Při vyrovnání s církvemi se děje řada nekalostí

Vážení spoluobčané,

nenechám se vydírat a český národ ohlupovat. Jak víte, byl jsem v minulosti požádán o právní pomoc ve věci zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi. Tuto jsem poskytl tehdejší skupině poslanců, které bylo  zabráněno přednést stanovisko klubu k tomu, jak vznikal církevní majetek. Poslanci vycházeli z toho, že nemohou hájit své voliče, pokud je jejich klubu odnímáno právo informovat veřejnost o obsahu vědecké práce zabývající se oprávněností případných restitucí na základě historického vývoje vzniku církevního majetku. Ústavní soud dle předpokladu nevyhověl, mimo jiné i proto, že těchto poslanců bylo málo. Protože touto prací byla moje analýza, setkal jsem se poprvé po této schůzi s těmito poslanci. Tehdy jsem začal podrobněji sledovat celou problematiku tzv. vyrovnání s církvemi a dospěl jsem k závěru, že se v ní děje řada nekalostí.

To se projevilo i v přístupu veřejných sdělovacích prostředků. Oponenti tohoto zákona měli mnohem menší příležitost vystupovat, než jeho zastánci. Po přijetí zákona jsem zastupoval skupinu senátorů, kteří zákon napadli u Ústavního soudu. Těmito senátory byli někteří senátoři ČSSD (necelých 30%), všichni senátoři Severočechů a KSČM. Až po nás se na Ústavní soud obrátili poslanci z řad ČSSD a KSČM. Senátoři jako jediní požadovali nejen zrušení celého zákona, ale protože předpokládali na základě provedených analýz, že Ústavní soud nevyhoví tomuto návrhu, domáhali se alternativě zrušení několika bodů či slov z textu zákona. Dosáhli tak mimořádného úspěchu. Ústavní soud na základě jejich návrhu vypustil ze zákona požadavek, aby se vracel i majetek, za který byla případně poskytnuta náhrada. Tato náhrada by odpovídala tehdejším předpisům z dob první republiky, ale obtížně by obstála dnešním pohledem. Senátoři nechtěli, aby církve případně majetek dostaly v minulosti zaplacený, a nyní se jim znovu vydával, a to bez plnění. Obávali jsme se, že někteří političtí představitelé se budou snažit zabránit změně zákona v souladu s vůlí většiny národa tím, že dojde k uzavřením Konkordátu, tj. smlouvy, která má podle naší ústavy vyšší právní sílu než zákon. Předpokládali jsme, že se bude vydávat případně i majetek, za který byla poskytnuta náhrada, protože se výplata náhrad nebude prověřovat. To mne vedlo k dalšímu sledování této věci.

Nenechal jsem se tak zastrašit škodou v řádech desítek tisíc korun, ke které došlo dvojím vykradením mého automobilu před jednáním u Ústavního soudu, a to pod kamerou průmyslové televize, aniž by byli dopadeni pachatelé prvního trestného činu. Ti mi odnesli nejenom věci běžné, ale i podklady pro jednání Ústavního soudu včetně zahraniční literatury. Policie dopadla a identifikovala až následného pachatele, který se pouze zajímal o to, co se dá zpeněžit.

V rámci své snahy o ochranu České republiky jsem zjistil, že se mé obavy potvrzují. Delegace ústavně-právního výboru Poslanecké sněmovny ČR dne 28. května 2014 jednala ve Vatikánu o uzavření Konkordátu. Delegaci tvořili po jednom zástupci hnutí ANO 2011 – vedoucí delegace, ČSSD – členka delegace a významní prosazovatelé zákona Stanislav Polčák z TOP09 a Marek Benda z ODS, zpravodaj zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi. Dle mých údajů se dokonce uskutečnilo i setkání s papežem. Při jednání se Svatým stolcem česká delegace konstatovala, že jejich strany nemají zájem otevírat uzavřené problémy a nebudou se vracet k zákonu o majetkovém vyrovnání s církvemi. Tím fakticky měly politické strany a hnutí proklamovat snahu zabránit novele zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi způsobem, který by odpovídal názoru většiny obyvatel naší země. Obsahem tohoto jednání jak odpovídá i další postup poslanců těchto stran v Parlamentu. Delegace diskutovala o uzavření Konkordátu mezi Svatým stolcem a ČR, a to dle mých údajů z iniciativy arcibiskupa Dominiqua Mambertiho, tajemníka pro styk se státy.

