Otevřený dopis arcibiskupu Graubnerovi

Jan Graubner

Arcibiskup

Olomouc

 

Odpověď arcibiskupu Graubnerovi

 

Vážený pane arcibiskupe,

v titulku Vašeho rozhovoru pro Parlamentní listy je napsáno: Politici nechtěli podpořit Ukrajinu, tak se do toho pustila naše církev!

Koho vlastně mají ty tři kamiony, které jste spolu s Charitou v Olomouci nasbíral, podpořit? Lidi, kterým byly na Donbase rozbombardovány jejich domy a kteří ještě zůstali naživu? Ne! Ty lidi odstřeluje a bombarduje ukrajinská armáda s duchem fašismu. Pomoc katolíků z Olomouce je ve skutečnosti dána těm, kteří zabíjí civilní obyvatelstvo Novorossijské republiky, která se po referendu oddělila od Ukrajiny. Ptám se: Když se Slovensko oddělilo od Česka, šli tam na ně Češi s tanky a bombami? Anebo když se oddělila Ukrajina od Sovětského svazu, poslalo Rusko na Ukrajince trestné čety jako na teroristy? Nic takového. Vše se řešilo mírovou cestou. Vy ale tuto válku ospravedlňujete frází, že je nutno podpořit hospodářské sankce proti Rusku, které podle Vás okupovalo kus Ukrajiny. Vy podporujete nejen sankce, ale i samotnou válku! Zamlčujete, že jí předcházel nezákonný puč, který podle amerických technologií proběhl už asi v 10 zemích včetně Ukrajiny s cílem svržení zákonných vlád. Na Ukrajině šlo o svržení zákonného prezidenta před uplynutím jeho kadence. Proč nealarmujete, aby byly uvaleny sankce na USA?!

Oč v této válce jde? Je to boj za obnovu morálních hodnot a křesťanství, anebo za jejich totální likvidaci? Odpověď je jasná. Tam, kde je uzákoněna priorita homosexualismu, kde jsou rodičům kradeny děti a rodiče posíláni za to, že chrání své děti před homosexuály a pedofily do vězení, tam jde o zničení rodiny a křesťanství. Řeč o nějaké lásce a toleranci je pak jen pustou frází! Takže i Vaše fráze o lásce a početných rodinách jsou jen klamem, za nímž brzy nastoupí otřesná realita. Nyní kupujete lístky do divadla početným rodinám, ale zítra jim budou brát děti podle nových juvenilních zákonů a nové antimorálky „lásky“, která bude synonymem homosexuální diktatury a devastace.

Na Ukrajině tuto novou ideologii sebezničení a pohřbu katolické církve a křesťanství prosadil kardinál Huzar spolu se svou zednářskou skupinou „1. prosince“. Vy toužíte být českým Huzarem i s láskou k Lions clubu a jeho starším bratřím?! Místo toho, abyste vybízel Huzara a Vatikán k urgování mírového jednání, podporujete válku a navíc obviňujete politiky, že prý jsou lhostejní a bez ideálů, protože se neopičí po Vás a netancují, jak Vy pískáte.

Český národ a zřejmě s ním i katolíky nazýváte „stádem hlupáků“. Dovolím si v závorkách upřesnění Vaší citace: „Napřed se ptám, kdo je ten český (katolický) národ? (otrávený herezemi antievangelia, za něž dle Gal 1,8-9 dopadá Boží anathema.) (Katolická) společnost či obyvatelstvo se jeví tak, jak se chovají jeho (církevní) představitelé a jak ho manipulují a prezentují (církevní) média. Někdy vypadají jako stádo hlupáků, které se ovládá (náboženskými frázemi) a sliby a dojí prostřednictvím vychytralé reklamy (o ‚lásce‘ a ‚míru‘). Tento pohled (na katolíky) není moc radostný!“

Příklad neradostného pohledu: Do města X. na Ukrajině přivezli rakev tzv. hrdiny z fronty. Lidé, zfanatizovaní církevníky, hrob zasypali tisícem karafiátů a kněz o zemřelém tvrdil, že je svatý a mučedník a že už je v nebi. Jenže 5 dní po pohřbu se onen údajně padlý vrátil. On ještě se dvěma dalšími podle rozkazu čekali v mrazu v zákopech tři dny, až je zajali místní povstalci. Ti jim dali najíst, dali jim oděv a peníze na cestu domů. Jaká ale byla reakce zbožných katolíků, když se „padlý hrdina“ vrátil? I ti nejbližší se na něj dívali jako na zločince a dezertéra a raději by ho viděli mrtvého, a to dokonce i vlastní rodina! Opravdu, „tento pohled není moc radostný“! Nestala se Huzarova církev postavená na herezích a zombování nebezpečnou sektou?

Pastor Turčinov povzbuzován Huzarem začal válku a nyní připravil už čtvrtou mobilizaci. Dnes masmédia podávají informace: „Čtvrtou vlnou mobilizace se má získat 100.000 vojáků ve věku od 25 do 60 let. Nikdo nemůže odmítnout nastoupit ani ženy zdravotnice či specialistky ve věku od 25 do 50 let…“ To, že žena, matka, má doma dvě malé děti, nikoho nezajímá! Přece podle Huzara musíme bojovat, dokud nevyhrajeme!

Další citace z internetového zpravodajského portálu ZIK: „Při čtvrté vlně mobilizace už nebudou bosí či nazí vojáci…“ To prý před tím zavinila rodina, protože nedala dobré ošacení a nekoupila neprůstřelné vesty svému synu či manželovi. „Nyní tomu už bude jinak díky mezinárodní pomoci z Kanady.“ Ještě zapomněli doplnit: „A díky pomoci arcibiskupa Graubnera a Charity z Olomouce.“ Tímto gestem třech kamionů z Olomouce byla očištěna „nedobrá“ reputace před USA, kterou podle Vás zavinil český prezident. On odvážně ukázal na pravdu, že jde o občanskou válku. Dal najevo, že Česko nemíní podporovat toto nesmyslné vraždění na Ukrajině. Proč jste i Vy, pane arcibiskupe, neřekl jasné slovo: „Válečný konflikt je třeba řešit mírovou cestou!“? Vy ale podporujete demagogii kardinála Huzara: „Nevzdávat se, je třeba bojovat, dokud nebude vítězství!“ Podobné heslo i ducha měli fašisté. Tento „mírový“ program Huzara přišel na Ukrajinu podpořit i papežský legát, kardinál Schönborn. On ve jménu papeže povzbudil vládu: „Ukrajinci, vydržte v boji!“ I Vy v podobném duchu vyhlašujete: „Politici nechtějí podpořit Ukrajinu (v občanské válce), proto se do toho pustila naše církev…“

Jsem ale přesvědčen, že mezi biskupy v ČR je více než polovina těch, kteří nechtějí podporovat tuto vyvražďovací válku. Oni s Vašimi názory o „lásce“ nesouhlasí, protože jde o zločiny na lidech a prosazování celosvětového konfliktu.

Ptám se Vás, pane arcibiskupe: A co smrt, Boží soud, a věčné peklo za zločiny proti lidskosti, za zabíjení Krista v duších maličkých (Mt 18,6), za antievangelium (Gal 1,8-9)?! To peklo je místo pro církevní farizeje, kteří ukřižovali Krista i pro apoštola Jidáše, a to je připraveno i současným církevním farizeům, mezi něž patříte i Vy. Jak obstojíte před Božím soudem za Vaše masové klamání věřících duchem antikrista a mantrami o lásce? Tam knihy se skrytými záznamy z života budou odkryty (viz Zj 20,12). „Kdo není zapsán v knize života, bude vržen do ohnivého jezera.“ (Zj 20,15) Vy jste se „se svou církví pustil“ do časného i věčného pekla. Zastavte se! Probuďte se do pravdy a reality a čiňte pokání, dokud je čas! Vy před Božím soudem řeknete: „Copak jsem stále nemluvil o lásce?“ Nechtěl bych v hodinu smrti slyšet Kristův hlas: „Neznám tě, odejdi do ohně, který je připraven ďáblu a jeho démonům.“ (Mt 25,41)

 

+ Eliáš

Patriarcha Byzantského všeobecného (katolického) patriarchátu

Doněck 14. 1. 2015

monastýr Voskresiňa, Novorossija

***

Stanův komentář: Upozornění pro pravověrné české katolíky. Podle Wikipedie i podle arcibiskupa Graubnera je Byzantský všeobecný (katolický) patriarchát schizmatická sekta. Podle mého názoru mohou nastat situace, kdy je i pro pravověrného katolíka zajímavé poslechnout si i názor patriarchy „schizmatické sekty“. Natož pro všechny ostatní…

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
23 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
nedalomito
nedalomito
16. 1. 2015 18:59

Přikládám odkaz na další otevřené dopisy a k tomu i jiné čtení
http://vkpatriarhat.org.ua/cz/?category_name=dopisy-politikum

Trestní oznámení na prezidenty USA za zločiny proti lidskosti
http://vkpatriarhat.org.ua/cz/?p=23699

Ibrahim Ag Alhabib
Ibrahim Ag Alhabib
16. 1. 2015 20:42

a co já, ČLOVĚK? kolem se to míhá spravedlivými a spravedlivějšími a MY z toho máme hovno, a to HOVNO nám potom přilepí IN MEMORIAM…..všechno jsou to kecy, jen kecy…..ale má pravdu ten bratr ELIÁŠ…

r.m.
r.m.
16. 1. 2015 21:08

přišel na Ukrajinu podpořit i papežský legát, kardinál Schönborn. On ve jménu papeže povzbudil vládu: „Ukrajinci, vydržte v boji!“
sledujete to jaký pojmy používají? já mám dojem, že ta slova jsou z nějakýho středověkýho válečnýho románu
ty voee, ve 21. století, mě jebne))

ray
ray
16. 1. 2015 21:20

Já vcelku souhlasím s tím co píše patriarcha, nevadí mi ani jakási kritika církevních představitelů, vybízení k morálnímu jednání, strašení peklem a jiné věci. S čím však nějak nejsem ztotožněný je tvrzení o tom, že Vatikán a katolíci podporují „válku“, že jsou proti míru a proti usmíření. Odkud se čerpá toto tvrzení, resp. toto obvinění? Na bohoslužbách se pravidelně konají společné modlitby za mír. Jmenovitě za mír na Ukrajině nebo v Sýrii! Takže jaképak podporování války?

peter.
16. 1. 2015 22:07

ray napsal Já vcelku souhlasím s tím co píše patriarcha, nevadí mi ani jakási kritika církevních představitelů, vybízení k morálnímu jednání, strašení peklem a jiné věci. S čím však nějak nejsem ztotožněný je tvrzení o tom, že Vatikán a katolíci podporují „válku“, že jsou proti míru a proti usmíření. Odkud se čerpá toto tvrzení, resp. toto obvinění? Na bohoslužbách se pravidelně konají společné modlitby za mír. Jmenovitě za mír na Ukrajině nebo v Sýrii! Takže jaképak podporování války? Ray Vatikán vždy podporoval vojny a podporuje ich aj teraz,stačí sa pozrieť čo vyvádzajú gréckokatolícky farári a biskupovia na Ukrajine.O tom,aké postoje… Číst vice »

ray
ray
16. 1. 2015 22:46

A co dělá řeckokatolický klér ne Ukrajině? Buďte konkrétní.

lomikel
lomikel
17. 1. 2015 5:05

vy mi rayi pripadte jako slusny clovek, premyslivy v oblastech ktere se nedotykaji katolicke cirkve. co se ji tyce nema moc cenu s vami diskutovat, jen by me zajimalo proc ji, silovou byrokratickou organizaci, potrebujete. Boha a Jezise vam ani nedaji ani nevezmou, proc jste zavysli na horde dedku ?

Béda
17. 1. 2015 7:24

Jedno z přikázání Desatera v praxi: Nezabiješ! Nezabiješ? Zabiješ! Budeš zabíjet (celé rodiny) dnes a denně pro věčnou slávu Boží a vítězství Lásky. Rozhřešení máš předem zajištěno.

peter.
17. 1. 2015 7:35

Ray Ja si veľmi vážim vašu vytrvalosť vo viere,ale možno by bolo dobre trochu sa zamyslieť nad tým,prečo sa aj v samotnej rkc objavili prúdy,ktoré spochybňujú stav vierouky rkc a žiadajú odstránenie niektorých dogiem.V Latinskej Amerike vzniklo hnutie „teológia oslobodenia“,ktorú Vatikán odmieta do takej miery,že exkomunikuje biskupov z cirkvi len preto,že hlásajú-Cirkev chudobných a nie Cirkev bohatých pre chudobných.Wojtyla označil arcibiskupa Oskara Romera zo S.Salvadoru za komunistu,lebo sa postavil na stranu ľudu,ktorý bol zversky zabíjaný tzv.eskadrami smrti,ktoré s pomocou CIA a za účasti CIA zakladali salvadorskí latifundisti.Romera napokon zavraždili priamo pri bohoslužbe a Vatikán ho dodnes odmieta vyhlásiť za svätého… Číst vice »

