Diskuze k článku


  • Irena • 13. srpna 2019

    K těm malý dětem. Tady docela vtipně rozebírají chlápka, co se za to dítě schovával:
    http://voicesevas.ru/news/46455-staryy-malchik-serezha-fomin.html

  • orinoko • 13. srpna 2019

    Do Sýrie míří velmi pravdepodobné ruská loď s těžkou výzbroji pro Syrskou armadu. Ta postupuje směrem do vnitřního prostoru provincie Idlib že dvou stran a vypadá to, že by mohla vytvořit klasickou kapsu, v níž kromě teroristických degeneratu uviznou i turecké mise. Nikoho nesetrit. Turci snad už berou roha. A nejen oni. K mému osobnímu překvapení tato část Sýrie není kopcovita, je to lautr rovina.
    Rus sestřelil terodobytku šest dronu a o jeden prisel.

    https://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13980522000615

  • Gatta • 13. srpna 2019

    Jistě, plyšák byl někde nahoře domluvený, ale lidi tu změnu podpořili. Ne všichni, a většinou jen opatrně, ale viděli v tom možnost volnosti a taky to zboží ze západních katalogů.
    A rozhodl i ten plebejský fenomén – pasivní postoj k podpoře nechtěného.
    Osobně si nevzpomínám na nikoho, ani z těch, co to neschvalovali, kdo by tehdy šel aktivně se angažovat nebo snad bojovat za zachování tehdejšího UVKSČ a tehdejšího systému vůbec.
    Tedy kecám, jednoho takového jsem poznal – ten volal do zbraně, ale to byl taková opravdová ku*va chlap a myslím že to měl podepsané s STB a asi měl skutečný strach.

  • racek • 13. srpna 2019

    d

  • PPK • 14. srpna 2019

    Ad „Sametová revoluce “ v Československu a současné Rusko:
    Před listopadem 1989 byl Alojz Lorenc na nejlepší cestě stát se možná i československým premiérem nebo šéfem komunistické strany. Rozkazoval většině složek Státní bezpečnosti…

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Vsichni-komuniste-o-nem-mluvi-v-souvislosti-s-listopadem-89-Ted-z-radia-poodhalil-jak-to-bylo-346689

    Bývalý agent StB Zifčák popisoval v rádiu nacvičenou akci ze 17. listopadu a zaskočil moderátora…

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Byvaly-agent-StB-Zifcak-popisoval-v-radiu-nacvicenou-akci-ze-17-listopadu-a-zaskocil-moderatora-346380

  • idiotronic • 14. srpna 2019

    Gatta napsal
    Tedy kecám, jednoho takového jsem poznal

    Měli jsme jich osm. Zametali nádvoří na znamení toho, že se neúčastní generální stávky. Ale vše v klidu, žádný incident, kolo mi dávno ukradli v červenci (po převratu bylo již vynalezeno parkování v areálu závodu) a demokraticky nás podpálili již v srpnu (OM : Jedenadvacátý srpen po jedenadvacáté).

  • Gatta • 14. srpna 2019

    PS – jasně, kdyby se do toho vložila armáda, policie a třeba i LM, tak by lidi couvli, ale …. základ armády byli záklaďáci a LM zase normální delňasové. A ono je něco jiného hrát si v pracovní době jednou za čas na vojáky a něco jiného střílet do spoluobčanů.
    Ten pasivní odpor by se i v ozbrojených složkách dostavil velmi brzy a pokud by se tlak stupňoval, pak by to už patrně nebylo sametové. Viz Rumunsko.