Jednou z cest pro ověření, zda se skutečně toto děje, bylo i využití oprávnění občana naší republiky získat informace podle zákona o veřejném přístupu k informacím. Obrátil jsem se proto na obě komory našeho Parlamentu (příloha č. 1 a č. 2). Zatímco ze Senátu jsem získal vyčerpávající informaci (příloha č. 3), z Poslanecké sněmovny byla neúplná a neodpovídala na všechny zásadní otázky (příloha č. 4). Proto jsem podal novou žádost jak Poslanecké sněmovně (příloha č. 5), tak Ministerstvu zahraničí ČR (dále jen „MZV“) (příloha č. 6).

Protože se Poslanecká sněmovna opětovně vyhnula projednávání novely zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi, které bylo na programu této schůze, obrátil jsem se při jejím skončení písemně prostřednictvím předsedy Poslanecké sněmovny a předsedů poslaneckých klubů na všechny poslance s žádostí, aby svolali mimořádnou schůzi sněmovny k projednání závažných otázek souvisejících s církevními restitucemi (příloha č. 7). Nedlouho po odeslání této žádosti ČTK vydala informaci Transparency International (dále jen „TI“), že jsem dle TI nejméně transparentním kandidátem na funkci senátora, zatímco nejtransparentnějším je zakladatel této společnosti Mgr. Láska. Několik hodin po odeslání žádosti poslancům jsem obdržel i odpověď z MZV (příloha č. 8) a dnes i odpověď z Poslanecké sněmovny (příloha č. 9). Z těchto listin je zřejmé, že jsem nedostal podrobnější zprávu o tom, co se dělo při jednání naši ústavních činitelů se Svatým stolcem. O jednání se sdělovací prostředky vůbec nezmínily. Poslanecká sněmovna se odkazuje na MZV. MZV se vůbec o jednání se Svatým stolcem ve Vatikánu přitom nezmiňuje, přestože na něj bylo v příloze č. 6 dotázáno.

Považuji proto celou situaci za mimořádně krizovou. V ČR platí zákon, který podstatná část občanů považuje za nemorální, probíhají utajovaná jednání se Svatým stolcem, který de facto se má stát vlastníkem majetku za více než 100 miliard a státní orgány o tom neposkytují občanům jakékoliv relevantní informace. Dokonce se zdá, že proti kritikům zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi probíhá skrytá štvavá kampaň a zastrašování. Z tohoto důvodu a na základě dnešní informace z Poslanecké sněmovny, když dle očekávání, jak jsem již včera uvedl na svém facebooku, není zájem o svolání mimořádné chůze sněmovny pro odstranění pochybností o neprozkoumávání výplaty finančních náhrad. Po zahájení revize pozemkové reformy přitom došlo k podstatným nárůstům výdajů na církve. Proto se na Vás obracím s žádostí o pomoc.

