Volby jako svátek svobody a demokracie

Volby jsou radostným svátkem svobody a demokracie. Nevíte, proč jsou však všichni občané, voliči, moderátoři a politikové tak příšerně naštvaní a smutní, jako by je místo uren volebních čekaly urny v krematoriu? Právě jsem se vrátil z nemocnice. V místní hospodě mi rozbili hlavu.

Vždyť je to přece úžasné, že můžeme jít svobodně k volbám a vyjádřit svoji vůli hlasem pro některou z bohaté nabídky politických stran? Proč se za to máme všichni stydět? Proč se schouleni plížíme do volebních místností a ohlížíme se, aby nikdo ze známých neviděl? Proč se veřejně na ulici nebo na sociálních sítích bojíme vyjádřit svůj názor. Vždyť máme přece ústavou zaručenou svobodu slova a projevu. Vždyť máme svobodu a demokracii, nebo ji aspoň budujeme.

Jistě, jít volit do školní jídelny nebo družiny, kde to zapáchá levnými obědy, omastkem, dětským potem a močí, není příliš důstojné. Chtělo by to vyladit. Volební místnost by měla být nejreprezentativnější místností v každém volebním obvodu, kde by se občané scházeli k diskusím, přednáškám, organizačním poradám a jiné činnosti po celé volební období.

Nevím, jak u vás, ale v našem obvodě se nic takového zřídit za celá tři desetiletí nepovedlo. Občané na občanskou společnost, svobodu a demokracii z vysoka kašlou, ne-li něco horšího. Všichni jsou naštvaní, každý každého nesnáší a nenávidí. Zlepší se to, jenom když se spolu opijí nebo sjedou drogami. Ale i k tomu jim obvykle scházejí vhodné místnosti.

U nás v hospodě, pokud není lockdown, sedí přes týden pár starých a osamělých hostů. Každý sám u svého stolu zamlkle a zádumčivě čučí do jednoho piva nebo na jednu z televizních obrazovek, které jsou na každé zdi. Zlepší se to teprve až v pátek a v sobotu večer, když se hospoda zaplní mladými a davy rozveselené mládeže před hospodou hulí trávu, šňupají koks nebo polykají prášky.

Občanská pasivita ohledně svobody a demokracie mne podnítila, abych se chopil iniciativy. Nejprve jsem začal obcházet sousedy u nás baráku. Zvonil jsem u každých dveří a překvapeným sousedům jsem vykládal, že volby jsou radostným svátkem svobody a demokracie. Byli překvapení, když jsem je přesvědčoval, že bychom se měli radovat. Vláda jedné strany přece dávno skončila. Máme plné regály, nemáme výjezdní doložky a ostnaté dráty. A nemusíme dobrovolně povinně volit komunisty!

Dnes si můžeme každý podle sebe a svobodně ze všech špatných stran a kandidátů vybrat stranu a kandidáty ty nejméně špatné. Vybízel jsem sousedy, abychom se nestyděli a šli k volbám hromadně, sborově s transparenty, hudbou, zpěvy a tanci. Každý mi vztekle zabouchl dveře před nosem a někteří mne dokonce prohlásili za pitomce nebo i za svini.

Nevzdal jsem to. Nemaje dost svobody, vypravil jsem se v pátek do místní hospody. Přiznám se, že hodina to byla již pozdní, a byl jsem již podroušen jako většina hostů v oné nálevně. Potěšilo mne, že všichni byli proti mně minimálně o 20 let mladší. „V mládí je naděje, když staří nestojí za nic,“ řekl jsem si.

Vzpomněl jsem si na Úkoly svazu mládeže, projev soudruha Lenina na III. všeruském sjezdu mládeže pronesený 2. Října 1920, který jsme na gymplu po roce 1968 studovali. Začal jsem přítomným přednášet pro dnešní dobu upravenou pasáž z projevu, kterou jsem se tenkrát naučil nazpaměť.

Generace lidí, jimž je nyní kolem 50 let, nemůže počítat s tím, že se dožije demokratické společnosti. Do té doby tato generace vymře. Ale generace těch, kterým je dnes tolik let jako vám, ta se demokratické společnosti dožije a sama bude tuto společnost budovat.

