Domů » Bulharsko: Matka „živé pochodně“ tvrdí, že její dcera není psychicky nemocná

Bulharsko: Matka „živé pochodně“ tvrdí, že její dcera není psychicky nemocná

by Stan
16 komentáře

Matka Lidie Petrové, která se včera pokusila upálit před prezidentským palácem, prohlásila, že někdo její dceru musel ke spáchání sebevraždy navést. „Hledejte, kdo to byl“, vyzvala.

„Ona není schopná provést něco takového. Ona to neudělala. Není psychicky nemocná. Lidia je velice silný člověk. Někdo jí k tomu musel navést. Hledejte, kdo to byl“, vyzvala Sněžana Petrova, která přijela do Pirogova, aby se podívala na svou dceru. Její slova citovaly „Fokus“ a „Nova TV“.

38letá fotografka Lidie Petrova si na svůj život sáhla včera chvilku před 15 hodinou u vodotrysku před prezidentským palácem. Žena, která má 11letého syna, se polila benzínem a zapálila. Zatím je umístěna v Pirogově, nachází se v kritickém stavu s popáleninami na 90 % těla.

Lékaři dále bojují o její život, ale moc šancí jí nedávají. Vedoucí kliniky popálenin profesor Ogňan Chadžijský prohlásil, že podobný rozsah popálenin není slučitelný se životem. Podle jeho slov, mu manžel Lydie řekl, že měla psychické problémy bez toho, aby upřesnil jaké přesně.

Policie v Sofii v současné době pokračuje ve vyšetřování motivu sebevraždy 38leté ženy, oznámilo BNR. Do tohoto okamžiku bylo zjištěno, že se před časem léčila s psychickou poruchou. Je již jasné, že jednala samostatně, bez pomocníků. Přišla před prezidentský palác, sama se polila benzínem a zapálila.

Před novináři však matka Sněžana odmítla, že by Lidia měla psychické problémy, stejně jako že by byla v nějaké sektě, jak dříve dnes „TV7“ informovala Daniela, sestra Lidie.

Sněžana Petrova vysvětlila, že po atentátu v Burgasu byla její dcera úzkostlivá, ale jinak byla „úplně normální a vzdělaná“.

„Viděla jsem jenom spálené tělo. Její šance na přežití je nulová, neexistuje ani 1% šance. Proč mladí lidé takto odcházejí?“, promluvila Sněžana Petrova.

Řekla, že její dcera ukončila pedagogické gymnázium a poté rehabilitaci. Pracovala jako fotografka v novinách „Trud“.

Matka se dotázala, kam zmizel dceřin batoh, ze kterého včera vyndala lahev benzínu.

Dnes ráno se několik lidí shromáždilo na místě tragického incidentu u vodotrysku před prezidentským palácem, kde zapálili svíčky a zanechali květiny.

Otec ženy, která se pokusila upálit, Petr Petrov řekl, že o tragédii se dozvěděl z médií. Dceru neviděl několik let, neboť s její matkou se rozešel a nyní má jinou rodinu. Řekl, že Lidia bydlela v hlavním městě. Se svým manželem, který byl materiálně zajištěný a staral se o jejich syna, se rozešla.

Občané se opět začali organizovat přes sociální sítě a výzvou: „NE, beznaději!“, informuje BGNES. Protest se bude konat v 19 hod. dnes u vodotrysku před prezidentským palácem a účastníci zapálí každý jednu svíčku.

Ve své výzvě organizátoři vyzývají: „Zapalme svíčku před všemi radnicemi po celém Bulharsku, za Lidii a známé i neznámé oběti nevíry a beznaděje! Východisko existuje, jenom nesmí být takové!“

Psychiatr se vyjádřil, že sebeupálení je příznakem mezního zoufalství.

Překlad: Irena

Zdroj: http://dnes.dir.bg/news/samoubiistvo-rodnini-samozapalvane-lidia-petrova-17723970

Stanův komentář: Není to první popřevratové upálení v Bulharsku, natož v postsovětském prostoru. I u nás je evidováno několik případů „živých pochodní“.  Média o nich zpravidla nepíší, či o nich napíší v černé kronice jako o činech psychicky narušených jedinců. Není to podivné v zemi, kde byl téměř zbožštěn Jan Palach a jeho následovníci a kde najdeme hlubokomyslné komentáře o upálených tibetských mniších? Opravdu stále platí (teď už obrácená) třídní kritéria na to, kdy je sebeupálení hrdinským činem a kdy je činem psychicky narušeného jedince?

