ISIL: Něco jako UFO

Poslední válkou, kterou mírumilovní vývozci demokracie začali, je válka v Sýrii. Oficiálně se tak stalo kvůli expanzionismu radikálů z tzv. Iráckého státu Iráku a Levanty.

Nechci zde hlouběji rozpitvávat, že fakticky jde o další akt porušení mezinárodního práva ze strany USA, které bez ohledu na stanovisko RB OSN, resp. VS OSN narušily územní celistvost a svrchovanost  syrského státu, který se tuto snaží obnovit podobně jako kyjevský režim na Ukrajině. Zde bych pouze upozornil na zajímavost. USA sekulární režim syrského prezidenta Asada neuznávají, byť tento byl zvolen v demokratických volbách a při své nejnovější válce argumentují tím, že o nic nejde a Damašku se o dovolení ptát nemusí, protože tento ztratil kontrolu nad válečným územím ovládaným Islámským státem. Naproti tomu je zajímavé, že v ukrajinském konfliktu má kyjevský režim plnou podporu USA, byť nevznikl podporou většiny ukrajinského obyvatelstva ve volbách, ale neústavním pučem a parlamentním podvodem. Podobná akce Ruska na území Ukrajiny, kdy  nad jihovýchodem Ukrajiny ztratil kyjevský antiruský genocidní režim rovněž kontrolu, přitom vůbec nepřipadá v úvahu – to by nebylo košér, to by se příčilo euroatlantickému pojetí  morálky, humanity a demokracie – to by bylo hrubé vměšování a narušování územní suverenity státu. Takže v praxi zde opět vidíme  opět klasický dvojí metr: Co jest povoleno Bohovi není povoleno volovi. (nehledě na kosovský precedent, který prý byl zcela unikátním, ojedinělým a nenapodobitelným porušením mezinárodního práva).

V tomto článku bych chtěl položit několik otázek ve vztahu k fenoménu Islámský stát:

Kde se zničehonic tento mezinárodně neuznaný expanzivní drakonický státní subjekt najednou vzal? Přece se neobjevil a znenadání nespadl z nebe jako záhadný neidentifikovatelný předmět? Kde měl a má svoji personální, finanční, výzbrojní, výcvikovou, ideologickou základnu? kdekdo tvrdí, že prý je to produkt Asadova režimu. To se mi nezdá moc pravděpodobné a věrohodné. Asadův režim nepřeprodává americkou výzbroj, těžko si lze představit, že by tento sekulární režim bojující s militantními náboženskými fanatiky podporoval a cvičil své zaryté smrtelné nepřátele, usilující o svržení vlády v Damašku, že by zrovna v sekulárním Damašku byla ideologická základná islámských fundamentalistů a že by zrovna Damašek, který je odkázán na výzbrojní a finanční pomoc šiítského Íránu na udržení syrského státu před vlnou sunitského radikalismu,  finančně podporoval sunnitský wahábistický militantní stát usilující o pád šítské teokratické vlády v Íránu.

Není mnohem pravděpodobnější že tento radikalismus ukrývající se za zkratkou Islámského státu vznikl podobně jako předtím jeho předchůdkyně al Kájda jako účelový produkt, v tomto případě k  boji se syrským režimem a potenciálně íránským režimem, který se již tradičně  vymkl kontrole svých donátorů, sponzorů a metodiků? Nepřímo o tom svědčí výzbroj, společná ideologická výbava i státní „demokratická“ praxe s wahabistickými režimy, které s jinověrci jednají jako s nevěřícími vzteklými zatoulanými psi, které je nejlepší vybít anebo donutit násilně konvertovat k islámu,  výzbroj made in západní civilizace, kterou rituální uřezávači hlav a donedávna ještě šiřitelé „demokracie“  používají ve své válečné výbavě.

Proč najednou ISIL, který v jiné podobě ještě nedávno celý západ a jeho „demokratičtí“ ropní monarchističtí vazalové podporovali, začal vadit? Proč se diametrálně změnil náhled USA (které všechno můžou) na tento fenomén a podpora radikálním sunnitským fundamentalistům, kteří si v boji se sekulárním režimem neberou vůbec žádné servítky, se změnila na leteckou „ochranu“ civilistů před nimi? Neleží celá záhada v tom, že tito sveřepí šiřitelé „demokracie“ a euroatlantických hodnot najednou začali lézt do oblastí, které jim měly zůstat zapovězeny? Konkrétně do bohatých ropných oblastí Iráku? A také v tom, že začali bez svolení svého hlavního nepřímého donátora narušovat novou „demokratickou bezpečnostní architekturu v oblasti“ prosazovanou dominantním státem světa, který již podobně zcivilizoval na svůj obraz řadu dalších zemí v širší oblasti?

