K revizionismu potřetí

Už jsem tu psal sám za sebe i citoval Klause, zdaleka nejlépe ale nakonec napsal Lukáš Rychetský v eseji Beze studu. Kulturní rasismus a česká válka o výklad dějin. Takového texty jsou o to naléhavější a potřebnější, že lidé jako Štětina beze studu a bez pokárání začínají tvrdit, že třeba vypálení Lidic by zločin komunistů, i když jediní komunisté, kteří tam tehdy byli, byli ti, co stáli před popravčí četou u zdi Horákova statku. Současná vlna revizionismu není náhodná, o to více je třeba chápat kdo a proč má na ní zájem.

Pětasedmdesáté výročí konce druhé světové války se v Česku nese ve znamení antirusismu a politického boje o výklad historie. Veřejná debata přitom sklouzává ke kulturnímu rasismu.

Česká averze vůči Rusům nemá zdaleka takové historické opodstatnění, jaké můžeme nalézt například v Polsku nebo na Ukrajině, kde lze genezi vzájemných antipatií sledovat přes celá staletí. Musíme si vystačit s bolavou připomínkou okupace po roce 1968, s níž se navíc velká část národa postupně – a potupně – smířila, což bolí o to víc, že většině k rezignaci či přizpůsobení stačil rok, maximálně dva. Opožděné vyrovnávání se s minulostí, k němuž v Česku po roce 1989 dochází, tak stále ještě plodí pozdní hrdiny – v našem případě tedy především bojovníky proti režimu, který je přes třicet let pasé, což ovšem v zápalu boje nikoho neruší.

Je jen symptomatické, že hrdinou protiruského tábora se stal psychopatický Pavel Novotný, „dělník bulváru“ a nynější starosta městské části Praha­-Řeporyje, který se proti politické nekorektnosti bizarních proruských postaviček typu Jaroslava Foldyny rozhodl využít tutéž nekorektnost, která se mu u protivníků tolik příčí.

A ono to zabírá, nejen na zástup proruských trollů, kteří nedokážou pozřít vlastní medicínu, ale dokonce i na část liberálů, která je ochotná přehlížet dryáčnický způsob vyjadřování, když jde „o dobrou věc“. Verbální agrese a vulgárnost se tak pomalu, ale jistě stávají mainstreamem – ovšem jde­-li o Rusko.

Pokud vám to připomíná starý dobrý kulturní rasismus, nemýlíte se. Právě kulturní rasismus je totiž největším výdobytkem naší civilizační nadřazenosti nad ruským východem.

Především to, že Prahu z velké části osvobodili vlasovci. Sice to není žádná novinka a posledních třicet let už ani tabu, přesto se to neustále zdůrazňuje. O vlasovce jde přitom až v druhé řadě, důležitá je především devalvace podílu Rudé armády na našem osvobození a na porážce nacismu vůbec – i kdyby to mělo znamenat slepotu vůči zločinům Ruské osvobozenecké armády. Trochu tu sice nehraje, že vlasovci byli koneckonců také Rusové, ale důležité je, že to byli antikomunisté – podobně jako řada jiných fašistů a nacistů.

Jak vidno, v případě boje proti komunismu účel světí prostředky. Zkuste jen domyslet, jak mohlo takové osvobození národů Ruska v praxi vypadat.

Převzato z blogu Tribun

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
41 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PPK
PPK
16. 6. 2020 22:01

K poznamenání je toho víc, ale především, aby bylo jasno: Zaujala mne autorova věta už v úvodu, kdy napsal: „Musíme si vystačit s bolavou připomínkou okupace po roce 1968, s níž se navíc velká část národa postupně – A POTUPNĚ – smířila, což bolí o to víc, že většině k rezignaci či přizpůsobení stačil rok, maximálně dva.“ Takže za prvé: Ano, okupace to byla, ale nebyla až „po roce 1968“, ale nastala už v noci z úterý 20. na středu 21. srpna 1968, přičemž už teď je mi jasné, že autor sice tu dobu vůbec nezažil, zato suverenitou tvrzení těch… Číst vice »