Aleš
Aleš
17. 1. 2015 10:12

Ray: Pokud se člověk v jednom okamžiku jde do kostela pomodlit za mír na Ukrajině, ale pak jde a udělá vše proto, aby na Ukrajině byla válka, tak to není přeci nic jiného než podporování války. Stejně tak jako mír si nepředstavuji situaci, kdy na základě podpory ukrajinského fašismu dojde k porážce poslední velké překážky ke konečnému vítězství nadnárodního kapitálu a jeho vládě nad celým světem. A modlitby, které by si přály snad něco podobného by nebyly pro mne nic jiného než černou magií. Není to tak, že bych doslovně souhlasil s páterem Eliášem, ale něčím mi vztah části katolické… Číst vice »

ray
ray
17. 1. 2015 13:37

Stan napsal Konkrétně štve do války proti „kacapům“ a „moskalům“. Ta kázání na majdanu i na západní Ukrajině jsem slyšel a byla otřesná. K tomu žehnání jednotkám nácků odjíždějících do války a účast na pohřbech v banderovském a nacistickém duchu. Oni společně s „filaretisty“ chtějí mír a modlí se za něj. Ale až po „konečném vítězství“, po němž budou všichni pravoslavní uznávající moskevský patriarchát dva metry pod zemí. A jestli se za takový mír společně se svými biskupy modlíte s nimi, je to Váš velký problém a platí pro Vás závěr Eliášova dopisu. Já ta kázání neslyšel, takže to nemůžu… Číst vice »

ray
ray
17. 1. 2015 13:39

Jinak si myslím, že většina běžných vojáků co jedou bojovat na Donbas ani neví proč tam jedou a nechtějí se toho účastnit. Pokud se už tomu nevyhnou, tak někteří zběhnou a někteří se teda snaží bojovat a plnit povinnosti. Ti si také nechají požehnat a snaží se bojovat (proti té straně, které jsme tady všichni nakloněni). Ale každopádně tam trpí. Není každý Ukrajinec svině, která jezdí s chutí vraždit „moskaly“. Tak to opravdu není.

peter.
17. 1. 2015 13:44

ray napsal
ení každý Ukrajinec svině, která jezdí s chutí vraždit „moskaly“. Tak to opravdu není.

To máte pravdu.Svine sú vo veľkej väčšine len tí Haličsko-uniatskí Ukrajinci.

ray
ray
17. 1. 2015 13:59

lomikel napsal vy mi rayi pripadte jako slusny clovek, premyslivy v oblastech ktere se nedotykaji katolicke cirkve. co se ji tyce nema moc cenu s vami diskutovat, jen by me zajimalo proc ji, silovou byrokratickou organizaci, potrebujete. Boha a Jezise vam ani nedaji ani nevezmou, proc jste zavysli na horde dedku ? Je to proto, že křesťané mají přirozenou potřebu se sdružovat. Katolíci se sdružují do církve, která je pokračovatelkou apoštolské tradice, což není vůbec málo. Apoštolové byli mučedníci, kteří zemřeli pro hlásání Kristovy zvěsti. To, že je tato církev velkou institucí, která – aby fungovala – potřebuje ve svých… Číst vice »

peter.
17. 1. 2015 14:17

ray napsal
se snažili jejich „odpadlictví směrem k Římu“ dost krutým způsobem potlačit což znásobilo vzájemné napětí? A ani dnes

Nie.To nie je pravda.Nepoznám prípad,kedy sa pravoslávni kresťania dopúšťali na Uniatoch alebo rímokatolíkoch takých zverstiev ako tomu bolo a je naopak.
Doporučujem prečítať „Balamandské vyhlásenie“ a niečo o gréckokatolíckom prozelytizme.

ray
ray
17. 1. 2015 16:05

Za SSSR docházelo k pronásledování a likvidace řeckokatolíků tehdejší mocí, přičemž podíl na tom měli i někteří pravoslavní představitelé. Pravoslavným připadl také majetek zabavený řeckým katolíkům.

ray
ray
17. 1. 2015 16:14

A k tomu, že Vatikán vždy podporoval válku (s čímž hrubě nesouhlasím), připojuji jeden článek, který pěkně shrnuje postoje Vatikánu k oné zmíněné 1. světové válce:
http://www.res.claritatis.cz/vatikan/6970-pred-sto-lety-benedikt-xv-odsoudil-velkou-valku-jako-zbytecny-masakr

