Byla to tedy stará družice, která si tam pobyla 20 let. Mohla prý vybuchnout kvůli teplotnímu skoku.
Nevím, jestli je to důležité, ale byly k tomu pěkné poznámky v ruské konverzaci:
– Zase Putin;
– Ne to byli Ukrové, kteří z buku netrefili další boeing kvůli provokaci;
– To zase určitě vybuchla klimatizační jednotka, mrcha;
– A na co potřebovali dvacet let starou družici? Možná si zkoušeli nějakou novou pistolku a možná, že naši… hmm, ne byla to Severní Korea, která vypustila dvě balistické rakety;
mirror
2. 3. 2015 20:47
Veličko neříká pravdu v části rozmluvy, kde popisuje snadnou likvidovatelnost sovětských ponorek. Snadno lze najít tento odkaz: http://abcnews.go.com/International/story?id=80962 z něhož vybírám odstavec: “Russian submarines traditionally have been louder than American submarines, but intelligence experts believe that starting in the mid-1980s, Russia has been advancing quieting techniques with their Akula-class submarines. The Akulas now reportedly have sound levels equal to or lower than U.S. Los Angeles and possibly the future Virginia-class submarines.” Rusové nejsou tak blbí, aby se nevyrovnali s kavitačním hlukem. Hluk ozubení se začal řešit na Západě až v 90. Létech. Veličkův úlet jinak rozmluvu nijak nesnižuje. Tolik obdivu… Číst vice »
Nové fáro prezidenta Putina domácí výroby. Dávám jako zajímavost, nevím pod který jiný článek bych to dala.
Bety
3. 3. 2015 18:05
To fáro vypadá masivně a já doufám, že je pořádně pancéřované. Mám o Putina strach, ty svině to hrotí a hrotí a najít nějakou vypatlanou dušičku, kterou přesvědčí že vstoupí do dějin, není pro ně problém – ač jsem ateistka, modlím se, aby se Putinovi nic nestalo.
„Veličko neříká pravdu v části rozmluvy, kde popisuje snadnou likvidovatelnost sovětských ponorek. “
no nevím, také na jiném místě říká, že na ruské i americké straně byl shodný (i když z různých příčin) zájem na tom, aby svět věřil, že v akustice jsou na tom +- podobně. Zaznobin (další mluvčí kolektivu VP), který byl do roku 89 akustickým projektantem atomových ponorek, tu informaci o vysoké hlučnosti Tajfunů (Akul) vícekrát uváděl, uváděl i svoje zkušenosti z akustického projektování v 70-80. letech, kde byly řešení, které mohly snížit hlučnost, vedením sabotovány.
mirror
3. 3. 2015 21:44
Hox napsal
Zaznobin (další mluvčí kolektivu VP), který byl do roku 89 akustickým projektantem atomových ponorek, tu informaci o vysoké hlučnosti Tajfunů (Akul) vícekrát uváděl, uváděl i svoje zkušenosti z akustického projektování v 70-80. letech, kde byly řešení, které mohly snížit hlučnost, vedením sabotovány.
Popište, co se mohlo „akusticky neprojektovat“, aby se snížila hlučnost zrovna v létech 70-80.? Byli rádi, že měli k dispozici podmořské mikrofony. Kolem velkých projektů se vždy potácí množství zneuznaných odborníků.
