Domů » Nabízíme czexit

Nabízíme czexit

by Stan
30 komentáře

Inspirováni jednoznačným výsledkem britského referenda o vystoupení z EU (4% jsou víc, než úrok v bance) a následným pronikavým zlepšeném všech ekonomických a sociálních ukazatelů v Británii, rozhodli se Svobodní (krycí jméno Petra Macha) nabídnou Čechům czexit:

FBczexit-20160612

Mají na to dokonce i speciální web, kde se to sice hemží slovy jako „suverenita“ a „samostatnost“, ale co bychom vystoupením z EU vlastně získali a co by se pro nás tak zásadně změnilo (k lepšímu), aby se nabídka czexitu stala neodolatelnou, jsem se tam nedočetl.

Zkusím to tedy sám…

Tak předně bychom mohli zase svítit zastaralými Edisonovými žárovkami a pálence z brambor bychom mohli říkat „rum“. Také bychom už neposílali žádné peníze do Bruselu (juchů) a Brusel by neposílal žádné k nám (dvojité juchů, protože dotace křiví trh a vyvolávají nepřirozený a neorganický pokrok).

A to je tak všechno, co mě napadá. Žádná suverenita by se samozřejmě nekonala, protože dokud budeme v NATO – a vystoupení z NATO Svobodní nenabízejí – tak stejně žádnou suverenitu mít nebudeme.

A vlastně ani s tím rumem to není jisté, protože pokud budeme chtít obchodovat se zeměmi, které v EU zůstanou – a to chtít jistě budeme – tak stejně budeme muset respektovat jejich pravidla, akorát bez možnosti jim do toho jakkoliv mluvit.

Vystoupením z EU totiž nezmizíme z Evropy, zůstaneme tam, kde jsme, pořád budeme do evropských struktur a procesů tak či onak zapojeni, pořád nás bude (torzo) EU ovlivňovat. Leda snad že bychom kolem sebe postavili Velkou českou zeď, vytrhali všechny telekomunikační kabely a tak podobně, až bych se stali takovou evropskou KLDR.

Jeden přínos vystoupení z EU by tu sice byl, ten ale není pro každého – zmizeli by všichni, kdo mohou našim politikům, kmotrům, šíbrům a oligarchům koukat pod prsty.

Jádro pudla je totiž v tom, že naši „svobodu“ a „suverenitu“ neomezuje EU, ale kapitalismus obecně, přesněji řečeno ochrana investic. Naprostou většinu aktiv nacházejících se v Čechii vlastní zahraniční investoři, kterým musí – už jenom proto, že jsou vlastníci, tedy v kapitalismu privilegovaná třída – republika vycházet vstříc. A tohle je chomout, ze kterého se jen tak nevyvlíkneme a Svobodní ani nic takového nejenom nenabízejí, ale ani nechtějí.

Ano, můžeme vystoupit z EU, ale bude to změna jenom formální a kosmetická, nic významného, snad vyjma dobrého pocitu, tím nezískáme, na podstatě společenských vztahů a mezinárodních závazků se tím nic nezmění. Pořád budeme kolonií kapitálu, pořád budeme pomocnými sbory NATO, jenom nebudeme v EU.

No neberte to.

Převzato z blogu Tribun

Může se vám také líbit

30 komentáře

Aleš 17. 7. 2016 - 22:59

Nepodepíšeme smlouvy TTIP, vystoupíme z NATO a budeme obchodovat se zeměmi, se kterými se nám zachce.
Jiné cesty z toho není, jde o NATO rozpuštění.
Promiňtě žákovi 3.b jeho nedostatky v rozhledu, ale po prázdninách jdou do čtvrté. To by mohl být CZEXIT ve svojí vší parádě.
Víte jak se drží veš na pleši? Vší silou.
NATO= nestabilita v Evropě, severní Africe a blízkém a středním východě, útok na Rusko
Rozpuštění NATO = posílení stability v Evropě, nebude válka.
idiotronic: Kdybychom byli tak bezvýznamní, neexistovala by u nás propaganda.

nikdo 16. 7. 2016 - 8:02

Přečetl jsem si část diskuze a je mi z toho smutno. Je to jak kvílení otroků o nezbytnosti Unie otrokářů. Kdyby EU nebyla, Češi by si ji nejspíš museli vytvořit, že? S Evropskou unií na věčné časy a nikdy jinak.
EU je korporativní a my s tím nic nenaděláme, žádná reforma možná není. Ale právě proto, že ji korporace chtějí a potřebují, je potřeba ji zničit. Je to jejich projekt. Nepotřebujeme euro, protože koruna je slabá proti velkým spekulantům. Potřebujeme likvidovat velké spekulanty. Nejsme sami, takových je víc. A co se týče strategie, definování národních zájmů a odpovídající mezinárodní politiky, ostrahu hranic, ochranu trhu a trhu práce, to vše potřebujeme tak jak tak. EU nám v tom jen brání.

