Firma Siemens vyhrála zakázku na ekologickou modernizaci US-koncentráku naprosto a zcela zaslouženě. Modernizace Guantánama musí být pro tuto firmu celkem hračka a jistě by ostrahu a modernizaci podobných zařízení zvládla klidně i celý tucet najednou.
Dne 25. července 2019 mírotvorný spolek jménem Pentagon oznámil, že německá firma Siemens dostala kontrakt na ostrahu a modernizaci koncentračního tábora na americké vojenské základně v Guantánamu. Zpráva Reuters (zde) tvrdí, že podepsaná smlouva má hodnotu 829 miliónů dolarů. Samozřejmě, že jde o fake. USA přece žádný koncentrák na svém území neprovozují, ani pro kategorii „enemy combatant„. Na území USA nesmí být podle ústavy nikdo držen bez řádného soudu. To byste ale nemohli vybudovat vůbec žádný koncentrák, který má Siemens kompletně modernizovat za 31 měsíců a málem za miliardu dolarů. Proto je koncentrák na koloniálním území USA na Kubě. A zpráva Reuters hezky říká, že nejde o ostrahu koncentráku, ale o zavedení opatření typu „energy savings and performance measures„. Tak to má být, od bohulibého působení jedné pubertální dívky v korporátních masmédiích jsou i správci koncentračních táborů zcela trendy a přísně dbají na ochranu životního prostředí. A že je potřeba zvyšovat efektivitu čehokoliv i v koncentrácích, to věděl už Hitler. Pro srovnání se podívejme na stejnou zprávu na ruském RT News (zde), ať víte, proč má toto oficiální ruské vládní médium miliardovou návštěvnost.
Začněme od začátku, viz tento článek časopisu Spiegel Der programmierte Massenmord o nerozborném přátelství prezidenta firmy IBM Watsona k velkému vůdci německého národa. Jeho fotografie s Hitlerem najdete v článku, který komentuje knihu Edwina Blacka (jeho židovští rodiče se zachránili z transportu do Treblinky) vydanou pod názvem IBM and Holocaust. Od roku 1933 pomáhala IBM a další americké firmy organizovat nacistické koncentrační tábory a později dělali totéž po okupaci Polska, kde byly hlavní vyhlazovací tábory. Pro Polsko IBM vytvořila vlastní filiálku Watson Business Machines, protože tam bylo práce až nad hlavu. Árijská výchova po vzoru NSDAP byla v této době v USA velkým hitem. Viz tento článek o nacistech v USA. A mrkněte se na video z roku 1937 o chlapeckém letním výcvikovém táboře stylu NSDAP v USA. Klikněte si na sekvenci 1:33, kdy se společně vyvěšuje háknkrajc, árijský znak a vlajka USA.
Protože jsem studoval a pak i pracoval v Německu, tak dobře vím že firma Siemens vyhrála zakázku na ekologickou modernizaci koncentráku naprosto a zcela zaslouženě. Je to poctivá německá firma a její nejlukrativnější kontrakty tohoto typu byly na ochranu pouštních ropných polí v Saúdské Arábii. Modernizace US-koncentráku musí být pro tuto firmu celkem hračka a jistě by ostrahu a modernizaci podobných zařízení zvládla klidně i celý tucet najednou. A není všem dnům konec, protože bude třeba modernizovat americký soukromý gulag, pak internační tábory pro děti imigrantů, pak pro jejich rodiče, pak pro nepřátele říše všeho druhu. A mrkněte se na článek jak Hollywood aktivně pomáhal Hitlerově propagandě, abyste věděli, co budou dělat čeští presstituti.
Ale pozor, to abych přestal psát, protože momentálně píši pod dozorem Velkého bratra z USA, kde jsem na nějakém povinném školení. Celá wifina je kompletní firma Apple, která povinně (jako každá velká firma tohoto typu) pracuje pro FBI a CIA v rámci „Patriotic Act“. A slovo „Guantánamo“ jistě patří do standardního vyhledávacího algoritmu systému „Prism“, který kontroluje internetový provoz na celém Západě. A jsme u toho, proč jsme všechny tyto věci už několik let předtím komentovali, včetně zveřejnění Wikileaks a zatčení Juliana Assange a útěk Edwarda Snowdena do Ruska. Kdo nechá bez komentáře řádit fašismus, ten se pak nesmí divit, že skončí v koncentráku.
