Diskuze k článku


  • peter. • 26. prosince 2014

    Všetci poznajú pravdu a nikto nevie zjednať nápravu :
    http://freeglobe.parlamentnilisty.cz/Articles/1228-elita-velka-hra-a-treti-svetova-valka.aspx

  • peter. • 26. prosince 2014

    A toto si o Rusku,Izraeli a USA myslí islamský učenec .
    https://www.youtube.com/watch?v=wEYp-lLX2dQ

  • peter. • 26. prosince 2014

    Z.Brzezinski : “ Povinnosti imperiálnej geostratégie USA spočívajú v odvrátení komplotu vazalov,v zachovaní pokory rabov a v nedopustení zjednotenia sa barbarov.“
    http://www.slovenskyrozhlad.sk/?pre%E8o-iba-novorusko-m%F4%9Ee-zachr%E1ni%9D-ukrajinsk%FD-n%E1rod-%96-vladim%EDr-mikunda,2661&PHPSESSID=fa9035c25ed2d85aa2ad10171449013b

  • Béda • 26. prosince 2014

    Ahttp://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/USA-vyzvaly-Cinu-k-propusteni-politickeho-vezne-Dostaly-drsnou-odpoved-351717
    Americký ministr zahraničí John Kerry vyzval čínské úřady, aby propustily Lioa Siao-po, politického vězně a nositele Nobelovy ceny za mír, a další politické vězně, a požadoval, aby Čína zajistila jejich ochranu a prosazování jejich práv v souladu s přijatými mezinárodními závazky, informuje server Prvnízprávy.cz.

    Ovšem výzva amerického politika nepadla na úrodnou půdu, USA si naopak vysloužily kritiku. „Čína je právní stát. Postup v tomto případě byl proveden v souladu se zákonem. Naléhavě žádáme Spojené státy, aby řešily problematiku porušování lidských práv ve vlastní zemi, a aby se zdržely zasahování do vnitřních záležitostí jiných zemí jako soudce pod záminkou lidských práv, porušily tak suverenitu a nezávislost jiných zemí, “ řekl k tomu na tiskové konferenci mluvčí ministerstva zahraničí Číny Hua Chunying.
    Čína využívá zprávy o mučení podezřelých i smrti nevinného černošského mladíka

    Čína tak reaguje na nedávno zveřejněnou zprávu senátního výboru pro zpravodajské služby, v níž popsal zločiny spáchané proti vězňům tajných věznic CIA.

    Proti podezřelým z terorismu se podle ní používaly tzv. rozšířené výslechové techniky: Byli vystaveni ponižování a mučení. Nicméně s největší pravděpodobností pachatelé těchto zvěrstev nebudou potrestáni.

    Navzdory tomu, že Čína je mezinárodně kritizována za systematické pronásledování politických aktivistů a další porušování lidských práv včetně masových poprav, Americe vzkazuje, ať si řeší své problémy s lidskými právy sama. Pravděpodobně má na mysli zabití neozbrojeného černošského mladíka policií ve Fergusonu. Následovaly však i další případy brutálních zásahů …

  • Sio • 26. prosince 2014

    peter. napsal

    Všetci poznajú pravdu a nikto nevie zjednať nápravu :
    http://freeglobe.parlamentnilisty.cz/Articles/1228-elita-velka-hra-a-treti-svetova-valka.aspx

    Pozoruhodné je, že se konflikt opět mění ve střetnutí Východ – Západ. Čínu, Rusko a Indii najednou už žádné elity neuřídí. Celá staletí řídí tyto ohromné země s téměř třemi miliardami lidí, ohromnými zdroji a s vzrůstající vojenskou silou pomocí jednoduché strategie „rozděl a panuj“.Pokud se Rusům podaří přesvědčit Asijské velmoci ke spolupráci, nemají šanci.

  • Irena • 26. prosince 2014

    Sio napsal
    Sio

    No Sio, myslím, že to sjednocení se celkem začíná dařit, např. íránský novinář se na té Putinovo tiskovce dost vztekal, cituji: „Írán nezvou do ŠOS, Írán není součástí Eurasijského společenství, Írán se v podstatě neúčastní velkých energetických projektů.“ Tj. Tyto organizace očividně začínají být v kurzu!!!

  • Sio • 26. prosince 2014

    Irena napsal
    No Sio, myslím, že to sjednocení se celkem začíná dařit, např. íránský novinář se na té Putinovo tiskovce dost vztekal, cituji: „Írán nezvou do ŠOS, Írán není součástí Eurasijského společenství, Írán se v podstatě neúčastní velkých energetických projektů.“ Tj. Tyto organizace očividně začínají být v kurzu!!!

    Jo, to si pamatuji, poslechl jsem si ji celou. Spíš mi to připadalo, že ho to mrzí a trochu to Putinovi vyčítal, že se nic neděje a že slíbil to a to. Putin mu odpověděl, že je to otázka času, že nemělo cenu jet za íránským prezidentem, když se s ním viděl v Moskvě, nebo tak něco, že?
    Bezpečnost Íránu je zcela určitě v rukou Ruska a Číny, podobně jako Sýrie.

  • Dana • 27. prosince 2014

    Imam na videu je normalni fasista, stejne nazory jako cesti neonaciste. Tvrdit, ze ruska revoluce byla orchestrovana sionisty je naprosty blabol. . V Rusku se zvedly milionove lidove masy, jak by pak mohl existovat Sovetsky Svaz tak dlouho a tak dusledne. Rusove nejsou az tak hloupi…Vymysl s Bosporem jako zaminkka ke svrzeni cara, no, tomu muze verit jen pologramotny jedinec.. . Rusko uz tehda melo dulezitejsi pristavy v Baltickem mori. .Tento islamsky „ucenec“ hlasi uplne stejne hlasky jako jerusalemsky mufti ve druhe svetove valce, kdyz se mufti kamaradil s Hitlerem.
    Tech nesmyslu je na videu vic. Nekteri zoufalci se holt ve sve nenavisti k systemu pripoji i k islamistum. …

  • hudryper • 27. prosince 2014

    Typické trollování pod nickem dana. Glosovat názory imáma bez jakýchkoliv protiargumentů a „jaksi si ani nevšimnout o čem že je ten článek“. Skuteční nacisté,probuzení politikou neokonů (5mld us.dol)na západní Ukrajině,vyškolení v Polsku a na Litvě umučí
    mladého chlapa,jehož jen tak seberou na ulici.Toho si ta Dobromila ani nevšimne,zato imámova varianta historie procesu vedoucí
    k NWO – to je podle ní fašismus ! Předně zcela zjevně neví co tento pojem znamená,nebo raději nechce vědět,protože se jeho současná podoba (otevřená mocenská kolaborace státu a největších vlastníků majetku v dané zemi) blíží systému,v němž ona žije.

  • peter. • 27. prosince 2014

    Dana napsal
    Rusove nejsou az tak hloupi…

    http://ukraina.ru/news/20141227/1011634793.html

  • hamletka • 27. prosince 2014

    Ja jsem zase od pani Dobromily, Dany, cekala nejakou poznamku o tom, jestli byl umuceny obrezan a nebo ne. Ze prida take nejaky snimecek? Ne? Skoda kazde perverze, ktera padne vedle, ze? Pani Dana se na OM chodi virtualne masturbovat, to je prece jasne. A nestydi se, kdyz zjisti, ze to ostatni ucastnici diskusi vidi. Lide, kteri maji tento typ exibicionisticke poruchy se totiz vubec nestydi, naopak, hanba je svym zpusobem vzrusuje – ta hanba, kterou pri pohledu na ne citite vy. Jsou to lide, kteri pravdu nehledaji. A ani pred ni neutikaji. Jejich poslanim je hazet blato na cokoli, co e jenom trochu leskne. Tma jim vyhovuje, svetlo je desi. Nechteji se podivat sami sobe do tvare. Nenavidi predstavu o tom, co je v nich, v nas ve vsech lepsi. Cisty cynismus a jeste navrch hloupost. Nema cenu s timto typem uchylu ztracet cas.