Donuťme konečně naše ústavní činitele k tomu, aby prováděli transparentní majetkové vypořádání s církvemi, aby nevznikaly pochybnosti o tom, zda dochází či nedochází k rozkrádání naší země. Donuťme je k tomu, aby přijali zákon o referendu, ve kterém bychom mohli i my případně proti vůli našich zákonodárců rozhodnout o změně zákona o majetkovém vyrovnání tak, jak si přeje většina společnosti. Donuťme naše poslance k tomu, aby nás akceptovali, a sami jsme mohli rozhodnout o případném Konkordátu se Svatým stolcem a umožnili nám rozhodnout v referendu vždy, když se budeme bát korupce při přijímání zákona. Návrh příslušné novely zákona o majetkovém vyrovnání je připraven, ale bez tlaku nás, občanů ČR, kteří nemají možnost svobodně vyjádřit své názory a získat informace a kteří financují církve nejen dle tohoto zákona, toho nedocílíme. Zajisté není náhodou, že Římsko-katolická církev se začíná intenzivněji zasazovat o politické věci, že sotva byla oznámena moje kandidatura do Senátu, začala se rozbíhat snad nejdražší senátorská kampaň v naší republice Mgr. Lásky, kterého prokazatelně podporují na akcích osoby, které v minulých volbách podporovaly KDU-ČSL. Hrozí nebezpečí, že bez Vaší podpory neprosadíme nic. Nežádám Vás dokonce ani o Váš hlas ve volbách, vždyť většina z Vás není ani z mého volebního obvodu Praha 5, Praha 13 a Řeporyje, žádám Vás pouze o podporu toho, abychom skutečně jako občané mohli rozhodovat o zásadních otázkách naší historie, a to bez obav z korupce.

Děkuji Vám.

JUDr. Karol Hrádela

Odkazy najdete zde

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
36 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aleš
Aleš
7. 10. 2014 7:39

za nesouhlas s církevními restitucemi mám v práci problémy

Alena
Alena
7. 10. 2014 8:50

tak, název Morava Vám dělá ošklivou vyrážku, ale že pole, louky, lesy vedle dalších nemovitostí je majetkem Vatikánu je v pohodě

Aleš
Aleš
7. 10. 2014 9:23

Alena: Z čeho usuzujete?

Aleš
Aleš
7. 10. 2014 9:31

Alena: v komentáři pro oriho, pod moravským článkem jsem to už tuším včera upřesnil

lomikel
lomikel
7. 10. 2014 9:34

na morave hraje cirkev daleko podstatenjsi roly nez v cechach. koncepce dejin dle moravane.cz vede k zrestituovani vseho a vsem (proniko to neucasane i do nazvu predmetneho clanku o moravksych nacionalistech), tedy krome lidi na morave zijicich. Zase pani Aleno aniz bych chtel byt hnusny zrovna na vas, musim rici ze by jste mela o veci jiste popremyslet.

Alena
Alena
7. 10. 2014 10:13

pro Aleše- církev se řídí kanonickým právem, o majetku rozhoduje Vatikán, čili nemovitý majetek předaný církvi patří Vatikánu
http://olesnice.katolik.cz/serialy/pravo/majetek.php
pro lomikela: o záměru vše restituovat na Moravě, co se týče majetku církve nic nevím. Neztotožňujte prosím religioznost s automatickým vrácením majetku církvi. Poláci jsou tak zbožní, přesto by s tak rozsáhlými restitucemi nesouhlasili

lomikel
lomikel
7. 10. 2014 11:00

pani aleno, pokud vam neni jasna vazba mezi cirkvi a sudetaky a dale mezi ideovimi tezemi moravavane.cz a sudetaky tak je to vas problem. Ja to tam jasne vidim a nehodlam se nijak omezovat ve svem upozornovani na toto. vase prispevky jsou plne rozporu kdy IMHO, a jiste se mohu milit, hledate urcitou nadeji, a neanalyzujete informace a aktivity ktere nejsou me ale predkladane/cinnene predmetnymi moravani.cz, landsmanasaftem, cirkvi katolickou zlodejskou, cizim knizetem, nebo napr. moravame sobotkou (viz nize). Vkladate nadeji do neceho co smrdi na sto honu. http://www.zvedavec.org/prispevky/2014/10/6170-dopis-sobotkovi.htm http://www.nwoo.org/2014/10/06/stanovisko-k-utajovane-pripravovane-dohode-se-svatym-stolcem/ btw katolik a moravan ( ja to sem pisu jen jako… Číst vice »