  • idiotronic • 14. srpna 2019

    Gatta napsal
    kdyby se do toho vložila armáda, policie a třeba i LM

    Autor (Dmitrij Sedov) píše pro ruského čtenáře. Ale dočasně pobývající sovětská armáda měla instrukce nedovolit ČSLA či LM ozbrojený zásah, o čemž těmto složkám dala vědět. Dokonce i osobní návštěva premiéra Adamce v Moskvě proběhla stylem ,,přiletěl-odletěl“ bez audience. ČSSR byla propuštěna ze sovětské sféry vlivu a neměla pro tuto alternativu program. SSSR byl ohrožen rozpadem , což nám zdejší televize neřekla, snad jen ve vysílání Svobodné Evropy,
    kde se sešli Zdeněk Mlynář s Pavlem Tigridem někdy v roce 1987 se mluvilo věcněji (Mlynář mluvil o demokratizaci, Tigrid nazýval Gorbačova likvidátorem).

  • Irena • 14. srpna 2019

    No, já jsem se sice choval jako pitomec, ale všichni okolo mě taky, takže je to vlastně OK. Národ blbců.

  • Martin (už bez taky m) • 14. srpna 2019

    USA se spojenci jednají o rozmístění raket v Asii, Čína hrozí odvetou
    Zdroj: https://eurozpravy.cz/zahranicni/amerika/265863-usa-se-spojenci-jednaji-o-rozmisteni-raket-v-asii-cina-hrozi-odvetou/

  • Martin (už bez taky m) • 14. srpna 2019

    Крымский мост(14.08.2019) Мост с Тамани Потрясающие кадры Работы идут к завершению
    https://www.youtube.com/watch?v=XbcDqznA1Fc
    Одним антироссийским проектом меньше. Как опять НЕ удалось обойти Россию
    https://www.youtube.com/watch?v=yjip4jz52uk&list=PLFA1CB42DBD08F633&index=2&t=0s
    Битва за суверенитет. От чего отвлекли сибирские пожары
    https://www.youtube.com/watch?v=FK95-ywx6VI

  • racek • 15. srpna 2019

    Irena napsal

    No, já jsem se sice choval jako pitomec, ale všichni okolo mě taky, takže je to vlastně OK. Národ blbců.

    No, on skoro každej… já tedy neříkal tak ani tak, ale na má slova došlo….
    Holt jsem měl 2 děti bez mámy na krku a byvše ouřada … však víte. I když jsem byl před tím i potom hodně držkatej a funkcím se pečlivě vyhýbal. No ale pořád si jedu po svým. Dosud. No, na mě dědkovi si nikdo už nic neveme.

  • Gatta • 15. srpna 2019

    Irena napsal

    No, já jsem se sice choval jako pitomec, ale všichni okolo mě taky, takže je to vlastně OK. Národ blbců.

    Nic vyjímečného. Národ normálních lidí se špatnými elitamii.

  • orinoko • 15. srpna 2019

    V Syrii právě probihaji těžké boje v oblasti jižního Idlibu. Kapsa kolem Khal Sejkhun /šílená transkripce/ se dal uzavírá. Od západu dokonce v širokém oblouku. Zároveň je veden útok na Al Latamija, který je cca 30 km jižně od vyse zmíněného mista.
    Syrska a ruská letadla prakticky permanentně bombarduji místa zásobování teroristu, pricemz Syrska armáda přišla o jeden letoun. Patrně ceská Alca. Osud pilota neznamy. Na straně syrské armády nejméně 50 mrtvych. O Rusech nemám informace.
    Celý jeden rok mělo turecké prase, aby svým teroristům dalo nahubek. Nestalo se tak.
    Erdragon už je jak emi kacer. Bojuje na několika frontách a to bude soudruhy osmany bolet. Dokonce ten uchyl podporuje zbraněmi tzv. oficiální vládu v Lybii. Pokud se Haftarovi podaří pres Tripolis probit ke Stredozemnimu mori, tak je prozapadni lybijsky vazal rozdělen do několika v podstatě izolovaných kapes.
    Pořád se pise o klání Saudi – Iran, ale nebýt Írán , tak jde o mac Saudi – Osmani. A tak Saudi s Egyptem podporují Haftara. A troufám si tvrdit, že Alžírsko rovnez. Tzv. Arabská revoluce málem zachvátila i tuto zemi.

