Český lékař: Cukrovka a rakovina jsou skutečné. Nepijte peroxid

Ten článek měl všechno. Bombastický titulek, Rusko a trochu té alternativní medicíny. Jeho předmětem byl jistý profesor. Tedy abych nekřivdil: “Zakladatel medicíny pro kosmonauty, věhlasný ambasador alternativní medicíny s několikaletou praxí a ještě k tomu autor několika knih.”. S takovou autoritou se můžete přít jen velmi těžko.

Přesto se mi článek moc nezdál. Hlasité popírání existence chorob se mi zdálo být v rozporu s recepty na jejich léčbu. A pití agresivní látky v takových dávkách, že dotyční omdlívají? To se mi zdá v rozporu nejen s tím málem, co vím o medicíně, ale i se zdravým rozumem

Ale co já o tom můžu vědět? Nakonec – nejsem ani z oboru… Proto jsem požádal o názor svého kamaráda Michala Poddaného, který pracuje jako lékař v krajské nemocnici. Nemá deset titulů za jménem a pokud vím, zatím ještě neléčil žádného kosmonauta. Na druhou stranu je do svého oboru opravdu nadšený a drží krok s nejnovějšími medicínskými poznatky.

Říká ti něco jméno Ivan Pavlovič Neumyvakin?
Teď jsem o něm slyšel poprvé.

Co ruská medicína jako celek? Jak na tom je?
Ruští lékaři se účastní světových kongresů stejně, jako lékaři ze západních zemí. Takže se určitě nedá říct, že by ruská medicína byla nějak pozadu. Jiná situace bude v léčitelství – v tomto má každá země určitý způsob, který je pro ni typický.

Celý článek o kterém se bavíme, se hodně dotýká alternativní medicíny. Myslíš, že je nějaký rozdíl v tom, jak se tyto směry v Rusku prosazují oproti třeba Čechám?
O těchto věcech nemám žádná data. Obecně bude hodně záležet na tom, čemu říkáš alternativní medicína. Podívej se třeba na bylinkářství – je to alternativa? Ty rostliny často obsahují stejné látky, jako léky z naší farmakologické medicíny.

V titulku článku, o kterém se s tebou chci bavit, se píše “Cukrovka a rakovina jsou vymyšlené nemoci a dají se léčit”. Jsou to vymyšlené nemoci?
Vymyšlené? Vždyť můžeme odebrat vzorky tkání a udělat pod mikroskopem histologii. I dalšími metodami můžeme dokázat, že ta tkáň není zdravá. To tvrzení zkrátka není pravdivé. Je to taková bomba na začátek, aby to lidé vůbec četli.

To platí pro cukrovku i rakovinu?
Samozřejmě. Můžeme chirurgicky vyříznout nádor a i pouhým zrakem se může každý přesvědčit, že ta tkáň nevypadá zdravě.

Dají se tyto nemoci léčit?
Tady je dobré si říct, že je rozdíl mezi léčit a vyléčit. Cukrovku umíme léčit. Jde o onemocnění, které je charakterizováno vysokou hladinou cukru v krvi. V článku se trochu míchá diabetes 1. typu (slinivka nedostatečně tvoří inzulín) a 2. typu (tkáně jsou rezistentní vůči inzulínu). Oba typy končí nedostatkem inzulínu. Oba můžeme léčit, ale obnovit funkci tkáně, zvláště v pokročilých stádiích, je v současnosti nemožné.

Jak je to s cukrovkou u malých dětí? Má na to nějaký vliv, jak se matka stravuje?
Pokud je matka zdravá, pokud není diabetička (jakéhokoliv typu), tak se to nijak zvlášť neprojeví. Ona dokáže zajistit, aby hladina cukru byla pro dítě přiměřená. Pokud se bavíme o matce diabetičce, tak tomu dítěti bude procházet přes placentu víc cukru a to dítě bude muset produkovat inzulín, aby stáhlo cukr od matky do norem, které jsou přiměřené. To má za následek větší velikost plodu. Děti diabetiček mají víc cukru, proto víc rostou. Pokud mají děti v malém věku cukrovku, tak bych předpokládal, že půjde o 1. typ a bude to dědičné.

