Svět ruskýma očima 375

 

Dvě civilizace: Boj ne za život, ale na smrt?

Inna Novikova

27. října 2016

Podle protiruské hysterie na Západě ohledně Ukrajiny a Sýrie to vypadá, že je na obzoru nová světová válka. Nad tím se zamýšlí hlavní odborník Centra politických výzkumů Moskevského státního institutu mezinárodních vztahů (MGIMO) Michail Alexandrov.

V Sýrii se střetly základní světové rozpory. Jaká je podstata syrského konfliktu. Kdyby byl jen lokální, potom by logicky vzato neměli ani Američané ani Rusové důvod začínat kvůli Aleppu jadernou válku. Ve skutečnosti jde o globální konflikt mezi civilizacemi – západní a ruskou, který nezačal včera, ale probíhá už několik let. Dnes přichází chvíle, kdy západní civilizace cítí, jak ztrácí pozice po celém světě. Zesiluje se mnohopolarita a  posilují se další civilizace – čínská, islámská, indická. Projevuje se to především v ekonomice. Západ si chce udržet hospodářskou a politickou pozici a zůstává mu jediný nástroj, a tím je vojenská síla. Na tomto poli mu může čelit jedině Rusko. K tomu je ještě ruská civilizace jediná, která navrhuje alternativu, alternativní ideologii mezinárodních vztahů. V sázce je budoucnost západní civilizace. Jestliže nedosáhnou vojenskou a politickou dominanci ve světě, prohrají hospodářsky a budou se muset zříci mnoha současných výhod. Sníží se jejich životní úroveň a přestanou ovlivňovat mnohé světové záležitosti.

Snaha Západu vládnout světem nikoho neuspokojuje. Jenomže se mnozí bojí proti tomu otevřeně vystoupit, bojí se, že budou ušlapáni. Západ neustále demonstruje ukázkové trestání: Miloševič, Hussain, Kaddáfí.

Proč Rusko do Sýrie přišlo? Možná to byla odplata Obamovi za to, co provedl na Ukrajině. Kdyby byla Ukrajina normální, nemuseli bychom být tolik aktivní v Sýrii. Obama hodil Rusku rukavici tím, že vtrhl do postsovětského prostoru, zorganizoval státní převrat a nastolil rusofobní režim. To vše přímo hrozí naší národní bezpečnosti. Ukrajina není Gruzie, je to velká země a máme v ní své zájmy. Pokud bychom nereagovali, začali by Rusko rozvracet. Proto přišla odpověď na Krymu, v Donbase a zásah v Sýrii. V Sýrii nyní vítězíme a je tedy reálná možnost naše „partnery“ zarazit.

Zarazíme IS nebo Američany?

Proamerická opozice v Sýrii má za cíl svrhnout Asadův režim, nastolit v Sýrii sunnitský prozápadní režim kontrolovaný spojenci USA, jako jsou Saúdská Arábie a Katar. Ti také sunnitskou opozici sponzorují. Poté by se země stala spojencem Západu a semeništěm mezinárodního terorismu. Vždyť CIA vytvořila Islámský stát i hnutí an-Nusra speciálně k destabilizaci režimů. Především šíitského v Iráku tehdy, když začal spojenectví s Íránem.

Svého času udělali Američané chybu, když po zavraždění Hussaina nezodpovědně rozhodovali o vládě v Iráku. Posadili tam šíitskou většinu. Také v Sýrii jsou ve vládě alavité a šíité. Tak přišla na svět pro Západ nebezpečná „šíitská osa“. V jejím čele stojí nezávislý Írán. Západ se snaží zničit i tuto zemi. Islámský stát byl založen v Iráku Spojenými státy, aby místní šíitská vláda nemohla kontrolovat celou zemi. IS rozmístil v několika iráckých městech zásoby zbraní a potom přesunul svou bojovou činnost do Sýrie.

Je hloupost vykládat o nějakém spojenectví se Západem v boji s terorismem. Obě teroristické organizace jsou nástroje západní zahraniční politiky. Jak je možné spolupracovat s těmi, kteří fakticky kryjí an-Nusru v Aleppu, kteří ji nenechají zničit, kteří jí dávají své informační, diplomatické a politické zdroje, kteří vymýšlejí přerušování bojů, aby pro ni mohli doplnit munici a potraviny? Musíme dorazit prozápadní opozici v Aleppu a veškerá jednání na toto téma ukončit.