malymax
malymax
Reply to  PPK
17. 6. 2020 5:52

PPK – souhlas. Nic se nedá tak snadno ovládat a žádoucím směrem řídit, jako DAV. Bylo to ráno 21.8. v K.Varech, kdy rozvášněný dav táhl třídou ČSA, nyní TGM, směrem k hlavní poště. Minul autobus, plný vystrašených turistů z NDR – bušení na boky vozidla, plivání do oken. Pak byl nasměrován k soše rudoarmějce, ta byla následně stržena a rozbita, neboť byla z pískovce. Zlomky si někteří odnášeli jako suvenýr domů. To však nestačilo, dav byl nasměrován k divadlu, tam přece je busta Lenina, hurááá ! Zničení zabránil někdo , že převzal roli vůdce s tím, že …“Lenin za to… Číst vice »

Dolmen
Dolmen
Reply to  PPK
17. 6. 2020 6:48

Mám podobnou zkušenost, avšak na rozdíl od PPK z malého města. Vášně a vzbouřené emoce po několika prvních dnech opadly, protože nebylo možno dát dohromady DAV, jak správně poznamenal malymax. Inteligence davu se blíží inteligenci největšího blba v davu. Pro to , aby se dostatečně rychle šířila emoční nákaza v davu, je potřeba fyzická blízkost jeho jednotlivých prvků – lidí. Co jiného je tedy Praha, než svým způsobem DAV? V 68. média názorně předvedla, snad poprvé v takové šíři, jak snadno lze dav manipulovat. Tohoto mustru se pevně drží i v současnosti. Jen ještě dodám, že po po dvou týdnech… Číst vice »

Gatta
Gatta
17. 6. 2020 6:29

Jistě: „Kdo oládá minulost, ten ovládá dudoucnost“ a připomínat si svoji minulost je nutné. Prý abychom ji nemuseli prožít znovu. Na druhou stranu to jsou to jen „války dávnov yhrané a prohrané“ a koho z mladých zajímá 89. natož pak 68.? O historii se můžeme hádat do nekonečna, ale kde je přítomnost a budoucnost ??? !!! A co je platná znaloat vlastní historie, když ani se všemi znalostmi nebudeme mít sílu zabránit tomu, aby se neopakovala ? Tedy ( by bylo spávně pochopeno), boj o historický výklad je nutný, ale je to jen jedna část přístupu k životu. Člověka i… Číst vice »

Bety
Bety
17. 6. 2020 8:24

Článek mne vlastně pasoval na proruského trolla, zvlášť když jsem si přečetla odkaz na toho Rychetského. A opravdu jsem pochopila dobře, že jsme civilizačně nadřazení Rusku a z toho plyne ten výdobytek kulturní rasismus? Tak se mi zdá, že nás chtějí pasovat na rasisty stůj co stůj a to na jakýkoli účet. Přitom je to jednoduché – někdo je zamilován do „civilizačních výdobytků“ Západu a někdo ne. Třicet let výchovy k rusofobii jakýmikoli prostředky dělá své a autor by si měl přečíst některé z mnoha rusofobních komentářů než odsoudí “ bizardní proruské postavičky a jejich nekorektnost.“ Vlastně mohu bezezbytku souhlasit… Číst vice »

Botičky od Diora
Botičky od Diora
17. 6. 2020 8:41

Dvaja Slováci pozerajú online vojnu v Iraku. Bomby, výbuchy, mrtvi. Jeden hovorí druhému: „To je dobre, to je naozaj dobre…“ Čo je dobre, ty debil?“ „Že v roku 1968 ZSSR nebol demokratickou krajinou!“… Skutečnou příčinou invaze z roku 1968 přece nebylo Pražské jaro. To až sekundárně či spíše jako záminka. Sovětské vedení nutně potřebovalo uvést do rovnováhy americké taktické jaderné zbraně v Německu tím, že obdobné umístí u nás. Prezident Novotný to tak dlouho odmítal, až padl, a ke slovu přišla konečně hlasitě vyslovená Brežněvova teze o „omezené suverenitě“. Dnes jí bruselské politbyro stejně hlasitě říká „sdílená“. NATO bylo o… Číst vice »

orinoko
Reply to  Botičky od Diora
17. 6. 2020 10:03

Tak takhle přesně nazíral můj táta na rok 1968. Mně osobně to sice stejně vadilo, ale nikdy jsem nemohl popřít, že to má velmi logický základ. Ale on šel ještě dál. Občas , aby mě vytočil, tak tvrdil , že Dubčeka a spol. sem k nám nasadili Rusové, což těm oným vůbec nedošlo, a ve svém svatém přesvědčení o nutnosti demokratizace , vykonali přesně to, co se od nich čekalo. A ještě se pak sami kýblovali ze scény pod záštitou téhož.
On o tom přesvědčený nebyl, ale konspirátor byl skvělý.

Botičky od Diora
Botičky od Diora
Reply to  orinoko
17. 6. 2020 12:20

„I am your father!“ Darth Vader to Luke, Star wars :-)

Rozdíl mezi konspiračními teoriemi a skutečností v dnešní době činí … ani ne šest měsíců.

orinoko
Reply to  Botičky od Diora
17. 6. 2020 11:20

Tak teď jsem se tlemil jako blbec. V jedné diskusi padl nazor, že co antikomunista, to cyp. To nemá chybu, ale je to moc mirne.
Slovo cyp má doposud dost nedoceneny potencial. I pripadne odvozeniny jako cypovina nebo zcypovatel.
Jedno slovo , a hned je den privetivejsi.

J. W.
J. W.
17. 6. 2020 9:11

Vědcům se dosud nepodařilo uspokojivě vysvětlit, proč v boji pravdy se lží, vždy vítězí lež. Správně vysvětlit to dokáže pouze Vědecký negativizmus, totiž tak, že ve skutečnosti spolu nebojuje pravda se lží, ale pouze lež se lží, takže vždy vítězí lež větší nad menší. Po srpnu 1968 nastala veliká legrace. Předtím všichni náramní demokraté zahazovali stranické knížky, aby je zase potom hledali. Opáčko stejné legrace bylo v 1989. Přál bych si to zažít ještě jednou…..Nejlepší by bylo, kdyby naši spojenci svěřili EU pod správu RF. Bylo by to nejlepší řešení mezinárodní situace. Naši náramní demokraté by pak mohli zase pro… Číst vice »

PPK
PPK
17. 6. 2020 12:18

Kde má kořeny kulturní rasismus a speciálně ta nynější mediální rusofobie? Je snad v genech obyčejných lidí? Anebo pochází z osobních antipatií některých mocných politických a finančních elit vůči jiným mocným? V antipatiích, které pak ochotně do veřejného prostoru rozhlašují a očkují ctižádostiví bulvární šmokové? No a komu z nás pak ihned dojde, že právě u těch šmoků nikdy není nouze o kariéristické převlékání vlastních politických kabátů bez morálních zábran? A uvědomíme si my obyčejní lidé vždycky včas, že to u těch šmoků vždy začíná nějakou tou zdánlivě nevinnou zmínkou např. o „POCHOPITELNÉ averzi vůči Putinovu režimu“, anebo o „POCHOPITELNÉ… Číst vice »

Irena
17. 6. 2020 12:42

http://www.zvedavec.org/humor/2020/06/8337-pravdive-zpravy-clenske-televize-dne-662022.htm No je to opravdu vtipné, ale jak psal jeden přispěvatel: „Člověk má chuť se zasmát ale zároveň si uvědomuje, že psychopati, kteří nám vládnou, jsou opravdu schopni dovést společnost do absurdity. To co zde autor píše, se může za pár let stát realitou. Kdo by si před nějakými 10 lety pomyslel, že naše republika morálně i fyzicky tak hluboko klesne.“ — Například za 2. světové války by lidé asi také u nás nevěřili, že jednou budou slušní lidé slova bolševik užívat jako nadávku. Přestože to byli právě bolševici, kteří VŘSR změnili svět k lepšímu a porazili nacismus. Snad se… Číst vice »

orinoko
Reply to  Irena
17. 6. 2020 13:19

Už nevím kde na webu jsem zahlédl návrh ruské stihacky , která vypadá opravdu revolucne. Konstrukční kancelář Mikojan.
Jako by se nové stihacky radily buďto do podoby křídla , anebo do podoby rakety. To je samozřejmě vážně tema. Suchoj jde „na kridlo“ , Mig jde „na raketu“. Umístění motoru je na stihacku hodně nezvykle, křídla jsou pohybliva, výhled pilota prakticky bez omezeni, motory na úplném konci letadla.
A emerika? Ta zachraňuje průmysl , aby nezkolaboval. Především ten valecny.

