Diskuze k článku


  • orinoko • 6. listopadu 2019

    Jakožto znalec kantorske ženské psyche hodlám dodat jen jedno: Učitele Pravdy a lasky … vylizte si prdel.

  • LiL • 6. listopadu 2019

    Vaňku,Vaňku,když to čtu ,nemohu se zbavit hořkého pocitu marnosti. Pokud se v představě veřejnosti stávka smrskne jen na vymáhání peněz a média nemelou o ničem jiném, je to tragédie. Ve školství,zdravotnictví,státní zprávě, jde hlavně o změnu systému a sypání peněz je jen důkazem naprosté neznalosti problémů. Přeji všem maximum výdělku a pohodu na pracovišti,ale že to nefunguje pochopíme až v okamžiku,kdy ve školách nebude mít kdo učit, v nemocnicích kdo léčit, na úřadech bude zavřené okénko a honit zloděje budeme sami s hasičákem v ruce. Ano parta Pepíků se znalostí ,,kde nic není………..,, vládne a rozhoduje, peníze hází lopatou poradcům,kteří vše znají a miliardy tečou a tečou- bohužel jinam než kam by měly. Těchto prostředků nelitují,ale běda, když by je chtěli zkuteční zaměstnanci.

  • Aleš • 7. listopadu 2019

    LiL: Musím přiznat, že to, co píšete, je pravda. Nicméně, to, že veřejnost nerozumí chodu sociálních systémů, se dnes zcela předpokládá a jakákoliv změna v tomto je během na dlouhou trať s nejasným výsledkem. Marnost nad marnost je především právě v jedné věci. Učitelé by měli být ti vidoucí. A já jsem na základě dění posledních 30 let a pak především i posledních dní usoudil, že tomu tak v mnoha případech není. Samozřejmě, že je krátkozraké se bavit jen o penězích. Ale zrovna Vaši poslední větu bych tesal do kamene. „Těchto prostředků nelitují, ale běda, když by je chtěli skuteční zaměstnanci.“ Vím, jak to chodí ve státní správě, vím jak to chodí v samosprávách. Poradenské agentuře proteče za nebetyčnou zhovadilost miliony, další miliony se vydají za reklamní předměty, tvorby nového loga, tvorby designu dokumentů a sekretářka pak terénnímu zaměstnanci závidí i 60 Kč za cestovní náhrady. A na obcích, tam často nedostávají zaměstnanci plat dle práce, schopností a výkonu, ale dle poslušnosti a politické příslušnosti.
    Ale vraťme se ke školství. Jedna z důležitých otázek řešených učiteli, je inkluze. Jak inkluze přispívá k pohodě na pracovišti? Jak inkluze přispívá k tomu, aby vzdělávací a výchovný proces probíhal co nejlépe? Jak inkluze přispívá k tomu, aby měl kdo učit? Jak inkluze přispívá k tomu, aby měli učitelé důstojné (např. i mzdové podmínky) pro zodpovědné plnění tak náročného úkolu, jako je vzdělání a zčásti i výchova nových generací. Docela by mne zajímalo, jaký má pan Dobšík plán.
    Jsem už delší dobu mimo školství, tak mi možná něco uniká. Ale pozoruju jednu věc. Od dob mých dávných pedagogických zkušeností dětské kolektivy hrubnou, klesá pozornost a disciplína, vyskytl se nový fenomén sociálních sítí a závislosti na nich. Nezávidím to dnešním učitelům.

  • Aleš • 7. listopadu 2019

    Stejně tak nelze závidět aroganci, hrubost, lajdáctví a někdy i hysterii některých rodičů, kteří si svoje mindráky kolikrát léčí ve vztazích k pedagogům, místo aby důsledněji řešili výchovu svých dětí. Ale tohle netuším, jak odbory svým přístupem chtěly ovlivnit. Spíš je otázka, pokud se někdo z pochybných důvodů nechá zaplést do protestů, které mají asi i pochybné pozadí, zda se svým přístupem na hrubosti, nepochopení i hysterii nepodílí.
    Na druhou stranu nechci v žádném případě nasazovat pedagogům oslí hlavu. Mnoho pedagogů i v dnešní době dělá práci velmi dobře nebo aspoň nejlépe jak umí. Např. i včera to po republice mnozí dokazovali.
    Byl bych rád, kdyby někdo z učitelů či bývalých učitelů připojil své postřehy, rád bych se taky dozvěděl, v čem se jako laik mýlím ve svých úvahách.
    Protože chtěl bych se vyvarovat okamžiku, kdy třeba Hrabalovský bonmot užitý Orinokem, bude jevem obecným, po právu často užívaným, stejně jako jiný bonmot, že učitelka není povolání, ale diagnóza.
    Určitě nejsou dobrá řešení čím menší stát, tím lépe. A je pravda (teď je to aktuálně do očí bijící při problémech u nás v resortu se suchem), že není vypovídající o funkci systému to, zda resort např. vynaložil nějakou částku na boj se suchem nebo že resort ušetřil nějakou částku, ale to, zda např. sucho bylo nějak ovlivněno nebo následky nějak zmírněny. Kvalitní pedagogy nebudeme mít bez dobře dělaného výběru při příjímacím řízením na fakulty, kvalitní výuce na nich a obtížnosti zkoušek kontrolujících schopnosti těch, kteří fakulty opouštějí a jdou do jámy lvové. Stejně tak tomu musí odpovídat i úroveň těch, co se na fakulty hlásí. Čím více inkluze a bruselských a západních rádobymoderních výdobytků, tím hůř.

