Vláda se dohodla na zavedení kurzarbeitu

Koaliční rada se shodla na zavedení kurzarbeitu. Ministerstvo práce a sociálních věcí ještě vypracuje studie zahraničních zemí, kde se institut používá, a do několika týdnů by měl jít konkrétní návrh na vládu.

„Myslím si, že dnešní jednání koaliční rady otevřelo cestu k finální dohodě na podobě kurzarbeitu,“ řekl novinářům po schůzce premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Zavedení tohoto příspěvku pro firmy v potížích, který má zabránit propouštění, by se podle Sobotky mělo stihnout do jara příštího roku.

„Z dosavadních návrhů vyplývá, že by o příspěvek mohly žádat podniky v potížích, které zavinila krize či živelní pohroma. Zaměstnancům by platily 40 procent jejich průměrného výdělku, stát by dodal dalších 20 procent,“ uvedl Sobotka. Příspěvek by úřady dávaly maximálně šest měsíců, ale i opakovaně. Podmínkou by podle dřívějších návrhů bylo vzdělávání pracovníků při výpadku výroby.

Zdroj: Esondy

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
30 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aleks
Aleks
26. 10. 2014 18:23

Bude to tedy další devalvace zákoníku práce směrem k zaměstnanci…Pokud tedy tomu rozumím dobře.
Pokud nyní firma nevyplatila v daném termínu(dle ZP) 100%průměrného výdělku zaměstnance, mohl tento okamžitě zrušit pracovní poměr s nárokem na dvou měsíční odstupné a podporu na ÚP. Nyní se bude muset spokojit s 60% nebo může odejít bez odstupného a bez podpory. Tedy jinými slovy, dostane stejně jako dříve na podpoře, ale bude muset na šichtu.

fajt
27. 10. 2014 7:00

v česku žije přes 5 milionů lidí na hranici chudoby a je tady okolo půl milionů bezdomovců ( podle evidence obyvatel čr a hlášených k trvalému pobytu na místních radnicích by to mělo být ještě více), 8 pohřbů z deseti jde na náklady státu a nebo není příbuznými ( kteří se musí pracně dohledávat) zaplaceno, v roce 2050 bude v česku okolo 6 mil. obyvatel, z toho asi 30 % budou tvořit hot imigranti, které si přivezou nadnárodní firmy, aby byla dosažena základní obslužnost pro jejich montovny ( tedy pokud se pro úplně nezavřou ruské a čínské trhy) …jak řekl… Číst vice »

Béda
27. 10. 2014 7:00

aleks,

zajímavé na tom je, že tuto podporu podnikatelským subjektům zavádí „sociální“ strana, která má v popisu práce dbát o pracovní a sociální podmínky svých voličů i všech občanů. A jak to bude s podnikáním postiženým ekonomickými sankcemi proti Rusku? Budou tito podnikatelé v kategorii postižených krizí anebo živelnou pohromou? Anebo v žádné?

fajt
27. 10. 2014 7:14

http://denikreferendum.cz/clanek/19030-na-rase-zalezi – a nejhorší jsou u zvířat dlouholeté otrocké zvyky, ty kurví civilizaci. ..

fajt
27. 10. 2014 7:22

…slepá podřízenost zákonům, pravidlům, daním, nemorálce a td.. a konec konců porno anální odevzdanost na život a na smrt pokřiveným autoritám a jejich státo mučícím hračkám….daleko větší cenu pro jeden padlý druh má jednotka, která zlikviduje druhou , bohatstvím a mamonem poškozenou, než armáda poslušných, kteří svůj život marně darovali svým vlastním vrahům.

Sugar Ray
Sugar Ray
27. 10. 2014 10:29

To ještě neni tak dávno co byly všude po městě bilboardy s těma vysmátýma maminkama s dětma co si libovaly že jsou v práci jenom pár hodin a maj víc času na děti – dítě , no už to vidim jak je ta ženská vysmátá že nemá na jídlo nebo na nájem . Tohle má být jako alternativa k lepšímu životnímu stylu ? This is it ? Si dělaj fakt už srandu ?!? Buďto nemáš čas nebo peníze , to je výběr na posrání . Hlavně lidi nebo ženský by neměly trávit veškerej čas v práci a dávat energii satanistum… Číst vice »

Sugar Ray
Sugar Ray
27. 10. 2014 10:46

Já jsem se málem vyvrátil , když jsem mluvil s těma ženskýma co sbíraj odpadky po městě je to pod TS města Most ale je to speciální program dotovanej EU aby je mohly zaplatit !!! 4 za?ebaný hodiny denně od pondělí do pátku za 3.500-4.000,- kč měsíčně , na 8mi hodinový směny už nemaj zdroje !! Na 8čkách jsou jenom vyvolený a ty maj 9.000,- kč i se stravenkama ! To jsme to dopracovaly , to je Havlokaust v plný parádě . A teď neví jestli to prej bude pokračovat nebo ne , jestli to EU dál bude cálovat !… Číst vice »