Shrňme odysseu korporátního fašismu danou uzavřeným kruhem výstavby koncentráků. Privatizace koncentráků není v neoliberálním kapitalismu a příslušné formy politického fašismu žádný problém. Proto vznikla Třetí říše na památné schůzce německých průmyslníků a bankéřů (Prolhat se až ke korporátnímu fašismu). A efektivní provoz již zavedených koncentráků je naprosto potřebná věc. Nikdo přece nemá mrhat penězi daňových poplatníků. Pentagon to dobře ví, proto ta správná volba velké německé korporace. A taky je třeba americké koncentráky krapet privatizovat na neoliberální fašistický způsob, také kvůli efektivitě. Už dávno předtím jsme psali článek, že Koncentrák Guantánamo hlídá soukromá firma notoricky porušující lidská práva. Vůbec nejde o žádnou náhodu, viz příklad nacistických koncentráků. Logika je jasná. Jde o nezákonný lágr, o kterém se nemá psát, proto je třeba najít velmi spolehlivé lidi k jeho ochraně. A to jsou zcela pochopitelně bývalí zaměstnanci Pentagonu a zpravodajských služeb, kteří přešli do soukromého sektoru a mají na starosti systém „dirty wars“ a „proxy wars“ jako firma Blackwater, která se málem každý rok jmenuje jinak. Pak logicky platí totéž, co v SS, která chránila nacistické vyhlazovací tábory. Čím větší zločinec, tím je spolehlivější na ochranu této demokratické instituce placené z našich daní. Jsme přece členy NATO a Pentagon je provozovatelem koncentráku. A stejně tak kontrakt na modernizaci koncentráků tohoto typu mohou dostat jen naprosto prověřené firmy s letitými vztahy k Pentagonu a k CIA. Stejně tak dostala lukrativní zakázky americká firma IBM v Německu, protože měla vřelý vztah k NSDAP a k Hitlerovi. Proto na závěr gratuluji hypotetickým českým zaměstnancům Siemensu k lukrativní zakázce, která bude 30 měsíců živit jejich rodiny, když bude táta makat v zahraničí.
Hodnota článku (rešerše, napsání, korektura, anotace, ilustrace, redakční práce) je ohodnocena částkou: 450 Kč. Pokud chcete na provoz webu přispět, klikněte zde, nebo na baner v úvodní stránce. Děkujeme!
Související články:
- Smlouva TTIP z německé perspektivy
- Smlouva NAFTA po 20 letech a zničené Mexiko
- Lehkonohý Obama: O mučení bez mučení
- Snowdenův kufr a bezradná Merkelová
- NSA pěstuje MYSTICký vztah k realitě
- Jak vzniká sociální necitlivost
- Komu a jak sype americký gulag
- Pentagon platí humanitní výzkum kvůli válkám čtvrtého typu
- Veteráni „státu ve státě“ nacházejí nové uplatnění v amerických masmédiích
- Ilegální biologická válka za naše legální daně
Převzato z e-republika.cz
21 comments on “Uzavřený kruh korporátního fašismu”
https://e-republika.cz/article4179-Al-Tanf-Hongkong-Letna-a-žadna-chvilka-pro-demokracii
Ten odkaz se tu asi objeví jako článek. Obsah mi připomíná někoho dávného, na OM se vyskytujícího. Ale rozdíl je evidentní. Tehdy se prognózy jaksi nenaplnily, zatímco teď Umlauf popisuje reálny stav. Nebude toho moc, co k tomu dodat. Leda nápad takříkajíc nerudovsky… Co s tím…
Dotaz na admina. Reklama už je tak sofistikovaná? Mně se pořád objevují nové a nové doplňky na bicykl, a nové a nové nabídky na praci. To mi nevadi. Jestli z toho má mít OM procenta, tak tu reklamu odklepnu s následným nakupem. Apod.