O diabeticích se tu dál píše, že musí dbát o své nohy…
To naše západní medicína dobře zná. Problém nohou cukrovkářů je komplexní. Diabetici mají často sníženou citlivost (neuropatie), navíc jsou postižené i velké a malé cévy, proto jsou nedostatečně vyživované, a nohy jsou velmi namáhanou částí těla. Proto o své nohy musí diabetici opravdu hodně dbát.

Ohledně rakoviny mě zaujala jakási veličina jménem znečištění organizmu. Ve článku nabývá hodnoty v procentech. Slyšel jsi o tom někdy?
Vůbec nemám tušení, o co jde. Co je to znečištění? Jak se to měří? Nevím.

Napadá tě ohledně rakoviny aspoň nějaká hodnota, která by se měřila v procentech?
To mě teď opravdu nenapadá. Možná by nám autor vysvětlil víc. Bohužel v článku pouze naznačuje.

Pan Neumyvakin tvrdí, že další nemoc, která neexistuje, je Parkinson. Pokud tedy “máte zdravá střeva”. Tomu mají napomáhat gymnastická cvičení.
Parkinsonova choroba je hodně specifická a já o ní tolik nevím. Je to onemocnění, kdy je nedostatečný přenos mezi buňkami v mozku. Buňky spolu nekomunikují a tím dochází k typickým motorickým projevům. S tím souvisí i funkce střev. My vidíme na první pohled to, jak se ten člověk pohybuje, ale i střeva to značně ovlivňuje.

Dále se tu píše o léčbě střev lidí trpících Parkinsonem. Tito pacienti prý nemohli chodit a za 2 až 3 měsíce se uzdravili do té míry, že si chodili sami nakupovat. Dokonce se jim přestaly třást ruce. Je to možné?
Abychom něco takového mohli brát jako důkaz, muselo by to být podloženo kazuistikami. To si můžu taky vymyslet, že jsem vyléčil člověka běháním kolem stromu a couváním proti kolečku. Dokud to není podložené, je to pro mě “jedna paní povídala”. Ačkoliv jsem tohoto člověka důkladně hledal přes internet, žádnou kazuistiku jsem nenašel.

Ještě k té Parkinsonově chorobě. Je to nervové onemocnění, takže je možné, že na nějaký impulz ten člověk výrazně zareaguje. Jsou například zaznamenané případy, kdy se pacient nehýbal, ale když mu byla zahraná jistá písnička, najednou se probral a začal tancovat. Takže do jisté míry by něco takového teoreticky nemuselo být vyloučené.

Co léčení pitím vody? Doporučuje se tu pít 1,5 – 2 litry denně…
To jsou všeobecně doporučované zásady zdravého životního stylu. Pít čistou, neperlivou, neslazenou tekutinu. Pokud piji minerálky, tak často střídat a nepít je ve velkém množství. Hlavně normální kohoutkovou nebo stolní vodu. Minimálně – jak pan profesor píše – kolem dvou litrů. V létě víc.

A co Peroxid? V článku se řeší kyselost a překyselení organismu. Peroxid je udáván jako lék. Mohl bys to doporučit?
To rozhodně doporučit nemůžu. Nikdy jsem se s tím nesetkal, ani jsem neslyšel o studii, že by to pomáhalo. Nedokážu si představit, jakým způsobem by to mělo fungovat.

Používá se peroxid vodíku na něco v lékařství?
No samozřejmě. Používá se k dezinfekci ran. On tu tkáň vlastně do určité míry poškozuje, ale co je pro nás důležitější, že tím zabíjí choroboplodné zárodky. V tomto případě tedy ano. Vnitřně, pokud vím, se neužívá.

Údajně by měl působit na střeva – bránit tam hnití. Dostane se vůbec peroxid do střev, když ho vypiji?
Záleží, na koncentraci, ale spíš ne. Většina reaguje už v ústech a v jícnu. Zbytek zreaguje v žaludku s kyselinou chlorovodíkovou a dál už to neprojde. Co se týká hnití ve střevech – to je přirozený proces trávení. V tlustém střevě jsou dokonce bakterie, které hnití podporují.