Může se vám také líbit

16 komentáře

Neználek 6. 11. 2014 - 12:12

Gatta napsal
Poslední věta Vás není hodna.

Pouhá aproximace.

Gatta 6. 11. 2014 - 10:08

Neználek napsal

Nejdříve to byli lidé psychicky narušení, pak jste pro ně neměl pochopení a teď už nad nimi jenom ohrnujete nos. Aby jste se k nim nakonec sám nepřidal.

1. Ano, lidé psychicky narušení – někdo trvale , někdo třeba i jen dočasně.
2. Pochoppení, z důvodů které jsem uvedl, pro sebedestrukční protesty všeho druhu opravdu nemám a zvláště ne pak pro oslavování takových činů a ani pro ty kdo takové činy někoho jiného oslavují a glorifikují.
3. Z toho tedy vyplývá i můj neobdivný postoj.

Poslední věta Vás není hodna.

Neználek 6. 11. 2014 - 8:26

Nejdříve to byli lidé psychicky narušení, pak jste pro ně neměl pochopení a teď už nad nimi jenom ohrnujete nos. Aby jste se k nim nakonec sám nepřidal.

Gatta 6. 11. 2014 - 6:57

Neználek napsal
Jo, to jsem psal ve druhém komentáři. Vy ode mne opisujete?

No vidíte, aspoň v tomhle uvažujeme stejně 🙂

Zkuste mrknout na odkaz – je to drsné !!! … no ale proti sebeupálení je to vlastně docela selanka. Taky takový zoufalý a naprosto zbytečný sebepoškozovací protest.

Na dotyčném vebu je možno si dohledat sebevrahy všeho druhu – i „politické“. Nebývá to hezká podívaná, ale člověk u těch záběrů může o takových věcech přemýšlet – o tom jaké to asi je a co se tím změnilo – bez té „palachovské aureoly“.

http://www.navratdoreality.com/index.php?p=view&id=19362

PS
Doufám, že tento můj, nebojím se říct, pohrdlivý postoj k této formě pŕotestu pomůže zachránit aspoň jeden mladý život.

Neználek 5. 11. 2014 - 21:05

Gatta napsal
Kalousek slzu neuroní …

Jo, to jsem psal ve druhém komentáři. Vy ode mne opisujete?

Gatta 5. 11. 2014 - 15:16

Ne, proto ne.
Ale proto, že podobné jednání není známé u žádného živočicha, neboť by prostě dávno vyhynul, protože tohle není pro žádnou vzor hodný pro následování či oslavováí a sám o sobě nic neřeší. Jen stres a frustraci sebevraha, člověka, který nezvládl svůj život. Kalousek slzu neuroní …

PS
Sebevraždu jako takovou (i obětování se) neodsuzuji, v životě mohou nastat situace, kdy pro to lze najít skutečně uznatelné důvody.

Neználek 5. 11. 2014 - 14:59

Gatta napsal
Pro protestní sebevraždy opravdu pochopení nemám.

Aha, a proto musí být dotyční psychicky narušení, protože vy jejich pohnutky nechápete. No skvěle!

Aleš 5. 11. 2014 - 12:06

fajt: Šum eskalátorů vede k hromadné sepuce, a já jsem se z toho šumu vzdálil . Svým způsobem ještě dřív, než kdokoliv eskalátory uslyšel či zahlédl. Reálně až poslední roky. Eskalátory mohou jen zuřivě jezdit nahoru dolů a nic s tím nenadělají. Ledaže by to k té sepuce vzaly hopem. Eskalátor nemá strach, když je jiný eskalátor v poruše či je vyřazen a zničen. Život je hlavní hodnotou některých lidí. Vědět, zda ho je člověk ochotný obětovat pro jiného, na to přijde až v okamžiku potřeby rozhodnutí. Nejsem hrdina, chci žít se svojí rodinou šťastný život. O sobě vím jedno. Jsem ochotný velkou část pro sebe vyměřeného času a energie obětovat pro druhé. Nic neokecávám, jen upřesňuju, když občas zaměňujete pojem a průjem.
Největší hrozbou pro aroganci moci je neznámost okamžiku, kdy si pro ně přijde El Justicio. Naším úkolem je zabezpečit, aby čekání na někoho takového nebylo čekáním na Godota. Někdo tu roli bude muset vzít na sebe, ale i další okolo budou důležití. Při nadkritickém odstavení eskalátorů od moci může dojít k mírovému řešení. Při nemírovém řešení bude jaderná válka. Jen hluboké technologické, ekonomické a vojenské zaostání eskalátorů by situaci mohlo samo o sobě změnit.
Směšná je smyšlenka mého (ne)vystupování z řady. Rodičové by vám mohli potvrdit, že jsem nikdy v žádné řadě nebyl, a proto ani z žádné nemůžu vystoupit.

