Kyjevský jaderný experiment selhal

Je Zap

První pokus o instalaci paliva Westinghouse do ukrajinského reaktoru v Záporožské jaderné elektrárně skončil poruchou reaktoru a ztrátami ve výši 175 milionů dolarů. Od té doby byly opakovaně hlášeny další nehody s americkým palivem.


K jaderným elektrárnám jsme psali na našem webu dost a většinou negativně. Ale podívejme se na rozhodnutí německých Zelených. Ti podporují válku na Ukrajině, připravili se o energetické zdroje z Ruska, přitom dále zavírají jaderné elektrárny a znovu otevírají uhelné jednotky. To je čistá zelená paranoia, která je možná jen ve skleníku Sorošem podporovaných neziskovek. Mezitím jsme se dozvěděli z českých médií, že Rusové ostřelují atomovku v Záporoží, což je největší jaderná elektrárna v Evropě a pátá na světě, co do výkonu. Nebudu znovu komentovat stupiditu českých presstitutů, která už dosáhla severokorejské úrovně (Jak se lže v EU-kolonii). Podle ruských zdrojů Ukrajinci ostřelují JE z amerických houfnic M777 a Himarsy, obě mají přesné navádění přes US-družice s GPS. Cílem je ochromit elektrárnu z hlediska chlazení a energetických rozvodů. Pokusili se bombardovat i povrchový mezisklad s radioaktivními odpady, který je vedle elektrárny. Pak to bude druhá Fukušima. EU a a USA mlčí, dělá se to jejich zbraněmi a pravděpodobně NATO navádí tyto střely. K havarijní situaci jaderných elektráren na Ukrajině jsme psali tyto články:

Elektrárnu v Záporoží obsadila ruská armáda hned v první vlně útoku na Ukrajinu v březnu 2022. Otázka zní: Proč museli Rusové okamžitě obsadit JE Záporoží, i když dále dodávala proud na Ukrajinu? Důvod uvedený Ruskem je pro nás velmi důležitý. Americká zkrachovaná firma Westinghouse bude s velkou pravděpodobností v Polsku a možná i u nás stavět jaderné elektrárny. Tak se podívejme, jak dopadl její jaderný experiment v Záporoží. Jde o přepis zpravodajství Vesti z 5. března 2022, originální reportáž najdete ZDE.


Rusko kontroluje ZNPP: Kyjevský jaderný experiment selhal

Možné důvody pro provokace, které se neonacisté pokusili zinscenovat v Záporožské jaderné elektrárně, byly uvedeny. S odvoláním na ukrajinský jaderný dozor platí, že jaderný experiment v Kyjevě skončil poté, co elektrárna přešla pod ruskou kontrolu. Jedná se o přestavbu jaderných elektráren postavených v sovětských dobách na americké palivo namísto ruského. Tento proces byl zahájen v posledních letech pod tlakem USA. A nyní jistě vyjdou najevo problémy a hrozby, které v jaderných elektrárnách vznikly kvůli čistě politickým ambicím ukrajinské vlády. Jaké informace by americká společnost raději zatajila, i kdyby to znamenalo katastrofu?

Na sociálních sítích se objevilo obvyklé ostré odsouzení. Od americké společnosti, jejíž existence doslova závisí na dění na Ukrajině, by se dala očekávat emotivnější reakce, než jaké přišla: „V době krize na Ukrajině vyjadřuje firma Westinghouse, stejně jako mnoho našich kolegů, podporu ukrajinskému lidu. Důrazně odsuzujeme ruskou invazi.“

Američtí jaderní vědci sledují vývoj na Ukrajině s obzvláštním zájmem. Ukrajina má nyní čtyři jaderné elektrárny a v zemi běží celkem 15 jaderných reaktorů. Téměř všechny byly vyrobeny v Sovětském svazu pro domácí palivové články. V posledních letech však sedm elektráren přešlo na palivo Westinghouse Electric. Toto rozhodnutí mnoho lidí překvapilo. Čeští energetici se o totéž pokusili již dříve: v jedné z elektráren zkušebně nahradili ruské palivové tyče palivem Westinghouse. A zažili fiasko. Boris Martsinkevič, šéfredaktor analytického časopisu Geoenergetika, k tomu říká toto:

Používání palivových článků muselo být přerušeno, protože palivové články Westinghouse vykazovaly současně tlakové, ohybové a torzní deformace. Češi poprvé v historii energetiky zrušili smlouvu na palivo a vrátili se ke smlouvám s Rosatomem.