Někteří z uživatelů prý při léčbě peroxidem prý  ztráceli vědomí.
Pokud bylo cílem ty lidi uspat, tak je nejspíš vše v pořádku (smích). Jinak samozřejmě každý lék je i jed. Všechno záleží na dávkování. Pokud bych ten peroxid pil koncentrovaný, tak poleptá sliznici stejným způsobem, jako kdybych vypil třeba kyselinu sírovou.

Ty jsi hned na začátku zmínil pojem farmaceutická medicína. Z diskuzí na internetu se zdá, že lidé nemají v medicínu a především ve farmaceutické společnosti důvěru. Myslí si, že nejednají vždy v jejich zájmu…
Tohle je složité téma. Jsou tu samozřejmě obchodní motivy – dodat nějaké léky na trh a tam jich hodně prodat. Na druhou stranu každý lék je před i během používání několikrát hodnocen – je tu tedy možnost zpětně hlídat jeho účinek a pokud nefunguje, přestane se předepisovat.

S tím souvisí i téma nadužívání. Často používáme lék, který zabraňuje nežádoucím účinkům jiného léku – to je bohužel běžná realita. Nedá se říci, že se dnes každý lékař dokáže orientovat v nežádoucích účincích.

Teď mluvíš o příkladech, kdy jde lékaři o zdraví pacienta, ale jsou tam ty nežádoucí účinky. Já měl ale na mysl případ, kdy by člověku prospělo, kdyby odešel bez receptu, ale lékař mu přesto něco předepíše. Třeba kvůli provizi od farmaceutické firmy.
Jasně, vím, kam míříš. Ty případy existují. Tlak farmaceutických firem je velký. Pro ně je to byznys. Tady je důležité mít kontakt s lékařem. Dneska si každý může zvolit svého lékaře. Pokud si se svým lékařem rozumím a mám v něj důvěru, tak bych se těchto praktik neobával.

A jak je na tom ta alternativní medicína?
U nás platí, že ta běžná západní je placená z pojištění, zatímco alternativní se platí na ruku. Když půjdete na nějaké sezení k léčiteli, tak ten má většinou taxy nejméně v řádu stokorun za hodinu. Pokud bych já dostal tisícovku od pacienta, tak si s ním tu hodinu budu klidně taky povídat. Spousta nemocí je psychického rázu a až 60 % příznaků samo zmizí. Léčitelé jsou často dobří psychologové. Když člověka vyslechnou a dají mu nějakou radu, tak mu tím často dokážou hodně pomoci. U nás na hodinové povídání s pacientem zkrátka není prostor. Musíš za den vyřídit třeba i 50 pacientů, máš nějakou ordinační dobu a pak na tebe ještě čeká další papírování. Zkrátka – toho času je málo. V tom vidím největší slabinu západní medicíny.

A lehčí otázka na závěr: Co máme udělat, abychom si uchovali své zdraví?
To je hodně široká otázka. To bychom tu byli do rána, než bych všechno vyjmenoval (smích).

Zkus to prosím shrnout v pár větách.
Základem je zdravý životní styl. To znamená: zdravá a vyvážená strava, dostatečný příjem tekutin a dostatek pravidelného pohybu. Dále můžeme zahrnout i psychické zdraví. Ohledně stravy – každý si může najít aktuální podobu známých nutričních pyramid. Z tekutin čistou vodu, neslazenou. Vyvarovat se nadměrného energetického příjmu. V rámci pravidelného pohybu doporučuji aerobní aktivitu s nižší frekvencí 30-45 minut pětkrát nebo ještě lépě sedmkrát týdně. Svižná chůze. Jízda na kole. Plavání. Každý podle svého zájmu. Můžeme zahrnout i pravidelné preventivní prohlídky. V dnešní době dokážeme léčit spoustu nemocí a včasná diagnóza je kritický faktor.

