Domů » Putinovi idioti a dezoláti

Putinovi idioti a dezoláti

by Stan
24 komentáře

Komunistické, „kdo nejde s námi, jde proti nám“, stále platí. Vlastně to je svým původem heslo kapitalistické, neboť komunizmus je pouhou reakcí (negací) kapitalizmu, a bez kapitalizmu by nemohly komunistické myšlenky nijak vzniknout.

Kdo tedy nejde s vládnoucí třídou, je jí dnes veřejně například nazýván jako Putinův idiot a dezolát. Jestliže někdo nemá na destilát, je mu zima nebo nemá peníze na nájem, energie a jídlo, je nazýván fašistou, který přímo podporuje ruský režim. Něco na tom je, neboť jak z historie známe, liberální demokracie je předchůdcem fašismu.

Logika naší vlády je přísně neúprosná: U Stalingradu umírali fašisté zimou, takže komu je zima, je fašistou.

Kapitalizmus je nevinný, neboť je pouhou negací (reakcí) na feudalizmus, který je zase negací prvobytně pospolné společnosti, která se vyloučila z přírody, vůči které se stala nepřátelskou. My lidé však obviňujeme z nepřátelství přírodu, abychom obhájili své nejnižší sobecké a vlastnické pudy.

Nebýt těch pudů, byli bychom šťastní jako zvířata – tedy aspoň šťastní jako zvířata. Takto jsme nešťastní a zakrýváme to pozitivním myšlením a životním optimizmem. Jsme optimisty a myslíme pozitivně, že se zítra zase nažereme, pobavíme, napijeme, spáříme a vykálíme. Nevadí nám, že nás takové konzumně závislé naděje prozrazují z toho, že vůbec žádnými optimisty nejsme, ale že pozitivně myslíme z čirého zoufalství pocházejícího z abstinenčních příznaků (kocoviny).

Jsme nepříčetně závislí na životních potřebách a ještě více na libých požitcích pocházejících z objektivní reality. Z náruče smrti zoufale prcháme do náruče smrti. Čím více této zběsilosti podléháme, tím je to horší, a tím více se náš běh i dech krátí.

Dezolátní člověk je neutěšený, žalostný a zoufalý. Pokud je idiotem, znamená to dle starořečtiny, že je soukromníkem nedbajícím na věci veřejné. Chudí protestující občané jsou tedy dle mínění naší vládnoucí reprezentace Putinovými osobami žalostnými, zoufalými, neutěšenými a soukromými. Takovými je učinil Putin, nebo takovými byly učiněny díky Putinovi, a nikoliv tuzemskou či cizozemskou vládnoucí třídou.

Nu což, jsem tedy také osoba soukromá a dezolátní, a vůbec se nezlobím za to, když mne někdo nazývá pravým jménem. Nikdy jsem o sobě neměl žádné velké mínění. A co vy, další Putinovi idioté a dezoláti? Jak jste na tom?

Může se vám také líbit

24 komentáře

orinoko 19. 11. 2022 - 12:01

Rádio Jerevan: Jurska banánová republika se dostala do historicko-hysterickych k.ANALU. Politické vedení země se vySVIHLO na úroveň někdejšího bulharského bystrone – Todora Živkova. Ten se proslavil dlouhým vedením ve chvíli, kdy jeho guru Brežněv při dramatickém jednání s československou delegací před srpnem roku 1968 náhle změnil taktiku jakoby ve prospěch čs delegace, což bystrý Todor nepochopil, a trval na posledním stanovisku tak, až se Ukrajinec Leonid První řečený také Kníry na vyšší úrovni či Iljič Druhý opravdu hněvivě musel od Todora distancovat.
Stejně tak vedení Jurské bananovky nepochopilo, že emero bioTOP Bidet už neplane svatým ohněm antiruske demence, nýbrž přístav Lasky a Plavby se stal vyhlizenym kotvištěm, zatímco setmele bombardaky Jurska dál poklekají před Ďasem ukrowermachtu.

orinoko 19. 11. 2022 - 11:35

Rádio Jerevan: Brzy na jaře příštího roku se má na jurském politickém coltbisti objevit nová politická strana – Zabij svého Alzaka. Již bude po svátcích klidu a míru a rampouchy u rypeku budou mít opět sytě alzakovsky tonus.

orinoko 19. 11. 2022 - 11:18

Rádio Jerevan: Budoucí prezidentista Jurské banánové republiky, generalissimus Pavel řečený Cyklon PP po svém dosednutí na Pražský prevít vyhlásí Rusku fialovou válku. A nad Hradem budou vlát černé bombardaky s pirátskými krajkami v podobě dredů.

Aleš 19. 11. 2022 - 8:05

https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/politika/lubomir-man-nuti-nam-svobodu-a-demokracii-osekanou/
Otázkou tedy je, zda v takové situaci použití nedemokratických metod k odstranění takového systému není zcela legitimní.

Petrc 19. 11. 2022 - 8:23

Problém jest ten, že je v nás zažrán. takže bude-li zevně odstraněn, vypučí z nás znova. Ten 17. listopad 1989 je toho velice krásným příkladem. Lidé byli zcela nepřipraveni. Dnes jsou na tom ještě hůře. Naštvanost závislá na protistraně je velmi málo….Obsah se musí napřed změnit k lepšímu, a pak už jen stačí odstranit slupku. Takto tomu dnes jistě není.

Gatta 19. 11. 2022 - 9:04

Jen dvě ppoznámky.

– RE Petrc – dnes v podstatě není kom kapitalismu připravenažádná lidem pritažlivá ideologie, ktera by jej nahradila. Jde jen o její , pro lidi přijatelnou formu.

– Pokud se vládni vrstva a jeji oddaní stoupové tak rádi ohání slovem „dezolát“, tak by se mohli také zamyslet co všechno je v ČR v dezolatním – tedy nefunkčním a nepoužitelném stavu. A byl by to velmi dlouhy soupis – od mostků na silnicích, přes mediální sektor, až do nejvyšších struktur řízení státu.

Hudryperman 19. 11. 2022 - 12:19

Ano. pro Rusko za podmínek totálních sankcí jde o schůdné řešení,kterým vláda zcela
vyřadí potencionální podnikatele a znechutí všechny dosavadní.Návrh není vůbec geniální,zažili jsme tento typ financí a úvěru za socialsmu.V česku se řešilo rozpojení mezi podnikovými financemi a penězmi obyvatelstva tzv. mzdovými fondy,které byly přísně hlídané. Tento systém se rozvolnil v 68.roce a v tomto stavu pak přežíval v prvních létech normalizace.V důsledku toho některé profese,které měly kontakr s penězi podniků velmi zbohatly a také po listopadu 1989,kdy už managerům státních podniků nikdo nevelel a neomezoval používání podnikových zdrojů pro sebe.To se to po čase privatizovalo ! V navrhovaném systému se z banky(stačí pak už jenom jedna pro celý stát.) stane úřad,který už jen eviduje pohyby bezhotovostních prostředků,o všem pak už rozhoduje státní plánovací komise a jejím prostřednictvím aktuálně vládnoucí skupina.
Obávám se,že cesta od tohoto systému k systému plánovanému v davoském obludáriu je mimořádně krátká,při dnešnch evidenčních a kontrolních možnostech pravděpodobná.

PPK 19. 11. 2022 - 15:33

Zdravím! No, a jak to už teď vidím, tak dnes to moje psaní bude asi delší. Ale nedá se nic dělat. Ostatně, kdo chce, ať tenhle příspěvek přeskočí …

Zdá se mi, že jste tu, vážený Hudrypere, na OM asi jediný, kdo má vůbec nějakou větší zkušenost s plánovaným hospodářstvím a s jeho hlavními výhodami při ŘÍZENÍ STÁTU: Vy to nepochybně znáte, ale nejsem si jist, zda i jiní zde na OM vůbec vědí, v čem ty výhody spočívají, takže to tu po Vás ještě znovu a podrobně zopakuji:

Jednak je to nemožnost vyvádění investičních peněz do privátních kapes a tak ekonomiku státu rozkrádat, „druhak“ tím lze PŘÍMO ŘÍDIT a soustřeďovat investice státu tam, kde je to nejvíc zapotřebí a zároveň tak ze hry vyřadit soukromé tzv. „investiční“ bankéře, kteří dosud hospodářství ruského státu podle gusta svých zámořských páníčků dosud řídili a řídí. 

