Dělohy muslimských žen jako zbraně?

V diskusi pod článkem Retro: Chci být šťastný idiot čtenář s nickem „jogín“ zpochybnil teorii o vztahu klesající porodnosti v závislosti na zvyšování blahobytu. Jedná se o obecně prokázaný fakt, který je úplně polopaticky vysvětlen např. na tomto videu. (Zapněte si české titulky, pokud nevládnete ANJ).

Byl jsem také překvapen čísly o úhrnné plodnosti žen v muslimských zemích, které uváděl, takže jsem se podíval do statistiky z nejpovolanějších, do The World Factbook každoročně zveřejňované CIA, a zjistil jsem toto:

Úhrnná plodnost (počet živě narozených dětí na ženu ve věku 15-49 let) zemí s převážně muslimskou populací:
Kosovo 1,06; Bosna a Hercegovina 1,26; Albánie 1,50; Libanon 1,74; Uzbekistán 1,80; Írán 1,85; Ázerbajdžán 1,91; Katar 1,92; Tunisko 2,00; Libye 2,07; Turecko 2,08; Turkmenistán 2,10; Saúdská Arábie 2,17; Maroko 2,15; Indonésie 2,18; Kazachstán 2,34; Spojené arabské emiráty 2,36; Bangladéš 2,45; Kuvajt 2,53; Malajsie 2,58; Sýrie 2,68; Kyrgyzstán 2,68; Tádžikistán 2,76; Alžírsko 2,78; Západní břeh 2,83, Pákistán 2,86, Omán 2,86, Egypt 2,87, Jordánsko 3,16…

Nad touto hranicí se nacházejí již jen rozvrácený Irák, válkou sužovaný Afghánistán a vysušené země subsaharské Afriky (ty jsou v této skupině společně se svými sousedy s převážně křesťanskou, smíšenou či animistickou populací). Jistě si umíte spočítat, že jedenáct muslimských zemí se nachází pod hranicí prosté reprodukce (2,1), k této hranici se poměrně rychle přibližují i nejlidnatějí muslimské země jako Indonésie, Bangladéš, Pákistán a Egypt.

Pro srovnání: Singapur 0,80 (minimum); Srbsko 0,95; Lotyšsko 1,29; Ukrajina 1,30; Japonsko 1,40; Německo a ČR 1,43; Čína 1,55; Kanada 1,59; Rusko 1,61; Nizozemsko 1,78; Brazílie 1,79; Velká Británie 1,90; Irsko 2,00; USA 2,01; Francie 2,08; Mexiko 2,29; Indie 2,51; Filipíny 3,06; Kongo 4,73; Etiopie 5,23; Angola 5,43, Niger 6,89 (maximum)

Muslimské země se, co se týče reprodukce, navzdory všem hoaxům šířeným po sociálních sítích, dnes už téměř ničím nevymykají. Vymyká se většina Evropy – nízkou plodností, která ji, pokud se demografické trendy nezmění, dlouhodobě povede do záhuby.

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
73 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Béda
7. 8. 2015 14:59

Stan,

podle mého názoru na zpochybnění teorie o vztahu klesající porodnosti v závislosti na zvyšování blahobytu stačí, když si očíslujete (sestupně/vzestupně a seřadíte země které jste uvedl podle uváděné životní úrovně a pak to samé provedete podle porodnosti. Podle mého snadno zjistíte, že žádná přímá úměra zde nefunguje. To by Ropné emiráte a bohaté západní země byly v porodnosti a plodnosti na ocase a naopak nejchudší nejplodnější v opačném pořadí.

LF
LF
7. 8. 2015 15:03

Dvě věci. Pro udržitelnost našeho způsobu života a neničení další přírody je potřeba počet obyvatel snížit (pokud se nechceme uskrovňovat – a to většinově nechceme). Pokles porodnosti tím, že se místo dětí orientujeme na hmotné statky, je tak v podstatě pozitivním jevem a imigrací si to kazíme. Čtu od Vás (a od podobných „levicových sluníčkářů“) samé texty, o tom, jak jsou výhrady ostatních ke škodlivosti imigrace nepodložené a jak to s pocitem ohrožení přeháníme. Ale PROČ IMIGRACI VYCHÁZET VSTŘÍC jsem se nikdy nedozvěděl. K čemu nám to bude? A není lepší se bránit i potenciálně škodlivé imigraci? Proč ji tak… Číst vice »