Pouze technická poznámka: Podle Velička byl rozdíl v hlučnosti ponorek USA a SSSR v 70. a 80. letech na hodnotě 30dB. Pokud správně počítám, tak to znamená víc jak 30-násobek v rozdílu hladin akustického tlaku hluku u obou těchto tehdejších podmořských strojů. A teď, prosím pozor: Cca 30dB byl kdysi u prvních kazetových magnetofonů, na nichž si mládež přehrávala big-beat, odstup signálu od šumu. Jinými slovy, byl to odstup hladiny maxima amplitudy (čili hlasitosti) přehrávané hudby od šumu záznamového mgf pásku, když byla v té hudbě pauza mezi skladbami. Je tedy možné, že jedna z tehdejších VOJENSKÝCH ponorek (ta sovětská)… Číst vice »
mirror
4. 3. 2015 0:32
O hluku ponorek si můžeme udělat obrázek z válečných filmů. Pod hladinou používali tiché elektrické motory, zatímco nad hladinou naftové motory. I Američané vypínají všechny pohony jestliže nechtějí být slyšeni. Práce na ztišení ponorek mohly začít až v 80. létech, kdy SSSR položil Gorbačov na lopatky. Uvést 30 dB je tak neskutečný údaj, že je naprostý nesmysl. Hluk se měří v určité vzdálenosti za určitých provozních podmínek pohonu (Pass-By test). Pro auta je postup dán normou. Pochybuji, že si Rusko a USA předepsaly normy, jak budou hluk měřit hydrofony. V oboru vozidel bylo snížení hluku v rozsahu 14 dB rozloženo… Číst vice »
někde ve west submarine pressu jsem četl, že jedna ruská strategická ponorka je schopná dohledat a potopit všechny americké letadlové lodě, aniž by bodří us kapitáni aircraft carrier měli co by tucha, že je někdo zaměřil a za nějakou chvíli i dorazí – proto se všechny tyto ponorky už podrobně monitorují od začátku plavby, ale i v suchém doku při nějakém remontu, či vylepšení a vedou se psychologické profily náčelníků těchto podvodných loděk a skoro každá má prý na moří svého ducha ve zbrani …ale nejsem námořník, tak nevím. ..)
http://czech.ruvr.ru/news/2015_03_02/Kyjev-odvolal-z-Moskvy-sveho-velvyslance-9144/ – tak to vypadá, že Ukrajina se rozhodla neplatit Rusku svůj dluh a ani platby za dodávky plynu – opravdu to američané hrotí jak mohou. ..
Americká vojenská družice z nezjištěných příčin vybuchla ve vesmíru
http://politikus.ru/events/44616-amerikanskiy-voennyy-sputnik-po-neustanovlennym-prichinam-vzorvalsya-v-kosmose.html
Byla to tedy stará družice, která si tam pobyla 20 let. Mohla prý vybuchnout kvůli teplotnímu skoku.
Nevím, jestli je to důležité, ale byly k tomu pěkné poznámky v ruské konverzaci:
– Zase Putin;
– Ne to byli Ukrové, kteří z buku netrefili další boeing kvůli provokaci;
– To zase určitě vybuchla klimatizační jednotka, mrcha;
– A na co potřebovali dvacet let starou družici? Možná si zkoušeli nějakou novou pistolku a možná, že naši… hmm, ne byla to Severní Korea, která vypustila dvě balistické rakety;
Veličko neříká pravdu v části rozmluvy, kde popisuje snadnou likvidovatelnost sovětských ponorek. Snadno lze najít tento odkaz: http://abcnews.go.com/International/story?id=80962 z něhož vybírám odstavec: “Russian submarines traditionally have been louder than American submarines, but intelligence experts believe that starting in the mid-1980s, Russia has been advancing quieting techniques with their Akula-class submarines. The Akulas now reportedly have sound levels equal to or lower than U.S. Los Angeles and possibly the future Virginia-class submarines.” Rusové nejsou tak blbí, aby se nevyrovnali s kavitačním hlukem. Hluk ozubení se začal řešit na Západě až v 90. Létech. Veličkův úlet jinak rozmluvu nijak nesnižuje. Tolik obdivu… Číst vice »
Ruské dieselelektrické ponorky triedy KILO patria k najtišším na svete a američania ich preto volajú „čierne diery“
http://blisty.cz/art/46084.html
v ruštině
http://www.arms-expo.ru/
nebo
http://www.military.cz/russia/navy/submarin/
nebo
info v „odlehčeném provedení“:
http://www.armadninoviny.cz/rusko-modernizuje-protiraketovou-obranu-moskvy.html
http://www.armadninoviny.cz/rusko-zavadi-do-vyzbroje-atomove-ponorky-ctvrte-generace.html
http://pics.autonews.ru/autonews_pics/onews/2015/02/12/094731.15293_600.jpg
Nové fáro prezidenta Putina domácí výroby. Dávám jako zajímavost, nevím pod který jiný článek bych to dala.