Většina bloků elektráren na Ukrajině je poháněna reaktory VVER-1000. Jejich palivové články jsou tenké, ale velmi dlouhé (téměř 4 metry) zirkoniové trubky naplněné uranem nebo plutoniem. Tyto trubky jsou sestaveny do palivových článků o 312 trubkách. Toto palivo dodávají společnosti TVEL a Westinghouse. Tyče však nejsou stejné, dokonce i v základních parametrech, tedy hmotnosti a velikosti. Není divu, že první pokus o instalaci paliva Westinghouse do ukrajinského reaktoru v Záporožské jaderné elektrárně skončil poruchou reaktoru a ztrátami ve výši 175 milionů dolarů. Od té doby byly opakovaně hlášeny další nehody s americkým palivem. Politický analytik Marat Baširov komentuje situaci následovně:

Když vezmete, zhruba řečeno, náboj a zkusíte ho vložit do pušky M-16, ale je to náboj z naší útočné pušky Kalašnikov, tak nestřílí. Je to víceméně totéž. Když přišli Američané a řekli: „Nekupujme ruské, bývalé sovětské tyče,“ byla tu čistě technická otázka, jak to přizpůsobit na teplotní regulaci. A nějak se jim to podařilo.

A klíčové slovo je „nějak„. Jak byla tato práce provedena technologicky? Jak spolehlivá byla aplikovaná technická řešení? Nikdo to neví, ale zrovna toto je opravdu nutné vědět. A další otázka: Proč to všechno Ukrajina potřebovala? Co z toho mají? S největší pravděpodobností nic. Společnost Westinghouse Electric, jeden z největších amerických výrobců jaderného paliva, je prakticky v úpadku. Všechny její nedávné projekty v USA a Číně selhaly. Číňané na nich vysoudili celkem několik miliard dolarů. A východoevropský trh byl pro Westinghouse poslední šancí na přežití. Pravděpodobně o to požádali přátelé ve Washingtonu, které se Kyjev neodvážil odmítnout. Politolog Marat Baširov pokračuje:

To, co se nyní děje na Ukrajině, připravuje tuto společnost o evropský trh. Vojenská operace pravděpodobně povede k tomu, že se jaderné elektrárny vzdají používání amerických bloků.

Technicky je možné obnovit vše tak, jak to bylo a vrátit do reaktorů ruské palivové tyče. Odborníci se navíc domnívají, že MAAE by takový krok dokonce uvítala.


Takže po neúspěšném či minimálně hodně riskantním pokusu Westinghouse v Záporoží (a možná i v Česku) tato jaderka přišla pod ruské vojenské komando a pod ruský technologický dozor. Pak ji začali jiní „Rusové“ ostřelovat. Pak poslali výsadková komanda k obsazení elektrárny, které opravdičtí Rusové na místě zlikvidovali. Vlivní členové OSN blokovali návštěvu Mezinárodní agentury pro atomovou energii (MAAE) v Záporožské jaderné elektrárně, aby nepotvrdili, že Kyjev ostřeloval toto Ruskem kontrolované zařízení.

Rusové potvrdili, že jsou kdykoliv připraveni přijmout dozorčí orgán pro atomovou energii, který opakovaně vyjádřil přání navštívit zařízení. Ale poznamenali, že OSN přímo začala blokovat možnost inspekce MAAE. OK, to bylo první kolo. Pak jako náhodou proběhl hlavní útok Ukrajinců přesně v době, kdy se tam dne 1. září 2022 konečně uráčil přijet hlavní šéf MAAE. Rafael Grossi bohužel musel na místě konstatovat debakl ukrajinského výsadku provedeného ve stejný den, odmítl komentovat ostřelování atomovky těmi „Rusy“ a odjel zpět do Vídně. Koneckonců, čí chleba jíš, toho píseň zpívej. Stejným způsobem RB OSN vetem USA a dalších států zablokovala vyšetřování amerických biolaboratoří na Ukrajině.