Nebudu predbihat nevyhnutelnému vyvoji. Umlaufuv druhý článek už je na NR a už tam sklízí první ohlasy. Že tam řvou pravicoví dementi znamena, že trefil hrabik na hlavicku. Byli by nejraději , kdyby se něco takového nevyskytovalo ani na NR. Nedá se NATO kricet: rudý dědek je zase v rausi.
O modernizaci Guantanama jde az na druhem miste. To, ze se Guantanamo pripravuje na existovani v budoucnosti, to je duvod zasadni. Rozvasnilo to kritiky vezeni na Gitmu, co se snazi Guantanamo zavrit. Sorry :-) Ja souhlasim s dalsi existenci pripadne detence teroristu na cizi pude, bude-li treba. Vydaj na strategickou posici na Kube je unosny.
V komplexu Guantanama je uz jen zbytek originalnich veznu, asi 40 bojovniku. Spojene Staty s snazi jihadisty premistit do humanitarne zalozenych zemi – nevzala by jich par Ceska republika ? Chlapci jsou to velmi schopni, jiste by Cesko obohatili svou virou v boha a schopnostmi k rychle akci. :-)
Ve zpravach se objevily rozhovory s Al-Sharbi, dlouhym residentem Guantanama. Ten mucen nebyl, protoze se od zacatku hrde hlasil ke sve svate valce proti nevericim. Klidne priznal, ze zabijel Americany a je na to hrdy. Je vdecny, ze mohl bojovat na strane Al Kajdy a klidne za to bude sedet 100 let. On neni nevzdelany, studoval vysokou skolu v Americe a neveri zadnemu Saudovi. To jsou prece vyborne predpoklady pro Sharbiho, aby ziskal politicky azyl v Cesku, no ne ?
Zajímavé, zvláště ty odkazy.
V této souvislosti je dobré si připomenout, kde vlastně vznikla eugenika (nauka
o podřadných rasách). Světe div se, byla to Amerika. Ve své době měla stejnou popularitu jako globální oteplování, mezi její příznivce kromě jiných patřili Woodrow Wilson, Theodore Roosewelt i Winston Churchill, schválili ji soudci
amerického nejvyššího soudu Oliver Wendell Holmes a Louis Brandeis.
Vyučovala se na středních a vysokých školách, bádání financovaly Carnegieho
a Roskefellerova nadace. Na plné pecky (k závisti Američanů) se eugenika pak
rozjela v Německu.Po válce se pak k ní nikdo neznal. (M. Crichton)
Finanční trn z paty Hitlerovi ve dvacátých letech vytrhl Američan Hanfstaengl,
pozdější poradce prezidenta Roosewelta. Masivní podpora a zapojení amerického
průmyslu do nacistického je známa.
Takže co bylo dříve? Slepice, nebo vejce? A není to tak trochu alibismus, když se
teď zdůrazňuje, že američtí fašisté byli pouze německé národnosti??
Autor mele dohromady fasismus s nacismem, coz jsou dva ruzne systemy a pojmy, Italove by mu to vysvetlili.
Eugenika take nevznikla v Americe, to je zase nejaky vyplod komunisticke nauky. Neucili to na VUML ? Eugenika vznikla ve Velke Britanii, v dobe, kdy veda zapolila s nabozenstvim. Uz pred rokem 1900. Jmeno samotne, Eugenics, prvne propagoval mnohostranny vedec Eugene Galton, Anglican. Zajimal se o lidske rasy, antropologii, vynasel jako prvni otisky prstu. Byl zastupcem a pribuznym Darwina, stal se „lordem“.
Co se tyce nacisticke propagandy, ktera mela v USA nakratko slusne vysledky, tak naciste se rojili. Jen ale do do okamziku, kdy se zversva Hitlerovy Rise provalily. I kdyz i dnes zde mame skupiny nacisticke, fasisticke, rasisticke(KKK) a pokud neporusiji zakony, nelze je stihat.