Irena
Reply to  orinoko
17. 6. 2020 14:03

A co je základem toho úspěchu? A co je základem amerického neúspěchu? Měli tam přece lidi jako byl Ford, tvořivé, kteří dokonce možná i chtěli něco málo udělat pro lidi… Jenže toho bylo málo. Bolševici pro ně chtěli všechno a mnoho z nich to v boji stálo životy ještě před Velkou vlasteneckou válkou a nejvíce v jejím průběhu. Přesto společně se Stalinem to řízení nastavili tak, že jim trvalo od jeho smrti dlouhá léta, než se jim to provedlo zprofanovat, přestože s tím začali okamžitě!!! Ty horní vrstvy, které jsou nesmrtelné, protože jak se do nich někdo dostane, stane se… Číst vice »

PPK
PPK
Reply to  Irena
17. 6. 2020 16:08

Dávám plus a zkusím ještě něco přidat: Domnívám se, že otázka dnešní přesné definice trockismu je falešně oslavovaná různými polo-anarchistickými „teoretiky“ podle mustru, že „pouze trockismus = dobro pro proletariát“. No dobrá, tak si to tedy porovnejme: Stalinova zásada měla základ ve státní ohraničenosti a systémově kooperační organizaci řízení společnosti. A co Trockij a jeho stoupenci? Ti, na rozdíl od Stalina, preferovali anarchii násilí a představu rozšiřování permanentní revoluce kamkoliv do ostatního světa. Jenže to by samozřejmě vytvoření budoucnosti mírové společenské spravedlnosti socialismu v Rusku nejen znehodnotilo, ale i přímo vyloučilo! Vybudování trvale funkčního a spravedlivého společenského systému totiž u… Číst vice »

orinoko
Reply to  Irena
17. 6. 2020 16:36

Já jsem četl Trockého paměti , autentické. Začínaly: Dítě běží… a šlo o to, co si vlastně z kraje vlastního života pamatuje. Myslím, že jsem je měl půjčené od dnešního klerodaktyla – obžery P. Pitharta. Měl důkladnou knihovnu v bytě na Dražického náměstí. Musím přiznat, že se ty paměti četly dobře , ale hodně se dále pohybovaly v poněkud teoretické rovině. Každá druhá stránka byla zahleněna „thermidorem“. Dodnes s tím mám problém. Ale s čím problém nemám, je skutečnost, že se se Stalinem velmi rozcházeli: Što daleje. Trockij chtěl Sovětský svaz použít jako – ledoborec světových dějin a vlajku komunismu,… Číst vice »

Irena
Reply to  orinoko
18. 6. 2020 6:07

Je třeba to hodnotit z většího nadhledu. Trockij nebyl nic jiného než zástupce globálního řízení, proto také ta jeho „proslavenost“ ve světě. Kdopak mu to asi dělal reklamu? V Rusku byla plánovaná revoluce v únoru 1917, která měla rozbít Rusko, a to se jim díky bolševikům a jejich říjnové revoluci nepodařilo. Dále můžeme sledovat boj „obyčejných“ lidí za lepší život s těmi „vědoucími“, kteří se mezi ně infiltrovali. Vzhledem k tomu, že nemůžou na plnou hubu říci, jaké jsou jejich cíle, ve zkratce „udržet společenské vrstvy“, tak musí převzít novou ideologii a pokud možno ji co nejvíce pokroutit, přehnat ad… Číst vice »

Gatta
Gatta
Reply to  orinoko
18. 6. 2020 7:55

Ono s těmi teoretiky je skoro vždy nakonec PROBLÉM.
A bohužel secto stává většinou těm opravdu inteligentním a vysoce vzdělaným a rétoricky schopným.

