Domů » Nejlepší ekonomická zpráva pro Čechy za posledních 25 let

Nejlepší ekonomická zpráva pro Čechy za posledních 25 let

by cnemo
29 komentáře

V záplavě negativních zpráv jste ji možná přehlédli. Možná jste ji nepřehlédli, ale uvěřili mainstreamovým ekonomům, že je to zásadní problém ekonomického rozvoje, další hřebík do rakve našeho hospodářství. Přesto je to ta nejbáječnější zpráva od konce komunismu!

Vlastně to vyhlásili zaměstnavatelé, reprezentovaní třeba hospodářskou komorou: České ekonomice chybějí pracovníci. A to nejen ti vysoce kvalifikovaní, či ti v některých technických oborech, jejichž náročnost řádově přesahuje vzdělávání v oblasti genderových studií, filosofie ekologismu či sociologie se zaměřením na EU. Dokonce ani ti zlodějští řemeslníci, kteří okrádají manuálně gramlavé spoluobčany. Chybí už i ti průměrně až podprůměrně vzdělaní – dělníci, montéři, kuchaři, skladníci…

Hospodářská komora pod vedením bývalého supersvazáka a dnešního příslušníka globální elity, Vladimíra Dlouhého, bije na poplach. Při komunikaci s běžnými členy se objevují návrhy na zaměstnávání migrantů či Ukrajinců. Stěžují si na komplikované „dovozy“ pracovníků, omezení a restrikce. Domnívám se, že vše je jinak.

Co vlastně znamená to „nejsou lidi“? V případě naší otevřené ekonomiky je to poselství jasné: Naši podnikatelé a zaměstnanci jsou pro světový trh konkurenceschopní a společně získali z globálního balíku práce víc, než mohou fyzicky zvládnout. To je mimořádně příznivá zpráva, která říká, že přes veškeré ekonomické a společenské katastrofy posledních let ekonomický stroj ČR nějak funguje.

Tento stav je obrovskou příležitostí ke zlepšení naší ekonomiky. Především pro zaměstnance, kteří se mohou konečně pomalu zbavit své komparativní „výhody“, neevropsky nízkých mezd. Potom pro stát, který může rozevřít nůžky mezi minimální mzdou a sociálními dávkami a zapojit tak do ekonomiky doposud parazitující skupiny, jejichž morální rozklad za poslední čtvrtstoletí dosáhl bizarních rozměrů.

Je to také výborná příležitost pro nás podnikatele k modernizaci ekonomiky, automatizaci a robotizaci, přesun k výrobám s vyšší přidanou hodnotou atd., tedy věcem, kterým se stejně nevyhneme. Není lepší motivace, než životní nutnost, je to víc než všechny dotace a byrokratická podpora tzv. inovací.

Před pár lety jsem se v Holandsku ptal místního podnikatele, proč si nechává stavět plně automatickou linku za 3 mil € s obsluhou 1 pracovníka, když to jde nahradit investicí 300 tis. € s obsluhou 5 lidí. Odpověď: „Nikdo to nechce dělat, a když tak za peníze, které činí výrobek neprodejným“. Výsledkem je, že zmíněný výrobek se vyrábí v „drahém“ Holandsku, nikoli v zemích s „komparativní výhodou“ jako je Čína nebo ČR a obsluhující dělník má plat v násobku našeho mediánu. S poklesem cen průmyslových robotů se ta, pro nás nepředstavitelná, investiční bariéra každý den snižuje, takže už není tak hrozivá, jako před 5 lety. Průmysl 4.0 tak nemusí být v ČR prázdným pojmem.

A v neposlední řadě je to cesta, která nás připraví na budoucí demografickou situaci, kdy aktivní lidé budou muset vydělat na důchody velkého množství důchodců. Pokud budou nadále dělat práci s malou přidanou hodnotou, která uživí jen je a s bídou majitele firmy, bude to špatné.