A poslední otázka – co je vlastně krátkodobým a dlouhodobým cílem USA v této oblasti? Co vlastně chtějí svým dlouhodobým, mnohdy zdá se být vzájemně si protiřečícím působením dosáhnout? Jde jim snad o světovou bezpečnost, anebo evropskou surovinovou či celkovou bezpečnost, spokojenost místních obyvatel, kteří nyní utíkajíc před mírovou ratolestí dovezenou ze Západu utíkají „multikulturalizujíc“ Evropu?

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
19 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Béda
26. 9. 2014 8:28

Jeden z posledních mohykánů na BL Danierl Veselý píše: Dávivý reflex českých komentátorů http://www.blisty.cz/art/74902.html

Starý doktor
26. 9. 2014 12:22
Starý doktor
26. 9. 2014 12:40
Starý doktor
26. 9. 2014 12:43

Z výše uvedeného článku: Podle zdrojů, pocházejících údajně od Edwarda Snowdena, je ISIL, tato nová, al-Kajdu nahrazující největší teroristická organizace světa, opět dílem západních tajných služeb. A vede ji agent izraelského Mossadu Abu Bakr al-Baghdadí, tak zvaný „Kalif“, šéf ISIL, ve skutečnosti izraelský operativec jménem Shimon Elliot.

Elliot byl prý naverbován a vycvičen Mossadem pro psychologickou válku a již dříve spolupracoval s americkou a britskou tajnou službou na vytvoření organizace schopné přitáhnout „roztroušené“ teroristické extremisty z celého světa. Informaci zatím potvrzují jen některá íránská média. Íránská tajná služba prý identitu Abu Bakr Al Baghdadiho rozkryla stejně: Elliot Shimon.

zedd
zedd
26. 9. 2014 14:23

Bédo, co jste teď napsal velmi dobře vystihuje i můj pohled na věc. Nejspíš i většiny pravidelných čtenářů OM. Pokud by jste s tím vylezl na NPes, roznesou Vás tam na kopytech sice nesmyslnými, přesto těžko vyvratitelnými argumenty. Nebudete mít sílu dotáhnout argumentaci do konce, protože to v té kakofonii prostě nebude možné i kdyby jste byl Superman. Bylo by vynikající dát dohromady článek, který by se věnoval pouze Sýrii a nemíchal do toho Ukrajinu. Jsou to nádoby sice velmi spojené, ale přesto různé. Tímhle mícháním poskytujete oponentům munici, které nikdo neodolá. Snažíte se na třech normostranách postihnout sousto, které… Číst vice »

Béda
26. 9. 2014 17:00

zed,
děkuji, pane zede. Právě jsem dočetl „pravdoláskařskou“ novinku: http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/4852-britsky-premier-rika-ze-nenasilni-konspiracni-teoretici-jsou-zrovna-tak-nebezpecni-jako-isis

„David Cameron řekl OSN, že „nenásilní extrémisté“ jsou zrovna tak nebezpeční jako terorismus a musí se vymýtit za použití všech prostředků, které má vláda k dispozici. Jako příklad takového extremismu, se kterým je nutno zacházet podobně jako s ISIS, zmiňoval hledače pravdy o 11. září a 7. července…“ Tak jak je to vlastně se svobodou slova a s pravdou a láskou?

zedd
zedd
26. 9. 2014 17:44

S pravdou a láskou se to má tak, že volím spíš Husa a Chelčického, než Havla.
Nekritizuji obsah Vašich sdělení – jak jsem již řekl, souhlasím s nimi – ale formu. Pokud chcete mít vliv, musíte se chtě nechtě přizpůsobit tomu, co dav snese.

zedd
zedd
26. 9. 2014 17:48

Samozřejmě já si tady jen tak žvaním a Vy nesete kůži na trh. Nejsem tak statečný jaky Vy. A právě proto, že Vás obdivuji, mi stojíte za kritiku.

Béda
26. 9. 2014 17:57

zedd napsal S pravdou a láskou se to má tak, že volím spíš Husa a Chelčického, než Havla. Nekritizuji obsah Vašich sdělení – jak jsem již řekl, souhlasím s nimi – ale formu. Pokud chcete mít vliv, musíte se chtě nechtě přizpůsobit tomu, co dav snese. S formou to u mne nebývá moc slavné. Obvykle po sobě sdělení nečtu a rovnou je posílám – buďto jako články anebo jako diskusní příspěvky. Články mohu korigovat, protože většinou (s několika výjimkami, jako v tomto případě) nejdou rovnou do éteru. Jinak na Neviditelném psovi jsem diskutoval jenom jednou. Sysifovsky jsem se pustil do… Číst vice »

zedd
zedd
26. 9. 2014 18:49

Bédo, umíte se vyjadřovat, máte solidní přehled a hlavně sílu o tom svinstvu mluvit na věřejnosti. Nechtěl by jste sem tam něco napsat pro A2larm/A2? Audienci tím sice nijak zvlášť nerozšíříte, ale svým způsobem zkvalitníte. Přeci jen Advojku už sem tam citují i v mainstreamu. Trade off je, že by jste musel trochu slevit ve svém aktivismu, což ale spočívá čistě a pouze v tom, že by jste své zdroje bral s větším odstupem. Nebo jinak: Teď nám tu předkládáte čirou pravdu a nic než pravdu. Pokud na to narazí „plebej“, bude Vás považovat v lepším případě za blázna, v… Číst vice »