fajt 16. 7. 2016 - 6:41

Megafon napsal

Bez eliminace vlivu různých nadnárodních neziskovek a zamezení štěpení soudržnosti činností různých fondů a nadací s nejasným posláním, ale jasným zadáním nemá odchod z EU smysl.

absolutně nesplnitelná záležitost, na kterou švejk nemá a mít nebude. ..)

Alena 16. 7. 2016 - 1:12

Admirál napsal
Naprostý souhlas, pokud si doma nepřipravujeme lepší alternativu (vymrskání záškodnických organizací z města k tomu patří), tak odchod z EU nemůže představovat přínos.

klídeček a teploučko, jen lituji naše vnoučata, v jakých sračkách budou muset žít
http://www.halonoviny.cz/articles/view/43824541

peter. 15. 7. 2016 - 17:34

idiotronic napsal
ale k jásotu na

Vystúpiť z EU je pre štáty ako Slovensko problémom ďaleko väčším ako pre Čechov.
Ale kto by už chcel zostávať v tom prehnitom spolku!?Kamkoľvek zakopnete,vyvalí sa smrad.
http://www.zemavek.sk/articles/view/architekti-europskej-unie-nacisti-a-ich-kolaboranti

Admirál 15. 7. 2016 - 16:56

Megafon napsal

Bez eliminace vlivu různých nadnárodních neziskovek a zamezení štěpení soudržnosti činností různých fondů a nadací s nejasným posláním, ale jasným zadáním nemá odchod z EU smysl.

Naprostý souhlas, pokud si doma nepřipravujeme lepší alternativu (vymrskání záškodnických organizací z města k tomu patří), tak odchod z EU nemůže představovat přínos.

Megafon 15. 7. 2016 - 13:18

Bez eliminace vlivu různých nadnárodních neziskovek a zamezení štěpení soudržnosti činností různých fondů a nadací s nejasným posláním, ale jasným zadáním nemá odchod z EU smysl.

Alena 15. 7. 2016 - 12:30

komentář čeká na schválení, takže to zkusím znovu, pro Tribuna
jste rasista? asi ano. Já se nikde nezmiňovala o žádné národnosti, či pohlaví. Nemám předsudky ani odsouzení. Pokud se ovšem Vy chcete vybrečet z toho napětí, které vytváří Váš charakter, s chutí do toho

Alena 15. 7. 2016 - 12:25

Admirál napsal
Takové alternativy musí někdo připravovat. A to nejen pro případ, že by jsme EU museli opustit. Bez toho, aby jsme měli vybudovanou nějakou hodnověrnou alternativu, tak po nikom, aniž by jme vypadali směšně, nemůžeme nic vážně chtít. Pokud někdo řekne, že pro nás neexistuje mimo EU alternativa (Sobotka), tak v podstatě říká, „Dělejte si s námi co chcete, nemáme ambice svoji pozici zlepšit, uděláme všechno co chcete (budeme muset), všechno co říkáme je jen pro uklidnění davu“.

platí i pro Gatta- i kdyby snaha o vystoupení z EU nepřinesla žádný výsledek, už jen veřejná diskuse je přínosem. Výstup z veřejné diskuse by mohl být definování národních zájmů, k čemuž neustále nabádá doc. Švihlíková.

lomikel 15. 7. 2016 - 12:02

peter. napsal
Tribun!
Čo ste sa zbláznil?Veď vďaka takým ako ste vy,tu máme tuho pritiahnutú „politickú korektnosť“ !K čomu nás to vyzývate?A práve v deň,keď Francúzsko prežíva ďalší pre francúzsku spoločnosť blahodárny výsledok multikultúrneho obohatenia.

on to dela schvalne, zostruje /prohlubuje teror a strach na zaklade zakonuu co jeho kamaradi prolobovali skrze strategickou litigaci, snazi se nutit k autocenzure. misto argumentace zastrasovani. docel fujky

peter. 15. 7. 2016 - 11:19

Tribun napsal
Už zbývá jen aby někdo řekl pravdu o Židech. A o Cikánech. A o ženách. A o rohu z nosorožce.

Také je vědecky prokázáno, že desetimilionová republika má mnohem silnější vyjednávací pozici, že pětisetmilionový spolek. Prostě czexit a do rána nám bude líp.