Bylo by obrovskou chybou, začít sem vozit gastarbeitery. Můžeme importovat mozky, odborníky a specialisty v malém množství, ale plošné snížení ceny práce tímto způsobem nás vrátí zpět směrem k 90. létům a prohloubí naše zaostávání. A to pomíjím společenské efekty typu střetu kultur.

Podle mého názoru máme před sebou velkou příležitost, která se nemusí opakovat. Jak ji uchopíme, je čistě na nás.

P.S: Autor je mikrokapitalista a zdražení práce a nedostatek lidí mu přinese minimálně dočasné problémy

Může se vám také líbit

29 komentáře

Honza999 16. 10. 2016 - 18:48

Sio,

oni to ti řadoví zaměstnanci dostávají. Ne přímo hotově do své kapsy ihned poté, co ten kapitál od nás odteče. Dostanou to, až půjdou do důchodu. Ono totiž mnoho akcií firem u nás působících a kapitál od nás odčerpávající je v držení německých důchodových fondů a ty z toho od nás odčerpaného kapitálu dostávají dividendy (a současné německé důchodce tím dobře podporujeme).

NA HDP na hlavu se vykašlete. To je jen pofiderní cifra na oblbování plebejců. HSP na hlavu je ovlivněno hlavně devizovými kursy, nikoli tím co země skutečně vyprodukuje.

Alena 16. 10. 2016 - 18:48

Sio napsal
Prostě si jen myslím, že na výši mezd nemá vliv, kdo je koho kolonií ale jaké jsou podmínky pro investice v té, či jiné zemi. A v Německu jsou mnohem lepší, než v Česku. Mluvím o investicích do vzdělanostní ekonomiky. V Česku jsou mnohem lepší než v Bulharsku nebo Rumunsku atd. A neklaním se autoritám, navíc Švihlíková pro mě zase tak velkou autoritou není. Nicméně si myslím, že s koloniemi to nevzala úplně za správný konec, i když prvoplánově se něco podobného říci i dá. Jenže, jak známo, kapitál NEMÁ DOMOV. A vládnou tu ne vlády, to jsou jen marionetky na provázcích velkokapitálu. Platí to pro naši vládu zcela jistě. A co myslíte, ve světle migrační politiky Merkelové a Hollanda, jak jsou na tom německá a francouzská vláda?
Snad byste nevěřila, že kapitál, který uchází z naší země ve formě dividend a daňových rájů „do Německa“ dostanou řadoví zaměstnanci ve svých mzdách? Pokud ano, asi jsem vás přecenil.
Řeči o montovnách nejsou zdaleka nějakou 100% pravdou. Ve firmách, ve kterých jsem dělal, bylo v Česku R&D, pokud jste ten pojem neslyšela, znamená to Research&Development, výzkum a vývoj. Tedy tak nejkvalifikovanější práce v rámci odpovídající divize koncernu. A pokud byste měla dojem, že je to specifikum IT, vyvedu vás z omylu. Jednalo se například i o vývoj leteckých komponent, spalovacích motorů a komponent v elektrotechnickém průmyslu. Možná se o tom jen tak moc neví a montovny jsou více na očích. Kdysi jsem dělal v konstrukci za pár šupů. Pokud vím, všichni mí kolegové mají i po její silné redukci práci bez problémů a velmi rozumně zaplacenou. A sice v zahraničních firmách ale doma v Česku. Někteří i v zahraničí, to je pravda.

především hodnocení kolonie je podle toho, jaký objem vyprodukovaných peněz od nás odchází do zahraničí, a v jakém jsou poměru zadlužení versus dividendy do zahraničí

Alena 16. 10. 2016 - 18:45

Sio napsal
Pán tak trochu kecá v tom, že nás dostihlo Maďarsko nebo Polsko. Viz:
http://ekonomika.idnes.cz/cesko-bylo-loni-16-nejbohatsi-zemi-unie-podle-hdp-na-hlavu-p27-/eko_euro.aspx?c=A150617_172923_domaci_jkk
V roce 2014:
Česko: HDP na obyvatele 84% průměru EU, Maďarsko 68%, Polsko 68%, Slovinsko 83%

a ještě dodejte, jak jaký je poměr mzdy/ produktivita práce a máte kolonii jako vyšitou
HDP není ukazatel vhodný pro určení, do jaké míry jsme- nejsme kolonie