2.2 6 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
21 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
merlin
merlin
22. 3. 2015 4:40

chválím autora za snahu, ale neočekávám velký úspěch v osvětě :-)

zedd
zedd
22. 3. 2015 6:30

Ve škole jsme často pracovali s tuším 20% peroxidem. Oblíbenou zábavou bylo nalít kolegovi na stůl malou loužičku. Většinou ji ignoroval v domění, že jde o vodu a časem do té loužičky strčil ruku. Po pár minutách ho začla svědit , načež následoval úprk ke kohoutku s vodou. Na dlani se udělá taková bílá spálenina. Kyslík z peroxidu pozabíjí vše živé, s čím se dostane do kontaktu a dokonce i rozruší strukturu tkáně. V lékařství se sice používají daleko slabší koncentrace, přesto bych to rozhodně nepil. Bál bych se poškození sliznic. Co konkrétně provede kyslíkový radikál v žaludku opravdu netuším.… Číst vice »

Alena
Alena
22. 3. 2015 9:20

jsou zde přednášky pana M.Veličko, který na člověka a události pohlíží ne jen z hlediska hmoty. Kéž by s tím začala medicína počítat, a pohlížet na člověka nejen jako na hmotné tělo. O něco takového se snaží celostní medicína.

jogín
jogín
22. 3. 2015 10:03

Bohužel ani univerzitní kariéra nechrání před duševní poruchou. Máme i u nás příklad, prof. Strunecká, která se zabývala toxicitou komplexů hliníku, se ve vyšším věku vrhla na auru a kosmickou energii. Poté, co její přednášky i skripta obsahovaly polovinu jurodivých témat ji vedení univerzity zbavilo přednášek a poslalo do penze.

Alena
Alena
22. 3. 2015 10:25

jogín napsal

Bohužel ani univerzitní kariéra nechrání před duševní poruchou. Máme i u nás příklad, prof. Strunecká, která se zabývala toxicitou komplexů hliníku, se ve vyšším věku vrhla na auru a kosmickou energii. Poté, co její přednášky i skripta obsahovaly polovinu jurodivých témat ji vedení univerzity zbavilo přednášek a poslalo do penze.

http://www.celostnimedicina.cz/video-prof-rndr-anna-strunecka-drsc-jak-prezit-dobu-jedovou.htm

bbb
bbb
22. 3. 2015 12:04

Píše se: „Spousta nemocí je psychického rázu a až 60 % příznaků samo zmizí.“ Původní článek uveden: „Ruský profesor: Cukrovka a rakovina jsou vymyšlené nemoci a dají se léčit zabulgaria.eu • 10. února 2015 • 5172 přečtení“ Dovolím si namítnou. Jestliže jsou vymyšlené nemoci, pak to naznačuje, že jsou závislé na mysli. Takovou souvislost vysvětluje například ruský léčitel Lazarev. Problematice hodně rozumí, jenže není materialistou. Potíž pro současné poznání. Vyšlo mnoho dílů jeho knih v češtině, dokonce si někteří čtenáři řekli: ulož.to * „Zkrátka – toho času je málo. V tom vidím největší slabinu západní medicíny.“ Ví se i o… Číst vice »

idiotronic
22. 3. 2015 13:52

Ano, kauzální medicína je nesmysl, důležitá je medicína celostní, spoléhající na intuici léčitele. Jenom nevím, proč na frontu posílají chirurgy, antibiotika , rentgeny, obvazový materiál, když jeden léčitel by to zmáknul. Když mi bylo 14, poprvé v životě mi měřili krevní tlak a naměřili 150 torr. Dětský lékař zahájil léčbu reserpinem (ano, alkaloidem z rostliny rauwolfia serpentina) a protože tlak neklesal, zvedal dávku,až mi to v lékárně nechtěli vydat. Mezitím jsem dostal noční zimnici, která pominula a zůstala po ní jen postupně ustupující bolest hlavy a světloplachost. Asi za tři týdny se ovšem , po určitém zlepšení doslavila nemožnost se… Číst vice »

idiotronic
22. 3. 2015 14:06

CT, abych rozhodně setrval. Obrázek z CT nepotřeboval komentář. Deformace mozku byla nad okem jasně viditelná. ,, Asi za devadesát minut budeme operovat“
a následovalo holení hlavy , navrtání lebky a odsátí sraženiny na základě obrázku.
Takže všechny celostní pohledy, kde příčina úporné bolesti hlavy, světloplachosti a spontánních záchvěvů svalových vláken – poškubávání obličejového svalstva
se hledá v ,,duševním pohnutí v šestineděli“ ponechávám Švejkům. Pány doktory
Žídka a Vacka tímto zdravím, i když politicky jsou možná jinde, odborně jsou na svém místě.