Tribun!
Čo ste sa zbláznil?Veď vďaka takým ako ste vy,tu máme tuho pritiahnutú „politickú korektnosť“ !K čomu nás to vyzývate?A práve v deň,keď Francúzsko prežíva ďalší pre francúzsku spoločnosť blahodárny výsledok multikultúrneho obohatenia.

bbb 15. 7. 2016 - 8:54

idiotronic napsal
nelze (nevím proč, ale nejde to ) založit ani družstvo.

Díky za informaci, navíc by si zasloužila konkrétní vysvětlení…

Admirál 15. 7. 2016 - 8:13

Gatta napsal

Re Admirál – souhlas.

Nedávno tady byl odkaz na článek, kde se autor zamýšlel nad „měnovými okruhy“ – což vlastně vystihovalo „rozdělení světa podle ekonomických sfér vlivu“.Ono je to vidět na dnešní Ukrajině, jak takový boj o začlenění do té či oné ekonomické sféry vlivu probíhá.
My jsme ovšem v jiné situaci, zde už mnoho nepatří ani místním oligarchům, „naše“ hospodářství je prakticky vlastněné západem. Tady nějaká příprava na „přimknutí (třeba) k Rusku“ je dosti utopická.
No …, ale nedávno zde (tuším Pjakin ?) povídal, že Česko je již dnes dohodou velmocí globálně přiděleno pod vliv Číny. Některé nedávné politické a ekonomické události by to mohly i potvrzovat.

Také souhlas, ano, máme holou prdel, jsme tu trpěni, jednostranně závislí. A to převážně na Německu, což při pohledu zpět způsobuje mrazení v zádech.

Ta závislost je samozřejmě oboustranná. Naše poloha, infrastruktura se nedá tak snadno dnes nahradit. Abychom se dostali pod vliv Číny, to by znamenalo velmi rozsáhlou změnu. To platí i pro významné rozšíření vlivu jiných ekonomik. To by se asi stávajícím „vlastníkům“ moc nelíbilo. Poloha a infrastruktura by se dala zobchodovat, byla by dražší. Proto asi ten křik při koketování s Číňany, a jakékoli zmínce o Rusech.

V každém případě, kterákoli vláda, politik, sloužící zájmům v Čechách žijících lidí, je povinna tuto jednostrannou závislost zmenšovat. My bychom se měli snažit, aby jsme k moci takové lidi dostali. Ti by pak krok po kroku měli zvětšovat náš manévrovací prostor.

Bavit se bez toho je úvaha o vyeuování se planá nic neřešící.

lomikel 15. 7. 2016 - 7:26

Tribun napsal
Už zbývá jen aby někdo řekl pravdu o Židech. A o Cikánech. A o ženách. A o rohu z nosorožce.

Také je vědecky prokázáno, že desetimilionová republika má mnohem silnější vyjednávací pozici, že pětisetmilionový spolek. Prostě czexit a do rána nám bude líp.

to ze Eu obhajuje tribun s umem sobe vlastnim je rekneme signifikantni a potvrzujici 🙂

lomikel 15. 7. 2016 - 7:24

EU uz udrzuje pri zivote jen strach, strach elit ze nesplni zadani a budou eliminovani ridicimi elitami, strach lidi ze bude hure bez EU, strach z toho si priznat ze idee ktere byly presentovany jako zakladni jimi nejsou – ze Eu je zalozene na podobnych lzich jako Nato, strach z rozpadu svetonazoru, strach z toho ze praseci neomarxisticke agendy nebudou moci byt efektivne prosazovany mimo ramec eu.

Eu je rise strachu, posledni rok umoznoveho primou cileniou represi silovych struktur EU proti nazorum ktere nejsou oficiane schvalene organy EU.

Coz se takhle probudit ?

Vlastimil 15. 7. 2016 - 7:16

I když mne mnoho lidí prokleje, musím konstatovat, že nám stačí jen chvíli počkat. A v klidu, protože jak známo, po bouři v blátě se každá svině očistí a slušný člověk umaže. Věřím, že s rozpadem EU nepřijdeme o typický selský rozum a nenajedeme opět na špatnou kolej, na kterou nás našíbovaly naše politické „elity“ při akci „Hadrák 1989“.

Stan 15. 7. 2016 - 11:36

Tipuju, že další na řadě bude Francie. A to bude pro EU konečná. Nadšený z toho nejsem, ale ani pro ni nebudu plakat.

Gatta 15. 7. 2016 - 6:27

Re Admirál – souhlas.

