Výtržníci útočili na letadlo ministra Šojgu…

Vojenský expert Viktor Baraněc komentuje pro TV Cargrad incident stíhačky NATO s letadlem ruského ministra obrany nad Baltským mořem.

Včera (13. 8. 2019 – pozn. edit.) se letadlo NATO přiblížilo k letadlu ministra obrany RF Sergeje Šojbu. Ruský SU-27 vytlačil dotěrného pronásledovatele. Vojenský komentátor deníku „Komsomolskaja pravda“ Viktor Baranec označil chování letců NATO za výtržnictví, které se stalo vcelku dokonce chronickým. „V jejich podstatě, samozřejmě, leží jakási pomstychtivost – štve je už samotná existence Ruska, že sílí jeho armáda pod vedením Šojgu a Putina,“ poznamenal Baraněc.

Stíhačka NATO F-18 se pokoušela přiblížit k letadlu ministra obrany RF nad neutrálními vodami Baltského moře. V NATO drzý čin přiznali, nicméně poznamenali, že údajně nevěděli, čí letadlo jejich „vzdušná policie“ pronásledovala…

Ovšem hned následující den po incidentu si v NATO neodpustili návrat k obvyklé jejich rétorice a oznámili, že manévr ruského SU-27 vytlačujícího F-18 byl údajně nebezpečný.

Podle slov představitele vojenského bloku mělo letadlo TU-214 platný letový plán, ale SU-27 letěl s vypnutými transpondery. Proto byly pro ověření situace do vzduchu poslány stíhačky F-18 ze základny v Litevském Šaulaji. Dodal rovněž, že v NATO vyhodnotili záměr (ruských letadel), počemž dvě letadla NATO zatočila vlevo, ale jeden z ruských pilotů provedl „nebezpečný manévr“.

Oprávněný manévr

Bez ohledu na rétoriku NATO si nelze nevšimnout, že podobná chování vojenského letadla NATO v neutrálních vodách jsou zjevně provokativní – řekl k tomu šéfredaktor časopisu „Národní obrana“ Igor Korotčenko, a dodal: „Zda věděli, že jde o letadlo ministra nebo ne, těžko soudit. V každém případě ale postup našich pilotů byl z hlediska mezinárodního práva naprosto oprávněný“.

Vojenský komentátor Baraněc prohlásil, že takové chování letců NATO je už chronické. Není to první případ s letadlem ministra Šojgu. Abyste věděli, měli jsme hned několik případů, kdy se s Rogozinem (někdejší vicepremiér), i s Medvěděvem, a jednou dokonce s prezidentem Putinem pokusili provést podobnou lumpárnu.

Štvou je naše úspěchy

„Je, samozřejmě štve sama existence Ruska, to že armáda sílí pod vedením Šojgu a Putina. Ale, obecně vzato, čas od času armády trpasličích států někdy potřebují „ukázat velké Rusi“ na nebi, že také něco znamenají,“ poznamenal Baraněc a dodal, že to ale může vést k nedobrým situacím.

Baraněc dále zdůraznil, že v mezinárodních pravidlech není přesně stanoveno, v jaké vzdálenosti v metrech, nebo desítkách metrů, a při jaké rychlosti se mohou letadla přiblížit. V takových případech si to může každá ze stran vykládat jinak.

„Naši stíhači usoudí, že je vzdálenost nebezpečná, a mohu ji vyhodnotit jako přímý útok na ministrovo letadlo. A pak už může dojít ke stisknutí knoflíku – a to už provokatéři dostanou naplno – o tom nepochybuji. Může jednou dojít k momentu, kdy tyto výtržnické hrátky mohou přestat bavit,“ dodal komentátor.

S výzvou k tvrdšímu postupu vyzval vůdce parlamentní frakce ruských liberálních demokratů Vladimír Žirinovskij, který včera vyzval k sestřelování všech zahraničních letadel, která se přiblížit k letadlům vysoce postavených osob RF. Pak už se, podle jeho slov, přibližovat nebudou.

