdce. Doufám že bych se následně nepoblil. Je fajn, že se Karlík přiznal s kým kope. Tedy,… Číst vice »

M.C.
1. 12. 2015 15:31

racek napsal
Když je válka, tak se holt lže a to řádně.Můj táta říkal, že je vždy nutno hlášení o úspěších a newúsapěších dělit či násobit třemi.
Naproti tomu byl bílý fosfor skutečně použit a nalezenv Gaze. Asi ho palestnci sypali sami na sebe, že.

V roce 2004 se hojně vyskytoval v Iráku ve Fallúdže.
Tam ale žádní Rusové nebyli, tak sakra kdo to mohl být.

Béda
Béda
1. 12. 2015 15:33

racek napsal
Když je válka, tak se holt lže a to řádně.Můj táta říkal, že je vždy nutno hlášení o úspěších a newúsapěších dělit či násobit třemi.
Naproti tomu byl bílý fosfor skutečně použit a nalezenv Gaze. Asi ho palestnci sypali sami na sebe, že.

Kárl (Kosovo, Turecko…) asi neví že má v rodovém erbu useknutou hlavu muslima. Jak by asi dopadl jeho rozhovor s předky?

Béda
Béda
1. 12. 2015 16:18

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan prohlásil, že je připraven rezignovat v případě, že bude dokázáno, že Ankara kupuje ropu od teroristické skupiny Daiš. Snímky z vesmíru Putin: RF uvedla příklady financování teroristů, mimo jiné ze zemí G20 Na summitu G20 uvedlo Rusko příklady financování teroristů fyzickými osobami ze čtyřiceti zemí, mimo jiné ze zemí dvacítky, prohlásil ruský prezident Vladimir Putin. Rusko předložilo na summitu G20 snímky pořízené z vesmíru, na nichž je zachycen rozsah obchodování s ropou Daiš, dodal Putin. „Uvedl jsem příklady týkající se našich údajů o financování různých útvarů ISIL fyzickými osobami. Jak jsme zjistili, IS se financuje… Číst vice »

Béda
Béda
1. 12. 2015 16:20

Ještě větší blbec než jsme doufali: Americký prezident Barack Obama doufá, že se Rusko připojí k americké koalici proti skupině Islámský stát (Daiš).

„Konec konců Rusko uzná, že hrozba (teroristické skupiny) IS je pro jeho lid nejdůležitější, a stane se spojencem těch, kdo s IS bojují“, řekl Obama na tiskové konferenci ve Francii.

Více: http://cz.sputniknews.com/svet/20151201/1818368/obama-doufa-rusko-koalice-dais.html#ixzz3t5RNl21t

zedd
zedd
1. 12. 2015 17:23

Poprvé jsem termín wahhábismus v kontextu světového dění zaznamenal během druhé války v Čečně. Někdy během jejího konce se dost otevřeně hovořilo o exportu této ideologie ze Saudské Arábie, kde je státním náboženstvím. O dva roky později se hroutí z nějakých důvodů baráky v NY, pilotují je údajně povětšinou občané SA. Sám velký bubák Usáma s Fousama je Saud. Členové klanu Saudů (co si u u velkého satana zrovna užívali drog a prostitutek) jsou však z USA promptně odsunuti navzdory uzemnění všech civilních letadel. Doma jsou Saudové nedotknutelní. Ať už udělají sebevětší zvěrstvo, dostanou maximálně tichý exil a zkrouhnou jim… Číst vice »

zedd
zedd
1. 12. 2015 17:34

Když jsem v tom: Před pár dny jsem kdesi zachytil, že válka v Jemenu byla takříkajíc „přesunuta na území nepřítele“. Kdosi z Jemenu údajně obsadil několik vojenských zařízení v příhraničních oblastech u Rudého moře. Divit se nedivím, morálka SA armády jistě odpovídá stavu země.

Máte někdo tip na nějaké soustavnější info z této oblasti?