  • Martin (už bez taky m) • 7. listopadu 2019

    A žádné R O H nikde nevidět…
    A ani nikde za třemi rohy nečíhá…
    Nebo že by ta neoliberální ideovýchova pravdy a lásky měla rohy jen dva??
    A kopyta vyčuhující zpod bílého pláště??
    Kdysi jsem podobný obrázek chlápka v bílém plášti s kopyty a 3 očima viděl v časopise „Naši přírodou“. Stál tam tehdy nakresleně před krávou která měla po celém těle samá vemena, a tomu druhému odpovídal na jeho nesmělý dotaz:
    „Čert vem vedlejší účinky – ale ty VÝNOSY, TY VÝNOSY!!“…
    No se mi tak trochu snivě zdá, že jsme se dočkali těch skutečných… výnosů…
    Tedy zatím –
    než nás taky
    vynesou.
    Na smetiště
    „konce“ dějin…

  • Aleš • 7. listopadu 2019

    Ono ani ROH nebylo moc revoluční, a o svoje ovečky se taky staralo jako Zavadil na pivě s Tulamorem. Ale tenkrát aspoň mohli zaměstnanci hrát třeba odborářské sportovní soutěže a místo sodexo poukázek na kulturu, sport a zdraví fungovali odborářské zotavovny či podnikové chalupy, což bylo myslím efektivnější…
    Výnosnost neoliberálního modelu ve školství se ukazuje, investice do debilizace národa nese svoje ovoce. Absolventi škol sice nic neumí, ale umí o tom krásně žvatlat englicky a emericky. A takové přeformátování, to bylo jasný SPLNĚNÝ cíl, takže doktríny realizované CIA vyšly. (Současní agenti a konfidenti se mají co učit, ti jejich úrovně nikdy nedosáhnou…)Horší je, když úrovně absolventů základních škol dosahují někteří pedagogové, jako jsem slyšel naposled v případě jedné z olomouckých základních škol. Jak příznačné bylo,že ten nejvykřičenější z těch případů patřil mezi nejhorečnější přívržence aktuální stávky. Kouzlo nechtěného?
    Nebrat vážně Lenina se nevyplácí. Ani po 102 letech. Učit se, učit se, učit se.
    Protože, zítra je pátek, stávky je třeba…
    Ach ty výnosy, když náš kandidát národní fronty je má na srdci a jazyku, stejně jako whisky, rodiny s dětmi, učitele a další rukojmí na mušce Kremlu:
    https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/2019110710930680-kalousek-vlada-znarodnila-cast-budoucich-vynosu-obyvatel/

  • Bety • 7. listopadu 2019

    Ať už mají učitelé jakoukoli výplatu, chybí jim něco podstatnějšího.
    Bývalo to vážené povolání, děti i rodiče se k nim chovali s respektem. Zvýšená
    výplata jim toto nenahradí. Tak trochu si myslím, jestli ta stávka není způsob,
    jak je ještě o ty zbytky respektu připravit. Dobré vzdělání mládeže je přece
    pro dnešní režim už delší dobu spíš nežádoucí, ne?

  • racek • 7. listopadu 2019

    No, když cílem stávky bylozrušit v rámci přidání pohyblivou část mezd, tak jsou sami proti sobě… Fakt mi to rozum nebere. Na dsruhé straně, výsměch ministra Plagy jejich stávce byl ta nejhnusnější záležitost celé aféry. Arogance podporovatele inkluze, který na ministrestvo natahal spousty metodiků z těch nejhorších neziskovek, samozřejmě s žádnou pedagogickou zkušeností … toť je opravdu silné kafe. A nezapomeňte že pořád před sebou mají představitele státu, který po desítky let učitele dusil a ubližoval, a kterému se podařilo téměř zlikvidovat velmi slušnou úroveň pedagogiky, ktero jsme jako jednu s dobrých věcí od komoušů zdědili. Co si má o tom ta česká učitelka, ničená spoustou předpisů a nelogických pokynů, denně terorizovaná nezvládnutelnými žáky a jejich rodiči, však to znáte. A také plnými třidami žáků s horečkou ba i s angínami, které rodiče posílají do škol, neb jim nikdo volno nedá, že … resp. se o něj neodváží ani požádat.
    Ty učitelské holky jsou opravdu svaté ženy… važme si jich. Ještě pořád se snaží i přes klacky házené pod nohy mafií neziskovek udržet trochu úroveň škol…. Jo rozvrátit školství a kulturu … kde jsem to jen četl…