  • orinoko • 15. srpna 2019

    Tohle je staršího data, ani nevim, jestli to má plus nebo minus, ale česka výroba prochazi skutečným bojem. Zaplatpambu na té správné strane.

    https://www.aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?t=6&start=8400

  • orinoko • 15. srpna 2019

    Kristova noho, tam se snad někdo v diskusi domnívá , že to je původně izrazidovske ero.
    To je svet. Když je něco uspesne, tak to může být jen ze západu nebo ze zidu. Proto emi prasata nemají zájem na šíření českého umu.
    Česká republika má údajně světový primát ve výrobě letadel, podobného a příslušného zařízení s ohledem na počet obyvatel a velikost zeme.
    V sériové i kusové vyrobe. Počítá se do toho i ta , o které mi tady vůbec nemáme tuseni.

  • Martin (už bez taky m) • 15. srpna 2019

    Zhoršená situace na Donbasse.
    Urkofašouni provokují a střílí na civilní cíle, porušují příměří i palbou z tanků a minometů, soustřeďováním těžké techniky v zakázané zóně.
    LNR a DNR žádají o spolupráci OBSE, ovšem střelba neustává. Ukrajinci aktivně používají průzkumné drony k navádění palby. Zasažena byla i škola.
    Jeden z ukrobanditů se při „plnění mise odstřelovače“ stal „obětí“ miny…
    14 августа 2019 г. Заявление офицера Пресс-службы Управления Народной милиции ЛНР Филипоненко И.М.
    https://www.youtube.com/watch?v=EFri8Cf4oRo
    Заявление официального представителя Управления Народной милиции ДНР по обстановке на 14 08 2019
    https://www.youtube.com/watch?v=m-uezxLHtvE

  • orinoko • 15. srpna 2019

    Tak je to jasne, v Syrii émerický teroristický dobytek výrazně kolabuje , tak je třeba Rusy zaměstnat jinde.
    Čína odmítla emi teroristické lodě pustit do Hong Kongu, na jejich pyse G. Ford nefungují lodní výtahy na bázi magnetu, h.v.na jim sice už po palubach netecou , ale celá ta krása připomíná tu dalsi: Zumwalt.
    Peníze nahazene do nefunkcnich militarii z minulého stoleti.
    Chcipajici kobyla nemůže mít vernejsi predobraz.
    Zatím si to emi kačer ještě nerozdal s Antarktidou. Ale co neni, může byt.
    Situace na Donbasu právě teď může být reakci NATO, že „oficialni“ Kyjev otevřel svoje nebe pro prelety ruských civilních letadel.

  • Martin (už bez taky m) • 15. srpna 2019

    Ta Čína USA jaxi ne a ne poslouchat…
    Namísto „ukončení podpory a obchodu s upadajícím režimem Madura“ – které USA válečný štváč Bolton opakovaně požaduje,
    Čína zvyšuje podporu Venezuely a investuje další finance a další technologie…
    Na „pád režimu“ to tedy rozhodně nevypadá…
    🙂
    Venezuela a Čína rozšiřují závod na mísení ropy na pozadí sankcí USA
    https://cz.sputniknews.com/svet/2019080910503392-venezuela-a-cina-rozsiruji-zavod-na-miseni-ropy-na-pozadi-sankci-usa/

  • orinoko • 15. srpna 2019

    Martine… Nevím proc mě hned napadlo : Taková DUHOVA koALICE. Nafta se míchá s naftou… Přijde mi to takové homo..
    Ale proti gustu žádný disputat.
    Ostatně domnivam se, že Hollywood musí být znicen.