Béda
26. 9. 2014 19:04

zedd,

vaše připomínky, tak jako kohokoliv jiného zvážím a stejně si udělám po svém. Články si taky píši podle svého a zveřejňuji je tam, kde chci (pokud najdu zájem a pozitivní přístup). Kritici je mohou cupovat podle své libosti. A argumentace způsobem, že jsem snad „agentem Kremlu“ je mi akorát k smíchu. Podobně se argumentovalo u oponentů „mainstreamu“ za komunistů – tehdy to byli pro změnu agenti Svobodné Evropy, Washingtonu, Londýna a Bonnu.

Béda
26. 9. 2014 19:06

A ještě něco. Já na rozdíl od některých předních disidentů (kritiků systému potažmo politiky) z minulosti nejsem nikým úkolován ani honorován za své psaní. Jen tolik k mému pomyslnému „agentství“.

Béda
27. 9. 2014 3:56

zedd,

ještě úplně poslední věc ohledně vaší kritiky mé „rozpolcenosti“ při brouzdání mezi Sýrií a Ukrajinou. K tomu bych uvedl: Článek jsem tím uvedl proto abych zvýraznil dvojí přístup USA ke konfliktům. Zatímco na jedné straně jim vadí demokratický režim, na druhé jim nejenže nevadí ale přímo podporují a zinscenovaly instalaci režimu nedemokratického a neústavního, na jedné straně samy opakovaně hrubě porušují suverenitu jiných zemí a mezinárodní právo a PŘÍMO VOJENSKY zasahují na územích cizích zemí (země) přes půl globu a u Ruska jim vadí i nepřímá podpora aktérů jedné ze zúčastněných stran v konfliktu v sousední zemi.

Béda
27. 9. 2014 3:58

dovětek: nehledě na to, že USA jsou samy podobně jako Rusko zainteresovány a režírují dění na Ukrajině i tzv. „ATO“ od samého počátku. Snad tedy Rusku nevyčítají to, co samy dělají? (viz jejich CIA v Kyjevě, žoldnéři, ekonomické zájmy na Ukrajině…)

Jarda
Jarda
27. 9. 2014 12:26

Béda napsal zedd, ještě úplně poslední věc ohledně vaší kritiky mé „rozpolcenosti“ při brouzdání mezi Sýrií a Ukrajinou. K tomu bych uvedl: Článek jsem tím uvedl proto abych zvýraznil dvojí přístup USA ke konfliktům. Zatímco na jedné straně jim vadí demokratický režim, na druhé jim nejenže nevadí ale přímo podporují a zinscenovaly instalaci režimu nedemokratického a neústavního, na jedné straně samy opakovaně hrubě porušují suverenitu jiných zemí a mezinárodní právo a PŘÍMO VOJENSKYzasahují na územích cizích zemí (země) přes půl globu a u Ruska jim vadí i nepřímá podpora aktérů jedné ze zúčastněných stran v konfliktu v sousední zemi. S… Číst vice »

Jarda
Jarda
27. 9. 2014 12:41

K současnému dění v Sýrii – včera jsem v rádiu slyšel, že se útočí na pozice ISIL tam, kde jsou ropná pole – jak jinak. Dnes jsem na novinkách četl, že Turecko brání přejití hranic tureckým Kurdům, kteří chtějí jít pomoct do Sýrie – zatím co USA začíná klábosit o nutnosti pozemní ofenzívy jak v Iráku, tak v Sýrii – samozřejmě svých vojsk. Co my z toho vychází? ISIL vyvolá konflikt v na ropu bohatých částech Iráku a Sýrie, Turecko zabrání vstupu do Sýrie dobrovolníkům proti ISIL, a USA a spojenci do těchto oblastí vyšlou vlastní vojska ( jakože musí,… Číst vice »

zedd
zedd
27. 9. 2014 13:51

podívejte se na aikido a podobná bojová/obranná učení. Využijme sílu toho, proti čemu jsme „bezmocní“. Ta propracovaná a všudypřítomná lež nám dává sílu, kterou sami nejsme schopni generovat. Zdánlivá převaha protivníka je náš spojenec. Ať si naběhne na vidle. Pokud jde o ekonomii, důsledně uplatňujme neoliberální kritéria padni komu padni. Ukáže se pak, že hybatelé o žádný „svobodný trh“ nakonec nestojí. Jednání ODS/TOP09 v posledních 20ti letech prostě není v souladu s tím, jakou ideoligii nám natlačili do palic. Bijme je zde, na jejich vlastním poli. Pokud jde o obecný obraz, jak ten svět se vlastně točí: Pokud nemáme jednoznačné… Číst vice »