Sio 16. 10. 2016 - 16:50

Alena napsal

http://www.parlamentnilisty.cz/politika/politici-volicum/Michek-Jak-jsme-se-stali-kolonii-450303

Pán tak trochu kecá v tom, že nás dostihlo Maďarsko nebo Polsko. Viz:
http://ekonomika.idnes.cz/cesko-bylo-loni-16-nejbohatsi-zemi-unie-podle-hdp-na-hlavu-p27-/eko_euro.aspx?c=A150617_172923_domaci_jkk
V roce 2014:
Česko: HDP na obyvatele 84% průměru EU, Maďarsko 68%, Polsko 68%, Slovinsko 83%

Sio 16. 10. 2016 - 16:43

Alena napsal
žijete asi v jiném světě
viz deutsche bank

Prostě si jen myslím, že na výši mezd nemá vliv, kdo je koho kolonií ale jaké jsou podmínky pro investice v té, či jiné zemi. A v Německu jsou mnohem lepší, než v Česku. Mluvím o investicích do vzdělanostní ekonomiky. V Česku jsou mnohem lepší než v Bulharsku nebo Rumunsku atd. A neklaním se autoritám, navíc Švihlíková pro mě zase tak velkou autoritou není. Nicméně si myslím, že s koloniemi to nevzala úplně za správný konec, i když prvoplánově se něco podobného říci i dá. Jenže, jak známo, kapitál NEMÁ DOMOV. A vládnou tu ne vlády, to jsou jen marionetky na provázcích velkokapitálu. Platí to pro naši vládu zcela jistě. A co myslíte, ve světle migrační politiky Merkelové a Hollanda, jak jsou na tom německá a francouzská vláda?
Snad byste nevěřila, že kapitál, který uchází z naší země ve formě dividend a daňových rájů „do Německa“ dostanou řadoví zaměstnanci ve svých mzdách? Pokud ano, asi jsem vás přecenil.
Řeči o montovnách nejsou zdaleka nějakou 100% pravdou. Ve firmách, ve kterých jsem dělal, bylo v Česku R&D, pokud jste ten pojem neslyšela, znamená to Research&Development, výzkum a vývoj. Tedy tak nejkvalifikovanější práce v rámci odpovídající divize koncernu. A pokud byste měla dojem, že je to specifikum IT, vyvedu vás z omylu. Jednalo se například i o vývoj leteckých komponent, spalovacích motorů a komponent v elektrotechnickém průmyslu. Možná se o tom jen tak moc neví a montovny jsou více na očích. Kdysi jsem dělal v konstrukci za pár šupů. Pokud vím, všichni mí kolegové mají i po její silné redukci práci bez problémů a velmi rozumně zaplacenou. A sice v zahraničních firmách ale doma v Česku. Někteří i v zahraničí, to je pravda.

Drak 16. 10. 2016 - 14:49

Dlouhý a s ním někteří podnikatelé tlačí na přijímání migrantů. To, jak to zdůvodňují je celkem lhostejné, protože postupují podle jednotného scénáře pro celý svět, prosazovaný neziskovkami maďarského žida Sorose, který je touto agendou pověřen. To, že si lidé polepší na platech je velmi nepravděpodobné, protože přijímáním nekvalifikovaných pracovníků, bude mít tu výhodu, pro podnikatele, že jim budou platit minimum určené zákony, nebo ještě méně, jak to provozuje Agrofert. Tahle propaganda je nemístná a zavádějící.