lslavik
lslavik
22. 3. 2015 17:41

Neviem, co mal tento clanok za ciel. Lekar sa ma vyjadrovat o niecom, o com moc nepocul a nevie. Nie som odbornik na medicine, ale moj pohlad je nasledovny: Voda obsahuje vzdy urcite mnozstvo mikroorganizmov, ide o to, aby to bolo v norme. Par kvapiek peroxide vodika moze likvidovat dalsiu cast mikroorganizmov. V pripade chlorovanej vody moze zmenit chlor na kyslicnik chloricity, ktory nie je pre telo nepriaznivy tak ako chlor ale naopak Iba blazon by uzival priamo peroxid alebo jeho vyssie davky. Par kvapiek zmizne skor, ako sa dostane do traviaceho traktu, iba upravi trochu vodu. Co ale nie… Číst vice »

Viky
Viky
23. 3. 2015 9:14

Peroxid, peroxid… No rozhodně bych jej nedoporučoval požít. Raději ani hodně zředěný. Peroxid je sám kyselinou a je schopen se zasadami tvořit soli. (peroxid sodný, draselný, barnatý… jsou soli peroxidu vodíku) Kyseliny jej naopak povětšině stabilizují. Rozkládají jej přítomnost některých kovů, oxidů a organických látek. (To je to „šumění“ když je zředěný peroxid aplikovaný na krvácející ránu. Přítomný hemoglobin a další organické látky katalyticky peroxid rozkládají na kyslík a vodu) Rozklad by započal v ústech a jícnu právě díky přítomnosti zmíněných organických látek. Nízké koncentrace peroxidu samozřejmě nebudou tak bouřlivě reagovat. V žaludku přítomná kyselina solná by peroxid nerozkládala jak… Číst vice »

Viky
Viky
23. 3. 2015 9:20

Čímž říkám, že použití stopového množství peroxidu nebude mít žádoucí dezinfekční účinek. Kapka peroxidu do litru vody může mít účinek na homeopatické úrovni. Ale určitě nepůsobí dezinfekčně.

Čen
Čen
23. 3. 2015 9:43

Pro Idiotronika: Myslím, že jste špatně pochopil. Aspoň já to chápu tak, že si své nemoci způsobujeme sami i svou psychikou, tedy zcela jistě cukrovku nebo rakovinu. Já jsem svou vyšší glykemii, se kterou mne už poslali k diabetoložce řešila odmítnutím předepsaných léků, protože jsem měla před očima příklad mého muže, který to dotáhl s cukrovkou k patnácti lékům denně a zesnul ve třiapadesáti letech, a raději jsem změnila životosprávu, zrušila jsem moučná, sladká a tučná jídla a denně jsem zbaštila kilo jablek, ačkoli mi to diabetoložka zakazovala. Během roku jsem ztratila dvacetpět kilo, snížil se obsah tuku v krvi,… Číst vice »

idiotronic
23. 3. 2015 13:08

Čen napsal
Jen nechápu, jak můžete směšovat mechanické poranění těla s nemocí.

Ne, my nejsme v tak hlubokém sporu. Mechanické poranění těla nebylo vidět, mohlo se klidně vyložit jako interní. Rány byly (perfektně) zhojeny, ale další prognóza byla přesto fatální (série epileptických záchvatů, resp. kalcifikace sraženiny). K posouzení bylo nutno hledat příznaky(což udělal chirurg, kupodivu nikoli neuroložka) a provést vyšetření CT, resp. NMR. Tam je všude pořadník , ačkoli zařízení v uvedené nemocnici bylo nevytíženo (2002). Nakonec i já píšu o hypertenzi, která nakonec zmizela pouhým odstěhováním od rodiny a změnou životního stylu.

jake
jake
23. 3. 2015 23:19

Piju zatím 2 kapky 3 % peroxidu vodíku na půl litru vody nalačno 1x až 2x denně. Občas si dám přestávku. Je zajímavé, že mě to zbavilo neustálých vracejících se viróz s afty. Pokud jsem si jen kloktal vodou s peroxidem nebo potíral afty peroxidem, nemělo to žádný výsledek. Pokud mohu posoudit – celkově lépe odolávám virózám a rychleji se z nich dostávám, pokud mě skolí. Také mám mnohem méně často zánět v očích. Můj osobní dojem – něco to určitě dělá. Mám citlivý žaludek, přesto mě roztok v této koncentraci zatím vůbec neobtěžuje. Začínal jsem na jedné kapce –… Číst vice »

Leonard
Leonard
2. 8. 2016 16:15

Kamarád vozíčkář (mnoho let po autonehodě) má, jako každý, kdo má málo pohybu a jen sedí, dlouhodobě problémy s vyprazdňováním spojeným s bolestmi tlustého střeva. Před třemi týdny začal s jednou kapkou H2O2 denně, nyní je na třech kapkách. Tvrdí, že minimálně bolesti ustaly.
Taky jen tak pro zajímavost.

Irena
2. 8. 2016 16:22

No já piji ve sklenici vody ve všední den (pondělí pátek) 10-12 kapek už asi víc než rok a zatím žiji. Vzhledem k tomu, že nemám žádné velké potíže, nemůžu sloužit ani uzdravujícími účinky. Ale za tu dobu jsem neměla žádné nachlazení ani větší rýmu. Co vím určitě je, že mi pomáhá, když mám svalové bolesti nebo náběh na tenisový loket – stačí párkrát potřít kůži 3%. Také mě to zbavilo bolesti z ovládání myši (zápěstí a prsty).

Leonard
Leonard
2. 8. 2016 16:23

Sám nyní prodělávám detox zeleninovými šťávami. Po jejím skončení chci přejít na peroxid. Mám roztroušenou sklerózu, neléčitelnou formu. Díky tomu se nepostavím, ruce špatně fungují (jemná motorika), léčím se s vysokým tlakem, mám cukr lehce nad hranicí, vývod z močového měchýře a s tím společné soustavné infekce močových cest.
Napíšu pak, co to se mnou dělá.

haj
haj
16. 10. 2016 9:47

Lidský organismus peroxid samo produkuje “ when the immune system is activated in response to bacteria, large amounts of hydrogen peroxide are produced by certain cells to fight the infection.“ (https://www.eurekalert.org/pub_releases/2008-01/wfub-rer123107.php)
I „inteligent“ lékař může být idiot… „Klíčovým znakem skupinové hlouposti je snižování míry, s níž chování skupiny odpovídá proměnám zevního a vnitřního prostředí. Všechny informace, které skupina má a získává, totiž v prvé řadě slouží k udržování skupinového schématu, teprve poté k řešení dalších problémů.“ (Prof. Koukolík)

Sio
Sio
16. 10. 2016 10:33

No, předpokládám, že se neomezujeme jen na pár uvedených příkladů, nevím zda a jak fungují. Ale co vím je, že vysvětlení proč třeba užívat peroxid může existovat i v racionální rovině. Že na to nikdo neudělal studii a ani se nepokusil to nějak vysvětlit například na bázi chemických pochodů v těle ještě neznamená, že to nejde. Takže pan doktor nic nevyvrátil, jen konstatoval, že neví, zda to funguje a jak. To je myslím čistá logika. Stejně tak neexistuje prokázaná teorie, jak člověk příjde k rakovině nebo cukrovce, či cholesterolu v tepnách a žilách. Jsou jen hypotézy a to více nebo… Číst vice »

Tasilo
Tasilo
4. 1. 2017 23:33

Ty ignorant. Hľadal si profesora na internete a chudáčik nikoho si nenašiel? Ja som si ho dal vyhľadať podľa fotky ty flákač a div sa svete, ono to zrazu nie je problém a je to skutočne uznávaný ruský lekár !!! Kedže si totálne neschopný a si ignorant a flákač, pripínam ti tu link na jeho životopis a môžeš ho osobne ísť navštíviť… predpokladám ale, že pôjdeš až keď budeš mať zdravotné problémy z ktorými ti ten tvoj kamarát lekár nedokáže pomôcť. (Apropó… mám v rodine tetu, ktorá ma sklerózu multiplex a bola už na tom dosť zle. Pomohli jej až… Číst vice »