  • Sio • 27. prosince 2014

    Dana napsal

    Imam na videu je normalni fasista, stejne nazoryjako cesti neonaciste.Tvrdit, ze ruska revoluce byla orchestrovana sionisty je naprosty blabol. . V Rusku se zvedly milionove lidove masy,jak by pak mohl existovat Sovetsky Svaz tak dlouho a tak dusledne.Rusove nejsou az tak hloupi…Vymysls Bosporem jako zaminkka ke svrzeni cara, no, tomu muze verit jen pologramotny jedinec.. . Rusko uz tehda melo dulezitejsi pristavy v Baltickem mori. .Tento islamsky „ucenec“ hlasi uplne stejne hlasky jako jerusalemsky mufti ve druhe svetove valce,kdyz se mufti kamaradil s Hitlerem.
    Tech nesmyslu je na videu vic. Nekteri zoufalci se holt ve sve nenavisti k systemu pripoji ik islamistum. …

    Možná máte pravdu, také mám své pochybnosti. Nicméně větší půlka Ameriky věří v Boha. A nechci tvrdit, že jsou to náboženští fanatici. Ímám rozhodně nemá rád Židy, to je víc, než jasné. To, že spousta Židů v Izraeli jsou Rusové je také pravda, nebo ne?
    Každopádně, tvrzení, že Rusku stačí přístavy v Baltském moři a nepotřebuje totiž mít nějaké ty základny na jihu je pitomost. Asi jako kdybych se zeptal, proč mají US tolik letadlových lodí. To je potřebují k obraně svého území? Moc si teda nevěří, přesto, že tolik utrácejí za zbraně. Jak potom s Rusy? Ti nepotřebují? Ubrání se US s desetinovým rozpočtem. A najdou se pitomci, co tvrdí, že by s tím rozpočtem mohli ještě na někoho zaútočit.
    K čemu je potřeba NATO? K obraně proti Rusům? Opravu legrační představa, že by Rusové zaútočili na USA. Válku by prohráli, na útočnou válku nemají zdroje a dobře to vědí.

  • Irena • 27. prosince 2014

    Ukrajinci odpojují Krym od elektrické energie, zastavují dopravu – vlaky, autobusy a Rusové v odpověď dodají Ukrajině uhlí a elektriku na čestné slovo
    http://politikus.ru/events/38971-ukraine-postavyat-ugol-i-svet-pod-chestnoe-slovo.html
    Nevím, ani mě nenapadá případný komentář.

  • Sio • 27. prosince 2014

    Irena napsal

    Ukrajinci odpojují Krym od elektrické energie, zastavují dopravu – vlaky, autobusy a Rusové v odpověď dodají Ukrajině uhlí a elektriku na čestné slovo
    http://politikus.ru/events/38971-ukraine-postavyat-ugol-i-svet-pod-chestnoe-slovo.html
    Nevím, ani mě nenapadá případný komentář.

    Díval jsem se na komentáře a viděl tam výborný nápad, tip pro Stana, jak vylepšit software webu. Našel jsem tam poznámku:
    „Этот комментарий получил слишком много голосов против. показать“
    Komentář se vám objeví jen když kliknete na to „показать“. Jinak, když se nelíbí, ukazuje jen ten jeden řádek. Stačí mínus 5 hlasů.

  • mirror • 27. prosince 2014

    Sio napsal
    Komentář se vám objeví jen když kliknete na to „показать“. Jinak, když se nelíbí, ukazuje jen ten jeden řádek. Stačí mínus 5 hlasů.

    Sio, málo pamatujete. Kdysi to tak měli se skrýváním textu zařízeno na svém diskuzním fóru komunisté. Za druhé, počet kliknutí si můžete objednat za peníze u specializovaných agentur. To byste chtěl?

  • Irena • 27. prosince 2014

    Mirror, Sio. Oni to tam mají hodně omezené. Abyste mohl dávat plusy a mínusy, tak musíte projít složitějšími podmínkami. Já se tam nedávno přihlásila a zatím napsala komentářů, co by se daly spočítat na prstech jedné ruky, ale nějaké plusy jsem dostala, ale stále je to málo, abych mohla já hodnotit ostatní (možná je tam i nějaká časová podmínka). Já ty podmínky moc nestudovala, ale funguje to tedy tak, že vás vlastně musí přijmout mezi sebe ostatní, než dostanete právo hodnotit. Co myslíte, přijal by zde mezi sebe někdo Danu nebo Leha?

  • peter. • 27. prosince 2014

    Irena napsal

    Ukrajinci odpojují Krym od elektrické energie, zastavují dopravu – vlaky, autobusy a Rusové v odpověď dodají Ukrajině uhlí a elektriku na čestné slovo
    http://politikus.ru/events/38971-ukraine-postavyat-ugol-i-svet-pod-chestnoe-slovo.html
    Nevím, ani mě nenapadá případný komentář.

    Peskov prehlásil,že to je rozhodnutie Putina,myslené ako dobrá vôľa z jeho strany.Putin sa vyjadril v tom zmysle,že nikdy neprestal brať Ukrajincov ako bratský národ a k tomuto kroku pristúpil preto,aby mohli Ukrajinci prežiť Novoročné oslavy v pokoji,s elektrinou a v teple.Čo nepovedal ani on ani Peskov je,že dúfa v to,že ani Ukrajina neodpojí od energií Krym.

  • Sio • 27. prosince 2014

    Mirror, počet kliků se dá omezit, pod jedním příspěvkem jen jeden klik z jednoho nicku. Nicky jsou nebo mohou být registrované, takže jich nevyrobíte třeba sto za den.
    Irena, ano, i s tím přijetím by to šlo. Ne každý musí mít ihned právo hodnotit, dobrý nápad. Pokud by Daně nebo Lehovi nebylo uděleno právo hodnotit, tále by ještě mohli přidávat příspěvky. Ale ostatní by je mohli dát „z kola ven“. Podle mého by to ulehčilo práci adminovi, protože by měl k disposici třeba 10 hodnotitelů.

  • peter. • 27. prosince 2014

    Len sa pozrite na tú hlupaňu.Celá je posratá od strachu,ale zrýva to priblblým úsmevom,hysterickým krikom a agresivitou.Stiahnuť gaťky,dobre vytrieskať po riti a odviezť otcovi a materi domov.Blbaňa.
    http://rusvesna.su/news/1419618290

  • Irena • 27. prosince 2014

    Sio napsal

    Mirror, počet kliků se dá omezit, pod jedním příspěvkem jen jeden klik z jednoho nicku. Nicky jsou nebo mohou být registrované, takže jich nevyrobíte třeba sto za den.
    Irena, ano, i s tím přijetím by to šlo. Ne každý musí mít ihned právo hodnotit, dobrý nápad. Pokud by Daně nebo Lehovi nebylo uděleno právo hodnotit, tále by ještě mohli přidávat příspěvky. Ale ostatní by je mohli dát „z kola ven“. Podle mého by to ulehčilo práci adminovi, protože by měl k disposici třeba 10 hodnotitelů.

    Oni to na tom webu mají asi rozčleněné na určité skupiny s určitými právy. Já jsem teď „turista“, takže můžu psát příspěvky, ale mám je i početně omezené pod jedním článkem, asi na pět.

  • Velekněz Ratata • 27. prosince 2014

    Nic ve zlém, ale debata opět místy připomněla palestinské frakce od Monty Pythonů, akorát nevím, jestli ti při pohledu na sebe také necítili hanbu. Čiže „voni“ můžou být v klidu :-) Preventivně uvádím, že já při pohledu na sebe docela často cítím hanbu, ale to nevadí, následně mě můžete sundat taky. Nebo postavit na hambu, už to sousloví je přímo erektivní.