Martin (už bez taky m) 16. 10. 2016 - 6:49

Jen poznámky:
1. není naprosto žádoucí přivážet další „gastarbeitry“.
2. opravdu „každý den je příležitost“, „štěstí přeje připraveným“ a „vlastní aktivita a efektivní přemýšlení jsou nadále cenné“. Ovšem jak pro koho, a je řada výjimek. Není každý kdo takto každý den, hodinu či minutu nečiní blbec či „nemakačenko“, nebo „parazit“, korporátníky a jejich slouhy nejlépe nazývaný „ekologickým“.
3. Každý podnik, firma působí v určitém „prostředí“. Tím se rozumí i to prostředí sociální, i ten dostatek vody a rovnováha v krajině. Nemalou část tohoto prostředí měl zajistit stát. Ovšem stát se stal za posledních 25 let posluhování korporátnímu „aktivismu“ zvanému „podnikání“ už jen „státem“, který akorát posluhuje. Není samostatný téměř v ničem, není soudný ani svéprávný…
Přesto je nutný a nenahraditelný. Paní Alena správně zmiňuje nutnost zkvalitnění jeho práce, prostředí, které dnes vedou i přes „vpravdě“ revoluční vyjádření (podotýkám že nemyslím dnešní prohlášení „zaměstnanců státu a občanů“).
4. Vedle „aktivismu“ se zde za 25 let mezilidského marasmu aktivně podporovaného korporátními slouhy (vč. drobných „podnikatelů“ „za 30 stříbrných“) vytvořila i skupina skutečných aktivních lidí poukazujících na nedostatky státu a systému. Nikdo jejich důležitost zatím nepochopil, a tím méně je ochoten za jejich de facto nenahraditelnou funkci zlepšování státních funkcí platit…
5. Úpadek obtížně zaměstnatelných a „nemyslících“ je též velmi podněcován systémem – a kdyby korporátky neměly na jejich „oVčansky odstrašující“ existenci zájem, tolik by jich v prostředí rozhodně nebylo. Rozhodně nesouhlasím s tvrzením, že každý člověk má expilcitně snahu se jen flákat.
5. Alternativně myslící pravdivě namítají VÁŽNOU NEBEZPEČNOST DALŠÍHO RŮSTU POČTU A VELIKOSTI NESOUMĚŘITELNOSTI.

Alena 16. 10. 2016 - 5:45

Sio napsal
Německo je zcela jistě v postavení kolonie USA (potažmo velkokapitálu) a mzdy jsou tam docela slušné. Proč? Investice do německých bank a firem jsou velmi bezpečné a slušně výnosné. Což se může s migrační krizí zásadně změnit

žijete asi v jiném světě
viz deutsche bank

Alena 16. 10. 2016 - 5:43

Sio, postavení kolonie z hlediska podřízenosti firem zahraničnímu kapitálu se dá určitě procenticky vyjádřit. Kolik zde působí zahraničních firem a kolik zahraničních firem působí např. v Německu. Kolik finálních výrobků se u nás vyrábí.Kolik odchází ročně dividend od nás, a kolik v Německu .
Kupte si knihu doc. Švihlíkové- Jak jsme se stali kolonií, tam se ta čísla detailně dovíte
http://www.rybkapub.cz/rybka/eshop/0/0/5/172-Ilona-Svihlikova-Jak-jsme-se-stali-kolonii

Sio 15. 10. 2016 - 23:31

Alena napsal
ještě jedna poznámka. Nevšimla jsem si, že v starých asijských či afrických koloniích by se zvyšovaly mzdy, aby se domorodci měli lépe.
Jediným řešením je vyvázat se z postavení kolonie, což bez podpory státu nelze. Ovšem podpora státu vyžaduje v čele státu lidi, kteří tento koncept budou prosazovat bez koruny navíc a za halasného zpochybňování ostatních slouhů

A kdo není v postavení kolonie? USA? Jste si tím jistá? Nejsou USA kolonií velkokapitálu?
Německo je zcela jistě v postavení kolonie USA (potažmo velkokapitálu) a mzdy jsou tam docela slušné. Proč? Investice do německých bank a firem jsou velmi bezpečné a slušně výnosné. Což se může s migrační krizí zásadně změnit.