Lokál udiveně ztichl a bedlivě naslouchal. Kvitoval jsem to pozitivně. Šibalsky pomrkávaje jsem pokračoval a citoval další parafrázovaná slova geniálního vůdce proletářské revoluce.

Vaše generace musí vědět, že jejím životním úkolem je budování demokratické společnosti. Ve staré společnosti se na práci podíleli jednotliví občané a nikdo je nesjednocoval kromě soudruhů komunistů, kteří utiskovali lidové masy. My musíme každou práci, i sebešpinavější a sebetěžší organizovat tak, aby každý občan a volič si mohl říci: já jsem součástí velké armády svobodné práce a dovedu si svůj život zařídit sám bez socialistů a komunistů, dovedu zavést nový řád svobody a demokracie…

Pak už jsem pouze za sebou zaslechl: „Já ti dám svobodu, demokracii a práci! Ty idiote!“ Na moji hlavu zezadu dopadl úder tupým předmětem. Byl to půllitr od piva z těžkého skla. Probral jsem se až na záchrance, odkud mne po zašití hlavy přemístili na záchytku. A tak skončila moje předvolební agitace. Jak to probíhá u vás?

5 16 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
35 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
orinoko
29. 9. 2021 10:36

Dobře!!
V dojemné shodě se poppalas křesťan, židovský rabín a islámský ajatolláh modlí ke covidu svatému jako společné modle zvici Zlatého telete. A půjdou ho VOLIt.

zart
zart
29. 9. 2021 11:05

Žádná pozitivní naděje, mimo atomové války není. Negtivní alternativou je pomalé chronické a bolestivé dochcípávání, jakého jsme dnes účastníci. Naštvaní na volby jsme byli před rokem 1989, naštvaní na volby jsme po roce 1989 ještě mnohem více. Vše se vyřešilo jenom k horšímu. Vláda jedné strany byla bohužel lepší. Proto bychom měli volit jenom jednu stranu. Dokud to nepochopíme, budeme mučeni stranami vícerými. V mládí je naděje, že bude jenom hůře. Co jako čekat od potetovaných, vymočených, líných, práce se štítících, hloupých a vyhulených idiotů s dráty v uších, koudelí na hlavě? Soudruh Lenin se převelice mýlil. Nadšení mládeže tenkrát… Číst vice »

orinoko
Reply to  zart
29. 9. 2021 11:22

Bacha NATO… Já osobně dráty do uší už vzdal. Ale jinak pusobim dost jako neřízená jednotka. Samostatná reprodvojka s mohutnými basy po stranách hlavy… a kráčím vstříc covidovidovemu zoombielandu jako Exkavátor. Všeobecná drogová extáze je jen kulisou prvního dějství s názvem Schiza před pikolou za pikolou.

Bety
Bety
30. 9. 2021 8:16

Domnívám se, že jakmile odvolíme a budou na čtyři roky mít své jisté, začne další kolo covidové hysterie. je podzim, jako každý rok touhle dobou začnou lidé kašlat a být nachlazení…. předobjednali ten sajrajt pro děti a závazky k Bigfarmě musí být dodrženy. našli způsob, jak ten dobytek umlčet a přinutit k poslušnosti a toho se nebudou chtít vzdát. nikdy nemohou přiznat pravdu a už jen proto v tom budou pokračovat. na závěr jen citát ze Dne trifidů: „Zbavit pospolitého tvora společnosti je totéž, jako ochromit ho, znásilnit jeho přirozenost.“ K tomu ještě přidám – jaký je nejhorší trest pro… Číst vice »

zart
zart
Reply to  Bety
30. 9. 2021 8:39

Včera už i v televizi, a to je co říct, otevřeně říkali, že covid a migrace nás budou pronásledovat ještě 10 let. Pak již bude asi většina lidí úplně na sračku, nebo v pánu. Co se mých známých, přátel atd. týká, nikdo z nich se v posledních 50 letech nechtěl nijak družit. Všichni nesnášeli a pomlouvali všechny. Každý chtěl být sám, sám šťastný, izolovaný atd. Ačkoliv jsem je vždy upozornňoval na nutnost družstevního či kolektivního života (socialisticky pracovat, socialisticky žít), a organizování za za účelem snížení životních nákladů a společných zájmů atd., dopadlo to vždy katastrofálně. Nyní je již pozdě,… Číst vice »