Aleš
Aleš
7. 10. 2014 11:01

a proto hluboce opovrhuju vedením naší instituce a stydím se, že neudělala nějakou studii vlivu restitucí na lesní hospodaření a na ztráty ekonomické, způsobené státnímu rozpočtu (výrazně klesnou zisky Lesům čr s.p. může dojít až k postupné jeho likvidaci, kde restituce jsou jeden ze zpouštěčů) Největší dobytci od nás dokonce ty církevní lesy vidí jako další šanci…

Alena
Alena
7. 10. 2014 11:18

pane Lomikel, znalosti jakékoliv ideologie je moje slabá stránka, to nepopírám. Stejně jako nepopírám, že snahy Moravanů o jiný správní systém mohou být zneužity. Ani to není na pořadu dne, dle reakcí zde. Souhlasím s jedním diskutujícím, který požaduje trestní odpovědnost úředníků a politiků. Stejně jako zákon o obecném referendu. To by měl být začátek všeho snažení, který jako vždy skončí špatně. To jest ničeho nebude dosaženo nebo vznikne paskvil. Jinak to dnes nevidím

Alena
Alena
7. 10. 2014 11:19

oprava paskvil- tím myslím zpackaný zákon

peter.
7. 10. 2014 19:10

Sú to nenásytní darmožráči a paraziti.Všetko vám zožerú.Tí už s Kristovým učením dávno nemajú nič spoločného a keby dnes Ježiš znovu prišiel na svet,tak títo „Boží ľudia“by ho ani do kostola nepustili.
http://vasevec.parlamentnilisty.cz/clanky/cirkev-bojujici-vitezna-aneb-rad-premonstratu-radi

J. Hruška
J. Hruška
8. 10. 2014 7:21

Víte, ono by to chtělo méně nadávat a víc myslet.Například si položit otázku, co vlastně je církev. I v římském katolicizmu platí, že nominálně je církev shromáždění věřících – a ne Duka a Vatikán. Podobně církevní majetek je – zase podle jména – majetkem farností a řádů. To znamená, že jde vlastně o majetek všech věřících, podobně jako kdysi JZD bylo majetkem svých členů. No a v tom je háček, na který by se církevní prožranci měli chytit. V době, kdy byl tento majetek získán, byli členy církve všichni lidé. Od té doby ale většina z nich vystoupila. Skutečné církevní… Číst vice »

lomikel
lomikel
8. 10. 2014 7:31

pan Hruska – to je primarne vas problem, tedy krestanu, jak se k tomu postavite. Vase vira je taky vase vec, a svym clenstvim v katolicke cirkvi krejte prave ty nenazrance. Muzte mi rict proc treba na vasi viru mame doplacet a vracet, a to ani ne vam, i neco co katolicke cirkvi nepatrilo ? V tomhle smyslu uz jsme se bavili, dejte odkaz na nejaky reformni proud katolicke cirkve, u na ci ve svete, ktery by alespon formalne odcinil hrichy vaseho souhlasi s bezpravim a tunelovanim statu v teto republice. Pokdu nejste clenem cirkve, tak jsme vas proste pouzil… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
8. 10. 2014 7:51

Velká část Jeseníků má patřit Olomouckému arcibiskupství, „probouzí“ se i nároky Řádu německých rytířů.
Po dvaceti letech šokovaně zírám, pro koho že jsme s hrstkou přátel často doslova s nasazením života chránili ty Jeseníky…
Pokud se brzy nedočkáme akutně potřebné pomoci, budeme brzy mrtví „či na útěku“, a tyto hory zcela bez ochrany.
Podívejte se, jak státní instituce hájí veřejné zájmy… a o „paměti míst“ tam mají přednášet procírkevní kolaboranti…
http://jeseniky.ochranaprirody.cz/sprava-informuje/aktuality/konference-ke-45-vyroci-vzniku-chko-jeseniky/
Národe, či to co z tebe zbylo: prober se!