Gatta
Gatta
27. 10. 2014 11:33

Re Sugar Ray – starý výraz – měli bycom si asi zvykat – „pracující chudina“.

fajt
27. 10. 2014 13:09

http://www.lidovky.cz/bis-mezi-spiony-z-ruska-a-ciny-jsou-podnikatele-i-akademici-pak-/zpravy-domov.aspx?c=A141027_112035_ln_domov_ele – muhehe, kolik pak že bere ( a žere) tenhle vypasený darmožrout z daní místních blbců, asi dost, že se chová jako somálský šaman na fetu :-)

Béda
27. 10. 2014 14:44

fajt,

podle výsledků (třeba ekonomických i politických – viz „české“ války a podíl na západních konspiracích) bych se spíš obával že zdejší prostředí zneužívají spíš agenti západu.

fajt
27. 10. 2014 15:49

Béda napsal

fajt,

podle výsledků (třeba ekonomických i politických – viz „české“ války a podíl na západních konspiracích) bych se spíš obával že zdejší prostředí zneužívají spíš agenti západu.

bych všechny české bezpečnostní a nagyošpiclovské složky zrušil en bloc, dnes jsou pouze velmi drahou hladovou zdí, ať to i oficielně vedou agenti říše emerické a do toho jim ruští silovici mohou kdykoliv nakopat prdel. ..)

LF
LF
28. 10. 2014 8:30

Kdyby raději stát přestal klást byrokratické překážky rozvoji drobného podnikání, ženy, které mají tvořit rodinu nemanipuloval k zaměstnání (a zároveň nesváděl rodiny jednoduchostí a popularizací rozvodů k rozbíjení vztahů) a zrušil imigraci, stoupla by nabídka pracovních míst a zároveň klesla poptávka po nich, což by vedlo k nárůstu mezd samo o sobě, bez jakýchkoliv dalších opatření.
Trh funguje.

Béda
28. 10. 2014 8:42

LF,

to bychom nesměli žít v době liberalizace, globalizace a „konkurenceschopnosti“, která stlačuje mzdy a minimalizuje pracovní místa. Ta tlačí ženy do zaměstnání. Kdyby všichni muži měli možnost vydělávat tolik, aby ženy nemusely pracovat to by byla jiná. Ovšem trend je zcela opačný. Stále víc práce za stále méně mzdy. Souvisí to se stoupajícím přetlakem pracovní síly a zaváděním nových technologií, automatizací, přílivem cizí „dumpingové“ pracovní síly, asijskou konkurencí kam se přelévá práce… Trh funguje ale ne zcela jak to ve své utopii popisujete.

LF
LF
28. 10. 2014 9:48

Bédo,
jakkoliv můžete mít částečně pravdu, kladení byrokratických překážek je právě ve prospěch velkých firem a povolování imigraci taktéž. Obojí má stát ve své moci.

Béda
28. 10. 2014 9:55

LF,

nezdá se vám, že liberály proklamovaný princip svobody (také pohybu pracovní síly, přemisťování kapitálu, vyvážení práce) a protimigrační horování, (horují taky proti vývozu práce, know how a kapitálu do konkurečních rájů?) jsou v protikladu?

Tak jo jakou formu liberalismu vlastně jde – globalizační anebo antiglobalizační? Začínám být z těch liberálů poněkud zmaten.

Béda
28. 10. 2014 9:59

LF,

jinak velice mne baví názory jistého profesora západních universit Zeleného. Ten horuje pro soběstačnost. S tím samosebou souhlasím. Ovšem kam budou velcí podnikatelé vyvážet svoji produkci, komu ji budou prodávat, jak budou snižovat své náklady? A hlavně jak ji chce tento liberál prosadit?
Chce zavést cla, pohraniční bariéry proti levným („konkurenceschopnějším“) dovozům?

LF
LF
28. 10. 2014 10:19

Jde o to, vybrat si z globalizace to dobré. Nikoliv nechat zlikvidovat naši kulturu nebo si zvyšovat výdaje živením imigrantů, kteří se tu budou množit. Lépe je sem nepustit vůbec.
Nefandím volnému pohybu pracovní síly. Naopak, myslím si, že „pevnost Evropa“ má mnohem větší šanci na udržení si náskoku před Asií, který zajistí i udržení vyšších platů.
Dokonce i kdyby se nyní nezměnilo vůbec nic jiného, než by se zrušila veškerá migrace, zvýší se počet volných míst v ČR o několik set tisíc. A jsou to pracovní místa zejména ve službách a stavebnictví, která nemohou odejít do Asie.

LF
LF
28. 10. 2014 10:21

Ovšem, velký byznys vozí i levicové prezidenty a jakými aerolinkami jezdíš, toho píseň pěj, ne?