Po vlastní zkušenosti z období, kdy jsem v plánování ekonomiky jednoho velkého podniku kdysi působil, z toho osobně tedy mám pocit, že tím, že Putin právě tento krok dnes realizuje přes bezpečnostní radu státu tak, že využívá situace (možná) předem připraveného a zdánlivě neúspěšného „ústupu“ na Ukrajině, tak má teď v rukách daleko silnější páku to udělat, než v klidných dobách míru. 

No a že je to vlastně forma skrytého znárodnění centrální banky a obcházka dosavadních pravomocí té ředitelské služky Západu v jejím čele? To se mi zdá jako naprosto kvalitní politický „majstrštyk“ nejen Putinův, ale i jeho nejbližšího vládního okolí, co by oni vůbec mohli v dané chvíli pro lidi Ruska udělat: 

Totiž – maximálně zeefektivnit investiční ekonomiku státu obnovou plánovaného hospodářství Ruska po téměř sto letech od dob Velkého přelomu v ekonomice Ruska v roce 1929. 

Proto jsem nedávno právě zde v diskusi napsal, že se vůbec nebudu divit, když Putin znárodní Centrální banku … Že to ale v reálu udělá právě takhle rafinovaně, to asi jen málokdo z podnikatelských kruhů v RF mohl čekat. Takže, jak to vypadá, tak nyní oligarchům asi nezbude, než vládu na slovíčko začít poslouchat a své lobisty poslat živit se poctivěji než dosud.

No a tou údajnou neefektivitou plánovaného hospodářství, (jak se kdysi v propagandě kapitalismu v 90.letech psalo), to bych se neznepokojoval. Osobně totiž z vlastní praxe celkem dobře vím, jak celý ten cyklus probíhá. A není to vůbec jen to tzv. bránění v iniciativě podnikavým lidem. Totiž:

Je to jen logický řetez zcela normálních opatření ekonomického cyklu vyjádřený např. u většího výrobního podniku stručně asi takto: Průzkum a akvizice požadavků trhu a právě vyráběných produktů -> sumarizace zakázek -> tvorba zakázkové náplně -> výhled odbytu -> plán odbytu -> z toho plynoucí plán výroby -> plán zásobování zdroji pro výrobu a -> plán investic do budoucna. 

Facit pro RF: Tím, že si Rusko opět zavede bezhotovostní investiční peníze, odpadnou milionová všimné pro lobisty a na korupci mezi oligarchy a řediteli fabrik na úkor státu a zároveń se ze hry vyřadí to nejhorší – korupční partajní politici a „jejich“ státní úředníci. 

No a že to bude už zas socialismus? Inu, pokud to prospěje státu a občanům, tak proč ne? Ostatně, historie prokázala, jak právě tímhle opatřením Stalin ve 30.letech bleskově zmnohonásobil ekonomiku tehdejšího SSSR, aby nakonec i právě jeho stát pak mohl porazit nacismus a vyhrát 2.světovou válku.

Takže, zřejmě už brzy uvidíme, jak právě tyto Putinovy politické šachy v budoucnu dopadnou a zda se mu jeho záměr podaří a jakou roli v tom všem nedávno sehrály i jeho vzájemně koordinační rozhovory (možná i o této věci) s čínským vůdcem Xi.