peter.
8. 10. 2014 7:56

J. Hruška napsal Víte, ono by to chtělo méně nadávat a víc myslet.Například si položit otázku, co vlastně je církev. I v římském katolicizmu platí, že nominálně je církev shromáždění věřících – a ne Duka a Vatikán. Podobně církevní majetek je – zase podle jména – majetkem farností a řádů. To znamená, že jde vlastně o majetek všech věřících, podobně jako kdysi JZD bylo majetkem svých členů. No a v tom je háček, na který by se církevní prožranci měli chytit. V době, kdy byl tento majetek získán, byli členy církve všichni lidé. Od té doby ale většina z nich… Číst vice »

Sio
Sio
8. 10. 2014 8:08

J. Hruška napsal Víte, ono by to chtělo méně nadávat a víc myslet.Například si položit otázku, co vlastně je církev. I v římském katolicizmu platí, že nominálně je církev shromáždění věřících – a ne Duka a Vatikán. Podobně církevní majetek je – zase podle jména – majetkem farností a řádů. To znamená, že jde vlastně o majetek všech věřících, podobně jako kdysi JZD bylo majetkem svých členů. No a v tom je háček, na který by se církevní prožranci měli chytit. V době, kdy byl tento majetek získán, byli členy církve všichni lidé. Od té doby ale většina z nich… Číst vice »

fajt
8. 10. 2014 8:25

vůle lidu je dávno v dupě a tak nezbývá, než nějakého příbuzného uvrtat do nejsilnější mafie lidstva jako sluhu božího a pak se tvářit, že systém rozežíráme zevnitř, v podstatě o tom můžeme i velmi moudře podiskutovat, mezi mší a odpustkem. ..)

hudryper
hudryper
8. 10. 2014 8:50

Politiky obhajující největší krádež v novodobé historie odhaluje vtip: IRSKÁ PROSTITUTKA Dcera irské rodiny se neukázala doma víc jak deset roků. Když se jednoho dne vrátila, otec na ni křičel, „Kdes celou tu dobu byla? Proč nenapsalas? Aspoň řádku. Proč nezavolalas? Dovedeš pochopit jak se tvá matka trápila?“ Děvče, plakajíc, odpovědělo, fňuk, fňuk….“Tati….. styděla jsem se, stala jsem prostitutkou.“ „Čím se stalas!!? Ty nestydatá ženštino! Hříšnice! Jsi ostudou této katolické rodiny.“ „Dobrá, tatínku … jak si přeješ …“ „Jenom jsem přinesla mamince tento luxusní kožich, doklady o vlastnictví osmipokojové vily a šek na $5 milionů. Pro mého malého bratříčka Seamuse,… Číst vice »

lomikel
lomikel
8. 10. 2014 9:05

sio – neni to vec vericich ta spolecneska stranka cele zlodejiny, je to vec kazdeho kdo je ted okradan katolickou cirkvi, verici kteri dostanou prd jsou za uzitecne idioty. doknoce jsou na tom hure nez ti idioti, protoze veri na scitani hrichu(tady uz je to vec vericich ;) tak prave masivne hresi tim ze podporuji zlocinnou organizaci, mozna ze na ne bude prihlednuto k tomu ze to delaji v dobre vire v to ze tim dosahnou spaseni v ramci te organizace. docela nechutne ..

peter.
8. 10. 2014 9:20

RKC sa pri svojich nárokoch odvoláva na komunistický režim,ktorý ju pripravil o majetok a všemožne jej ubližoval.Už menej hovorí o tomto : Po nástupe komunistov k moci,mal nový režim snahu o spoluprácu s cirkvami,dôkazom čoho je aj to,že Gottwald sa v rámci inaugurácie za prezidenta zúčastnil na rozdiel od T.G.M,slávnostnej modlitby Te Deum,podobne ako neskôr Havel aj Klaus.V r.1949 však Vatikán za pontifikátu Pia XII vydal dekrét “ Acta Apostolicae Sedis 1949″,podľa ktorého každý komunista alebo podporovateľ komunistického zriadenia má byť exkomunikovaný z RKC.Vzhľadom na to,že v tom čase,tesne po vojne malo komunistické hnutie obrovskú podporu u obyvateľstva,možno tento dekrét… Číst vice »

J. Hruška
J. Hruška
8. 10. 2014 9:24

Sio napsal
Ano, tohle už mě napadlo. Trefil jste hřebík na hlavičku. Jinak – je to věc věřících, ale já bych nechtěl aby někdo míchal s mou vírou peníze, majetky a kšefty.
Myšlenky křesťanství jsou mi dokonce velmi sympatické. Ale dnešní církve jsou spíše sborem samozvanců zneužívajících upřimnou víru lidí ve spravedlnost a cosi vyššího nad námi. A to se mi docela hnusí. To je důvod, proč tyto organizace neuznávám.

