A pak, že cenzura je nepřípustná aneb Oliver Stone na indexu ČT

 

„Česká“ televize zjevně nerozdýchala dokumentární film oscarového režiséra Olivera Stonea „Svět podle Putina“ a kromě dehonestování TV Prima a Olivera Stonea zřejmě zařadila na index zakázaných děl „České“ televize Stoneho protiválečnou tvorbu. ČT tak neochvějně dokazuje pravdivost známého rčení „Demokracie začíná tam, kde končí signál české televize“. Co s tím? Jedno řešení se nabízí.

Když vešlo ve známost, že televize Prima na svém kanálu Prima ZOOM uveřejní čtyřdílný dokumentární film Olivera Stone „Svět podle Putina“, tak si „Česká“ televize ještě před(!) jeho odvysíláním 18. 6. 2017 v pořadu Newsroom ČT24 vzala na paškál samotnou TV Prima a film Olivera Stone „Svět podle Putina“. ČT v tomto pořadu (pozor, pořady v ČT občas mění svůj link) Stoneho dokument pěkně po bolševicku onálepkovala coby „ruskou propagandu“ a nenechala na něm nit suchou. Přičemž celý začátek pořadu Newsroom ČT24 z 18. 6. 2017 vyznívá jako dehonestační pamflet na dokumentární film Olivera Stonea „Svět podle Putina“ a na všechna nezávislá média, která si dovolí vybočit z řady a prezentovat jiný pohled na svět než je oficiální západní propaganda. Už to samo o sobě je skandální jednání a leckdo by jej mohl považovat za hrubé zpronevěření se novinářské etice a poslání veřejnoprávní televize definované kodexem ČT.

Jenže tím to zjevně nekončí. Podle všeho byl režisér filmu „Svět podle Putina“ Oliver Stone s jeho protiválečným dílem zařazen na Index ČT a z oscarového režiséra se rázem stal nejspíš autor v ČT zakázaný. Již dříve ČT jeho dokumenty jako třeba „Americké století očima Olivera Stonea“ raději vysílala v pozdních nočních hodinách dlouho po půlnoci. Tentokrát však přistoupila k nekompromisní cenzuře. Původně totiž měla ČT 2 v sobotu 1. 7. 2017 v čase od 22:10 vysílat Stoneho oscarový film popisující realitu války USA ve Vietnamu s názvem „Narozen 4. července“. Místo toho raději zařadila jiný film „Kill Bill“. A pak že je podle ústavy cenzura nepřípustná… Viz porovnání programu ČT2 z Novinek zde a kopie televizního programu podle časopisu TV MINI na 24. 6 – 7. 7. 2017:

Z tohoto a řady dalších důvodů jsem se rozhodl zrušit svůj televizní příjmač a přestat platit koncesionářské poplatky České televizi. Na jednu stranu je mi to líto, neboť samotný koncept existence veřejnoprávních médií se mi líbí a jeho myšlanka je mi sympatická. Na druhou stranu se však ukazuje, že za stávajících podmínek zcela evidentně nefunguje tak, jak by měl. Ke zlepšení stavu dokonce nepomáhá, ani pokud na radu ČT zašlete precizně zpracovanou a do detailu vyargumentovanou stížnost. Viz 500 stránková stížnost Petra Pražáka zde.

Domnívám se proto, že jediným účinným nástrojem, jakým lze donutit vedení ČT ke změně přístupu je omezit jejich příjmy. Jiný reálný způsob docílení změny jejich povýšeneckého a arogantního chování nevidím.

PS: Pro posouzení a vytvoření vlastního úsudku lze Stoneho dokument „Svět podle Putina“ (s českými titulky) shlédnout zde:

http://www.mojevideo.sk/video/2a9d7/svet_podle_putina_cz_1_4.html
http://www.mojevideo.sk/video/2aa04/svet_podle_putina_cz_2_4.html
http://www.mojevideo.sk/video/2aa32/svet_podle_putina_cz_3_4.html
http://www.mojevideo.sk/video/2aa54/svet_podle_putina_cz_4_4.html

PPS: Pokud by se náhodou chtěl ke mě někdo další připojit a přestat spolufinancovat tendenční tvorbu ČT a neplatit koncesionářské poplatky tak, aby je po něm následně ještě i s pokutou 10 tis. Kč nemohla ČT vymáhat, je nutné zaslat čestné prohlášení o tom, že nejste držiteli televizního příjmače na adresu sídla ČT. Návod, jak postupovat, najdete zde či zde.

0 0 hlas
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
4 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bety
Bety
3. 7. 2017 16:41

Děkuji za videa s Putinem. První díl jsem propásla a všude jinde mi to házelo „video není k dispozici“.
Na AE News je článek s fotkou sochy Václava Havla v Gruzii. Je podivná, podobně jako ta busta v Kongresu. Zřejmě si s ním sochaři neví rady.

Rado Miko
3. 7. 2017 20:44

Kdyby to nebylo smutné, tak by to bylo úsměvné. Jinak jsem se obrnil a link na ČT vyslechl. Je to neuvěřitelné ale při sledování toho pořadu jsem se přenesl do doby, kdy ČSSR letělo „Několik vět“. Nevím, ale ČT asi považuje obyvatele ČR za tupé ovce. Které nepoznají bezobsahové tlachání a žvanění bez jasných faktů. Kousek upraveného textu „několika vět“. První měsíce roku „2017“ znovu a jasně ukázaly, že i když se současné „české“ vedení velmi často zaklíná slovy „ekonomický růst“ a demokratizace, ve skutečnosti se dost zoufale vzpírá všemu, co demokracii vytváří nebo ji alespoň vzdáleně připomíná. Petice a… Číst vice »

PPK
PPK
3. 7. 2017 21:27

Kapitalismus jako politický systém má v Česku problém. V 90. létech mohl být ještě relativně pohodlně demagogicky obhajován tzv. ekonomickými argumenty frankfurtské školy, mohl nalévat do hlav nezkušeným mladým propagandu budoucnosti v prosperitě a dávat zapomenout pamětníkům. To však krachlo a tak byl vymyšlen nepřítel – ideologický sjednotitel všech EU vazalů USA a NATO – Rusko. Jenže, tahle hrozba funguje jen u kocábovské pražské kavárny a venkov a menší města ví své, protože v zimě se musí topit nejen uhlím, ale taky plynem a auta stále ještě jezdí na benzín. Církevní a šlechtické „restituce“ rovněž udělaly krok do nevábné měkoty… Číst vice »

JuliaDies
JuliaDies
11. 6. 2018 13:34