Jsou internetoví surfaři úchylní opilci?

Na internetových stránkách největší polské opoziční strany Právo a spravedlnost se před nedávnem objevil kontroverzní výrok předsedy této strany Jaroslawa Kaczinského, ve kterém označuje uživatele Internetu za příznivce pornografie a popíjení lahvového piva. Řekl doslova: “Nejsem zastáncem vidiny mladého člověka, který sedí u počítače, dívá se na videoklipy a pornografii, přitom usrkává pivo z láhve a hlasuje, když se mu náhodou zachce“. Tímto výrokem se postavil proti návrhu vlastní strany na uzákonění voleb přes internet.

Rozhodl jsem se proto udělat menší průzkum, který pomůže poodhalit, jak ve skutečnosti vypadá typický uživatel internetu. Vyzbrojen odvahou a odhodláním, začal jsem se brodit bahnem českého internetu. Jako první cíl jsem si dal zjistit, co „surfaři“ hledají, a po čem touží.

První statistika, kterou jsem objevil, byla google zeitgeist. Její výsledky pro Českou republiku za rok 2007 mě opravdu překvapily:

1. youtube

2. o2

3. aha

4. prison break

5. aukro

6. qip

7. superhry

8. wikipedia

9. vodafone

10. idos

Podle této statistiky se tedy průměrný český návštěvník zajímá nejvíce o přehrávání a sdílení videa na internetu, renomovaného telefonního operátora, bulvární plátek, americký seriál z vězeňského prostředí a dražby na internetu – vesměs nevinné věci, což se ovšem diametrálně liší od popisu polského expremiéra. Záhy jsem však odhalil chybu tohoto žebříčku. Není totiž složen ze slov nejvyhledávanějších, ale ze slov, která si od minulého měsíce nejvíce polepšily. Výsledkem je sice pěkný žebříček slov, která jsou právě „in“, ale o průměrném uživateli nám toho moc neřeknou.

Statistiky největších českých vyhledávačů jsou kvůli zadavatelům reklamy cenzurovány a proto mi nezbylo, než se podívat na ne zrovna aktuální statistiku jednoho z největších českých fulltextových vyhledávačů www.jyxo.cz. U žebříčku je uvedeno, že je z měsíce června, není ale upřesněno z kterého roku. Co jsem se z tohoto žebříčku dozvěděl o mystické postavě typického uživatele internetu?

Po pravdě nic lichotivého. Čtyřikrát v první dvacítce figuruje úplná adresa, nebo název některého z vyhledávačů. To může, ale nemusí znamenat, že značná část populace neví, kam se do prohlížeče internetová adresa píše. Výrazy jako porno, sex a erotika v předních částech žebříčku jsou samozřejmostí a panu Kaczinskému dávají za pravdu. Nejzajímavější mi ovšem přišla kombinace předchozích možností v podobě odkazů na erotické portály www.freefoto.cz a www.freevideo.cz. Do první stovky se dostaly tyto:

12. freefoto,

30. freefoto.cz,

33. www.freefoto.cz,

39. freevideo,

52. www.freevideo.cz a

63. freevideo.cz.

Můžeme se jen domýšlet, na co myslel člověk, který zapsal do políčka vyhledávače slovo „povídky“, které překvapivě patřilo také mezi nejvyhledávanější, snadno jsem však dopátral, že naprostá většina těchto lidí po zobrazení výsledků vybrala buďto „Klub Parohac – eroticke povidky s tematikou jak jsem prisel/prisla k parohum“, nebo „Erotická seznamka, povídky, galerie“.

Ani poté jsem však nezlomil nad typickým uživatelem hůl a pokusil se zjistit, na které z českých stránek stráví nejvíce času. Věřte nebo ne, nejvíce času čeští návštěvníci internetu stráví na lehce infantilní seznamce www.libimseti.cz, z čehož lze vyvodit, že internet je médium využívané nejvíce mladými (odhadem mezi 13. a 17. roky), infantilními a možná i pedofilními osobami (kdo jiný by na této stránce byl ochoten strávit tolik času?).

Dáme-li si tyto údaje dohromady s tradičně vysokou spotřebou piva, zjistíme, že bohužel nelze, než s panem polským expremiérem souhlasit…

Nebo ne? Pište do fóra a dokažte mi, že se mýlím, protože já jsem od přírody optimista a chci věřit, že internet ve skutečnosti navštěvují vzdělaní, slušní a inteligentí lidé.

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments