Kdo chrání a ovládá Českou televizi?

O České televizi toho bylo napsáno mnoho. Celé knihy zabývající se zpravodajskými prohřešky této televize (např. Petr Žantovský – Černá kniha České televize), a každý den jsme svědky podivného způsobu informování, které má k objektivnímu zpravodajství dle mého názoru velmi daleko.

Někdy se mi zdá, že jediným kritériem, jak se stát zaměstnancem České televize je poněkud specifická morálka, protože jak nám permanentně dokazují komentátoři a hlasatelé televize, není třeba umět správně česky, umět vyslovovat, či řídit se základními pravidly diskuse.

Mám možnost porovnat zpravodajství ČT s jinými zpravodajskými kanály a nemohu si pomoci, ale asi neexistuje v Evropě (zpravodajský) kanál, který by valnou část hlavních zpráv věnoval ostouzení vlastního prezidenta a premiéra. Neexistuje asi ani zpravodajská společnost, která by soustavně a hloupě brojila proti Rusku.

Jako příklad práce ČT mohu uvést, že v pořadu Události odvysílala tato televize vstup redaktora Jiřího Hynka, který opakovaně označil Andreje Babiše za „bývalého premiéra“. Tuto zprávu nekorigovala ani další hlasatelka Witowská, která ji současně slyšela ve studiu. Omluva? Kdepak. (ČT navíc tento vstup smazala ze svého archivu s tím, že obsahoval nepřesnou informaci – pozn. edit.)

Je tedy možné, že scénář, který ČT dostala a kterým se poslušně řídil komentátor, nevyšel.

Co si o tom myslet?

Známý, který pracoval v České televizi, mi říkal, že ČT je pod přímým dohledem jedné mocnosti a její zaměstnance je často vidět v blízkosti jisté budovy na Malé Straně.

Je tedy možné, že tak, jak jsme se po vstupu do NATO částečně vzdali vlastní armády a po vstupu do EU části rozhodovacích pravomocí v ekonomické sféře, tak jsme se vzdali i práva na objektivní zpravodajství.

Přejít do diskuze k článku 7 komentářů