To, co jsem napsal je ovšem v první řadě věc nevěřících: Aby dostali zpátky to, na co si Vlci a Duci činí neoprávněné nároky.

J. Hruška
J. Hruška
8. 10. 2014 9:26

J. Hruška napsal
To, co jsem napsal je ovšem v první řadě věc nevěřících: Aby dostali zpátky to, na co si Vlci a Duci činí neoprávněné nároky.

P.S. Věřící se obejdou i bez majetků.

lomikel
lomikel
8. 10. 2014 9:35

Hruska – tak to je teda gol! Katolici tlaci svoji zlodejsou agendu skrze politicke strany penetrovane vericimi, jako treba premier Sobotka ale na lidech mimo katolickou cirkec je aby jim v tom zabranili. Myslite ze bude nutne zase sahnou po cepu ? :o)

takze

1. co si predstavujete pod pojmem neverici ?
2. to by jste z toho lehce vyklouzli, vi verici dogmatum katolicke cirkve tak ze jste jejimi cleny, to je primarne vase vec, vase hrichy a vase svedomi.
:)

peter.
8. 10. 2014 10:24

oprava: Te Deum pri inaugurácii odmietli okrem T.G.M aj E.Beneš a V.Klaus.Zdôvodnili to tým,že Československá republika je sekulárny štát,čím odmietli akékoľvek zasahovanie cirkvi do štátnych záležitostí.

peter.
8. 10. 2014 11:20

peter. napsal

oprava: Te Deum pri inaugurácii odmietli okrem T.G.M aj E.Beneš a V.Klaus.Zdôvodnili to tým,že Československá republika je sekulárny štát,čím odmietli akékoľvek zasahovanie cirkvi do štátnych záležitostí.

http://eduardchmelar.blogspot.sk/2013/03/klerobolsevizmus.html

Alena
Alena
8. 10. 2014 13:06

Svým způsobem bychom si mohli brát z katolické církve příklad. Dle kanonického práva přísně dbá o svůj majetek, kdy nejvyšším správcem majetku je papež. Neexistuje zde privatizace, něco jako znárodnění, tím méně defraudace. Církev existuje staletí, stejně jako šlechtické rody. Na rozdíl od za socialismu vychovaných buranů vědí, co je největším bohatstvím: půda , to je pole a lesy. Není to náhoda, že největší tlak za prosazení zákona, který dovoluje prodávat půdu cizincům, byl pan kníže. Prosadilo se to za vlády pana Kalouska

peter.
8. 10. 2014 13:27

Oni tak dbajú o ten svoj majetok,že sa pri tom dopúšťajú praktík hodných mafie a kde sa dá,tak berú a berú ako po nebohom, ako sa u nás hovorí.Však tá ich vatikánska banka to je jeden průser za druhým,spojenia so slobodomurárskou lóžou P-2,mafiou a dokonca vraždy.Už sa o tom píšu knihy, romány a natáčajú filmy.Ako nikto iný sa držia hesla že“ účel svätí prostriedky“.
http://www.jetotak.sk/editorial/vatikanska-banka-aodvolany-bezak