Nedávno tady byl odkaz na článek, kde se autor zamýšlel nad „měnovými okruhy“ – což vlastně vystihovalo „rozdělení světa podle ekonomických sfér vlivu“.
Ono je to vidět na dnešní Ukrajině, jak takový boj o začlenění do té či oné ekonomické sféry vlivu probíhá.
My jsme ovšem v jiné situaci, zde už mnoho nepatří ani místním oligarchům, „naše“ hospodářství je prakticky vlastněné západem. Tady nějaká příprava na „přimknutí (třeba) k Rusku“ je dosti utopická.
No …, ale nedávno zde (tuším Pjakin ?) povídal, že Česko je již dnes dohodou velmocí globálně přiděleno pod vliv Číny. Některé nedávné politické a ekonomické události by to mohly i potvrzovat.

Admirál 15. 7. 2016 - 6:04

EU je spolek, do kterého geograficky a historicky patříme. Jako projekt vedoucí k zlepšení pozice Evropanů ve světě a harmonizace života v Evropě dobrý nápad.

Bohu žel, zvrtlo se, realizace se dostala do rukou lidí, kteří mají zřejmě jiné cíle, hájí odlišné zájmy. Díky konstrukci delegace moci v EU nejsou pod ostrou demokratickou kontrolou a tudíž jsou neprůstřelní. Ani takový průser, jako je brexit a totální fiasko při řešení přívalu imigrantů jimi, jak to tak vypadá, nezatřese.

EU , namísto toho aby se stala suverénním mocenským a ekonomickým hráčem se stala přívěškem USA poslušně realizující imperiální zájmy, které jsou v přímém rozporu se zájmy 99% Evropanů a je zřejmě připravena dopustit na evropské půdě válku.

Tím se stává pro své občany EU pomalu ale jistě nebezpečnou. Nezmění li se ostře kurz EU – a já si troufám říci, že se nezmění, nastane otázka, co s tím.

Pak ale nebude nejdůležitější otázka, zda EU opustit, ale zda máme alternativy a zda to dokážeme udělat bez velkých škod.

Takové alternativy musí někdo připravovat. A to nejen pro případ, že by jsme EU museli opustit. Bez toho, aby jsme měli vybudovanou nějakou hodnověrnou alternativu, tak po nikom, aniž by jme vypadali směšně, nemůžeme nic vážně chtít. Pokud někdo řekne, že pro nás neexistuje mimo EU alternativa (Sobotka), tak v podstatě říká, „Dělejte si s námi co chcete, nemáme ambice svoji pozici zlepšit, uděláme všechno co chcete (budeme muset), všechno co říkáme je jen pro uklidnění davu“.

Takže problém s vývojem v EU a s případným odchodem z EU je vnitřní – s lokaji u vesla se nedá dělat nic jiného, než lokajská politika. Odchod z EU jak by smet.

Tribun 15. 7. 2016 - 6:03

Alena napsal

jednoznačně jsem pro czexit, i když informované ovečky zde pokojně kráčí. Semtam zdvihnou hlavu
-když se dovídají, o kolik přichází občan při cíleném oslabování koruny
– když se dovídají fakta o TTIP a téměř stoprocentní jistotu, že předseda vlády se zasadí o její zavedení
– když se koukají na aféru kolem poslankyně, která si dovolila říct pravdu o homosexuálech
Ale ne, to stádo není tak pokojné, když zabečí ovce, která nechce kráčet k smrti, ozvou se ostatní , a pěkně ji dořvou

Už zbývá jen aby někdo řekl pravdu o Židech. A o Cikánech. A o ženách. A o rohu z nosorožce.

Také je vědecky prokázáno, že desetimilionová republika má mnohem silnější vyjednávací pozici, že pětisetmilionový spolek. Prostě czexit a do rána nám bude líp.

Gatta 15. 7. 2016 - 5:58

Re Alena:
Czexit, nebo směřování k němu, považuji za rozhodnutí „nerozumné“ … což ovšem může být také i jediný způsob jak zapůsobit na Brusel a přispět k nastarování změn v řízení EU.
Otázkou je, zda bycho nebyli překvapeni a czexit EU nepřijala s úlevou.
Jak psal peter: „To čo od nás chceli a potrebovali,o to nás už pripravili.Už sme pre nich len záťažou a odpadkovým košom.“

Alena 15. 7. 2016 - 2:56

jednoznačně jsem pro czexit, i když informované ovečky zde pokojně kráčí. Semtam zdvihnou hlavu
-když se dovídají, o kolik přichází občan při cíleném oslabování koruny
– když se dovídají fakta o TTIP a téměř stoprocentní jistotu, že předseda vlády se zasadí o její zavedení
– když se koukají na aféru kolem poslankyně, která si dovolila říct pravdu o homosexuálech
Ale ne, to stádo není tak pokojné, když zabečí ovce, která nechce kráčet k smrti, ozvou se ostatní , a pěkně ji dořvou

idiotronic 15. 7. 2016 - 0:29

peter. napsal
Vystúpiť z NATO? Hoci aj zajtra.

