Školství k ničemu

V dnešní bouřlivé době, kdy se rodiče rozčilují, že jejich neočkované děti nemohou chodit do školy, a pro školní mládež se nemožnost školní docházky stává tím nehorším trestem, alespoň podle ministerstva školství, bych se rád podělil s druhými o své celoživotní zkušenosti ze školství.

Absolvoval celkem asi více jak 25 let ve školských zařízeních. Napřed jsem studoval dálkově zvláštní školu, kde byla matka učitelka. Poté jsem docházel do mateřské, základní, střední, učňovské a vysoké školy. Též jsem několik let před důchodem strávil tři roky postgraduálním studiem. Mimo to studuji každý den sám, a to zcela samostatně. Je to součást mého nanicovatého života. Uchyluji se ke studiu, abych nemusel komunikovat s hlupáky, kteří zcela zamořili rodinný i občanský prostor. Jsem pro ně hlupák. Sám o sobě to ovšem vím také. Proto se stále učím učit.

Vzal jsem si k srdci Leninova slova: „Učit se, učit se, učit se!“ Též mne udivil soudruh Stalin, který prý denně přečetl asi 300 stran textu. A ten blbý rozhodně nebyl, neboť jinak by na něj všichni ti zločinci, kapitalisté, buržoazie a demokraté a jiná pakáž tolik nenadávali.

Dokud jsem nezačal studovat na vysoké škole, tak jsem měl značné potíže s nižšími články školství. Nuda, kterou jsem strávil zejména na základní a střední škole, byla skutečně k nevydržení. Teprve až po absolvování těchto trudných let jsem zjistil, že hlavním účelem těchto stupňů školství je učinit z dětí a mládeže povolné blbce.

Poslouchat nezáživné výklady, opisovat látku z tabule do sešitů, být vystaven posměchu spolužáků a učitelek při trapném postáváni při zkoušení před tabulí, tahat se těžkými brašnami učebnic, smolit domácí úkoly, zatímco venku bylo hezky, toto všechno a jiné může imponovat jenom indolentním pitomcům.

To hlavní, co mne na základním a středním školství nenaučili, bylo – chtít a učit se sám. Musel jsem se to naučit sám pár dní před maturitou, kdy jsem rychle pošel celou středoškolskou látku za čtyři roky během několika hodin. Nenechat se učit od jiných, ale učit se sám, bylo nepřímým a nechtěným důsledkem stupidního školství, které jsem musel absolvovat. Je tomu dnes snad jinak? Vždyť demokracie a její ekonomika jsou přímo závislé na dělání blbců z lidí.

Když jsem se dostal na vysokou školu, a to protekcí, protože jsem nebyl politicky nijak poslušný a spolehlivý, tak všechny problémy ustaly. Přednášky jsem příliš nenavštěvoval. Věnoval jsem se raději sportu. Když nastalo zkouškové období, studoval jsem sám ze skript, zkoušky jsem dělal před termíny a bral jsem stipendium. Žil jsem si skvěle. Nutno dodat, že tenkrát na vysoké škole nebyli všichni vyučující tací pitomci jako na základním a středním stupni mého vzdělávání.

Nesamostatní rodiče si udělali ze školství odkladiště pro své nesamostatné a neschopné ratolesti. Školství se jim má postarat o děti, zatímco oni jsou v nanicovatém zaměstnání. Naše generace, kromě zvlášť hloupých šplhen, školu nenáviděla. Dnešní mládež, jak se zdá, ji má naopak ráda. Asi jí dělá dobře, když z ní dělají blbce, když si může dělat legraci z učitelů, kteří je nesmí jako za nás fackovat, nebo když si může mezi sebou přeprodávat drogy, případně řešit změny svého nanicovatého pohlaví.

Tyhle lockdowny by mělo Sdružení rodičů a přátel školy vítat. Je to šance, jak se mohou děti naučit učit samy. A pokud k tomu nejsou, stejně dopadnou špatně. Děti jsou přece rodičům pouze státem zapůjčené k výživě a zaopatřování, tak proč si s tímto majetkem státu dělat přílišné starosti? Stát si s rodiči také žádné starosti nedělá.

Všechny životní náklady na zaopatřování dětí, a také všechny následky mediální demoralizace a pouliční drogové kriminality přičítá stát na vrub rodičů. Je to prý jejich chyba, když jejich dětem někdo podstrčí trávu, perník nebo koks. Tak proč se uboze trápit se státem, který je pouze majetkem vykořisťovatelské třídy? A proč tak zoufale lpět na vykořisťování?

Školství je k ničemu, jenom vytváří z člověka ničemu, a vytváří ničemnou společnost. Pochybujete o tom?

3.4 19 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
15 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zart
zart
29. 10. 2021 6:44

Mne v té škole nenaučili takovým základním věcem jako je například radost z: ukázněnosti, vytrvalosti, pracovitosti, učení se, sebevýchovy, sebevzdělání, respektu k druhým, pořádku, uklízení, skromnosti, nenáročnosti, zdrženlivosti, střídmosti a z jiných lidských vlastností. Musel jsem se té radosti z lidských vlastností obtížně učit sám až v dospělosti, a pořád to není úplně ono. Naopak mne ve škole neustálým vysedáváním a teoretickým vzděláváním duševně a tělesně nehorázným způsobem zmrzačili. Způsobili mi tím zejména na stáří závažné zdravotní problémy (např. zhroucená klenba nožní, zkrácené sedací části nohou, křečové žíly, zácpu, zkroucené a ztuhlé tělo, kloubní potíže, nemoci vnitřních orgánů, dýchavičnost atd.). O duševním újmách nemluvím… Číst vice »

Lena
Lena
Reply to  zart
29. 10. 2021 10:57

Jak vidno, někteří čtenáři článek nepochopili, a zastávají se systému, protože pár učitelek nebo učitelů jim vyhovovalo. Takové nekoncepční myšlení je důkazem deformace.
Jestli jsem to správně pochopila, tak děti potřebují získat vhodné vlastnosti, které by jim byly příjemné a příznivé, a získaly tím vhodnou morálku, motivaci, iniciativu a aktivitu, aby se pomocí těchto dispozic mohly vychovávat a vzdělávat primárně samy. A nikoliv, aby byly vzdělávány jako oslové, kterým se musí výchova vtloukat do těla, což dnes z liberálních důvodů degradace člověka nelze, a kterým se musí vtloukat do hlavy vzdělání velice relativního, cenzurovaného, a záměrně upraveného a falešného charakteru….

PPK
PPK
29. 10. 2021 7:01

Před nedávnem jsem mailem dostal o školství text, který je sice trochu delší, ale možná za pozornost stojí: POKUS NA ZŠ KARLOV Na ZŠ Karlov se týden učilo jako ve 30. – 50. letech 20. století!  Všechny děti 2. tříd i my, učitelky a asistentky, jsme se vrátily do starých dob a jeden celý týden jsme v rámci projektu učily jako za časů našich prababiček.   Děti se totiž dnes ve škole už zcela běžně setkávají se skupinovou, individuální, projektovou výukou, a proto jsme se rozhodly ukázat dětem, že to, co je nyní běžné, dříve děti nezažívaly. A jak nejlépe toho dosáhnout, než jim ukázat opak?… Číst vice »

zart
zart
Reply to  PPK
29. 10. 2021 7:27

To je velmi zajímavé, co uvádítě. Zásadní nedostatek západního školství spočívá ve dvou faktech: 1) Tělesná výchova není hlavní součástí výchovy – správná tělesná výchova totiž příznivně působí na vývoj tělesný i duševní organizmu, usměrňování pudového založení člověka, včetně jeho pohlavních sklonů. Rodičovské generace, které takovou výchovu neprodělaly, tak ji neznají a nejsou schopny pochopit, neboť jsou již bytostně retardované. A z hlediska hospodářského velkochovu lidského dobytka je to naprosto nežádoucí, neboť lidé by se tímto osvobozovoval z područí otroctví. 2) Samovýchova. Četli jste například Makarenka, jakým způsobem řešil výchovu bezprizorních dětí a mládeže? Ačkoliv se o něm povinně za… Číst vice »

Gatta
Gatta
Reply to  PPK
30. 10. 2021 8:58

Jen pár poznámek: Jednak bych podtrhnul Vaše slova „bez vyhodnocení“. Tak se toho dělá dnes většina, přitom zpětné vyhodnoceni je základ každého řízení i každé činnosti. Uvědomujeme si dostatečně, že po dokončení VŠ strávil ve škole 20 rokú života tedy 1/4 dosažitelného věku, proto aby mohl dalších necelých 40 let pracovat. Zásadní názor píše D.Trump (zkrátím) – v klasické škole vás učí správně odpvídatna otàzky – tedy lépe řečeno opakovat učitelem sdělene informace pak jste dobře ohodnoceni. Druhou věcí co vás učí je individualismus a snahu vyniknout nad ostatní. A tak vyrůstají generace primadon umějící velmi dobře opakovat poznané a… Číst vice »

Bety
Bety
29. 10. 2021 9:15

Nějak jsem ten článek nepochopila. Vypadá to, že autor chce školu jako takovou úplně zrušit, neboť – vyhovuje jen indolentním pitomcům -. Asi tedy mezi ně patřím, protože na školu nevzpomínám ve zlém, ani nepovažuji šmahem všechny své tehdejší učitele a učitelky za pitomce. Jistě mezi nimi byli učitelé dobří i učitelé sotva průměrní, což vůbec nevybočuje ze složení lidské populace v jakémkoli zaměstnání. Něco mě naučili a život mě doučil. Myslím si, že mít nějaké povinnosti, které se sice mohou zajídat, ale vnášejí do života nějaký řád není vůbec na škodu. Jisté je, že jsme si tehdy nedovolili takové… Číst vice »