Nadavky socanu, ze je nekdo nacista ci fasista se tak zprofanovaly, ze ztratily moralni vahu. Uz je to unavne- fasista, rasista, nacista, xenofob, populista, vymyslete si uz neco noveho… :-)
Něco jiného je nějaká teorie, něco jiného její masová propagace.
A pardon, neuvedla jsem snad pramen? Ryze americký pramen? Nemyslím,
že Michael Crichton studoval VUML. Ale když už se něčím zabýval, tak k tomu
vždy patřilo prostudování pramenů.
Koncentráky od roku 33, Norimberské zákony září 35, obsazení Rakouska
a Mnichov 38, mezitím vojenská podpora nezákonnému převratu ve Španělsku,
září 39 Polsko… a 30.10.39 Bund parade s hákovými kříži v New Yorku???
Kdypak se tedy ty zvěrstva Hitlerovy Říše provalily?
Za rok 38 byl Hitler časopisem Time jmenován Mužem roku za: „V roce 1938
jako německý kancléř dohlížel na sjednocení Německa s Rakouskem a
se Sudety.“ To nezní jako kritika, nebo se pletu?
Asi jste se Dano nechala ovlivnit Hollywoodem. Zpětně tam kdekdo – např.
takový Indiana Jones, bojuje s hitlerovci (když se vám výraz nacista a fašista
nelíbí) dávno a dávno předtím, než se – v roce 41 – Spojené státy vzdaly
své neutrality a ty tzv. Bundy byly zakázány.
Hollywood me rozhodne neovlivnuje, Betty, ani ty filmy moc neznam.
Dneska jsou hollywoodsti umelci v prvni linii multikulturniho hnuti, coz je, vymiceni rasove diskriminace, otevreni-zruseni hranic a vyzva ke globalnimu probuzeni socialistickeho radu.
Bud jsou to Demokrate ci Demokraticti socialiste. Uz cekam, jak tyto blouznivce budete opevovat.
Hitler a Goebbels byli perfektni oblbovaci verejneho mineni v zapadnich zemich, zapad byl oslnen novymi zitrky poradku a rozkvetu Treti rise. Asi jako dnes, kdyz se bagatelizuji a opevuji totalitni rezimy, at uz islamske ci komunisticke.
Zapad Hitlerovi nalitl. Nakonec nalitl i sam Stalin, kdyz sepsal pakt s Hitlerem, Ribbentrop- Molotov pakt.
Velmi znamy casopis (Amero-anglicky) Home a Garden oslavoval Hitlera, a to i po Mnichovske smlouve. Britove se snazili Hitlera uchlacholit, coz dlouho netrvalo..
https://flashbak.com/in-november-1938-homes-and-gardens-visited-hitlers-home-in-the-bavarian-alps-31137/
Kdysi davno mi americka zidovska kamaradka vypravela, jakou starost si delali o sve pribuzne, co zili v Nemecku. Pak zde videla film o meste Terezinu v nemeckem protektoratu B+M, jako, jak se tam s Zidy vyborne zachazi a jak jsou spokojeni. Moc je ji ulevilo. A tato propaganda letela svetem jeste v roce 1944, kdyz uz mnohym v USA bylo jasne, ze Hitler je masovy vrah. (To uz byly USA s Japonskem a Nemeckem ve valce.)