Hudryperman 19. 11. 2022 - 18:58

Systém oddělených financí,tak jak jsme jej poznali v období 1948-1989 má vedle odstranění korupce v investiční problematice ještě dlouhou řadu
dalších ,už nikoliv jen kladných změn v hospodářském životě země.Jde o
jednoznačně výhodný systém pro přípravu na velkou válku,nikoliv ale pro kvalitatívní růst ekonomiky. Umí si někdo představit tu šílenou frontu na
přidělení státních peněz pro vedle státních i pro soukromé podniky ? Celý systém bude mít tendenci degradovat na honičku při plnění předepsaných
ukazatelů,jež nutně budou kvantitatívní.To vedlo k tomu,že když si Rusko
osvojilo koupené zařízen na výrobu buldozeru nazvaného Stalinec ve 30.
létech,urychlilo to masovou výrobu tanků,ale i po 50 létech se tam dělaly
pořád stejné Stalince a žádný novodobý Caterpilar ! Jestli Gorbačov tím, že rozvolnil dosavadní hospodářský systém způsobil nakonec pád celé
říše,pak v případě ,že Putin administratívně totálně omezí všechny,kromě
výrobce pro armádu,mám obavu,že výsledkem bude rozpad,tentokrát ale
Ruska.Nejspíš by měl být navržen takový systém,který oddělí centrální
banku od svých zahraničních kurátorů a nadále se bude zabývat jen těmi
subjekty,které jsou pro existenci státu prioritní a pro ostatní subjekty ponechá tržní prostředí,nejspíš s omezením vlastnictví pod určenou mez.
Vzhledem k úžasným možnostem výpočertní techniky by tak mohlo dobře
informované centrum dobře řídit velké organizace celostátního významu a současně těžit z novátorských,hlavně technických iniciativ malých kapitalistů,kteří by se nikdy nemohli stát majiteli opravdu velkých podniků.
Mám pocit,že rozumně omezené právo zbohatnout je silná motivace,jež
v systému totálně administratívní regulace je vyloučená.To by byla škoda.
Položme si otázku : Jak se mohlo stát,že byly Ruskými výrobci v poslední dekádě vyvinuty a úspěšně vyráběny superzbraně,na které americký vojensko-průmyslový komplex nemá? Tohle by v tom připravovaném finančním systému nešlo,zato by se nepochybně zvýšila komplexita a
kvantita dodávek armádě, Dlouhodobě by šlo ale o cestu,kterou Rusové už dobře poznali a po které se nejspíš většině pamětníků nestýská.

PPK 19. 11. 2022 - 20:53

Je mi jasné, že shoda i rozdíly v našich názorech stojí na mnoha pouhých předpokladech a z nich plynoucích (a opět jen předpokládaných) následcích. Navíc, zatím ani nevíme, jak se Putinova reforma statusu centrální banky nakonec politicky vyvine. Čas ale jistě ukáže, jak ruský stát bude nadále jeho vládou řízen a jak tedy bude i jeho ekonomika financována. Pokud jde o ty superzbraně, tam se důvodně domnívám, že mohutné toky peněz šly do vývoje a výroby přímo z centra státu bez vlivu šéfky centrální banky (a zřejmě i bez jejího vědomí).

Hudryperman 19. 11. 2022 - 22:24

Kdyby byly objevy zcela nových principů,jež umožnily,dá se říct téměř zázračně vysoce kvalitní vyzbrojení ruské armády
záležitostí pouhé hromady peněz,docházelo by k podobnému
úspěchu i na americké straně.Tam se v tutéž dobu valily prachy,o nichž ruský genštáb mohl jen snít.Je známo,že jsou
USA ve výzkumu hypersonických raket ve dvacetiletém zpoždění oproti Rusku.Z nejrůznějších prezentací,jako bylo třeba „kočkování“ ruské starší stíhačky a bezmocným us. Cookem na Černém moři,nebo“úprava“ GPS na jiné us.lodi,
která vystrašila amerického kapitána když mu to ukazovalo,
že se právě plaví po fotbalovém hřišti na Krymu vyplývá,že
přestože je Rusko v reálné válce,neukázalo strategickému nepříteli většinu „překvapení“,které má k dispozici. Jen pár Kinžalů,když potřebovali prorazit do spodních pater jednoho
ještě sovětského protiatomového krytu.O přesnosti ruských raket ani nemluvě. Vzpomeňte si na gruzínskou válku. Tam ještě ruská artilerie neměla k dispozici systém NÁŠ- VÁŠ a
sestřelila si tehdy dost svých letadel To bylo před čtrnácti léty! Zdravím.

Dolmen 19. 11. 2022 - 18:29

Ano, v Československu byl systém financování podobný. Jeho „rozvolnění“ v 1968 umožnilo některým vykukům ůžasné zbohatnutí během poměrně krátké doby. Svého času na tohle téma vycházel seriál pod názvem Ekonomické pohádky v ranně normalizačním týdeníku Tribuna a snad i v RP. Bylo to počteníčko.