Sio 15. 10. 2016 - 23:26

Alena napsal
ještě jedna poznámka. Nevšimla jsem si, že v starých asijských či afrických koloniích by se zvyšovaly mzdy, aby se domorodci měli lépe.
Jediným řešením je vyvázat se z postavení kolonie, což bez podpory státu nelze. Ovšem podpora státu vyžaduje v čele státu lidi, kteří tento koncept budou prosazovat bez koruny navíc a za halasného zpochybňování ostatních slouhů

Žijeme v kapitalismu. Hlavní motivací podnikání je zisk. Ale zisk sám o sobě je také pupeční šňurou spojen s podnikatelským rizikem. Pokud bude nezbytnou podmínkou zvýšení zisku při rozumném podnikatelském riziku v určité oblasti zvýšení mezd a sociální smír, mzdy budou zvýšeny a sociální smír udržen přesně do té míry, pokud to v důsledku bude znamenat zvyšování zisku.
I velké korporace a banky nemají zájem na tom, aby byl narušen sociální smír, protože to zvyšuje podnikatelské riziko. Stejně tak se perou o schopné lidi, protože tu mluvíme o nějakých 20 – 50% obyvatelstva. A proto je musejí zaplatit, jinak odejdou ke konkurenci. Prekérní je situace zbylých 50%, které toho nemohou tolik nabídnout. Jejich cena práce je určována spíše oním faktorem sociálního smíru.
Sociální stát neslouží jen těm úplně dole, ale i těm úplně nahoře. Snižuje riziko pro jejich investice.

Sio 15. 10. 2016 - 23:15

cnemo napsal
Sio

Některé činnosti se dají těžko vykonávat v malých firmách a velké firmy potřebují zaměstnance a jsou je i ochotné zaplatit podle zákonů nabídky a poptávky. Já jako IT jsem si v posledních 15 letech nemohl stěžovat. A dnes to platí i o dobrých řemeslnících, například. Proč bych měl jít do podnikání, když bych asi těžko jako soukromníček vydělal víc a měl lepší pracovní podmínky? Prostě velká firma dokáže nabídnout kvalitativně jinou práci a líp ji zhodnotit, toť vše.

Sio 15. 10. 2016 - 22:43

cnemo napsal
Sio

Já bych to spíše viděl tak, že tou nejhloupější částí společnosti jsou drobní živnostníci. Jejich znalosti ekonomiky a reálné ekonomiky se rovněž blíží nule, pokud dělají při 12-tihodinové pracovní době, bez dovolené, ve strachu z onemocnění za nějakých 150 Kč/hod netto (a někteří i za míň), musejí být hlupáci, nemám pravdu? A troufám si říct, že mluvím o většině OSVČ. Sice jim to vyjde při 20 pracovních dnech (někteří makají i o víkendech) na nějakých 36000 Kč/měs netto, ale stojí to za to? Zdaněním jim výdělek poklesne max o třetinu, a to je pořád ještě 24000, tj. k žití. Ano, ti co dělají třeba za 100 Kč/hod netto, zkrachují. A oddychnou si.
Aby mělo podnikání z hlediska OSVČ smysl, nemělo by přesáhnout práci 8 hod denně a alespoň 300 Kč/netto.
Odvažujete se odhadnout, kolik procent OSVČ tuto podmínku splňuje? Ostatní jsou hlupáci, kteří jsou jako kdysi zlatokopové za svým snem, který se nenaplní.

Alena 15. 10. 2016 - 13:35

Admirál napsal
Zavedení EET přinese zvýšený tlak na mzdy. Otroci si uvědomí, že je platí tak bídně, že nemají ani na to si dát v hospodě pivo

ještě jedna poznámka. Nevšimla jsem si, že v starých asijských či afrických koloniích by se zvyšovaly mzdy, aby se domorodci měli lépe.
Jediným řešením je vyvázat se z postavení kolonie, což bez podpory státu nelze. Ovšem podpora státu vyžaduje v čele státu lidi, kteří tento koncept budou prosazovat bez koruny navíc a za halasného zpochybňování ostatních slouhů

idiotronic 15. 10. 2016 - 13:21

Alena napsal
Nemáš- li IČo a nepodnikáš-li, můžeš přežít i bez elektronické kontroly.

  
Citovat

idiotronic
 

Dobrovolné příspěvky na provoz webu

Číslo účtu 2900618307/2010
Reklama

Další články

Jak se podniká v USA
Už několikrát mne napadlo, jak to ten Elon Musk dělá, že je ta jeho Tesla pořád ve ztrátě, ale přesto pořád expanduje, on sám je taková celebrita a ještě si hraje na vesmírného pionýra. Krátká odpověď zní: Dělá to jako Babiš. Dlouhou…
Tribun • 14. října 2016
Pentagon platil za falešná videa al-Kájdy
Kontroverzní zahraniční PR agentura známá zastupováním záporných postav dostala od Pentagonu miliony, aby vyrobila falešná videa teroristů. Nezávislá organizace pro vyšetřování vztahu médií a politické moci (Bureau of Investigative Journalism) odhalila, že Pentagon zaplatil kontroverzní britské PR agentuře více než…
Crofton Black, Abigail Fielding-Smith • 12. října 2016
Za co to politiky ČSSD voliči potrestali? Za zradu!
A to za zradu nikoliv za jejich počínání v politice domácí, která, vnímaná jako člověku nejbližší, mu nejčastěji dělá či nedělá vrásky na čele. Tady totiž (i ve vládě koaliční), se ČSSD podařilo zachovat linii, a po parlamentních volbách 2014…
Lubomir Man • 12. října 2016

V citaci čtěte jen první řádek, ostatní je omyl OM.
…Nemáš-li IčO … to mne napadlo,když dle statistiky stoupla částka vybraných daní na Slovensku (efekt EET), ale celkový objem spotřeby POKLESL.

Alena 15. 10. 2016 - 13:19

Admirál napsal

EET– útok na řemeslníky a živnostník? Proč?

EET je o tom, zda daně vybírat, či nevybírat. Důsledky EET se dají kompenzovat snížením daňové zátěže. Při reálné neschopnosti vybírat daně můžete daňovou zátěž snižovat či zvyšovat a nic se nestane. Hrajete si na výpravčího.

Zavedení EET přinese zvýšený tlak na mzdy. Otroci si uvědomí, že je platí tak bídně, že nemají ani na to si dát v hospodě pivo.

…..Důsledky EET se dají kompenzovat snížením daňové zátěže……
Což koncerny dávno mají- daňové ráje
Kde je tedy spravedlnost?

Admirál 15. 10. 2016 - 13:17

EET – útok na řemeslníky a živnostník? Proč?

EET je o tom, zda daně vybírat, či nevybírat. Důsledky EET se dají kompenzovat snížením daňové zátěže. Při reálné neschopnosti vybírat daně můžete daňovou zátěž snižovat či zvyšovat a nic se nestane. Hrajete si na výpravčího.

Zavedení EET přinese zvýšený tlak na mzdy. Otroci si uvědomí, že je platí tak bídně, že nemají ani na to si dát v hospodě pivo.

Alena 15. 10. 2016 - 12:58

spravedlnost zavedením EET se nepodaří prosadit. Spravedlivé podmínky budou vytvořeny tehdy, pokud obecná morálka bude na takové úrovni, že neplacení daní a šlendriánsky odvedená práce bude vyvolávat spravedlivé rozhořčení.
Vysoká morálka pak dosadí do čela státu politiky, kteří pro blaho národa zruší daňové ráje a zdaní zvláštní daní nadnárodní koncerny, usídlené natrvalo v ČR.
Nelze jiným způsobem zachovat důchody, než zdanit kapitál.
Při neustále zvyšující se produktivitě práce a snižující potřebě po pracovních místech ty peníze končí u 1 % nejbohatších, zatímco zbytek obyvatelstva chudne.

Ještě k EET. EET předchází kontrolní hlášení, což je soupis faktur s konkrétním evidenčním číslem, datumem, částkou bez DPH a DPH, DIČ dodavatele( odběratele), které se již odevzdávají na fú a tam se vzájemné párují a zjišťují nesrovnalosti.
Co více si mohou marketingové firmy přát, pokud získají přehled o prodávaných produktech v regionu. Konec drahým průzkumům, stačí mít dobrý kontakt na Fú.
Co více si mohou přát kapitalističtí dravci, pokud chtějí zlikvidovat konkurenci. Opět ulehčeno pro ně, získají portfolio zákazníků konkurenčních firem. A za jakých podmínek je získají? Asi budou muset pustit všimné, pokud ovšem v čele Fú nesedí podnikatel, který tyto údaje získá zadarmo.

Obecně ke mzdám. Jak prohlašuje doc.Švihlíková, jsme kolonie. a mzdy naráží na strop. Tím stropem jsou diktované podmínky koncernů, za jaké ceny budou kupovat služby a zboží od drobných podnikatelů. Podhodnocené ceny zboží, služeb a samozřejmě i mezd posunou drobné podnikatele zcela do sféry šedé ekonomiky. Nemáš- li IČo a nepodnikáš-li, můžeš přežít i bez elektronické kontroly.

cnemo 15. 10. 2016 - 12:44

brankoslav napsal
Přesně. Sám to na sobě pozoruji, hlavně takhle po ránu.
Ovšem skutečná hloupost zaměstnanců spočívá v tom, že si na sobě nechají dříví štípat.

To máte naprostou pravdu, nechají na sobě štípat dříví. Bohužel se trefují do těch, kteří s jejich postavení nezpůsobili. Jejich snahou je ne aby své postavení zlepšili, ale aby i ten zbytek nezávislé společnosti byl ve stejných sračkách, jako oni:)

Na druhou stranu je tu jedna objektivní příčina. Oni se neumí živit sami, potřebují, aby někdo „vytvořil“ pracovní místo a oni mohli prodávat své tělo a mozek. Svým způsobem je to podřízení logické. To není nic proti nim, jen pojmenovávám zkutečnosti.

brankoslav 15. 10. 2016 - 12:41

To co se objevilo v diskusi výše je nějaký zmetek. Moje pracně sesmolené myšlenky zanikly. Tož, asi bude muset svět i OM žít bez nich.

brankoslav 15. 10. 2016 - 12:36

>Nicméně ohledně EET je Vaše představa naivní. Zatím všechny historické útoky na živnostníky a řemeslníky skončily vždy velmi špatně pro zbytek společnosti.dotyční se na to vykašlou – důchod, dávky, někdy zaměstnání.Např. sami zaměstnanci budou prosit, aby to bylo bez papíru.Za druhé, nic platit nezačnou, ono totiž není moc z čeho.Bohužel zaměstnanci jsou bohužel nejhloupější součást společnosti, jejíž poznatky o reálné ekonomice a daňovém systému se limitně blíží nule a kteří proto velmi snadno podléhají propagandě elity.<
Přesně. Sám to na sobě pozoruji, hlavně takhle po ránu.
Ovšem skutečná hloupost zaměstnanců spočívá v tom, že si na sobě nechají dříví štípat.

cnemo 15. 10. 2016 - 10:47

Sio napsal
Posunem odchodu do důchodu na 65 let zůstane poměr mezi produktivními a důchodci víceméně stejný. Stačí se podívat na čísla a prognózy ČSÚ.