Citát, jak Dana napsal: „… hollywoodsti umelci v prvni linii … ci Demokraticti socialiste. Uz cekam, jak tyto blouznivce budete opevovat …“ (konec cintátu)
Ale no táák, Dane, my to chápeme, jak vás infantilně baví, druhé lidi po internetu hejtovat a provokovat například s tím, že kdysi existoval nějaký VUML. Jenže, konečně si to už uvědomte: Zbytečně na OM ztrácíte čas, pokud hloupě trollíte. To přece nikdo číst nebude. Takže ještě jednou – a speciálně pro Vás: Uvědomte si, jsou to vaši hollywoodští komedianti a jenom vaši američtí tzv. socialisté a tudíž jenom vaše americké problémy. Máte-li snad něco proti nim, tak si to tam u nich na jejich webech slovně vyřizujte, ale nás do toho netahejte. No a pokud je snad mermo mocí chcete pochválit anebo zkritizovat, tak jen si to klidně dělejte. Ale tam. Nás tady v Česku, to přece vůbec nezajímá. Například, pro mne osobně je to stejné i s historii 2WW a Hitlera nebo Goebbelse. Klidně si to slovně ohodnoťte jak jen chcete, ale na vaši interpretaci historie už tady u nás pravděpodobně nikdo není zvědavý. Proč? Inu proto, že jsme toho názoru, že autor článku to napsal zcela správně. Jestli ne, tak to vyvracejte realitou ozdrojovanými fakty a logickými argumenty. Ostatně, vy sami tam v USA máte té své historické a politické špíny už i takhle dost a dost, a tak prosím, nás s tím neotravujte. Vždyť z Guantanama jste měli už dávno vypadnout, protože je to země Kubánců, vůbec není vaše a tak byste tam už neměli opruzovat s žádnou vaší prastarou vojenskou základnou, kdysi s někým dávno mrtvým smluvně pronajatou, z níž by vás dnes každý jiný vojensky silnější stát už dávno vypráskal. No ale, i na to jednoho dne dojde. Však dočkejte času, jak husa klasu.
Na začátku r. 1938 vzniká v Těšínské oblasti Československa „Svaz Poláků“, organizovaný podle vzoru nacistické Sudetoněmecké strany K. Henleina.
21. září polská vláda vznáší teritoriální požadavky, které Hitler začleňuje do svého Godesberského memoranda. A 2. listopadu 1938 vstupuje polská armáda do Těšínska.
Mezitím J. Beck, již v předvečer Mnichova, když vydával pokyny svému vyslanci v Berlíně pro nastávající rozhovor s Hitlerem, mu zaslal příkaz, ve kterém konkrétně uvedl: „1. Vláda Polské republiky konstatuje, že díky svému postoji paralyzovala možnost intervence sovětů v české otázce, což má dalekosáhlý dopad…; 2. Polsko považuje vměšování sovětů do evropských záležitostí za nepřípustné…; 4. Během minulého roku polská vláda čtyřikrát odmítla návrh na připojení se k mezinárodní intervenci na obranu Československa. 5. Bezprostřední nároky Polska v dané otázce se omezují na oblast těšínského Slezska.“ (1)
Polský vyslanec v Německu J. Lipski, rovněž nepochybující o velkém Polsku, Beckovi oznámil: „Z vyjádření Göringa je zřejmé, že postoj polské vlády sdílí na 100%… Náš krok charakterizoval jako „mimořádně odvážnou akci, provedenou ve skvělém stylu“… Ribbentrop mne sdělil, že kancléř (Hitler) politiku Polska vysoce ocenil.“ (2)
Za sebe J. Ribbentrop sdělil: „Zeptal jsem se Becka, jestli se nezřekli ctižádostivých snah maršála Pilsuckého, tedy nároků na Ukrajinu. Načež se usmál a odpověděl mi, že již byli v samotném Kyjevu a že tyto snahy jsou bezpochyby živé i dnes.“ (3) Když Ribbentrop zakrátko přijel do Varšavy, byl Beck ještě otevřenější: „Pan Beck neskrýval, že Polsko si nárokuje sovětskou Ukrajinu a přístup k Černému moři.“ (4)
„Rozdělení Ruska tvoří základ polské politiky na východě, proto se náš možný postoj musí omezit na následující formulaci. Polsko nesmí být v tento pozoruhodný historický okamžik pasivním. Úkol spočívá v tom, aby se včas připravilo dobře jak fyzicky, tak duševně. Hlavním cílem je oslabení a rozdrcení Ruska.“ (5)
1) Dopis polského ministra zahraničí J. Becka vyslanci Polska v Německu J. Lipskimu. 19. září 1938. Dokumenty a materiály o předvečeru druhé světové války, 1937-1939, str. 173-174.