orinoko
Reply to  Bety
29. 10. 2021 9:44

Se slzou v oku vzpomínám na kantory místní ZDŠ. Stejně jako my to bylo podivuhodné panoptikum. I politika přicházela na přetřes. V devítce jsem třískal žákovskou o lavici, když mi nejpřísnější z přísných dal jedna mínus za přeřeknutí. Prý jsem si nebyl jist. Anebo mladá učitelka dějepisu nás zkoušela na plovárně, kam nás začátkem června vytáhla, protože bylo vedro. Škola v plavkách i adamkách. Klasikou bylo, když jsme měnili třídy, tak – a my všichni sborem za tím prvním volem. Potom strkanice ve dveřích, aby následovalo – a ta kráva vzadu, uzavírá řadu. Dneska jsem potkal jednoho bývalého velkého kritika… Číst vice »

Lena
Lena
Reply to  Bety
29. 10. 2021 10:35

Autor je blbec, což ostatně o sobě sám přiznává. To jste nepoznala? Uvádět jeho článke na pravou míru je přece zbytečné. Spíše je nutné se zamyslet na systémem školství, které vychovává mladou generaci, stejně neschopnou jako tu starrou, pozitivně měnit člověka, společnost a společenské zřízení.

Lena
Lena
29. 10. 2021 10:49

Jsme již dávno v bezvýchodné pasti. Stará generace je již deformovaná a dokonce si svoji deformaci pochvaluje a vyžaduje v tomto stavu její další stagnaci.Jak může deformovaná stará generace vychovat nedeformovanou generaci mladší? Taká je zde otázka, která se nijak neřeší, ale pouze se žehrá nebo nežehrá na nedostatečnost starého systému výchovy a školství, který je úplně shnilý, a od kterého se vyžaduje ještě větší shnilost. Takový systém nemůže v žádném případě opravit nedostatky a chyby dědičnosti a výchovy v rodině. Ostatně není přece vůbec žádný zájem vychovávat mladé lidi s vlastnostmi, které autor uvádí. Je to v příkrém rozporu… Číst vice »

orinoko
Reply to  Lena
29. 10. 2021 11:11

Ano, ale, avšak, však …
Ještě pořád nevzali všechno všem bábám a dědkům. Mnohdy jsme my, staří bejci… duševně v lepším stavu, než generace po nás. Mnohdy totálně dezorientovaná, zparchantělá, třída platičů hypo und trendy, už vlastně nemá tušení, co že chce. Vím o některých, že do sebe sypou prášky jak čočku, svět už vůbec nevidí namodro, fialovou nebudeme řešit, a naopak čumí na svět kolem sebe pohledem filadelfského tunelu.
Zase si vzpomínám na něco, co jsem sem dal v krizi před 10ti lety:

https://www.youtube.com/watch?v=VOn1BLVuMCI&list=RDEMTQtektGFYMCUk3ZzaI-Bow&start_radio=1

Dolmen
Dolmen
Reply to  Lena
30. 10. 2021 6:42

Po hadrákovém převratu se všichni vrhli na vydělávání peněz a děcka ponechali na pospas ČT a „pedagogů“. Teď sklízíme plody.

Gatta
Gatta
Reply to  Lena
30. 10. 2021 12:22

Jakákoliv výchova, v rodinė i ve škole, by měla být upřímná příprava mladého člověka do dospělého samostatného života. To na základě svých znalostí a zkušeností dělají nejen rodiče a učitelé, ale prakticky všichni s nimiž se dítě a později mladý člověk potká. Nejvíce svým příkladem (pozitivním, nebo negativním). Ne vždy jsou to správné názory a postoje, ale proto je třeba mladé učit kritickému samostatnému myšlení, logice a matematice. A snažit se prřitom z nich udělat o trochu (ne o moc) lepší lidi, než byla generace před nimi. Popravdě i na svých již dospělých detech vnímám, jak je dlouhý pobyt ve… Číst vice »

jan123
jan123
30. 10. 2021 2:00

Vzal jsem si k srdci Leninova slova: „Učit se, učit se, učit se! – ale údajná slova Fidela Castra “ Myslet – myslet .myslet “ jsou ještě aktuálnější ……

zart
zart
Reply to  jan123
30. 10. 2021 17:53

Možná spojit Fidela a Lenina: Učit se myslet, a myslet jak se učit.
Pouhé logické abstraktní myšlení je ovšem omezené. Existuje ještě jiné, které vykazuje více dimenzí, a které řídí sílu a vede tělo. To se však školstvím podařilo z lidí úplně vykastrovat, takže kastrát neví, co mu schází a je spokojený a namyšlený pouze ve svém logickém myšlení, které umožňuje jeho ovládání – a činí z něj robota.

Gatta
Gatta
30. 10. 2021 19:05

Dovolím si ještė jednou vzpomenout D.Trumpa.

Název jedné kapitoly v jeho knize: „Proč trojkaři zaměstnávaji jedničkáře?“

Tentokrát no comment – nejsme ve škole :-)