Kverulant.org: Sedm let porušování zákona v České televizi

Kverulant je přesvědčen, že služba veřejnoprávní televize je důležitým pilířem občanské společnosti a tím víc ho mrzí, že Česká televize již od roku 2011 soustavně porušuje zákon, který reguluje vysílání reklamy.

Před sedmi lety, v pátek 14. října 2011 vstoupil v platnost zákon regulující vysílaní reklamy v ČT. Ten zcela zakázal vysílat reklamu na ČT1 a zpřísnil vysílání reklamy i na ostatních programech. Televize na programu ČT 1 tento zákaz již dlouhých sedm let obchází a označuje reklamu za sponzorování vysílání, které zákon dovoluje. Nejenže jsou tak řádní plátci koncesionářského poplatku obtěžováni reklamou, ale především miliony diváků každý den vidí, jak velká a důležitá veřejnoprávní instituce porušuje zákon.

Kverulantovi tento stav zásadně vadí a už v této věci podal na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání množství podání. To poslední před rokem, když ČT1 odvysílala po osmé hodině před hlavním večerním programem reklamu na hazard v online casinu SYNOTtip. Kverulant byl ve svém tažení proti nelegální reklamě zatím neúspěšný, i když se letos v létě chvíli zdálo, že televize přestala Večerníček na ČT2 obklopovat reklamou cílenou na dětského diváka.

Bohužel na podzim se televize k reklamě zacílené na dětského diváka vrátila. Je evidentní, že cílem reklamy je to, aby děti přiměly své rodiče zakoupit vstupenku na opravdu drahé představení o dinosaurech. Cena jedné vstupenky se pohybuje od 1 228 Kč až do astronomických 3 507 Kč. Kverulant se s nelegální reklamou cílenou na děti odmítá smířit a chystá další podání k Radě pro rozhlasové a televizní vysílání.

Zdroj: Kverulant.org

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
5 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
racek
racek
15. 10. 2018 20:55

No, obávám se, že nějaká chyba v řazení reklam zrovna není hlavní problém ČT… že. Nepokryté preference vybraných stran a politiků, neobjektivní kritika, aktivismus při komentářích, lživé zprávy se zahraničí nebo jejich zkreslování vč. jednostraných komentářů… už se mi to ani nechce furt opakovat. Ovšem to Kverulaty nezajímá. Oni chrání inzerci a zisky soukromých televizí…

g.hrosik
15. 10. 2018 22:36

racek napsal

No, obávám se, že nějaká chyba v řazení reklam zrovna není hlavní problém ČT… že. Nepokryté preference vybraných stran a politiků, neobjektivní kritika, aktivismus při komentářích, lživé zprávy se zahraničí nebo jejich zkreslování vč. jednostraných komentářů… už se mi to ani nechce furt opakovat. Ovšem to Kverulaty nezajímá. Oni chrání inzerci a zisky soukromých televizí…

Vidím to podobně. V ruku pro to mají kouzelnej termín – „kanalizace protestu“ – dobrý, co? I pro nás to sedí jako biskup na noční vázu.

g.hrosik
15. 10. 2018 22:36

Omlouvám se za překlep – má být V Rusku … :-)

Punta
Punta
16. 10. 2018 10:24

racek napsal No, obávám se, že nějaká chyba v řazení reklam zrovna není hlavní problém ČT… že. Nepokryté preference vybraných stran a politiků, neobjektivní kritika, aktivismus při komentářích, lživé zprávy se zahraničí nebo jejich zkreslování vč. jednostraných komentářů… už se mi to ani nechce furt opakovat. Ovšem to Kverulaty nezajímá. Oni chrání inzerci a zisky soukromých televizí… Reklama v ČT ale problém je. Jestli hlavní nebo vedlejší, to je subjektivní záležitost. Ve veřejnoprávní televizi nemá žádná komerční reklama co dělat. Zaplať pámbů, že to zajímá alespoň Kverulanty. A komerční reklama zacílená na děti je lotrovina par excellence! Bylo by skvělé,… Číst vice »

racek
racek
18. 10. 2018 20:00

Já s Vámi ale souhlasím. Ale na tohle stačí jeden soud a pár žalob. Proč ale nejsou?Jak bylo řečeno výše, je to ovšem tzv. kanalizace problému.