Nesmysl! Zatím co v roce 2002 při odchodu do důchodu v 60, bylo na lidi z kategorie 20-60 jen 0,32 důchodce, pak při změně na 65 let a produktivní kategorie na 20-65 let to bude:

2015 0,28 důchodce
2030 0,38 důchodce
2050 0,60 důchodce

Přeloženo: v příštích 30ti letech se bude každý člověk v produktivním věku živit 2x tolik důchodců. To není žádná ideologie, jen počty.

Zdroj: https://www.czso.cz/csu/czso/populacni-prognoza-cr-do-r2050-n-g9kah2fe2x

střední varianta.

cnemo 15. 10. 2016 - 8:09

Admirál napsal

Vyšší mzdy zaměstnanců by měly být požadavkem takévšech drobných živnostníků. Důvod je nasnadě. S žebráckými mzdami si zaměstnanci nemohou dovolit koupi jejich služby ani nyní, natož po zavedení EET, kdy budou muset začít platit daně a budou nuceni zdražit.

S první částí souhlas, chudí zákazníci jsou špatní zákazníci.

Nicméně ohledně EET je Vaše představa naivní. Zatím všechny historické útoky na živnostníky a řemeslníky skončily vždy velmi špatně pro zbytek společnosti. Za druhé, nic platit nezačnou, ono totiž není moc z čeho.

Jsou jen dvě možnosti:
– dotyční se na to vykaškou – důchod, dávky, někdy zaměstnání. Vznikne pracovní „mafie“ jako za bolševika, výměnný obchod vyloučí nezúčastněné.
– obejdou to. Např. sami zaměstnanci budou prosit, aby to bylo bez papíru.

Bohužel zaměstnanci jsou bohužel nejhloupější součást společnosti, jejíž poznatky o reálné ekonomice a daňovém systému se limitně blíží nule a kteří proto velmi snadno podléhají propagandě elity. S jejich hloupou závistí proti stejně ekonomicky ubohým uměli pracovat už bolševici a dnešní elita nezůstává pozadu. Vyvolání vzájemné nenávisti mezi ovládanými – to byla vždy dobrá metoda udržení moci.

Zaměstnancům už nevadí Bakala, co ukrade stovky miliard, nevadí jim, že vláda zdaní práci 2x více, než příjem z kapitálu. Milují STBáka, dotačního podvodníka a multimiardového zloděje, co si konečně došlápne na ty zlodějské živnostníky, co jsou tou pravou příčinou jejich zaměstnanecké mizérie. Zaveďme EET a vytvoříme SPRAVEDLNOST!

Já Vám prostě nerozumím.

Admirál 15. 10. 2016 - 6:20

Vyšší mzdy zaměstnanců by měly být požadavkem také všech drobných živnostníků. Důvod je nasnadě. S žebráckými mzdami si zaměstnanci nemohou dovolit koupi jejich služby ani nyní, natož po zavedení EET, kdy budou muset začít platit daně a budou nuceni zdražit.

Sio 14. 10. 2016 - 22:05

Vypovídá to o tom, že poměr cena/výkon u robota značky „český zaměstnanec“ je mimořádně příznivý. Jinými slovy, je tu slušná infrastruktura a vzhledem k úrovni kvalifikace i poměrně levná pracovní síla. Autor má pravdu, je čas přitlačit na mzdy.
Jen ta zmínka o těch důchodcích je docela ptákovina. Posunem odchodu do důchodu na 65 let zůstane poměr mezi produktivními a důchodci víceméně stejný. Stačí se podívat na čísla a prognózy ČSÚ. Kromě toho, určitá část důchodců i tak pracuje.

zajoch 14. 10. 2016 - 20:01

Na mnoha (chodím kolem sedmi) obchodech řetězce Hruška vidím, že hledají prodavačky. Jeden z větších obchodů této firmy zkrátil prodejní dobu o 3 hodiny, bez nedělního prodeje a dojíždí tam několik prodavaček z města vzdáleného desítky km. Rovněž Lídl má velkou reklamu s nabídkou zaměstnání a se slibem o pár tisíc vyšších platů. Jedná se o Ostravu a další menší město.

Zanechat komentář