2) Dopis polského vyslance v Německu J. Lipskiho polskému ministru zahraničí J. Beckovi. 1. října 1938. „Krizový rok 1938-1939“.
3) Ministerstvo zahraničí SSSR, Krizový rok 1938-1939. Dokumenty a materiály.
4) Ze zápisu rozhovoru německého ministra zahraničí J. Ribbentropa s polským ministrem zahraničí J. Beckem. 6. ledna 1939. „Krizový rok 1938-1939“, str. 175-176.
5) Z dziejow stosunkow polsko-radzieckich. Studia i materialy. T.III. Warszawa, 1968. Str. 262, 287.
http://www.zvedavec.org/komentare/2011/09/4599-o-spoluautorech-druhe-svetove-valky.htm
Komentář na Nové Republice k článku o operaci Bagration.
Připadal mi výmluvný, snad vás bude také zajímat.
Myslím, že se hodí i k tomu Danou zmiňovaném paktu Molotov- Ribbentrop.
Všichni trollové se jím ohánějí, ovšem schválně přitom zapomínají na marnou
snahu Stalina o uzavření smluv o vzájemné pomoci proti Hitlerovi. A to včetně
Polska.
Pakt Molotov – Ribbentrop a jak se z chráněnce Wall Streetu stal agresor, nacista a antisemita
https://aeronet.cz/news/pakt-molotov-ribbentrop-a-jak-se-z-chranence-wall-streetu-stal-agresor-nacista-a-antisemita/
Před 85 lety, 26. ledna 1934, Polsko a nacistické Německo podepsaly Pakt Pilsudského-Hitlera, přesněji Deklarace o nepoužití sil mezi Německem a Polskem, podepsaná v Berlíně německým ministrem zahraničí von Neurathem a polským velvyslancem Lipským. Jinak většina polských historiků líčí předválečné Polsko jako mírumilovnou a demokratickou zemi, která se snaží žít v přátelství a harmonii se všemi. Na Těšínsku tomu věří obzvlášť silně…
Dříve než SSSR (v srpnu 1939) uzavřely podobné smlouvy s Německem:
– Polsko – Hitler-Pilsudski smlouva, už v roce 1934!
– Anglo-německá deklarace, – francouzsko-německá deklarace, která obsahovala pakt o neútočení už v roce 1938…
– Litva – Smlouva mezi Litevskou republikou a Německou říší, březen 1939
– Lotyšsko – dohoda o neútočení mezi Německem a Lotyšskem, červen 1939
– Estonsko – dohoda o neútočení mezi Německem a Estonskem červen 1939
V letech 1934–1936 se chystali uzavřít mnohostranný „východní pakt“ mezi SSSR, Československem, Polskem, Finskem, Lotyšskem, Litvou a Německem.
V roce 1940 Hitler uzavřel smlouvy s Itálií a Japonskem.
Smlouvy v té době (když Německo v říjnu 1933 opustilo konferenci o odzbrojení a Ligu národů) byly běžné. Například francouzsko-sovětský pakt o vzájemné pomoci z roku 1935.
Pro Bety, určitě stojí za překlad:
Nositel Řádu Třetí říše. Temná stránka Henryho Forda
http://www.aif.ru/society/history/ordenonosec_tretego_reyha_temnaya_storona_genri_forda
Prispevky k paktovani se Stalina s Hitlerem jen potvrzuji, ze masovy vrah Hitler svym lhanim presvedcil cast zapadu i vychodu o sve ideologii lepsiho systemu. H.Ford nebyl zastupce americkeho statu, nemohl jednat za cele USA. Byla to doba podepisovani smluv, ktere nemely v planu byt Hitlerem dodrzovany. I Stalin se poddal vyjednavani s Hitlerem a nebyl obezretelny, nechal se obelstit falesnou zarukou o neutoceni. Jinak by byl Stalin na vpad nacistu lepe pripraveny a miliony Rusu by nebyly povrazdeny. Operace Bagration zacla az v lete roku 1944, vyhra Sovetu stala neuveritelne ztraty na lidskych zivotech.