Mám na to svoje pořekadlo:“ Vhodnými argumenty lze obhájit jakýkoliv nesmysl“.

A umí o tom přesvědčit i sami sebe – dnes je jich (nejen) plný Brusel.
Jde o odtržení teorií od reality, tedy ztráta zpětné vazby a to se Stalinovi nikdy nestalo …

Irena
Reply to  Gatta
18. 6. 2020 8:11

To, co jeden považuje za chybu, je pro druhého cílem jeho řízení.

orinoko
Reply to  Gatta
18. 6. 2020 12:38

Tak například já jsem čistě teoreticky v neustálém kontaktu s těmi z Plejad. Pořád mě těmi svými tykadly bombarduji. Jejich vzkazy jsem zcela zahlcen, vůbec nestiham. Tolik nám toho chteji říci a my na ně máme PVO. Tak jsem si prošel světové soubory. Všude mrtvo, jen indický Modi /to je další erda nakopnuty/ dostal v KasMIRU pár po hube od Ciny. A v émerice se jako další problém řeší mohutne šíření pamětí proslulé Boltoniady. Trumpifajksl údajně považoval Finsko za ruskou gubernii a Putina zve do emeriky. Tam bych nejel. Ještě by mě nutili na přejmenovanem letišti líbat černé boty a… Číst vice »

orinoko
Reply to  Gatta
18. 6. 2020 13:23

Tak jak jinac? Zavinac? Sledujete nové trendy? Já jo, to si pište . Muj nový mobil bude ruské vyroby. Ten jejich nejdražší si za chvíli budete moci připnout na ruku jako metalovy naramek. Kristepane , prorusky web a nemá vůbec žhavé novinky. I OS bude OK. Zatím vlastní prohlížeč Yandex má aplikace, které na blbem Západě považuji za indikátor budoucnosti. Jestli mě má nekdo sledovat, ať je to Rusko. Stejně už skoro polovičku světových zpráv doluju z ruských zdroju. Ale i tam je to samý vycuc z vycucu. Na libyjske frontě klid. Útoky ruských letadel tam totálně umrdvily scenu. A… Číst vice »

Gatta
Gatta
Reply to  orinoko
18. 6. 2020 14:52

Někde jsem četl, že Putin chce zbavir Rusko mrkvosoftu. No na ten jejich OS bych byl zvědavý – on jistě fungovat bude, ale otázkou je kompktibilita třeba s AUTOCADEM a jinými ne zrovna jednoduchými programy.

Jinak už ně kolik let k plné spokojenosti používám Totální verzi antiviru KASPERSKY.

orinoko
Reply to  Gatta
18. 6. 2020 15:35

Hele, a Kaspersky je v Rusku nebo v Izraeli? Myslím on De Natura-k.
Zidovi v Palestině bych nevětřil.
Rusko už má svůj Glonas, you tube myslím taky, OS je nutností, už s ohledem NATO, že mají vlastní hlavu.

Gatta
Gatta
Reply to  orinoko
18. 6. 2020 17:11

Dobrý – to by byl výdrb nadruhou – všechny ty USA zákazy Kasperského a přitom jedna špionání rodina. Ale ať je to ruské, nebo izraelské, tak se na to musíme dívat ze tří hledisek. 1. Skutečná ochrana před napadením a průnikem do systému. 2. Únik informací směrem k původcům antiviru. 3. Nebezpečí plynoucí z průniku do systému nebo z úniku informací. Tedy: ad 1) – věřím tomu a testy tomu i napovídají, že i přes nepřízeň v našich končinách, tak ten antivir vychází dobře. Navíc správa hesel, anonymizátor připojení … ad 2) – Ať to je ruské nebo izraelské, tak… Číst vice »

orinoko
Reply to  Gatta
18. 6. 2020 17:01

So, my friend. Russian OS – Aurora. Maybe good for Huawei next time.