Béda
Béda
1. 12. 2015 17:41

Vrchní konspirátor (podvodník, mezinárodní, válečný zločinec a státní terorista č.1) se chystá k další akci v Sýrii. Jakým právem? S jakým mandátem?http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/388007-do-boje-proti-islamskemu-statu-se-zapoji-americke-specialni-prepadove-jednotky.html prý: „Všichni musíme přidat, Turecko musí přidat zvýšením kontroly své propustné hranice,” řekl ministr. Saúdská Arábie a státy Perského zálivu jsou „velmi zaměstnány konfliktem v Jemenu,” upozornil dále americký ministr…“ Kde má Turecko kontrolovat hranici? Snad ne v Sýrii? Co mu doposud bránilo aby kontrolovalo propustnost té hranice (na pohraniční čáře a na svém území? „Šéf Pentagonu zároveň obvinil Rusko, že veřejně označuje za svůj cíl boj s Islámským státem, ale ve skutečnosti bombarduje síly syrské opozice. „Nastal… Číst vice »

Béda
Béda
1. 12. 2015 17:43

Ještě k té SA. Prý je zaneprázdněna událostmi v Jemenu. Vždyť je to spolu s USA, Tureckem a katarem hlavní podporovatel islamistických teroristů.

Béda
Béda
1. 12. 2015 17:46

Hlavní dohližitel na lidská práva v OSN si stěžuje: http://svobodnenoviny.eu/saudska-arabie-si-stezuje-na-nepratelstvi-vuci-uprchlikum-pricemz-neprijala-jedineho-z-nich/

Saúdská Arábie si stěžovala u Organizace spojených národů kvůli „nepřátelství“ vůči muslimským „uprchlíkům“, které je hromadně přijímáno v evropských zemích, zatímco Saúdské království samo nepřijalo ani jednoho uprchlíka….

zedd
zedd
1. 12. 2015 18:21

Ještě k tomu rozhovoru s Kárlem: oproti Kissingerovi se považuje tak nějak za progresivního. V podstatě mu diagnostikuje senilitu, neb vychází z událostí snad dávno minulých. Mám ale takový nutkavý dojem, že Kárl je prostě Putinem posedlý a jakýkoliv realistický pohled na roli Ruska v současném světě je pro něj tedy nepřístupný. Putin = Rusko = Zlo = komunismus. To je tak asi Kárlovo poselství. Jak progresivní a v minulosti nezakotvené! No, doufejme, že škodná se rozhodla stáhnout do ústraní a že už aspoň nebude slintat do médií během stále kratších polobdělých epizod. Doufám, že zádušní mše bude s vystoupením… Číst vice »

Béda
Béda
1. 12. 2015 18:25

zedd napsal Ještě k tomu rozhovoru s Kárlem: oproti Kissingerovi se považuje tak nějak za progresivního. V podstatě mu diagnostikuje senilitu, neb vychází z událostí snad dávno minulých. Mám ale takový nutkavý dojem, že Kárl je prostě Putinem posedlý a jakýkoliv realistický pohled na roli Ruska v současném světě je pro něj tedy nepřístupný. Putin = Rusko = Zlo = komunismus. To je tak asi Kárlovo poselství. Jak progresivní a v minulosti nezakotvené! No, doufejme, že škodná se rozhodla stáhnout do ústraní a že už aspoň nebude slintat do médií během stále kratších polobdělých epizod.Doufám, že zádušní mše bude s… Číst vice »

zedd
zedd
1. 12. 2015 18:37

A poslední: Jak mohl Kissingerovi dělat sparing partnera, když mu nikdo nerozumí? A je jedno, jestli mluví česky anglicky nebo německy. Jeho (neexistující) písemné dílo také nijak nesvědčí o tom, že by šlo o sice velkého ale handicapem mnohageneračního incestu poněkud zastřeného ducha.
Pořádně si tohle prázdno vryjme do paměti. Mnoho našich sousedů i příbuzných mu soustavně skákalo na špek a to je dutější než příslovečný Topol.

racek
racek
1. 12. 2015 19:30

Béda napsal

Hlavní dohližitel na lidská práva v OSN si stěžuje: http://svobodnenoviny.eu/saudska-arabie-si-stezuje-na-nepratelstvi-vuci-uprchlikum-pricemz-neprijala-jedineho-z-nich/

Saúdská Arábie si stěžovala u Organizace spojených národů kvůli „nepřátelství“ vůči muslimským „uprchlíkům“, které je hromadně přijímáno v evropských zemích, zatímco Saúdské království samo nepřijalo ani jednoho uprchlíka….

Tak s tím zásadně nesouhlasím!!!Vyložená lež, přímo Putinovská. Saúdská arábie uprchlíky přijala. Dokonce čtyři! Stejně jako Izrael za letošní rok. Takže jak vidíš, pomáhají jak mohou.