    K věci samé: Dana má pravdu, že těch pár nesmyslů tam je. A výstavních. Rozumím i její poznámce ohledně zoufalců, nenávisti k systému a islamistů (nic osobního směrem k účastníkům této diskuse!!). Ale víc pro obvyklé hlášky v duchu: hle, tohle praví sám Reaganův náměstek min fina, tu zas Ron Paul či Marie Le Pen a toto zase islámský učenec, to koukáte, co ? — No tak je nechte pravit, tihle větší bratři za nás přece žádnému ošklivému chlapečkovi hubu nerozbijou. — Tím to ale přece není odbyté, nadále si o tom, co říkají, smíme něco myslet a občas to může mít hlavu i patu. Bez ohledu, řekl-li to islámský fašista, údajně masturbující spoludiskutér nebo jiný nepřítel národa a dělnické třídy (a není třeba ani zapírat své mínění o nich a jejich motivacích, jen argumentovat přes konkrétna, reflektovaně, a ne přes fašismus, masturbaci a jiné duševní polotovary z MfD). Nějak se mi k té věci samé nedaří vrátit, že ?

    Takže: srovnání Imrána Hoseina s Velikým muftím docela sedí, ostatně muftí nejspíš nebyl žádný nácek, ale jako politik hledal spojence a kde je měl vzít a nekrást ? Nemlich stejný problém přeci měla ve stejné době například část indické buržoazní reprezentace. A i mnozí marxleninci dávných dob by mohli povídat ! „Fašista“ ovšem ani Imrán Hosein není, na to nestačí, aby párkrát zadrmolil J-word. Vůbec jsem ho neznal, takže díky za odkaz, ale stačí nebýt líný a chvíli aspoň gúglit

  • Velekněz Ratata • 27. prosince 2014

    . Je to islámský teolog, to je jeho hlavní zájem, a může psát o penězích (The Gold Dinār and Silver Dirham: Islam and the Future of Money) nebo Shawovi (George Bernard Shaw and the Islamic Scholar) nebo mluvit o Rusku, ale je vidět, že Korán a jeho výklad má na prvním místě (komu se to nezdá, ať řekne proč). Když ovšem mluví jako politik, tak aby se to líbilo, a obecenstvo, k němuž pábí o židovské dýce v zádech veliké Rusi, si jeden dost lehko představí :-)

    A dýka? Myslím Konstantin Paustovskij vzpomínal, jak se nejčastějším slovem na moskevské ulici stalo „ zrada“. Ptáte se zraněného vojáka, z jaké fronty že to jede, a on na vás jenom zuřivě křikne: „Zrada!“. Že se Rusko snažili, i v rámci Velké Hry, což není konspirace, nýbrž historie, tak trochu rozložit i zevnitř, o tom žádná. Zkoušel to s matičkou Viktorií už sám Disraeli a i hodně tupí černosotěnci pochopitelně věděli, že při tom jméně nebyl zrovna husita. Vyhlášená je paranoia ruského establishmentu ohledně svobodných zednářů, ale kdepak se odehrávaly už přípravy na povstání děkabristů? (Doufám, že mě nepodezříváte ze sympatií k pogromistům nebo Mikulášovi I., jen připomínám, že v Rusku se dneska běžně setkáte i s chválou „geniálních carů XIX. století“). A tak dále. Zkrátka učenec sem, učenec tam, ale zjevně zná erogenní zóny svého publika.

    Že by carské Rusi byla Konstantinopol pumpička, protože už měla baltské přístavy? No, měla i Sevastopol, ale jednak Balt (Finský záliv) opravdu zamrzává (přístup k „teplým“ mořím je v ruské zahrpolitice evergreen), a hlavně, tam přeci vždycky šlo Rusům o kontrolu nad marmarskými průlivy. Islámský učenec litující pravoslavné, že kvůli těm zlým židům nedobyli Cařihrad, toť ovšem trochu absurdní představení. Ale třeba je to jen takový frajer saracénská.

  • Velekněz Ratata • 27. prosince 2014

    Chtěl bych vidět toho smělce, který popře Daninu větu „V Rusku se zvedly milionove lidove masy, jak by pak mohl existovat Sovetsky Svaz tak dlouho a tak dusledne“. Ano. Ale to neznamená, že Lenin nemohl brát peníze od Parvuse nebo využít nabídky císaře Viléma, když se možnost naskytla. Ani netřeba plivat na každého, kdo připustí, že to tak bylo. Leninova politická genialita byla přeci právě v tom, že vždycky přesně analyzoval, co si může on a jeho strana dovolit, a pak to udělal, a přitom zůstal revolucionářem, přes všechny možné námitky. (Doufám, že se jednou nedozvím, že to celé bylo opravdu jinak). Muftí, k němuž mám jinak vztah neutrální, ani opravdu veliký a dobrý Salvador Allende (v opačném gardu) tyhle hrátky s čertem nezvládli.
    Proč o tom všem vlastně žvaním tak dlouho? I kvůli té nálepce fašisty. Je fašista třeba Zemánek a jeho ND ? (Pokud řeknete, že ano, kolik antifašistů přišlo demonstrovat před americkou ambasádu?) Je fašista Le Penová a sám Putin ? Jsou fašisti demonstranti proti Bruselu a oktrojované imigrační politice ? A z jiného soudku, jsou fašisti naši „Kadlisti“ (pozor, znám jednoho obecního zastupitele za TOP 09, zda má Kadla obrázek nad postelí či jinde, nevím, ale ani bych se nedivil, přitom shodnu se s ním ohledně participativního rozpočtu líp než s některými KSČM-Mitgliedy; pravda tvrdím, že má prostě dobré jádro, které se časem dostane i na povrch:-). Prof. Krejčí a další organizují setkání s národní pravicí. Je mi z toho taky dost divně, ale zdá se, že přišel čas národních front v jiné podobě. Což neznamená selanku :-)

  • Velekněz Ratata • 27. prosince 2014

    Radši k tomu, o čem je článek: Ze jména Viktora Topčajeva se pokusme i u nás udělat symbol. (Snad by nám to neměl za zlé.) Šiřte článek, fotky, informace. Já tuhle pojedu vlakem. Mám slabé oči, musím si to vytisknout. Zlobí mě tiskárna, vytiskne se mi to mockrát. Paměť mi neslouží, hodně toho zapomenu ve vlaku i na nádraží…

  • hamletka • 27. prosince 2014

    Veleknez zabubnoval, nuze, co jeste dodat na obrany Dany, ktera ma ve zvyku do diskusi o umucenych obetech fasismu vkladat poznamky o tom, ze ti neobrezani se nemaji ceho bat. Dale se potom asi ma zkoumat jestli byl Viktor Topcajev a nebo stryc filosofa Kristka obrezan ci ne. Nebo jestli a jake more zamrza nebo jestli nejaky imam obcuje s dablem a nebo si zahrava s populismem. A vsichni spravedlivi se do toho v zajmu objektivity vlozi. Typicka pravda laska, ponenahlu a nenapadne zapomeneme na to, ze kousek od nas na vychod zuri silenstvi, perverzni nasili, zvule, docela blizko, blizkoucko. Jestli se odvazim poprit Daniny prazdne vykriky typu: lid SSSR se zvedl . . . no boze, samozrejme ze se zvedl, tak to prece funguje od veku, rika se tomu voda na muj, tvuj, na ci mlyn? Vsechno, co se nazyva politika je preci vzdy jenom manipulace. Ty sily, ktere hybou lidstvem, historii, jsou uvezneny, spoutany v masach, vice ci mene hladovych, nespokojenych, nenaplnenych, touzicich, nebo naopak prezranych, otylych, znudenych masach. Atd. Umeni manipulace masami je to, po cem vsichni mocni vzdy touzili a vsadim se, ze pres vsechen vrozeny, ci vypestovany cynismus, to kazdy z tech, kdo se chteli stat vykupitelem mas, myslel tak nejak dobre. Nekdo nechal litat trisky, kdyz kacel ten les, jiny tam lil olej a benzin, kdyz to chytlo bleskem. Tech umelych zasahu do prirozenych procesu, tak velkych a tezko uchopitelnych, jako by chtel nekdo uvalet to osudove testo sam na vesmirnem vale, tech uz bylo az dost. A nyni jsme svedky jeste otrlejsiho pokusu elit hrat si na technologickeho boha zemekoule. Mozek se stavi nade vse a svet, ktery plodi je v prudkem protikladu k prirozenosti, jiz nazyva zlem, nebot je nevypocitatelna. Mame se bat nevypocitatelneho, ale to jedine nas snad nakonec zachrani