Sýrie je naše odplata za Ukrajinu. Je možné přemýšlet v těchto kategoriích?

Odplata zde znamená „politickou odplatu“. Je to odvetný tah a nikoliv to, že by se náš prezident urazil a vyslal vojsko do Sýrie. Je to politický tah k potrestání Západu, zabrzdění jeho ambicí a naznačení, že se s našimi zájmy musí počítat, jinak jim i v jiných regionech připravíme „sladký život“.

Rusko podle vás musí být připraveno vést jadernou válku a zvítězit v ní. Je možno v takové válce zvítězit, když proti nám bude stát celý Západ?

USA je od nás daleko a přesunout sem celé svazy je složité. Několik tisíc lidí vysazených třeba v Sibiři nepřežije. V Evropě nejsou všichni ochotni s námi bojovat. Třeba v Bulharsku by bojoval jejich Bojko Borisov, ale sami Bulhaři sotva. Hlasovat a bojovat jsou dvě rozdílné věci. Češi, Maďaři, Slováci – bojovat nebudou. Snad Němci, Poláci, Rumuni, někdo z Beneluxu. Jen méně významná část západního společenství.

Klidně můžeme vytvořit paritu v množství ozbrojených sil, i kdyby svá vojska přesunuli. My máme převahu v taktických jaderných zbraních, můžeme naráz zničit veškeré jejich vojenské základny, průmyslové objekty vyrábějící zbraně, elektrárny, mosty. Nakonec by byla veškerá jejich infrastruktura rozbita.

Ale oni mají mnoho systémů PVO.

To jsou všechno pohádky.

A co koncepce souběžného globálního útoku?

Globální útok je hloupost rozvířená vojenskými experty, aby byl vyvolán ve společnosti rozruch. Při reálném pohledu nemají Američané bleskový globální útok čím provést. Jejich křídlaté, normálně vybavené rakety Tomahawk mají dolet 1500 km. Mohou nanejvýš zasáhnout naše hranice. Na Ukrajině a v Polsku podle dohod nesmějí být. Mohou je rozmístit v Baltském a Černém moři, ale tam všude dosáhnou naše systémy PVO. Dnes Američané technologie pro bleskový globální úder nemají.

Obamova administrativa si vede nevypočitatelně. Vojáci myslí především konkrétně, ne strategicky. Tak například někteří z nich nyní navrhují zřídit nad Sýrií bezletovou zónu. Západ může sestřelovat naše letadla. Ale my slibujeme sestřelovat jejich. Oni si myslí, že tam mají více základen a že zničí naše letadla. Jenže to my nenecháme bez odpovědi a zaútočíme na ně v Pobaltí, tam máme strategickou výhodu. Naše dvě divize tam projedou za den a jejich jednu brigádu dorazí.

Avšak naše koncepce nepočítá s preventivním jaderným úderem, jen s odvetným. Američané ji mají.

Objasnil jsem trochu situaci. Měli jsme koncepci odvetného úderu, ale to bylo za Brežněva, kdy jsme měli v Evropě nad NATO skutečnou převahu. Nyní se situace zásadně změnila, NATO má v Evropě více zdrojů. Zahájí-li oni útok, potom  podle naší vojenské doktríny předpokládá naše koncepce první jaderný útok taktickými zbraněmi.

Pro Západ je užití taktických jaderných zbraní nevýhodné, proto se tak snaží o jejich zákaz. Proto Obama promluvil jako kdysi Brežněv: Zavazujeme se nepoužít jaderné zbraně jako první.

Zato vy jste nyní promluvil jako Reagan.

Ano. Nyní je situace ve srovnání s tehdejší obrácená. My jsme si adaptovali jejich tehdejší koncepci na současnou situaci.

Někteří generálové z USA stejně tvrdí, že válka s Ruskem bude rychlá, smrtonosná a prakticky nevyhnutelná.