Aleš 18. 11. 2022 - 21:27

Zcela konzistentně podporuji toho, koho podporuji a vůbec mě nemůže jakkoliv vyvést z míry jakákoliv sebepřitroublejší nálepka, kterou jsem za to častován. Běžný folklór západní společnosti, jejíž součastí se přestávám cítit. Říkat pravdu v době všeobecného klamu je buď revoluční čin anebo nejtěžší zločin… A pokud ty nálepky či pokusy o nadávky a ponižování jsou vyřčeny slovy psychopatů, některých dokonce i těžce duševně vyšinutých, kteří se stali vládními politiky a jejich mediálními poskoky, tak s tím nejde moc dělat, krom toho, že ty individua z těch pozic lidi dostanou pryč. Budu citovat prezidenta, jaké jsou k tomu možnosti. Demokraticky volbami anebo nedemokraticky… Sláma hovadině!

Petrc 19. 11. 2022 - 8:17

Chápu vás, nic ve zlém, ale váš postoj by chtěl podle mne vyladit na vyšší úroveň, neboť je vlastně stejný jako těch, na které si stěžujete. Bylo škoda takového bystrého člověka, jakým jste. Zlost není pro vedení boje nijak dobrá – nevybočuje ze živelného schématu osudu, který podporuje zájmy protistrany. Myslím, že v článku jsou zašifrované návody k uvažování…sám jsem je tam našel.

Gatta 18. 11. 2022 - 9:28

Druhá půlka článku dobrá.

Zvláště hodnotím, že autor nahlédl do slovníku cizích slov na pojem „dezolát, desolátní …“

Ze svého mládi si pamatuji temto výraz jako akvivalent slovům “ opotřebovaný k nepoužití, těžce technicky zanedbaný, opilý na mol … prostě nepoužitelný stav věci či člověka“.

Proto mi to dnešní používání slova „dezolát“ přijde naprosto zcestné.

Co je ale mnohem horší, že toto slovo používá nejen v hanlivém pseudovýznamu naše vládnouci sqadra, ale papouškuje je velmi ochotně i alternativa.

Prostě, kdo v jedné větě neřekne aspoň 3x „dezolát“ není IN.

Smutná úroveň – zvláště u té alternativy.
pozn. – podobně se to má se slovy „sankce a třeba diktátor“ – a přitom se jedná o obchodní válku a jinak va světě ne nijak vyjímečný prezidentský režim.
Patrně taková podvědomá autocenzura …

Dolmen 18. 11. 2022 - 10:50

Ale na tomhle je přece neoliberální svoboda lhaní, krádeže, podvádění a především manipulace založena – přiřazovat známá slova jevům zcela jiným. Např. označovat hadrákový převrat jako revoluci, krádež jako privatizaci, různé protispolečenské nápady a opatření jako komunismus apod. Musí se to dělat tak často, až to přejde do krevního oběhu i těm, kteří proti takové manipulaci vystupují a nakonec to začnou používat taky a šlapat v předorané brázdě, aniž si to uvědomují.To je kýžený cíl. Takhle dojde k jevu známém ze stavby Babylónské věže, zmatení jazyka, lidé si přestanou rozumět, začnou se rvát mezi sebou a tyhle fraktáty společnosti lze pak snadno zvládat. A tak to má být, tak je to správné a demokratické.

Hudryperman 18. 11. 2022 - 14:21

Bravo ! Naprosto přesně vysvětleno.Touto technologií byly postiženy generace dnešních mlaďochů -voličů nejen u nás,ale v řadě zemí Evropy.Podnětný článek k tomu jsem našel na cz24 od Nikoly Bornové.

J. W. 18. 11. 2022 - 19:06

Zdravím vznešeného Hudrypermana. Článek je námětem k samostatnému uvažování čtenářů. Vysvětlovat jej slovo od slova by tedy nemělo žádný význam. Tak jen první odstavec, ve kterém se poukazuje na řetězec příčin a následků.
Občané si však vylévají svoji zlost na následcích, aniž by zkoumali řetězec příčin, o kterém se často tvrdí, že je nekonečný, a tudíž jej zkoumat je marné. Je nekonečný, ale v horizontálním smyslu, nikoliv ve vertikálním, neboť tam se lze dosti rychle dobrat prvotní příčiny.
Nevzali jsme si k srdci slova soudruha Gorbačova o nutnosti přestavby společnosti, a tím samozřejmě jedince či jedinců, kteří ji tvoří, a o nutnosti nového myšlení. A tak se stále utápíme ve starém mentálním, sociálním, politickém a ekonomickém marasmu, který se stává díky tomu stále horším a horší…až může vyústit v explozi a pohromu nevídaných globálních rozměrů.

