Kverulant.org: Mapa 50 míst, kde je lepší netankovat
Mapa byla sestaveny ze zdrojů České obchodní inspekce.
Mapa byla sestaveny ze zdrojů České obchodní inspekce.
Kverulant společně se svou sesterskou organizací Nechceme billboardy protestuje a požaduje, aby hnutí ANO okamžitě stáhlo své reklamy ze všech nelegálních nosičů podél dálnic a silnic první třídy a aby se ministr dopravy Karel Havlíček zavázal, že nejen tento, ale všechny nelegální billboardy u Pražského okruhu do konce tohoto roku odstraní.
Kverulant.org již v roce 2013 odhalil tunel, který se vymyká běžným měřítkům. Jde o nákup CRABu, centrálního registru administrativních budov, za který stát do října 2019 utratil již téměř 4 miliardy korun. Přitom CRAB je v zásadě jen trochu lepší excelová tabulka, která shromažďuje informace o pouhých 2,5 tisících budov v majetku státu. Cílem Kverulanta je dosáhnout potrestání viníků. To se mu přes veškerou snahu stále nedaří, a tak největší tunel v dějinách českého IT pokračuje.
erulant nedávno odhalil vyvádění peněz z pražského dopravního podniku prostřednictvím advokátní kanceláře ROWAN LEGAL. Vedení pražského dopravce podepsalo několik smluv na poskytování nejrůznějších právních služeb. Každý kontrakt obsahoval ustanovení omezující maximální částku, kterou mohou právníci za danou službu fakturovat. Pak byl uzavřen nenápadný dodatek, jímž bylo toto omezení zrušeno a vyfakturováno třikrát tolik.
Cílem Kverulanta je dosáhnout potrestání viníků. To se mu přes veškerou snahu stále nedaří, a tak největší tunel v dějinách českého IT pokračuje.
Ministerstvo vnitra nakupuje předražené a zastaralé vysílačky téměř za miliardu. Cílem Kverulanta je tento tunel zastavit, a proto dnes podal stížnost k antimonopolnímu úřadu.
Přestože Praha deklaruje, že omezuje vizuální smog, ani po téměř dvou letech vládnutí Pirátů nevypověděla 27 nemravných smluv na pronájmy městských pozemků, na kterých stojí 30 obřích billboardů. Obecně prospěšná společnost Kverulant.org k tomu dnes vyzvala primátora.
Ředitelství silnic a dálnic v roce 2015 rozdělilo dálnice na několik úseků a ve většině z nich zajistilo monopol vždy jedné předražené odtahové společnosti. Kverulant.org proti tomu opakovaně protestoval a i jeho tlak přiměl ŘSD k podpisu smlouvy s Českou kanceláří pojistitelů o odstraňování překážek na některých dálnicích. Náklady jsou tak zaplaceny z povinného ručení a řidiči nehrozí, že by mu jeho pojišťovna odmítla hradit náklady na předražený odtah.
Odstranění billboardů z ochranného pásma dálnic a silnic první třídy nařídila novela zákona o pozemních komunikacích, o jejíž přijetí se významně zasloužil Kverulant.org. Zákaz billboardů vstoupil v platnost již v roce 2017. Billboardaři však svoji zákonnou povinnost ve velkém ignorovali a zaplavili silnice českou vlajkou ve snaze namluvit veřejnosti, že s tímto polepem to již nejsou billboardy. V dubnu 2018 se o jeden takový dokonce zabil člověk. Teprve nyní uzavřelo Ředitelství silnic a dálnic smlouvu na odstraňování billboardů.
David Rath se ještě nestačil zabydlet ve vazební věznici, a už jeho dlouholetý souputník a jeho náměstek pro dopravu Robin Povšík znovu obnovil všechny smlouvy a oznámil, že výběrové řízení pořádat nebude. Podle Kverulanta tím porušil zákon.