Ať vysvětlí, jak za dva týdny zničí Rusko. Hitler si také myslel, že zničí za dva měsíce Sovětský svaz. Jenže on věřil, že jeho obyvatelé tak nenávidí bolševický režim, že ten se při prvním silném útoku zhroutí. Dnes je to jiné. Národ je stmelen kolem prezidenta. Myslím si, že kdyby pojal úmysl svrhnout kyjevský režim za jeho pokračování války proti Donbasu, naše společnost jej výrazně podpoří. Je to vidět i v záležitosti Krymu a Sýrie.

To, že se v nejvýznačnějších mezinárodních organizacích vykládá o tom, že Rusko podporuje Donbas, naznačuje, že vstup Ruska do těchto mezinárodních organizací byla chyba. Osobně jsem dávno navrhoval odchod Ruska z PACE a Rady Evropy. Jsou to skutečné rusofobní organizace a přítomnost v nich je nebetyčná hloupost. Se Západem máme dnes otevřený konflikt, ale ten byl vždy. V mozcích ještě sedí recidivy prozápadní linie Gorbačova a Jelcina.

Znamená to, že se musíme celému světu vzdálit?

Proč celému světu? Jen Západu. Indie, Čína, ani Írán nejsou členy PACE. Evropa je zeměpisný pojem, ne civilizační (Nikolaj Danilevskij). Existuje západní civilizace a pravoslavná civilizace. My jsme pravoslavní a od západní se lišíme. Nejde jednoduše o konflikt mezi pravoslavím a katolictvím ve smyslu směrů křesťanství. Jde o konflikt mezi pravoslavnou civilizací, jejímž jádrem je ruský národ a polycentrickou západní civilizací propojenou společnými hodnotami. Tento konflikt je a bude, ale je otázka  v jakých formách.

Počítáme, že sami vstoupíme do západní civilizace tím, že budeme pracovat v různých evropských institucích? Ale pro to bychom se museli zříci své civilizační podstaty, napodobit je, uznat jednopohlavní sňatky, feminismus a vše ostatní jen proto, že to jsou „západní hodnoty“. Ale proč to uznávat? Máme vlastní civilizaci a musíme rozvíjet vlastní principy. Íránci, kteří stojí za námi v ekonomice i vědecko-technické oblasti, nebo Číňané také svou civilizaci nepřetvářejí na západní. My bychom měli? Být za největší idioty na světě? Kulturní výměny, kontakty, společné vědecké výzkumy – prosím. Ale proč vstupovat do organizací, které po nás soustavně bijí, nebo nás v lepším případě poučují?

Převzato z Pravda.ru

***

Putin o organizátorech blackoutu na Krymu: S čím počítali? Neuvěřitelní idioti!

Dmitrij Smirnov

26. října 2016

Prezident se zúčastnil fóra Celoruské národní fronty, které bylo celé věnováno problémům poloostrova.

Prvních 30 minut se projednával jeho rozvoj. Vypadalo to, že je Putin ve všech směrech jedinou nadějí obyvatel. Diskutující hovořili o krymském mostě, o stěhování, o zavádění multifunkčních center, všichni si přáli jeho osobní kontrolu. Prezident krátce shrnul výsledky dvou uplynulých let: Byla provedena rozsáhlá a obtížná integrace Krymu a Sevastopolu do společného právního, ekonomického a sociálního prostoru Ruska. Ve zkráceném termínu byly odstraněny záležitosti energetického a vodního blokování poloostrova, dobře pokračuje stavba dopravního přechodu přes Kerčský průliv. Podle prezidenta budou zřejmě také kvalitně a včas vybudovány přístupy a veškerá přidružená infrastruktura.

Na konkrétních případech bylo poukázáno na to, že se Krymu ještě zcela nezdařilo včlenit se do Ruska. Určitá úskalí má zavádění multifunkčního centra veřejných a komunálních služeb. Krymští by to chtěli zvládnout sami, jenže se jim to nedaří. Ne že by byli neschopní, ale vstup do administrativy a justice Ruska je složitý. Proces dosud není ukončen ani v některých jiných regionech Ruska.

To, že sám prezident státu přijel osobně projednat problémy jednoho regionu, svědčí o tom, že vláda má na regionu mimořádný zájem.