  • Viky • 27. prosince 2014

    to: Peter & Irena – Ony už byly dodávky elektřiny na Krym přerušeny, a citelné je to zvláště v posledních dnech. Došlo k odstávce jednoho bloku v Chmelnické AE. V přerušení dodávek tedy vůbec nemusí být záměr a úmysl, ale energetický systém prostě kolabuje. Dodávky půl milionu tun uhlí měsíčně (a elektřinu nepočítaje) mají jednoduše zabránit zhroucení elektrické sítě. Potom by zásobování Krymu elektřinou bylo jenom zbožným přáním. Krym je schopen z autonomních a havarijních zdrojů dodávat asi 30 procent spotřeby, ostatní musí momentálně jít z Ukrajiny. I když se z Kijeva ozývaly hlasy o překračování nasmlouvaných kapacit a o přerušení dodávek, nebo dokonce o úplném odpojení – pravda je pravděpodobně v čistě technickém nedostatku elektřiny. Čestné slovo se týká spíše „politicky motivovaného“ odpojení Krymu. Proto je i cena „ruská“ (nižší) a ne „ukrajinská“ potažmo tržní – světová. Energetici jsou spíše technokraticky smýšlející lidé a tak podobné pitomé nápady s odpojováním nemají. Rétorika politiků tímto směrem směřuje, ale skutky bohudík zatím podložená není.

  • peter. • 27. prosince 2014

    Viky napsal
    přerušení dodávek tedy vůbec nemusí být záměr a úmysl, ale energetický systém prostě kolabuje.

    http://www.vz.ru/economy/2014/12/24/722049.html

  • Viky • 27. prosince 2014

    Peter, to co píše „Vzgljad“ je pěkné. Ovšem nijak to nevysvětluje rozsáhlý výpadek na ukrajinském území přiléhajícím ke Krymu. Prvotně byl samozřejmě obnovován systém elektrosítě na ukrajinské straně, aby poté byla částečně obnovena dodávka na Krym a následně došlo znovu k odpojení… prostě deficit zdrojů sítě. Nikdo přece neoddělil systémy Krymu a Ukrajiny. Že by Ukrajina připustila problémy se zásobováním energiemi? Ona přece nic takového nemá! (kromě těch, které působí zločinec Putin) Energetici již chtěli v tichosti nakupovat uhlí pro teplárny a elektrárny na Donbase. Dokonce i platit (na Ukrajině věc ne zcela obvyklá) Jenže to nejde, protože byl zablokován celý bankovní systém na Donbase. nelze převést peníze. Na Donbase samotném je situace ještě veselejší – na jedné straně je uhlí a část spotřebitelů, na druhé jiná část odběratelů a elektrárna. … Má to řešení? samozřejmě má. pokud se udrží alespoň jakési příměří, uzavírat místní dohody bez ohledu na Kijev.

  • peter. • 27. prosince 2014

    Ja už som niekde čítal aj to,že správu o dodávkach uhlia a elektriny bez platby vopred ,majú na svedomí hackeri.Ja by som doprial všetkým Ukrajincom aj Rusom na Kryme a Donbase,aby mali aspoň tie sviatky pokojné a aby mohli na chvíľu pozabudnúť na všetko zlé,čo im priniesol tento rok.

  • Alena • 27. prosince 2014

    hamletka napsal

    Veleknez zabubnoval, nuze, co jeste dodat na obrany Dany, ktera ma ve zvyku do diskusi o umucenych obetech fasismu vkladat poznamky o tom, ze ti neobrezani se nemaji ceho bat. Dale se potom asi ma zkoumat jestli byl Viktor Topcajev a nebo stryc filosofa Kristka obrezan ci ne. Nebo jestli a jake more zamrza nebo jestli nejaky imam obcuje s dablem a nebo si zahrava s populismem. A vsichni spravedlivi se do toho v zajmu objektivity vlozi. Typicka pravda laska, ponenahlu a nenapadne zapomeneme na to, ze kousek od nas na vychod zuri silenstvi, perverzni nasili, zvule, docela blizko, blizkoucko. Jestli se odvazim poprit Daniny prazdne vykriky typu: lid SSSR se zvedl . . . no boze, samozrejme ze se zvedl, tak to prece funguje od veku, rika se tomu voda na muj, tvuj, na ci mlyn? Vsechno, co se nazyva politika je preci vzdy jenom manipulace. Ty sily, ktere hybou lidstvem, historii, jsou uvezneny, spoutany v masach, vice ci mene hladovych, nespokojenych, nenaplnenych, touzicich, nebo naopak prezranych, otylych, znudenych masach. Atd. Umeni manipulace masami je to, po cem vsichni mocni vzdy touzili a vsadim se, ze pres vsechen vrozeny, ci vypestovany cynismus, to kazdy z tech, kdo se chteli stat vykupitelem mas, myslel tak nejak dobre. Nekdo nechal litat trisky, kdyz kacel ten les, jiny tam lil olej a benzin, kdyz to chytlo bleskem. Tech umelych zasahu do prirozenych procesu, tak velkych a tezko uchopitelnych, jako by chtel nekdo uvalet to osudove testo sam na vesmirnem vale, tech uz bylo az dost. A nyni jsme svedky jeste otrlejsiho pokusu elit hrat si na technologickeho boha zemekoule. Mozek se stavi nade vse a svet, ktery plodi je v prudkem protikladu k prirozenosti, jiz nazyva zlem, nebot je nevypocitatelna. Mame se bat nevypocitatelneho, ale to jedine nas snad nakonec zachrani

    krásně řečeno

  • peter. • 27. prosince 2014

    Viky
    Ani v najmenšom som nechcel spochybniť to čo ste napísali o príčinách energetických problémov Ukrajiny a Krymu.Ale viac by ma zaujímal váš odhad toho,či si súčasná Kyjevská vláda vôbec dokáže pripustiť tú skutočnosť,že žiadna vláda jej nie je schopná pomôcť z ekonomickej žumpy do ktorej sa vlastnou vinou dostala a stiahla do nej aj svojich občanov.Pomôcť Ukrajine môže iba Rusko,nikto iný.Uvedomia si to vôbec?A ak áno,budú schopní zmeniť svoje konanie a rétoriku?Alebo sa radšej v tom hnoji utopia.

  • Dana • 27. prosince 2014

    Hamletka zase blouzni, prispevek nema zadnou podstatu, jen pomatene vykriky… Uz jste se podivala na ten blog Jana Kristeka , mila Hamletko ?
    8-)))))

    K veci. Imam si predstavuje, ze vsichni lidi jsou omezeni kafiri a jen on zna pravdu, osvicen duchem Allaha, neznaje vnitrni hybatele tehdejsiho Sovetskeho Svazu. Jestlize nekdo pripusti, ze Velka revoluce byla Rusum podvedome podstrcena zlymi silami, pak nezna tu cast, kdy se Soveti rozvijeli a Gottwald se v Moskve od soudruhu ucil, jak delat lidovou revoluci doma.. Podle svetonazoru imama byl Klema „rizen“, sionisty, ha ha ha.

