Kverulant.org: Znepokojivá fakta o elektromobilech

O elektromobilech dostává veřejnost často jen „politicky korektní“ zprávy. Často jsou to zprávy velmi zkreslující a zamlčující to podstatné. Patrně jen odborníci například vědí, že malé elektromobily rozhodně nepřispívají ke snížení skleníkových emisí a elektromobily s dojezdem 500 kilometrů situaci ještě zhoršují. To tvrdí prof. Ing, Jan Macek, DrSc., z ČVUT v rozhovoru pro obecně prospěšnou společnost Kverulant.org.

Pokud by elektromobily měly hrát v dopravě opravdu významnou roli, bude to vyžadovat kapacitu několika temelínských bloků. To však není zdaleka jediné fatální úskalí tohoto konceptu. K tomu, aby byla elektrická energie dopravena do nabíječek, budou třeba další stamiliardové investice. Baterii elektromobilu si doma přes noc zcela nedobijete a při rychlonabíjení účinnost nabíjení snadno klesne i pod 50 procent. A pokud budeme dál dovážet levné baterie z Číny, a nic jiného nám dost dobře nezbývá, tak koupí elektromobilu rozhodně nepřispíváme ke snížení skleníkových emisí. Více již v rozhovoru s prof. Ing Janem Mackem, DrSc., proděkanem ČVUT pro vědu a výzkum a čelním představitelem Ústavu automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel ČVUT.

Jen v ČR vynakládáme miliardy na to, aby průměrné globální teploty v roce 2050 nevzrostly o 2 °C, ačkoli jen o 1,5 °C oproti hodnotám před průmyslovou revolucí. Kverulant je přesvědčen, že je to nesmyslný cíl. Je také evidentní, že způsoby vedení tohoto boje jsou neúčinné a drahé. Hypotéza globálního oteplování v důsledku lidské činnosti nikdy nebyla potvrzena. Naopak celá řada argumentů svědčí proti ní. Přesto zmanipulovaní školáci stávkují  proti klimatické změně a Evropský parlament vyhlásil stav klimatické nouze. Kverulant je přesvědčen, že stejně jako v případě biopaliv nejde o nic jiného než ve jménu ekologického džihádu ovládat a okrádat obyčejné lidi. Cílem jeho kauzy Nesmyslný a drahý boj proti CO2 je významně přispět ke změně tohoto sebevražedného kurzu.

Ing. Vojtěch Razima, ředitel a zakladatel obecně prospěšné společnosti Kverulant.org

4.3 16 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
2 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gatta
Gatta
22. 1. 2021 7:47

Je pěkné, že pan „vědecká kapacita“ vyjadřuje znepokojení nad elektromobily.
Zbývá jen jedna otázka: „Kde žil podledních 5 roků, že najednou prozřel?“

Za tu dobu se vyjádřilo znepokojení (s výpočty a argumenty) nespočet jiných mnohem méně titulovaných techniků. Ostatně na posouzení problému opravdu stací střední elektro, nebo i zkoušky na $6 z Vyhl. 50 + matematika základní školy.

Ono na tom není až tak nic divného – a nejen v tomto případě.
Oni ti normální elekrtikáři ( a pracovníci jiných výkonných proesí)se nemusí bát, že by si mohli nějakým nevhodným úsudkem zkomplikovat své krásné karierní postavení v zaměstnání.

orinoko
orinoko
22. 1. 2021 17:27

V Žaponsku vyvinuli kopací merunu pro CHUDÉ! Zajímavé. Mně připomíná cosi jako Rubikovu kostku. Pro chudé býval prý nějaký hadrák, zatímco my chuďasové za socíku jsme čutanou mastili kopačákem s otevřeným švem. Trefit to místo „hlavičkou“ bylo už tehdy na covida. Žaponská olympiáda míří přesně do řitě, ale zato se tam vyvíjí sport pro chudé. Kde tu čutanou budou chudí hrát v době koncentráku už se jaksi na E 15 … nebo snad na E 55 neřeší. Také proč? Když můžou idioti tvrdit, že jejich čtenář je nezávislý a přemýšlí. Teď je problém s hokejem. Tak na Bělidle nebude. Protože… Číst vice »