Béda
7. 8. 2015 15:04

Jinak obecně k tématu. Kdyby platilo, že příliv migrantů (odkudkoliv) má vyřešit zdejší „vymírání“ tak by jejich porodnost a míra přistěhovalectví musely být vysoké. Jestliže nebudou tak se tím tento problém nijak neřeší, je jenom zátěží na místní sociální systémy s perspektivou dalšího zvýšeného tlaku migrantů – protože války a chaos v jejich zemích vůbec nekončí. Naopak Sýrie a Ukrajina slibují další migraci, nehledě na to, že váleční idioti mají ještě další varianty v podobě útoku na Írán a pod.. (kdoví co bude až Nobelista války vypadne z Bílého domu)

Béda
7. 8. 2015 15:06

Ještě jedna drobnost k výše uvedenému. Řešit „vymírání“ místní populace otevřením dveří muslimskému přistěhovalectví to je jako řešit zadlužení dalšími půjčkami.

Béda
7. 8. 2015 15:13

Béda napsal Jinak obecně k tématu. Kdyby platilo, že příliv migrantů (odkudkoliv) má vyřešit zdejší „vymírání“ tak by jejich porodnost a míra přistěhovalectví musely být vysoké. Jestliže nebudou tak se tím tento problém nijak neřeší, je jenom zátěží na místní sociální systémy s perspektivou dalšího zvýšeného tlaku migrantů – protože války a chaos v jejich zemích vůbec nekončí. Naopak Sýrie a Ukrajina slibují další migraci, nehledě na to, že váleční idioti mají ještě další varianty v podobě útoku na Írán a pod.. (kdoví co bude až Nobelista války vypadne z Bílého domu) K tomu ještě obligátní řešitelský rébus. K čemu… Číst vice »

Béda
7. 8. 2015 15:33

Stan napsal
Není tam přímá úměra, ale přímá a poměrně vysoká korelace, viz video na začátku článku. Naopak mezi porodností a plodností je korelace velmi nízká.

Stan,

několik námětů ke korelaci z vaší databáze k přemýšlení: (vybral jsem státy řazeny vzestupně ve skupinách)
– Singapur 0,80 (minimum); Srbsko 0,95;
– Lotyšsko 1,29; Ukrajina 1,30; Japonsko 1,40; Německo a ČR 1,43;
– Čína 1,55; Kanada 1,59; Rusko 1,61; Nizozemsko 1,78; Brazílie 1,79; Velká Británie 1,90
– Lotyšsko 1,29; Ukrajina 1,30; Japonsko 1,40; Německo a ČR 1,43;

Béda
7. 8. 2015 15:46

Stan,

jak se tak dívám na tu statistiku zprava – zleva, myslím že ta korelace prostě nefunguje

Béda
7. 8. 2015 16:17

peter. napsal

http://www.impulzrevue.sk/article.php?571

Ano, religiozita a náboženský fundamentalismus spíš korelují s porodností než míra blahobytu. (viz kupř. jenom u ŘKC – protipotratová politika Vatikánu, dlouho taky proti soužití párů sterné sexuální orientace, náboženský zákaz na používání kondomů)

zajoch
7. 8. 2015 16:22

Nepřímo související s tématem článku. Mám rozečtený cestopis Z Čech až do země vycházejícího slunce, autoři Kováříková, Jon. Popis cesty z Prahy přes sever Evropy, Rusko, Mongolsko a dále do Japonska. Úryvek z části týkající se Švédska: „Dříve než jsme se nadáli, jsme v přístavu. U benzínové pumpy nabíráme vodu a všímáme si jednoho pro nás podstatného rozdílu: mají tu zamčené záchody. Je to asi proto, že v této oblasti žije hodně čerstvých přistěhovalců. Soudíme tak také podle nakřápnutých výloh a poničených laviček. Na stezce se kolem nás každou chvíli prohánějí snědí mladíci na skútrech a dělají u toho šílený… Číst vice »

aram
aram
7. 8. 2015 16:31

Všeobecně ke korelaci Pokud se mezi dvěma procesy ukáže korelace, je pravděpodobné, že na sobě závisejí, nelze z toho však ještě usoudit, že by jeden z nich musel být příčinou a druhý následkem. To samotná korelace nedovoluje rozhodnout, protože korelace neimplikuje kauzalitu. Korelace neimplikuje kauzalitu je vědecká zásada, která připomíná, že pokud nějaké dva jevy často následují po sobě nebo pokud nějaké dvě proměnné spolu korelují, nelze z toho ještě vyvozovat, že jedna je příčinou a druhá kauzálním následkem. Takový závěr by byl logicky chybný a tedy neplatný. To ovšem také neznamená, že by taková kauzalita byla vyloučená, jen není… Číst vice »