    V Prvni svetove valce meli zajem na viteznem rozdeleni Ottomanske rise Feancie, Britanie i carske Rusko, coz dokazuje deklarace z roku 1915, ovsem pozdeji ve valceni se bolsevici starali o prubeh ziskani moci ve vlastni zemi. . Uz v roce 1917 vedeli o tomto rozdeleni, ale ziskani tureckeho uzemi nebyla jejich priorita. A ze sionisti zaridili vybiti carske rodiny proto, aby se sokem oslabilo Rusko a neobsadilo Konstantinopol, to jest islamsky blabol. Carska rodina byla vyvrazdena v lete 1918, na konci valky, kdy uz se jasne formovalo dnesni Turecko..
    Nejake darovani Krymu Ukrajine Sovetskym Svazem na prikaz americkych imperialistu za ucelem oslabeni Ruska je dalsi uboha neznalost pomeru v Sovetskem Svazu…
    Ja nepopiram, ze na Ukrajine existuji fasisticke smery, to je normalni vyvoj fanatickeho nacionalismu. Rozhodne to neni tak, ze Ukrajinci odmitaji bojovat s ruskymi separatisty, jak kaze imamek s cepickou…Nevnima fakt, ze se tito Slovane nenavidi a navzajem se masakruji…
    Je tez ostudou pro obe strany, ze se na krveproliti podili i rozdeleni pravoslavni patrairachove…

  • Velekněz Ratata • 27. prosince 2014

    Achich ouvej, já to věděl, maminko. No dobrá:

    Když mám jednou chvilku čas a mlíko, chci říct signál, co bych nekojil— pardon, co bych si nezabubnoval ? Jistě, takto fikaně naznačuju, jak intimně blízko mám k židovským anekdotám. Já jenom, že (soudě z debaty) někomu tady ten kus předkožky tvrdě straší ve věži, akorát dámy se ne a ne shodnout, komu a proč.

    Mám snad preventivně studovat archiv debat, abych neudělal faux pas nevěda, jak se zde kdo obvykle vymezuje k (ne)obřezaným atd. a nezaujav (kurňa! jaký to obrat!) k němu podle toho ten správný ideový postoj ? Co mi to jenom připomíná ? Ale raději pryč od složitých mezikočičích vztahů (jsou-li za oběma spornými nicky skutečně dámy/soudružky).

    Jsem přesvědčen (když už to musí být), že ausgerechnet SSSR nebyl žádný omyl historie, tím méně důsledek „manipulace“ nebo „zásahu do přirozených procesů“ (??). (Prosím, zásahy do procesů a krásnou mluvu vůbec přenechme buržoazním ministryním kultury— sorry, už dám pokoj, ale neberme se tak vážně). Myslím si to tím víc, čím jsem starší, myslím si to přes všechny obludnosti po cestě, které není třeba popírat ani zveličovat a myslím si to hlavně na základě konkrétních důvodů. Tím základním (připouštím, pro stručnost pouze abstraktně podaný :-) je — NE že povstaly miliony Rusů ! skutečně, kvůli tomu by SSSR tak dlouho nevydržel, ale to, že Leninovi a spol. se podařilo ve všem tom svrabu opravdu reálně nastartovat třídně úplně nový sociálně-ekonomický model a zároveň jít naproti tomu, co masy opravdu chtěly. Zdaleka nejenom „hmotně“!! Manipulace s masami ? Svinská politika ? Prosím, jak si kdo myslí, ale do háje to celé začalo jít, až když od tohohle souzi ustoupili.

    Ale dnes je třeba u Zapatistů relativní výdrž a „resilience“ či „robustnost“ jejich …

  • Velekněz Ratata • 27. prosince 2014

    …jejich sociálního systému, chcete-li mermo užívat jazyka buržoazní postmoderny, zcela určitě daná obdobnými faktory: třídní struktura, způsob reprodukce podmínek existence společnosti, ideová jednota „lidu“ a “vůdců“. Na papíře jednoduché, v reálu práce pro vraha přesněji osobnosti ranku Lenina nebo subcomandante Marcose.

    Jiná věc tedy je, že Lenin byl opravdu talent a machr. Můžeme o tom diskutovat, můžeme … však vy víte, jak to Jára řekl. Werich o jiném velikánovi: s géniem se nedá jet na prázdniny. S Leninem by to asi taky moc nešlo, ani neměl kdy být takový. Podobný formát byl v Rusku možná Stolypin, v Německu Bismarck ? (Engels by vám pověděl, co to znamená zhodnotit ho dialekticky!) Ostatně s Marcosem se dokonce občas nechá psát po internetu, tak jen ho dámy některá zkuste pozvat do Akapulka:-)

    Ale podle indiánské společnosti z Chiapasu (někdo tu řekl „přirozené procesy“ ??) se zjevně nedá jen tak postavit ani Mexiko, natož svět plný kosmodromů, Temelínů a jiného dobrodiní (prosím bez ironie!) koncentrace/centralizace kapitálu. Sorry. Nedá a Marcos to ví nejlíp, ostatně něco takového i napsal.

    Dneska se nám některým zdá, že podobně „umí“ snad jediný Putin. To nakonec uvidíme (nebo, strach pomyslet, neuvidíme, jako se to vlastně neuvidělo u Stolypina a Lenin zemřel taky moc brzo). To je to jednodušší. Z čeho jsem matěj: kde vlastně Putin stojí a co chce. Třídně, áno?? Bojím se bojím, že to nakonec bude zase jenom nějaký Stolypin verze 2.0, akorát bez toho cara nahoře…

  • Velekněz Ratata • 27. prosince 2014

    …Vlastně jsem si tím jistý, fakta zatím nepřipouštějí jiný výklad, ale strašně rád bych se pletl. Třeba ještě zažijeme přerůstání ruské buržoazně demokratické revoluce, možná dokonce nacionálně demokratické (uh! jak mi to nejde z huby!) v revoluci socialistickou (a konečně bude veselo jak v Babelových povídkách:-)). Těšte se, poputčíci!

    Zkuste mi to cvičně vyvrátit, proč by to principiálně NEMĚLO být možné. Nacionální revoluce, to byl třeba Mustafa Kemal – Atatűrk. Tam nic nepřerůstalo. Ale co třeba Castro? Začínal snad jako marxista? Ani náhodou!

    Od vlahých snů k realitě: Já tu ve vší pokoře navrhl, zkusme dělat z jména Viktora Tolmačeva symbol. Tím by bylo mj. možno mlátit po hlavě české pravdoláskaře podporující ukroušské nácky. Neříkám, že se zadaří, taky to předpokládá nějaké organizační kroky atd. Si myslíte, že jsem JENOM virtuální pošuk moody? Teď mi tu ale jde o něco jiného: bude toto manipulace, propaganda ?? (když už to tu padlo) No já bych řekl, že poctivě řečeno ano. Jedním dechem tvrdím, že ve službách dobré věci. Propaganda a politika to nebude, pokud budeme myslet jen a jen na nebohého VT, jeho rodinu, a že ti, co mu to udělali, jsou totální grázlové, kteří by neměli ujít trestu. Jakmile začneme hledat cesty, jak na to, jakmile se začneme byť jenom ptát, co by si asi přál on sám, tak je to cesta pro někoho do pekel, já říkám, že „jenom“ k politice.

    Musím končit, zamáčkněte slzu a zase někdy.

  • Velekněz Ratata • 27. prosince 2014

    Topčajeva, no to jsem tomu dal, hlavně že chci dělat symbol …promiň Viťko ale už fakt musím. Těším se , jak mě znectíte, ale reagovat budu mopct tak pozítříé,l

  • hudryper • 27. prosince 2014

    Dana napsal
    Jestlize nekdo pripusti, ze Velka revoluce byla Rusum podvedome podstrcena zlymi silami, pak nezna tu cast, kdy se Soveti rozvijeli a Gottwald se v Moskve od soudruhu ucil, jak delat lidovou revoluci doma.. Podle svetonazoru imama byl Klema „rizen“, sionisty, ha ha ha.