Podotýkáme, že taková tvrdá pozice nalézá širokou podporu na sociálních sítích…

Zdroj: TV Cargrad

Překlad: st.hroch 190815

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
13 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
orinoko
18. 8. 2019 9:49

Být Ruskem /zámerne nepersonalizuji/ vydal bych zapadnim prasatum v podstatě SILNE / slovo, které kdejakemu západnímu saskovi neustále visí u huby/ varovani: Příště už něco takového nedopustíme. Následky si připište sami.
A pro cesty takovýchto vlastních klíčových státních úředníků bych vyclenil ještě jedno letadlo. Třeba úplně nový Suchoj.

Umíte si představit ten řev , kdyby tohle Rus udělal nějakému západnímu státnímu kriplovi? Napr. Boltoniade 911? Někde poblíž Sargasoveho more?

orinoko
18. 8. 2019 10:13

Jj, reklama dobra. Objednal jsem neco, o čem jsem neměl tuseni, že už to existuje.
Palec hore.

Patrik
Patrik
18. 8. 2019 16:02

Tato část článku hovoří za vše: „S výzvou k tvrdšímu postupu vyzval vůdce parlamentní frakce ruských liberálních demokratů Vladimír Žirinovskij, který včera vyzval k sestřelování všech zahraničních letadel, která se přiblížit k letadlům vysoce postavených osob RF. Pak už se, podle jeho slov, přibližovat nebudou. Podotýkáme, že taková tvrdá pozice nalézá širokou podporu na sociálních sítích…“ O dalším vypovídá zdroj článku Zdroj: TV Cargrad TV Cargrad řídí Dugin (přesněji – řídí ji Fox News, protože Cargrad je pobočka globalistické tv Fox News) a Dugin je ten, který už na Ukrajině volal po válce s Ruskem (chtěl Novorusko místo Maloruska) a… Číst vice »

Patrik
Patrik
18. 8. 2019 16:13

Patrik napsal Tato část článku hovoří za vše: „S výzvou k tvrdšímu postupu vyzval vůdce parlamentní frakce ruských liberálních demokratů Vladimír Žirinovskij, který včera vyzval k sestřelování všech zahraničních letadel, která se přiblížit k letadlům vysoce postavených osob RF. Pak už se, podle jeho slov, přibližovat nebudou. Podotýkáme, že taková tvrdá pozice nalézá širokou podporu na sociálních sítích…“ O dalším vypovídá zdroj článku Zdroj: TV Cargrad TV Cargrad řídí Dugin (přesněji– řídí ji Fox News, protože Cargrad je pobočka globalistické tv Fox News) a Dugin je ten, který už na Ukrajině volal po válce s Ruskem (chtěl Novorusko místo Maloruska)… Číst vice »

g.hrosik
20. 8. 2019 13:36

Tato část článku hovoří za vše: „S výzvou k tvrdšímu postupu vyzval vůdce parlamentní frakce ruských liberálních demokratů Vladimír Žirinovskij, který včera vyzval k sestřelování všech zahraničních letadel, která se přiblížit k letadlům vysoce postavených osob RF. Pak už se, podle jeho slov, přibližovat nebudou. Podotýkáme, že taková tvrdá pozice nalézá širokou podporu na sociálních sítích…“ O dalším vypovídá zdroj článku Zdroj: TV Cargrad TV Cargrad řídí Dugin (přesněji– řídí ji Fox News, protože Cargrad je pobočka globalistické tv Fox News) a Dugin je ten, který už na Ukrajině volal po válce s Ruskem (chtěl Novorusko místo Maloruska) a Žirinovskij… Číst vice »

racek
racek
20. 8. 2019 19:00

No, podle jedné docela důvěryhodné literatury o historii sovětského letectva byly od druhé světové války incidenty mezi Ruskými a USA letadly zaznamenány téměř výhradně na sovětské hranici či uvnitř státu. V zajetí postupně skončilo asi 500 USA pilotů, téměř výhradně sestřelených při špionážních akcích. Samozřejmě, o většině se nemluvilo … jen ten nešťastník Powers, v době kdy se jednalo o bezpečnostních otázkách a USA zintenzivnělo špionážní lety nad SSSR prostřednictvím U2. Chruščeva, který tomu věnoval velké úsilí, to rozzuřilo do běla. Naproti tomu, sovětské letadlo ani žádný letec nebyl nad USA sestřelen. Asi létali moc vysoko nebo američané byli lidumilové…… Číst vice »