Jedna z účastnic fóra poukázala například  na to, že se v Černém moři loví ryby jakoby kombajnem – shrabují se u dna. Žádala nápravu osobně od prezidenta. Ukázalo se, že problém je částečně v pytláctví a částečně v obcházení zákona o rybolovu. Bude se muset řešit výměnou rybářů.

Další účastnice si stěžovala na krymské zdravotnictví, na jeho zaostávání za zdravotnictvím ruským. I tím se prezident zabýval.

Krymčané Putinovi obzvláště děkovali za obnovení dodávek elektřiny po Ukrajinou způsobeném blackoutu. Zareagoval na to tvrdě, bez zlehčování : Samozřejmě je to na hranici zločinu proti obyvatelům. Zmocnit se velkého regionu s několika miliony lidí a odpojit jej v zimě od elektřiny, to je takové … Naše právní organizace si asi nabraly do úst vodu, spolkly jazyk a mlčí. Přitom jde o vážné porušení zákona. Co nemocnice, děti, staří? Všichni k tomu mlčí, nejspíš když to tak je, tak to tak být musí. Prezident pokračoval: Mohu říci své pocity. Obdivoval jsem lidi, kteří žijí na Krymu a v Sevastopolu a jejich reakce na to, co se děje. Ukázněnost, odvaha a snaha bojovat za své zájmy. Ti, kteří tu špatnost udělali … je to takový nesmysl! S čím počítali? Že všichni padnou na kolena a budou prosit o milodar? Neuvěřitelní idioti!

Převzato z Kp.ru

***

Nebylo „štěstí“

Viktor Piroženko

28. října 2016

Politolog Piroženko uvažuje o tom, jaké má Ukrajina možnosti, pokud nedojde k asociaci s EU.

Kyjev přichází o veškerou zahraniční odezvu únorového převratu v roce 2014, kvůli níž byl převrat započat a realizován. Nyní spěje vývoj situace k tomu, že Nizozemsko odmítne dohodu o asociaci s Ukrajinou a zavedení bezvízového styku mezi občany Ukrajiny a EU bude opět odloženo. Unavenost Evropy z Ukrajiny již způsobuje přímé sabotování možnosti přibližovat ukrajinský režim k EU.

Nizozemský předseda vlády Rutte řekl na nedávném summitu EU, že jeho vláda zřejmě předmětnou dohodu s Ukrajinou odmítne ratifikovat. Ukrajinský ministr zahraničí Klimkin zajel do Haagu problém řešit a Porošenko Ruttemu telefonoval.

Holandská vláda přihlíží k výsledkům svého referenda a odmítá dohodu s Ukrajinou dokončit. Přesto je většina článků dohody o asociaci v přechodné platnosti. Například zóna volného obchodu mezi EU a Ukrajinou. Nizozemské odmítnutí ratifikace znamená, že začne postup zrušení dočasné platnosti dohody. Příslušné řešení musí určit Rada Evropy na návrh Evropské komise, nebo zahraničního orgánu EU. Výsledkem zřejmě bude zrušení zóny volného obchodu mezi EU a Ukrajinou.

Pro další vývoj jsou dvě varianty. Podle první může Rutte oddalovat přijetí definitivního řešení s ohledem na to, že v referendu Holanďané odmítli asociaci EU s Ukrajinou. Zároveň nebude v parlamentu iniciovat zrušení dohody v očekávání příznivějších okolností. Ani parlament nebude přijímat žádné kroky v tomto směru. Podle druhé varianty se holandský parlament rozhodne pro zrušení ratifikace, což bude znamenat definitivní odmítnutí asociace s Ukrajinou. V tomto případě bude asociace s Ukrajinou buď zcela zrušena, anebo přinejmenším pozastavena. Pravděpodobně dojde ke druhé variantě, neboť parlament má pro sdělení stanoviska termín 1. listopadu.