    Blábol a pomatený výkřik viz citace. Dokumenty o zaúkolování Lenina německým genštábem a jeho převoz do Petrohradu jakož i
    vyslání 60 židovských revolucionářů na čele s Trockým a s příslušným obnosem ve zlatě k vystřídání vlády jiného jarmulky Kerenského a dokopání Ruska v jeden obrovský kibuc prostřednictvím teroru nade všechny meze – to není třeba připouštět,to
    jsou holá fakta. V době,kdy se Gottwald učil jak udělat lidovou revoluci (nepochybně sametovou,zřejmě dle vzoru Hitlera a jeho
    Samtrevolution v 32.,když v únoru 48 se rovněž vůbec nestřílelo podobně jako v 89.) už původní Rockenfellerův projekt padl
    na objevu černé labutě -Stalina. Ten původní „revolucionáře z USA“ dílem vyhnal,jako třeba Trockého,dílem nechal postřílet dřív,než by tak učinili oni jemu a obrovské zásoby ropy a plynu v Kaspiku ,předtím odebrané carem z exploatace tohoto naftového dobráka se staly zase nedosažitelnými. Z toho minimálně plyne,že řečený Kléma byl řízen Stalinem a nikoliv sionisty,přičemž to nemá nejmenší vztah k zosnování revoluce v Rusku během IWW. Je smutné,že pro události na Ukrajině byla za americké dolary
    vychována celá generace k nenávisti,násilí pod symboly německého nacismu 30-40.let k tomu,co se děje na jihovýchodě země s
    cílem rozrušit,oslabit Rusko a po jeho balkanizaci se konečně dostat k jeho obrovskému nerostnému bohatství,o němž mrs. Killery
    mimo jiné perly pravila,že si ho ti Rusové „nezaslouží“. Nenávist a vzájemné masakrování zneužitých Slovanů zjevně generuje daně orgasmus , v tom má Hamletka naprostou pravdu a z tohoto aspektu je možné hodnotit přítomnost dany na tomto webu.

  • Dana • 27. prosince 2014

    No, hudrypero, nad takovymi nazory se muze svetova burzoasie jen spokojene usmivat, ba primo rehtat, pozorujice, jak jim nadseni tyglickove delaji sluzbu a vyrazuji systemovou konkurenci.. Proc ne, i ja klidne souhlasim. Komunismus je zlocinny vynalez Zidu k uskutecneni NWO.. Marx by asi nesouhlasil, ale to je jedno. Proto se dukladne zamerujte na rockefellerovy sionisty, hledejte viniky , placejte se v bezradnem chaosu koncicim v sebevrazdeni. .
    S takovymi podporovateli Putina jako jsou nekteri diskuteri zde se balkanisace uskutecni drive, na jihovychode Sibire, pac Cinanu je mnogo a maji malo mista prio jejich seberealisaci….:-)

    Jedna pani povidala, ze americky dolar definitivne padne na Tri krale, 6.ledna 2015. !!!

  • Honza999 • 28. prosince 2014

    mirror napsal
    Sio, málo pamatujete. Kdysi to tak měli se skrýváním textu zařízeno na svém diskuzním fóru komunisté. Za druhé, počet kliknutí si můžete objednat za peníze u specializovaných agentur. To byste chtěl?

    No a co? Když je tam pokazať a na požádání pokaže, kde je pak problém. Naopak, právě na takový příspěvek se rád podívám, abych věděl vocogo.

  • Sio • 28. prosince 2014

    Honza999 napsal
    No a co? Když je tam pokazať a na požádání pokaže, kde je pak problém. Naopak, právě na takový příspěvek se rád podívám, abych věděl vocogo.

    Přesně to si myslím také.

  • Sio • 28. prosince 2014

    Irena napsal
    Oni to na tom webu mají asi rozčleněné na určité skupiny s určitými právy. Já jsem teď „turista“, takže můžu psát příspěvky, ale mám je i početně omezené pod jedním článkem, asi na pět.

    Dává to smysl. Sice nejsem webový designer, ale dívám se na tu techniku z profesionálního zájmu a líbí se mi to.

  • Sio • 28. prosince 2014

    peter. napsal

    Viky
    Ani v najmenšom som nechcel spochybniť to čo ste napísali o príčinách energetických problémov Ukrajiny a Krymu.Ale viac by ma zaujímal váš odhad toho,či si súčasná Kyjevská vláda vôbec dokáže pripustiť tú skutočnosť,že žiadna vláda jej nie je schopná pomôcť z ekonomickej žumpy do ktorej sa vlastnou vinou dostala a stiahla do nej aj svojich občanov.Pomôcť Ukrajine môže iba Rusko,nikto iný.Uvedomia si to vôbec?A ak áno,budú schopní zmeniť svoje konanie a rétoriku?Alebo sa radšej v tom hnoji utopia.

    Podobně jako u nás jsou protičeské u vás protislovenské síly, které stát nechávají okrádat a rozvracejí ho, tak na Ukrajině vládnou ty nejhorší protiukrajinské síly, kterým se podařilo zblbnout část obyvatelstva a zbytek zastrašit.
    Tyhle síly si nejspíše jasně uvědomují realitu, ale osud obyvatel Ukrajiny je jim šumafuk. Jsou to zráci a kolaboranti, něco jako protektorátní vláda za reichu u nás. Ukrajinci se potřebují té hnusné pěny, co se dostala na povrch, zbavit.

  • Sio • 28. prosince 2014

    Ratata: Překvapil, jste hotový spisovatel. Sloh sice pro mě jakožto třiditele zrn od plev docela náročný, ale zásadní myšlenky se mi líbí.

  • Viky • 28. prosince 2014

    Peter, nebyl jsem přítomen, tak až nyní.
    Zpráva o dodávkách uhlí a elektřiny není nějaký HOAX. Potvrdily jej tak vysoká místa v RF, že jistě není. (dokonce i ČT1 se zmínila! samozřejmě ne v plném objemu informace, ale alespoň jednou otevřeně nelhali.) zprávu o útoku hackerů a HOAXu rozprostranilo jedno ukrajinské ministerstvo… Jiní s ruskou stranou jednali, a Porošenko řekl, že se podařilo odstranit uhelné embargo a budou dodávky uhlí v dostatečném objemu již v nejbližších dnech. O rusku ani slovo. Peter, problémy s elektrosítí na Ukr. není nový problém. Ani ti, kteří tam pobývali nemusí vědět. Většinou výpadky postihovaly venkov a tam to nebylo tak vidět. Nyní při zhoršené situaci došly i do velkých měst a dokonce Kijeva. A tam to vidět je. Krym úplně jednoduše odpojit nejde, protože čtyři hlavní větve jdoucí na poloostrov jsou na Krymu částečně propojené, a hlavně – přes energetický systém Krymu prochází část energie zpět do další části Chersonské oblasti. Pokud tedy nevytvořili nové propojení v Chersonské oblasti (nevím) tak masivní výpadky v Ch. oblasti způsobí prakticky blackout na Krymu a přetížení sítě na Krymu zase masivní výpadky v Ch. oblasti. Kdyby to šlo, nejspíš by to ti idioti udělali, stejně jako uzavřeli vodní kanál. ( o provázanosti a komplikovanosti odpojení vím od člověka, který se kdysi zabýval projekcí systému. Bylo to v souvislosti s požadavkem poslanců na odpojení Krymu od el. v souvislosti s dluhy na čerpanou vodu… Většina konfliktů, které lidé viděli během posledního roku, vznikala mnohem dříve a řešena byla zásadně provizorně, nebo vůbec.)
    V Chmelnické AE vypadl jeden blok a lidé demonstrují proti vypnuté elektřině. Když přesměrují část energie od jinud, začnou vypadávat jiné oblasti – buď je vypnou sami (plánovaně) nebo se prostě zhroutí

  • r.m. • 28. prosince 2014

    Krym prodával Američanům žid Kolomojský. Jeho aktivity donutily Rusko zasáhnout.
    „Oligarcha Kolomojskij měl na Krymu obrovské zázemí, ostatně měl to blíže do Izraele. A ten vliv sionismu je velký.“
    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Obsahle-svedectvi-z-Ukrajiny-Zabijaci-s-hakovymi-krizi-valka-oligarchu-chystany-Majdan-v-Moskve-349965

  • r.m. • 28. prosince 2014

    Když to hodně zjednoduším, je to primárně válka oligarchů mezi Kolomojským a Achmetovem. Kolomojskij má izraelský a kyperský pas, což už něco naznačuje. Je zároveň gubernátorem, a to znamená, že je nejen velkým podnikatelem, ale zároveň té oblasti doslova a do písmene vládne.

