Kverulant.org: Sedm let porušování zákona v České televizi

Kverulant je přesvědčen, že služba veřejnoprávní televize je důležitým pilířem občanské společnosti a tím víc ho mrzí, že Česká televize již od roku 2011 soustavně porušuje zákon, který reguluje vysílání reklamy.

Před sedmi lety, v pátek 14. října 2011 vstoupil v platnost zákon regulující vysílaní reklamy v ČT. Ten zcela zakázal vysílat reklamu na ČT1 a zpřísnil vysílání reklamy i na ostatních programech. Televize na programu ČT 1 tento zákaz již dlouhých sedm let obchází a označuje reklamu za sponzorování vysílání, které zákon dovoluje. Nejenže jsou tak řádní plátci koncesionářského poplatku obtěžováni reklamou, ale především miliony diváků každý den vidí, jak velká a důležitá veřejnoprávní instituce porušuje zákon.

Kverulantovi tento stav zásadně vadí a už v této věci podal na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání množství podání. To poslední před rokem, když ČT1 odvysílala po osmé hodině před hlavním večerním programem reklamu na hazard v online casinu SYNOTtip. Kverulant byl ve svém tažení proti nelegální reklamě zatím neúspěšný, i když se letos v létě chvíli zdálo, že televize přestala Večerníček na ČT2 obklopovat reklamou cílenou na dětského diváka.

Bohužel na podzim se televize k reklamě zacílené na dětského diváka vrátila. Je evidentní, že cílem reklamy je to, aby děti přiměly své rodiče zakoupit vstupenku na opravdu drahé představení o dinosaurech. Cena jedné vstupenky se pohybuje od 1 228 Kč až do astronomických 3 507 Kč. Kverulant se s nelegální reklamou cílenou na děti odmítá smířit a chystá další podání k Radě pro rozhlasové a televizní vysílání.

Zdroj: Kverulant.org

Přejít do diskuze k článku 5 komentářů