J. W. 18. 11. 2022 - 19:13

Pěkně vyjádřeno. Ale, jestliže je objektivní realita iluzí, proč by její jednotlivé jevy měly být pravdivé? V mravně vyspělé společnosti relativní pravdivost a lživost jevů objektivní reality je věcí společenské konvence. Jak chceme přimět v mravně pokleslé společnosti občany k společenské úmluvě na základě, které by zastávali stejné kritérium hodnocení jevů? Jak například donutit druhého, aby uznával jako my, že černá barva je černá? Pokud tak nebude činit na základě své mravní odpovědnosti, bude klidně s námi souhlasit, že černá barva je černá, ale myslet a jednat bude třeba tak, jako když je bílá…

Jan Kristek 18. 11. 2022 - 9:18

Pátá kolona nás nazývá pátou kolonou, uctívačí Santa Švába nás nazývají ruskými šváby…
(Mimochodem, zná někdo negramotnější výraz než „ruský šváb“?)

J. W. 18. 11. 2022 - 7:52

Podle dezinformátorů je tento web dezinformační. Domnívám se, že ve správné demokracii mají právo lhát všichni. Volat po nějaké svobodě slova a projevu se jeví velmi hloupým. Vzniká tím nepříčetná pranice.
Měli bychom pro všechny (!) vyžadovat svobodu lhaní, podvádění a kradení aj.. Nikdo obelhaný, podvedený a okradený by se pak vůbec nemusel rozčilovat nad tím, že byl obelhán, podveden a okraden. Náš duševní úpadek nám však nic takového neumožňuje, a tak pořád voláme po nějaké pitomé pravdě, lásce, vítězství a výtěžnosti…
Měli bychom chránit práva těch, kteří lžou, podvádějí a kradou, a vyžadovat práva stejná. Pokud toho nejsme schopni, měli bychom držet hubu…

fajt 18. 11. 2022 - 6:54

https://www.youtube.com/watch?v=Mhxex1fprJk

už si na hiluxe montuju standardního anděla západního míru … s pekelnou kadencí. ..)

Petrc 18. 11. 2022 - 6:35

Je poučné, jak je dnes brutálně popírán kauzální zákon. Podle podvrhované ideologické indoktrinace zlo vzniká bez příčiny. Najednou se z ničeho nic objeví na světě a nutné jej zničit, abychom si zachovali svoji mravní čistotu a oprávněnost.

Spějeme trvale udržitelným růstem, výlučně pozitivním, ke skvělým světlým zítřkům.Žádné negativní následky z toho nepocházejí. Přísně účelový pragmatizmus žádné jiné vnímání, myšlení a jednání než to, které je určené bohatými výnosy a vysokými ekonomickými výsledky (zisky) bez negativních důsledků neumožňuje.

Podle ideologů imperializmu (např. G. Friedman) dotyční za své agresivní a chamtivé jednání nemohou. Je to prý jejich dědičné založeno (DNA). Zajímavé, jak najednou kauzální zákon platí, když se to hodí.

Důkazem naší mravní čistoty jsou pak třeba výlety do vesmíru, nyní opět uvažovaná pochybná cesta na Měsíc, kterými chceme svojí mravní čistotou infikovat celý vesmír.

Maxim Gorkij uvedl v roce 1929 eseji O měšťácví: „Pracuje se také na způsobech bakteriologické války. Hledá se rychle se množící mikrob a serum proti němu. Nakažený národ bude nucen žádat o serum k léčení a vynálezci sera, kteří jej nakazili, budou diktovat své podmínky národu, který nakazili dejme tomu morem.“

Že by podobnost s dnešní pandemií čistě náhodná, nebo přísně zákonitá?

Zanechat komentář