Hodnota článku (rešerše, napsání, korektura, anotace, ilustrace, redakční práce) je ohodnocena částkou: 450 Kč. Pokud chcete na provoz webu přispět, klikněte zde, nebo na baner v úvodní stránce. Děkujeme!

5 3 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
44 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aleš
Aleš
8. 11. 2022 12:37

Západní země by měl být vyloučeny z Rady bezpečnosti OSN a jejich státníci a politici by měli být souzeni za válečné zločiny!

g.hrosik
g.hrosik
Reply to  Aleš
8. 11. 2022 13:00

To by sice měli, nicméně k tomu sotva dojde. Spíš očekávám zhasnutí OSN a vznik nové organizace – něco jako Společnost národů – ale jinak…

Dolmen
Dolmen
8. 11. 2022 13:44

S palivem od Westinghausu se dělaly pokusy i v JE Dukovany. Rovněž to nedopadlo dobře.

g.hrosik
g.hrosik
Reply to  Dolmen
8. 11. 2022 15:28

Nicméně si od nich necháme (za zatím neznámé peníze) postavit jadernou elektrárnu… – protože bude ideologicky správná!

Aleš
Aleš
Reply to  g.hrosik
8. 11. 2022 17:35

Mohli by je stavět do tvaru pentagramu. Podle nosa poznáš kosa.

idiotronic
8. 11. 2022 17:47

Tu (prázdnou) palivovou Ti-Zr trubku vám nechají při exkurzi (např. na Temelíně)
kolovat, všimněte si , že něco tak pevného u vás v železářství nemají. Ale jinak už je v energetice na řadě žentour, ostatní technologie si začínají navzájem překážet…

vítr-uhlí.jpg
idiotronic
Reply to  idiotronic
8. 11. 2022 17:48

.

uran.jpg
idiotronic
Reply to  idiotronic
8. 11. 2022 17:52

.

asijské brikety.jpg
idiotronic
Reply to  idiotronic
8. 11. 2022 18:26

Upřesňující poznámka: u paliva typu ,,asijské brikety“ není uvedeno, zda se jedná o technologii TVEL, nebo General Electric.
Technické údaje jsou převzaty z publikace Ročenka Lidé a země , ročník 1961.

orinoko
orinoko
9. 11. 2022 16:55

Rusko se stahuje z Chersonu. Kdypak přijde na řadu Krym? Docela cynicky vyznívá zdůvodnění o ochraně lidských životů. Pokud ukroboti zničí přehradu Kachovka, tak dojde k zatopení velkého území směrem k Nikolajevu a ruské oddíly by mohly uvíznout v kotli s vodou a banderovskymi ingrediencemi. Moudrost šviháka Putina je bez limitů. Vypadá to, že ruská mobilizace přivodila další strategické…sic …tři kroky vzad, a to jsme prakticky na začátku. Mám pocit, že tu nějací fanatici vyzývali k záboru celé Haliče. Není v tuto chvíli nic vzdálenějšího, než vlhké sny o obsazení problematického území. Osobně se domnívám, že Cherson je tak nějak… Číst vice »

Gatta
Gatta
Reply to  orinoko
9. 11. 2022 17:31

Zdar – jen tak pro trochu jiné myšlenky.

https://www.youtube.com/watch?v=2PnT3OYeCOM

Gatta
Gatta
Reply to  Gatta
9. 11. 2022 19:13

Zbytečný dotaz, ale zkusím…

Jaký nesouhlasný názor byl podnětem k tomuto mínusu???

Gatta
Gatta
Reply to  Gatta
9. 11. 2022 20:27

No, zkusil jsem to … slušně …taková hra s poslední šancí …

Teď je jasné, že ty anonymní mínusy jsou jen špinavé plivance zbabělého beznázorového nasí.ače (jakéhokoliv gendru).

Last edited 16 dní před by Gatta
Gatta
Gatta
Reply to  orinoko
9. 11. 2022 19:26

Hele ori – úplně obecně.

