|
Tuž přiznam se, že mě to napoprve překvapilo. Ale když sem se dozvěděl detaily, pochopil sem, že to je genyjalni myšlenka synku z pražskeho minysterstva. Škoda, že sem se lip neučil, jak řikala mama, moh sem tež robit v Praze, a ne kajsik v Přivoze.
Od letošniho roku začnu konečně opravy tankodroma D1. A navic, jako bonus řidičum, bude každy rok přidanych 10cm do šiřky. Kvuliva temu bude třeba každy rok zburat všecky mosty a tunely po trase a zrobit je o deset čisel širši.
Řidičum je to docela jedno, bo co to je takych deset cenťaku? Ale počkejte za sedum a pul roku, to už se šiřka dalnice roziři o 75 cenťaku, a za deset let už to bude cely meter!!! Aji ten meter je ale řidičum k ničemu.
Co na to tedy řika mluvči Minysterstva tunelu a dal nic?
"No tak podivejte se, my si takhle nenapadně, uspornym zpusobem za čtvrt stoleti vybudujeme cely novy jizdni pruh. Dosahli jsme obrovskych uspor dlouhodobymi zakazkami u betonove loby, spočitejte si sami, kolik čini 10cm betonu po cele delce D1. Navic pravidelnym bouranim a stavbou novych mostu nastymulujeme ekonomiku a snižime nezaměstnanost."
"A musite ty mosty burat? V Britanyji to tak nerobi, bo to stoji peněz jak cyp. Před mostem se odstavny pruh zruši taku bilu zebru a za mostem zas pokračuje.
"To nemožete srovnavat, Britanyja je ostrov, nema se kam rozšiřovat. A když si vezmete, že 300milijard dostaneme z fondu rozvoje nesmyslnych projektu EU, pak musite uznat, že to je super tunel. Tedy projekt."
"A nevadi vam, že dřiv, než těch 300 milijard dostaneme, tak musime do brusele 290 milijard poslat?"
"Nevadi".
Děkuji za rozhovor. Bližši udaje tady.
Ladislav Větvička, tunelař, Velke Meziřiti
Převzato z blogu autora na blog.idnes.cz