  • Viky • 28. prosince 2014

    No a o té vládě… … … … (vytečkován je mat, vůbec to nejhorší jak lze nadávat)
    Víte Peter, Kijevská vláda se chová iracionálně (v politice je vždy něco iracionality, její chování je ale především iracionální) a to je situace, kdy něco odhadnout se vlastně nedá. Tak jak se zatím projevuje není schopna ani reflektovat skutečnost, ani zemi z nastalé krize vyvést. Takže to nemůže trvat dlouho? Právě že může. Tahle zem se zmítá v obrovských problémech posledních 25 let, lidé jsou svým způsobem zvyklí a tak trochu okoralí. Místo řešení se stupňuje tlak na iracionální „vlastenectví“. Do uvozovek jsem dal vlastenectví proto, že normálně jej vnímáme jako věc pozitivní a docela racionální i přes doprovodnou emotivitu. Na Ukrajině je tohle racionální potlačeno ve prospěch nacionalismu. Dost relativně vzdělaných a rozumných lidí tomuto tlaku podléhá a právě tohle drží tuhle sebranku u moci.
    Tak jak je moc v současnosti ustavena, má mnohem blíže k nastolení polofašistického nebo otevřeně fašistického režimu, než k obecně přijatelným východiskům. já vím, teď se moje slova mnohým příčí v krku (spíš v očích?) jenže to, co je u moci není fašismus. K demokratickému režimu to má hóóóódně daleko, k fašismu monohem blíž. Ale lidem je možné takovou fašistickou diktaturku nabídnout jako východisko z vleklé krize.
    Peter, co rozumného čekat od vlády, do které jsou delegováni cizinci? Kdyby to byli alespoň plnokrevní specialisté v oboru, kteří zvládají ukrajinskou problematiku! Stačí ministr zdravotnictví. naprosto nesouvisející humanitní vzdělání a praxe? bývalý ministr zdravotnictví Gruzie. Takového bych chtěl taky(doufám, že se nedočkám!)
    Krátce a jasně: já od téhle vlády nic moc pozitivního nečekám.

  • Viky • 28. prosince 2014

    r.m. na samém prvopočátku celého „mejdanu“ stál také souboj Doněcké a Dněpropetrovské oligarchické skupiny. (názvy jsou podmíněné, stejně většinou seděli v zahraničí nebo v Kijevě), dnes bych si na tenhle souboj jako jádro problému asi nevsadil. A převládají jiné vlivy, které tehdy vidět nebyly, nebo jen málo.

  • r.m. • 28. prosince 2014

    Velekněz Ratata napsal
    a konečně bude veselo jak v Babelových povídkách:-)

    tak to teda potěš koště, já to čet

  • r.m. • 28. prosince 2014

    Viky napsal

    r.m. na samém prvopočátku celého „mejdanu“ stál také souboj Doněcké a Dněpropetrovské oligarchické skupiny. (názvy jsou podmíněné, stejně většinou seděli v zahraničí nebo v Kijevě), dnes bych si na tenhle souboj jako jádro problému asi nevsadil. A převládají jiné vlivy, které tehdy vidět nebyly, nebo jen málo.

    a český majetek po privatizaci záhadně zaparkoval také na Kypru….

  • peter. • 28. prosince 2014

    Já to vidím takto:
    S vašim hodnotením súčasnej vlády bez akýchkoľvek diskusií súhlasím.Podľa mňa,rozhodne o budúcnosti Ukrajiny to,že Ukrajinci nie sú vo svojom zmýšľaní jednotní a ich nacionalizmus tiež nemá nejaký homogénny základ.Najväčšie zlo je skoncentrované na západe Ukrajiny,teda na území,ktoré má tradície skôr Poľské(dodnes Poliaci snívajú o Kresoch ako o kolíske Poľskej štátnosti),kde je väčšina obyvateľstva gréckokatolíckeho vyznania (cca 5 miliónov) a kde prežíva v tej najhoršej forme rusofóbia a nenávisť k pravosláviu.Tu sú aj korene tradícií nacionalizmu,nacizmu a adorovania Banderu a UPA.Je zaujímavé,ako sa títo ľudia snažia hľadať svoje korene v Záporožskej seči napriek tomu,že Záporožci sami seba označovali za ochrancov pravoslávnej viery a s rovnakou chuťou zabíjali Poliakov,Uniatov aj židov.
    Protipól tvoria Rusi a rusky hovoriaci obyvatelia JV Ukrajiny,ktorí svoju minulosť spájajú s Ruskom a ich tradície vychádzajú z pravoslávia a z Veľkej vlasteneckej vojny.O ich smerovaní k Rusku niet pochýb.
    Poslednú skupinu tvoria Ukrajinci žijúci v strede medzi tými dvomi skupinami.Títo sú nerozhodnutí,lebo cítia sa byť Ukrajincami,sú na to hrdí,no zároveň sú aj pravoslávnymi kresťanmi a pociťujú hrdosť na víťazstvo nad fašizmom v 2.ww.Sú to podľa mňa ľudia Sovietskeho zväzu.Myslím,že práve oni rozhodnú o tom ako bude Ukrajina vyzerať,keď terajší konflikt skončí.Počítam s tým,že s klesajúcou životnou úrovňou práve tejto skupiny Ukrajincov,bude narastať ich ochota k prikloneniu sa k Rusku.

  • zajoch • 28. prosince 2014

    Anna Netrebko je frajerka, podpořila Doněcké divadlo částkou 1 milion rublů, to je známo už delší dobu. Ovšem Evropa jí to neodpouští. Odpověď přišla z Rakouska, které pohrozilo zbavit ji rakouského občanství a letecká společnost, jejíž tváří Anna byla, tuto spolupráci ukončila.
    http://www.pravda.ru/video/culture/15800.html

  • Irena • 28. prosince 2014

    http://politikus.ru/v-rossii/39063-ramzan-kadyrov-poklyalsya-v-vernosti-rodine-i-prezidentu.html
    Tak to je zajímavé. Zajímavé na tom je, že to vůbec nemusel dělat takto veřejně, protože se to stejně rozumí již dlouhou dobu samo sebou. Proto je zajímavé, že to udělal veřejně. Možná to mělo někoho od něčeho odradit?

  • Irena • 28. prosince 2014

    Peter: To se vám bude líbit, tady rozebírají tu krasotinku, co by potřeboval naplácat :-)
    http://politikus.ru/video/39041-anatoliy-shariy-kak-svinya-dub-valila.html

  • peter. • 28. prosince 2014

    Chlap ktorý dokáže neublížiť takýmto “ neženám“ako Femen,Pussy a táto tu,musí mať silnú vôľu a pevné nervy.Ja by som ich tak kopol do riti,že by ich v Nórsku pre potulky musel odchytiť Barnevernet.