To že je něco jinak, než jsme si mysleli nebo čekali a uvádí nás to k údivu nebo frustraci, je jen rozdíl mezi realitou a naší představou, kterou jsme si o něčem utvořili ve své hlavě.

Vše,co se děje je skutečné a má nějaký důvod že se tak stalo, nebo děje.
Tedy chyba je vždy v té naší představě. Ať už v mylných předpokladech, nebo v chybném pochopeni proč se to či ono stalo.

Tedy – nedivit se, nefrustrovat se a snažit se vyjít z reality a nezaujatě najít správné vysvětleni.

Bety
Bety
Reply to  Gatta
9. 11. 2022 20:07

No počkáme a uvidíme. Mimochodem Kadyrov to schválil.

orinoko
orinoko
Reply to  Gatta
9. 11. 2022 20:56

Ačkoli to tak nevypadá, tak přesně o to se snažím. Ale zarudlá jízda má problémy. Najednou jde o lidské životy. Co mají říkat rodiny těch, kteří padli při dobývání Chersonu? Zahynuli proto, aby to sustak Putka po 8 měsících odpískal? Co NATO rudá jízda? Celou tuto záležitost pohnojil Kreml. Hodně trestuhodně. Nejvyšší čas, aby sustak balil kufry. Kreml a celá ta uzavřená banda /zamini z toho vyjímám/ je zralá na odchod. Připomínají zkamenělé politbyro někdejšího Sovětského svazu. A začínají Rusko výrazně polarizovat vedle logické frustrace. Ukázalo se, že ruské zbraně nejsou deklarovaný zázrak, byrokrati vedou teoretické boje na pozadí reálných… Číst vice »

Gatta
Gatta
Reply to  orinoko
10. 11. 2022 6:59

No – on ten Stalin taky nadělal chyb a o „chytrých“ Churchilových prů.erech sni nemluvě. A válku vyhráli. Ale jak říkaji auditoři managementu kvality ISO – chyba může vzniknout, ale nesmí se opakovat. Ale chci napsat o něčem jiném. Tady se pořád dokola řeší to stejné Putin a Ukrajina. Přitom je to jen takové osobní inteligenčně duševní cvičení, nemající na vlastni průběh absolutně zádný vliv. Jediné, jak můžeme něco ovlivnit je působením naší vlády, Sněmvny a Senátu. Ti podporují válku, nezajímá je drahota … Tak díky spoustě chytrosti a skvělých argumentů alternativa nepstavila do senátních voleb dost silné osobnosti a… Číst vice »

orinoko
orinoko
Reply to  Gatta
10. 11. 2022 8:21

Takový pel mel. Shlédl jsem na ruském zdroji debatu vojáka v důchodu s ostrým moderátorem. Škoda, že mluvili docela rychle, tedy na mě. Chyby pojmenovali vcelku správně, jen v tom chybělo jméno odpovědného sustaka. Docela mě zajímá, jak se budou stahovat beze ztrát. Ukroboti snad nebudou útočit? Za celou dobu TÉTO války jsem nějak nepochopil, proč mohutné soustředění nepřítele v nějakém úseku fronty zůstane nedotčeno. K čemu má Rus těžké bombardéry? K obrázkům na YT? S ohledem na objektivní nález, že místní oblude jsou většinově na vodítku konzumních slev, což považují za kýženou svobodu, tak si nedělám iluze, že výrazná… Číst vice »

Last edited 16 dní před by orinoko
orinoko
orinoko
Reply to  Gatta
10. 11. 2022 8:40

Ještě něco: To, jak se nakonec vyvíjejí výsledky proběhlých emerickych voleb, hodně připomíná ty jurské. Nakonec se ještě může stát, že ten fosilní Fantomas z Bílé prkenice si bude moci dovolit uklidňující prd.

Gatta
Gatta
Reply to  orinoko
10. 11. 2022 9:03

Pokud odmítneme spekulace o volebních podvodech, tak „demokracie není vždy cesta k něčemu lepšímu, ale pouhá vláda většiny“.

A pokud většinu vytvoří imigranti a městské obyvatelstvo živené z daní tou pracující „venkovskou“ menšinou – tak to tak i dopadne při volbách.