To fáro vypadá masivně a já doufám, že je pořádně pancéřované. Mám o Putina strach, ty svině to hrotí a hrotí a najít nějakou vypatlanou dušičku, kterou přesvědčí že vstoupí do dějin, není pro ně problém – ač jsem ateistka, modlím se, aby se Putinovi nic nestalo.
„Veličko neříká pravdu v části rozmluvy, kde popisuje snadnou likvidovatelnost sovětských ponorek. “
no nevím, také na jiném místě říká, že na ruské i americké straně byl shodný (i když z různých příčin) zájem na tom, aby svět věřil, že v akustice jsou na tom +- podobně. Zaznobin (další mluvčí kolektivu VP), který byl do roku 89 akustickým projektantem atomových ponorek, tu informaci o vysoké hlučnosti Tajfunů (Akul) vícekrát uváděl, uváděl i svoje zkušenosti z akustického projektování v 70-80. letech, kde byly řešení, které mohly snížit hlučnost, vedením sabotovány.
Popište, co se mohlo „akusticky neprojektovat“, aby se snížila hlučnost zrovna v létech 70-80.? Byli rádi, že měli k dispozici podmořské mikrofony. Kolem velkých projektů se vždy potácí množství zneuznaných odborníků.
Pouze technická poznámka: Podle Velička byl rozdíl v hlučnosti ponorek USA a SSSR v 70. a 80. letech na hodnotě 30dB. Pokud správně počítám, tak to znamená víc jak 30-násobek v rozdílu hladin akustického tlaku hluku u obou těchto tehdejších podmořských strojů. A teď, prosím pozor: Cca 30dB byl kdysi u prvních kazetových magnetofonů, na nichž si mládež přehrávala big-beat, odstup signálu od šumu. Jinými slovy, byl to odstup hladiny maxima amplitudy (čili hlasitosti) přehrávané hudby od šumu záznamového mgf pásku, když byla v té hudbě pauza mezi skladbami. Je tedy možné, že jedna z tehdejších VOJENSKÝCH ponorek (ta sovětská)… Číst vice »
O hluku ponorek si můžeme udělat obrázek z válečných filmů. Pod hladinou používali tiché elektrické motory, zatímco nad hladinou naftové motory. I Američané vypínají všechny pohony jestliže nechtějí být slyšeni. Práce na ztišení ponorek mohly začít až v 80. létech, kdy SSSR položil Gorbačov na lopatky. Uvést 30 dB je tak neskutečný údaj, že je naprostý nesmysl. Hluk se měří v určité vzdálenosti za určitých provozních podmínek pohonu (Pass-By test). Pro auta je postup dán normou. Pochybuji, že si Rusko a USA předepsaly normy, jak budou hluk měřit hydrofony. V oboru vozidel bylo snížení hluku v rozsahu 14 dB rozloženo… Číst vice »
někde ve west submarine pressu jsem četl, že jedna ruská strategická ponorka je schopná dohledat a potopit všechny americké letadlové lodě, aniž by bodří us kapitáni aircraft carrier měli co by tucha, že je někdo zaměřil a za nějakou chvíli i dorazí – proto se všechny tyto ponorky už podrobně monitorují od začátku plavby, ale i v suchém doku při nějakém remontu, či vylepšení a vedou se psychologické profily náčelníků těchto podvodných loděk a skoro každá má prý na moří svého ducha ve zbrani …ale nejsem námořník, tak nevím. ..)