Botičky od Diora
Botičky od Diora
21. 8. 2019 6:07

Výtržníci útočili na letadlo…
Přesně tak jako 17. července 2014 v Banderostanu nad Hrabové, když si pitomí ukrofašouny spletli letadlo prezidenta RF s malajským Boingem (stejná velikost, tvar a obarvení) a zabili 298 lidí.
„Válka nebude, paní Müllerová, protože VÁLKA UŽ JE…“ řekl by dnes asi Švejk.

zajoch
21. 8. 2019 7:18

Nevidím na článku nic odsouzeníhodného. Je pravda, že jsem od Dugina četla názory, které mi nebyly po chuti, ale tady je jen konstatování skutečností bez nevhodného hodnocení. A to snad špatné není. Možná se mýlím, když v tom nevidím propagandu, ale zpravodajstcví. Podle mne je užitečné sledovat a vyhodnocovat nejen Žirinovského, ale i jiné podivné osoby. A když ne sledovat, tak alespoň se seznamovat s jejich postoji.
Překlad článku vidím jako užitečný.

PPK
PPK
21. 8. 2019 14:51

Souhlasím s paní zajoškou. Rovněž vidím překlad článku jako užitečný.

Bety
Bety
21. 8. 2019 15:22

Souhlasím s PPK a Zajochem, také hodnotím překlad článku jako velmi
užitečný.
Ale také souhlasím s předešlými příspěvky, že je v tom snaha dotlačit Rusko
do konfliktu. Sice bych uvítala, kdyby dostali amíci po čumáku, ale ne takhle.
Myslím, že taková Sýrie na to, aby měli ze vzteku pěnu u huby docela stačí.

orinoko
21. 8. 2019 15:33

Čtu to s časovým odstupem. Jen ať zaznívají rozličné nazory, a různé úhly pohledu, atd. A proc? Abychom věděli , co se děje v lebecni dutině mnoha různých oblude. Za husitu ten klerikalni soudruh … Piccolomini…./?/ …. v Basileji si postezoval, že každá husitská ženská zná the bajbl lepe, než tlustý katolický blb, který prodával odpustky. Ať si klidně zváni kdo chce, co chce. Podívejme se do emeriky: Jejich čelavek nambr ane vypouští každý den z huby tolik vzájemně si protirecicih blicek… A co? Nic. Nechme je zvanit! I ty rádoby poucene. Klasika: Tam, kde je jednomyslnost, tam se moc… Číst vice »

orinoko
21. 8. 2019 15:44

Klasicky priklad. Tzv. Echo 24 či jak se to jmenuje … se samo hlásí informačně do středu mezi oficiální lži a nás, informační protestanty.
Ale ta s.ra.cka už došla tak daleko , že veci kolem Grónska prezentuje jako problém émerickych nároku v poho, kterým malé Dánsko dělá jen naschvaly.

Botičky od Diora
Botičky od Diora
22. 8. 2019 15:03

zajoch napsal

Nevidím na článku nic odsouzeníhodného. Je pravda, že jsem od Dugina četla názory, které mi nebyly po chuti, ale tady je jen konstatování skutečností bez nevhodného hodnocení. A to snad špatné není. Možná se mýlím, když v tom nevidím propagandu, ale zpravodajstcví. Podle mne je užitečné sledovat a vyhodnocovat nejen Žirinovského, ale i jiné podivné osoby. A když ne sledovat, tak alespoň se seznamovat s jejich postoji.
Překlad článku vidím jako užitečný.

Zajochu, mrkněte se na posledního A.Dugina, „Liberální uzurpátoři světa“:
https://politikus.ru/video/121964-aleksandr-dugin-istoriya-obmana-kak-narod-poteryal-svobodu.html