Taková krásná, ale slepá jednosměrná ulička.

Na internetu, po rozkliku, je jasně vidět ten rozdíl velkoměsta vs. „venkov“.

Gatta
Gatta
Reply to  orinoko
10. 11. 2022 9:09

Pro orinoko – no, a taky něco lidského.

Jsme přeci ještě lidi, ne?

https://www.youtube.com/watch?v=egXY20wvNxU

orinoko
orinoko
Reply to  Gatta
10. 11. 2022 10:07

To je dobrý. Ač staré, neznal jsem to.

https://youtu.be/0GjPSDitTP8

Bety
Bety
Reply to  Gatta
10. 11. 2022 8:48

No Protektorát už stejně máme. Do senátu jsem volit nešla, protože v mém volebním obvodu se nevolilo.

Gatta
Gatta
Reply to  Bety
10. 11. 2022 9:24

Do Senátu jsem taky nevolil, protože se ve zdejším kraji do něj také nevolilo.

Tomu že „Protektorát už stejně máme“ – tomu ale nevím jak mám rozumět ???

Bety
Bety
Reply to  Gatta
10. 11. 2022 21:10

Jaký rozdíl je v tom, jestli je veřejně vyhlášený nebo ne?
Je tahle vláda loutková nebo ne?
Rozdíl je v tom patřit na Západ, nebo patřit Západu.
A tady přesto, že se vyhlašuje to první, platí to druhé.
Kolonie a protektorát je jedno a to samé.

Gatta
Gatta
Reply to  Bety
11. 11. 2022 14:58

Jo, tenhle rozdíl je jasný.

Ale tak jak jste to napsala, tak mi to vyznělo:
“ Protektorát už stejně máme – tak proč se o něco snažit“.

Což mi k Vám nesedělo …

Bety
Bety
Reply to  orinoko
10. 11. 2022 8:37

Ve válce jde vždycky o lidské životy. My si tu sedíme na zadku, zatím v poměrném bezpečí a čekáme, že to Rusko raz dva vyřeší. Celá Evropa včetně Česka tam posílá zbraně jako divá, ale když to nejde podle našich představ, hned víme co by dělat měli a neměli. Nějak nám z toho vypadlo, že tam teď bojují Rusové s Rusy, ať už si o tom zblblí Ukrajinci myslí cokoli. Navíc zapomínáme, že SSSR se položil zevnitř, a ti, co to mají na svědomí nikam nezmizeli, naopak, ve strachu o svá koryta škodí kde mohou. Myslíte, že ti mrtví trápí… Číst vice »

Botičky od Diora
Botičky od Diora
Reply to  Bety
10. 11. 2022 10:22

Chtěl bych mít tolik času, abych ho mohl věnovat každému nahnědlému uličnímu pomatenci, ale nemám :-) Rusku zrada nehrozí – Putin nikdy nebude souhlasit s „hanebným mírem“ – ani s Ukrajinou, ani se Západem. Letošního 24. února došlo k historickému rozhodnutí, skutečnému překročení Rubikonu, po kterém se Rusko může posunout jen kupředu. Klopýtat, dělat chyby, schytávat rány, soustřeďovat se, i dočasně takticky ustupovat, ale strategicky postupovat pouze vpřed. Rychlost tohoto pohybu může být různá – záleží na úsilí Rusů, na vnějším odporu a na globální situaci. Slova, která Lavrov a dokonce i Putin pronášejí k veřejnosti, mohou být také různá… Číst vice »

jb
jb
Reply to  Botičky od Diora
10. 11. 2022 12:06

Rusku zrada nehrozí – Putin nikdy nebude souhlasit s „hanebným mírem“ Rusku zrada nehrozí – Putin nikdy nebude souhlasit s „hanebným mírem“ – ani s Ukrajinou, ani se Západem.  (…) Bývalá Ukrajina již neexistuje a na stránkách budoucího ruského dějepisu už existuje jiné Rusko. Tohle se stalo a není cesty zpět. . . . Napsal Petr Akopov, bylo by slušné uvésti. Zdroj označiti, při jeho použití. Protože: viz (hleď): na 6. odstavec autorského článku P. Akopova, začínající: „России не угрожает измена – Путин никогда не пойдет…“ = Rusku zrada nehrozí – Putin nikdy nebude souhlasit…atd. Zde je zdroj: https://ria.ru/20221110/kherson-1830400614.html Ach… Číst vice »

PPK
PPK
Reply to  jb
10. 11. 2022 14:30

No a co? Není to (co napsal Botička) snad pravda? A proto se to spindoktorovi JÉBÉ už zase a znovu hodí k tomu, odspinovat PRAVDU na jiné téma? (S věcí principiálně nesouvisejících autorských práv)?