peter.
7. 8. 2015 16:50

A je tu ešte jeden faktor,ktorý ovplyvňuje pôrodnosť.Zlý prístup k lekárskej starostlivosti,následne vysoká detská úmrtnosť a preto aj vyššia pôrodnosť.Pamätáme na to aj u nás v nie tak dávnej minulosti,keď v zaostalých dedinách bolo pravidlo mať viac detí z čisto pragmatických dôvodov.Počítalo sa s detskou úmrtnosťou.Ide o akúsi kompenzáciu pravdepodobných strát.Žiaľ Bohu,krajín s vysokou detskou úmrtnosťou je ešte stále veľa.

Alena
Alena
7. 8. 2015 17:03

no a to je další skvělý argument. Ach ta čísílka, jak lze si s nimi pohrávat a co z nich lze vyčíst. Bude-li si majitel firmy přát, abych ve výroční zprávě jeho firmu vychválila, udělám to, a bude to pravda. Protože si vyberu pouze to, v čem firma vyniká. Takže zde se vybírá jeden statistický ukazatel- počet narozených dětí na jednoho obyvatele. Nevybírá se další statistický ukazatel- počet dětí, které zemřou jako novorozenci či do své dospělosti. Pokud bych chtěla hodnotit výkon populace s perspektivou dosáhnout vysoké produktivity, hodnotila bych ještě počet částečně a plně invalidních dospělých jedinců. Prostě, nic… Číst vice »

Sio
Sio
7. 8. 2015 17:15

Já nevím, čeho bychom se měli děsit. Umím si docela dobře představit, že by v Čechách žilo o jen dv milióny lidí a z toho teba 20% Číňanů nebo Vietnamců, kteří se umějí zařadit a uživit. Ale pokud se budou umět zařadit a uživit, ctít naše zákony a být přínosem, klidně to může být 20% Egypťanů, Židů, indiánů nebo eskymáků. To je mi fakt šumafuk. Jen když se budou umět ZAŘADIT, UŽIVIT a CTÍT ZÁKONY. Jsem rasista? Chci toho moc?

valouch
7. 8. 2015 17:24

Dnesni Evropa neni synkreticke helenske Stredomori, islam neni parcialni kult integrovatelny do existujiciho pantheonu. Jde o typicky agresivni monotheismus s absolutnimi naroky na zivot a kulturu, navic tyto naroky jsou nasim zvyklostem zcela cizi. Pokud se civilizacni okruhy dostanou do konfliktu (a o nic mensiho zde nejde), pouzivaji jakekoliv nastroje pro ziskani dominance. Na tom neni nic zvlastniho; zajimave je, pokud se civilizace chova sebedestruktivne a sve eliminaci aktivne napomaha. Svedci to o jeji nezivotaschopnosti; v takovychto Valkach s Mloky je jak vidno Quislingu vzdycky dost. — „Vymyká se většina Evropy – nízkou plodností, která ji, pokud se demografické trendy… Číst vice »

Alena
Alena
7. 8. 2015 17:25

Sio napsal

Já nevím, čeho bychom se měli děsit. Umím si docela dobře představit, že by v Čechách žilo o jen dv milióny lidí a z toho teba 20% Číňanů nebo Vietnamců, kteří se umějí zařadit a uživit. Ale pokud se budou umět zařadit a uživit, ctít naše zákony a být přínosem, klidně to může být 20% Egypťanů, Židů, indiánů nebo eskymáků. To je mi fakt šumafuk. Jen když se budou umět ZAŘADIT, UŽIVIT a CTÍT ZÁKONY. Jsem rasista? Chci toho moc?

skvěle řečeno, připojuji se

Bety
Bety
7. 8. 2015 17:39

Já nevím, co to pořád s tím vymřením máte? Podle mne to je jen další strašák, nehledě na to, že statistika také pracuje na politickou objednávku, takže stačí tuhle něco poopravit, tuhle něco nezahrnout a hned mají lidé o čem se bavit a čeho se strachovat. Stane nezlobte se, ale ten argument o potřebě imigrantů také notně kulhá. Pokud se tady zvýší porodnost jejich zásluhou, tak to bude jen znamenat, že se počet lidí v našem regionu zvýší, ale Češi a Moravané jako takoví budou vymírat dál, pokud tedy vůbec vymírají.I když vy jste vlastně dokládal, že v počtu dětí… Číst vice »