  • orinoko • 15. srpna 2019

    Retardovany maghor v akci. Kradak křičí , že ho okradli. Soudruhu, POPlakey si na ramene svoji al kejdy.
    Tento lidský cocot dokazuje, že v émerice může být každý cimkoli. Big Mac matros už to nějak prezvyka. Že na Rusko nespustí HAARP?
    Tohoto emana když vidim, tak nějak mám problém si představit , že TO na sebe nějaká ženská pusti.
    Umíte si představit jeho orgasmus? Já ano.
    Totální exploze chocholouska 911. Ovšem za pomoci viagry 15 MACH.

  • Irena • 15. srpna 2019

    Omlouvat svou hloupost chováním elit? No to snad ne. Jak rád říká Pjakin, „statistická předurčenost chování obyčejných lidí“. To je totiž přesně to, co umožní elitám realizovat či nerealizovat jejich plány, případně s těžkostmi realizovat. Proč jste jim to tedy tak usnadnili? S vidinou lepšího auta? A co Vietnam? Co Korea? Co americké slumy. Nemyslím, že by to pro někoho bylo tehdy tajemstvím. Ale to je daleko, nás se to netýká… Ale týká. Teď nám ten chemický sajrajt nelejou na hlavy jako Vietnamcům, ale dávají nám ho přímo do jídla. Přišli jsme o spoustu kompetencí, které jsme dříve měli (průmysl, zemědělství…). A já nemám být nas..ná na své spoluobčany? Jsem a takové řeči, že to přece tenkrát chtěli všichni, mě maximálně vytáčejí. Já to nechtěla a co s tím? Ještě mě vztek z té doby nepřešel. Vlastně jak by mě měl přejít? Stačí se přece podívat, k čemu to všechno vedlo, čemu dnes napomáháme – Ukrajina, Sýrie… A proč? Kvůli vidině mercedesu? Přece i tenkrát bylo jasné, kde se koncentrují zdroje ze zbytku vysávaného světa – Afrika, Jižní Amerika… Ale to psali jen ti nudní komunisté v Rudém právu, chápu.

  • Gatta • 15. srpna 2019

    Re Irena – opravdu zde nechci vést „bratrovražedné“ polemiky (jako to zde už párkrát bohužel proběhlo,ale … jen krátce …

    – myslím že opravdu nelze popírat úlohou elit ve společnosti.
    – lidi se nesrovnávali ani tak s USA, ale s Rakouskem a NSR
    – Vy jste to nechtěla, já byl velmi záhy stále více kritiký, ale přiznejme si, že změnu to potřebovalo.
    – a ta většina, za kterou se stydíte nechtěla exekutorský kapitalismus, ale jen možnost žít trochu volněji, možnost se uplatnit a realizovat, no a taky se mít trochu jako ti za tím zapadním drátěným plotem.
    – no, dopadlo to jinak – ale odsuzovat dnes tehdejší lidové nadšení je podobné jako odsuzovat dnes tehdejíš pohraničníky. Vše má nějaký kontext doby a situace..
    – ano RP psalo spoustu varování, dokonce i ten Jakeš na zámečku nemluvil od věci, ale mělo to jeden základní problém – „vedoucí síla společnosti „KSČ ztratila důvěru lidí , tedy i vliv. A ztráta důvěry to je takový první krok k pasivní lidové nepodpoře starých elit a o to snadnější uchopení moci pro elity nové.

  • Irena • 16. srpna 2019

    A dneska jsou lidi s „elitami“ asi navýsost spokojeni. Nebo prostě nečeká za bukem žádný dravec, který by si odnesl svoje hloupé a nepozorné kuřátko?

  • Gatta • 16. srpna 2019

    Re Irena
    EU dravec nás zatím drží pevně ve svých pařátech.