J. W.
J. W.
Reply to  zart
30. 9. 2021 8:59

Na podmínku sebeuvědomění proletariátu upouzorňoval již soudruh Lenin. Proletariát museli v armádu práce a později revoluce zorganizovat způsobem výroby kapitalisté, tovární stroje a výrobní pásy. Jelikož jakákoliv síla či třída, kterou by buržoazie a kapitalisté dnes zorganizovali ke svému pohřbu chybí, nemusíme se žádné světové revoluce nijak obávat. Informační technologie, které dnes organizují lidstvo jej vlasně velice súčinně dezorganizují. Lidé to pudovým určením svého organizmu (podvědomí) neodbytně chtějí, tj. žít a umřít každý sám, pouze když to přijde a je již pozdě, tak si stěžují a pláčí… Myslím, že klasikové maraxizmu-leninizmu, Marx, Engels, Lenin a Stalin, mohou mít dnes radost,… Číst vice »

orinoko
Reply to  J. W.
30. 9. 2021 11:47

Jenom ještě dodám, že můj spolužák ze základky po vstupu do penze pravil, že je nutné se něčím zabývat, když výdělečná práce už není hlavní náplní dne. Bez nějakých dohod se nás povícero pustilo do věcí, které se prolínaly a navzájem ovlivňovaly. Ale jisté okolnosti … asi neovlivnitelné pomyslnou cestou ke stejnému cíli … nás nejspíše zase poněkud vzdalují. A nejmarkantnější je to asi u mě. Tak například včera mi přišel vzkaz na komentář k videu s kroměřížskou Gábi Huncikovou, kde jsem napsal vícero věcí, že třeba Gábina může zpívat ženské i mužské pěvecké party, aniž by to bylo na… Číst vice »

Bety
Bety
Reply to  J. W.
30. 9. 2021 13:48

No nevím. Mně se zdá, že lidé, kteří mají aspoň trošku rozumu , cítí čím dál tím víc, jak se jim lže. A to nemá nikdo rád. A informace se mezi lidmi šíří navzdory TV bedně, „elfům“ a všemu ostatnímu.
Tak neházejte flintu do žita – přesně to totiž po nás chtějí.

orinoko
Reply to  Bety
30. 9. 2021 14:18

Ty máš na rozdávání energii. Bez ironie. My prostě budeme. Až přijde náš čas, tak se nebudeme bati zlého… Čisté svědomí má cenu zlata i diamantu. Budeme se jim dívat do voči a oni se začnou rvát mezi sebou.
Tak už to chodí celá tisíciletí.

zart
zart
Reply to  Bety
30. 9. 2021 17:43

No, nic ve zlém, ale když lidé „cítí čím dál tím víc, jak se jim lže“, tak je to již velice pozdě a flinta jev žitě již dávno zahozená. Lidé musí předem svojí morálkou, výchvou, výcvikem a inteligencí vyloučit, aby tak pozdě cítili, jak se jim lže. Nemohou prožívat zpožděnoureakci po akci. Nesnadno je to lidem popsatelné a těžko pochopitelné pro většinu… Je to duševní časoprostorové zpoždění, které umožňuje predátorům snadno lidi ovládat. Dokonce tito musí lidi drážit proti sobě či svým posluhům i režimu, podobně jako se obdělává a kypří zem před setbou. Dokud nebude u kritického počtu lidí… Číst vice »

orinoko
Reply to  zart
30. 9. 2021 10:51

To zní hodně odevzdaně. Já ve svém okolí nepozoruji zášť, apartheid ani kádrování. Výjimečné se jeden druhého zeptame na čočku a volby. K volbám půjde většina. Máme vybráno, ale nemáme potřebu si to sdělovat. Všichni máme pocit, že bychom mohli porušit omertu soudržnosti. Aspoň mi to tak připadá. Někdy mám pocit, že někteří mladí doufají u mě v to samé, v co já u nich. Ale nepatlame se v tom. A jinak? Mám pocit, že lidi se začali felcaru bát. Se svojí burzou v koleně jsem byl přijat i bez doporučení obvodaka. Můj známý, chirurg, se mě jen docela zvědavé… Číst vice »