Alena
Alena
7. 8. 2015 18:01

Pobaltí je všeobecně ohromný ekonomický průser. Vedoucí političtí činitelé se rekrutovali z bývalých emigrantů , kteří žili v západních zemích. Vedeni až zvířecí nenávistí k Rusku, všechen ruský průmysl zničili. Mladí lidé a lidé středního věku odešli do zahraničí. V pobaltí se dopouští i rasismu, protože v Estonsku nemají Rusové , narození v Estonsku, hlasovací právo. Pobaltí je ukázka, kam vede neoliberální ekonomika- vede do ři..

Ibrahim Ag Alhabib
Ibrahim Ag Alhabib
7. 8. 2015 18:31

peter. napsal

A je tu ešte jeden faktor,ktorý ovplyvňuje pôrodnosť.Zlý prístup k lekárskej starostlivosti,následne vysoká detská úmrtnosť a preto aj vyššia pôrodnosť.Pamätáme na to aj u nás v nie tak dávnej minulosti,keď v zaostalých dedinách bolo pravidlo mať viac detí z čisto pragmatických dôvodov.Počítalo sa s detskou úmrtnosťou.Ide o akúsi kompenzáciu pravdepodobných strát.Žiaľ Bohu,krajín s vysokou detskou úmrtnosťou je ešte stále veľa.

Žiaľ Bohu,krajín s vysokou detskou úmrtnosťou je ešte stále veľa.

a při tom mám pocit, že se víc peněz vkládá do prodlužování života starců…

orinoko
7. 8. 2015 18:33

Njn, to zase bude pruser.
Misto zvaneni byste meli jit sukat. A plodit. Abych tu nemusel citovat Komenskeho.

Ibrahim Ag Alhabib
Ibrahim Ag Alhabib
7. 8. 2015 18:44

mluvil jsem s několika lidmi, kteří odpřísáhnou, že ty brambory na poli jim ukradli imigranti :), jako kdyby se to dřív nedělo…válečné uprchlíky samozřejmě musíme přijmout, bez diskuze, o těch „ostatních“ by měla být řeč

Ibrahim Ag Alhabib
Ibrahim Ag Alhabib
7. 8. 2015 18:45

orinoko napsal

Njn, to zase bude pruser.
Misto zvaneni byste meli jit sukat. A plodit. Abych tu nemusel citovat Komenskeho.

svoje mám už odšukaný

peter.
7. 8. 2015 18:46

Ibrahim Ag Alhabib napsal
a při tom mám pocit, že se víc peněz vkládá do prodlužování života starců

To máte v ČR tak dobré penzie?Ja som na dôchodku ešte len necelé dva roky a ešte vždy si viem celkom slušne privyrobiť.Navrhnite doma nejakému pacifistickému tiež „ľudomilovi“aby navrhol v českom parlamente zákon o povinnej eutanázii starcov.Dobráčisko jeden!

Ibrahim Ag Alhabib
Ibrahim Ag Alhabib
7. 8. 2015 19:01

peter. napsal
To máte v ČR tak dobré penzie?Ja som na dôchodku ešte len necelé dva roky a ešte vždy si viem celkom slušne privyrobiť.Navrhnite doma nejakému pacifistickému tiež „ľudomilovi“aby navrhol v českom parlamente zákon o povinnej eutanázii starcov.Dobráčisko jeden!

takhle jsem to nemyslel, reagoval jsem naprosto spontánně, na jedné straně jde hromada peněz do výzkumu na prodloužení života, na straně druhé umírají kojenci, kteří nemají co žrát…toť celé

orinoko
7. 8. 2015 19:02

To je dobry – svoje mam odsukany. Mam rad neotrele formulovane myslenky. Jedna z dam , se kterymi jezdim na kole, musela svym ditkam ukazat moje fotky. Hlavne jeji mladsi dcera je pry expert. Dlouho koukala na moje 4 fotky … a pry z ni vypadlo – na nej bacha, ten je prolezly zenskymi!! A taky ze ano … jaja z Prahy furt kouka , kdy s cim vyrukuju. Dneska jsme nazi leteli ve vlkovskych piskarnach do vody , jen se nam prdele blystely. A s kazdou zenskou na svete se shodnu na jedne veci – bez hadru je koupani… Číst vice »