Haag Kyjevu doporučuje, aby doplnil text dohody řadou dodatků, které by potom umožnily dohodu ratifikovat. Jenže Klimkin to ještě v Haagu odmítl. Pro ukrajinské ambice je to katastrofa. Kyjev se už smiřuje s tím, že nebude mít preference finanční pomoci z EU. K tomu přibyla ještě ztráta naděje ohledně asociace s EU. Dokument ztrácí smysl, neboť právě myšlenka členství v EU byla i přes veškerou její utopičnost pro Kyjev toužebným cílem jeho zahraničního snažení. Proto je v otázce změn v dohodě neústupný. Stejně těžká je pro něj otázka zavedení bezvízového režimu. Porošenko už několikrát slíbil zavedení bezvízového režimu k 24. listopadu, ale zřejmě to nebude. Nebylo to ani zařazeno do říjnového zasedání Evropského parlamentu. I kdyby, navzdory všemu, bylo rozhodnutí přijato, musí jej ještě schválit Rada Evropy, předseda Evropského parlamentu a ministr zahraničí státu, který právě Evropské unii předsedá. To se do 24. listopadu nemůže stihnout.

A je ještě jeden problém. Bezvízový režim může začít fungovat až poté, co Brusel přijme zákon o proceduře pozastavení bezvízového režimu ve stanovených případech. Je velmi málo pravděpodobné, že všechny evropské instance nebudou přihlížet k riziku i třeba krátkodobého přívalu asociálních elementů z Ukrajiny, účastníků války a lidí náchylných k trestným činům.

Co je výsledkem?

Asociace s EU, kvůli které bylo zničeno a vypáleno centrum Kyjeva, v době převratu zabity stovky lidí a v průběhu režimem zahájené občanské války na východě Ukrajiny tisíce lidí, zrušena celá odvětví průmyslu kvůli ukončení spolupráce s ruskými výrobci, nebude. V EU je mnoho nesouhlasu s těsným sblížením s nepředvídatelným Kyjevem. V mnoha zemích EU dozrály síly, které budou chtít Nizozemsko následovat. Slib „bezvízového režimu“, kterým kyjevská vláda nahradila „členství v EU“, se nesplní. Ambice Kyjeva klesají – od integrace do EU k naději být  připuštěn alespoň k prahu EU.

Je ironií, že Nizozemsko a EU společně dávají kyjevskému vedení příležitost dát na Ukrajině věci do pořádku podle rčení „štěstí v neštěstí“. Nejistota s asociací umožňuje Kyjevu vybřednout ze zóny volného obchodu s EU, která je pro ukrajinskou ekonomiku vražedná. Namísto toho začít s obnovováním výrobně-technologické spolupráce s Ruskem. To je zde ochotno pomoci, nedávno to potvrdil prezident Putin.

Převzato z Izvestia.ru

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
31 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Irena
31. 10. 2016 8:51

Лавров: США по Сирии доходят до публичных оскорблений России

Подробнее на ТАСС:
http://tass.ru/politika/3746274

peter.
31. 10. 2016 10:14

Irena napsal Лавров: США по Сирии доходят до публичных оскорблений России Подробнее на ТАСС: http://tass.ru/politika/3746274 Tak nech sa Rusko konečne začne správať ako rešpektovaná veľmoc nie len v Sýrii ale aj na Ukrajine.Veď aj ten Putin musí vidieť,že každý ústupok voči USA a sionistickým bankárom je z ich strany posudzovaný ako slabosť a nie dobrá vôľa. Vyhrážky zo strany kandidátky na prezidenta USA H.C.jasne svedčia o tom,že nátlak a verejné hanobenie Ruska budú pokračovať až do vtedy,kým RF pokorne nepadne na kolená a nezačne sa správať ako podriadený štát.Tak,ako to požadujú od Putina ruskí liberáli a opozícia.Všetky tie prímeria a… Číst vice »

Irena
31. 10. 2016 10:19

Podívejte Peter, až si my uděláme pořádek ve svých státech, a přestaneme těm kurvám krýt záda, tak budeme moci rozdávat rady jiným. Nemyslíte?

peter.
31. 10. 2016 10:27

Irena napsal

Podívejte Peter, až si my uděláme pořádek ve svých státech, a přestaneme těm kurvám krýt záda, tak budeme moci rozdávat rady jiným. Nemyslíte?

Ja nikomu neradím,len vyjadrujem svoj postoj k článku na ktorý ste dala odkaz.Nemyslím,že Putin číta OM a riadi sa radami diskutérov.

Irena
31. 10. 2016 10:57

peter. napsal
Ja nikomu neradím,len vyjadrujem svoj postoj k článku na ktorý ste dala odkaz.Nemyslím,že Putin číta OM a riadi sa radami diskutérov.

On jistě ne, ale čtou to lidé, ne? Těm jste vy směřoval svůj příspěvek a já také.

zajoch
31. 10. 2016 12:10

Petere, v tomto případě se divím vašemu postoji, týkajícímu se jednání Ruska ohledně Ukrajiny. Samozřejmě, že jde o váš názor na věc, ale divím se tomu, že takový názor máte. Přece všichni víme, že je Rusko ve složitém postavení, nepřátele má nejen za hranicemi, ale i doma a obojích není málo. Musí balancovat mezi svojí průbojností a ústupky tak, aby mělo na své straně co největší podporu jak doma, tak venku a aby ze situace mělo prospěch. Hanobení Ruska bude určitě pokračovat, a to za všech okolností, ať ustupuje nebo se prosazuje, takže na to nemá smysl příliš hledět. Najít… Číst vice »

peter.
31. 10. 2016 12:45

zajoch napsal Jak byste si vy konkrétně představoval správné jednání Ruska vůči Ukrajině? Takové jednání, aby z toho nepovstal světový, nebo přinejmenším evropský konflikt? Co byste konkrétně udělal vy, kdybyste byl na místě Putina nebo Lavrova Poradca Putina Sergej Markov to napísal jasne:“Prímerie ktorým sa prerušila ofenzíva na Mariupoľ bola chyba.Postaral sa o to R.Achmetov,ktorý pre svoj biznis nutne potreboval prístav Mariupoľ,lebo z Odesy ho vuhnal Kolomojskyj.Pjakin potvrdil,že povstaleckí velitelia boli obeťami svojej ideológie.Opolčencov žijúcich v Rusku vydávala ruská administrácia ukrajinskému gestapu tiež preto,lebo citujem“z Donbasu si priniesli nebezpečnú socialistickú ideológiu“.Takže p.zajoch!Moja ideológia je taká istá ako bola ideológia Mozgového,Drjomova… Číst vice »

hudryper
hudryper
31. 10. 2016 14:02

peter. napsal Neviem,aký systém Putin chce v Rusku zaviesť.A zaujíma ma to len do vtedy,kým bude nádej,že tam vznikne spravodlivý sociálny štát,ktorý svojimi úspechmi v budovaní zdravej spoločnosti ovplyvní v pozitívnom smere aj moju vlasť. Dnes je jasné,že zastavení ofenzívy před Mariopolem byla přehnaná opatrnost před očekávanými později vyvolanými vojenskými operacemi Ruska, čemuž se chtěl Putin za každou cenu vyhnout. Tyhle překvapivé „stop time“ ruské politiky posledních dvou let se mohou zdát fatálními chybami, já si ale myslím,že v podmínkách,kdy ruská armáda měla sice už moderní zbraně,ale v prototypech a ne v operační pohotovosti,byl Putinův postup správný. Od Putinova vyhlášení… Číst vice »

peter.
31. 10. 2016 14:09

hudryper napsal
Že v takto vypjaté zahraničně politické situaci

Ako prvý krok by ma uspokojilo to,čo navrhuje Jean Claude van Damme:
http://www.lajkit.cz/zpravy/item/757-vodka-putin-rockefeller-rothschild-van-damme

peter.
31. 10. 2016 16:01

Dopis Tatiany Oneginovi vs.Dopis Angely Vladimírovi
https://www.youtube.com/watch?v=FO5DzBlDyNc

Starý doktor
31. 10. 2016 16:07

hudryper napsal Dnes je jasné,že zastavení ofenzívy před Mariopolem byla přehnaná opatrnost před očekávanými později vyvolanými vojenskými operacemi Ruska, čemuž se chtěl Putin za každou cenu vyhnout. Tyhle překvapivé „stop time“ ruské politiky posledních dvou let se mohou zdát fatálními chybami, já si ale myslím,že v podmínkách,kdy ruská armáda měla sice už moderní zbraně,ale v prototypech a ne v operační pohotovosti,byl Putinův postup správný. Od Putinova vyhlášení ultimativníchpodmínek pro spolupráci s USA ruská zahraniční politika razantně přitvrdila,což zřejmě znamená, že se může spolehlivě opřít o novou vojenskou realitu své armády.Přesto se Putin rozhodl zastavit leteckou pomoc bojující Asadově armádě v… Číst vice »

peter.
31. 10. 2016 16:48

cit.z odkazu:“Spomínam ako na začiatku r.2010 Brzezinski pri jednaní s našimi vedcami a politikmi o PRO tvrdo a cynicky povedal:Nevidím ani jeden prípad v ktorom by sa Rusko mohlo uchýliť k svojmu jadrovému potenciálu,kým v amerických bankách leží 500 miliárd dolárov patriacich ruským elitám.“
Ališer Usmanov je ruský oligarcha(skôr krstný otec mafie)o ktorom sa hovorí a píše,že patrí do okruhu Putinovi blízkych ľudí.Ten,čo si kúpil superjachtu v hodnote vrtuľníkovej lode „Mistrál“,kým Medvedev cynicky oznamoval penzistom,že dôchodky zvýšené nebudú lebo“dengy net,vyderžite“.
http://publizist.ru/blogs/107999/15319/-

zajoch
31. 10. 2016 18:45

Petere, nějak mi dnes připadají vaše komentáře jako by je psal fajt. Jako kdybyste to nebyl vy. Co byste všechno od Putina nechtěl? Nepřipadá vám, že už jen to, že tento člověk dokázal zemi, která byla na kolenou, pozvednout (samozřejmě že s okruhem spolupracovníků, ale také proti bandě sabotérů) do postavení světové mocnosti, která do značné míry určuje dění ve světě? A to nemluvím o hromadě klacků, které mu házejí pod nohy „partneři“ Ruska za hranicemi. Je myslím známo, že banda sabotérů funguje především v oblasti ruské centrální banky, se kterou se prezidentovi nedaří pohnout. Tady se vystrkují chyby, kterých… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
31. 10. 2016 19:10

Starý doktor napsal Naprostý souhlas. Ono v samorném RF to není jednoduché je tam přes pokrok vysoká míra chudoby a dále jakmj. poznamenává poslední Pjakin i vysoký podíl šedé a a černé ekonomiky jako dědictví po předchozím jelcinovském období. Je třeba pří hodnocení událostí jak na Ukrajině tak v Sáýrii uvědomit že byť t.č. ne úplně fungují normální kanály pro komunikaci USA-RF tak zcela jistě pracují na plné obrátky kontakty na úrovni tajných služeb, jak poznamenává Jakov Kedmi, bývalý šéf Nativu v izraelském Mosadu. Poznamenává k tomu že to jsou tytéž kanály které před jednáním svých šéfů zklidnily tzv. Kubánskou… Číst vice »

peter.
31. 10. 2016 19:55

zajoch napsal že tento člověk dokázal zemi, která byla na kolenou, pozvednout (samozřejmě že s okruhem To mu nikto neberie a už som to raz napísal,že sa naveky zapísal nie len do dejín Ruska,ale aj do svetových dejín ako ten,kto pozdvihol Rusko z blata na výslnie,kto vrátil občanom RF sebaúctu a hrdosť.A čo od neho chcem ja?Nikdy som ho nevidel naživo,nerozprával som sa s ním ani som ho nikdy neotravoval tým,že od neho niečo chcem.Môžem si len priať a chcel som veriť,že vybuduje taký štát s takým zriadením,ktorý zabezpečí ľudu RF to, aby nebol otrokom nikoho,tak ako je to napísané… Číst vice »

fajt
31. 10. 2016 20:53

https://slon.ru/posts/75617 – Kadyrov a jeho čečna má mít menší rozpočet a to se mu vůbec nelíbí, že by Sýrie a nedůslednost vůči americkým teroristům nesla neoconům konečně kýžené ovoce??. ..)