Viky
Viky
17. 1. 2015 17:42

Ray, v období po válce a po smrti metropolity Šeptického, byla administrativně řeckokatolická církev v SSSR likvidována a církevní objekty z části předány pravoslavným. Po kolikáté se cosi podobného stalo od 1592? Když poslouchám (čtu) jednoduchá obviňování řeckokatolických kněží /respektive celé církve/ ze všech možných hříchů světa, nevím, jestli se neusmát. Když na počátku války došlo k masakrům židovského obyvatelstva ve Lvově, byl to Šeptickij, kdo se snažil zadržet ukr. nacionalisty a v tomto smyslu vydal instrukce i svým podřízeným kněžím. Když ve vraždění pokračovali tentokrát nacisté, obrátil se dopisem k Hitlerovi právě metropolita Šeptickij. (sice bez úspěchu, ale učinil… Číst vice »

peter.
17. 1. 2015 19:03

Pekná blbosť je myslieť si,že vytvorenie Brestskej aj Užhorodskej únie nebolo v záujme likvidácie pravoslávia Rímskokatolíckou cirkvou.Podobnou blbosťou je aj to,že uniatskí kňazi nemali vplyv na rozvoj nacionalizmu v západných regiónoch Ukrajiny.Čo sa Šeptického týka,tak mohol napomínať svojich kňazov koľko chcel pravdou ale je,že to boli pravoslávni kresťania -Rusíni ktorých likvidovali v Talerhofe,že to boli gréckokatolícki kňazi ktorí žehnali UPA a benderovcom v ich boji(a to aj na východnom Slovensku) a že sú to zase gréckokatolícki kňazi ktorí dnes žehnajú Pravému sektoru a a všelijakým Ajdarom.A vôbec,najlepšie popísal čo treba s pravoslávnou cirkvou urobiť sám Z.Brzezinski vo svojej Veľkej šachovnici.Signifikantným… Číst vice »

ray
ray
17. 1. 2015 22:06

Zrovna Stepinac je příkladem dobrého člověka, který pomáhal i nekatolíkům.
On veřejně kritizoval ustašovské nacionalisty, nebyl žádným jejich podporovatelem. On se nejvíc provinil tím, že bránil Chorvaty před komunisty a srbskými partyzánskými jednotkami, které se dopouštěly násilí a vraždění. Stačí jeden příklad – masakr u Bleiburgu. Ten opravdu nevedli Chorvaté :)
Za veřejnou kritiku komunistů byl posléze Stepinac odsouzen.

Viky
Viky
17. 1. 2015 22:23

Sákryš, Peter, nějak mi uniká souvislost mezi Šeptickým a c.k. mocnářským koncentrákem. Když skáčete ze země do země a z období do období, nestačím sledovat tok Vašich myšlenek. Víte Peter, církve a kněží se rádi tváří jako že jsou nad ostatní společností, nejsou. Jsou její integrální součástí s větším, či menším vlivem. A úplně stejně je to s jejich indoktrinací. Říkají sice, že podléhají jen Písmu a Bohu (případně 1.2.3.4.-xtému Božímu podnáměstku ve Vatikánu a jinde), jenže oni podléhají i všem možným vlivům ve společnosti. Takže i nacionalismu nebo fašistickým tendencím. existuje obrázek moskevského patriarchy jak žehná novému vládci Rusi… Číst vice »

peter.
18. 1. 2015 9:05

http://www.halonoviny.cz/articles/view/25250406/page:2
Ján Mlynárik – Banderovci očami historikov – tragédia gréckokatolíckej cirkvi cit :madzi banderovcami mali výnimočné postavenie gréckokatolícki kňazi,najvzdelanejšia vrstva ukrajinských národovcov,ktorí boli súčasťou civilnej siete OUN,ktorá zaisťovala zázemie banderovcom.koniec cit.
cit.v r.1938 nastúpil do čela OUN plk.Andrij Melnyk,založil ozbrojenú teroristickú bunku,ktorú podporoval vtedajší šéf ukajinských uniatov Andrij Šeptyckij,duchovný vodca Haliče.
http://kostlanova.blog.idnes.cz/c/64310/Otazniky-kolem-ukrajinskych-nacionalistu.html
A ešte doporučujem niečo o tom ako kardinál Lubačivskij slúži omšu príslušníkom SS divízie Halič,ktorí sa vrátili po r.1990 z emigrácie