Last edited 15 dní před by PPK
jb
jb
Reply to  PPK
10. 11. 2022 17:53

Píši jen o slušnosti – konkrétně vůči P. Akopovovi.
O pravdě tam není ani čárka.

Nepodsouvejte mi vaše konstrukce.
Co to je odspinovat PRAVDU?

To je nějaký nový právnický výraz, pane obhájce, Botičky od Diora, který (třeba nechtěně) jen udělal botu?

Last edited 15 dní před by jb
PPK
PPK
Reply to  jb
10. 11. 2022 19:33

Omlouvám se Vám, že jsem tak nespravedlivě přecenil Vaše vědomosti o tom, co je spin-doctoring. Jak jsem již napsal, je to odvádění pozornosti diskuse na jiná zástupná a záměrně právně nevinná témata. Podívejte se např. na film Vrtěti psem a pak to možná pochopíte. Přeji dobrý den.

jb
jb
Reply to  PPK
10. 11. 2022 21:03

„A proto se to spindoktorovi JÉBÉ už zase a znovu hodí“

Když už mne označujete právnickou vyřídilkou za spin-doktora. Tak téma slušnosti rozvinu k dalšímu a navazujícímu tématu, neb jsem zrovna četl, že – cituji:

Obecně vzato, V. M. Zaznobin jednou předložil myšlenku, že třetí světová válka bude proti právníkům. ©
( Андрей С – Подписчик – 15:05 10.11.2022)
ze zdroje https://fct-altai.ru/qa/question/view-46807

Dorou noc.

Last edited 15 dní před by jb
Botičky od Diora
Botičky od Diora
Reply to  PPK
11. 11. 2022 11:29

Je to obyčejný nastrčený profi-troll.

jb
jb
Reply to  Botičky od Diora
12. 11. 2022 21:57

„Je to obyčejný nastrčený profi-troll.“

Žádná informace není zlá nebo dobrá.
Záleží na příjemci!

Jen.
. . .

Výše uvedená vypovídá tvých „schopnostech“.

orinoko
orinoko
Reply to  jb
10. 11. 2022 15:20

Jak napsal jiný Rus: Po 20ti letech Putinova učinKOVANI v čele Ruska přišlo to samé Rusko o území. O Cherson. Jak je šustak šachista, tak přesně proto nechal v oblasti uskutečnit plebisCIT. Nad Haličí neexistuje žádná ruská letecká zóna, přičemž šustak vyklízí jednu územní pozici za druhou. Jak chce jednat /pokud se tak už neděje někde ve tmě s emerickou senilitou/ a o čem, když se ukazuje, že šlápl do h@vna? Po Chersonu bude veden útok na jadernou elektrárnu a odsud směrem na Mariupol. Dojde zase k přeskupení? A jakému? Bude mu Sojgu nosit 2 tašky? Politické důsledky budou rozsáhlé.… Číst vice »

orinoko
orinoko
Reply to  jb
10. 11. 2022 15:38

„Celý ústup od Chersonu se jeví být mazanou Ruskou pastí. Aktuální poměr ruských ztrát k ukrajinským je 1 ku 7.“

Český FANzin směrem k Putinovi je trapný, ritomilecky a hodný zkoumání duševního stavu. Popírání nezpochybnitelných faktů je ta nejsprávnější metoda, jak ze sebe dělat nezpochybnitelného dementa, který si nevzpomíná, že totéž už dříve napsal dvakrát. A vždycky, když se nohy ocitly na ramenou. Až bude zelenina hnít u kremelské zdi, tak to také bude mazaná past. A v ní bude jako návnada kus naMAZANEHO chleba.