  • Aleš • 8. listopadu 2019

    Aby si absolventka fakulty snadnější než plzeňská práva odskočila na stávku, tak musí ženská před důchodem se zkušenostmi zvládnout práce a dětí víc, než je zdrávo. PLAGYátorův smích je stejné CHUCPE jako drzost, se kterou se vytáhla Univerzita Palackého v Olomouci v případě poslance Ondráčka a jeho disertační práce. Ctrl c, ctrl v byla přece hlavní schopnost posledních generací i olomouckých studentů. Vlastně společně se světonázory a politickým přesvědčením, kdy člověk musel ctít kapitalistické,volnotržní principy, ctít Havlův odkaz a přístup k demokracii a lidským právům, podporovat členství ČR v EU i NATO. Například když se na konci 90. let dozvěděl jistý docent o tom, že rodič studenta byl pionýrským vedoucím a druhý byl členem KSČ, tak to studentovi dost osladil… Předpokládám, že když v době, kdy ještě doznívalo „nejsme jako oni“ se dělo tohle, tak si nedělám iluze, že např. cesta na Donbas a další projevy nebojácnosti poslance mohou být dnes důvodem pro analýzu a obvinění z plagiátorství…
    https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/2019110810933641-utok-na-ondracka-na-univerzite-palackeho-tvrdi-ze-v-disertaci-opisoval/
    Ani se nedivím Ondráčkovi, že se jim vysmál, mám letité zkušenosti s tou školou, taktéž jedna kolegyně ji asi 4 roky zpět absoolvovala a potvrdila, že poměry se nezměnily, dotyční tam mají pořád stejné slovo, možná ještě větší než tenkrát…

    Rozvrácené školství už je. Jak jsem řekl. Absolventi umí velké kulové, ale umí o tom žvatlat anglicky.
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Odborarsky-boss-Stredula-se-shodl-s-podnikateli-Skoly-potrebuji-vice-penez-602529
    Napadá mne, kde by pánové Středula s Babišem ty miliardy mohli najít. Stahnout Gripeny z Pobaltí, zrušit zahraniční mise a stopnout Petříčkovy škodlivé spanilé jízdy do zahraničí.

  • Gatta • 9. listopadu 2019

    Souhlas Lil, Bety i racek.

    Každý z nás vychovává své děti nejen svými řečmi, ale také, možná především, svým příkladem. Kladným, nebo záporným, který děti buď přijmou z svůj, nebo naopak odmítnou.

    Totéž se dá říci i o učitelích – o lidech kteří by měli patřit k elitě národa a kteří mají reálnou možnost (tedy částečně i povinnost) výchovou a vzděláváním žáků, přispět k tomu aby naše společnost pochopila a vyřešila příčiny a možná řešení svých problémů.

    Co si žáci a studenti vezmou z chování svých stávkujících učitelů – revoluční semknutost, nebo sobeckou neomalenost ???

  • LiL • 10. listopadu 2019

    Co si vzali žáci ze stávky? Vůbec nic a den volna . Bohužel je to stále stejné,ani po 30-ti letech neumíme stávkovat a prezentace k veřejnosti nulová. Kdyby v okresech proběhla sezení s veřejností a popsali se důvody s celkovou problematikou, byl by to alespoň vstřícný přístup a možnost jak seznámit rodiče s fungováním tohoto rezortu. To že ryba smrdí od hlavy sice víme dlouho,ale kdo se podílí osobně na neutěšeném stavu školství, je potřeba rozebrat trochu podrobněji. Jako příklad máme,, inkluze,, valná většina ji nechtěla,ale peníze již rozdány byly a systém frčí hlava nehlava a tak je to všude.

  • Gatta • 10. listopadu 2019

    A možná si něco vzali – a nebo něco slyšely doma. A autoritu učitelů to patrně nepozvedlo.

    Pokud by byly veřejné diskuze o této stávce na jakékoliv úrovni, tak by to nebylo hezké divadlo.

    Ano peníze …. pořád ještě je kde (komu) brát a vymýšlet neproduktivní čí přímo škodlivé projekty pro vlastní placenou zbytečnou „důležitost“. Ano jen a jen peníze … je vidět, že ještě pořád patříme mezi ty bohaté země. I když na Němce pochopitelně nemáme
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/cvikov-volkswagen-angela-merkelova.A191107_121903_automoto_fdv