PPK
PPK
Reply to  orinoko
30. 9. 2021 11:24

Ano, také mám pocit, že lidi se začali felčarů bát, protože mnoha z nich už čím dál tím méně věří.

Dolmen
Dolmen
Reply to  PPK
30. 9. 2021 13:01

Udržet si dostatečný odstup od doktorů – těch mediciálních i těch JU(D)rodivých – a také odstup od státních úředníků, to jsou základní předpoklady pro možné přežití zlých časů na farmě zvířat.

zart
zart
Reply to  PPK
30. 9. 2021 17:44

Jak jsem psal výše, je to pozdě, když se teprve začali bát felčarů…

Hudryperman
Hudryperman
Reply to  orinoko
30. 9. 2021 13:54

Tvůj postřeh platí nejen v Čechách. Jak bych mohl důvěřovat někomu jenom proto,že si obléká bílý plášť ? Co je to za odborníka na lidské zdraví,když se nechá injektovat směsí lidskému tělu nepřátelským a utajovaným koktejlem,podvodně označovaným jako vakcína ? Pro mne takový doktor je buď špatný lékař,nebo aspoň diletant v jiných oblastech medicíny,než je ta jeho.Na příklad zubaři,kteří ze všech medicinálních oborů mají trvalý trening imunity vůbec neonemocněli,přesto byli svými zaměstnavateli nuceni k „vakcinaci“ Kdo tomu podlehl má velkou šanci, že se jeho skvělý a funkční imunitní systém naopak zhroutí.Jsem zvědav na ty nekonečné výmluvy,“covid injektorů“až se postižení definitívně… Číst vice »

orinoko
Reply to  Hudryperman
30. 9. 2021 14:02

Zdravím, a zdraví vinsuji.

zart
zart
Reply to  Hudryperman
30. 9. 2021 17:48

Česká protektroátní kampaň ohledně vakcinace může budit důvěru jen u blbců, kterých je v Čechách požehnaně čím dále tím více. Ten mediální marasmus s vakcinací a vůbec vším je pouze negativní výchova blbců v Čechách. Bohužel nedává téměř žádný aktuální pozitivní výsledek – myslím opačný efekt, než ten marasmus požaduje.

orinoko
30. 9. 2021 13:47

Dopustim se totální svatokrádeže. Na PC nemám žádný antivirak. A PC jsem zkusmo pustil do utrob nástrah. A nestačil jsem žasnout. Takovou blokaci údajně rizikových adres jsem ještě nezažil. Nemám valné mineni o Oknech, ale dal jsem jim průchod na obranné linie. Je to zvláštní, i bez vakcín typu Avast mě Okna blokují svinstvo, a pravidelně hlásí, které prase se o co pokouší.
Nic tím nehodlám tvrdit.
Nic není jak bejvávalo, zpívá česká kapela.

Alva
Alva
30. 9. 2021 17:33

Tak volby jako svátek, nebo aspoň iluze svátku? Na nezapomenutelný sváteční den svobody a demokracie už je připravený manuál.Ani krok bez uniformy – respirátoru, protože rouška už prý nestačí.A organizátoři se taky dali slyšet, že problémy neočekávají, LIDÉ UŽ SI ZVYKLI. „A jak mají komise postupovat, pokud někdo dorazí volit bez roušky? Pokyny zní: zpřísnit dodržování dvoumetrového odstupu, nevpustit další voliče do místnosti, minimálně dokud se v ní bude nacházet volič bez respirátoru – a následně důkladně vydezinfikovat volební místo.” Možná by bylo na místě i důkladně vydezinfikovat taky toho „bezrouškaře“. Co kdyby roznášel nějaký virus vzpoury! Politik nikdy neví.… Číst vice »

