Poplatky za silnice – statni zlodějna na evropske urovni

Su staty normalni, staty hlupe, a pak su staty vyloženě idyjotske. Kdysik davno byly všecky staty normalni, bo nikde nikdo nevybiral dalnični poplatky. Před druhu světovu neegzystovaly žadne mytne brany, dalnični nalepky ani jine cyparny. Možete namitnut, že to bylo tym, že v Evropě tenkrat skoro žadne dalnice nebyly. Tuž, častečně mate pravdu. Ale ani neegzystence dalnic nebrani idyjotskym uřednikum zavest poplatky. Třeba před deseti rokama neměli Bulhaři žadne dalnice, ale už měli dalnični poplatky. Když sem se uřednika ptal, jaktože maju poplatky za dalnice, ale nemaju dalnice, mi uřednik řekl: „Je pravda, že nemame dalnice, ale chceme je mět!“ Tuž taky argument je neprustřelny.

Každy dobře vi, že je v zajmu lidi, aby doprava byla rychla a všeci pokud možno jezdili po dalnicach, bo ve městach a vesnicach ma byt klid, ni? Přesto začaly po valce vznikat divne systemy, kere vyberu od lidi prachy na dalnice, a pak těm samym lidem brani v tym, aby po tych dalnicach jezdili.

A tak su staty idyjotske,  kaj uředniky napadlo zablokovat dalnice na každem vjezdu, vyjezdu, a každych padesat kilaku. Nastavjali tam budky, kaj sedi zdravi lidi, keři misto teho, aby cosik rozumneho robili, tak davaju řidičum take male papirky, a za trest od nich vybiraju penize. U takych budek vznikaju fronty, dopravu to zdržuje a puvodni efekt dalnic mizi.

Pak su staty hlupe, kere sice nesu až tak idyjotske, aby stavjali do cesty budky, ale zase brani řidičum ve vjezdu na dalnicu, bo dalnica je enem pro bohate, keři si nakupi nalepky, anebo plati elektronycke myto.

Je jasne, že oba typy statu tymto zpusobem vytlačuju auta a naklaďaky z dalnic na obyčejne cesty, kaj naklaďaky masakruju nic netušici kuřata, psy, kočky a lidi.

A pak su ještě furt staty normalni. Staty, kere nebrani volnemu prujezdu. Staty, kde vite, že ste si za dalnice už raz zaplatili a dnes a denně ve formě daně a specijalni benzinove daně přispivate do statniho rozpočtu na udržbu. Vypada to, že takych statu je malo, ale kupodivu, furt ještě su země se zdravym rozumem. Aji v takych statach su idyjoti, keři už nevi, jak by vytunelovali peněženky pracujicich lidi, ale zaplať panbuch se jim to zatim nedaři…

Kež byzme byli schopni zrušit hlupy system nalepek a mytnych tunelařskych bran a vratit se ze skupiny zemi hlupych do skupiny zemi normalnich…


Rude země: Idyjotske země, blokujici dopravu mytnyma budkama

Oranžove země: Hlupe země, blokujici dopravu nalepkama

Zelene země: Normalni země bez blokovani dalnični dopravy. Sem tam maju jakysik poplatek za most nebo tunel.

 

Mapa_Evropy.jpg

Ladislav Větvička, hlasatel Mlade Fronty Fčil, obyvatel hlupeho statu.

Převzato z blogu autora na blog.idnes.cz

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
15 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
brtník v brlohu
brtník v brlohu
13. 8. 2014 7:44

Až si ti co si bezúčelně vozí zadky v autech – největším technickém omylu lidstva – budou platit veškeré náklady – včetně poplatku za zasmrazení vzduchu co musím dýchat tak teprv potom budou mít právo remcat.

zedd
zedd
13. 8. 2014 7:53

U těch zdejší parchantů hrajících si na levici se nijak nedivím, ale zaráží mne to u parchantů zaštiťujících se ekonomickým liberalismem, dokonce i neiliberalismem. Spotřební daň na PHM je ospravedlňována potřebou údržby a rozvoje dopravní infrastruktury a občas i řešením problémů spjatých s dopravou obecně. Logické by tedy bylo sypat výnos z této spotřební daně a daně silniční na jeden účet a z něj pak hradit náklady dříve jmenovaného. To by bylo ale příliš transparentní, medvěd k porcování by řádně zhubnul a tím i význam a lukrativnost poslanecké sesle. Současný systém „sesypat všechno na jednu hromadu“ zjevně vyhovuje všem napříč… Číst vice »

petr
petr
13. 8. 2014 7:54

Balada pro blázny: Sankce proti Rusku zaplatí český daňový poplatník, vláda chystá novou daň za ropnou bezpečnost. V Lukoilu si ťukají na čelo, Babiš se napakuje na řepce do paliv, občan je za idiota.

http://aeronet.cz/news/balada-pro-blazny-sankce-proti-rusku-zaplati-cesky-danovy-poplatnik-vlada-chysta-novou-dan-za-ropnou-bezpecnost/

zedd
zedd
13. 8. 2014 8:07

Brtníku, vcelku s Vámi souhlasím, nicméně problém je trochu komplikovanější. Já prostě nemám žádnou reálnou možnost, jak se dostat do práce, než vlastním autem. Nejsem nijak šťastný z toho, že musím ve škatuli strávit hodinu denně, kdy si nemůžu číst, vypláznout 4.000 měsíčně za palivo a ročně pár desítek tisíc za pořízení a údržbu smradláka. A to je jen osobní doprava. Pak tu máme kamiony. Věčně přetížené likvidátory právě opravených silnic. Tenhle problém je zjevný minimálně 15 let, stále ale hrdinové z PČR nedisponují dostatečným počtem mobilních vah, které jediné by v tomto pomohly. Zároveň ty obludy může řídit každý… Číst vice »

Béda
13. 8. 2014 8:15

Nebojte. Demokracie přijde i na silnice a dálniční známky budou nahrazeny všeobecným mýtem na všech komunikacích jako na Slovensku. Odborníci z MD na to již nějakou dobu intenzivně pracují. Pak bude platit každý podle nájezdu a všude. Paušální roční platba za dálniční známku se stane pro řidiče pouze zbožnou chimérou.

Béda
13. 8. 2014 8:16

PS: na Slovensku to platí prozatím pro nákladní dopravu na všech komunikacích.

Béda
13. 8. 2014 8:20

Kontrolní otázka: zvýší vstupní náklady zavedením všeobecného mýta na silnicích pro nákladní dopravu ceny zboží a služeb anebo ne? Zvýší zavedení plošného mýta i na osobní dopravu životní úroveň většiny lidí anebo ne?

Resumé: cílem moderní demokratické společnosti přece není zlepšovat podmínky pro život všech lidí
ale zvyšovat konkurenceschopnost (v závodu ke dnu) a pěstovat zázraky na blahodárný dluh.

zedd
zedd
13. 8. 2014 8:44

Bohužel strašení Ruskem je a bude v zemích Střední Evropy úspěšné. Jistě lze na základě historických zkušeností rusofóbii chápat a tím i částečně ospravedlnit, nicméně jako jakákoliv jiná fóbie je v jádru iracionální. Tohle máme mimochodem společné s USA, kde dosud naleznete při rozhovorech s normálními lidmi rezidua McCarthyovské propagandy. Zde i tam sem tam probleskne ztotožnění současného Ruska a (sic!) komunismu. V USA probíhala protiruská kampaň vždy. Poslední vskutku dechberoucí dílečko je seriál The Last Ship. Na Slovensku pár větších serverů začlo limitovat diskuse. Důvodem je nárůst počtu nenávistných příspěvků vůči Romům a Židům. Nic proti, ale proč nejsou… Číst vice »

Béda
13. 8. 2014 8:50

zedd,

Kdyby to nebyla taková tragédie byla by to vcelku velká sranda. USA při jejich historii poručníkují Rusko a dávají mu lekce z dodržování lidských práv. Přitom historie USA od jejich vzniku je všechno možné až na dodržování lidských práv. Je to něco podobného, jako když totalitní organizace církev katolická s.r.o. dává někomu lekce z demokracie.

Přitom to nejpodstatnější = současná politika se zcela pomíjí a překrucuje. Americké zištné války směřující ke světovládě a globálnímu parasitismu kamuflované podvodnými záminkami jsou košer, kdežto všechno co dělají Rusové je antidemoktratické, nehumánní, nelidské.

Orwell by měl z takového obracení věcí naruby jistě radost.

Gatta
Gatta
13. 8. 2014 10:50

Re Beda Když se nad tím zamyslíte, tak jediná spolehlivá a jednoduchá metoda jak zpoplatnit dopravu je daň z pohonných hmot. Dnes se ji říká kdoví proč „spotřební“. Palivo je totiž vždy přímo spojeno s ujetými kilometry a přepravenými tunami. Rozdíly vznikají profilem trati a v účinnosti motorů. Což by byl vedlejší pozitivně motivační efekt pro nové motory. Toto by přineslo motivaci k úsporám ujetých km i přepravených tun, omezení hustoty dopravy, dostatečné prostředky na nežádoucí externality dopravy i podporu místní „neglobální“ ekonomiky. Kolik by to mělo být za litr? Nevím, asi by se muselo začít utahovat postupně, ale němečtí… Číst vice »

zedd
zedd
13. 8. 2014 12:05

Gatta, vřele s Vámi souhlasím. Jen bych doplnil, že jde o problém řešitelný POUZE racionálně. Skutečně jde o energetickou účinnost, tedy kolik joulů je vynaloženo na přepravu tuny na kilometr + energetické náklady na infrastrukturu v čase. Až na vyjímky typu sanitka je to prostě absolutní měřítko. Za chvilku se ale zjeví Atlanťan se svou teorií subjetkivní hodnoty a najednou se dozvíte, že čím tlustší prdel, tím hodnotnější jízda. Bezpochyby Vám i vysvětlí, proč je správné přepravovat stovky tun Beaujolais nouveau letecky do Japonska. I když s tím termínem sem tam účelově operují, nemají současní vládci a především jejich slouhové… Číst vice »

brtník v brlohu
brtník v brlohu
13. 8. 2014 12:24

To zedd – :)

Dolmen
Dolmen
13. 8. 2014 12:57

zedd napsal
Stejně jako hokyně/baronka Thatcherová neznají společnost, jen individua. Je v podstatě vyloučené vést s nimi debatu. Jediné, co uznávají, je dominance alfa samce.

Alfa samci, ale i alfa samice mají přece na svou dominanci LIDSKÉ právo, to nejsvětější ze všech dosud vynalezených práv! A tahle lidská práva, to je největší americký vynález od Edisonovy žárovky, dá se z něj ukout cokoliv – dokonce zbraň hromadného ničení, se kterou všichni nadšeně souhlasí.

Béda
13. 8. 2014 13:00

Dolmen – důkaz o „prospěšnosti“ feminismu v politice. C. Rice, M.Allbright, H.Clinton, V.Nuland.
Mně osobně nepřijde křehčí a slbší pohlaví o nic lepší ani horší než její mužský protějšek. Přitom obvykle se uvádí, že feminizace politiky tuto skultivuje, zduchovní, zjemní, zlidští… Nuže, jsem docela na rozpacích.

jogín
jogín
13. 8. 2014 19:05

Faktem zůstává, že na opotřebení dálnic mají lví podíl kamiony. A výběr mýta je kšeft jedna radost- výnos 1-2 miliardy, investice do stavby 40-80 miliard. Není divu, že při takové státní podpoře kamionová doprava jen kvete.