    Situace je podle mě podobná jako na konci 80. let – dnes také skoro nikdo nevěří hlavním sdělovadlům, názory těch dole a těch nahoře se už zásadně rozešly a autorita dnešních elit se limitně blíží nule.
    V podstatě máte pravdu – lidé čekají na nové elity v závislosti s mírou své nespokojenosti s problémy společnosti. Nakonec je to jasně vidět na opakované volební úspěšnosti nových stran nabízející nějakou slibnou změnu. Nejen dnes managera Babiše, ale nejprve ODS a potom US, ČSSD, VV, SZ a třeba i toho „odpovědného hospodáře“ Kalouska.
    Ano – chybí nám nová elita s většinově přijatelným programem, s důvěryhodnými lidmi ve vedení a s přesvědčivostí v jejich možnost a schopnost slibované cíle uskutečnit.
    Ani nevím, proč jsem si při psaní vzpomněl na D.Trumpa – ale pochopitelně, ten nám nepomůže – on „kope“ za úplně jiný klub.

  • Irena • 16. srpna 2019

    Gatta, já se obávám, že lepších „elit“ se za tohoto zřízení nemáme šanci dočkat. Ono proto také bylo tolik obětí, když se ho lidé naposledy pokoušeli setřást. Já ale myslím, že ty oběti nebyly zbytečné, ani když si jich jejich vlastní následující generace přestaly vážit a brát je v potaz, protože i když se většina nechala vést jako poddajné stádo, to vědomí možnosti jiného života mezi lidmi neustále přetrvává a tomu je potřeba další řízení přizpůsobovat. Takže dokud nás všechny nevymlátí, neotráví, nenechají zdegenerovat, nebude jim lehko. Otrok už si vyzkoušel, co je to zbavit se okovů.

  • Bety • 16. srpna 2019

    Gatta napsal
    Ten pasivní odpor by se i v ozbrojených složkách dostavil velmi brzy a pokud by se tlak stupňoval, pak by to už patrně nebylo sametové. Viz Rumunsko.

    Co by kdyby… To se těžko posuzuje.
    Ale co se týče Rumunska, o pár měsíců později jsem si přečetla zprávičku v Právu,
    že celkový počet mrtvých byl šest set a něco. Není to málo, ale vzhledem k tomu,
    že světový i náš tisk psal o sedmdesáti tisících… My jsme z toho byli vedle,
    a co teprve Rumuni. Osobně se domnívám, že tyto falešné zprávy měly vyprovokovat násilí, což se také úspěšně podařilo. Stejně falešná byla i zpráva
    o umučeném knězi, který se po pár týdnech vrátil živý a zdravý po „dovolené“
    v Maďarsku. Tedy stále jedna šablona a proč ne, když zabírá.
    Nevím, jak by to případně eskalovalo u nás. Ale faktem je, že přes veškeré
    výhrady, které jsme mohli proti socialistickému tisku mít – a to bylo hlavně to,
    že nebyl zcela otevřený a některá témata opomíjel – se na základní pravdy dalo
    spolehnout. Proto také se možná tolik lidí nechalo zblbnout vším tím, co psaly
    noviny po listopadu. Prostě nebyli zvyklí na to, že se mohou publikovat zjevné
    lži. Nějakou dobu se ještě někteří novináři sem tam snažili o věcné informování,
    ale to už je dávno voda pod mostem.
    Takže si myslím, že důvěra v elity byla před listopadem sice otřesená, ale
    ty dnešní nebudí v lidech důvěru vůbec žádnou.

  • Gatta • 16. srpna 2019

    Re
    Už myslím stačí tak jen dvě poznámky a jeden odkaz.

    Bety – S tím Rumunskem je to zajímavé – popravdě jsem na takové, tedy vlastně žádné zprávy o skutečném průběhu nenarazil. A tohle – „budoucnost je vždy nejistá“, takže opravdu kdo ví co by kdyby …

    Irena – Jo jo, ten socialismus naši generaci zůstal v genech a nejen u nás. Jen mám obavu o nynější mladou generaci – ta mi přijde nesrovnatelně konformější než my v našich mladých i dnes v těch starých letech.