  • Sio • 28. prosince 2014

    Viky, vycházíte z toho jako z předpokladu. Ale jak víte, že ta vláda má za úkol Ukrajinu vyvést z krize? Co když má udělat pravý opak?
    Můj dojem je ten, že zabývat se kyjevskou vládou je bezpředmětné, protože ta je jasná. Zima a bleckouty budou, opojování Krymu nejspíše taky. Zajímavé by bylo vědět, co by se stalo, kdyby Ukrové znemožnili dodávat na Krym po souši cokoli? Donutilo by to Rusy přece jen anektovat přilehlou část území, nebo by měli nějakou alternativu po moři?
    http://zahranicni.eurozpravy.cz/evropa/107706-razny-krok-kyjeva-elektrina-bude-na-krymu-na-pridel/

  • Sio • 28. prosince 2014

    Irena napsal

    http://politikus.ru/v-rossii/39063-ramzan-kadyrov-poklyalsya-v-vernosti-rodine-i-prezidentu.html
    Tak to je zajímavé. Zajímavé na tom je, že to vůbec nemusel dělat takto veřejně, protože se to stejně rozumí již dlouhou dobu samo sebou. Proto je zajímavé, že to udělal veřejně. Možná to mělo někoho od něčeho odradit?

    Z jedné strany – Putinův majstrštyk, jak si dokázal po tak děsivé válce Ruska proti Čečně ty samé Čečence získat. Věřím, že ne manipulací, ale otevřeným srdcem na dlani. Kdo ví, možná časem dokáže to samé i na Ukrajině? Ne všichni jsou tam asi z junty nadšeni.
    Z druhé strany, škoda, že takto vystoupil. Vždyť pokud se teď zamíchá do nějakého konfliktu, bude to médiím jasné – Putin mu přikázal.

  • Sio • 28. prosince 2014

    Irena napsal

    Peter: To se vám bude líbit, tady rozebírají tu krasotinku, co by potřeboval naplácat
    http://politikus.ru/video/39041-anatoliy-shariy-kak-svinya-dub-valila.html

    No, velmi srozumitelná ukázka majdanské praxe.

  • Sio • 28. prosince 2014

    peter. napsal

    Chlap ktorý dokáže neublížiť takýmto “ neženám“ako Femen,Pussy a táto tu,musí mať silnú vôľu a pevné nervy.Ja by som ich tak kopol do riti,že by ich v Nórsku pre potulky musel odchytiť Barnevernet.

    Tady se nestydím použít toho termínu – tupá, zbabělá chátra. V Evropě by skutečně přežívali jen těžko, ti se uživí jen přímo tam. Museli by totiž makat. Ale dojde na ně. Udělají své a pak je jejich páni nechají postřílet nebo je zavřou. Pokud to neudělají prostí občané, až povstanou.

  • r.m. • 28. prosince 2014

    Záporožský atom neprošel vlasteneckou prověrkou)))
    Šestý blok Záporožské jaderné elektrárny na jihovýchodě Ukrajiny se v neděli v pět hodin ráno automaticky odpojil od sítě díky systému ochrany před vnitřním poškozením generátoru. Podle úřadů příčina zatím není jasná, ale úroveň radiace nepřesáhla limity.
    http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/357324-jeden-blok-zaporozske-jaderne-elektrarny-se-odpojil-od-site.html

  • peter. • 28. prosince 2014

    Dana napsal
    Tvrdit, ze ruska revoluce byla orchestrovana sionisty je naprosty blabol. .

    Pri všetkej neúcte k vám,si myslím,že nositeľ Nobelovej ceny A.Solženicyn je v tejto otázke väčšou autoritou ako vy.( Dvesto rokov spolu).
    Doporučujem vám prečítať si niečo o kontaktoch Trockého a ostatných neruských revolucionárov v Rusku, s Rothschildom Wartburgom a p.Jacobom Schiffom.

  • r.m. • 28. prosince 2014

    peter. napsal
    Pri všetkej neúcte k vám,si myslím,že nositeľ Nobelovej ceny A.Solženicyn je v tejto otázke väčšou autoritou ako vy.( Dvesto rokov spolu).
    Doporučujem vám prečítať si niečo o kontaktoch Trockého a ostatných neruských revolucionárov v Rusku, s Rothschildom Wartburgom a p.Jacobom Schiffom.

    Dobře, ale bolševická doktrína hlásala, že budou brát podporu od kohokoliv a slíbí jim cokoliv, protože po vítězství žádné sliby plnit nemusí.
    Čili jakákoliv lest je pro vítězství revoluce dobrá.
    Stačí se podívat na Brestlitevský mír s Německem. Lenin podepsal Německu nehorázné podmínky, věděl, že je nebude muset splnit, páč prohrají válku.

  • peter. • 28. prosince 2014

    r.m. napsal
    Dobře, ale bolševická doktrína hlásala, že budou brát podporu od kohokoliv a slíbí jim cokoliv, protože po vítězství žádné sliby plnit nemusí.
    Čili jakákoliv lest je pro vítězství revoluce dobrá.
    Stačí se podívat na Brestlitevský mír s Německem. Lenin podepsal Německu nehorázné podmínky, věděl, že je nebude muset splnit, páč prohrají válku.

    Neviem o takej doktríne.Máte na to link?

  • peter. • 28. prosince 2014

    Viky napsal
    Peter, nebyl jsem přítomen, tak až nyní

    Len pre doplnenie
    http://www.isstras.eu/cs/2014/12/27/krym-zasobi-elektrinou-rostovska-je/

  • Irena • 28. prosince 2014

    Kdo umíte rusky, tak od 32 minuty je tam zajímavá reportáž o Kubě a Che Guevarovi a za ní následuje další tématicky navazující o „svobodě slova v USA“ a o osudu těch, co neumějí držet jazyk svobodně za zuby.
    https://www.youtube.com/watch?v=E1RDDw6XRAI

  • Sio • 28. prosince 2014

    http://blisty.cz/art/75938.html
    Čulík tvrdí, že Zeman je bezvýznamná figura a jeho projev máme poslat do bezvýznamnosti. Ten člověk vůbec nechápe, že skutečná osobnost nepotřebuje mocenské pravomoci, stačí, když je ji slyšet. Bezvýznamnou figurou je stále více a více onen Čulík a to díky svým legračním reakcím a způsobu vedení Britských Listů. Díky, za skutečně alternativní servery!

  • Sio • 28. prosince 2014

    Nějaký Kartouz se snaží hodnotit efektivity politika, který je v politice od dob, kdy on sám byl ještě smrkáč. Gratuluji, pane Čulíku!
    http://blisty.cz/art/75941.html
    Zde profil autora, který chce někoho obviňovat z Jájismu:
    Opravdu dárek k pohledání!
    http://blisty.cz/authors/1136-bohumil-kartous

  • Sio • 28. prosince 2014

    http://blisty.cz/art/75951.html
    Aha, tak Ukrajina je stát jehňátek, Pussy Riot jsou jeptišky a muslimové nás milují. Svět podle Jana Čulíka. :-))

  • mirror • 28. prosince 2014

    Sio napsal
    Pussy Riot jsou jeptišky

    Na nové republice je dotaz, zda by se členkou této bohumilé skupiny nemohla stát dcera Jendy Čulíka. Veřejná soulož v muzeu byla podle BL milým protestem proti propagaci zvyšování porodnosti. Čulíka by jistě potěšilo, kdyby po internetu kolovalo video s jeho dcerou v předklonu a bez šatů s odstrojeným chlapem za zády.

  • Sio • 28. prosince 2014

    mirror napsal
    Na nové republice je dotaz, zda by se členkou této bohumilé skupiny nemohla stát dcera Jendy Čulíka. Veřejná soulož v muzeu byla podle BL milým protestem proti propagaci zvyšování porodnosti. Čulíka by jistě potěšilo, kdyby po internetu kolovalo video s jeho dcerou v předklonu a bez šatů s odstrojeným chlapem za zády.

    Bingo! Demokracie nade vše.

  • mirror • 28. prosince 2014

    Sio napsal
    Bingo! Demokracie nade vše.

    BL publikovaly zřejmě se souhlasem něco, co se stalo nahrávkou na smeč. Jako mladého výzkumníka mne učili nepsat do výzkumných zpráv nic, čeho by se mohl opponent chytit. Dovedu si představit, že rodiče pornoprotestantek musí být velice zklamáni. Čulík měl brat na ně ohled.