Podpořte petici Against.War.eu

Na konci minulého týdne přinesla Amnesty International zprávu, z níž vyplývá, že obě strany ukrajinského konfliktu se dopouštějí válečných zločinů.  Zpráva dokumentovala i účast ruských vojáků v bojích. Podle nejrůznějších zdrojů docházelo na území ovládaném povstalci k lynčování lidí, kteří jak skrytě tak otevřeně stáli na straně kyjevského režimu.  Ještě hůře se chovali podle AI na ukrajinské straně příslušníci dobrovolnických batalionů, svědectvími jsou doloženy případy mučení ze strany praporu Ajdar.

Nic z toho nelze tolerovat. Každé porušení zákona, porušování lidských práv a porušování válečného práva patří před nezávislý soud, který by měl rozhodnout o vině a případném potrestání. To se však dá sotva očekávat v situaci, kdy politici chápou válku jako fotbal, kde lze fandit jen jedné straně proti dtuhé. V daném případě tedy jedněm zločincům proti druhým zločincům.

Co můžete udělat vy?

Podpořit petici Evropané proti válce  na webu AgainstWar.eu.  Podepsali ji mj. známý novinář  Petr Uhl, sociolog a europoslanec Jan Keller, bývalý europoslanec Daniel Strož či aktivista Hnutí za samosprávnou demokracii Ladislav Štítkovec.

Jedny  válečné zločince podporuje Rusko, druhé Evropská unie. Nejsme občany Ruska, jeho roli v probíhající občanské válce můžeme ovlivnit jen nepřímo, nejlépe prostřednictvím diplomatických jednání. Jsme však občany Evropské unie, Evropané. Jsme přesvědčeni, že občané zemí EU mohou na  Evropskou komisi vytvořit tlak, který odmítne jakoukoli vojenskou podporu nelegitimní vládě země, jež zabíjí vlastní občany. Požadujeme vyšetření a potrestání všech válečných zločinů. Jakékoli sankce pokládáme za kontraproduktivní.

Možná ničeho nedosáhneme. Určitě však ničeho nedosáhneme, pokud se o to aspoň nepokusíme.

Na každém záleží.

Váš Milan Daniel

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
26 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PB
PB
9. 9. 2014 20:26

To je ten Uhl co vyhlásil, že režim zabil v Praze na Národní tř. studenta?

idiotronic
10. 9. 2014 0:53

Ano, též nositel nějakého německého vyznamenání. S Milanem Danielem se znají z borské věznice. Milan Daniel je ten, co zastával názor, že za namalování tykadel Íčkovi by autora Smetanu neměli posílat do kriminálu, zejména ne na základě rozhodnutí Íčkovy manželky,soudkyně.

lomikel
lomikel
10. 9. 2014 6:51

i kdy ke clanku mam vyhrady, i kdyz Uhla povazuji za skudce statu a naroda, tak v tomto kontextu petici podporim.

Povazuji za pozitivni ze je mozne nalezt v jedne linii proti valce pany tak sirokeho ideoveho rozmachu jako pan Hajek(ktery to nepodepsal ale dela v otazce ukrajiny dobru praci na protiproudu) a pana Uhla.

Aleš
Aleš
10. 9. 2014 7:34

Pro petici je jedno, kdo je nebo není Petr Uhl.

mirror
mirror
10. 9. 2014 8:29

Podle Hipokratovy přísahu platí, že když nepomůžeš, tak aspoň neškoď. Ve výzvě se píše, že byli i na povstaleckém území lynčování lidé s prokyjevským smýšlením. Jestli někde granáty ukrajinské armády zabíjely civilisty, co měli pozůstalosti dělat, když s nimi lomcoval vztek? To pan Daniel neřeší. Na čí stranu se mají postavit ti, kteří petici podepsali? Vývoj událostí na Ukrajině je celý řetězec příčin a následků. Bojovníci za lidská práva se za poslední čtvrtstoletí naprosto zprofanovali. Viděl jsem před nedávnem Uhla v televizi a velmi jsem čekal jeho omluvu. Stačilo říci, to, co tady je, jsme vůbec nechtěli, promiňte. V našem… Číst vice »

Aleš
Aleš
10. 9. 2014 10:08

Nesouhlasím s větou v petici, že Evropská unie podporuje válečné zločince na jedné straně konfliktu a Rusko na druhé straně konfliktu. Podpora, vliv, vina, příčiny a následky jsou podstatné pro to, co se stalo a jak to lze hodnotit. Jedna strana konfliktu je totiž jasným viníkem a druhá strana jen reagovala. Ikdyby z pozice kyjevské chunty nedocházelo k válečným zločinům na civilním obyvatelstvu, pořád by šlo o podporu EU viníkovi konfliktu. A to se o Rusku tvrdit nedá. Rusko nic takového nepodporovalo. A že se i na straně domobrany někteří bojovníci mohli dopouštět nechutností? To ještě neznamená, že tohle Rusko… Číst vice »

idiotronic
10. 9. 2014 10:50

Mír na Ukrajině byl zničen,když se tam pohybovaly ozrojenci, nehovořící ani rusky, ani ukrajinsky. Náš někdejší ministr zahraničí (taktéž nehovořící žádným slovanským jazykem) podpořil majdan, ale podpořil předtím i uznání Kosova. Kosovo on line je přístupné z Nové Republiky,udělejte si hodinu času, prosím. Touto cestou by se mohla ukrajina začít zvolna pozvedávat.
Podpis petice je asi rozumná věc,možná bude nutné vyjít do ulic, jinak si EU z Ukrajiny udělá pendrek na Rusko. Poskytnout
pánům klid na ,,práci“ ( včetně sestřelení malajského letadla a jeho vyšetřování) asi není nejlepší. Tzv. ,,páni“ už zplodili Kosovo (Sýrii,Irák…)

fajt
10. 9. 2014 11:14

mirror napsal Podle Hipokratovy přísahu platí, že když nepomůžeš, tak aspoň neškoď.Ve výzvě se píše, že byli i na povstaleckém území lynčování lidé s prokyjevským smýšlením. Jestli někde granáty ukrajinské armády zabíjely civilisty, co měli pozůstalosti dělat, když s nimi lomcoval vztek? To pan Daniel neřeší. Na čí stranu se mají postavit ti, kteří petici podepsali? Vývoj událostí na Ukrajině je celý řetězec příčin a následků. Bojovníci za lidská práva se za poslední čtvrtstoletí naprosto zprofanovali. Viděl jsem před nedávnem Uhla v televizi a velmi jsem čekal jeho omluvu. Stačilo říci, to, co tady je, jsme vůbec nechtěli, promiňte. V… Číst vice »

mirror
mirror
10. 9. 2014 11:53

fajt napsal omíjím tohle plané gesto a raději konkrétně přispěju na věci, které považují za správné Kolik věcí se zdálo být správnými a pak se nějak nepochopitelně zvrhly? Ať si podepíše kdo chce, co chce, já nikomu nebráním. Jeden z důvodů pročitání diskuzních fór je zjistit, co si lidé myslí. Nepotřebuji to pro své podnikání a ani život. Žijící autority mne myslím neovlivňují, mám svůj vlastní rozum. Amnesty International nevadí prostý fakt, že kyjevská vláda dobývá část svého územi těžkými zbraněmi a se svými občany jedná jako s nepřáteli. Lidé na východě Ukrajiny se chtějí se svou vládou rozvést a… Číst vice »

fajt
10. 9. 2014 12:38

geopolitika současné jedničkové mocnosti je prostě svinstvo, tady je zájem a vůle občanů vždy někde hodně dole – raději pošlu po prověřené cestě kus žvance a k životu potřebné věci skutečně strádajícím, než abych byl jenom vidět někde na náměstí na jakémsi potlachu, který krom zo pár okamžitých emoci nakonec nic nepřinese. ..

Thor
Thor
10. 9. 2014 13:32

Opírat petice o tlachy Sorosových eseróček jako Amnesty International nebo Human Right Watch nebo Zrůda v plísni hraničí, další jeho NGO outlety s nesvéprávností. Psát petice za fašismu v demokabátu, když si banksteři v celém Eurosojůzu dělají prdel z milionových demonstrací a generálních stávek, vyžaduje totální odtržení od reality. Podepisovat je s vědomím, že si s nimi adresáti ani nevytřou řiť, zato se aktivističtí ovčani dostanou zcela jistě na nějaký ten seznam extrémistů, či, u nějakého bolševika, dokonce na seznam teroristů a cizích agentů, je sebepoškozující. Turecko-gruzínsko-mudžahedinský AIDAR náměstka božího Kolomojského plně demokraticky na Vás, nevděčná holoto ! Také NATO… Číst vice »

mirror
mirror
10. 9. 2014 13:39

fajt napsal
raději pošlu po prověřené cestě kus žvance a k životu potřebné věci skutečně strádajícím, než abych byl jenom vidět někde na náměstí na jakémsi potlachu, který krom zo pár okamžitých emoci nakonec nic nepřinese. ..

Jsem z vás trochu zmaten. Oni nežádají materiální pomoc. Tanků a střeliva mají dost. S rekonstrukci si poradí také. Oni žádají virtuální podporu, aby nabyli na důležitosti. Tak trochu jako čulikismus, což je jeho známé vyvažování, považuji divné tvrzení, že „Jedny válečné zločince podporuje Rusko, druhé Evropská unie.“

lomikel
lomikel
10. 9. 2014 14:16

Thor – jste si ulevil, klidne to muze tak i byt. Mate tedy svuj recept, nebo je to co pisete soucast sebemorfovani k obrzu jejich ?:)

Sugar Ray
Sugar Ray
10. 9. 2014 17:58

Thor – dobře ty , som tiež nasratý , petice jsou k ničemu , navíc už neexistuje žádnej dost dobrej upgrejd operačního systému pro nás humatony Windows Lehovista kterej nám byl vnucenej , naprogramovanej k tak zvanýmu žití , vyčerpal se , nám kam dál jít , aspoň já to tak vidim jak jsou na tom hard core humatoni nevim , ale mě už došlo že Lehovista je omyl , pro mě skončil v jakýkoliv formě . Do prdele vždyť ten systém nám nastavuje zrcadlo celou tu dobu , směje se nám jak jsme ubohý a směšný . On sám… Číst vice »

fajt
10. 9. 2014 18:02

to mirror – virtuální podpory mají taky dost ( poměrně velká část evropské populace je spravena se svévoli vlastních vlád při prosazování špinavé taktiky na Ukrajině), ale bohužel ta je jaksi nepoužitelná pro změnu oficiálních názorů a činů politických představitelů EU, aby se konečně přestali srát v zájmu USA do Ukrajiny

zajoch
10. 9. 2014 18:49

Takovouto petici rádoby spravedlivou by mě ani nenapadlo podepsat. Znamenalo by to, že souhlasím s tím co v ní stojí a já s mnohým nesouhlasím. Musela bych zde opakovat to co napsal Aleš, jeho názor je i můj názor, tedy až na ten podpis, který já nepřipojím. A to podepisuji mnoho peticí, jenže v těch nejsou nesmysly tak jako v této.

mirror
mirror
10. 9. 2014 21:08

fajt napsal poměrně velká část evropské populace je spravena se svévoli vlastních vlád při prosazování špinavé taktiky na Ukrajině To nebude pravda. Je tady jazyková bariéra, která odkazuje obyvatelstvo na televizní lži. Podle mne jen v Česku a na Slovensku vědí lidé, co se na Ukrajině děje. Ani u nás není informovanost všeobecná, spíše je jen výběrová a Sobotka se Zaorálkem nemají obavy, že vypadají jako nedovzdělaní hňupi. Počet čtenářů OM, Nové republiky a Ostrova Janiky nestojí mezi 10 miliony za řeč. Jen málokdo sleduje videa z YouTube z Ukrajiny od začátku tohoto roku aby věděl, o co tam jde.… Číst vice »

fajt
11. 9. 2014 5:37

To nebude pravda. Je tady jazyková bariéra, která odkazuje obyvatelstvo na televizní lži. Podle mne jen v Česku a na Slovensku vědí lidé, co se na Ukrajině děje. – i kdyby vcelku většina Evropy jasně věděla co se na Ukrajině skutečně děje ( tedy vzala na vědomí, kdo tlačí v ukrajinském masakru na pilu ) a dala svým politickým představitelům najevo, že s jejich politikou nesouhlasí, tak by to bylo naprosto marný – veřejné mínění dnes nemá žádný vliv na současnou politiku. Takže osvěta je dobrá věc, ale je to z pohledu účinnosti na současný stav světa tak trochu marná… Číst vice »

fajt
11. 9. 2014 5:40

…a ještě více nepřátelský proti vlastnímu obyvatelstvu – Čulíka neřeším, svou životní roli prostitutky si vybral sám, jeho služeb mi zapotřebí není, zpovídat ze svých hříchu se bude muset napokon asi někomu jinému. ..)