Irena
1. 11. 2016 5:54

Россия передала в Совбез ООН «Белую книгу» о преступлениях в Сирии

Подробнее на РБК:
http://www.rbc.ru/rbcfreenews/5817daa19a794723e68c1c56

zajoch
1. 11. 2016 8:08

Ano, ano Petere, velmi uspokojivo jste mi odpověděl. Nikdy jsem nepochybovala o vaší poctivosti, to jste snad mohl vycítit. To, že jsem se podivila vašemu postoji v této diskusi, tomu se nedivte. Přece nemůžeme srovnávat jednání v běžných situacích, s nimiž se setkáváme my běžní občané, s jednáním lidí v nejvyšší politice, kdy je třeba brát v úvahu nejen současné okolnosti, ale také předvídat kam který krok povede. Zdravím vás a vážím si vás.

Starý doktor
1. 11. 2016 9:04

peter. napsal To mu nikto neberie a už som to raz napísal,že sa naveky zapísal nie len do dejín Ruska,ale aj do svetových dejín ako ten,kto pozdvihol Rusko z blata na výslnie,kto vrátil občanom RF sebaúctu a hrdosť.A čo od neho chcem ja?Nikdy som ho nevidel naživo,nerozprával som sa s ním ani som ho nikdy neotravoval tým,že od neho niečo chcem.Môžem si len priať a chcel som veriť,že vybuduje taký štát s takým zriadením,ktorý zabezpečí ľudu RF to, aby nebol otrokom nikoho,tak ako je to napísané na tom obrázku o červenej zástave vyššie.Viac krát so už napísal,že aj keď som… Číst vice »

fajt
1. 11. 2016 9:32

https://ria.ru/economy/20161031/1480403526.html – to je dost velký nerozum ( od Kremlu ) si znepřátelit svého islámského pretoriána, který je dnes odhodlaný položit sebe i svou čečnu za ruské ( oligo ) zájmy, pak by to tam mohlo vypadat i takhle http://heavy.com/news/2016/09/new-isis-islamic-state-amaq-news-video-the-making-of-illusion-iraqi-army-soldiers-shia-shiite-eid-al-adha-meat-hook-execution-throat-slitting-full-uncensored-youtube-video-download-mp4/ – jenom pro silnější povahy. ..

peter.
1. 11. 2016 11:05

p.Banáš je bývalý diplomat,politik a spisovateľ.Preto si jeho názory vždy rád prečítam a prikladám im určitú váhu.
http://www.parlamentnelisty.sk/arena/monitor/Banas-na-rovinu-Americka-pazravost-vycerpa-ich-zdroje-A-treba-ich-hladat-tam-kde-este-su-Napriklad-v-Rusku-279617

peter.
1. 11. 2016 11:07

zajoch napsal

Ano, ano Petere, velmi uspokojivo jste mi odpověděl. Nikdy jsem nepochybovala o vaší poctivosti, to jste snad mohl vycítit. To, že jsem se podivila vašemu postoji v této diskusi, tomu se nedivte. Přece nemůžeme srovnávat jednání v běžných situacích, s nimiž se setkáváme my běžní občané, s jednáním lidí v nejvyšší politice, kdy je třeba brát v úvahu nejen současné okolnosti, ale také předvídat kam který krok povede. Zdravím vás a vážím si vás.

p.zajuch:
Pekne ďakujem.

fajt
1. 11. 2016 11:39

ta lidská naivita a lehkost jak se nechají lidé snadno zmanipulovat je přímo děsivá, i na těchto stránkách. ..

peter.
1. 11. 2016 15:10

Mannerheimovi sa v Peterburgu nezadarilo.Tak je tu ďalší adept na ruského Banderu:
https://cont.ws/post/416145

fajt
1. 11. 2016 21:15

http://www.pravda.ru/news/health/01-11-2016/1317219-gripp-0/ – ještě lepší než proxy zuřivci. ..

fajt
1. 11. 2016 21:23

https://tvrain.ru/news/volk-420200/ – Peskov je zajímavá figura, v cečku chodí oháknutej jako alfonz, ale žádný mega přepych mu není cizí, jeho žena má ještě větší kasu než on a k ruským oligarchům má blíže než je pro řadového mužíka zdravo. ..)