Mladý ministr školství řeší financování školství, snaží se zabránit stávce. Na co vlastně chtějí upozornit školští pracovníci? Resort je dlouhodobě podfinancován a žije z podstaty. Deziluze ze slibů všech polistopadových vlád začíná být znát. Chceme budovat moderní školství, ale znamená moderní i dobré? Nebo budeme v budoucnu vzdělávat děti bez znalosti číst a psát, jako je tomu ve Velké Británii či Americe?
Jěště není pozdě, ale pomyslná plošina se již povážlivě naklání. Znechucení učitelé, po kterých všichni stále chtějí, aby pracovali lépe, kvalitněji, moderními technologiemi, ale bez patřičného ohodnocení a bez potřebného zázemí, již nemají chuť čekat. Chce se jim křičet, aby i vládní činitelé slyšeli, že je zle. Pomůže jim veřejnost v jejich nelehkém boji, nebo je nám všem jedno, jaké bude školství našich dětí a vnuků?