orinoko
7. 8. 2015 19:04

To je dobry – svoje mam odsukany. Mam rad neotrele formulovane myslenky. Jedna z dam , se kterymi jezdim na kole, musela svym ditkam ukazat moje fotky. Hlavne jeji mladsi dcera je pry expert. Dlouho koukala na moje 4 fotky … a pry z ni vypadlo – na nej bacha, ten je prolezly zenskymi!! A taky ze ano … jaja z Prahy furt kouka , kdy s cim vyrukuju. Dneska jsme nazi leteli ve vlkovskych piskarnach do vody , jen se nam boule pod zady blystely. A s kazdou zenskou na svete se shodnu na jedne veci – bez hadru… Číst vice »

Ibrahim Ag Alhabib
Ibrahim Ag Alhabib
7. 8. 2015 19:15

orinoko napsal To je dobry– svoje mam odsukany. Mam rad neotrele formulovane myslenky. Jedna z dam , se kterymi jezdim na kole, musela svym ditkam ukazat moje fotky. Hlavne jeji mladsi dcera je pry expert. Dlouho koukala na moje 4 fotky … a pry z ni vypadlo – na nej bacha, ten je prolezly zenskymi!! A taky ze ano … jaja z Prahy furt kouka , kdy s cim vyrukuju. Dneska jsme nazi leteli ve vlkovskych piskarnach do vody , jen se nam boule pod zady blystely. A s kazdou zenskou na svete se shodnu na jedne veci – bez… Číst vice »

orinoko
7. 8. 2015 19:35

Ja jsem svoje uz rekl a kupodivu napric zenskymi to funguje – evidentne postizene syrske rodiny vyclenit pred zavorku.
Ja osobne bych sel dokonce veci naproti. Deti ve skolnim veku i s matkami vybirat primo v mistech , kam ten zasranej dedek na nebesich radeji vubec nekouka. Tvrde se vzeprit zasrane UE a jejim zrudnostem a trvat na svem.
Mimochodem … zvraceni bezencu hlavne do libyjskych koncin pry nabralo velmi ostry kurz. Ted jeste nakopat do veskrnovy prd e le tu hedvabnou stezku bezencu. Pubertaky nebrat. Ani ty starsi.

jogín
jogín
7. 8. 2015 20:08

Doplním, co Stan už nevzal v minulé diskuzi na vědomí.
Nová čásla jsou tady: http://www.celysvet.cz/poradi-statu-celkova-mira-porodnosti . Vůbec nejbohatší Saudská Arabie v r. 2009 3.83, Omán 5.62. Neumím si představit, jak by ještě mohli zbohatnout, aby se tím růst populace začal zmenšovat. Teorie o blahobytu, který zastaví populační růst je nesmysl.
Řekl bych, že extrémní chudoba a zaostalost enormní populační růst podporuje. Ale zcela jistě není příjem na hlavu jediným řídícím faktorem.

Amenre
Amenre
7. 8. 2015 20:13

Stan napsal
Správně, měli bychom se soustředit na nápravu vadného systému, nikoli marginality typu několika set nelegálních migrantů.

Pokud ti migranti nejsou součástí řešení, tak je netřeba přijímat, jelikož se stanou součástí problému.

orinoko
7. 8. 2015 20:28

Mala odbocka. Koukali jsme na Aeronet – Kurdove … zahadny blabol.
A obchazi nas tu zvedavy maly chlapecek. A porad se usmiva, Pozitivni clovicek.

jogín
jogín
7. 8. 2015 20:30

Ještě dodatek- nevybral jsem ty příklady protože jsou muslimské, ani protože jsou arabské. Vybral jsem je kvůli jejich bohatství a také proto, že jejich občané dostávají velice štědrý přísun financí od státu a tudíž se mezi jejich občany chudina nevyskytuje.