Alena
Alena
8. 10. 2014 13:35

v naší obci je doručován dopis od bývalého JZD, nyní a.s., kde prosí, aby majitelé neprodávali půdu. Zdůvodňují to tím, že na ní řádně hospodaří( mají i krávy a prasata) a že je to přece půda našich předků. Stejně je doručován dopis zájemce o koupi půdy. Dle adresy to není člověk od nás, zřejmě pouze zprostředkovatel. No, pěkně jsme si to zavařili. Na rozdíl od chudých Indů apod., kteří obdělávali aspoň svá políčka, nebudeme mít absolutně nic, pouze holou prdel

mirror
mirror
8. 10. 2014 13:46

Aleš napsal

za nesouhlas s církevními restitucemi mám v práci problémy

Proboha proč o svém nesouhlasu hovoříte? Počkejte na převrat a pak jim to můžete spočítat i s úroky až budou vyvalovat bulvy.

mirror
mirror
8. 10. 2014 13:51

mirror napsal
Proboha proč o svém nesouhlasu hovoříte? Počkejte na převrat a pak jim to můžete spočítat i s úroky až budou vyvalovat bulvy.

K zákeřnosti mne rodiče nevychovali. To jsem odkoukal od dobře zaplacených demokratů a bojovníků za lidská práva. Asi bych jim po příštím převratu odpustil všechna svinstva, která napáchali.

peter.
8. 10. 2014 14:04

mirror napsal
K zákeřnosti mne rodiče nevychovali. To jsem odkoukal od dobře zaplacených demokratů a bojovníků za lidská práva. Asi bych jim po příštím převratu odpustil všechna svinstva, která napáchali.

Ospravedlňujem sa za svoje rozhorčenie,ale ono vyplýva zo skúseností ktoré máme na Slovensku.O hospodárení RKC v reštituovaných lesoch v SR som už oísal.Teraz sa pozrite,ako sa u nás nakladá s reštituovanými pozemkami.Arcibiskup Bezák upozornil Vatikán na gazdovanie svojho predchodcu a banková kamarila vo Vatikáne spolu so slovenskými biskupmi,ho za to ľudsky aj profesne znemožnila.Výdatne napomohol tomu aj cirkevný hodnostár – Čech,ktorý preveroval obvinenia proti Bezákovi.Toto čaká aj ČR.
http://www.pluska.sk/plus-7-dni/domov/07/agent-stb-robil-janovi-sokolovi-ministranta.html

Alena
Alena
8. 10. 2014 14:38

peter. napsal
Ospravedlňujem sa za svoje rozhorčenie,ale ono vyplýva zo skúseností ktoré máme na Slovensku.O hospodárení RKC v reštituovaných lesoch v SR som už oísal.Teraz sa pozrite,ako sa u nás nakladá s reštituovanými pozemkami.Arcibiskup Bezák upozornil Vatikán na gazdovanie svojho predchodcu a banková kamarila vo Vatikáne spolu so slovenskými biskupmi,ho za to ľudsky aj profesne znemožnila.Výdatne napomohol tomu aj cirkevný hodnostár – Čech,ktorý preveroval obvinenia proti Bezákovi.Toto čaká aj ČR.
http://www.pluska.sk/plus-7-dni/domov/07/agent-stb-robil-janovi-sokolovi-ministranta.html

ani mi o tom nemluvte, jak jsem naštvaná, a to bohužel ne na cizince, či na církev, ale na vlastní spoluobčany, kteří toto rozkrádání dovolili a zákony posvětili.

Alena
Alena
8. 10. 2014 15:13

pořád si myslím, že pokud by rozhodovali o zákonech menší celky např. spolková země Morava, že by se snad mnohým nepravostem zabránilo

peter.
8. 10. 2014 15:26

Česká republika má pred SR výhodu v tom,že doposiaľ neratifikovala konkordát s Vatikánom.Od tejto zmluvy bude záležať,aké práva nadobudne RKC vo vašom štáte.

peter.
8. 10. 2014 15:34

peter. napsal

Česká republika má pred SR výhodu v tom,že doposiaľ neratifikovala konkordát s Vatikánom.Od tejto zmluvy bude záležať,aké práva nadobudne RKC vo vašom štáte.

http://www.nwoo.org/2014/10/06/stanovisko-k-utajovane-pripravovane-dohode-se-svatym-stolcem/

peter.
8. 10. 2014 16:06