orinoko
orinoko
Reply to  Bety
10. 11. 2022 11:18

Doporučuji ruské zdroje, já už jsem svoje sdělil. Ještě že máme hen tu pátou kolonu. Na co jiného svalit minely a čachry šustaka Putina? Pokud mu šlo o lidské životy, tak měla být akce krátká a rázná. Aby se ukrobot hned tak nevzpamatoval. První signály o neujasnenem cíli a cestě k němu vydal úprk od Kyjeva. Teď se obhájci sustaka onanuji představou, že západní zásobování Putka odstřihne průnikem z Běloruska na jih. Pitomci. Zatím všechno směřuje k tomu, že nějaký Chruščov později přijde s odhalením Putinova kultu osobnosti a poučením z krizového vývoje, aby se všechno opakovalo v časové spirále.… Číst vice »

PPK
PPK
Reply to  orinoko
10. 11. 2022 15:11

Jo, jo, Orinoko: „…Ještě že máme hen tu pátou kolonu (TADY NA OM). Na co jiného svalit minely a čachry, (NEŽ NA) šustaka Putina?…“ Svatá pravda! Jenom je ale třeba, tu pravdu vždy ještě trochu „upřesnit“ a „zdůvodnit“ ze zadaných pozic, že? Jenže, smůlou každé propagandy (PÁTÉ KOLONY ZDE) je, že ovlivňuje jen logiku a morálku těch, kterým to moc KRITICKY nemyslí a v životě ještě moc nezažili.

fajt
fajt
9. 11. 2022 20:03

Тарифы на газ в России с 1 декабря вырастут на 8,5% – 9 ноября 2022 | Новости Mail.ru – proč v tuto chvíli plošně zvedají cenu plynu ( který jim zadara tryská z kdejaké sibiřské díry), chtějí se v inflaci přiblížit západu ( a rovnou je i předehnat), jim nestačí sabotáže babochlapa nabulinna a bankstera grefa ?? . ..🤦‍♂️

fajt
fajt
10. 11. 2022 8:02

«Что мы увидели на месте ДТП, в котором погиб Кирилл Стремоусов» › ПОЛИТИКУС (politikus.info) – vypadá to na další regulérní mord, samozřejmě bude asi vyšetřován naprosto stejně jako otřesná vražda Darji Duginové. ..

fajt
fajt
10. 11. 2022 11:08

neskutečný fanatismus, sektářství a zatmění i obecného smyšlení u lidí, kteří se považují za rozumné, myslící a kriticky zkoumající bytosti, které prý umí ze zjevně zjištěného vyvodit závěry a reálně použít zpětnou vazbu – pak nezbývá než jim popřát rychlou tragickou sílu osudu a zbytečně je nedráždit spojitostmi z nastalé, probíhající reality, která se chystá opětovně a brutálně opakovat historii. ..)

fajt
fajt
10. 11. 2022 13:29

МО РФ настояло на «эвакуации» военкоров и блогеров с Херсонского направления › ПОЛИТИКУС (politikus.info) – moc informací mužíkovi prostě škodí :-) – jak napsal jeden ruský bloger, který je po půl roce ukrajinské kolomajzny upřímně zděšen – na co má velké Rusko tak dobré a kvalitní zbraně, houževnaté vojáky a oddané matky, když hlavním velitelem a báťuškou carem je teď už prostě krajně až nebezpečně nečitelný Putin … . ..)

fajt
fajt
12. 11. 2022 7:28

takže západní cestovky rozšiřují své služby o válečné safari na východě ukrajiny i pro úplné amatéry ( ruský velvyslanec v USA Anatolij Antonov to potvrzuje a vyjadřuje jakýsi nemastný, neslaný protest) – ruské jednotky se v podstatě z palpostů skoro nehnou ( tedy krom Kadyrovců, ti jsou na ruském velení už plně autonomní) a mají jiné starosti, než odpovídat odvetnou palbou na banderovskou stranu, plán jejich přesných pozic ( i s přesným počtem mužíků dovezených na střelnici ) má ukrajinská strana pravidelně aktualizovaný. ..🤦‍♂️