Bety
Bety
Reply to  orinoko
18. 6. 2020 16:12

Trockij byl sebestředný namyšlený slávychtivý hajzl, kterému rozhodně nebyla proti mysli nějaká ta „malá domů“. O Stalinovi se vyjádřil zhruba takto: Je to člověk naprosto všedního zjevu, který vůbec neumí řečnit“. Z toho je myslím jasné, jakých „předností“ si cenil. Ta jeho permanentní revoluce má shodné rysy s těmi liberály tak ceněnými barevnými revolucemi. Dlouhotrvající chaos a zmatek který nahrává kořistění všeho druhu bez ohledu na počet obětí, a mnoho vznešených keců kolem. Asi to nebude náhoda, že hned poté, kdy Chruščov nakydal na Stalina to bláto, se začaly šířit řeči typu: Trockij, to byl ten pravý, jaká škoda, že… Číst vice »

Botičky od Diora
Botičky od Diora
Reply to  Bety
18. 6. 2020 16:42

„Vím, že po mé smrti bude na můj hrob navršena hromada špíny, avšak vítr dějin ji nemilosrdně rozptýlí.“
Ten jiný wind of change už fouká.

Dolmen
Dolmen
Reply to  Botičky od Diora
18. 6. 2020 20:50

Zajímavá kniha o Kobovi: J. Šifrin – Bůh synergie.

Botičky od Diora
Botičky od Diora
Reply to  Irena
17. 6. 2020 17:33

Bolševický režim především vytvořil odolný stát, který zachránil Evropu před německým nacismem. „Demokratické“ západní režimy byly Hitlerem rozprášeny za pár dní jako špinavý pytel blech. Tento přínos ruské revoluce bude připomínán i za tisíc let. Pokud jde o údajný masový teror, tak ten je zlomkem teroru praktikovaným Zápaďany v koloniích, o dvou světových válkách jimi vyvolaných nemluvě. Podle mého názoru když se před 100 lety totálně měnil společenský řád, zoufalí lidí, žádné zkušenosti, navíc všude zuřila Občanská válka (amíci, angláni, Čechoslováci, Japonci, frantíci… vraždili o 106), tak přesvědčováním alá Ghandi to určitě nešlo. Znovu jsem si přečetl knihu „Když nastaly… Číst vice »

Botičky od Diora
Botičky od Diora
Reply to  Irena
17. 6. 2020 16:11

Pokud nebudeme věci, události a lidi nazývat pravými jmény, Gojímové nikdy nepochopí fakta. Žádný „Trockij“, nýbrž BRONSTEIN – chazarský démon vraždění a subverze. Pokouším se analyzovat proč Ruská média zamlčují význam Chazarů v ruských dějinách. Patrně i současná Ruská politika, ekonomika a média jsou stále ještě silně infiltrována chazarskými elementy. Pro osoby, které stále ještě nepochopily „VŘSR“ – přesněji řečeno Velký chazarský puč a vraždění: analyzujte detailní zprávu rozvědky U.S. Navy (tuším z r. 1919), kde námořní rozvědka hlásí přesné složení všech Lidových Komisařů v nejvyšším vedení bolševiků. Jsou to brutální fakta, kde zjistíte, že existovala pouze malá hrstka komisařů… Číst vice »

orinoko
Reply to  Botičky od Diora
17. 6. 2020 17:19

A jsme u toho. Chazaři měli být údajně ještě horší než ISIL. Psala to TS. Ti měli mít v Sýrii buňky Chorasanu. A mám pocit , že v Rusku je Chazarská republika. Jak se vtipně říká: Už v tom mám hokej.
Půjdu si poslechnout Napůl od karlovarské Cody. Ačkoli se NATO můžu vysejŘIT, tak mě čeká spousta práce.

Vystrčil ven ruku.
Deštník zastrčil.
A na lidí kolem dělal kuku.

idiotronic
Reply to  orinoko
17. 6. 2020 18:16

Doplněk:“ radiopřijímač CHAZAR se sem z CCCP dovážel. Naposledy za stovku před dvěma léty na Aukru.

Bety
Bety
18. 6. 2020 21:12

Podle historičky Křížové z FF UK se Češi nemohou vyvléknout z odpovědnosti za otroctví, protože v Čechách tkalci tkali barevné látky a skláři vyráběli korálky které se vyvážely dál do Evropy a pak do Afriky, kde se s nimi obchodovalo na trhu s otroky. A naši vlastenci v kavárnách pili kávu, která jim byla dostupná díky otrocké práci. Navíc jsme přece chtěli patřit do civilizačního okruhu té Evropy, která bohatla díky otroctví. (Parlamentní listy).
Tak tady to máte, otrokáři zatracení, a teď pěkně do ulic a vyřvávat Black…., nebo budete za rasisty všech rasistů!!!

Gatta
Gatta
Reply to  Bety
19. 6. 2020 6:02

Jak jsem psal výše:

******
Ono s těmi teoretiky je skoro vždy nakonec PROBLÉM.
A bohužel secto stává většinou těm opravdu inteligentním a vysoce vzdělaným a rétoricky schopným.

Mám na to svoje pořekadlo:“ Vhodnými argumenty lze obhájit jakýkoliv nesmysl“.
*****

Jde tedy jen o to „Komu dobře?“.
Mnoha intelektuàlům tohoto typu jde i pouze o originalitu, která jim má uspolpkojit jejich ješitnost( pýchu), v horším případě o too a zajistit si svoji zbytečnou zameěstnnanost , případně oddměnu za splněný úkol (hamižnost).

Bety
Bety
Reply to  Gatta
19. 6. 2020 8:26

Když je historička, tak by se možná měla zamyslet nad tím, jaký byl rozdíl mezi otroky a poddanými, nebo jaký je rozdíl mezi
faktickým otroctvím a otroctvím finančním. Ale na něco takového by jí grant neschválili a takový Schwarzenberg a spol. by
se mohli dokonce začít zlobit.

PPK
PPK
Reply to  Bety
19. 6. 2020 9:36

No ano, když chce paní profesorka být ještě dlouho alespoň tou proděkankou na FFUK v Praze, tak pochopitelně a snaživě ráda pozdravila u vrbiček.

orinoko
Reply to  Bety
19. 6. 2020 7:47

Hysterička Křížová by si měla preventivně změnit příjmení. Ještě nevíme, až kam se historický exKURZ dostane. Možná že nakonec dojdeme až k Pánu Bohu – jak to myslel s tou motykou?
Zrovna Křížová je jedna z těch motyk.
A co takhle lejno? Má choulostivou barvu, tedy většinou… Nebudeme ho muset líbat?
V tom případě doporučuji, aby nám soudržky Křížové , Minář Vystrčil Kalouska s Kovářem i řepoexkrementem … a další hnědí experti … šli příkladem , jak se lejnu dává trojitý Brežněv.

Botičky od Diora
Botičky od Diora
Reply to  Bety
19. 6. 2020 16:47

Táto ctihodná dáma zmínila, jak po první světové válce mělo Československo zálusk na Togo a panovala myšlenka, že Češi by byli lepší kolonizátoři než Němci… Máš recht, Cecilko, ještě poděkuji Hitlerovi že včas zpacifikoval těch husitských nenažranců!
Obávám se, že kdysi kvalitní Univerzita Karlova už delší dobu stojí za starou … za staré Botičky od Diora :-)))

orinoko
Reply to  Botičky od Diora
19. 6. 2020 17:20

Taky tě to všechno tak sr?
Zjistil jsem , že v životě nesmím potkat dvě krvy. Křížovou dourovou… Já bych byl snad schopný … Někomu flusnout do diry. A to je velmi na povazenou.

Gatta
Gatta
Reply to  Bety
19. 6. 2020 20:01

Takže naši kavárníci za všechny ty křivdy afričanům můžou … :-) To be se nemělo nechat jen tak …

Největší otrokáři byli samotní afričtí králové, kteří prodávali pod různými záminkami (obykle jako trest, nebo ještě častěji i pro záměrně nesplatitelný daňový dluh) „svoje“ poddané do otroctví a tím si vylepšovali svůj královský rozpočet.
Dále bohatli překupníci – což byli z velké části Arabové. No a pak dopravci – a moře, tedy i přepravu otroků do Ameriky ovládali Britové.

Martin (už bez taky m)
18. 6. 2020 21:14

Я.Кедми: Арктика для России – ключ к сверхдержавности
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=v04POnMzePc&feature=emb_logo