Béda
28. 10. 2014 10:26

LF napsal Jde o to, vybrat si z globalizace to dobré. Nikoliv nechat zlikvidovat naši kulturu nebo si zvyšovat výdaje živením imigrantů, kteří se tu budou množit. Lépe je sem nepustit vůbec. Nefandím volnému pohybu pracovní síly. Naopak, myslím si, že „pevnost Evropa“ má mnohem větší šanci na udržení si náskoku před Asií, který zajistí i udržení vyšších platů. Dokonce i kdyby se nyní nezměnilo vůbec nic jiného, než by se zrušila veškerá migrace, zvýší se počet volných míst v ČR o několik set tisíc. A jsou to pracovní místa zejména ve službách a stavebnictví, která nemohou odejít do Asie.… Číst vice »

LF
LF
28. 10. 2014 10:58

Přiznám se, že to nechci (a ani neumím) řešit. Jen tvrdím, že zákaz migrace za prací z chudších států pomůže české ekonomice. Nemusí to být úplný zákaz – přijetí špičkového mongolského vědce bude jistě přínosem, ale ukrajinského kopáče nikoliv. Řešitelné je to legislativně snadno.
Vedlo by to k vzestupu zaměstnaností lépe, než kurzarbeit. Víc jsem říct nechtěl.

Měl jsem na mysli toho našeho prezidenta, byl to nevinný špílec.

Béda
28. 10. 2014 11:06

LF napsal Přiznám se, že to nechci (a ani neumím) řešit. Jen tvrdím, že zákaz migrace za prací z chudších států pomůže české ekonomice. Nemusí to být úplný zákaz – přijetí špičkového mongolského vědce bude jistě přínosem, ale ukrajinského kopáče nikoliv. Řešitelné je to legislativně snadno. Vedlo by to k vzestupu zaměstnaností lépe, než kurzarbeit. Víc jsem říct nechtěl. Měl jsem na mysli toho našeho prezidenta, byl to nevinný špílec. Český prezident přece není levicový. Je to liberál tělem i duší -asi tak stejně levicový jako Klaus. To, že si ke své politické kariéře vybral výtah pravostředové ČSSD neznamená vůbec… Číst vice »

LF
LF
28. 10. 2014 11:10

Myslím, že ne. Levice a pravice jsou relativní pojmy a viděno vaším pohledem extrémní, krajní levice jsou všichni ostatní napravo. To ovšem neznamená, že máte pravdu. ČSSD je běžnou levicovou stranou, jako byla i SPOZ.

Béda
28. 10. 2014 11:13

LF,

Zeman kupř. vyprodal české bankovnictví západním bankovním globálním hráčům, nalákal do země nadnárodní kapitál, za vlády Zemana vstoupila ČR do NATO …

LF
LF
28. 10. 2014 11:18

Zastydl jste v éře komunistů a frakce rudé armády. Víc k tomu nemám co dodat a končím diskusi ze své strany.

Béda
28. 10. 2014 11:22

Rádo se stalo.

PPK
PPK
28. 10. 2014 11:31

LF napsal Kdyby raději stát přestal klást byrokratické překážky rozvoji drobného podnikání,ženy, které mají tvořit rodinu nemanipuloval k zaměstnání (a zároveň nesváděl rodiny jednoduchostí a popularizací rozvodů k rozbíjení vztahů) a zrušil imigraci, stoupla by nabídka pracovních míst a zároveň klesla poptávka po nich, což by vedlo k nárůstu mezd samo o sobě, bez jakýchkoliv dalších opatření. Trh funguje. Pane LF, mýlíte se a to velmi. Faktické překážky rozvoji drobného podnikání neklade do cesty jen stát, ale zakládá je sama podstata systému kapitalismu, který nebrání vzniku monopolů a naopak jejich prosperitu zvyšuje pod záminkou svobody podnikání. Ergo, trh samoregulačně funguje… Číst vice »

Béda
28. 10. 2014 11:40

PPK,

tito pánové si obvykle velice protiřečí. Horují pro maximální svobodu (hlavně podnikání samosebou) ale důsledky koncentrace kapitálu vedoucí až k monopolizaci a globalizaci jaksi nechtějí vidět. Jsou principiálně proti regulacím ale ničivé důsledky deregulace kupř. související kupř. se zrušením Glass Steagallova zákona, které vedly k finančním krizím a burzovním bankovním megaspekulacím jako kdyby nebyly.

Béda
28. 10. 2014 11:53

PPK,

ještě taková poznámka. Americké války jsou ve své podstatě taky důsledkem svého druhu deregulace po rozpadu protiváhy, kdy politické špičky USA nabyly přesvědčení, že pro ně již žádné úmluvy, mezinárodní právo ani jakékoliv regulace neplatí a že si mohou dělat ve světě cokoliv co si zamanou. Až narazila kosa na pověstný kámen.

PPK
PPK
28. 10. 2014 12:25

Vážený pane Bédo, souhlasím.