zart
zart
30. 9. 2021 17:50

Nadáváme na nepřítele, místo abychom nadávali na sebe, jací jsme oslové. Nechceme si sebekriticky přiznat, co jsme ve skutečnosti zač, idealizujeme se. Přitom sebepoznání je základem nápravy. A k němu nás nepřítelé lidí nutí, ale my to nechápeme a zlobíme se na hůl, která nás bije, a kterou v konečném důsledku držíme v rukou sami.

Gatta
Gatta
Reply to  zart
1. 10. 2021 13:06

Ja si myslíme, že vypadá náš protest – a jak vypadá doopravdy.
comment image

PPK
PPK
30. 9. 2021 18:20

Ještě dva tipy k informaci, jak lidé věří našemu zdravotnictví:
Ken pozval na předevčírem ovce na státní svátek na Den otevřených dveří na zdramini.
Jenže mu tam chodili lidi a tak pozval i polici: 
https://youtu.be/81R_V_Qtufs
A takhle to tam vypadalo: 
https://youtu.be/V3u3afsWxZM

PPK
PPK
30. 9. 2021 22:53

Kdo má zájem o skutečně vědecké podrobnosti o aféře kolem Covidu, najde je na stránce

https://www.thetruthseeker.co.uk/?p=243353

která je sice v angličtině, ale dobrý počítačový překladač je schopen to kvalitně přeložit.
Je to fundované pojednání jak z pohledu medicíny, tak i konsekvencí v oboru morálky, práva a kriminalistiky.

Last edited 2 let před by PPK
Hudryperman
Hudryperman
Reply to  PPK
1. 10. 2021 9:30

Pokud by někomu dělalo potíže vytvoření českého překladu,může si kliknout na něj rovnou :

https://www.thetruthseeker.co.uk/?p=243353

Upozorňuji však,že jde o náročný text , který zejména v části,která vysvětluje vzájemné

interakce během nákazy virem,by mohl méně trpělivého čtenáře odradit od dalších

velmi cenných poznatků obsažených v závěrešné části článku.

Alva
Alva
Reply to  Hudryperman
1. 10. 2021 14:43

Náročný to tedy opravdu je. Přiznávám, že jsem po několika málo odstavcích na odborný text rezignovala. Ale ten „všeobecný“ pohled – tj. ten, kterému laik může rozumět je dobrý. Např. tam, kde se píše o plicní ventilaci, která nadělá víc čkody než užitku – o tom jsem už několikrát četla/slyšela. Už v jednom z prvních videí (které jsem si bohužel neuložila, takže nemám šanci ho znovu najít), jakýsi doktor (americký? německý?) říká, že nejdůležitější je zajistit dýchání a lze to udělat asi třemi způsoby – ale nijak je nespecifikoval – přičemž plicní ventilace je až na posledním místě, když selžou… Číst vice »

PPK
PPK
Reply to  Alva
1. 10. 2021 15:09

Tady je ještě jedno jazykově méně náročné video (z těch stejných stránek)

https://www.thetruthseeker.co.uk/?p=234223

Alva
Alva
Reply to  PPK
1. 10. 2021 18:26

Díky.

PPK
PPK
Reply to  Hudryperman
1. 10. 2021 14:52

Nahrál jsem překlad toho článku jako obrázek na ulož-to na adresu:
ke stažení je však třeba mít aktualizovaný prohlížeč

https://uloz.to/file/3UIbEwP9z7hI/here-is-the-spartacus-covid-letter-cz-preklad-png#!ZGL4ZmR2ZGRmMwMvZQAxZTEzAzD5ZRybA3b1E0WFGJLkGmqxAj==?showDialog=1

