Dnešní dánský Jyllands Posten označil za lživou celou plejádu stanovisek, která vedla švédské politiky po desetiletí k tvrzení, že nevidí barevně, nýbrž, že před nimi je vždy člověk. Švédský člověk, Švéd, je po desetiletí obelháván tvrzeními o přínosu multikulturalismu, a tak týden trvající nepokoje jsou mu servírovány jako nepokoje švédských dětí (je pravda, že v noci na včerejšek se 16. letá Švédka arabského původu pokusila spálit budovu na jihu země, ale byla včas zadržena, a předána domů, rodičům).
Švédsko v plamenech, tak jak ho nevidíme na obrazovkách našich televizí, je důsledkem sociálnědemokratické politiky otevřených dveří migrantům. Ještě Tage Erlander, švédský sociálně demokratický předseda vlády v polovině 60. let si pochvaloval homogenitu švédského obyvatelstva, jeho vztahy (tykání vedoucích s podřízenými), jeho tradice. Tage Erlander navíc udělal dobrou zkušenost s americkými exulanty, uprchlíky před povolávacími rozkazy do brutálního vietnamského konfliktu, neboť ať černí, nebo bílí Američané se snažili zavděčit se zemi, v níž nalezli před válkou asyl, a která je nedonutila vzít zbraň do rukou- a zabíjet.
Olof Palme, který Erlandera vystřídal, se již stavěl k multikulturalismu vstřícně, a dá-li se to tak říci, otevřel švédské hranice třetímu světu. Nejprve přicházeli migranti z tehdy víceméně demokratického Turecka, které později nahrazovali migranti z Pákistánu, který je, ovšem, kupodivu považován za demokratickou zemi rovněž. Odlišná byla situace Somálců, a později arabských migrantů, disponujících iráckými pasy (nikoli nutně Iráčany). V zemi tak vznikla zcela nesourodá směsice národů a národností, čítající dnes 600.000 duší, kteří necítí švédsky. Proč také, když internetové online stránky švédského rozhlasu v somálštině jsou denně několikrát doplňovány čerstvými zprávami, zatímco ve vlastním Somálsku, nebo Puntlandu či Somalilandu vycházejí v somálštině jen týdeníky. Somálec ve Stockholmu se tak pobaví švédským rozhlasem (poslechem), přečte si švédské zprávy v somálštině, a trpí-li přes vlastnictví pasu s třemi korunkami v kapse steskem po domově, zapne satelit, a vidí známé somálské tváře přímo v televizním studiu v Mogadišu. To pro případ, že ho nudí četné tváře spoluobčanů dole na ulici Storagattan.
Sociálně demokratická předsedkyně vlády Mona Sahlinová to řekla v roce 2002 časopisu Euroturk (časopis pro tureckou komunitu v EU) takto: "jakou my máme národní specifiku? Čekáme na polární noci". Sahlinová žila v představě létajících koberců, podmanivé vůně orientálních bázárů (trhů) a Aladinovy lampy, kterou podle ní, zřejmě, měl k dispozici každý příchozí z islámských zemí. Opak byl a je pravdou. V roce 1990 byly ve Švédsku tři vyloučené lokality, do kterých se ani neobtěžovala místní policie. V roce 2002 pak již 128 vyloučených lokalit, a v roce 2006 156 "exkluzí". Přitom, jedna třetina jihošvédského Malmö je dnes složena z vyloučených čtvrtí. Na ulicích bojují imigrantské gangy s mladými Švédy, do nemocnic doprovází záchranku policie, a v nemocnicích samých bojují imigranté z různých zemí mezi sebou.
Není divu, že Švédsko je domovem řady soukromých bezpečnostních služeb, a že v něm také vyrostla i zde známá služba Securitas. Bezpečí je zbožím velmi žádaným. V roce 2008 bylo 5.000 Švédek znásilněno imigranty (Švédy s přistěhovaleckým pozadím, jak se říká). Ve statistice znásilnění na 100.000 osob (v 9. mil. zemi) tak Švédsko s 52 znásilněnými bylo na světě druhé, za Lesothem s 92 znásilněními, před třetími USA s 29 znásilněnými na sto tisíc obyvatel… Připojená videa dokreslují celkovou situaci, už jenom proto, že nejsou nová, dnešní. Ukazují švédský zázrak, který zázrakem už není. Pravda, nejste-li právě z afrického království Lesotho. Nedobré přirozeně je, že bílí Švédové právě dnes říkají: "pustit Breivika a dát mu zbraně. Do dvou dnů nám tu ten Nor zavede pořádek." A to je poslední tečka za švédským snem, z něhož už nezbyla ani ztepilost postav ženské poloviny skupiny ABBA, přeludu našeho mládí.
Další videa:
http://www.youtube.com/watch?
http://www.youtube.com/watch?
http://www.youtube.com/watch?
K tématu:
The Local: Muslim, který odmítl podat ruku ženě, dostal odškodné
The Local: Švédství musí být odděleno od pojmu bílý Švéd
Format: Proč Stockholm hoří