Aleš
Aleš
11. 9. 2014 6:06

Thor napsal Opírat petice o tlachy Sorosových eseróček jako Amnesty International nebo Human Right Watch nebo Zrůda v plísni hraničí, další jeho NGO outlety s nesvéprávností. Psát petice za fašismu v demokabátu, když si banksteři v celém Eurosojůzu dělají prdel z milionových demonstrací a generálních stávek, vyžaduje totální odtržení od reality. Podepisovat je s vědomím, že si s nimi adresáti ani nevytřou řiť, zato se aktivističtí ovčani dostanou zcela jistě na nějaký ten seznam extrémistů, či, u nějakého bolševika, dokonce na seznam teroristů a cizích agentů, je sebepoškozující. Turecko-gruzínsko-mudžahedinský AIDAR náměstka božího Kolomojského plně demokraticky na Vás, nevděčná holoto !… Číst vice »

mirror
mirror
11. 9. 2014 8:53

Aleš napsal Vůbec mi nevadí, že hodně lidí tu petici nepodepsalo, kvůli těm některým nesmyslům jsem taky váhal. Toto není výtka Alešovi. Na prvním řádku hlavního článku je ve slově „zpráva“ odkaz na článek v BL (http://www.blisty.cz/art/74621.html), tedy ne na zprávu Amnesty International. Přečtěte si ho pořádně. Čulík kritizuje především Rusko. Ukrajinská armáda není ani zmíněna, jen obecně je konstatováno, že obě strany neberou ohled na civilisty. Vševědoucí Čulík dokáže ze satelitního snímku přečíst vojenskou knížku vojáka v obrněném transportéru. Autor se dopustil takového drobného podvůdku, aby nalákal důvěřivce. Stránky OM jsou plné videí s mrtvolami obyvatel rozstřílených paneláků. První… Číst vice »

Aleš
Aleš
11. 9. 2014 11:31

mirror napsal Toto není výtka Alešovi. Na prvním řádku hlavního článku je ve slově „zpráva“ odkaz na článek v BL (http://www.blisty.cz/art/74621.html), tedy ne na zprávu Amnesty International. Přečtěte si ho pořádně. Čulík kritizuje především Rusko. Ukrajinská armáda není ani zmíněna, jen obecně je konstatováno, že obě strany neberou ohled na civilisty. Vševědoucí Čulík dokáže ze satelitního snímku přečíst vojenskou knížku vojáka v obrněném transportéru. Autor se dopustil takového drobného podvůdku, aby nalákal důvěřivce. Stránky OM jsou plné videí s mrtvolami obyvatel rozstřílených paneláků. První video, na které byla ženská s ustřelenou nohou, admin odstranil, protože bylo velmi drastické. Už jsme… Číst vice »

mirror
mirror
11. 9. 2014 12:10

Aleši, já obvykle dění na Ukrajině nekomentuji. Nemám žádné zvláštní informace, ale občasná drzost falzifikátorů mne nadzvedne ze židle u počítače. Z televize slyšíme slovní žvásty, videa najdeme na alternativních webech. Teď jsem se neudržel a něco jsem napsal. Zpráva AI mi vrtala hlavou, a proto abych autorovi neublížil, kliknul jsem na ten odkaz „zpráva“. Zjevil se mi Čulík, všechno se projasnilo a byl zřejmé odkud vítr vane. Na Nové republice byly zmínka, že nějaký americký generál si stěžoval, že prohráli informační válku s Ruskem. Nemyslím si, že Rusové jsou takoví kabrňáci, ale výrobci mobilů s vestavěnými fotoaparáty a kamerami… Číst vice »

mirror
mirror
11. 9. 2014 12:25

Aleši dále: Vláda dobře ví, co lidé vědí. Jedná s námi v rukavičkách. Oslabuje sankce proti Rusku. Tyto sankce nejsou jen proti Rusům, ale také proti nám. Češi a Slováci mají velký strojírenský export do Ruska. Na západní trhy jsme nebyli „bratrsky“ vpuštěni. Až se nějaký výrobce u nás nebo na Slovensku položí, bude konkurence například z Německa jásat štěstím, protože zmizí, kdo dobrým kšeftům překážel. Je to zákeřná hra. Kdo má ve strojírenství peníze, ten se určitě postaral o to, aby to vedení státu vědělo. Blíží se volby a sociální demokraté mají z lidí strach. Doptávat se Kellera je… Číst vice »

mirror
mirror
11. 9. 2014 18:31

Doporučuji exkurzi
http://denikreferendum.cz/clanek/18696-otazky-nad-ukrajinou
Já mám dojem, že autor radí, abychom si Ukrajiny nevšímali. Vždyť o nic moc nejde. Co si myslíte vy ostatní?

Aleš
Aleš
12. 9. 2014 6:17

Mirror: Nemám vůbec žádných námitek.