Gatta
Gatta
1. 10. 2021 13:36

Článek dobrý – autorova tradiční satyrická forma, ale v podstatě to tak nějak opravdu je. K tomu jen několik slov. Volit půjdu vždy – protože i mnohem menší věci okolo mě, než je složení PS mi prostě nejsou lhostejné. A když bych tam nešel kvůli těm co by se mi tam líbili, tak tam půjdu kvůli těm, kteří by se mi tam rozhodně nelíbili. Tak jsem si udělal cvičně ve svižném tempu volební kalkulačku – tu nejkomplexnější, co jsem našel … a… vyšla mi strana o které jsem v životě neslyšel – Švýcarská demokracie. Usoudil jsem, že to nezní úplně… Číst vice »

Alva
Alva
Reply to  Gatta
1. 10. 2021 14:34

Vidím to podobně, ale ta „Švýcarská demokracie“ – to je špatný nápad. To nikomu z voličů nic neřekne. Název by měl zaujmout hned na první pohled, jinak si ani nepřečtou volební program (ne že by to pomohlo). Číst volební programy je ztráta času, nikdo do něho nenapíše, co je reálné udělat a co ne. A navíc, že to bude běh na dlouhou trať a výsledky se neuvidí za týden.

Gatta
Gatta
Reply to  Alva
1. 10. 2021 16:08

To není nápad – ta mi to prostě vyšla na nejvíc procent. A název se mi líbí.
Nicméně ne příliš jinak v té kalkulačce mi vyšly i volitelné strany.

Alva
Alva
Reply to  Gatta
1. 10. 2021 18:24

Vím. To platilo pro zakladatele.

J. W.
J. W.
Reply to  Gatta
1. 10. 2021 17:06

Osobně jsem dospěl k volbě jedné strany (nikoliv KSČM), ačkoliv jsem na vládu jedné strany před 1989 nepříčetně nadával. Ono ostatně nelze volit strany dvě, pokud volič nedá hlas podfuku zvanému předvolební koalice. Jak občané starší zažili na vlastní kůži, vládu jedné strany lze zrušit, a provést následně privatizaci či vlastně kolektivizaci (pod privátní a korporátní sektor), zatímco (loutkovou) vládu více stran zrušit momentálně nelze, neboť tomu brání stav soudobých výrobních prostředků a sil výrobních (respektive dnes sil nákupních a spotřebních). Ale co není, může být, například zásahem z vyšší moci. Možností mírného pokroku v mezích zákona je tedy vláda… Číst vice »

Gatta
Gatta
Reply to  J. W.
1. 10. 2021 20:20

Trochu nevážně – vážně.

Ona i taková monarchie je vlastně „vláda jedné strany“ – alespoň z pohledu prostého lidu.

Ono vůbec z hlediska celospolečenského, je v podtatě téměř nepodstatné jakým způsobem je dána vládnoucí elitě lkegitimita moci. Zda rodově, silově (dnes vojenský puč), zástupnou či přímou demokracií. Všechny možnosti mohou vést k dobré nebo ke špatné vládě,

Problém tedy je, jak tuto legitimutu moci vládnoucí elitě vzít, pokud z nějaké příčiny společnosti škodí.

https://fungate.cz/problem-neni-jak-se-tam-dostali/

J. W.
J. W.
Reply to  Gatta
2. 10. 2021 6:21

Přesně. Naprostou souhlasím. Osvícený absolutizmus, vláda skutečné šlechty nikoliv degenerovaných kreténů a kramářského ksindlu. Feudalizmus byl poslední společenský řád, který počátku žil v souladu s přírodou a člověkem. Vidíme dodnes jak např. feudální hospodářské stavbvy dobře zapadaly do krajiny. Problém nastal s průmyslovou revolucí a zatraceným Vestfálským mírem, který nastolil dnešní ďábelské pořádky, které nejsou pouze výsledkem „posledních voleb“, a který žádné volby nezmění. Jak ale vytvořit novou šlechtu? Lidé se šlechtění na vyšší bytostnou úroveň sveřepě brání jako ničemu jiném. Jsou zcela ovládání pudy, které jejich predátoři jenom sprostě využívají. Občané hledají jenom průchod svých nizkých pudů, žádostí, sklonů… Číst vice »