Béda
Béda
1. 12. 2015 20:22

http://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/388012-asad-mir-v-syrii-nastane-az-skonci-zahranicni-podpora-teroristu.html

Mír v Sýrii nastane teprve poté, až některé západní země a blízkovýchodní státy přestanou podporovat terorismus. V rozhovoru pro Českou televizi to prohlásil syrský prezident Bašár Asad. Jako teroristy Asad označuje i umírněné skupiny podporované Západem…

fajt
fajt
1. 12. 2015 20:36

Béda napsal

http://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/388012-asad-mir-v-syrii-nastane-az-skonci-zahranicni-podpora-teroristu.html

Mír v Sýrii nastane teprve poté, až některé západní země a blízkovýchodní státy přestanou podporovat terorismus. V rozhovoru pro Českou televizi to prohlásil syrský prezident Bašár Asad. Jako teroristy Asad označuje i umírněné skupiny podporované Západem…

pokud Prágl v době rozhovorů pod svá křídla vezme Vympl proč ne, v jiném případě by hravě mohlo dojít k provokaci ( tím by nejvíce tratil Zeman a takto by protektor zabil několik much jednou ranou ). ..)

zedd
zedd
2. 12. 2015 9:14

K rozhovoru s Asadem: 1. ČT se pochlapila 2. Kubala byl snesitelný, nezaujal zbytečně konfrontační postoj a přitom se ptal na věci, které přímo vyplývají ze západní propagandy. Otázky bych formuloval konkrétněji, ale to možná souvisí s jeho největším průšvihem: neumí pořádně aktivní angličtinu, což je pro rozhovor dost velká překážka. Já to taky neumím, chce to cvik a profesionální zpětnou vazbu. Je smutné, že ČT nikoho lepšího nemá. 3. Asad v rozhovoru působí jako racionální humanista. Mnohem „evropštější“, než většina evropských politiků současnosti – o těch za velkou louží ani nemluvě. Zvlášť mi konvenuje jeho pojetí sekulárního státu jako… Číst vice »

Béda
Béda
2. 12. 2015 9:25

zedd,

o co Zemanovi ve skutečnosti jde, to nevím. Pro mě je to pořád jenom MENŠÍ ZLO. Jeho politika všech azimutů mi v určitém smyslu přijde realistická a sympatická (když si odmyslím veřejné vystavování se vedle Konvičky anebo to, jak kdysi zakřiknul ukrajinskou tazatelku během brífinku o vývoji na Ukrajině po „demokratickém“ Majdanu, když popisovala o jakou demokracii jde…

Nevylučuji, že i v příští volbě, pokud bude kandidovat a proti němu bude postaven nějaký pikolík US ambasády budu Zemana opět volit jako menší zlo.

zedd
zedd
2. 12. 2015 15:33

Béda: Vidíme to podobně. Ještě k tomu rozhovoru s Asadem. Po mase následuje omáčka a ta je dost hrozná. Bublan, dříve nomenklaturník ČSSD, se ukázal jako totální idiot (opakovaně, ostatně má tenhle „sociální“ „demokrat“ na triku i masakr v Mlýnci), moderátor mu v idiocii sekunduje. Kmoníček – a že ho nemám rád – mluví k věci. Všichni oponenti se shodují na tom, že Asad má krev na rukách. Nikdo z nich se neobtěžuje nějakou specifikací. Tož, co ten Asad vlastně tak hrozného provedl, že má horší pověst než Pinochet a Franco dohromady? Nevím a z úst mudrlantů se zjevně nedozvím.… Číst vice »

orinoko
orinoko
2. 12. 2015 22:24

Hosi, a damy samozrejme … rad jsem si tu pocetl diskusi. Stare paky a asi trochu i novicove. Tak to ma byt. Jsem tad, ze se tu zase objevili nekteri „absenteri“. Ze aram a zedde.

orinoko
orinoko
2. 12. 2015 22:39

Ad Zeman to zedd. Take s tim mam trochu problem. Trochu mam pocit … jakoby nasel zalibeni ve zdanlivych absurditach. Klaus podobne. Treba se oba vymkli zpod kontroly anebo je prestal bavit DEMOGRATICKY newspeak. Zapadni kreten dneska mluvi hur nez cesky vojensky polySTRUK v letech padesatych. NATO jsme my Cesi neuveritelne cepovani. Cele systemy tvorby cetby mezi radky, nekonecne hory prekladu do normalstiny …. soudruh Barak rekne – Oh yes … a my Cesi hned – Oh no … soudruh Barak prohlasi – Yes, we can … a Cech hned – Tak to teda ne, vole … Situace … jak… Číst vice »