Melounové štěstí od ČSOB

Banky jsou z neschopnosti zlákat dostatek hejlů do II. pilíře buď zcela zoufalé, nebo už rezignovaly, ale způsob, kterým to zkouší ČSOB, naznačuje, že v úspěch snad ani nedoufají a zkoušejí to jen z povinnosti.


Mé ženě totiž přišel luxusní dopis s nabídkou „melounové penze“ (odkaz na lidové označení pro milión, který není třeba blíže vysvětlovat, protože každý ví, že ve II. pilíři se stane milionářem a kdo to neví, tomu to Viki Cabadaj vysvětlí) a celé řady bezkonkurenčních výhod, které s sebou nesou. To máte slevu 1000,- Kč na pojištění auta. Na rok. Zvýhodnění sazba 1,8% na spořicím účtu. Také na rok. Bonus 1000,- Kč po třech měsících. Jednorázově. Nebo sleva 1000,- ze vstupních poplatků za investice. Rovněž jednorázově.


Koho tímhle chtějí dojmout? Vstup do II. pilíře je smlouva v zásadě na celý život, uzavírá se na patnáct dvacet třicet let a na částky v desítkách, či spíše stovkách tisíc korun. Nabízené „výhody“ jsou ve srovnání s tím zcela marginální a bezvýznamné. Stačí pohyb ceny fondu a pár procent a získaná tisícikoruna je pryč dvakrát i třikrát. Když nic jiného, tak tahle bezradnost, tahle neschopnost nabídnout něco opravdu atraktivního a racionálního, ukazuje, jaká hloupost II. pilíř je (o vládních lžích a manipulativní zaměňování spoření a investice ani nemluvě). Jestli se na tohle nechá někdo nachytat, tak si ten II. pilíř zaslouží. Za trest a výchovně.


Převzato z blogu Tribun


Stanův komentář: Podobnou strategii zvolil i Penzijní fond České pojišťovny, který si navíc objednal reklamní kampaň "Penzička". Populární komici z "Partičky" v ní vystupují takovým způsobem, že klient musí získat neodbytný dojem, že vstupem do 2. pilíře se z něj stane úspěšný "dojič" státního rozpočtu. Nízký počet lidí, kteří do 2. pilíře vstoupili, se tak stává poměrně optimistickou zprávou o podílu takových potenciálních "dojičů" v populaci.

Přejít do diskuze k článku