Roku 1968 jsme byli ochotni podobně vystoupit i z Varšavské smlouvy. A přece ani tenkrát to nezáviselo na naší vůli, neutrální pozici v Evropě nám nikdo nebyl ochoten přiznat a bez ní jsme byli součástí vojenské rovnováhy. Dodnes nemáme pozici (mezinárodně politickou) srovnatelnou s Rakouskem, ve Vídni ( v Bruselu, Jižní Americe) si Češi a Slováci navzájem poctivě konkurují. Schwarzenbergovo dílo. Pro vystoupení z uvedených spolků nemáme jiné garanty mezinárodního postavení , než za Mnichovské dohody a uvážíme-li zmíněnou ochranu investic,
nemáme vlastní průmysl, byl zklausován. Přitom nelze (nevím proč, ale nejde to ) založit ani družstvo. Samozřejmě, je možné, že zanikne NATO i EU, ale k jásotu na tohle téma asi není důvod. Sio si všímá bezbrannosti státu. To je na zvláštní článek. K čemu posloužila tzv. náhradní vojenská služba v 90. a nultých létech (jakou průpravu dala svým absolventům?) a proč pro nás není vzorem rakouská prezenční služba, když čelíme podobným nebezpečím?

peter. 14. 7. 2016 - 19:31

Bety napsal

V jednom má Tribun pravdu. Nejdříve bychom měli vystoupit z NATO.

Bety:
Vystúpiť z NATO? Hoci aj zajtra.Ale s vystúpením z EU,bez nejakej stratégie ďalšej existencie nášho štátu,s tým mám problém.Veď by sme ostali s holými zadkami,bez vlastného priemyslu a poľnohospodárstva vydaní na pospas kde-komu.Keď sme v r.2004 vstupovali do EÚ,tak sme si neuvedomili,že nasadáme na tigra.Teraz na ňom jazdíme,smer určuje tiger a keď sa rozhodneme z neho zoskočiť,tak riskujeme,že nás zožerie.
Ja som za to,aby Slovensko v tej únii nebolo.No myslím si,že sa najskôr musí dohodnúť na spoločnom postupe s inými štátmi s ktorými si pripraví aj spoločnú stratégiu pre taký krok.Inak by to bola samovražda.My nie sme Veľká Británia ani Nemecko.
Napokon,ja si myslím,že pôvodné tj.zakladajúce štáty EU,sa nás aj tak v krátkom čase zbavia.To čo od nás chceli a potrebovali,o to nás už pripravili.Už sme pre nich len záťažou a odpadkovým košom.Oni žerú kvalitné potraviny a my zase ich odpady.

Gatta 14. 7. 2016 - 19:13

EU jsem vždy považoval za skvělou myšlenku a i za nutnost doby. Se všemi výhodami, které se z tohoto projektu mohly zrodit a také byly všeobecně očekávány.
Bohužel ve špatném systému i ty nejlepší myšlenky nakonec vedou jen a jen do pekla.
V podstatě není problém odejít z EU, ale jak píše Tribun … nic to neřeší. Tak či onak by nás i k akceptaci Směrnic EU nakonec dotlačili. A nemluvě o existenci problémů, které jdou řešit jedině celoevropsky. Globalizaci prostě utéct nemůžeme.

Úkol je tedy mnohem těžší – reformovat systém a práci EU.
Předpokladem toho je ovšem ještě těžší úkol – změnit v EU mocenské poměry zpět ke skutečné demokracii.

Nakonec místo zvířátka, jeden odstaršující příklad :
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/409162-barroso-pod-palbou-jeho-prace-pro-americkou-banku-je-skandalni-zni-z-francie.html

Bety 14. 7. 2016 - 18:55

V jednom má Tribun pravdu. Nejdříve bychom měli vystoupit z NATO.

Sio 14. 7. 2016 - 17:59

Taky bych s opuštěním EU nespěchal. Ale ani se zavedením €. Nechť se napřed vysloví Itálie a Francie, jak se jim v EU kožichu líbí.
Je potřeba se jen vyhnout nenávratným škodám. Třeba těm, co by mohla způsobit vnucená masová nelegální imigrace.

Zanechat komentář