Tady pakt s Hitlerem vysvetluje sam Put’ka:
https://youtu.be/o9GxOwUqA_M
Dane , ztráty v operaci Bagration (zabiti v boji) byly asi 300 tis. Němců a 180 tis. Rusů . Když si k tomu připočteš dalších 160 tis. zajatých Němců , tak to bylo jedno z nejlepších sovětských vítězství .
TOMe, chytrému napověz, hloupého kopni a s tím nejhloupějším, čili s emerickým trollem „dana“, se raději nebav – ono za každou reakci bere peníze.
Ten profi-troll svou omezeností a nevzdělaností by mohl pořádat dostihy. Zatím dupe vzteky nožičkama. Škoda, že nebyl dneska nakupovat v … Ohio či El Paso :-)
Obdiv pro Hitlera a ještě dříve pro Mussoliniho, který korporátní fašismus vynalezl … konec konců byl přední italský intelektuál a noditelem státního vyznamenání od Masaryka za práce o Janu Husovi … vycházel hlavně z toho, že fungoval. HDP šel prudce nahoru, země i lidé se měli lépe, státní řízení a regulace ekonomiky vyvedlo země z krize, sociální programy např. výstavba dělnických bytů, dotace pro zemědělce, rekreace, státní penze, závodní a školní obědy a další bylo velmi zajímavé a podnětné, prostě socialismus, že.. No, ale ta eugenika … a zacházení s oponenty a příslušníky „nevhodných“ ras, že. A pokus o ovládnutí světa nemohl vyjít. No, Mussolini ovšem tak radikální v této otázce nebyl, že.
Stalin pakt uzavřít prostě musel. Přezbrojoval armádu, byla sice velká ale úroveň velení chabá, nedostek kvalifikovaných profesí a nové kvalitní zbraně byly jen v prototypech. Přesto se na zbrojení tehdy vydávalo dle některých údajů 30 – 40% HDP. Stalin nezpůsobil zaostání. Prostě to nestihl a ani nemohl. |Sám k tomu hned po útoku řekl … Mysleli jsme si, že získáme ještě rok či dva, ale Hitler nas předstihl.
Operace Bagration byla velkolepá ve své rozloze a výsledku, ale i v obětích. Předpokládá se, že jich byl asi trojnásobek proti německým, což je obvyklý poměr útočník — obránce. ||||2 roky před tím byl poměr i jedna ku deseti až jedna ku 5. Monožství zajatců bylo obrovské. Cca 5 milionů. většina zahynula hladem.
Samozřejmě, vzorce chování největších zločinců a vládců historie se stále opakují i dnes, samozřejmě čím dál tím víc haleno kecy jednou o rase, pak náboženství, pak životní prostor (konec konců o povzdych Clintonky o příliš velkém území Ruska a že je třeba s tím něco dělat) , pak o svobodě, demokracii, terrorismu (zejména proti okupačním vojskům), humanitárním bombardování, pravděláscešíření nějakého -ismu a darebáctví …. doplňte sami. Tak jsem si před 30 lety říkal že snad bude konec. Velký omyl. A zase na tom někdo bohatne. Pořád ti samí.
Asi máš pravdu Botičky , ale když vidím jak lidi tupě věří tomu že SSSR vyhrál díky obrovský početní převaze a za cenu obrovských ztrát vzniklých vlastní neschopností , tak se rozčílím . 2/3 ztrát SSSR byly civilní . SSSR těžce schytal rok 1941 , to je pravda , ale poměr bojových ztrát za celou válku byl cca 1:1,3 .
V roce 1941 mohl mít SSSR bez okupovaných území tak max 120 mil. obyvatel . Německo s Rakouskem + Rumunsko + Maďarsko + Itálie určitě víc . To není nikomu divný ? Kde ty lidi podle nich brali ?