Diskuze k článku


  • idiotronic • 4. listopadu 2019

    Reklama má zajímavý ekonomický smysl. Vytisknou se letáky, najatí studenti je naházejí ještě v balících do tříděného odpadu (většina nájemníků si reklamu nepřeje a deklaruje to na své schránce) a jen někdy si je vyzvednu já a zkompostuji je na své zahrádce. Tady by se Miltonu Friedmanovi při výkladu zauzlovaly střeva… Pouze slimáci to stráví bez problémů. Ale trvá to celou sezónu.

  • Tom1622 • 5. listopadu 2019

    Měl bych strach z těch barev . Pod kytky není problém ale na něco co jím bych to nedal .

  • Gatta • 16. listopadu 2019

    S článkem se dá víceméně souhlasit.

    Jen takový kvízový dotaz:
    Známe ze školy různé společenské řády – otrokářský – feudální – kapitalistický – státně (funkcionářsky) socialistický. A myslíme si, že dnes žijeme v kapitalismu.
    Podle mne v každém řádu jeho název označoval vládnoucí vrstvu, která za minimum práce si přivlastňovala maximum prostředků společnosti. Relativní hodnoty se lišili v čase a místě ale princip zůstával. Přechod mezi systémy byl někdy pozvolný a někdy krvavě revoluční.
    Opravdu dnes žijeme v kapitalismu? Opravdu mají kapitalisté nejvyšší zisky z tohoto systému?

    Od určité doby – a to je právě ta otázka, od kdy ??? – proběhl nenásilný přechod od kapitalismu k „systému vlády finančníků“. To je vrstva mající dnes skutečnou moc a maximální prospěch za minimum práce.
    Agresivní vlastnosti kapitalismus si pochopitelně ponechal, ale v podstatě je dnes od reálného světa lidí (i podnikatelů a kapitalistů) zcela odtržen.