    Odkaz na strach stávajících z možných nových elit:
    http://aktualnikonflikty.cz/viewtopic.phpf=8&p=106801&sid=94e1bd2ddb518c3676056a8f0778d232#p106801
    (kdyby to nešlo otevřít, tak – aktualnikonflikty.cz – česko – zpráva ze 14:16)

  • idiotronic • 16. srpna 2019

    Rumunsko i Československo měli jedno společné – neměli dluhy v zahraničí.
    Československo počátkem 80. let splatilo ve zlatě pohledávky firem , vzniklé znárodněním. Podrobněji : Stanislav Motl – Kam zmizel zlatý poklad republiky.
    Československo ale také zásluhou normalizace mělo alternativní politiky (typu Zdeněk Mlynář) v zahraničí a tudíž nová garnitura se mohla rekrutovat jen v rámci Washingtonského konsensu z lidí jako Klaus, Kočárník, Dyba , Tošovský,
    Ježek, Stráský – až na Klause členové KSČ. Dnešní veličiny se jmenují Chovanec, Hamáček, Metnar. Jediný Babiš napsal nějakou představu o budoucnosti národa a dlouhodobém výhledu (může se nám líbit nebo taky ne), ale ti ostatní…? Bez výhledu do budoucna jste místodržící, nikoli vládci.

  • Martin (už bez taky m) • 16. srpna 2019

    Starší záznam z jara, ale důležitý obsahem.
    Je až zábavné jak liberálové nechtějí slyšet to, co je zcela v rozporu s jejich „světonázorem“…
    Ukrajina, Evropa, Fašismus, Ruso a Putin, USA…
    https://www.youtube.com/watch?v=v_kSrMuGURs

  • orinoko • 17. srpna 2019

    Asi poněkud kuriózní odkaz.

    https://ex.24smi.info

  • orinoko • 17. srpna 2019

    Miluju nekonecny škleb dejin.
    Právě teď opět hrdí Kurdove dostávají takové kopance do těch svých nekonecne pitomych riti v Syrii, že už je to na masli. Copak NATO český kurdosoustruh Uzunoglu? Před časem velebil emeriku , jak sleduje kurdskou nezávislost , a ejhle: Emi přehazovačka už padla na kolena i před erdragonem.
    Kurdove platí daň za to , že jsou naprosto bezcharakterni debilove. Blbi, naivni, hloupí a naprosto zbytni , a opomenutelni.
    Kdekdo si s nimi vytira kde co. Jsou něco jako kafilerie, na níž vyvážeji zidi , celý tzv. Západ , slovutna Émerika , i arabsti mnohoobrocnici svoje vlastní pru.ery.
    Ted právě začali zalezat do Asadovy konečně stanice metabolismu. A to mají na svych palicich máslo z vyhaneni Arabu z mist, kde Kurd nemocil ani když tam ISIL prováděl soudruha McCoKaina.
    To byla parada, když emi teroristický dobytek v Syrii na mobil vyrvaval: Johny, bombarduje nás Rus. Vidíš to! Johnyyyy….
    A co udělá Kurd, až to prijde?

  • orinoko • 17. srpna 2019

    Těm kurdskym debilum bych doporučil jednu zásadní věc… Najdete si svého Masaryka.
    I cesta může být cíl….. Citace… Myslím Mňága a Zdorb.

  • orinoko • 17. srpna 2019

    Jednu vjec jsem zapomněl. Zabozrout vyrvava, že agrese sic…. v Idlibu musí být zastavena. Ten blb, který se opravdu domnívá, že je inkarnaci Napoleona, je totálně pominutelna persona. Už ty jeho cocotiny necituje ani havlerka. A to je co říci.

  • orinoko • 17. srpna 2019

    Tady je ten kreten v plné parádě svého Disney sveta.

    https://www.presstv.com/Detail/2019/08/17/603758/UK-US-Iran-Gibraltar-Grace-1

  • PPK • 17. srpna 2019

    Gatta napsal
    – a ta většina, za kterou se stydíte nechtěla exekutorský kapitalismus, ale jen možnost žít trochu volněji, možnost se uplatnit a realizovat, no a taky se mít trochu jako ti za tím zapadním drátěným plotem.