Gatta 5. 11. 2014 - 10:43

Neználek napsal
A pravě o to se jedná, kdo je tam dohnal. Pokud to byl systém, tak je jejich zoufalý čin pochopitelný a do značné míry i oprávněný. Nebo by aspoň byl, kdyby nebylo takových jako jste Vy.

… kdyby, kdyby …

Pro protestní sebevraždy opravdu pochopení nemám.

Neználek 5. 11. 2014 - 10:15

Gatta napsal

Domívám se že „ohnivý sebevrazi“ jsou skutečně lidé psychicky narušení,z různých příčin a pohnutek dohnáni k do psychického vyšinutí,nebo možná se jedná o přirozený výběrjedinců vývojově psychicky defektních.

Normální organismus je orientován na život, tedy na „boj nebo útěk“.

A pravě o to se jedná, kdo je tam dohnal. Pokud to byl systém, tak je jejich zoufalý čin pochopitelný a do značné míry i oprávněný. Nebo by aspoň byl, kdyby nebylo takových jako jste Vy.

fajt 5. 11. 2014 - 10:11

to jste Aleši nemusel tak moc okecávat, že se bojíte a z řady vystupovat nebudete. ..)

Aleš 5. 11. 2014 - 10:02

fajt napsal

njn, někdo je prohlášen za svůj čin chrabrým a statečným, někdo pomateným a zbabělým, ale historie ukázala, že tahle cesta nikam nevede, maximálně poslouží darebákům proti kterým oběť systému zvedla svůj ohnivý hlas…prostěnež odejít sám je lépe vzít sebou nějakého darebáka, strach přeživších na obou březích třídní propasti už adekvátní reakci vyvolá. ..

Jestli to není ovšem okamžik, na který ten ludry čekají. Eskalátory mohou nasadit vyšší rychlostní stupeň. Proto Putin nešel i proti vlastním zájmům do střetu. Přestože by ten konflikt vyhrál. Ale rozpoutalo by to peklo, které by lidstvo nerozchodilo. Orlů se bát nemusíme, ale slepice jsou strašné. Po atentátu na Heydricha byla heydrichiáda. Co nastane po sebevražedném atentátu na eskalátor či jeho slouhu?
Nepamatujete reakce lidí na Frenštát (ač to asi nebyl typický příklad)? K čemu vedou sebevražedné atentáty v Iráku? Sebevražedné atentáty nesnižují aroganci moci.
To už je smysluplnější a reálnější novodobý Batličkův El-Justicio.

Gatta 5. 11. 2014 - 9:39

Domívám se že „ohnivý sebevrazi“ jsou skutečně lidé psychicky narušení, z různých příčin a pohnutek dohnáni k do psychického vyšinutí, nebo možná se jedná o přirozený výběr jedinců vývojově psychicky defektních.

Normální organismus je orientován na život, tedy na „boj nebo útěk“.

Honza999 5. 11. 2014 - 9:38

fajt

Ano, říkám to už hodně dlouho – pokud se někdo cítí natolik zatlačen do kouta že musí skočit z Nuseláku, měl by na zádech mít batoh s hlavami těch, co ho do kouta zatlačili…

Neználek 5. 11. 2014 - 9:15

Ano, jaká naivita, snažit se dojmout někoho jako je Kalousek.

fajt 5. 11. 2014 - 8:19

njn, někdo je prohlášen za svůj čin chrabrým a statečným, někdo pomateným a zbabělým, ale historie ukázala, že tahle cesta nikam nevede, maximálně poslouží darebákům proti kterým oběť systému zvedla svůj ohnivý hlas…prostě než odejít sám je lépe vzít sebou nějakého darebáka, strach přeživších na obou březích třídní propasti už adekvátní reakci vyvolá. ..

Zanechat komentář