peter.
7. 8. 2015 20:38

jogín napsal Vůbec nejbohatší Saudská Arabie v r. 2009 3.83, Omán 5.62. Neumím si představit, jak by ještě mohli zbohatnout, aby se tím růst populace začal zmenšovat. Teorie o No,keď tí bohatí šejkovia majú po 3 – 4 manželky ktoré musia obslúžiť tak,aby sa ani jedna nesťažovala,tak si to musia naplánovať tak,aby aspoň dve boli z dôvodu čerstvého materstva, postupne prevádzky neschopné.Inak by to nemohli stíhať. A platí to aj o Afrike.Keď má niekto veľa kôz,tak si môže dovoliť viac manželiek(má ich za čo vymeniť) a potom už len chodí od jednej k druhej ako nejaký inseminátor.U tých chudobných je… Číst vice »

Sio
Sio
7. 8. 2015 20:38

Stan napsal Sio, zeptejte se v Pobaltí, jak se žije ve vymírající zemi a jakou to pak dostane dynamiku. K většině ostatních: Vím, že na vás tvrdá data nezaberou a že to je házení hrachu na zeď. No, alespoň jsem to zkusil. A slibuji, že si dám od tohoto tématu autorsky dlouhou pauzu. P. S. Ten gapminder je opravdu zajímavá hračička. Pro ty, kdo nemají předsudky a dokážou kriticky myslet, ji vřele doporučuji. Stane, snad mě nepodezíráte z toho, že o situaci v Pobaltí nic nevím? A podle toho, co vím, probíhají tam úplně jiné procesy, než vymírání v důsledku… Číst vice »

Sasin
Sasin
7. 8. 2015 20:53

Stan • 7. Srpen 2015 Béda napsal K tomu ještě obligátní řešitelský rébus. K čemu je zvýšená porodnost v systému, který nemá řešení (práci za slušnou mzdu) pro mladé ani při nízké porodnosti. Co se tím vyřeší? === Správně, měli bychom se soustředit na nápravu vadného systému, nikoli marginality typu několika set nelegálních migrantů. Velmi dobře. Teď su zvědavý k jakým fundamentálním, čili přirozeně normálním udržitelně potřebným a čestným potřebám se dostanete. Možná bude stačit obejít všechny vlnové vý-kiwi, nahodit pravítko a změřát každému rodu zpětně, zásluhy o výstavbu, o kterou každého stoletého berouse přišli. Navrhuji stavět rozpočet na deset… Číst vice »

fajt
7. 8. 2015 21:21

comment image?oh=200d9f07b09d05575e6c4b7b0f2d285c&oe=563F6083

Honza999
Honza999
7. 8. 2015 21:57

Hm… To možná platí u muslimů v muslimských zemích. Podívejte se ale na muslimy v Evropě. Ještě jsem v Praze téměř nepotkal muslimskou rodinu s méně jak třemi dětmi a mnoho jsem jich viděl s dětmi čtyřmi…

Alena
Alena
8. 8. 2015 4:38

a přesvědčujete správně, Stane. Pokud tady budeme mít otevřenou náruč pro muslimy, za chvíli český národ zanikne. Tomu se říká gól do vlastní branky. Nebo se domníváte, že pokud se muslimové neasimilovali v žádné z evropských zemích, bude ČR výjimka ?

Alena
Alena
8. 8. 2015 5:25

demografický vývoj v ČR se mi nezdá katastrofický. Navíc Ukrajinci, Slováci jsou křesťané, jejich kultury jsou společné, takže o asimilaci nemůže být řeči. Vietnamci jsou uzavřená komunita, jsou pracovití a své náboženství nám nevnucují. Ano, muslimů je zde prozatím málo, až jejich počet vzroste, budou se chovat naprosto stejně jako jinde v Evropě. Kde berete přesvědčení, že tomu tak nebude?

Alena
Alena
8. 8. 2015 5:35

…..aby při pokračování zadlužování domácnosti, firem a státu nebyli „asimilováni“ lichváři?…….
to vidím jako pozitivum, pokud zde vznikne evropský chalifát, snad lichva skončí

Alena
Alena
8. 8. 2015 5:59

Alena napsal

…..aby při pokračování zadlužování domácnosti, firem a státu nebyli „asimilováni“ lichváři?…….to vidím jako pozitivum, pokud zde vznikne evropský chalifát, snad lichva skončí

i když
pokud je ISIL produkt USA, jakož že je, těžko připustí bankéři, aby přišli o své zisky. V tom případě to bude kdo z koho. Tato varianta je velmi pravděpodobná, protože vedle sluníčkářského pozitivního nátlaku dostáváme zprávy i o stínání hlav, nadávání na Merklovou do psích čubek, apod. Pro světové lichváře je varianta války v Evropě výhodná