    Inu, měl byste, Gatto, pravdu, kdyby… Kdybychom si všichni důkladněji uvědomili např. (namátkou) jen těchto několik souvislostí, které dokazují, že v životě nikdy není nic zadarmo, včetně těch vytoužených svobodných voleb, ale že je tam vždycky jen „něco za něco“; jak? tak …

    – že Západní Německo „za drátěným plotem“ bylo záměrně z propagandistických důvodů vybudováno jako výkladní skříň kapitalismu Západu

    – že vzadu za výlohou, ve skladu toho kvelbu západního kapitalismu, nebyl jen luxus a štěstí, ale bylo tam i zdrojové a sociální vykořisťování lidí z kolonií, rasismus a vysoká obecná a ekonomická kriminalita

    – že válkou totálně zničený Východ musel znovu A BEZ DLUHŮ NA ZÁPADĚ od základů vybudovat nejen svou plnou ekonomickou soběstačnost, ale též obranyschopnost, např. jen v ČR s dispoziční armádou 300 000 vojáků

    – že efektivní řízení jakéhokoliv systému, tedy i státu, nemůže být realizováno klubkem chamtivých koaličních a věčně se hádajících „demokratických“ chaotů a parazitů BEZ osobní ZODPOVĚDNOSTI

    – že mít jediné vůdčí centrum řízení je sice pro výkonou periferii občanského davu role podřízená, ale zároveň je zcela svobodná právě od té osobní zodpovědnosti každého z nás za prosperitu a obranyschopnost země jako SUVERÉNNÍHO celku

    Takže v čem byl tehdy problém?

    1/ V tom, že centrum státu právě toto vše té výkonné, výrobní a spotřební občanské periferii nikdy dostatečně a srozumitelně nevysvětlilo.

    2/ Že i v obchodu a ve službách za socialismu zůstal prostor pro korupci, i když jen drobnou, která v hlavách lidí zůstala.

    3/ Že lidé v mocenském centru řízení státu nebyli dostatečně mravně pevní a zlákala je vidina osobní chamtivosti po větším soukromém(!) bohatství BEZ jejich povinné ZODPOVĚDNOSTI za prosperitu a sociální spravedlnost státu.

  • Gatta • 17. srpna 2019

    Re orinoko – téma Kurdi – víš co mé na celé té kurdské anabázi fascinuje ?
    Jak v tehle šachové hře s mnoha hráči prošli Rusové (a s nimi se svezl i Assad) … bez jediného výstřelu a s patrně dokonalým vítězstvím.

  • Gatta • 17. srpna 2019

    Re PPK – máte jako v podstatě vždy pravdu 😊, ale …několik ale …

    – Jak jsem psal, lidé už komunistům a jejich slovům nevěřili a na západě opravdu nebyl každý. Mě třeba nepustili ani do Juginy.
    – Lidi jsou jen lidi … A jedna jejich vlastnost je, očekávání že věci dopadnou pro ně vždy dobře (platí to obecně). Tedy že s s koncem vlády jedné strany se uvolní tvořivý duch bez ideologických omezení, že vláda složená z různých stran najde vždy to nejlepší řešení … … prostě klasický „pitomý optimismus“. Můžu říci, že mě přešel velmi brzy a Havel a Klaus se mi nelíbil nikdy.
    – Lidi potřebují pocit svobody a pocit perspektivy rozvoje. Pro „svobodu – pocit svobody“ mám vlastní definici: “ Mít možnost výběru alespoň ze dvou dobrých řešení “ .
    A životní perspektivy? … jako v Básních “ … jedno dítě, druhé ddítě a pak už jen samá pozitiva a sociální jistoty …“ dobrá možnost …ale jen jedná a ještě povinná.

    Starý vtip:
    Když se o zapadním Německu se říkalo, že je to všechno jen pozlátko, tak lidé dodávali, že ano, ale že je to tam fest pozlacený.

  • PPK • 17. srpna 2019

    Dík za názor, Gatto. V podstatě s Vámi souhlasím. Víte, když mi před mnoha lety táta napsal na první stránku do nového památníku „Uč se ze zkušeností starších, mnohému zklamání předejdeš“, ušklíbal jsem se pochybnostmi. Dnes už dávno vím, že měl pravdu. Nu a pokud se také i ti dnešní mladí ze zkušeností nás starších nepoučí, tak se naštveme a umřeme jim – a budou tady mít také jen to, co sami chtěli, že? 🙂

  • Irena • 17. srpna 2019

    Gatta: No na to platí – vše, co se děje, se děje pro dobro věci tím nejlepším možným způsobem za dané mravnosti a etiky, které jsou lidem vlastní

    a také

    Chtěli jsme jen to nejlepší a dopadlo to jako vždycky.

  • orinoko • 18. srpna 2019

    Syrsky armádní nástup v oblasti jižního Idlibu má poněkud zvláštní vyvoj. Nejsem vojak, ani stratég tohoto typu, ale na některých místech se syrsky postup zastavil zatímco na jiných patrně překonává ocekavani.
    Připomíná mi to něco jako průzkum bojem. Proč dobývat Duklu kvůli symbolice, když ji můžeme obejít a mířit dal na severovychod.
    Turecky debil posila posily /sic/ z oblasti Allepa dolů na jih, čímž ovšem odkrývá možné budoucí postupy nad Idlibem pro Syrskou armadu.
    Přes veškeré ztráty a obětí SAA právě teď připomíná velmi dobře připravený a namazany stroj. Na zemi. Přičemž ze vzduchu buší syrska a ruská letadla do tureckého zásobování i stanovišť terodobytka.
    Ten tlak běží během dne i noci.
    Nechci dělat chytrého , ale nemůžu se zbavit pocitu, že právě teď Rus sděluje tureckému sultanovi , že oblbovani skoncilo.
    Syrska armáda postupuje pomalu, ale snad o to dukladneji. Dobyte pozice nejdříve projíždějí tanky nebo buldozery , které cestu odminovavaji. Okolo lítají katuse, přijíždí další vojenská technika.
    A severovychodni prostor nad regionální baštou tureckého debila se dal uzavírá směrem k dálnici Damasek – Allepo.

  • orinoko • 18. srpna 2019

    Dodal bych už jen jedno: Syrsky úder nemiri na erdragonuv podbrisek.
    To je takový kopanec do kouli sultanatu, že si může osman začít ty kulky lizat. Mezitím osmana postihly zaplavy, Haftar v Lybii roztriskal vzletove zóny turkodronove zakladny, soudruzi z Kurda mezitím připravují bojové pozice na Turka , pricemz se s Asadem domlouvaji, kde může převzít území na vychod od Eufratu.
    Turek sedí na rozcesti. A to území tzv. Malé Asie je zralé na nějakou delbu.
    Kdo jinému jámu jamu, sám do ní sám.

  • orinoko • 18. srpna 2019

    Tohle jsou zajisté rejdy ruské politické mafie. Opět a znovu. Nejvyšším stadiem emerickeho zahnivani se stal teflon. Už Ein Stein o tom vedel svoje.

    https://tass.com/science/1073919

  • orinoko • 18. srpna 2019

    Pozdravuje vás všechny Helena von Dracek.

  • Irena • 18. srpna 2019

    Nechci dělat chytrého , ale nemůžu se zbavit pocitu, že právě teď Rus sděluje tureckému sultanovi , že oblbovani skoncilo.

    Možná to tureckému sultánovi sděluje a možná, že ne, možná to spíš souvisí s tím, že sultán dostal nedávno velice důležitý deštník.